رپورتاژ: یکی از خودروهای پرطرفدار در نزد ما ایرانیها، پژو ۲۰۶ است. اما توقف تولید پژو ۲۰۶، توقعات بازار و ورود خودروهای جدید، مهندسین را برآن داشت تا خودرویی جدید را روانه بازار کنند.
در ابتدا پژو ۲۰۶ پلاس و بعد پژو ۲۰۷ که شباهت زیادی با ۲۰۶ داشت، در سطح خیابانهای ایران دیده شد. در یکی دو سال گذشته خرید پژو ۲۰۷ رو به رشد بوده، چراکه در کلاس قیمتی خود یعنی ۴۸ میلیون تومان از خودروهای خوب محسوب میشود.
پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ چه تفاوتهایی با هم دارند؟
بعد از توقف تولید ۲۰۶ در سال ۱۳۹۱، رانندگان ایرانی با پژو ۲۰۷ مواجه شدند، خودرویی پرطرفدار که شباهتهای زیادی از نظر طراحی و فنی با ۲۰۶ داشت. پژو ۲۰۷ همان پژو ۲۰۶ است که با تغییراتی در داخل چراغها و آیینههایش به بازار برگشته است. یکی از دلایل بازار داغ خرید پژو 207 هم همین است. نمای جانبی خودرو کاملاً شبیه به ۲۰۶ است، اما نقطه قوت و تفاوت پژو ۲۰۷ در طراحی نمای جلوییاش است که فانتزی و بهروز محسوب میشود.
هندلینگ ۲۰۷ کاملاً شبیه به پژو ۲۰۶ است و فرمانهای راننده را در تغییر مسیرهای ناگهانی اجرا میکند. مصرف خودرو با توجه به موتورهای ۲۰۷ که ECU چینی نیستند، بیشباهت به ۲۰۶ های فرانسوی نیست و در سیکل ترکیبی حدود ۷.۵-۸.۵ لیتر میسوزاند. این عدد در نمونه اتوماتیک به ۹.۵ تا ۱۰.۵ میرسد. در حال حاضر با توجه به رکود نسبی بازار خودروهای داخلی، پژو ۲۰۷ بین ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان بسته به گیربکس، سال تولید و همینطور وضعیت بدنه قیمتگذاری میشود. در سایت دیوار میتوانید از آخرین قیمتهای این خودرو مطلع شوید.
حسنهای پژو ۲۰۷
یکی از اولین حسنهای ۲۰۷ که بسیار مهم هم هست، موتور آن است.۲۰۷ با داشتن موتور TU5یکی از پرقدرتترین موتورها را دارد. موتوری که هم سریع است و هم کممصرف. این موتور میتواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه تولید کند و بیشترین گشتاورش هم ۱۴۲ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. درباره حجم موتور هم باید بگوییم که حجم موتور آن ۱۵۸۷ سیسی است.
اگر به دنبال خرید پژو ۲۰۷ هستید بهتر است بدانید با خودرویی بسیار پرشتاب و کممصرف روبهرو هستید. مصرف سوخت شهری، جادهای و ترکیبی پژو ۲۰۷ به ترتیب برابر با ۸٫۸، ۵٫۴ و ۶٫۶ در هر صد کیلومتر است و نسبت به رقبایش یعنی تندر ۹۰، دنا و ساندرو، وضعیت مناسبتری از این نظر دارد.
در مورد شتاب صفر تا صد این خودرو هم باید گفت که ۱۱٫۶ ثانیه است و ماکزیمم سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.
طراحی این خودرو هرچند که بسیاری چراغهایش را نمیپسندند ولی یکی از نقاط قوتش است. در این بازه قیمتی ۲۰۷ یکی از خودروهای جوانپسند بازار به حساب میآید. اگر دنبال هاچبک کوچک شهری با بازار قطعات و لوازم خوب باشید که طراحیاش هم کمی متفاوت از بقیه است، ۲۰۷ گزینه خوبی است. اگر شتاب بالا برایتان مهم است سراغ ۲۰۷ اتوماتیک نروید، اما اگر راحتی در رانندگی اولویت اول شماست به این مدل هم فکر کنید.
از دیگر حسنهای ۲۰۷ ایمنی و امکانات فنیاش است. سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز عقب دیسکی توپر، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، استاندارد آلایندگی یورو چهار، فرمان MFC، چراغهای مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو و عقب ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، از تجهیزات ایمنی پژو ۲۰۷ است.
