تولید خودروهای سواری در ایران در سال ۹۳ به یک میلیون دستگاه نزدیک شد که نشان از فاصله گرفتن از دوره رکود در تولید دارد.
براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد تولید وسایل نقلیه در سال ۹۳، تولید انواع کامیون و کشنده با رشد ۱۹۳ درصدی نسبت به سال قبل آن، جهشی چشمگیر را تجربه کرده است. طبق این گزارش، مجموع تولید کامیون و کشنده در سال گذشته به رقم ۲۱ هزار دستگاه رسیده که بسیار فراتر از عملکرد سال ماقبل که هفت هزار دستگاه بود، میباشد
تولید انواع خودروی سواری هم در سال گذشته به رقم ۹۷۴ هزار دستگاه رسید که نسبت به سال ۹۲ که رقم ۶۲۵ هزار دستگاه بود، رشدی ۵۶ درصدی را نشان میدهد.
وانتهای تولیدی سال قبل هم به میزان ۱۵۲ هزار دستگاه در مقایسه با ۱۰۵ هزار دستگاه تولیدشده در سال ماقبل افزایش ۴۵ درصدی را ثبت کردهاند.
تولید اتوبوس و مینیبوس هم در سال ۹۳ بالغبر ۶۰۰ دستگاه بود و نسبت به سال ۹۲ که میزان آن ۵۰۰ دستگاه بود، رشد ۱۵ درصدی را به همراه داشت.
GT-R'
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴بخرید….
حقتون همون وانت پراید ،ای ملت از تولید داخل و گاریهای داخلی حمایت کنید.آفرین
ولی انصافا عجب اتوبوس هایی مونتاژ میشه.بریم بجای خودرو های خارجی اتوبوس بخریم
سعید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اتوبوس هاشون هم بی کیفیته،نمونه بارزش اسکانیاهای آتش گرفته یا اتوبوسهایی که ستونهای خیلی ضعیف دارن
ALL CARS
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴کاش جهش تولید انواع خودرو فقط مختص خودروهای موجود همیشگی نبودو بلکه جهشی عظیم تو تولید خودروهایی جدید و البببببببتتتتتتتتتته جهش در کیفیت وایمنی هم داشتیم
کی میشه سوار خودروهایی تماما وطنی بشیم که از همه نظر با خودروسازان برتر برابری کنن
حسين
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴آخه چه اصراریه به اینکه بخواهیم حتما خودمون ماشین بسازیم…بعد از این همه سال حقوق مصرف کننده چی می شه…به جای اینکار میشه تو صنعت قطعه سازی فعال شد که امکان موفقیتش برای ما بیشتره
ALL CARS
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴امان از دست عده ی که باعث شدن شما هم اینطوری فکر کنین و همیشه به کم قانع باشین و اندیشه ومنطقو تحلیلو کنار بگذاریمو ببینیم دیگران که به ظاهر کسی هستنو باور وتاییدکنیم
دوست عزیز بایک مثال ساده و ملموس شروع میکنم : وقتی میان همه جوره تحریممون میکنن بخاطر جلوگیری از پیشرفت علمی ماست ونه صلاح هسته ی.چرا که با پیشرفت علمیست که ما میتونیم به هر چیزی که تو زمینه پیشرفت لازم داریمو بدست بیاریم.یعنی اگه قرار باشه انرژی هسته ی داشته باشیم اونم از نوع وطنی و تلاشی که دانشمندانمون داشتن.یعنی پیشرفت تو صنعت(صنعتی بشدت پیشرفته که برای خیلی ها غیر ممکن بوده وهست) تو شیمی،توفیزیک و…
