در حالی که هنوز شورای رقابت قیمت نهایی شش خودروی مونتاژی و ارزبر را اعلام نکرده، خبر می رسد بانک مرکزی نرخ تورم بخشی آنها را محاسبه و در اختیار شورا قرار داده است.
رنو مگان، تندر ۹۰، پژو ۲۰۶، نیسان تیانا، سوزوکی ویتارا و رانا شش خودرویی هستند که بیشتر قطعات آنها وارداتی به حساب میآید یا ارزبری بالایی دارند و خودروسازان به همین دلیل معتقدند شورای رقابت باید قیمت این ماشینها را با نرخ تورمی جداگانه حساب کند.
احمد نعمت بخش تاکید میکند: ما نامه رسمی خودروسازان را مبنی بر اینکه قیمت مگان حدود ۸۵ میلیون تومان از آب در میآید و تندر هزینه تولیدی معادل ۳۹ میلیون تومان دارد، به شورای رقابت دادهایم، پس آنها چطور میخواهند با نرخ تورم ۶۰ درصد، قیمت مگان و تندر و امثال اینها را تعیین کنند. به گفته او، با این شرایط خودروسازان باز هم ضرر خواهند کرد و قیمتگذاری با نرخ تورم ۵۲ تا ۶۰ درصد، قابلیت اجرایی ندارد. او به وضع نامناسب تولید و کاهش حدوداً ۷۰ درصدی تیراژ خودروها در فروردین ماه امسال نیز اشاره کرده و میگوید: ظاهراً هیچ کس نمیخواهد شرایط بحرانی صنعت خودرو را بپذیرد، گویا همه فکر میکنند ما شلوغ کاری میکنیم و اوضاع بحرانی نیست. اما ببینیم با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، قیمت جدید شش خودرو ارزبر مونتاژ داخل چقدر میشود و تا چه اندازه با قیمت فعلی آنها متفاوت خواهد بود.
اگر مبنا را آخرین فرمول اعلامی از سوی شورای رقابت قرار بدهیم و نرخ تورم بخشی را برای هر شش خودرو حداکثر (۶۰ درصد) لحاظ کنیم، قیمتهای جدید کمتر از نرخ فعلی آنها از آب در خواهد آمد. طبق فرمول شورای رقابت، قیمت خودرو از ضرب قیمت آن در فروردین ماه ۹۰، به علاوه قیمت آن ضرب در نرخ تورم منهای دو درصد، محاسبه میشود. بر این اساس، قیمت جدید رنو مگان از ۷۵ میلیون تومان فعلی به 58 میلیون تومان سقوط خواهد کرد که بدون تردید پارس خودرو زیر بار چنین قیمتی نخواهد رفت. نیسان تیانا نیز قیمتی معادل ۱۲۵ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان را تجربه خواهد کرد. در مورد سوزوکی ویتارا نیز داستان به همین شکل است، به نحوی که قیمت جدید این خودرو به ۹۱ میلیون تومان میرسد که از نرخ کارخانهای و بازار آن بسیار کمتر است. با این حساب ایران خودرو نیز بعید است چنین قیمتی را برای ویتارا از شورای رقابت بپذیرد. اما ایران خودروییها با این وضع احتمالاً قیمت جدید پژو ۲۰۶ را نیز نخواهند پذیرفت. با توجه به فرمول شورای رقابت و نرخ تورم اعلامی، قیمت جدید پژو ۲۰۶ در تیپ ۲ آن رقمی برابر با ۲۵ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان از آب درمیآید. این در حالی است که ایران خودروییها پیشنهاد ۳۱ میلیون تومان را برای ۲۰۶ ارائه کردهاند. همچنین قیمت جدید ۲۰۶ مدل V8 نیز رقمی برابر با 29 میلیون و ۳۸۰ هزار تومان خواهد بود که بسیار کمتر از نرخ فعلی آن است. رانا نیز در نهایت قیمتی برابر با ۳۳ میلیون و ۶۵۴ هزار تومان خواهد داشت که به نظر برای ایران خودرو راضیکننده خواهد بود. اما بشنویم از قیمت تندر ۹۰؛ این محصول نیز که گفته میشود ۳۹ میلیون تومان هزینه تمام شده آن است، با توجه به نرخ تورم اعلامی، ۲۶ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان قیمت خواهد داشت. با این حساب ایران خودرو و پارس خودرو زیر بار چنین قیمتی نخواهند رفت، مخصوصاً اینکه پیشتر نیز عنوان کردهاند در صورتی که تولید تندر ۹۰ با زیان زیادی همراه باشد، تولید آن را متوقف خواهند کرد.
