گمرک ایران، گرانقیمتترین خودروهای وارداتی در فروردین ماه ۹۳ را فاش کرد. این خودروها که عمدتا از امارات وارد کشور شده اند، مبدا آلمان و ایتالیا داشته اند. اگر سری به قیمت روز خودروها بزنید، دیدن مرسدس بنز کلاس اس جدید با قیمت ۱.۶ میلیاردی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اما گران قیمت ترین خودروی فروردین ماه یک نمونه لانگ از این ماشین است. این مرسدس-بنز، مدل S500 L 2014 ساخت ۲۰۱۳ با ارزش ۱۷۷ هزار دلار می باشد.
اما مکان دوم در اختیار مازراتی کواتروپورته مدل ۲۰۱۴ با ارزش ۱۳۴ هزار و ۸۸۰ دلار است که قیمت بازار آن ۱.۳۶ میلیارد تومان می باشد. ب ام و X5 هم با قیمت ۷۱ هزار و ۵۵۶ دلار و قیمت بازار ۸۰۰ میلیونی در رده سوم جای گرفته است. این سه مدل خودرو از گمرکهای شهید باهنر و بندر نوشهر وارد ایران شدند. ردههای بعدی گرانقیمتترین خودروهای وارداتی ایران نیز به محصولاتی از قبیل بنز و تویوتا و بامو اختصاص یافت.در میان خودروهای تازه وارد به بازار خودروی کشور نیز مازراتی گیبلی با قیمت ۱.۳۳ میلیاردی به چشم می خورد. بر اساس تازهترین آمار گمرک ایران در فروردین ماه سالجاری در مجموع ۲ هزار و ۳۰۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۵۲ میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۳۴۸ و ۳۴۴ درصد نسبت به فروردین سال قبل افزایش یافته است. بعد از امارات، کویت و کره جنوبی در مکانهای دوم و سوم مبدا های صادرات خودرو به ایران قرار دارند.
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این متن تقریبا مناسب این پست هستش! حتما بخونینش!
فراری بهتر است یا پراید؟!!!
نمیدانم که اگر قرار بود که مردم از رولزرویس و بنتلی و فراری و لامبورگینی به اندازه ی پراید و سمند کار میکشیدند ایا این ماشین ها کارشان به 100000 کیلومتر میکشید یا خیر؟ این ماشین های نازنازی گاه پنج دست میگردند ولی 5000 کیلومتر هم راه نمیروند چون همه ترجیح می دهند که انها را در گاراژ نگاه دارند و فقط روزهای اخر هفته ی افتابی با حرارت معتدل انها را بیرون ببرند.فراری M 456 15 ساله ی بنده که در ده سالی که مال من بوده فقط 10000 کیلومتر راه رفته بالاخره طاقت نیاورد و یکباره الترناتور،کمک های عقب،کامپیوتر صندلی،چرم های داشبورد و چرم های داخل سقف همه و همه به هم ریختند و به همراه سرویس در 43500 مایل،21000 دلار خرج روی دستم گذاشتند برای ماشینی که به زحمت 70000 کیلومتر راه رفته.
یک مشکل جالب دیگر در مدل های فراری از 348 تا به حال از موادی برای پوشش کلیدها،دستگیره ها،کنسول و هواکش های استفاده شده که بعد از 5 سال تبدیل به مواد چسبنده شده که بسیار بی ریخت نیز میشود و با فشار انگشت بر روی انها اثر انگشتتان باقی می ماند.برای درست کردن این مشکل،یک نفر در نیویورک این قطعات را گرفته و این پوشش را برداشته و انها را درست میکند.دستمزد وی برای انجام کامل یک ماشین حدود 1500 دلار و دستمزد باز و بسته کردن این قطعات نیز 500 دلار میباشد.اگر کارخانه ی پیکان چنین مشکلی را پس از بیست سال حل نکرده بود می گفتیم پیکان است دیگر ولی از کارخانه ی فراری انتظار بیشتری میرود.با یک مکانیک با تجربه ی فراری صحبت میکردم میگفت که چون اکثر ماشین های قبلی فراری و فعلی لامبورگینی دست ساز می باشند بین دو ماشین یک مدل مال یک سال می تواند اختلاف زیادی بر اساس شانس وجود داشته باشد و می گفت یک مشتری اش که فراری 308 قدیمی دارد تا به حال 220000 کیلومتر راه رفته و هر روز سوارش می شود و هیچگاه خراب هم نمیشود و حتی کلاچش هم تا به حال عوض نشده و در مقابل یک فراری 550 که خیلی جدیدتر از 308 است مرتب خراب است.
از شروع فراری 360 که کارخانه ی فراری هم مانند بسیاری از کارخانجات بزرگ به دستگاه و ماشین ها روی اورده و کمتر کار دستی میکند ماشین ها کمی قابل اطمینان تر شده اند.
به هر حال اگر فراری پنجاه ساله بسیار سالمی رو میبینید یا رولزرویس 80 ساله سالم علت این است که اینها راه نرفته اند و بارکشی نکرده اند و اکثر این ماشین ها کیلومترشان پس از چندین دهه هنوز به 50000 کیلومتر هم نمیرسد و فراری 456 من با 70000 کیلومتر زیاد کارکرده محسوب میشود.باز هم به قول مکانیک مجرب فراری میگفت که سرویس های فراری هم زمان دارد و هم کیلومتر یعنی مثلا فلان قطعه باید هر 50000 کیلومتر یا 5 سال تعویض بشود و در مورد فراری همیشه زمان باعث تعویض قطعات میشود نه کیلومتر.
وقتی حساب میکنم میبینم که بابت 10000 کیلومتری که سوار این ماشین نازنازی شده ام جمعا 25000 دلار بابت سرویس و تعمیرات داده ام،با مصرف صدی بیست لیتر 2000 دلار پول بنزین داده ام و بین قیمت خرید و قیمت فروش به قیمت امروز هم 40000 دلار دیگر ضرر کرده ام.یعنی سواری این ماشین کیلومتری 7/6 دلار یا به عبارتی 20000 تومان اب خورده.باز هم بگین فراری از پراید بهتره!!!
حالا اگر قرار باسد که از تهران به بندرعباس بروید و مساله ی مرگ یا زندگی یکی از عزیزانتان با فراری پرادعا میروید یا با پراید بی ادعا؟! من که با پراید میروم و سر راه فراری سوارها را هم که کنار جاده مانده اند سوار میکنم و کیلومتری 20000 تومان سرشان منت میگذارم!!!
