سرانجام پس از مذاکرات ایران با گروه موسوم به ۱+۵ و لغو بخشی از تحریمهای ایران، صنعت خودرو از حصار و محدودیتهای مرتبط رها شده و بخش بزرگی از مشکلات پیش آمده را میتواند حل نماید. اما آیا رفع تحریمهای این صنعت، تأثیری هم بر قیمت خودروها خواهد گذاشت؟
منطق حکم میکند که این موضوع را بپذیریم. زیرا در ابتدای اعمال محدودیتها، دلیل عمده و تکراری خودروسازان داخلی برای افزایش بی رویه و جهش قیمتها، همین تحریم و عدم دسترسی به قطعات و در نتیجه خوابیدن خطوط تولید و کاهش تیراژ بود. کاهش تولید، باعث برهم خوردن نظم عرضه و تقاضا نیز شد و قیمتهای بازار بعضی از مدلها مخصوصاً مدلهای اتوماتیک را به شدت بالا برد. حالا با رفع تحریم صنعت خودرو، روند فعالیت خودروسازان بهویژه در حوزه واردات قطعات و مواد اولیه تسهیل خواهد شد.
در این میان موضوع قیمت خودروهای تولید داخل همچنان از موارد مورد بحث میان خریداران، کارشناسان، خودروسازان و نمایندگان مجلس است. آیا با رفع تحریمها، قیمتها به روال سابق بر میگردند؟ آیا خودروسازان حاضر به کاهش قیمتها میشوند؟ آنطور که از گفتههای مسئولین صنعت و مدیران خودروسازی بر میآید، افزایش قیمت تا پایان سال منتفی است. این یعنی سخنی از کاهش قیمتها نیست. از سوی دیگر از زمانی که زمزمه رفع تحریم صنعت خودرو به میان آمده، خودروسازان و نمایندگان آنها اعلام کردهاند که تحریم تنها نقش کوچکی در افزایش قیمتها داشته است. بعلاوه باید برای جبران زیانهای وارده در دوران تحریم، همچنان قیمتها را حفظ یا افزایش دهند. بعلاوه قسمت عمدهای از افزایش قیمت خودرو و سایر کالاها به افزایش نرخ دلار و مواد اولیه بر میگردد. منطقی است که قیمت این موارد نیز با رفع اثر سوء تحریمها، کاهش یابد تا راه برای کاهش قیمت خودرو هموار شود. اما در این بین، بالا رفتن غیر معقول قیمت خودرو باعث شده که خریداران نیز این کالای ضروری را تحریم کنند. اکنون صحبت از رفع تحریم داخلی یعنی تحریمی که خریداران به شرکتها اعمال کردهاند میباشد. اما آیا باید قبول کرد که خریداران، به این خودروهای بی کیفیت، از مد افتاده، پر مصرف، نا امن، بدون آسایش و قدیمی روی خوش نشان دهند و پول کلانی نیز برای آن بپردازند. قطعاً اگر اجباری نباشد، چنین اتفاقی نیز نخواهد افتاد. بنابراین رونق بازار خودرو در ابتدا باید با حرکتی از خودروسازان در جهت افزایش کیفیت و تنوع و کاهش قیمتها صورت گیرد.
عادل
۲ بهمن ۱۳۹۲این شرکت های ایرانی رو خود مردم باید تحریم کنن تا اون وقت ببینن مجبور به کاهش قیمت ها میشن یانه ، واقعا خیلی بده که ماشینی که استاندارد یورو 2 داره هنوز توی ایران تولید میشه ، واقعا ما جهان سویم…
این چه وضعشه که مردم این کشور نتونن از بهترین ماشین ها با قیمت واقعیش استفاده کنن…
muhammad
۴ بهمن ۱۳۹۲حرف شما متین
ولی مردم هم نخرن دولت می خره
این همه ماشین پلیس
شرکت نفت
نیروگاه و خیلی جاهای دیگه و قتی می خوان ماشین بخرن فقط سمند و پارس می گیرن.