تفاوتهای ۲۰۷ قدیم با جدید
مثل بیشتر خودروها، پژو ۲۰۷ نیز نمونه جدیدتری به نام ۲۰۷ آی دارد. این ۲۰۷ جدید که طراحی جلویش مشابه طراحی نمونه قدیمی است، از لحاظ موتور یک ۲۰۶ تمام عیار است. از دیگر حسنهای این ۲۰۷ جدید کیفیت مونتاژ و قطعات بهتر آن است. در این خودروی جدید امکاناتی مثل اضافه شدن چراغ دی لایت به جلو، کم شدن کمی از برآمدگی چراغ ۲۰۷ قدیمی، تلسکوپی بودن چراغ نور پایین، برجسته شدن چراغ عقب و تخممرغی شدن شکل آیینههای بغل، سیستم صوتی تصویری (مانیتور ۷ اینچ لمسی)، سیستم پخش dvd، پدال گاز برقی و دوربین دنده عقب به چشم میخورد.
منبع خبر: ویرلن
پایان رپورتاژ آگهی
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۶اشغال فرانسوی زبالهی ایرانی-چینی
محمد
۹ بهمن ۱۳۹۶جالبه که اوج برتریش استفاده از ECU فرانسوی بجای چینی هست به این حد از پیشرفت رسیدیم!!!!
علی
۲۸ خرداد ۱۴۰۰من که فروختم راحت شدم الان اریزو سیکس دارم خداییه واس خودش هم ظاهر عالی هم امکانات بی نظیر فوق العادس شتاب و….
Arash
۲۹ بهمن ۱۳۹۶هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵۰میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ۸۰میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ۳۳۰داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ۳۰۰ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ۳۲ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ۳۳۰میلیون تومان ارزشی معادل ۵۲هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)
ناصر محجوب
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷جریان چیه زیر همه مطالب اومدی همین کامنتت رو کپی کردی و نوشتی؟؟؟؟؟هدفت چیه؟خوابی یا بیدار؟؟؟
کورش
۲۱ تیر ۱۳۹۹مشکل اینه که خودورسازان داخلی خصوصی نیستند و دولت از انها حمایت کامل میکنه و هزینه های اضافی که برای خودرو های خارجی اضافه میشه به دلیل اینه که خودرو های داخلی به هیچ وجه قادر به رقابت با خودرو های خارجی نیستند و کسی سمت خودرو های داخی اونم با این قیمت نمیره و بیشترین ظلم در حق افراد ضعیف و متوسط میشه به خاطر اینکه خودرو هایی روز دنیا اگرهم گرانتر خریده بشه بازم از خیلی جهات ارزش خودش داره.ممنون
عمار
۱۷ آذر ۱۴۰۲سلام داداش الان سال ۴۰۲ هست وبا ۳۳۰تومن یک سمند مدل ۹۵میشه خرید…..همین قدر تاریک .همین قدر تراژدی
علی آقا
۹ بهمن ۱۳۹۶موتور ECU رو خوب اومد!!!
حمید فورد
۹ بهمن ۱۳۹۶سگ 206 به این می ارزه
شایان
۹ بهمن ۱۳۹۶البته اینم همون 206 که بزک شده
ایرانی
۹ بهمن ۱۳۹۶کیفیتش بهتر از ۲۰۶.. هست.
اینا یه فروشنده که کارش خرید و فروش ماشین بود میگفت… میگفت ۲۰۷ بیشترش فرانسویه… و کیفیتش بازم خیلی از ۲۰۶ بهتر هست..گرچه هردوشون خیلی گرونتر از حد نرمال قیمت گذاری شدن…
Peyman
۹ بهمن ۱۳۹۶اصلا با چراغ بزرگ جلوش حال نمیکنم
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۶مثل اینه که بگی پراید ۱۳۱ سگش می ارزه به ۱۴۱ /:
King 918
۹ بهمن ۱۳۹۶اقا نخرید با این قیمت اصلا نمی ارزه …..
ناصر محجوب
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷چشم نمیخریم-اخه یک سر به خیابونا بزن ببین مثل نقل و نبات ریخته
E 36
۹ بهمن ۱۳۹۶15 میلیون بود می ارزید نه 50تومن!!
Pouya
۹ بهمن ۱۳۹۶دکمه های داشبود این جدیدا لقی دارن .
power active
۹ بهمن ۱۳۹۶یکی در میان مشکل برقی دارن و همه مینالن. از مشکلاتشم بنویسین. این مطلب بیشتر تبلیغاتی بود!!!
farzad
۹ بهمن ۱۳۹۶یعنی فقط حسن داره ؟ عیبی یا کمی و کاستی نداره ؟
تا سایت های منابع خبری مثل شماها هست صنعت مزخرف چینی سازی ایران ادامه داره
F۲۲RAPTOR
۹ بهمن ۱۳۹۶اتفاقا یکی از بی بازدهان را دارد موتور کیا هیوندا
با همین حجم ۱۲۸ یا۱۳۰ اسب قدرت دارن
احسان ولی نوری
۹ بهمن ۱۳۹۶موتور ECU به نظر اشتباهه، موتور 207 همون TU5 نصب شده روی 206 است.
ضمناً هیچوقت تو ایران 206 پلاس نداشتیم. نگارنده به نظر خیلی با این ماشین آشنا نبوده. بیشتر به نظر میرسه یک رپرتاژ آگهی برای سایت دیوار باشه تا یه مقاله قابل استناد و معتبر. لطفاً مطالب و مقالات را قبل از انتشار ممیزی نمایید.
