به نظر میرسد که سرانجام تصمیمی مسئولانه و صحیح در جهت بهبود بازار خودروی ایران برداشته شده باشد. تصمیمی که میتواند گشایشی در جهت رویکرد رو به فزونی تقاضای خودروهای مدرن و کممصرف با آلودگی پایین باشد.
رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران به خبرنگاران مژده داد که از این پس و برای اولین بار در کشور، تعرفه واردت خودروهای الکتریکی و هیبریدی زیر ۲.۵ لیتر، به صفر رسیده است. در عین حال تعرفه واردات سایر خودروهای درونسوز به قوت خود باقیست.
ولیالله افخمی، این تصمیم را برای جلوگیری از آلودگی هوا قلمداد کرد. خودروسازان ایرانی سالهاست که با تکنولوژیهای قدیمی پیشرانه، خودروهای پرمصرف و آلودهکننده ای تولید میکنند که داد مصرفکنندگان را نیز درآورده است. بالا رفتن بهای سوخت، فشارها برای تعدیل در سود بازرگانی خودروهای کم مصرف را افزایش داده است. حالا باید دید که واکنش خودروسازان به چنین تصمیمی چه خواهد بود. امیدواریم که آنها نیز به این جریان بپیوندند و با تولید خودروهایی پاک و بهروز، زمینه را برای رقابت بیشتر و همچنین رضایت مصرفکنندگان مهیا سازند.
بروزرسانی: از آنجا که عمر خبرهای خوش معمولا کوتاه است، ریاست سازمان توسعه تجارت این خبر را بدین شرح اصلاح کرده که منظور وی از تعرفه واردات، سود بازرگانی بوده است. برای واردات خودروهای هیبریدی، دولت با حذف سود بازرگانی تنها ۴ درصد تعرفه یا حقوق ورودی و ۸ درصد مالیات ارزش افزوده اخذ میکند، بنابرین عنوان تعرفه صفر منتفی است.
mohsen
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان محترم توجه کنید|||||||||||||||||||||||||
خودروهای هیبریدی نیاز به شارژ ندارن
خودروهای الکتریکی نیاز به شارژ دارن که توی ایران فعلا بخت و اقبالی برای فروش ندارن.
علی اقا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳الان بهترین هیبرید بازار ایران لکسس ct200h هست. قیمتش الان 224.000.000 تومنه ببینیم چقدر قراره افت کنه
کافر مقدس
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳به نقل از صفحه ویژه مجله ماشین،
سایه روشن خودروهای هایبرید و صفر شدن عوارض واردات آنها
پیرو انتشار خبر روز گذشته درخصوص صفر شدن تعرفه واردات خودروهای هایبرید جمع کثیری از علاقمندان برامون پیام فرستاند تا از چند و چون کار مطلع شوند..که بدلیل عدم زمان کافی برای پاسخگوی تکی در داخل مسیج ها از طریق این پستبه اطلاع علاقمندان رسونده می شه..
1.تنها واردات عوارض واردات خودروهایی با گنجایش موتور زیر 2500 سی سی صفر شده و این بدان معنا نیست که هیچ عوارضی به آن تعلق نمی گیره..حداقل باید 28 درصد مالیات بر ارزش افزوده رادرنظر داشت
2.ارز اختصاص داده شده به این خودروها آزاد است
3.امکان واردات هر خودرو و از هربرندی وجود نداشته و باید ابتدا خودرو مورد نظر دارای نمایندگی و همچنین خدمات پس از فروش در کشور های حوزه خلیج فارس بوده و همچنین باید توسط نمایندگی حاظر در خلیج فارس و مربوطه وارد لیست ثبت سفارش بشه که با توجه به شرایط بازاروبرندهای موجود فعلا محدودیت وجود داشته و بیشتر این خودروهای از برندهای آسیایی هستند
4. مهمترین زیر ساخت مربوط به این خودروها خدمات پس از فروش و مسائل تعمریگاهی آنها بویژه درخصوص ژنراتور و باطریهای آنهاست که در کشور هیچ ضمینه سازی ای صورت نگرفته است
5.گمرک پیام به عنوان درگاه تخصصی جهت ترخیص خودروهای سواری صرفا با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی تعیین شده
6.خودروی هایبرید به ماشینی اطلاق می شده که دو منبع جداگانه تولید قدرت مثل موتور بنزینی+ موتور برقی در اختیار داشته و مزیت آنها به نسبت خودروهای بنزینی و دیزلی ، آلایندگی کمتر و مصرف سوخت پایین تر است.