پس لزومی نداره که مردم خودشون از خرید صرفه نظر کنن
چون ضرر رو کسایی می کنن که درامد پایینی دارن
Man
۱۸ بهمن ۱۳۹۲سلام،مگه کل ایران کارمند هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Armin
۱۹ بهمن ۱۳۹۲گل گفتی
یاسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲جان کلامو گفتی. 10مت گرم
e.scamp
۲ بهمن ۱۳۹۲من واقعا نمیدنم مردم به چه دلیل میرن ماشین ایرانی میخرن با اینکه خودم شخصا تحریمشون کردم متاسفانه پدرم رفته و ثبت نام کرده به خاطر سود که باعث قهر طولانی مدت ما هم شد
:)
۲ بهمن ۱۳۹۲با بابات که بزرگت کرده قهر می کنی !
شوخی می کنی حتما
یاسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲یا نباید ماشین بخرن یا اگربخرن حق انتخاب چندانی ندارن.
صادق
۲ بهمن ۱۳۹۲خنده دار اینجاست که تا دیروز ، تمام افزایش قیمتها به دلیل تحریم بود ! اگر پژوی دوازده میلیونی شده سی و پنج میلیون ، تقصیر تحریم بود . اما امروز که دیگه لولوی تحریم لااقل شش ماه از سر صنعت خودروسازی دست برداشته ، مدعی شدن که اصلا تحریم چی بوده که نبودنش باعث کاهش قیمت بشه ! پونتیاک مدل سال رو اون ور دنیا میفروشه بیست هزار دلار ، که تا همین دو سه سال پیش به پول ما میشد بیست میلیون تومن ، و اونوقت اینجا ماشین آشغال چینی رو میفروشن صد میلیون ! آخه فکر کنین ؟؟؟!!! واقعا نقش دولت این وسط چی میشه ؟ نباید هیچ کاری بکنه ؟ نباید به داد مردم برسه ؟
مهدی
۲ بهمن ۱۳۹۲صادق جان.از نقش دولت میپرسی؟ دولت خودش ذینفعه.اینی که من میبینم دولت نه میذاره قیمت دلار پایین بیاد نه میذاره قیمت خودرو پایین بیاد. مگه اون شب برنامه مناظره رو ندیدی؟ فکر کنم نجفی منش بود میکفت ۴۰ درصد قیمت خودرو مربوط به خودرو نیست !!!! یعنی مردم دارند با ۶۰ درصد پولی که میدن خودرو میخرند و ۴۰ درصد دیگه به دست خودروساز نمیرسه!! این همون پول زوره که هنوز هیچ ارگان دولتی وغیر دولتی بهش واکنش نشون نداده و سکوت مطلق در این مورد یعنی اون بنده خدا راست میگه و کسی تاحالا جرات بیانش رو نداشت و نداره که این پول ب
کجا میره؟
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۲ بهمن ۱۳۹۲خطاب به دوستانی که میگفتن بعد تحریم اینا با ژاپن قرارداد ببندند یا آلمان و امریکا برین نگاه کنید فقط با زمزمه های لغو تحریم چه آشغال سازهایی دارن وارد این مملکت میشن…
محمد
۲ بهمن ۱۳۹۲بزار خیال همه رو راحت کنم .باوجود بی انصافی های بعضی از خودرو سازان که نمیشه ازش گذشت .اما باید به اطلاعتون برسونم که در واقع ما داریم خودمونو دشمن شاد میکنیم .این حرفها کاری رو درست نمیکنه .بهتره کسانی که صاحب نظرن رو دعوت کنند تا چرخ شکسته خودرو سازی رو تو دست بگیرن و از نو بسازن.ما چه کار کنیم ؟ این مهمه که ما با جوسازی قیمتو بالا میبریم.
