رپورتاژ: محصولات هیوندای سالیان سال است که در ایران شناخته شده هستند. شاید در پس زمینه ذهنی بسیاری از ایرانیان، هیوندای اکسل گوشهای از خاطراتشان باشد. خودرویی که ابتدا به عنوان یکی از خودروهای جدید دهه ۷۰ شمسی وارد ایران شد و کمکم به ناوگان تاکسیرانی اضافه شده و به تدریج به خاطرهها پیوست. بعد از آن نمونههای بسیاری از تولیدات هیوندای به ایران وارد شده که یکی از محبوبترین این خودروها هیوندای النتراست. النترا در تمام دنیا شهرت خوبی دارد. هیوندای به مرور زمان در فیسلیفتهای مختلف، اشکالات فنی، ظاهری و رفاهی این خودرو را برطرف کرده و بعد از هر بار فیسلیفت، یک خودروی جدید و متفاوت پیش روی خریدار قرار میدهد؛ که شاید همین دلیل اقبال به هیوندای النتراست. خودرویی که هر روز بهتر از دیروز خود را نشان میدهد.
هیوندای النترا ۲۰۲۱، کریستالی در ویترین هیوندای
هیوندای النترا در کشور ما طرفداران زیادی دارد. خودرویی کامپکت با ویژگیهای خاص که توانسته بازار خوبی را در ایران تجربه کند. شرکت کرمانموتور لاینی را برای هیوندا النترای مونتاژ شده در نظر گرفته و نمونههای نسبتاً خوبی را هم عرضه کرده است. اما النتراهای موجود در ایران مربوط به نسخههای پیش از سال ۲۰۱۹ میلادی میباشند. خودروهای دهه جدید میلادی، تفاوتهای بسیاری با نمونههای قدیمی خود دارند. طراحیهای فانتزی و بعضاً اغراق شده در کنار ویژگیهای فنی و امکانات رفاهی که هر روز با پیشرفت تکنولوژی، عملکرد بهتری دارند، دنیای خودرو را هر روز عجیبتر کرده است. هیوندای هم از این قاعده مستثنی نیست. بر طبق روال همیشگی این کمپانی در بهبود کیفیت خودروهای خود، در نسخه ۲۰۲۱ با نمونه متفاوتی از هیوندای النترا روبهرو میشویم. نسل جدید طراحی کاملاً متفاوتی با نمونههای قبلی النترا دارد. میتوانرگههایی از شباهت را میان هیوندای النترای ۲۰۲۱ و سوناتای ۲۰۲۰ دید،اما باز هم طراحی النترا ساختارشکنی بیشتری دارد. هیوندای النترا ۲۰۲۱ مانند یک کریستال پرتراش است. اولین نکتهای که در ظاهر این خودرو به چشم میآید، جلوپنجره بزرگ و مشبک این خودروست که به یک صفحه با طراحی هندسی خاص ختم میشود. خطوط نرم و شیبدار روی کاپوت، کاملاً در تضاد با خطوط شکسته و بومرنگ شکل نمای جانبی است. این خطوط شکسته و مثلثی در نمای عقب هم ادامه پیدا کرده و از هیوندای النترای ۲۰۲۱ ظاهری لوکس و متفاوت ارائه میکند. کابین هیوندای النترا ۲۰۲۱ فراتر از خودروهای کرهای و آسیایی، تمام المانهای یک کابین لوکس را داراست. آنچه در نگاه اول به چشم میآید، ۲ مانیتور ۱۰.۳ و ۸ اینچی است که یکی در پشت فرمان و به جای نمایشگر آمپرها قرار گرفته و دیگری در وسط داشبورد، که مجهز به رابط کاربری اپل کارپلی و اندروید اتو است.علاوه بر این هیوندای تمام آپشنهای رفاهی خودروهای لوکس را برای النترای ۲۰۲۱ در نظر گرفته است. فضای داخل کابین هم نسبت به نمونههای قبلی بازتر شده و سرنشینان جلو و عقب نشیمن راحتتری را تجربه میکنند. هیوندای النترا ۲۰۲۱ مجهز به موتوری ۲ لیتری با قدرت ۱۴۶ اسب بخار است. جعبه دنده IVT که مخصوص خودروهای هیوندای است برای این مدل النترا در نظر گرفته شده است. کمپانی هیوندای، النترای ۲۰۲۱ را با موتور هیبریدی هم به بازار عرضه کرده که برگ برنده این خودرو در رقابت با خودروهای هم سطحش است. در مدل هیبریدی، یکموتور برقی به کمک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۳۹ اسب بخار آمده است.