7.دردنیا 3 مدل خودروی هایبرید با نامهای ماکرو هایبرید، میدل هایبرید و فول هایبرید وجود دارد
8.در خودروهایی که کاملا برقی نیستند، اصلا نیازی به ایستگاه شارژ باتری نداشته، چون انرژی لازم از طریق موتور الکتریکی خودرو تامین میشود
9.قیمت این خودروها درکمپانی مادر ارزانتر از مدل بنزینی نبوده و مثلا درحالی که تویوتا کمری بنزینی با قیمت پایه 22 هزار دلار عرضه می شود اما قیمت نمونه هایبرید آن حدود 26 می شود
و 10 ها موارد این چنینی دیگر….
mory
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ینی چی کلا کانتای منو دیلیت کردی
چاپلو
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳غصه نخور داداش مال منم دیلیت شده یحتمل ممیزی داشتن خخخخخخخخخخخخخخ
mahan
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ما ایرانیا فیلتر تو خونمونه مث اینکه
توقع داریم به جایی هم برسیم
من
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اولش که تیترو خوندم خوشحال شدم ولی نظراتو که خوندم از قبل ناراحت تر شدم :(
کسی میدونه کف قیمت خودروهای هیبریدی چنده؟ فکر میکنم پدال یه مقاله برای ارزانترین هیبریدی ها داشت؟
فرهاد سعیدی
۱۲ اسفند ۱۳۹۳در اروپا 25 هزار یورو حدود 100 میلیون تومان تمام می شود اگر کسی می خواهد وارد کند و سرمایه گذاری من لینکش را دارم و در خدمتم.
رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳http://www.tasnimnews.com/Home/Single/359619
این چی میگه؟
فرزان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳امروز سایت عصر خودرو نوشته بود اشتباه لپی شده.
گمرک به اونا هم تعلق میگیره.
خدا رو شکر و الا ممکن بود مردم ماشین کم مصرف و ارزون سوار بشن.
سوناتا هیبریدی بدون تعرفه گمرک 55 درصد میشد : 110 تومان.
علی رضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳خدا را شکر.
فرهاد
۱۱ خرداد ۱۳۹۳تعرفه ای که صفر شد ولی هیچ جا عملی نشد! اینم مثل قوانینی هست که سال ها خاک خواهد خورد.
تا منو تو نشستیم که اینا برامون کاری بکنن، اوضاع هرروز بدتر از دیروز!
من و ...
۱۵ خرداد ۱۳۹۳اینم واسه پولداراس نه ما 110 میلیون از کجا بیاد لابد اختلاص کنیم
من و ...
۱۵ خرداد ۱۳۹۳کاش یک شرکت خودرو ساز بیاد مارو از دست لگن های ایران خودرو و سایپا خلاص کنه
فرهاد رستمي جاهد
۷ تیر ۱۳۹۳سلام به دوستان
شرکف فولمن اقدام به رونمایی از یکی از این محصولات نموده است که هزینه تمام شده خودرو بالغ بر 80 ملیون با تمام هزینه های جانبی میباشد
sasan
۲۹ آبان ۱۳۹۴اگر هم اجرایی بشه تا زمانیه که که خیلی محدود وارد میشه و تا زمانی که خودرو سازهای عزیز پراید تیبای هیبریدی تولید نمیکننداجازه همچین تعرفه ایی رو میدون .و به محض اینکه دوستان زدن تو کار مثلا سمند هیبریدی که واویلا به اون روز .و ملت همیشه در صحنه رفتن صف گرفتن واسه خریدش.یک دفعه تعرفه میشه 250 درصد و بعد یهویی میبینی که یه عده میلیاردر شدن.