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳یادم رفت منبعشو بنویسم،این نوشته مال اقای مهندس فرهاد کاشانی هستش.ارادت.
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این متن رو کدوم ناشی ای نوشته کوچکترین اطلاعاتی از این صنعت نداره مگر تویوتا بیشترین فراخوان رو نداشت و خیلی مثال های دیگر اما مسئله اینجاست انها این شرکت ها اشتباهاتشون رو میپذیرند اما در ایران پراید که همه مدل هاش با تولید غلط وارد میشه و خیلی هم کشته داده برای این قضایا که حتی کسی رسانه ایش نمیکنه یا دیگر ماشین های داخلی بعد هم اخه نمیفهمه که در جاده به وسیله فراری خطر مرگش حداقل نسبت به پراید چندین برابر امکان زنده موندن بیشتر هست بعد هم کی در ایران با فراری میزنه به جاده در شهر هم که اصلا فراری امن هست اینم اضافه کنم خداییش کسی که فراری داره ایا خرج 20هزار دلار برای ماشینش زیاده یا اصلا عددی هستش خده پراید چند هزارتا بره باید صدها هزار خرجش کنی اگر نسبت عادلانه بگیریم میبینم هزینه های پراید بیشتر هم هست کلا تا حالا در یک متن این قدر چرت و پرت ندیدم که دیدم
سعید131
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد یه چیزیم داریم بنام طنز !
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شرمنده دوستان یکم عصبانی شدم از دوستان هم عذر میخام ولی خونم رو در شیشه به خاطر این مطلب حبس کردم کلا مقایسه پراید با فراری مسخره و بی مفهوم هست
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد جان هممون میدونیم که این قیاس مع الفارغ هستش.در کل اگه باعث رنجش خاطرت شدم عذر میخوام.ارادتمندم.
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی در یک متن این قدر دروغ چر.ت ندیده بودم که دیدم اخه بیسوادی ادم ها تا کجا من موندم کدوم ادمی اح.. با فراری از بندر عباس به تهران میره فقط بگم تخیلات ادم هم حدی داره تازه نویسنده مطلب مهندس هست باشد که به خاطر نوشتن این متن اقای مهندس کاری خوب در شرکت های ادم کشی ایران خودرو یا سایپا استخدام بشه یا حداقل بهش لوح تقدیری برای این حرفها بدن این قدر از ادم های پاچه خوار بدم میاد ادم عزتش رو بفروشه برای این کار ها باعس تاسف هست
————————-
یک متن دیگر هم نوشتم که متاسفانه پدال تا الان چاپ نکرده
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد جان،ایشون رو نه من از نزدیک دیدم و نه میشناسم.با توهین کردن به هیچ جا نمیرسیم.
همیشه که نمیشه یه طرفه به قاضی رفت.
فقط خواستم که این متنو بخونیم و از منظر دیگه ای به این مسائل نگاه کنیم.ارادتمندم.
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳من توهین نکردم متن دروغ هست مدرک مهندسی میزان سواد ادم ها رو مشخص نمیکنه اگر به ایشون فحش دادم باشه قبول در حالی که نکردم این متن ایشون همه اش دروغ و تحریف و بدون استدلال منطقی هست که با دید مثبت نگاه کنم شرمنده این ادم ها پاچه خواری بیشتر نیست متاسفانه تعدادشون هم بیشتر میشه خداییش به نظرت این متن ایشون قابل قبول هست !!!!!!!
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد عزیز،برادر من
من اصلا نه یک کلمه به این متن اضافه کردم نه یک کلمه کم.
من فقط کپی کردم تا دوستان بخونن و دیدشون باز بشه و از همه چیز اگاه بشن.من نه طرفدار پرایدم و نه طرفدار فراری.
این متن تحریف شده نیست چون دقیقا نوشته ی خود ایشون هست(بازم میگم من اصلا ایشون رو ندیدم ولی مقاله هاشونو میخونم)
من قبلا هم گفتم،در مورد خودروهای داخلی نظری ندارم.
مارال
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فرهاد کاشانی کسی است که همه گواهینامه ها را داره از پایه یک گرفته تا هلیکوپتر و هواپیما ، در حال حاضر آمریکا زندگی می کنه ، یه مرسدس گالوینگ 1955 را هم بازسازی کامل کرد.مطمئنا خیلی بیشتر از من و شما سرش تویه ماشینه، بی سوادم نیست بلکه از اون مهندسای قدیمی است ، اتفاقا شاهین جان یه حرفی هم در مورد فراری زده بود : فراری همیشه در یک مسابقه بازنده است، چون اگه ببازه که بازنده است و اگه برنده بشه که کار خاصی نکرده چون اون یه فراری است
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳باعس= باعث
—————-
نمیخاستم ویرایش کنم ولی خوب چه کارکنیم به بی سوادی متهم میشیم برای همین اصلاش میکنم متاسفانه این هم جز از فرهنگ ما هست که دید مثبتی به هیچی نداریم
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد جون حرف دل منو خودت زدی! با دید مثبت به این نوشته نگاه کن! ارادتمندم
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ﺁﺩﻣﻬﺎ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ :
ﯾﺎ ﺍﺯ ﻣﺎ ﭘﻮﻟﺪﺍﺭﺗﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﻣﺎﻝ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺭ …. ﯾﺎ ﺑﯽ ﭘﻮﻝ ﺗﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﮔﺪﺍ ﮔﺸﻨﻪ
ﯾﺎ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﺧﺮﺣﻤﺎﻝ …. ﯾﺎ ﮐﻤﺘﺮ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : … گشاد
ﯾﺎ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺳﺮﺳﺨﺖ ﺗﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﮐﻠﻪ ﺧﺮ …. ﯾﺎ ﺑﯿﺨﯿﺎﻝ ﺗﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﻣﺸﻨﮓ
ﯾﺎ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻫﻮﺷﯿﺎﺭﺗﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﭘﺮﺍﻓﺎﺩﻩ ….. ﯾﺎ ﺳﺎﺩﻩ ﺗﺮﻥ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﻫﺎﻟﻮ
ﯾﺎ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﻭﻟﺨﺮﺝ …. ﯾﺎ ﺍﻫﻞ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﮐﺘﺎﺑﻦ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﺧﺴﯿﺲ
ﯾﺎ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻥ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﮔﻨﺪﻩ ﺑﮏ ….. ﯾﺎ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮﻥ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﻓﺴﻘﻠﯽ
ﯾﺎ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺍﺭﺗﺮﻥ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﺑﻮﻗﻠﻤﻮﻥ ﺻﻔﺖ …… ﯾﺎ ﺭﻭﺭﺍﺳﺖ ﺗﺮﻥ ﺑﻬﺸﻮﻥ ﻣﯿﮕﯿﻢ : ﺍﺣﻤﻖ
ﮐﻼ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ “ﻣﺎ” ﻫﺴﺘﻴﻢ ؛ ﻧﻪ “ﺣﻘﯿﻘﺖ” !!!!!