حالا تو صنعت خودرو هم دقیقا به هین شکله.یعنی اگه ما بخوایم خودرو بسازیم هم صنعت خودرو خواهیم داشت باسود بسیار بهتر ومناسبتر از صنعت قطعه سازی وهم قطعه سازی را هم مجبور خواهیم بود داشته باشیم (وپیشرفت علمی تو همون زمینه های مربوطه که برای مثال صنعت ساخت موتور خودروها میتونه باعث بشه موتور قایقو موتور سیکلت و موتورهای کهدرصنایع دیگرموردنییازست و … بسازیم باراندمان بالاتر ونه استفاده از محصولات بی کیفیت چینی و همین پیشرفت باعث ساخت خودرو های سنگین کشنده(کامیونوکامیونت هاو…بشه)که سود قطعه سازی که مد نظر شماست راهم خاهیم داشت وهمچنین ممیتونیم بابالا بردن کیفیت وامکانات خودرو ها به صادرات به کشورهای دیگه هم فکرکنین.واگر قرار باشد فقط قطعه بسازیم بدونین در مقابل چین همیشه کم خواهیم آورد که با نیروی کار بسیار وارزان قطعات را به قیمتی بسیارپایینتر از هرجایی وپایینتر از قطعاتی که قرارباشد مابسازیم وارد بازار دنیا و بازار ماخواهد کرد.مثل همین حالا که قطعه سازان داخلی برای خودروهای انگشت شمار وطنی هم دیگر تولیدات درستو حسابی ی ندارند ودلیلشون واردات عده ی سودجوست که قطعاتا چینی را با کیفیتی پایینتر اما قیمتی مناسبتر وارد وعرضه کردن.میتوننین با دیدن مناظره هایی که جمعه ها پخش میشه وبرنامه ی خوب پایش از شبکه ی یک اینجور مشکلاتو بخوبی ببینین وبابیشترشون بهتر آشنا بسین
واگر قطعه سازی سود داشت.چین همچنان قطعه ساز میموند.اما بادیدن سود خودرو سازی ،در چندسال اخیر چنان در این صنعت تلاش وپیشرفت کرده که حالا بازار کشورهایی مثل مارو هم در اختیار گرفته وجالب کیفیت ماشینهای همین چینی ها در حال حاضر از خودروهای داخلیمون بالاتر و زیباترن
اما اگه با برداشتن تحریم ها بااستفاده از تجربه خودروسازان بتونیم تاچندسال آینده خودمون خودروهای باکیفیتی بسازیم اونوقت هست که متوجه خواهیم شد سود خودرو سازی یعنی چی چه
وقطعه سازیمون هم پیشرفت خواهد داشت که دیگرنیاز نخواهد بود برای هر چیزی دست نیاز به سمت کشورهای دیگردراز کنیم وباتلاش خودمون هرآنچیز یکه لازم داریمو میسازیمو سودش مستقیم تو جیب خودمون
البته به این منظور نیست که هرچیزی تو هرزیمنه وصنعتی راباید خودکان بسازیم.چون ساید سودآوری مناسبی نداسته باشه وبهتر باشه خریداری کنیم
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۴اگه بنا به این باشه که پیشرفت داشته باشیم تو صنعت خودرو سازی چرا شرکتی مثل سایپا گیر داده به پراید یه محصول بیخوده شرکت کیا و همش داره مدل های مختلف ازش تولید میکنه؟111.131.132 و… EX.SL.یه خودرو ندیدیم که یه تغییری تو حجم موتورش داشته باشه اسب بخارش بره بالا جلو پنجره عوض میکنن و چراغ حالا هم گه ورداشته ماشینو بریده وانتش کرده.ایرانخودرو فقط بدنه رو عوض کرده موتور همونه مصرفم همونه نه 0 تا 100 عوض شده نه چیزی باو شرکتهای برتر میان ماشین تولید میکنن شتاب میره بالا سرعت میره بالا مصرف سوخت میاد پایین حجم آلودگی هم میاد پایین ما هنوووووووووووز میگیم پیکان سالاره هه هه
احسان(احسان سابق)
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ایران عجیب ترین کشور دنیاست.نه جنگ داره.نه درگیری داخلی داره.نه جامعه عقب افتاده و گرسنه ای داره.نه مثل کمونیست ها اقتصاد 100% دولتی داره.مشکل ایران اینه که تکلیفش با خودش مشخص نیست.از یه طرف با امریکایی ها دست میدن از طرف دیگه کشتیشون رو میگیرن.از یه طرف تبلیغ رشد اقتصادی و کارآفرینی و خصوصی سازی میدن از اون طرف پدر ملت و کارافرینا دراومده با دخالت دولت.زیرساخت های مناسب رو داریم اما هیچکس نیست بیاد این کشور عظیم رو اباد کنه.