بعضی از دوستانی که ماشین دارن میگن قیمت بالا میمونه و پایین نمیاد.چرا که دوست دارن سود کنن نه ضرر .حالا کیه که میگه قیمت پایین میادمن و شمایی که ماشین نداریم.معلومه خودرو ساز هم میبینه مردم خودشون میبرن بالا .اونها هم لطف میکنن میان کمک مردم عزیز.ده 70 رو یادتون میاد پژو رو 13 . 14 .تومن میدادن تقریبا دوبرابر تمام شدش.دو دستی میخوردن نمیگفتن تحریم اما حالا که سود زیادی ندارن بازم دو برابرش کردن .تازه میفرمایند تحریم برداشته بشود کمی!!! از ضرر مارو جبران میکند .دیگه نمیدونم خجالت به چی میگن .انصاف از بغلشون رد نشده خون مردم رو چجوری میدن به زن و بچشون بخورن خدا داند و بس .در کل شرکتهایی که تو 30سال کاری نکردن تو 300سال آینده هم کاری نمیتونن کنن چون از ریشه گندیده .باید از نو بسازن .ماشین خراب میدن بیرون تا زود به زود بری ازشون بخری خوب نمیسازن که خودت ازش خسته شی.مجبورت میکنن بخری ماهم ساده از هم سبقت میگیریم که جا نمونیم.کف کردم بی فایده است زور نزنید.!!!
سامي
۴ بهمن ۱۳۹۲دیگه همه چی از کنترل خارج شده! هرکاری بخوان با مردم میکنن
مهدی
۲ بهمن ۱۳۹۲در داستانهای اساطیری ، حقیرترین و پست ترین افراد، وطن فروشان بوده اند.کسانی که نسبت به مردم کشورشان ،خاک کشورشان،عزت میهنشان غیرت نداشتند افرادی منفور و پست تر از لاشه سگ شناخته می شدند که در طول تاریخ از آنها به بدی و باذکر ملعون یاد می شود. نمونه بارز این دسته افراد در جامعه متمدن امروزی خودروسازان وطنی هستند.متاسفانه عزت مردم ایران را درحد اتومبیل پراید تنزل داده اند. ایران را به مستعمره خودروهای ۴۰ سال پیش فرانسوی و کره ای تبدیل کرده اند.بازار کشور را عرصه تاخت و تاز مغول گونه شرکتهای چینی ساخته اند.و دردآور تر اینکه بیگانه پرست شده اند و خودروهای ساخت داخل را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت داخل به کشورهای دیگر صادر کرده و ضررهای ناشی از این کار را با مکیدن خون هموطنان خود جبران میکنند.وطن فروشی نوینی را در لباس توسعه صادرات به جهت خوشخدمتی به اربابان خود به راه انداخته اند.ما از قدیم الایام اعراب را قومی وحشی می پنداشتیم که قوت غالب آنها ملخ و مارمولک است!(از هموطنان عزیز عرب پوزش میخواهم به جهت بیان این مطلب که در نزد افکارعمومی ما وجود دارد) حال چه شده که ملت بزرگ ایران در نگاه مسئولین،آنقدر حقیر و فرومایه جلوه میکند که حتی لیاقت آن را ندارند که بر خودرویی سوار شوند که استفاده از آن خودروها برای اعراب عادی شده.جای بسی تاسف است که با هزار التماس و تمنا و قبول بار گران منت از سوی کشورهایی چون عراق و سوریه و بلاروس و اخیرا به ادعای مدیران وطن فروش سایپا وایرانخودرو کشور استعمارگر روسیه ، توانستیم چند دستگاه خودرو را با قیمتی بسیار پایین که خودرو سازان حتی از بیان قیمت شرم دارند و آن را همچون ناموس خود پنهان می کنند، صادر کنیم ودر حقیقت هبه نماییم تا در داخل کشور بوق و کرنا شود که ما هم خودرو صادر کرده ایم.ننگ بر شما باد که آبروی ایران ریخته اید وعزت مارا پایمال کردید.بی گمان روزی خائنین در پیشگاه عدل خداوندی و بدست همین ملت به طرق مختلف مجازات خواهند شد.