هرچند با توجه به نرخ تورم اعلامی، قیمت خودروهای ارزبر پایینتر از نرخهای فعلی خواهد بود، اما به احتمال زیاد قیمتهای نهایی باز هم با توافق خودروسازان و شورای رقابت تعیین و اعلام خواهند شد. با وجود منطقی بودن نسبی قیمتهای محاسبه شده، بعید است که کسی با بازار خودرو و خودروسازان ایران آشنا باشد و به این قیمتها دل خوش نماید. با وجود آرزوی قلبی برای کاهش روز افزون قیمت خودرو و آزادسازی واردات آن به عنوان حق مصرف کنندگان ایرانی برای استفاده از خودروهایی ایمن و بروز، بعید می دانیم که این قیمتهاعملی شود! نظر شما چیست؟
منبع: دنیای اقتصاد
Azarbaycan
۲۳ شهریور ۱۳۹۲آقا تو رو خدا نخرید بزارید ماشینهاشون بمونه رو دستشون بلکه قیمت رو بیارن پایین….از ما گفتن از بعضیها نشنیدن…
omid
۲۶ شهریور ۱۳۹۲مشکل اینجاست که با وجود گران کردن ماشین، کمپانی مورد نظر به اندازه کافی برای فروش نمیزاره و متاسفانه یک عده سودجو از خودمان برای اینکه بتونن یکی دوتومانی از خرید و فروش تو بازار استفاده کنند سریعا به ثبت نام تعداد کم خودرو پرداخته و ظرفیت خرید در عرض چند دقیقه پر میشود؟!!! و این خود بازار را مشوش میکند.
از ماست که برماست!
بهرام
۳ مهر ۱۳۹۲خیلی جالبه خودروئی مثل رانا که خودروساز داره 29میلیون ثبت نام میکنه میگن باید بشه 33میلیون.بعد 206 30 میلیونی در میاد 26میلیون.فرمول جالبیه.
امین
۲۴ خرداد ۱۳۹۳والا دوست عزیز این ظلمی که خودرو ساز داره انجام میده خیلی زیاده و متاسفانه هیچ کسی هم ظاهرا حریفش نمیشه حتی دولت و بهترین کار نخریدن وتحریمش از سوی مردم هست اما بازم متاسفانه متحد نیستن مردم!!!
جلال
۲۳ شهریور ۱۳۹۲چه بگویم گر نگویم بهتر است………………………زبان در دهان پاسدار سر است
sepi
۲۳ شهریور ۱۳۹۲بله مشخصه زیر بار نمیرن چرا ؟
چون مشتری های عقب مونده برا این قیمتهای بالا بازم صف میکشن !!!
میگی نه نگا کن!!!!!؟؟؟؟؟
icanoon com
۲۴ شهریور ۱۳۹۲واقعا انحصار مطلق در صنعت خودرو وجود دارد
sunmartin
۲۵ شهریور ۱۳۹۲“این گرگ سالهاست که با گله آشناست”
مجید
۲۵ شهریور ۱۳۹۲و کدخدا نان رسان چوپان . و چوپان ملیجک دزدان . و دزدان دنباله رو گرگان……….. و مردم با امیدی خیال خام ……تا چه بر ما رود ؟؟؟ همون پراید
فرهاد
۲۵ شهریور ۱۳۹۲خودرو سازان سالهای ساله که دارن مردم رو غارت می کنن….
بالاخره یه روزی باید انحصلر خودرو در کشور شکسته بشه تا مردم بتونن یه نفس راحت بکشن….