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان اصولا با تقسیم بندی ادم ها مخالفم من ادم منطقی هستم تا حدودی ولی خودت هم میدونی این چیز ها که نوشتی خلافشم زیاد هست این متنی که نوشتی نوعی استفاده از ادبیاتمون هست درسته این موارد هست ولی الان ما در دنیایی هستیم مطلق وجود نداره تمام مواردی هم ذکر کردی میشه نقضش کرد خساست هست ولخرجی هست اما ایا خسیس رو دیدی من کسی رو دیدم با داشتن درامدی میلیونی زن بچه اش محتاج گوشت و مرغ هستن یاکسی رو دیدم میلیون ها پول رو به هدر میده برای چیز های بیهوده خوب به این ها چی بگیم تحسینشون کنیم !!!! افراط و تفریط در هر چیزی مشکل ساز هست این هم بگم بیشتر ادم ها وقتی ضعفی دارند برای تسکین خودشون این چیز ها رو میگن ولی خوب همه این طور نیستند در ضمن یک نکته رو یادمون باشه بیشتر افرادی که پول های کلان دارند از راه های خلاف به این ها رسیدند مطمئن باش پول زیاد همیشه سالم نیست چون عدالت وجود نداره یک فوتبالیست برای چند گل چند میلیارد میگیره یکی هم بخاطر د0 دقیقه فیلم بازی کردن چند ده میلیون میگیره
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد جان من اصلا در مورد دیگران قضاوت نمیکنم.
در مورد ادم ها من به رفتار و کردارشون توجه میکنم.از باطن ادما هیشکی خبر نداره که.
به من چه که فلانی از کجا پول دراورده،منو توی قبر خودم میذارن اونو توی قبر خودش.
ارادتمندم.
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳به قول تو به من چه راست میگی حرف حق جواب نداره
امیر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین خان با این که این متن “ﺁﺩﻣﻬﺎ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﻧﺪ” رو قبلا هم خونده بودم اما اگه میشد باز هم نه یکی بلکه 100 تا مثبت میدادم!
واقعا که بیشتر ما همینطوریم و این اخلاق بد تو وجودمون نهادینه شده…
ارادتمند
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳مخلصم امیر جان.هممون باید از خودمون شروع کنیم.من هم از این قاعده مستثنی نیستم ولی تلاش میکنم که در مورد دیگران کمتر قضاوت کنم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اول از همه بذار بگم نوسنده ی این مطلب کیه .
اقای مهندس فرهاد کاشانی در حال حاضر مدیرعامل و واردکننده ی
کامیونهای رنو فرانسه و C&C از چین هستند .
در سابقه ی ایشان موارد پستهای درخشانی هست .
ازجمله یکی از مدیران یا بنیان گذاران شرکت ( مادیران ) و
مدیریت یکی از مخابرات امریکا . لازم به ذکر است که ایشان و
مهندس رضا انصاری فرد ارتباط نزدیکی با تمامیه خودروسازهای
دنیا دارند . چندسال پیش از فراری خیلی تعریف کرد . زمانیکه
ماشینش خراب شد و نمایندگی برد ، یک فراری همان مدل و دست دوم
بهش دادن تا زمانیکه ماشین خودش سرویس بشه . من ایشان را خیلی
قبول دارم . چون به دور از هرگونه تعصب و اغراق امیزی سخن
میگوید . حتی اشکالاتی را هم از بنز . ب ام و . جنرال موتورز
گرفته بود . همه هم با دلیل و مدرک . نه رو هوا . یذره خودت
فکر کن. چه دلیلی داشته این مطلب رو نوشته ؟؟؟ ایا همه ی
ایرانی ها فراری سوار میشوند ؟؟یا اصلا فراری در ایران
نمایندگی داره ؟؟؟ حرف ایشون انتظاری است که از خودروسازهای
خوب باید داشت . نه فراری بلکه بنز و تویوتا و لامبو و …
فردا فراری فراخوان بده ، خودت ناراحت میشی . چون ازش توقع
نداری . در ضمن یک نگاهی هم به پولی که برای یک فراری . یا یک
لامبو میپردازید بینداز .
کسی که فراری میخره فقط برای پارکینگ میخره ؟؟؟
یا میخره که استفاده کنه ؟؟؟ شما بدترین ماشین را هم در
پارکینگ نگه داری خراب نمیشه . اما سوار شدن فراری ان هم در
مسیر تهران – بندر عباس چرا باید دور از ذهن باشه ؟؟؟
ماشین خریدی که حالشو ببری . نه اینکه بری خونه و بعد باهاش
بیایی سر کار . اون ماشین با اون موتور و قدرت باید گاز بخوره .
باید غرش بکنه . اگرنه فایده نداره .
این اشکالاتی هم که در فراری به وجو امده ، به نظر من عمومیت
نداره . به نظر من باید یقه ی اون مونتاژ کارو گرفت .
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان حرف دل منو زدی.به هر حال هیچ خودروسازی خالی از اشکال نیست.
بعضی دوستان از بعضی از برندها یه تابو میسازن که اگه شکسته بشه دیگه واویلا میشه.
حرف من اینه که آقا چشم بسته از هیچ ماشینی حمایت یا انتقاد نکنیم.من الان نمیتونم در مورد فراری نظر کاربردی بدم،چرا؟! چون اصلا تا حالا بهش دستم نزدم چه برسه به اینکه برونمش.ولی میتونم در مورد پراید نظر بدم ولی نظر نمیدم چون در مورد خودروهای داخلی حرفی ندارم.
اتفاقا اینجور نوشته ها خوبه چون بیشتر با تجربیات و نظرات نویسنده ها اشنا میشیم و بهتر میتونیم نقاط ضعف و قوت اونارو بشناسیم.