الان هم که خودروسازا 1 میلیون رو رد کردن و این نشون میده عجیبتر از ما خودمونیم.شاید هم کسی که ماشین نداره براش خیلی سخته وقتی پولشو داره ماشین نخره
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۴خصوصی سازی عالیه دوشواری نداریم پدیده ی شاندیز هم 90 تیلیارد خورد هیچ مشکلی نداریم خیلی هم عالی
ho30n
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴صلاح نه سلاح دانشمند
سعید هوشیار
۳ خرداد ۱۳۹۴یادش به خیر زمانی بود که یک پیکان داشتیم در دو شکل! یک مدل با چراغ بزرگ و یک مدل هم چراغ کوچک! همان چراغ برای این خودروی وطنی آپشن محسوب میشد. چند سالی است که این ماجرا در کل دنیا بسیار تغییر کرده! ماجرای تیپ بندی در خودروهای وطنی هم به کل متفاوت است. در ادامه یک اتومبیل ایرانی را از بالاترین تیپ تا پایینترین تیپ بررسی کردهایم که این تفاوت را در چشمانتان ببینید.
تیپ4
چهار شیشه برقی و آیینهها برقی! فرمان هیدرولیک! چهار لاستیک نو! بدون رنگ! صندلیها راحت! موتور با حجم 1100 سی سی! در زمان تحویل خودرو یک جاسوییچی حرفهای نیز به شما داده میشود که در مهمانی میتوانید با آن کلاس بگذارید.
تیپ3
دو شیشه جلو برقی است. آیینههای بغل به صورت دستی و با اهرمی که توسط دانشمندان وطنی طراحی شده جابه جا میشود. فرمان هیدرولیک نیست و در یک دور دو فرمان به اندازه جلوبازو نشسته 35 کیلو انرژی میگیرد. لاستیکها دست دوم هستند. صندلیها در اوج ناراحتی به سر میبرند، طوری که به همراه خرید خودرو یک کارت ویزیت پزشک معالج کمر نیز هدیه داده میشود. موتور با حجم 1100 سی سی! ضمنا اتومبیل بدون رنگ بوده و تصادفی نیست.
تیپ2
4 شیشه به شکل نوستالژیک و دوست داشتنی دستی است که در زمان بالا پایین بردن دوران خوش جنگ سرد را تداعی میکند. فرمان نه تنها هیدرولیک نیست، بلکه در حالت مستقیم خالجوش زده شده و باید با چکش و یا کمک رونی کلمن عزیز دور دو فرمان زد! لاستیک ندارد! صندلیها پلاستیکی و از جنس فایبرگلاس مرغوب است که قابلیت شست و شو را اضافه میکند که این آپشن برای اولین بار در ایران برروی اتومبیلها اضافه شده! یک در سمت شاگرد و گلگیر سمت راننده تصادفی است که به صورت بی رنگ و با کمک گیریس صاف شده است. موتور 900 سی سی حجم دارد.
تیپ1
چهار شیشه به صورت فلت قابلیت جابه جایی ندارد. ضبط ندارد و به جایش فضایی خالی طراحی شده. اتومبیل فرمان ندارد و این خودش اتومبیلهای هوشمند گوگل را تداعی میکند! صندلی ندارد و به جایش چهار پایههایی پلاستیکی قرار دادهاند که فضای حمامهای خانه مادر بزرگ را به یاد میآورد. کل بدنه چپی است و رنگ و بتونه دارد. اتومبیل موتور ندارد ولی به کمک دانشمندان وطنی و طراحان خلاق، سوییچ زیبایی دارد!
قیمت تیپ 1 این خودرو 8 میلیون تومان است. اختلاف قیمت بین تیپ 1 تا 4 هم 36 میلیون تومان است.