یادتونه سیمکارت همراه اول قبل از ورود ایرانسل یک میلیون و هشتصد هزارتومان بود!!!با شکستن انحصار قیمتها هم شکسته میشه(البته اگه ایران خودرو و سایپا بذارن)
سرسخت
۲۵ شهریور ۱۳۹۲درود فراوان خدمت همگی و بچه های پدال.
با توجه به این متن باید بگم که شتر در خواب بیند پنبه دانه
محال هست این قیمت هارو قبول کنن خودروسازان گرامی
مگه تو این مملکت کسی هست که از سود خودش بزنه تا مردم حال کنند؟!!!!
تنها راه شکسته شدن این قیمت های نرخیدن هست
یک ماه فقط یک ماه مردم نخرن( که بعید هست ماشاا… مثل چی صف میبندند) این خودروسازان گرامی ضرر بزرگی میکنند.
و این ضرر باعث میشه که قیمت هارو کاهش بدن تا دوباره چرخ خودروسازیشون بچرخه.
یا یک گزینه دیگه این هست که یک شرکت ایجاد بشه که از نظر کیفیت امنیت و زیبایی رو دست خودروسازان سابق و الان بزنه.
atila
۲۵ شهریور ۱۳۹۲ماشا.. همه شاعر هستن – دوستان این محصولات آشغالو نخرید حرومه پولی که میگیرن از مردم خدا شاهده مثال واقعی ظلم هستش کاری که دارن با مردم ایران میکنن اگر اینا صلاح مردمو می خوان این گمرک هیچی ندارو از روی ماشینا بردارن تا با 50 تا 60 میلیون بهترین و جدیدترین ماشینهای خارجی رو مردم تهیه کنن . الان بهترین ماشینهای خارجی سدان قیمتی در حدود 20000 دلار دارن که تقریبا 60 میلیون میشه همین ماشینهارو دارن گمرک آسمون درصد می گیرن واسه حمایت از آشغال سازهای ایرانی 150 میلیون پول حروم از مردم میگیرن … بسه دیگه دزدی دست بردارید از سر مردم ایران بذارید نفس بکشن زندگی کنن خدا لعنت کنه هر چی حروم خوره …
خواهش میکنم مدیر محترم این پست نمایش بده
atila
۲۵ شهریور ۱۳۹۲نخرید مردم نخرید چقدر بگیم وقتی کسی پول واسه این آشغالا نده ورشکست میشن هم پولتون حروم نمیشه هم جونتون در امان میمونه – یکم سختی بدیت به خودتون این آشغالرو نخرید
فقیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۲«آیپد»ی که خیلی حرفها برای گفتن داشت
برخی خبرها در عین اینکه مایه انبساط خاطرند، تاسف برانگیزند و مصداقی براین گزاره که «بخندم یا بگریم»؟!
به گزارش عصر ایران، روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه: «یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایام ماه رمضان، با حضور در ضیافت افطار یک شرکت خودروسازی یک دستگاه « تبلت اپل» را به عنوان «هدیه» دریافت کرد. او تصور میکند این هدیه یک کتاب است و از اینرو هدیه را به راننده مجلس اهدا میکند. روز بعد که از همکاران میشنود هدیه تبلت (آیپد) بوده نه کتاب، از راننده میخواهد آن را بازپس دهد و راننده نیز چنین میکند!»
به بهانه این خبر کوتاه که واجد دو ویژگی متناقض پیشگفته است، چند نکته را میتوان یادآور شد:
1- شرکت خودروسازی چرا باید علاوه بر میزبانی افطار به نماینده مجلس هدیه بدهد و چرا آن نماینده میپذیرد؟ چنین نمایندگانی که نان و نمک آن شرکت خودروساز را خوردهاند و با آن هدیه اصطلاحا نمکگیر شدهاند آیا قادرند بعدتر با استقلال کامل درباره آن شرکت و تولیدات آن و احتمالا شکایات مردم و یا قطعهسازان طلبکار نظر بدهند و داوری کنند؟ آیا شان نمایندگی ایجاب نمیکند قدری بیشتر پرهیز پیشه کنند؟
2- اشتباه گرفتن آیپد با کتاب نشان میدهد که نماینده محترم تا به حال با این پدیده مواجه نشده بود. همین نماینده اما احتمالا درباره قوانین مربوط به فناوریهای دیجیتال رای و نظر میدهد.