HoSeIn
۲ بهمن ۱۳۹۲ببخشید این حرفو میزنم ولی شما از یک کشور جهان سومی چه توقعی دارید!!!توقع دارید ماشین بزنه در سطح کارخانه مرسدس بنز اول باید اون چیزی رو که در حال حاضر داریم دو دستی بچسبیم تا شاید کیفیت رو بتونیم ببریم بالا بعد بیایم گسترش بدیم تنوع بدیم تا شاید شاید بتونیم به سطح بالا برسیم…حمایت نکنیم اونا هم واسشون فرقی نمیکنه مردم ما همشون از لحاط مالی در سطح بالا نیستن به همین دلیل به پراید و سمند و…راضی هستن پس باید حمایت کنیم تا شاید به کیفیت مطلوب برسیم…
محمد حسین
۳ بهمن ۱۳۹۲حمایت چی ؟؟؟
میدونی قدمت ایرانخودرو چقد بیشتر از شرکت کیا هست؟
HoSeIn
۳ بهمن ۱۳۹۲بیشتر یا کمتر یا مساوی چه فرقی میکنه مهم اینه که ما از تولید خودمون حمایت نمیکنیم دل خوش کردیم به واردات اصلا صنعت خودرو ما قدمتش500 سال مثل تمدنمون که2500 سال حالا ما عقبتریم یا کشورهای اروپایی؟دلیلشم اینه که ما همه چیز داریم اما بلد نیستیم استفاده کنیم…با این روش واردات هبچ وقت رو پای خودمون نمیتونیم بایستیم وبجای پیشرفت پس رفت میکنیم
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۲حسین جون بدت نیاد با کسایی هستم که محترمانه جیب مردم بدبخت رو خالی میکنن .بهتره بگم پول و اعتماد مردم رو میدزدند و دست آخر به 75 میخندند .چطور انتظار داری حمایت شن .میگی واردات خودرو بله از اونجا هم میل مفرمایند البته پول گمرک. ایران دمبال کار های بزرگ میره نه کوچیک مثل چوب بستنی و سوزن ته گرد.تو کشور ما اول تبلیغ خوب میکنن تا مشتری جم شه وقتی فروش رفت بالا از کیفیت میزنن بعد قیمتو به هر بهونه ای میبرن بالا بعد کار شریف دلالی … آخرش ببینن گوشتو خونی وجود نداره استخوناتو خورد میکنن والا آخر….! کشورای دیگه هرسال قیمتو درصدی کم میکنن یا کیفیتو میبرن بالا به همون قیمت .اینجا کافیه تقی به توقی بخوره تا قیمت ماشین صد سال پیشو ببرن بالا +کم کردن کیفیت .اسمشم میزارن تحریم ،مواد اولیه ،نقدینگی،فروش کم ،ناسازگاری دولت،و برو بالا… شما که طرف میگیرید بگید ما چه کار کنیم با این وجود که میدونیم چی به سرمون میارن بازم همایت کنیم ؟من که میگم والسترید تو ایران ما هم هست .یک مشت سرمایه دار کلفت جنس میخرن میزارن بره بالا موقع گرونی میدن بازار . ظرف چند هفته پولشون چند برابر میشه این ما هستیم که سختی میکشیم .کی میگه قیمتای تحمیلی اینارو باید قبول کرد هرکه میگه از خودشونه من که گوشم از این حرفا پره .میگم تو کل دنیا اینجوری پیشرفت میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟!
یاسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲توقع داریم یه بار فرهنگ لغتو باز کنن و معنی کلمات وجدان, مسئولیت پذیری و انصاف و …. را یاد بگیرن.