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان متن ایشون اهدافی داره کسی منکر مشکلات این ماشین ها نیست ولی خداییش کی میتونه از پراید 22 تومنی دفاع کنه تازه مشکلات ماشین ها همیشه محدود هست مخصوصا دست سازها تازه نمایندگی برای رسیدگی وجود نداره پس انتظار زیادی هم نداریم تویوتا هم فراخوان هاش زیاد هست ایا اصلا دیدی پرایدی فراخوان داشته باشه یا اصلا پرایدی که چند هزارتا کار کرده ایا به نسبت قیمتش هزینه زیادی برای مصرف کننده نداشته کلا میگم این متن با قصدی نوشته شده که واقعا باعث میشه تاسف بیشتری بخورم
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد جان منم نگفتم که این نوشته رو قبول دارم.من فقط این مطلب رو انتقال دادم.والا من نمیدونم هدف ایشون از نوشتن این مطلب چی بوده ولی شاید یه کم باعث سوء تفاهم شده.
ایشون دو تا مقاله ی بسیار جنجالی دیگری هم داشتن که اگه دوستان پیگیر مقاله های ایشون باشن میدونن چیه:
1.مقاله ی بنز بهتر است یا لکسوس
2.مقاله ی خودروهای امریکایی
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳میدونم نظر شما چیست من به صورت کلی گفتم والا این مطلبی که قراردادی باعث شد ناراحت بشم هر چند از اطلاع رسانی شما ممنونم باید با این مسائل سوخت و ساخت نمیشه از حقایق فرار کرد!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
مشکل ما میدونی چیه شاهین ؟؟؟
اینه که ما مطالعه نداریم . فکر میکنیم که وقتی میاییم
پدال ، فیلسوف شدیم . نه . ازین خبرها نیست .
شما هرچقدرم مطالعه کنی کمه . در هر حوزه ای که بگی .
پدال خیلی خوبه . من خیلی چیزها ازش یاد گرفتم . از
خود پدال . از نویسنده هاش . از کاربراش . ولی بازهم
کافی نیست . یک برند خوب ، نه با یک دیسلایک . نه با
یک مطلب انتقادی و خیلی چیزهای دیگه ارزشش کم نمیشه .
مشتری هاشم نمیپرن . ولی یکسری ایرادهاشون مشخص میشه .
کم کاریهاشون مشخص میشه .
اگر دوستمون اقا سجاد یک مطلب خونده و اتیشی شده ،
من 20 تا مطلب خوندم و به تکنولوژی فراری پی بردم .
اقای کاشانی یک فرد متعادله . هم محاسن رو مینویسه و
هم معایب رو . شما با خواندن یک مطلب انتقادی ، کل
شخصیت ایشان رو زیرورو کردی ، بی انکه دیگر مطالب
ایشان را خوانده باشی . با خواندن یک مطلب انتقادی
هم نمیشود پی شخصیت یک فرد برد و قضاوت درست کرد .
چه بسا که اون مطلب بر خلاف میلمان باشد .
چون نمیشه تمام نیات و هدف کلام و مطلب رو نوشت .
یعنی هیچ مساله ایی به خوبیه گفتمان رو در رو تاثیر
نداره و مخاطب از صحبت های شما 100درصد متوجه نمیشه .
اما در گفتمان و بحث حضوری میشود .
دقیقا همانطوری که من نتوانستم منظورمو در پست فراری
بازگو کنم .
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد من در هیچ چیز ادعای برتری یا دانش نمیکنم حتی اگر تخصصم باشه اما این مطلب که خوندم قیاس مع الفارق کرده بود من دیگر مطالب ایشون رو نخوندم ولی این متنی که خوندم با توجه به منطق من بی ارزش هست حالا هر کس که نویسنده مطلب باشه مهم اصلش هست که من باهاش مخالفم اگر ایشون یکی از نزدیکانش رو با همین پراید از دست داده بود یا .. ایا دوباره این مطلب رو مینوشت به خدا هرگز این کار رو نمیکرد ایشون از روی راحتی این حرف رو میزنند یک مثال نمیتونه برتری یک چیز رو نشون بده
sina
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سجاد خان کسی که این مقاله رو نوشته خودش صاحب فراری تو کالیفرنیا
فواد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳با این حساب هواپیمایی که ۵۰ میلیون دلار قیمتشه ارزش سوار شدن نداره شما با پراید سفر کن چون خرج بنزین هواپیما و هزینه قطعاتش بالاست!!!!
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فواد جان،من یا نویسنده ی این مطلب؟!
فواد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳نویسنده رو میگم داداش به خود نگیر!!
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳نه بابا فواد جان خواهش میکنم،من از هواپیما میترسم! :)
علی اقا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نوشته مهندس کاشانی منو به فکر فرو برد. شاید بهتر باشه یه ماشین داخلی نسبتا ایمن بخریم به جای به ماشین خارجی گرون چرا؟
1. ماشین داخلی پیچیدگی ماشین خارجی رو نداره
2. در صورت خراب شدن افراد و تعمیرگاه های. زیادی می تونن عیب.رو شناسایی کنن در هر نقطه از کشور. ولی ستاره ایران چند تا تعمیرگاه تو ایران داره؟ فرض کنیم شما به C200 خریدی حالا تو شیراز خراب شده لابد باید تا تهران با جرثقیل بیاریش.
3. لوازم یدکی خودروی داخلی خیلی بیشتر و ارزون تره.
بازم میگم ماشین داخلی ایمن ( نه پراید) مثلا پرشیا یا 206.
sj
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست من شاهین جان مطلبت جالب بود ولی یه چیزی بهت بگم تو این سایت اینقدر از ماشینهای داخل بدگویی شده هر دلیلی بیاری کسی گوشش بدهکار نیست درسته پراید تو ایران زیاده ولی فقط مگه پراید هست؟این همه ماشین وارداتی که تو خیابون خود به خود راه نمیرن تندر 90 مگه ماشین بدیه تصادفش از بغل با نیسان گاوی رو ندید هیچکدوم نمردن فقط زخمی شدن با اینکه شدید بود یا 206 مگه ماشین بدیه به قول حسن ریوندی تنها کشوری هستیم که تمام ماشینهای دنیا رو با پراید میسنجیم این رو باید دونست مرگ اگه بخواد بیاد از خونت پاتو بذاری بیرون هم میاد اونایی که میگن ماشینهای وارداتی امنیت داره برین تصادفشونو ببین چطور له شدن
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اس جی جان دقیقا زدی وسط خال! اتفاقا همین اعتماد به نفس کاذب باعث میشه که ادم با ماشین مدل بالا هم تصادف کنه و متاسفانه جونشو از دست بده چرا؟! چون با خودش میگه ماشین من 10 تا ایربگ داره و… اگه تصادف هم کردم هیچیم نمیشه.