3- دکتر سریعالقلم بارها گفته است یکی از مشکلات مسئولان میانی ما این است که سال تا سال کتاب نمیخوانند. گاه در مصاحبهها هنگامی که از مدیری پرسیده میشود آخرین کتابی که خواندهاید چه بوده از پاسخ طفره میرود و نهایت این است که به یک کتاب خاطرات اشاره میکند.
این خبر نشان میدهد نماینده محترم نیز از همین سنخ و در این سلک و از جماعت کتابناخوانان است؛ بدانگونه که به خود زحمت نداده ببیند عنوان کتاب چیست و با توجه به حجم کم آیپد گمان میکرده کتاب کمارزش و دست کم ارزانقیمتی است! احتمالا اگر حجیم میبود انگیزه مییافت که کتاب را برای خود بردارد. کتاب خوب، لابد باید حجم و قیمتی داشته باشد!
4- هنگامی که نماینده در مییابد هدیه، آیپد به قیمت حدودا 3 میلیون تومان بوده از حاتمبخشی و سخاوت خود منصرف میشود و از راننده میخواهد آن را بازپس دهد! سقف هدیه و سخاوت نماینده احتمالا 5 یا 50 هزار تومان بوده نه 3 میلیون تومان. به عبارت دیگر لطف نماینده به راننده از سر «کمارزشپنداری» هدیه بوده و نه «باارزشپنداری» هدیهگیرنده! حال تصور کنید که این اتفاق چه تصویری از یک نماینده مجلس در ذهن آن راننده یا خواننده این خبر ترسیم میکند.
از هر زاویه که به این خبر نگاه کنید، اسباب تاسف است و به این خاطر لبخند اولیه بر چهره میماسد. تنها میتوان آرزو کرد که نماینده محترم دست کم در آن آیپد کتاب بخواند و بر معلومات خود بیفزاید
عرفان
۲۵ شهریور ۱۳۹۲این که میگید نخرید خوبه ولی فقط دارید واسه خودتون میگید چون همه باید گوش کنن.
به نظر من هر کی میخواد ماشین بخره باید عقلش کار کنه و بدونه داره به چی پول میده. مثلا 15 یا 16 میلیون بدی پرای واقعا ستمه. اقایی که میخواد 16 بده پراید بخره یه کم بیشتر به خودش فشار بیاره بهترشو بخره یا اگه نمیتونه بیشتر جور کنه اصلا نخره. والا
نخود آش
۲۵ شهریور ۱۳۹۲سلام به همه
واقعا انسانیت از یاد ایرانیا رفته. به نظر من که بدشون نمیاد از گرونی. اگه بدشون میومد لااقل اعتراض میکردن. آخه یه روز همینا گفتن مرگ با لذت بهتر از زندگی با ذلته. در مورد ظلم هم بگم ظالم اصلی خودمون هستیم. یادتونه قبل از همین گرونیه ماشین خیلی ها رفتن بستگی به وسعشون از 5 ماشین تا 100 تا خریدن که وقتی گرون میشه سود کنن. اینا خود مردم نیستن؟ یکی از دوستان فرمودند اگه ماشین ارزون هم بشه اگه بخوایم ماشین بهتر بخریم باید بازم پول روش بذاریم. ولی نمیگه اونی که تا حالا پول نداشته ماشین بخره حالا شاید بتونه بخره. بعد ادعای مسلمونی میکنیم. فقط قکر خودمونیم. تا وقتی خودمون به هم رحم نکنیم کسی بهمون رحم نخواهد کرد. والسلام
عرفان
۲۵ شهریور ۱۳۹۲استیل 206 البالویی رو نگاه کنید . 206 واقعا ماشین به روز و جدیدیه. کسایی اینو میفهمن که پشتش نشسته باشن اگه دروغ میگم خدایی بگید.
