رنو ساندرو از سال ۱۳۹۴ به سبد محصولات شرکت پارس خودرو اضافه شد. خودرویی که قرار بود در سال ۸۹ فرآیند تولیدش آغاز شده و در سال ۱۳۹۰ به بازار عرضه شود که به دلیل تحریمها این اتفاق با تأخیر ۴ ساله رخ داد. فروش رنو ساندرو هر چند با ۴ سال تأخیر انجام شد اما باید گفت با آمدنش پارس خودرو را متحول کرد.
انگار مردم برای خرید رنو ساندرو لحظهشماری میکردند که بهمحض ورودش به بازار برای خرید آن هجوم آوردند. بهطوریکه قیمت رنو ساندرو در بازار در مقاطعی حتی ۸ میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه شد و در حال حاضر برای خرید رنو ساندرو در بازار باید حدود ۴ میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانهای آن پول پرداخت کنید.
ساندرو چیست؟
ساندرو یا همان B90 محصول شرکت داچیا زیرمجموعه رومانیایی شرکت رنو است. همان شرکتی که L90 را تولید کرد. البته محصولات داچیا در بازار خارج از اروپا با نام رنو شناخته میشود. رنو ساندرو یا بی ۹۰ در اصل همان ال ۹۰ هاچبک است. ساندرو خودرویی در پلتفرم ال۹۰ است و در دنیا هماکنون نسل دوم خود را با شکلی متفاوت تجربه میکند درحالیکه در کشور ما فروش نسل اول آن برای پارس خودرو سودی بالاتر از فروش ال نود داشته است.
مشخصات ظاهری
ساندرو هاچبکی بلند قد است. هرچند برادر در کلاس کراس آور و بلندقدتر از خود به نام ساندروی استپوی دارد اما خودش با برخی از کراساورهای امروز بازار ایران هم قد است. رنو ساندرو از جلو شباهت بسیاری با رنو تندر دارد ولی پشت آن از طراحی بهروزتر و المانهای جدیدتر نسبت به ال۹۰ برخوردار است.
به گزارش ویرلن؛ رنو ساندرو طول ۴۰۲۰، عرض ۱۷۴۶ و ارتفاع ۱۵۳۶ دارد. وزن خالص رنو ساندرو در نسخه جعبه دنده دستی برابر با ۱۱۰۵ کیلوگرم و در جعبه دنده اتوماتیک ۱۱۴۶ کیلوگرم است. تایرهای این خودرو نیز با توجه به طراحی و ارتفاعش ۱۵ اینچی است.
مشخصات فنی
رنو ساندرو از موتور (پیشرانه) K4M با ظرفیت ۱۵۹۸ سیسی دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ برخوردار است. حداکثر قدرت خروجی پیشرانه این هاچبک رومانیایی ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه است. رنو ساندرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۴ شده است.
این محصول پارس خودرو در دو نسخه با جعبه دندههای ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک به بازار عرضه میشود. نسخه دستی حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت دارد و در عرض ۱۰.۵ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. درحالیکه نسخه اتوماتیک حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتری دارد و در عرض ۱۱.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
سیستم تعلیق جلوی ساندرو از نوع مک فرسون با بازوی جناقی و سیستم تعلیق عقب پیچشی با مقطع H و مارپیچ است. ترمز جلوی این خودروی هاچبک دیسکی تهویه شونده و ترمز عقب آن کاسهای است.
مصرف سوخت دور ترکیبی نسخه دستی ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت دور ترکیبی نسخه اتوماتیک ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. ساندرو ظرفیت باک ۵۰ لیتری دارد.
قیمت
قیمت کارخانهای نسخه دستی و اتوماتیک رنو ساندرو صفر به ترتیب ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است درحالیکه قیمت صفر این خودرو در بازار برای نسخه دستی ۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار و برای نسخه اتوماتیک ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
کلمات کلیدی: خرید رنو – فروش رنو – فروش ال نود
رپورتاژ آگهی
KING 918 (محمدرضا)
۱ آبان ۱۳۹۶ساندرو چیست >؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زشت ترین بی ارزش ترین کم امکانات ترین ماشین بعد از ال 90 ساندرو است .
SRT
۱ آبان ۱۳۹۶زشت و کم امکانات شاید اما مطمئنا بی ارزش ترین نیست
KING 918 (محمدرضا)
۲ آبان ۱۳۹۶رفیق قطعا بی ارزشه شک نکو ///////
به این برکت 54 میلیون نمی ارزه ….