ماتئوس
۹ بهمن ۱۳۹۶خودش نوشته که رپورتاژه ?
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۶پژو۲۰۷i که در ایران تولید میشه همون ۲۰۶پلاس فرانسهس ولی اینجا همه جوره میخوان سر مردم کلاه بذارن!!
Raha
۹ بهمن ۱۳۹۶به شخصه 206 رو به این ترجیح میدم
سورنا
۹ بهمن ۱۳۹۶وجدانن چرا ما ایرانیا با خودمون این کارو کردیم آخه … :(
محصولات از رده خارج شده اونا میشه بهترین واس ما …
ستار
۹ بهمن ۱۳۹۶دوستان اصلا فکرشم نکنین خودتونو اذیت نکنین
دوباره ایران خودرو پیش فروشش وزده تحویل تابستون
فقط موقعه ثبت نام سری به سایت بزنین در کمتر از سه دقیقه تکمیل ظرفیت میشه
از ماست که بر ماست
سی سال دیگم بسازن بازم ایرانیا میخرن
کسری
۹ بهمن ۱۳۹۶این رپرتاژ آگهی چند تا ایراد داره از قبیل اینکه ۲۰۷ نه چون ۲۰۷ یه ماشین دیگه ای که چراغای عقبش شبیه هیوندای i 20 نسل قبله ، که تو ایران بهش میگن ۲۰۷ i موتور tu5 نه ecu, بگذریم تو این رنج قیمت دو تا انتخاب بیشتر نمی مونه معمولا جوونا به خاطر ظاهر بهتر و امکانات بیشتر ۲۰۷ رو میپسندن ومسن تر ها یا محافظه کارا به خاطر کیفیت بیشتر قطعات و سواری نرمتر ساندرو میخرن سایر موارد تو این رنج قیمت ارزش خرید پایینتری دارند
Genius
۹ بهمن ۱۳۹۶207 رو شاید بخریم ولی 206+ رو باسم پژو207 نخواهیم خرید!,ویرانخودرو فکر کرده با دسته کورها طرفه که هر اسمی دلش میخواد رو خودروهاش میذاره؟!
شاهين
۹ بهمن ۱۳۹۶۵۰ تومن سال ۸۹ یه سانتافه صفر خریدم…الان ۲۰۶ شده ۵۰ میلیون…خدا بدجوری داره ادب میکنه مردم مارو
Sajjad
۹ بهمن ۱۳۹۶چراغای جلوش اصلا قشنگ نیست
خیلی بزرگ و زشتن
مهران
۱۱ بهمن ۱۳۹۶حالا که اینقدر موتورش به گفتشون قدرت منده میخواید از قدرتش کم کنید و بیاریدش زیر 100 اسب بخار این حجم از قدرت و شتاب و مصرف کم در جهان بی سابقست و چند تا تیمم تقاضا کردن از این پیشرانه روی ماشین هاشون واسه فصل جدید فرمول 1 استفاده کنن
Ahmad
۱۲ بهمن ۱۳۹۶جالب اینکه اصلا به نکته مهم اشاره نکردین اونمگیریبکس اتومات که دارن استفاده میکنن افتضاحه چینی اینقدر صدا داره نسبت به مدل پایینا خیلیا ناراضین.و نکته دیگه اکثر قطعات ایرانی هست مثل همین چراغ ها کار شرکت کروز واسه همینم قطعاتش ارزون شده
حمید ع
۱۲ بهمن ۱۳۹۶تو را خدا برین ببینین تو ی کشوری مثل رومانی و بلغارستان و گرجستان و … چه خودروهایی با چه قیمتهایی در دسترس مردمه!چه محصولاتی بررسی میشن..
اونوقت تو کشور من هنوز خودروهایی که برای ۴۰سال قبله داره تولید میشه..نمونش وانت مزدا و نیسان گاوی !!!
هن هن هنهنهنهنهنننننننن زززز
۲۷ اسفند ۱۳۹۷پژو 207 و 206 فنی شون یکیه با این تفاوت که ۲۰۶ حداکثر سرعت بیشتر و شتاب بهتری داره … به شخصه تست کردم … بعد قیافه شونم سلیقه ای است … ولی به نظر من ۲۰۶ قشنگ تره و کمی ماشین محبوب تری در دنیا هستش تا ۲۰۷ ، ۲۰۷ رو انگار از وسط فشار دادن چشماش در اومده .. خیلی بی ریخته …..خیلییییییییی .?????
مهرداد
۲ شهریور ۱۳۹۸۲۰۷ مدل ۹۰ فرانسوی بخرم یا v8 206 صندوقدار؟؟؟؟؟
علی
۲۸ آبان ۱۴۰۱۲۰۷ همون ۲۰۶ فقط آبشن ۲۰۷ بالاتر باهم فرق زیادی ندارن