“در تصادف شدید زنده مانده بود و زنده ماندن خود را از ماشین ایمن خود میدانست…
و خدا از بالا لبخند میزد…”
hosein
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا سجاد فرهاد کاشانی یکی از حرفه ای های این کاره و تقریبا بهترین ها
از منو شما خیلی بیشتر میفهمه خیلییییی
کافیه یه نگاه به شماره های مختلف مجله ماشین بندازی
خود همین آدم یه متن داره تو مجله ماشین در مورد بازدید از کارخانه فراری و تقریبا تو همه نمایشگاه های مختلف حضور داره و همه ماشین هایی که ما داشتیم و در آینده خواهیم داشت و آرزوشونو داریم رو ایشون هزاران کیلومتر باهاش راه رفته ولی منظورشو از این مطلب نمیفهمم که چرا و برای چی نوشت ولی مطمعنا علت داشته
علي
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اصولا همچین مقایسه ای غلطه انگار شما نگهداری یک سگ را با یک کبوتر مقایسه کنید و بگین سگ هم خرجش زیاده هم دردسرش بیشتره هم گرونتره پس کبوتر از همه لحاظ بهتره در حالی که اصلا اینطور نیست. خودروی فراری هم یک خودروی لوکس و خاصه و مشتری های خاص داره ولی پراید در کشور ما یک ماشین تیراژ بالا برای عموم مردمه. پس کاربری یک محصول موضوعیه که اینجا اصلا لحاظ نشده. مطلب دیگر اینکه تجربه ی شخصی بنده بوده که یک خودروی پراید بعداز 6ماه خوابیدن وتقریبا 20 روزپس از تحویل از نمایندگی دیگر قابل سوار شدن نبود چون روکش صندلی ها که کاملا خشک شده و ترک برداشته بود و به راحتی می شکست باتری خودرو با اینکه باتری خشک بود دیگر قابل استفاده نبود شلنگ ها و واشر های موتور معیوب بودند و پس از طی کمتر از 1000 کیلومتر پس از تعمیر اساسی تسمه تایم پاره شد و هنگام مراجعه فهمیدیم که سیستم هیدرولیک نیز دچار مشکل شده و این در حالیست که نمایندگی هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی کند. در ضمن لاستیک های خودرو نیز کاملا تعویض شده بود که بعد از 6ماه انکار نا پذیر است. و اما شرکت فراری که شما عرض کردید : آیا می دانید این شرکت در صورت خراب شدن محصولات خود در اقصی نقاط ایالات متحده تا زمان تعمیر خودرو که مجانا انجام می شود یک خودروی امانت در اختیار شما قرار می دهد ( البته در صورت وجود گارانتی و شرایط آن). لازم به ذکر است که هر قطعه ای در خودرو یک عمر مفید دارد به عنوان مثال چرم طبیعی موجود در صندلی ها در بهترین شرایط بعد از 10 تا 15 سال (بسته به نوع چرم) پوسیده ودیگر قابل استفاده نمی باشد. پس مسلما یک خودرو اگر راه هم نرود تضمینی بر سالم ماندن آن نیست
زیگما
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ما رکورد زدیم…..
امیر مسعود
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این دیگه گمرکی نیست. زورگیریه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
مرسدس بنز در همه چیز در صدر جداول قرار میگیره .
با این که اینهمه گرونه ، اما بازم میخرنش . این بنز ببین چقدر محموبه .
هیچ چیز نمیتونه روی فروشش تأثیر بذاره . هرچند که در چندماهه ی اول
سال 2014 ب ام و پرفروش ترین برند دنیا شناخته شد و بعضی به غلط
لکسس را پرفروش ترین برند لوکس دنیا میدانند و اعلام میکنند .
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد پیاده شو با هم بریم حالا چی به تو میرسه اینقدر سنگ بنزو به سینه میزنی. من پیشنهاد میکنم سریع تو داخل کشور یا خارج کشور بری و تو یکی از نمایندگی های بنز مشغول به کار شی تا حداقل واسه این همه علاقه و عشق یک پولی هم بگیری
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
من پیاده هستم .
مملکت ما چه چیزیش روی قانونه ، که اینچیزش رو قانون باشه من
بخوام به عشقم برسم . اگر بخواهی اینجوری به قضیه نگاه کنی ،
باید بگم که عشق من اصلا وارد نمیشه . ( جی کلاس )
بحث سنگ به سینه زدن نیست .
بحث اطلاعات غلط دادن در پدال و کوبیدن یک برند دیگر است .
اما هرچقدرم کوبیده بشه ، هنوز رکوردا خیلی از چیزهاست .
کسی نمیتونه در تاریخ خودروسازی دست ببره .
Mr X
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا رضا یه بنز وقتی توی خیابون را میره ابهت خودش رو داره
میلاد هم بجا و هم درست داره از بنز حمایت میکنه
وقتی میبینی که یه شرکت / کمپانی داره فوق العاده کار میکنه و از اول تاریخ تاسیسش داره بکوب کار میکنه و افت نداشته چرا ازش خوشمون نیاد و اخبارش رو دنبال نکنه
یه مثال میزنم وقتی میرم روزنامه بخرم میبینم که بعضی مردم میان همچین روزنامه استقلال و پرسپولیس (که فاسد هستند و نه بازیکن خوبی دارند و نه مربی خوب و اصلا این مملکت هیچ افتخاری و نقطه مثبتی توی این زمینه نداره) نگاه میکنند و میخرند و راجب فلان بازیکن ساعتها مطالعه میکنند و بصورت تعصبی دربارش حرف میزنند کما اینکه اون بازیکن بدرد آشغال جمع کنی شهرداری هم نمیخوره (خدایا منو ببخش ، بخدا کارگران شهرداری یه تارموشون میارزه به هزارتای بزرگان فوتبال ایران) اونوقت چرا یه نفر که علاقه زیادی به صنعت خودرو داره و به یه برند محبوب عشق داره اینطور بهش ایراد میگیرید
حداقل کارش (آق میلاد) یه کار ارزشی هست.