HoSeIn
۳ بهمن ۱۳۹۲آیا میدونید ایران توانایی ساخت سوزن تگرد رو نداره یا ساخت چوب بستنی!!!این دو محصول از چین وارد میشه آیا وقتی که ایران پتانسیل ساخت خودرو رو داره نباید بچسبیم که همین پتانسیلم از دست ندیم…ما خودمونو راحت کردیم تنبل شدیم منتظریم یه ماشین خارجی بیاد بیرون بدوییم وارد کنیم بعد به قیمت سرسام آور خریداری کنیم تا کی باید دستمون جلوی چینو ژاپن یا هر کشور دیگه دراز باش کی باید رو پای خودمون وایسیم یعنی تا آخر عمر باید عقب باشیم جهان سومی باشیم آیا جایگاه ما اینجاست؟؟؟؟؟
هادی
۳ بهمن ۱۳۹۲یه جوری میگی همه مردم ایران ببو گلابی تشریف دارن چوب بستنی چه ربطی به تولدات بزرگ داره
خودرو ساز ایرانی دانش رو داره چرا چون کدوم کشوری هست که جمعیتش رو مهندسین بیکار تشکیل میدن
عزیزم ایران خودرو نمیخاد اقا نمیخاد
دوم بعد دانش پوله که این خودرو ساز بوجه کل خودرو ساز رو میده باسه یه صندق عقب
یه عده میگن تحریم کنین وقتی تحریم شن میرن چیز جدید میسازن یا واردات زیاد میکنن
چاره کار فقط دسته وزارت دفاع یادتونه یه شاسی بلند تولید کرد خداییش بهترین خودرو ای بود که توکشور تولید شد
HoSeIn
۳ بهمن ۱۳۹۲آقا هادی عزیز وقتی ما نتونیم چوب بستنی تولید کنیم چه توقعی داری که ماشین با کیفیت تولید کنبم…شما اگه 5تا انگشت نداشته باشی دست به اون بزرگی به چه دردت میخوره…منم نگفتم مردم عزیزمون ببو گلابی هستن
vahid
۸ بهمن ۱۳۹۲جناب حسین خان.همه ی نظراتت رو خوندم و باید بگم کلا چرت و پرت نوشتی!گواهش هم تعداد موافق و مخالف نظراتته.اگر بخوایم با استدلال جنابعالی حساب کنیم وقتی نمیتونیم یه ماشین با کبفیت بسازیم،چطور موشک میسازیم که میمون بفرستیم فضا!پس به این نتیجه میرسیم که اگه میخواستیم تا حالا ماشین با کیفیت هم میتونستیم بسازیم
یاسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲پس بیجا میکنن پول ملتو بابت کالاهایی هزینه میکنن که عرضه ساختشو ندارن
اصغر ترك
۳ بهمن ۱۳۹۲با سلام:::
در این کشور این چیز ها مثل تحریم و مشکلات سیاسی ….بهانه ایی بیش نیست این
صنایع پوسیده هر جوری که بخواهند خون مردم رو توشیشه میکنن چه تحریم باشه چه نباشه از یک طرف خودرو های بیخود خودشونو غالب مردم می کنن و از طرفی واردات خودرو را می دن به یک مشت خودمونی و مال حروم خور تا پوست مردم رو بکنن از یک طرف هم سوخت غیر استاندارد می دن مرم سرطان بگیرن بمیرن از پول داروشون بهرمند بشن از طرف دیگه همین سوخت آشغال رو گرون مکنن تا حسابی حال کنن به هرحال ای ملت آزاده حالشو ببرین………………………….
ارش
۳ بهمن ۱۳۹۲اصولا اب رفته دگر به جوی باز نخواهد گشت تو ایرانخودرو حالا که قیمت دلبخواه خودرو ساز شده و سود میکنه چه دلیلی داره کاهش بده و طبق یه قانون محصولی تولید کن که 20 درصد فروشت ارزش 80 درصد محصولهای تولیدی رو داشته باشه
مهدی
۳ بهمن ۱۳۹۲دورود به دوستان
خودرو سازان داخلی و حتی وارد کنندگان و دلالان رو تحریم کنید تا نابود بشن
چون در مورد این جنایتکاران این ضرب المثل مصداق داره
(توبه گرگ مرگه)
سپاسگذارم
مهدی
میلاد
۳ بهمن ۱۳۹۲سلام…خودرو های داخلی=گاری
واقعا انصاف نیست که یه پارس elx رو 45 تومن بخریم تازه اونم کلا made in chine
خسته شدیم از این خودرو های تکراری و بی تنوع ایران
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۲من نمیفهمم کسی از اصل کاری ها این حرفارو گوش میده یا داریم خودمونو مثل قبل سر کار میزاریم.این خری که سوارش شدن خوب بهشون حال داده احتمالا اون بالا صدا نمیرسه باید بلایی سر خر بیاریم شاید زدشون زمین و ما رو دیدن .