تاثیر کرونا بر عرضههای خودروهای ۲۰۲۰
بسیاری از کمپانیهای خودروسازی، برنامههای زیادی برای عرضهنمونههای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خودروهای خود داشتند. اما شیوع بیماری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، بسیاری از بافتههای این کمپانیها را رشته کرد. هیوندای هم النترای ۲۰۲۱ را بیشتر رأی بازار ایالات متحده در نظر گرفته بود. اما روند شیوع این بیماری و به طبع آن بسته شدن مرزها و توقف صادرات و واردات، برنامهها را به تعویق انداخت. مشاهده ی آگهی های خودرو در دیوار و دیگر سایتهای خرید و فروش خودرو نشان میدهد که بازار خودرو در کشور ما هم روزهای پر جنب و جوشی را تجربه نمیکند. برای دیدن عملکرد هیوندای النترا ۲۰۲۱ و بررسی بازار این خودرو باید منتظر بود تا این بیماری دست از سر دنیا و آدمهای آن بردارد.
AMIR-REZA
۱۸ تیر ۱۳۹۹جواب : هیچی!!
Dayan5775
۱۸ تیر ۱۳۹۹تو اون ده باری که سوارش شدی روندیش فهمیدی هیچی نداره؟ یا تو جی تی ای؟!
AMIR-REZA
۱۸ تیر ۱۳۹۹این چیزی که گفتم هم برا طنز بود و هم برای کمی تفکر …..
بیشتر چیزی که من باهاش مشکل دارم طراحیشه که خودم زیر کامنتم اینو گفتم ولی از نظر فنی مشکل خیلی جدی باهاش ندارم و یه دلیل دیگه این حرفم سلیقه است (سلیقم اینه که با کره ای ها حال نمیکنم اگه شما هم سلیقه ات با من فرق میکنه احترام میذارم به سلیقت چون سلیقه ها متفاوته)….
در ضمن من بیش از ده بار سوار این ماشین شدم (البته نمونه 2015 که تو ایران موجوده )
Dayan5775
۱۸ تیر ۱۳۹۹واقعیتش تو اون دو کلمه تفکری و طنزی نمیبینم هرجور حساب میکنم! مطلب هم راجع النترا ۲۰۲۱ هست نه ۲۰۱۵!
ممد ژانگولر
۱۸ تیر ۱۳۹۹به نظرم که از سوناتا بهتر شده و بهش میاد
ولی در کل جسارت تو طراحی باعث افتخاره که هیوندا از پسش بر امده
AMIR-REZA
۱۸ تیر ۱۳۹۹dayan5775
آیا شما که اینقدر با تعصب حرف میزنی سوار همون 2015 هم شدی؟؟
در ضمن تفکر در باره اینکه واقعا چی داره که شما داری خودتو انقدر حرص میدی واسه دفاع از این ماشین ؟؟
طنز هم که مشخصه در جواب سوال هیوندای با النترای ۲۰۲۱ چه در چنته دارد؟
همه چیز رو که نباید هجی کرد….
ویه چیز دیگه این که من با آدمایی که فقط سر تعصب های غلط بحث میکنن خیلی صحبت نمیکنم و خودم هم تو کامنتم درباره سلیقه حرف زدم ….
Dayan5775
۱۸ تیر ۱۳۹۹والا من سر جمع سه خط هم صحبت نکردم تو ۴۰ خط نوشتی بعد به من میگی حرص میخوری و با تعصب حرف میزنی! :)) خودتو اذیت نکن !
NAVID۰۰۹۸
۱۸ تیر ۱۳۹۹آقا امیر رضا
دقیقاً با شما موافقم نه در مورد نقد الانترا ، بلکه در مورد بحث با متعصبان که کرهای را حتی به گفته خودشان جنسیس را از بوگاتی هم بزرگتر و بهتر میبینند که چند وقت پیش حتی مثال و نقد هم میکرد در این مورد ، اسم نمیارم کی بود ، اونهایی که دیدند ، میشناسند ، تا دوباره بیشتر نشه بحثها .
اما من هم از الان تصمیم گرفتم بدون اهمیت دادن به متعصبان ، فقط نقد کنم و جواب انسانهای نقد پذیر و محترم در کامنتها را بدهم .
از صبر و شکیبایی دوستانی هم که این مدت نسبت به کلکلهای بیفایده و بیثمر من با اشخاصی مشخص ، آزده خاطر شدند ، معذرت خواهی میکنم و سعی میشه دیگه فقط نقد و بحث با اهلش باشه و نه نااَهلش .