البته تنها ای کار آقا میلاد تعمیم دادن جزئیات بنز به برخی خبرها که امیدوارم مدنظر قرار بده
درکل آقا میلاد کارش درسته و بنز یکی از خودروسازها بزرگ در این صنعت هست که حرف اول و آخر رو داره میزنه
sorena
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳شاید عجیب باشه اما گرانترین خودروی وارداتی در سال گذشته یک سانتافه مدل 2014ساخت2013 وارداتی از امارات 200هزار دلار بوده و اس لانگ رتبه دوم رو داشته خبر هنوز رو سایت مجله ماشین هس برید چک کنید
ولی یکی به من توضیح بده سانتافه 2000هزاردلاری یعنی چی؟!
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سورنا جان اون امار اشتباه بوده،قیمت اصلی اون سانتافه 20 هزار دلار بوده.گمرگ اصلاحش کرده.
sorena
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳http://www.machinemag.ir/ViewNews.aspx?viewid=7245
امروز زده گاف گمرک بوده،خخخخ
http://www.machinemag.ir/ViewNews.aspx?viewid=7251
پدال لطفا حذف نکن فقط جنبه اطلاع رسانیه…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اقا سورنا الان اگه بری سایت مجله ماشین ، خودش نوشته
گاف گمرک .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
دیسلایک ها هم تأثیری بر عشق و علاقه ی من به بنز و تأثیری بر فروش مرسدس
بنز و محبوبیتش نداره نداره .
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان قرار نیست تاثیر بگذاره اما خداییش تعصب در هیچ چیز خوب نیست یعنی باعث میشه چشم ادم بعضی چیز ها رو نبینه اصطلاحا کور میکنه هر چند میدونم این نظر من هم در علاقه ات به المان چیزی کم نمیکنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
سجاد حرف شما درسته . اتفاقا امروز داشتم با سردبیر
پدال حرف میزدم . تقریبا درباره ی همین موضوع .
من منکر این نیستم که بنز معایب داره . همینطور فولکس و
باقی برندهای المانی . اما من پشت همه چیزشون هستم .
اشکالاتشون . فراخواناشون . اشتباهاتشون . و ….
به نوعی میتونم بگم که هم قبول ندارم که اشتباه
میکنند و هم قبول دارم اشتباه میکنند .
اما به نظر من تو هم همه جوره پشت فراری باش . اگر
واقعی و قلبا دوستش داری . این باعث میشه که این
مطالب برات بی اهمیت باشه . من تعصب ندارم . من
معتقدم .
sahand
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان فکر نمیکنم دیسلایکها واسه این بوده باشن که کسی فکر کنه مرسدس ماشینه بدیه!
فکر میکنم واسه نظر نابجات راجع به این مطلب بود,مطلبی که میخواست بگه تو کشوری که خودش هنوز نمیتونه یه ماشین بسازه و بیشتر مردمش هر روز با توجه به تورم و … هر روز فقیر تر میشن,یه عده هر روز دارن پولدار تر میشن و ماشین یه میلیاردی سوار میشن
وگر نه,ننه بزرگ منم میدونه بنز ماشن خوبیه!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
چه عجب سهند جان .
اینی که شما میگی یک طرف قظیه است .
حالا اون طرف قظیه :
گیریم که همه ی مردم ایران وضعشون توپ . هرکس هم
هرماشینی دوست داره میخره .
اما خریدن یک ماشین به قیمت غیر معقول حرف دیگریست .
باید دنبال اون علت غیر معمول گشت .
جوابش هم همینی است که گفتم . محبوبیت . عشق .
خاص بودن .
همه ی اینها به قیمت اینکه ماشین رو بیش از یک
میلیارد تومان گرونتر بخره . .
شایان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جان ببخشید میخواستم لایک کنم دستم اشتباهی رفت یکی از دیس کم و یکی به لایکات اضافه کن اگه کل دنیا جمع بشن و بهت دیس بدن من به حرفات لایک میدم چون منم چیزیو فراتر از بنز نمیبینم و نخواهم دید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . خواهش میکنم .
البته دوباره میتوانی لایک کنی . از تعداد دیسلایک کم
میشه .
جالبیش اینه که خود مازراتی هم نمیگه ما برتر هستیم .
sajjad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه کمرک کشورهای دیگه لیست گران ترین خودروهای وارداتیشونو اعلام کنن.پراید با اقتدار در صدر جدول خواهد بود
احمد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر کن بنز بهترین مدلش ۱۷۷۰۰۰ دلاره ، با دلاره ۳۲۰۰ تومن هم حساب کنید میشه ۵۶۶،۴۰۰ هزار تومن اونوقت قیمت نهاییش شده یک میلیارد و ششصد ملیون تومان اخه این حرکت یعنی چی البته ناگفته نماند عزیزانی که این ها رو وارد میکنند از نور چشمی ها هستند که با دلار مبادله ای وارد میکنند . ای خدا ………….
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳بسمه تعالی
این لامصب چی داره آخه اهه!
من مزراتی رو به بنز ترجیح میدیم،خدایی از رو تعصب نیستا،باور کنین مزراتی از بنز شیک تره.
ali97
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا در راستای این نظرت سینا
باید یه تشکر از دوستان پدال بکنم چون تعداد لایکات از دیسلایکات بیشتر بود
و این یعنی تعداد افراد متعصب کمتره
ژیار
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سینا جان درسته مزراتی خاصتره اما متاسفانه تو بیشتر بررسیها از کیفت مواد کابین مزراتی انتقاد کردن. اما در مورد بنز فقط یه نگاهی به ماشین روسای جمهور و دیپلماتها بنداز اکثریت قریب به اتفاق اس کلاس هستن این یعنی اعتماد و پرستیژ اس کلاس
xsajad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این لیست برام جالبه چون مثلا اس500 قیمت پایه 100 هزار دلار داره حالا این مدلش که 177هست اما همه میدونیم اس500 کمتر از 1میلیاردو200 پیدا نمیشه حتی اگر مدل پایه باشه یک سوال بزرگ که برام پیش اومده اینه که در ایران چه ارزشی داره یک ماشین رو با تمام اپشن هاش وارد کرد وقتی که استفاده ای نداره خوب مگر مدل پایه چه مشکلی داره!!!