Fit Demon
۱ آبان ۱۳۹۶بهتر از دنا (مخصوصا پلاس) و چینی های اشغاله که هر لحظه ممکنه خراب بشه و وسط جاده بمونی
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۱ آبان ۱۳۹۶و صد البته به لطف بی لیاقتی مسوولین پارس خودرو ونهایتا سایپا باید ما نسل قدیمشو سوار شیم اینگار که تو ایران حرومه که خودرو نسل جدید به خط تولید راه پیدا کنه
محمد
۱ آبان ۱۳۹۶دقیقاً
حیف که بجای ارایه محصول بروزتر، درصد سود بیشتر ملاک اول تولیدکنندگان ماست
و تا دیدگاه ما اینه مطمئن باشید خودروساز نخواهیم شد
Genius
۱ آبان ۱۳۹۶واقعا باید بحال خودمون خون گریه کنیم که مونتاژ دست و پا شکسته داچیا ساندروی نسل اول مدل سال 2008 میلادی برای کمپانی ای که زمانی سودای تبدیل شدن به قطب خودروسازی آسیا را بر اثر شراکت با جنرال موتورز در سر میپروراند شده منشا اثر و تحول آفرین:(
امیر
۱ آبان ۱۳۹۶چون یه روزی شریک آمریکا بودیم و کره تازه داشت مسیر پیشرفت ما رو طی میکرد الان باید برای تقابل با همون آمریکا به هر کس و نا کس باج بدیم که مرکز قدرت رو نپاچونن دودش هم رفت تو چشم من و شما
حمید ع
۱۷ آبان ۱۳۹۶بدبختیمون تا کجا باید ادامه داشته باشه!!!این از صنعت و محصولات صنعت اول کشورم..اون از ارزش پول ملی مون..بیکاری هم که دیگه که مساله اول کشورمونه..
باورتون میشه ارزش پول عراق جنگزده ارزش پولش تو ۶-۷ سال اخیر ۵۰۰برابر شده!!!
اونوقت ما که همه چی داریم از نیروی انسانی تا انرژی ارزون و در دسترس و بازار بزرگ و تشنه و منابع فراوون و … باید وضع اقتصادمون چیه!!!!
مهدی 67
۱۲ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز نباید توقع زیاد از کشورمون داشته باشیم.درست نگاه کنیم ما همینیم.بهره وری کم ماشین های قدیمی مدیریت دولتی نبود وجدان کاری و… پس حدمون هم همین ماشین هاست.
ali a
۱ آبان ۱۳۹۶ساندرو فقط داره نون کیفیت خوبشو اونم نصبت به اشغالای ایرانی میخوره… وگرنه نه زیبایی نه آپشن نه رانندگی لذت بخش هیچی نداره…من که از ساندرو و مخصوصا ساندرو استپ وی هیچ وقت خوشم نیومد و نخواهد آمد…استپ وی که هرکی بخره با اون قیمت دیگه نوبرشه…
reza
۱ آبان ۱۳۹۶زندگی غارنشینی امکاناتش ازاین بیشتره
درمورد ظاهرش هم اگه توی ترافیک پشت سر یه ساندرو بیوفتی ظاهر و طراحیش بدجور میره رو اعصاب آدم
ایران فرانسه
۱ آبان ۱۳۹۶جالبه پیمان کارگر مدیر عامل وقت شرکت رنو پارس تو یک مصاحبه گفت ما ساندرو رو 5 میلیون ارزونتر از قیمت فعلی ارائه کردیم سایپا ( پارس خودرو) مخالفت کرد گفت ما سرمایه گذاری کردیم واسه برلیانس با اون قیمت دیگه کسی نمی خره . من دیگه حرفی ندارم از این همه مشتری مداری
حسین
۱ آبان ۱۳۹۶سلام دوستان به نظرتون
سمند ای اف دوگانه کلاس 16 یا ال نود ؟؟؟
شاهین
۲ آبان ۱۳۹۶ای اف سون گاز سوزش 210 تا میره تو جاده ساوه امتحان کردیم
حالا کاری به سرعت نداریم خطرناکه اما درکل سمند بازم ارزون تره و با ارزش تره ماشین جادس
اینایی که گفتم طبق تجربه بوده نظر من اینه سمند بگیر مخصوصا ای اف سون
hsa
۱۰ آذر ۱۳۹۶سلام . EF7 ماشین قدرتمند تریه 117 اسبه فکر کنم. جادارتره و ایمنیشم بیشتره و خداییش سواریه بهتری داره ولی طبیعتا ال90 کیفیتش بالاتره. من که EF7 خریدم به شمام تو این رنج همنو پیشنهاد می کنم
مهدی
۱ آبان ۱۳۹۶پارس خودرو یک زمانی بهترین و تنها شریک خارجی جنرال موتورز بود شرکتی که میخواست تویوتا رو زمین بزن نمی دونم چی شد یه هو افتاد تو چاله کارش به تولید پی کی رسید
حامد
۲ آبان ۱۳۹۶نسبت به تولیدات دیگه ماشین خوبیه.
