این داستانی تکراری است. سازمان حفاظت محیطزیست، نیروی انتظامی یا سازمان استاندارد ایران، فرصتی را برای خودروسازان در نظر میگیرند تا خودروهای خود را به استاندارد مورد نظر نزدیک کنند اما در پایان این مهلت، باز هم ناچار به ارائه فرجه زمانی بیشتری میشوند و در عین حال خودروسازان نیز با همین بهانه و ارائه خودروهای قدیمی و جدید در کنار هم و با قیمتی بالاتر، سود میبرند.
این ماجرایی است که پیش از این برای نصب ترمزهای ضد قفل، کیسه هوا، استاندارد ایمنی در تصادف و آلایندگی تکرار شده بود. ارتقای اجباری به استاندارد آلایندگی یورو ۴ این بهانه را به خودروسازان داد تا حداقل یک میلیون تومان روی قیمت خودروهای خود بکشند. با این وجود هنوز هم تردیدهایی برای واقعی بودن میزان آلایندگی این خودروها با توجه به تکنولوژی شرکتها و سوخت عرضه شده در جایگاهها وجود دارد.
جدیدترین مصوبه دولت حاکی از مهلت دوباره تا ابتدای شهریور ماه ۱۳۹۳ است. بنابراین شمارهگذاری خودروهای یورو ۲ و یورو ۳ که پیش از این و از ابتدای فروردین ماه توسط پلیس، متوقف شده بود، دوباره آغاز میشود.
نکته مثبت این قضیه، ورود تعداد قابل توجهی خودرو به بازار است که از ابتدای سال تاکنون در بلاتکلیفی بسر میبردند و این میتواند باعث شکستن روند حرکت رو به بالای قیمت خودروها در هفتههای اخیر باشد.
امير علي
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳عمیقا احساس تاسف می کنم . سودجویی و رانت خواری به صورت علنی بیداد کرده و هیچ مرجع قانونی توان مقابله با آن را ندارد . مثل سرطانی که بیش از 90 درصد بدن را گرفته و دیگر دارویی اثر بخش نیست .
خاوری مزراتی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳مصرف کننده باید باشعور باشه و نخره..با سازمانهای دولتی حامی حقوق مصرف کنندگان و استاندارد و .. ما به هیچ جا نمیرسیم
sadegh
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خاوری جان کدوم سازمان حامی حقوق مصرف کننده؟؟!؟!؟!؟!؟
اینا همش در و دکونِ که سر مردمو بهش گرم کنن!!
اینا خیلی بی انصاف تر از اونن که به فکر من و تو باشن! در واقع فقط به یه چیز ما فک میکنن، اونم جیبمونه!!!
ToRMoZ_DaSTi
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳وقتی انتخاب دیگری نداری،وقتی مجبوری ماشین داشته باشی
مگه کار دیگه ای هم میتونی بکنی؟
آرش
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳لطفا عنوان خبر رو اصلاح بفرمایید: یک گام به عقب تر چون صنعت خودروی ما خودش عقب مونده هست.
راه حل درست شدن اوضاع اسفناک خودرو فقط نخریدن هست، همین و بس.
آرمین 66
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام آیا میدانید صنعت خودرو سازی ایران یک صنعت عقب مانده است پراید که دورانش بر میگرده به 22 سال پیش پژو 405 که برای 25 سال میشه 206 که برای 15 سال پیشه 45 ساله پیکان وانت تولید میشه سمند که 12 ساله همش دارن چراغاشو تغییر میدن اون از اون راناکه بدنش 206 صندق داره از دنا بگم اونم بدنش سمنده از تیبا بگم که عقبش با جلوش همخونی نداره از پژو پارس بگم که تو این 13 سال فقط یک آینه و داخلشو کرم کردن از پژو 207 بگم تو فرانسه اثلن قیافه 207 یک شکل دیگست این 207 آیی که تو ایران می بینی اینا 206 یه نه 207 سرت رو درد میارم ماشین ایرانی به درد آشغال میخوره …?
رضا مکانیک
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳کلا وقتی اخبار ایران خودرو و سایپا رو می شنوم یاد فاضلاب شهری می افتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mersedes
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳قفط باید تاسف خورد به حال این سود جو های ……………
یاکان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نمی دونم ما مردم ساده کی میخایم بفهمیم که دروغگوتر از همه خود مسولامون هستن! به خدا این حرفا همش سیاه بازیو سرکار گذاشتنه ماهاس. یعنی تا الان کسی به این موضوع پی نبرده؟
ایرانی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳لابی خودرو در ایران از لابی صهیونیستا تو آمریکا قوی تره..!!!
بنیامین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳محصولات ایران خودرو و سایپا مخصوصا پراید بهترین راه حل برای کنترل رشد بی رویه جمعیت هستند.
interceptor
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳برگشت به عقب
امیر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳از همون اول داره میگه هوچی.دیگه جه انتظاری داری.خودت تا اخرشو بخون
سامان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳تو هواپیما
مهدی معراج
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط نخریم خودش درست میشه
ARASH//LANCER//EVO//1987
۱۵ شهریور ۱۳۹۴وقتی ایرانخودرو و سایپا علنی با ارابهاشون آدم میکشن و هیچ شخصی پاسخگو نیست داعشم آرزوست باز اونا غریبه اند