یک نکته دیگر در لیست این هست که قیمت ها معمولا بالا هست ولی همه شون به نسبت یکسان هست یعنی تمام دلال های عزیزمون هماهنگ هستند و قیمت هاشون رو با هم یکی میگذارند تا برای کمی هم شده بازار رقابتی نشه خداییش این ها که این ماشین ها رو وارد میکنند با چه رویی قیمت گذاری میکنند پس دولت چه غلطی میکنه که بر قیمت ها نظارت نداره فقط بگم این لیست مایه شرم ایرانی هست متاسفم
——————————-
این هم باید بگم کسی نگه این اقا زاده ها دزدن مثلا فامیل مارفته رفسنجان مس بیاره به سختی بعد میگن جنس نداریم در حالی که همه جنس دارن منتظرن قیمت بیشتر بشه بعد بفروشن بله فرهنگ دزدی از پایینی ها به بالایی ها سرایت میکنه همه اش میگیم مسئولان در حالی که خودمون بدتریم شما الان یک مغازه دار با انصاف رو پیدا کن که جنس قدیم رو با قیمت قدیم بفروشه و …
Un4given
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان این فی که خورده با احتساب پلاک ایران بوده دیگه، درسته ؟
امید
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه گمرک نبود الان نصف خودروها بنز و پورشه ائودی اینا بود
AUDI R8
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
مازراتی ارزشش بیشتر از بنز
البته یه نظر شخصی بود
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
فروش کم دلیل بر ارزش بیشتر نیست .
مازراتی یک زیرمجموعه به حساب میاد که بنز ( دایملر ) یک شرکت مستقل به
حساب میاد .
در تاریخ صنعت خودروسازی هم هر وقت با ارزش ترین بندهای خودروسازی رو
اعلام کردند ، مازراتی بعد از سه غول المانی قرار گرفته .
متعصب ها و کسانی که دوست دارند واقعیت و حقیقت رو زیر پا له کنند ،
دیسلایک کنند . انهایی که فقط با دیسلایک حرف میزنند و هیچ جواب قانع
کننده ای نه در این پست و نه در پستهای دیگر نداشتند و ندارند .
AUDI R8
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
اقا میلاد شما درست میگید مازراتی یه زیر مجموعه هست ولی به نظر من خودروهایی که تولید میکنه شاید در حد بنز و بی ام دبلیو نباشه ولی حرف واسه گفتن زیاد داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
فروش کم دلیل بر ارزش بیشتر نیست .
مازراتی یک زیرمجموعه به حساب میاد که بنز ( دایملر ) یک شرکت مستقل به
حساب نمیاد .
در تاریخ صنعت خودروسازی هم هر وقت با ارزش ترین بندهای خودروسازی رو
اعلام کردند ، مازراتی بعد از سه غول المانی قرار گرفته .
متعصب ها و کسانی که دوست دارند واقعیت و حقیقت رو زیر پا له کنند ،
دیسلایک کنند . انهایی که فقط با دیسلایک حرف میزنند و هیچ جواب قانع
کننده ای نه در این پست و نه در پستهای دیگر نداشتند و ندارند .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳بسمه تعالی
آهااااای بی معرفت،من شوخی کردمااااا،میخواستم ببینم عکس العملت درمورد کامنتم چیه.
اتفاقا بنز هم از نظر تکنولوژی،هم ازنظر طراحی بیرونی و داخلی ،هم از نظر فنی و هم از نظر آسودگی و راحتی پیشرو همه ی برند هاست.
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳کاش درمورد ارزون ترین ها هم مینوشتی اونطوری بیشتر بدرد میخورد
PEUGEOT
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اینا راهشو یاد گرفتن و اخلاق مردم دستشونه
هرچقدر ماشینو گرون بدن مردم میگن عجب چیزیه بیشتر می خرن
مردم نازنینمون فکر می کنن همه چیو گرون خریدن افتخاره
تو این مملکت همه چی برعکسه
PEUGEOT
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اینا راهشو یاد گرفتن هر چیزو گرون بدن مردم بیشتر می خرن
واقعا نمی دونم چرا ما ایرانی های نازنین فکر می کنیم همه چیو گرون گرفتن افتخاره
sadegh
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳پژو جان میدونی دلیلش چیه؟؟؟!
جون ایرانی ها پُز دادن رو از نون شب واجب تر میدونن، باور کن اگه پراید بشه 100 میلیون باز هم میخرن، چون میخوان جلو بقیه کلاس بذان
حاظرم باتون شرط ببندم خیلی از کسایی که میرن اون مازراتی یا اون بنز و… رو میخرن اصلا نمیدونن این ماشین چه امکاناتی داره، مزایا و معایبش چی هست، فقط چون گرونه میخرن!! که این دیگه آخرِ بی فکری و حماقته
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
با شما موافقم .
PEUGEOT
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا صادق جان
Metalhead
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال فکر کنم رتبه ی سوم lx 570 یا ls460 باشه ها ، تو نمایشگاه داییم یه LS460 فول 2013 صفر بود که قیمتش بالای 80000 دلاره و LX 570 هم قیمتش بالای 80000 دلاره ، فکر نکنم رتبه ی 3 برای ب ام و باشه
Ehsan
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ترکیه:
صنعت خودروسازی ترکیه هم اکنون به جایی رسیده است که حتی به آمریکا نیز صادرات دارد. صنعت خودروسازی در این کشور به جایی رسیده است که بسیاری از شرکت های خارجی سهامدار خودروسازی این کشور هستند. شرکتهای فعال در صنعت خودرو در ترکیه را نیز میتوان به ۱۷ کارخانه اصلی تقسیم کرد که برخی از آنها را شرکتهای ایسوزو اتومبیل، Askamkamynn، BMC، فورد، هوندا ترکیه، هیوندایی آسان، کارسان اتومبیل، مان ترکیه، مرسدس بنز ترکیه، اتوکار، Otoyol، اویاک رنو، Temsa، توفاژ، تویوتا ترک، ترک تراکتور و یوزل در بر میگیرد. صنعت خودروسازی ترکیه این رقابت پذیری را بدون توسل به تعرفه های بالای طولانی مدت کسب کرده است!
در حال حاضر تعرفه واردات خودرو در این کشور تنها، ۱۰درصد است و ۱۸درصد نیز باید بابت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود. (در مالیات بر ارزش افزوده واردکننده مالیات دریافتی از خریدار را باید به دولت تحویل دهد)
آذربایجان
واردکنندگان خودروهای کمتر از ۲سال ساخت از پرداخت هرگونه تعرفه معاف هستند اما مبلغ بسیار کمی را باید به گمرک بپردازند ( ۰.۱۸ تا ۰.۳ درصد قیمت خودرو). البته ۱۸درصد مالیات بر ارزش افزوده برای مصرف کنندگان خودروهای وارداتی در آذربایجان تعیین شده است.
