وی درباره تعیین تکلیف قیمتگذاری خودرو هم گفت: شورای اقتصاد هنوز نظر خود را درباره خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری اعلام نکرده است البته هنوز تصمیمی درباره قیمتگذاری بر اساس عرضه و تقاضا صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو که هفته گذشته نهایی شده و تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.
او همچنین در مراسم آغاز تولید انبوه سمند سورن توربو شارژ اظهار کرد: از روزی که کار را در وزارتخانه شروع کردم گفتم باید چهره صنعت خودرو را از این وضعی که علیه آن جوک درست میکنند تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه تولید خودرو مرغوب و قابل رقابت بسیار مشکل است، خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب گفتند عدهای در ایرانخودرو حقوق میگیرند، راه میروند و از ما ایراد میگیرند. آنها مسئولان کنترل کیفی بودند که البته من نیز به معترضان گفتم آنها حقوق میگیرند که از شما ایراد بگیرند.
وی ادامه داد: باید روزی هزار نفر از ایرانخودرو بازدید کنند ازجمله دانشجویان و مشتریان در آن صورت دید جامعه به صنعت خودرو تغییر خواهد کرد.
وی افزود: چهره اجتماعی صنعت خودرو باید تغییر کند. ابتدا باید کیفیت محصول افزایش یافته و سپس اطلاع درستی به جامعه منتقل شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بخش خدمات پس از فروش جای کار زیادی وجود دارد، اگرچه بخش خصوصی در این حوزه فعال است اما تحت مدیریت شرکتهای خودروساز هستند و باید به کیفیت کار آنها توجه شود.
پدال: کاش وزیر محترم صنعت این موارد را روشنتر بیان کنند که غرامت پیشبینیشده مربوط به سوءرفتار پژو در گذشته است یا آینده! و اینکه دلیل محرمانه بودن چنین قراردادی چیست؟ در مورد آئیننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکننده نیز باید امیدوار باشیم بیش از این مصرفکننده عزیز زیر فشار تصمیم سازان شما قرار نگیرد. کار مصرفکننده بهجایی رسیده که به هزار زبان به سازمان حمایت از مصرفکننده میگوید: ما را به خیر تو امید نیست، شر مَرسان.
نکته دیگر اینکه برایند کارکرد شما در دورهای که در این سمت تشریف دارید را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا صنعت ایران از وضعیتی که برایش جوک میساختند به در آمده است؟ به نظر شما بازدید روزانه هزار نفری از ایرانخودرو و تأسیسات و تشکیلات عریض و طویل آن باعث رفع مشکلات و ابهامات و اعتراضات به کیفیت محصول نهایی میشود و اصلاً بازدید باعث ارتقای محصول یا خدمات میشود یا تنها جنبه پوپولیستی و تبلیغی آن مدنظر قرار دارد؟ صنعت خودروسازی کره از زمانی که رو به مدیران توانمند آورد، رشدی خیرهکننده را تجربه نمود و حالا نوبت ماست که مدیرانمان را تعویض کنیم آن هم با مدیران باتجربه صنعت خودروی جهان. آیا هنوز وقت آن نرسیده؟