تکذیب تولید محصولات رنو با موتور داخلی

چهارشنبه 12 تیر 1398 - 04:47
مطالعه 3 دقیقه
tondar90
دنیای اقتصاد: مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه خودروسازی هیچ برنامه و پروژه‌ای برای تغییر موتور محصول ساندرو یا هر...
تبلیغات

دنیای اقتصاد: مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه خودروسازی هیچ برنامه و پروژه‌ای برای تغییر موتور محصول ساندرو یا هر محصول مشترک دیگری ندارد. پیش‌تر در خبرها آمده بود که سایپا می‌خواهد تولید محصولات رنو از جمله تندر ۹۰ و ساندرو را با استفاده از سایر موتورهای موجود، ادامه دهد. با تحریم صنعت خودرو و رفتن شرکای خارجی، تولید برخی محصولات مونتاژی از جمله رنو در آستانه توقف قرار گرفته است.

  • تغییر سیاست وزارت صنعت در تولید خودرو

دنیای اقتصاد: با افزایش انتقادها از دپوی خودروهای داخلی در پارکینگ خودروسازان، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید خودرو از «رشد تیراژ» به «تکمیل محصولات ناقص» تغییر کرد.

طی حدود ۱۱ ماهی که از تحریم خودروسازی ایران می‌گذرد، تیراژ روندی نزولی به خود گرفت و تولید روزانه دو شرکت اصلی (ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا) به نصف نیز رسید. اتفاق دیگری که در این مدت افتاد، بروز دوباره پدیده «تولید خودروهای ناقص» بود. اگرچه آمارهای ارائه‌شده از تولید روزانه خودروسازان نشان می‌داد صنعت خودرو هنوز سرپاست، با این حال در نهایت مشخص شد همه آنچه غول‌های جاده مخصوص تولید می‌کنند، قابل‌عرضه به بازار نیست. خودروسازان که ماه‌هاست با کمبود قطعه دست و پنجه نرم می‌کنند، تحت‌فشار وزارت صنعت، معدن و تجارت تیراژ خود را بالا بردند؛ تیراژی که البته بخش قابل‌توجهی از آن به محصولات ناقص اختصاص داشت. به‌عبارت بهتر، وزارت صنعت خودروسازان را بابت افزایش تولید تحت فشار قرار داد و این موضوع به قیمت تولید ده‌ها هزار محصول ناقص انجامید. تصاویری که چند هفته پیش از پارکینگ خودروسازان منتشر شد، نشان از دپوی تعداد زیادی خودرو داشت. بعدها مشخص شد چیزی حدود ۲۰۰ هزار دستگاه محصول در پارکینگ خودروسازان دپو شده، هرچند در مورد چرایی این ماجرا (اینکه کسری قطعه دارند یا احتکار شده‌اند) نیز اختلاف نظر وجود داشت. در نهایت اما وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به بالا گرفتن انتقادها از دپوی خودرو و همچنین التهاب بازار، سیاست خود را تغییر داده و از خودروسازان خواسته تا تمرکز را روی تکمیل محصولات ناقص بگذارند. با این حساب، خودروسازان از این پس به جای افزایش تیراژ توام با محصولات دارای کسری قطعه، احتمالا دیگر خودروهای ناقص تولید نمی‌کنند و ناقصی‌ها را تکمیل خواهند کرد.

  • سایپا 10 هزار خودرو را تکمیل و تجاری سازی کرد

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور تولید گفت: هفته گذشته ۱۰ هزار محصول دارای کسری قطعات، توسط این خودروساز تکمیل شده و در حال تحویل به مشتریان است.

به گزارش سایپانیوز، علی شیخ زاده افزود: با همت بی وقفه و تلاش بی‌شائبه همکارانم در سایپا و تدابیر مدیر ارشد گروه که با هدف ارتقای رضایت مشتریان و تسریع در عمل به تعهدات معوق و پاسخ به نیاز بازار صورت گرفته است، هفته گذشته ۱۰ هزار خودرو تکمیل و تجاری‌سازی شد که بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه از آن، در سه روز تعطیل پایان هفته تکمیل شده است.

به گفته وی سایپا براساس برنامه‌ریزی‌ها قصد دارد از ماه آینده، هفته‌ای ۱۲ هزار خودرو را تکمیل و به بازار عرضه کند که با اجرای آن، تعداد محصولات قابل عرضه سایپا به ۵۰ هزار خودرو در ماه خواهد رسید.

گفتنی است با اجرای برنامه تأمین قطعات پیشرفته، شمار محصولات قابل عرضه سایپا به بیش از ۵۰ هزار خودرو در ماه افزایش خواهد یافت.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.