عراق
عراق جنگ زده نیز درحالی به بازار خودروهای صادراتی ایران تبدیل شده بود که اکنون خودروسازان ایرانی این بازار را از دست داده اند. تعرفه واردات خودرو به عراق ۵% ارزش افزوده خودرو محاسبه می شود. درکل واردات به عراق آزاد و بدون پیچیدگی های گمرکی است . تعرفه وارداتی اقلام ضروری( همچون دارو و مواد غذایی ) به عراق صفر درصد , ماشین آلات صنعتی و کالاهای واسطه ای یک درصد و ما بقی حداکثر پنج در صد است .
ارمنستان
در کشور ارمنستان هزینه تعرفه گمرک برای واردات کالا بین ۰ تا ۱۰درصد تعیین شده است. به این ترتیب که تعرفه کالاهای ساخته شده با مواد خام ۰درصد و کالاهای صنعتی و ماشینی حداکثر ۱۰درصد خواهد بود. اما طبق آمار سازمان تجارت جهانی واردات خودرو در ارمنستان تعرفه ای معادل ۵درصد دارد.
افغانستان
افغانستان نیز که کشوری جنگ زده است تعرفه واردات خودروی کمتری نسبت به ایران دارد. این کشور نیز تعرفه های خود را به صورت معقولانه تری تعیین کرده است. در حالی که در ایران خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی کماکان تعرفه ۹۰درصدی دارند که در افغانستان بسته به کشور صادرکننده و قدمت خودرو تعرفه خودروهای کمتر از ۲۵۰۰سی سی حداکثر ۲۵ درصد و بالای ۲۵۰۰سی سی نیز حداکثر ۴۰درصد تعیین شده است.
امارات
بامارات گرچه خود حرف مهمی در صنایع خودروسازی برای گفتن ندارد اما عملکرد این کشور باعث شده است که ابوظبی و دوبی دو هاب مهم منطقه در صادرات خودروهای خارجی باشند. هم اکنون اکثر خودروهای لوکس ایران از امارات وارد می شوند. تعرفه واردات خودرو در امارات تنها ۵درصد است.
پاکستان
صنایع خودروسازی ایران دست کمی از پاکستان ندارد. چرا که پاکستان هم به رغم تعرفه بالا، تولیدات داخلی را به مصرف کننده تحمیل می کند. تعرفه واردات خودرو در این کشور نیز مانند ایران برای خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، ۱۰۰درصد است.
بهطوریکه بر اساس آمار مذکور تعرفه واردات خودرو در کشور کره 10 درصد است و ژاپن دیگر تولیدکننده جهانی خودرو تعرفهای برای واردات خودرو در نظر نگرفته و واردکنندگان تنها ملزم به پرداخت 8 درصدی مالیات بر ارزش افزوده هستند
اما طی سالهای گذشته و به منظور حمایت از خودروسازان داخلی تعرفه واردات خودرو در ایران چندین برابر کشورهای همسایه در نظر گرفته میشود تا شاید با حمایتهای همه جانبه صنعت خودروسازای داخلی رشد کند، بهطوریکه در ایران و در اولین سال آزادسازی واردات خودرو به کشور یعنی سال 83، مسوولین تعرفه 120 درصدی را برای واردات خودرو در نظر گرفتند و مقرر شد که سالانه تعرفه واردات خودرو 20 درصد کاهش یابد تا بازار داخلی برای ورود به سازمان تجارت جهانی آماده شود؛ اما کاهش 20 درصدی تعرفه تنها در سال 84 اعمال شد و پس از آن در فاصله سالهای 84 تا 88 تعرفه واردات تنها 10 درصد کاهش یافت؛ چراکه به اعتقاد مسوولین کاهش تعرفه به زیان صنعت خودروسازی کشور است.
خاوری مزراتی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳تو جفای خود بکردی و نه من نمیتوانم
که جفا کنم ولیکن
نه تو لایق جفایی
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳مازراتی گیبلی 2014 رنگ آبی نفتی در کیش 400 میلیون تومان
تنها لامبورگینی گالاردو مدل 2014 با پلاک کیش و قابل تردد در سطح جزیره 1 میلیارد و 400 میلیون تومان
Metalhead
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳عزیزم گفته گمرک ، نه منطقه آزاد
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بزرگوار من فقط خواستم قیمتی رو که اینجا رو این 2 تا ماشین گذاشتن اعلام کنم.ببخشید اگه گزافه گویی کردم.
رضا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳گیبلی خیلی زیباست
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳مدل لامبو 2013 هست.با عرض پوزش
Reza
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳البته یک بی ام وM6 گرن کوپه توی نمایندگی بی ام و مشهد هست با قیمت1.980.000.000
ولی به نظرم بنز اس کلاس یه چیز دیگس.
Saied
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اقای نویسنده پورشه یادت رفته؟
Metalhead
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی کاین GTS 2014 از X5 ارزون تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آمار کذب است
enzo
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یه ضعف تو مونتاژ یه فراری 456 مدل 20 سال پیش چه ربطی به وضعیت الان فراری داره این مشکلو حتی نمیشه به همه مدلهای همون سال هم بسطش داد چه برسه به الان
اگه بخوای تعداد مونتاژای ضعیف بزرگترین خودورسازای دنیا رو تو همه این سالها لیست کنن تعدادش از کل محصولات فراری بیشتر میشه ولی این دلیل نمیشه که اون شرکت به کل کیفیتش بره زیر سوال .
فراری اگر بخواد همیشه اینطوری باشه پس چرا معروفه به مشتری مداری و وفاداری عجیبی که مشتریاش نسبت به محصولاتش دارن
من قبلاً مطالبی رو از آقای کاشانی تو مجله ماشین وجاهای دیگه خونده بودم ولی با این حرفش و این قیاس مسخره ارزش مطالبش دیگه برام مثل قبل نخواهد بود
داریوش
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بینم یعنی مردم دنیا بی شعور تشریف دارن خوب چرا نمیان از ما پراید بخرن؟خخخخخخخخخخ
اگه وضع مملکت ما اینه سر اینه که یه همچین کج فکرایی مهنص هستن.
reza
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳مرسدس 177 هزار دلار
با دلار 3000 تومنی هم میشه 531میلیون
اونوقت 1.6 میلیارد قیمت!!!!!!!!!!!!!
کم بخورید دیگه
از قدیم گفتن کم بخور همیشه بخور
ای
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳یه سوال؟چرا مازراتی وارد میشه ولی لامبو و فراری نه!!!
علیرضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۳مرسدس بنز s کلاس شیک ترین ماشین دنیاست