شاعر میگه .
نردبان این جهان ما و منیست ، عاقبت این نردبان افتادنیست
لاجرم آن کس که بالاتر نشست ، استخوانش سخت تر خواهد شکست
قابل توجه تا نخوردید زمین دست مردم رو بگیرید .بخور بخور بسه رو دل میکنید شایدم خفه بشید خدا میدونه .آه مردم گلوتونو میگیره !
عشق ماشين
۴ بهمن ۱۳۹۲مطلب اش یه طرف اون عکس ماشین هاش یه طرف دیگه:|
یاسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲آره خداییش هم عکس هم کارتونش خیلی حال میده
حاجی
۴ بهمن ۱۳۹۲من نظرات رو خوندم خواستم سؤالی رو عرض کنم خدمتتون.هیچ وقت تا حالا ماشین سویسی یا کانادایی یا هلندی دیدید؟یا کلی کشور پیشرفته دیگه.اینایی که ماشین ندارن چی سوار میشن؟بنز تویوتا رنو و غیره…
خودشون چی کار میکنن؟؟میرن یه صنعت دیگه ای راه میندازن.کانادا تجارت چوب میکنه هلند که اندازه استان تهرون هم نیست به کل دنیا گل میده.پس راحت میشه گذاشت کنار کلش رو و رفت به نفت و گاز چسبید و بهترین ماشینهای دنیا رم سوار شد.
Ali
۶ بهمن ۱۳۹۲دیوار تعرفه دیگر جوابگو نیست :
نقل از دنیای اقتصاد سیاست دولت در علم کردن این دیوار این بوده که بهطور ویژه از صنعت خودرو حمایت کند. به این ترتیب که با کنترل ورود خودروهای خارجی به واسطه وضع تعرفههای سنگین، خودروسازان داخلی فرصت بیشتری داشته باشند تا به میزانی از رشد در تولید و طراحی خودرو برسند که توان رقابت با محصولات آن سوی مرزها را داشته باشند. اما بعد از سالها اعمال تعرفههای سنگین به نظر میرسد این نوع حمایت از صنعت خودرو نه تنها باعث رشد چشمگیر طراحی و تولید خودرو در کشور نشده است که برعکس، بهدلیل وجود چنین حمایتی حرکت خودروسازان به سمت تکنولوژی روز دنیا بسیار کند بوده است. به عقیده کارشناسان اعمال تعرفههای سنگین برای واردات خودرو، در واقع خودروسازان را از فضای رقابتی دور کرده و آنها را به بازار داخلی و مشتریهایی که دستشان از خرید خودروهای روز دنیا کوتاه بوده دلخوش کرده است.
نیما
۶ بهمن ۱۳۹۲باسلام،من نمیدونم چه اصراریه که ماصنعت خودروسازی روکه هیچ توجیهی بجزپرکردن جیب سهامداران سرمایه داروبه کشته دادن هموطنان درجاده ها نداره روادامه بدیم،ایابهترنیست که سرمایه هااعم ازمالی وانسانی رو که صرف ساخت این( ارابه های مرگ)میشه روصرف توسعه کشاورزی،پتروشیمی،شیلات،جنگلها،…..بکنیم!
یاسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲نونی که تو خودروسازی واسشون هست تواونای دیگه نیست.