۲۰۶ و پرشیا و ۴۰۵ و پراید و بقیه ماشین روز و مدرن نیستند. به نظر من ساندرو شاید قشنگتر هم باشه.
حامد
۵ آبان ۱۳۹۶فک کنم تو صنعت خودرو ما از اخر اول باشیم.
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶من موندم بعضی ها چطور این ال ۹۰ و ساندرو را میگیرن . بخدا من چند ساعت با ال ۹۰ رانندگی کردم کم مونده بود دیوانه بشم . فرمانش عین تراکتور آپشن نداره بالابر شیشه ها ش که مسخره عین قیافه اش .
خسرو
۴ دی ۱۳۹۶خیلی باحال بود، داشتم با بیزاری هر چه تمام تر، تند تند این صفحه رو میخوندم و میومدم پایین تا ببینم آیا نشونه ای از “صلح” لابلای مطالب پیدا میشه یا نه… یهو دیدم نوشته: نظر شما چیست!؟ :))
نظرمان چیز است! … اینست که بپرسیم ببینیم از این ملتی که خر گیرشان آورده اید، کولونی دیگری بر روی زمین باقی مانده است که به همین خری باشند تا منم بتونم از خر کردنشون لذت ببرم؟ آیا؟
نوشتید بعلّت تحریم ها تولید این لنگه دمپایی ها یه کم به تأخیر افتاده و إلی آخر….!
شوخی میکنید؟ واقعاً؟ کدوم تحریمها؟
منظورتون از تحریم، چه نوع تحریمیه؟
خوبه که از لفظ “تحریم” برای معرفی موضعگیری سیاسی امریکا نسبت به فعالیت هسته ای ایران استفاده کردند، وگرنه بنگاه دارها (همین وارد کنندگان خودرو) که تحریم کنندهء اصلی ملت ایران هستند، سرشون بی کلاه میموند!
از بنگاه دارها بدتر، شما ژورنالیستها با یک کلاغ چهل کلاغ دهن مردمو آسفالت کردید…! هی تحریم تحریم.
ژورنالیستها لفظ “تحریم” رو برای سالهای بعد از متوقف شدن تولید شورلت و بیوک و کادیلاک ایران در پارس خودرو به کار میبرن. یعنی سال ۶۷ – ۶۸ به بعد. حالا یه نگاه به گذشته بکنید ببینید بعد از اون تاریخ چه ماشین هایی کردن توی پاچهء ملت… دقیقاً کرمان موتور موقعی تأسیس شد که جنرال موتور بجای بدهیش به ایران، تجهیزات خط تولیدشو داد به ایرانیها…
نتیجه: دوو ریسر و دوو اسپرو! یادتونه؟ آرم یا لوگو یانشان تجاری اون ماشینا رو یادتونه؟ علامت دوو ریسر رو دیدید چقدر شکل علامت پونتیاکه؟ برید ببینید، چونکه پونتیاکه خُب!
ده سال بعد که سی یلو و ماتیزو متوقف کردن بازم دلیل آوردن که چون جی ام، دوو رو خریده، نذاشته دیگه ماشینای دوو توی ایران تولید بشه…! جووووووون! خوشم میاد از رو نمیرن! بابا یه جفنگ جدیدتر تَف بدید اقلاً…! بهمون رُک بگید” الاغ”، کمتر توهین کردید تا اینکه اینجوری لفظ “تحریم” رو شیره میکنید میمالید به سرمون.
کم فروشی گناهه…
کم فروشی میکنن دیگه! حرومی ها! فقط که کم فروشی برا حبوبات و مغز پسته و آرد نخودچی که نیس که…! اَه!