این روزها صدای پای ژرمنها در بازار خودرو دوباره به گوش میرسد. زمزمههای رفع تحریمها و مذاکرات آشکار و نهان با خودروسازان جهانی برای حضور در بازار ایران، ابتدا نام مرسدس بنز را بر سر زبانها انداخت. بنز که روزگاری با مدلهای کلاس E خود، با کیفیتترین خودروی ایران محسوب میشد، احتمال دارد که دوباره خط تولید خود را فعال نماید. طبق قرارداد مرسدس بنز، ایران تنها پایگاه تولید و مونتاژ کلاس E در خاورمیانه میباشد.
فولکس واگن هم که خیلی پیشتر از شروع تحریمها، مدل گل خود را از ایران برچیده بود، اکنون دوباره به این پهنه آریایی متمایل شده است. با اینکه در بازار غیر رسمی، بیتل این شرکت با قیمتهایی فضایی حضور دارد، به تازگی پاسات هم با قیمتی حدود ۱۹۰ میلیون به بازار راه یافته است. گفته میشود، شرکتهای داخلی با فولکس در حال مذاکرهاند تا راه برای مونتاژ تعدادی از ماشینهای این شرکت البته با برندهای زیر مجموعه آن در ایران آغاز شود. قاعدتاً نباید از برند زیر مجموعه به فکر آئودی یا پورشه باشیم. سئات اسپانیایی و اشکودای چک میتوانند نامزدهای مورد نظر باشند. این فرصت خوبی برای رهایی از استعمار فرانسوی در صنعت خودرو محسوب میشود. ژاپنیها هم میتوانند گزینههای خوبی برای همکاری محسوب شوند. زیرا کیفیت و دوام و هزینه نگهداری برای مصرف کنندگان ایرانی از اولویتهاست و برای این منظور در کنار خودروهای آلمانی، این شرکتها نیز در این زمینه سرآمد محسوب میشوند. در عین حال میتوان به حضور دوباره خودروهای تجاری مرسدس بنز، اسکانیا، ولوو، رنو، مان و سایر خودروسازان مطرح در بازار ایران و یا در تولیدات شرکتهای داخلی امیدوار بود.به هر حال امیدواریم، با همه این مذاکرات و تبلیغات، سرآخر شرکای مناسبی برای صنعت خودروی ایران انتخاب شوند (نه اینکه همچون سایپا و بعضی دیگر از خودروسازان، دست به دامان شرکتهای تازه به دنیا رسیده و نا آشنای چینی شوند) تا مصرف کنندگان، بتوانند از موهبت خودروهای روز و مدرن با ایمنی مناسب و راحتی کافی و آلودگی و مصرف سوخت پایین، با قیمتی مناسب بهرهمند شوند.
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۵ اسفند ۱۳۹۲بسمه تعالی
هر چی میاد بیاد فقط رنو و پژو و چینی ها نیان.
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
گل گفتی
البته همینا فقط میان
خاوری مزراتی
۷ اسفند ۱۳۹۲آقای روحانی جان مادرت یه فکری به حال وضعیت خودروسازای ما بکن. یه خورده تعرفه رو بیار پایین تا سایپا و ایران خودرو به خودشون بیان اینهمم مردم تو جاده ها نمیرن
mamad
۱۵ اسفند ۱۳۹۲داداش من فکر میکنی پژو بده؟؟؟
خود من پرشیا دارم اما نخیر…اینا گرفتن ازش یه اشغال درست کردن وگرنه کل فرانسه داره از همین دوتا کمپانی استفاده میکنه…
به نظرم پژو داره شیک ترین ماشین هارو میسازه اما ما نمیبینیم…
hero
۲۱ اسفند ۱۳۹۲پس بهتره یه نگاهی به آمار فروش پژو در ایلات متحده بندازی!
آرش
۵ اسفند ۱۳۹۲پس بقیه نظرات کجان؟ از 55 نظر من فقط 3 نظر رو میتونم ببینم
reza-mercedes benz
۵ اسفند ۱۳۹۲ببخشید من درست متوجه نشدم /ایران قبلا بنز مونتاز کرده؟یا چی؟
sorena330
۶ اسفند ۱۳۹۲بله دوست عزیز
مرسدس های e200 e230 e280 e350 در تنها خط تولید استاندارد خاورمیانه در یکی از شرکت های تابع ایران خودرو ملعون (فکرکنم تام خودرو) تا همین 3-2 سال قبل مونتاژ میشد
یاسر
۹ اسفند ۱۳۹۲البته تا حدود 10 سال قبل
بنده خدا
۶ اسفند ۱۳۹۲سلام.شرکت تاپ خودرو زیر مجموعه ایران خودرو بنز کلاس ای تولید میکردش…
بنده خدا
۶ اسفند ۱۳۹۲سلام بر دوستان عزیز…پیشاپیش صدا زیبای بهار شنیده میشه…ان شاالله سال93 سال پر خیر و برکتی برای همه باشه…خدا رو شکر که دیگه توجه خودروسازها به برندهای دیگه بیشتر شدش…به امید رفتن پرایدو405 که همچون ارابه ای صنعت خودرو روشون سوار بود…
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.a
کجا برن؟
تازه 20
30 ساله دارن تولید میشن زیاده؟
N.I.M.A
۶ اسفند ۱۳۹۲با سلام.با عرض شرمندگی جایی برای پرسیدن سوال پیدا نکردم.دوستان کسی در مورد BENZ E240 2003 اطلاعات داره که هزینه نگهداری ماشین و قطعاتش چه قدر است؟(با فرض این که حدود 80000 تا رفته باشه)
با تشکر
اشكان
۱۱ اسفند ۱۳۹۲اگه قیمت مناسب و واقعی نباشه به هیچ دردی نمیخورد
hero
۲۱ اسفند ۱۳۹۲اکثر بنزایی که تو ایران مونتاژ شد سیستم جلو بندی شون یا گیربکسشون مشکل داشت!
جالب تر اینکه این ماشینا رتبه اول کیفی تو کشور رو در رقابت با ماکسیما و رونیز هم گرفتن!!!!!
انگار که شرکت مرسدس میخواست نمونه های مشکل دارشو به ایرانیا قالب کنه
بعدش یه روز بنز یه دفه رسما اعلام کرد که مونتاژ بنز تو ایران دیگه صرف
نمیکنه (قبل از شدت گرفتن تحریمها)!
همه مدلای مشکل دارشو تو ایران فروخت و در رفت
حالا من تو فکرم که نکنه بنز از برگشتن به ایران نقشه ای داشته باشه
حسین
۲۳ مرداد ۱۳۹۴“ژاپنیها هم میتوانند گزینههای خوبی برای همکاری محسوب شوند. زیرا کیفیت و دوام و هزینه نگهداری برای مصرف کنندگان ایرانی از اولویتهاست و برای این منظور در کنار خودروهای آلمانی، این شرکتها نیز در این زمینه سرآمد محسوب میشوند.”
عزیز جوک میگی؟ ایرانی ها بیشتر به ظاهر و تجهیزات اهمیت میدن تا دوام و کیفیت. شاهدش هم رونق بی سابقه ی فروش و مونتاژ خودروهای چینیه. حتی تو خود چین هم اینطوری فروش نرفتن که تو ایران رفتن.