ali
۱۰ بهمن ۱۳۹۲وقتی خودرو بی حساب و کتاب رفت بالا همه گفتن بخاطر دلارو تحریمها هستش ولی حالا با پایین اومدن دلار و لغو تحریمها حتی یه پول سیاه هم پائین نیامده و انگار هیچ اتفاقی نیافتاده تو این مملکت هر جنسی راحت میره بالا و پائین اومدن دیگه محاله
…
حبیب
۱۳ بهمن ۱۳۹۲سلام
من که مجبور شدم پژو 12 میلیونی رو 28 میلیون بخرم
خدا کنه خیلی ارزون نشه چون غصه می خورم
عباس خوری
۲۳ بهمن ۱۳۹۲دوست اولی که گفته بود جهان سومی ، ما از جهان سومی ها هم در سوار شدن خودرو مطابق با استاندارد ها عقبیم برید در منطقه تحقیق کنید . این خودرو سازان چندین و چند سال است که بدترین محصولاتشان را با بالاترین قیمت ها به مردم می فروشند با ضریب اطمینان بالایی می توان گفت مسول حد اقل 50 در صد مرگ و میر های جاده ای اینهایند ولی باز هم همچنان بر گرده ی این مردم سوارند وبعضی ها با این نگرش که چون گران خریدند نباید ارزان شود در واقع زمینه را برای ادامه ی زیاده خواهی آنها فراهم می کنند . برادر عزیز شما اگر ارزان بفروشید ارزان هم می خرید و به احسن تبدیلش می کنی.
یاسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲عزیزم اگه ماشین 28 تومنیت 5 تومن بیاد پایین ماشین 100 تومنی 15 تومن میاد پایین و قدرت خرید بیشتری پیدا میکنی. البته زیاد به این موضوع فکرنکن چون عمرا همچین اتفاقی نمیوفته.
سروش
۲۷ بهمن ۱۳۹۲یعنی لیاقت ما ایرانیا همین ماشیناست
پراید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ارزشی واسمون قائل نیستن خب خودشون راحت ماشین خارجی گیرشون میاد ما میخوایم چیکار همون پراید بسموووووووووونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قیمتها کاهش پیدا نمیکنه یه دلیل دیگه واسش میارن
من هیچ موقع پولمو واسه این ماشینا دوووور نمیریزم و …
هاده
۳۰ بهمن ۱۳۹۲باز هزار رحمت به پراید یکی رپ بابام خریده 7 ساله سوار میشه دو بار خراب شده یدونه 206 خریدم هر روز تو تعمیرگاه هستم
007
۲ اسفند ۱۳۹۲سلام
اسونترین راه که ک.هتاه ترین راه میریم دنبالش البته ما ایرانی ها اونم یعنی مهندسی معکوس در همه موارد که در خودرو سازی میشه مونتاژ اما بالاخره بعضی کشور ها با همین کار شروع کردن و به هدفشون که ساخت و تولید خودرو بود بهش رسیدند بمانند کره و یا الان کشوری مثل چین
اما چجوری شروع کردند ؟ کشوری مثل چین الان با انگلستان شروع کرده خودروی ام جی میزنه و یا جدیدا با ائودی شروع کرده اونم جهت مونتاژ و ساخت بواسطه اصل نیروی انسانی ارزان میشه تولید خودروی ارزان و بعداها میره بسمت خودروی باکیفیت با برند چین که در اخر بهمین دلیل بصرفه
کاوه
۱۰ اسفند ۱۳۹۲وقتی الان می ری به سایت ایران خودرو فقط یه ماشین هست اونم دناست با پیش پرداخت 20 میلیون وقی گالری تصاویرو میزنی هیچ عکسی هم از ماشین نمیاره یعنی مردم تو کشور 70میلیونی هیچ حق انتخابی نیست باید بخریش ….
یاسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲گل گفتی. مسخره تر اینکه هیچکسم از قیمتش چیزی نمیدونه. چطور ماشینی که بزودی تولید میشه(شایدم چند نمونه تولید شده باشه) و تا چند وقت دیگه دست مردم میدنش قیمت نداره. کلاهبرداری معنی دیگه ای هم داره؟
parsa
۱۱ مهر ۱۳۹۳چرا اعصاب خودتونو خورد میکند .حساب کنید پراید با چندین مدل تولید شد.کشورهای خارجی هر ماشینی رو ک تولید میکنن با قطعات مختلفی تولید میکنن.تخصص ایران فقط تغییر بدنه ماشینه اونم با درصد تغییر کمی
سالها بدون خودرو
۲۱ بهمن ۱۳۹۳عمری زحمت کشیدم ولی صاحب ماشینی درخور خودم وخانوادم نشدم افسوس