مدیرعامل
۱۸ تیر ۱۳۹۹0098 من طرفدار متعصب هیچ برندی نیستم ولی از حرفات پیداست اونی که خیلی موضوع رو جدی گرفته و شدیداً تعصبی داره در مورد ماشین کره ای نظر میده خود تویی … آخه عزیز من یه نقدی رو یه بار،نه دوبار،نه سه بار،نه هزار بار!!!! ولی تو دیگه کارت شده از صبح تا شب فقط نقدای تکراری و حوصله سر بر درباره برندهای کره ای!! زیاده روی و افراط گرایی تو هیچ موردی پسندیده نیست چون هر چیزی که از حدو تعادل خودش خارج بشه تبدیل میشه به دلقک بازیو لوده بازی و باعث میشه حوصله بقیه سر بره و اعصابشون خورد بشه و در نهایت بهت واکنش نشون بدن … حالا دیگه خودت بهتر میدونی اگه دوست داری ادامه بده
مهدی
۱۸ تیر ۱۳۹۹جالبه میگن چیزی در چنته نداره توهم بگووووو
سورنا
۱۸ تیر ۱۳۹۹خداییش بی انصاف نباشید آخه چرا انقد در مورد کره ای ها بد میگید ؟
شما حالا فرض کنیم به طنز گفتی اوکی
من خودم بعد از فروختن اپتیما یه ۲۰۱۴ ترخیص ۲۰۱۵ گرفتم بخدا تا الان به جز سرویس اخ نگفته با اینکه نزدیک ۴۰۰ تا هم کار کرده چون به خاطر کارم همش میرم بابلسر و برمیگردم کرج
بی انصاف نباشید کره ای ها هرچی باشن از چینی و داخلی بهترن
The best or nothing
۱۸ تیر ۱۳۹۹همون نسل اولش قشنگ تر بود
NAVID۰۰۹۸
۱۸ تیر ۱۳۹۹والا تجربه ثابت کرده اگر روز قیامت هم باشه ، در ایران همه چیز فقط گران و گرانتر میشه و اصلاً بازار ایران کاری به کرونا و … نداره .
یادمه سال ۲۰۰۸ تمام دنیا درگیر بحران اقتصادی بودند حتی حاشیه خلیج فارس نفت فروش عربی ، اما ایران در بهترین دوران اقتصادی میگذراند .
پدال ، دوباره کامنت گذاشتن به مشکل خورده و مثلاً صبح کامنت میگذاری ، شب ذخیره میشه ، کلاً جریان چیه ؟؟؟
روح اله
۱۸ تیر ۱۳۹۹وای چقد خوشگل شده
فرهاد
۱۸ تیر ۱۳۹۹ظاهرا فیس لیفت و طراحی جدید فقط عبارت شده از بزرگتر کردن جلو پنجره ماشین ها حالا زشت یا زیبا بودنش خیلی مهم نیست فقط باید از هم عقب نمونن.
حسام
۱۸ تیر ۱۳۹۹دوستان کسی دقت نکرد این یک رپورتاژ هست ، یعنی اگهی تبلیغاتی
یعنی پشت این مطلبی که منتشر شده ، چه این سایت یا سایت های دیگه احتمال عرضه دوباره این خودرو های هیوندای و کیا توی ایران قوت گرفته
رامتین
۱۸ تیر ۱۳۹۹من ۳,۴ ماهی هست نسخه ۲۰۱۵ النترا را دارم. تعریف نباشه واقعا عالیست و در مقایسه با مزدا۳ خیلی سرتره. در ایران به دو صورت شرکتی و وارداتی ارایه شد. نسخه ۲۰۱۷اش طراحی جدید با موتور ۲لیتری داشت که ۱۵۵ اسب توان داشت اما متاسفانه در ایران نسخه MPI وارد کردن در حالیکه موتور gdi توان ۱۷۵داشت. بشخصه من اگر بخوام هر زمان ماشین جدید بگیرم فقط سدان آنهم کامپکت تا میان سایز انتخاب میکنم. واقعا کلاس جذابیه.
حالا یکی
۱۸ تیر ۱۳۹۹چقدر زشتی تو بچه!!!!!!!!!!!
حسین
۱۸ تیر ۱۳۹۹با این قیافه مضحک فکر نمی کنم چیزی در چنته داشته باشه. نه اصالت نه کیفیت نه برند مطرح نه ظاهر. عملا هیچی نداره.