عشق پورشه
۲۵ شهریور ۱۳۹۲آره منم قبول دارم که ماشین 15 سال پیش ماشین به روز و خوبیه. تا وقتی افکارمون این باشه پیشرفت نمیکنیم. آقا عرفان عزیز درسته 206 ماشینی بود که از زمان خودش جلوتر بود ولی الان 15 سال ازش گذشته.
عرفان
۲۶ شهریور ۱۳۹۲داداش تو یه جوری صحبت میکنی که انگار توی دوبی هستیم. بابا جان تو ایران 206 ماشین جدیدی حساب میشه. من منظورم اینه که با ماشینای 15 سال پیش هم که مقایسه کنی باز به روزه مثلا 405 و پرشیا الان یه چیزی تو مایه های پیکانن. شما اگه فیلم های فرانسه رو هم نگاه کنی میبینی که 206 تو خیابونا هنوز هست ولی 405 اصلا نیست. توی فیلم کبری 11 هم یه چند باری 206 نشون داده.داستان از این قراره اقای عاشق پورشه!!!!!!!! عاشق یه چیزی شو که 10 درصد احتمالش باشه که بهش برسی.
عشق پورشه
۲۷ شهریور ۱۳۹۲زانتیا هم هست. تازه من تو تخته گازی دیدم که مال 1 سال پیشه نه کبری 11 و اینکه همه میدونن زانتیا از نظر ایمنی در وضعیت بدتری نسبت به 206 هست. اگه توجه کرده باشی همیشه ماشینه دوم یا سومشونه. و اگه خودمون بخوایم بیشتر از 10 درصد احتمالش هست
بهرام
۳ مهر ۱۳۹۲عشق پورشه ی عزیز معلومه نمیدونی عاشق چی هستی.پورشه 50 ساله با کمترین تغییرات تولید میشه و اصلا علاقه ای هم به ایجاد تغغیرات اساسی ندارند.تمام افتخار پورشه به تعادل و هندلینگ بالای اونه که بعنوان یه شاهکار به حساب میاد همون ویژگی که زانتیا به اون میباله.والا پورشه در تست تصادف همچین نمره بالائی نداره و اگر این ویژگی براشون در درجه اهمیت اول بود اصلا نباید ماشین کروکی و سقف متحرک ساخته بشه.چون درسته یه تمهیداتی مثل بلند شدن پشت سریها برای گرفتن ضربه در واژگونی دیدن ولی اگر فیلمهای مربوط به واژگونی خودروهای کروکی که پورشه اکثرا اینجوری هستندرا دیده باشی از ایمنی بسیار پائینی برخوردارند.در بحث ایمنی اهمیت تعادل خیلی بالاتر از نتایج تست تصادف است.و در همون تخت گاز که بهش اشاره کردی ماشینهای ناایمن امریکا را معرفی کردند همشون اونهائی بودند که تعادل پائینی داشتند.
بهرام
۳ مهر ۱۳۹۲عشق پورشه ی عزیز پورشه تنها ماشینیه که طی 50سال کمترین تغییرو از نظر شکل ظاهری کرده.البته پورشه یه شاهکار خودروسازیه ظرایف و دقایقی در اون مخصوصا در شاسی بکار رفته که نیازی به تغییر دادن انچنانی ندارد.بنابراین این تب تنوع و جدید بودن باعث شده یه سری ماشین چینی به صرف تازگی داشتن به فروش برسه.منتها بحث اصلی به نظر من قیمت ماشینهای بدردنخور خیلی پائینه و این باعث افزایش بی رویه تعداد ماشین در ایران شده به نحوی که تا چند سال اینده نه محیط زیستی برای زندگی میمونه و نه جاده ای برای رفتن و نه پارکینگی برای پارک کردن.عزیزانی که اینقدر دم از غیرت و نخریدن میزنند فقط دارند سنگ خودشون را به سینه میزنند که خودرو اینقدر ارزون بشه که مثل خرید یک لب تاب سریع بخرند فارغ از اینکه کسی به فکر محیط زیست باشد .اگر واقعا اعتقادی به کار درست داریم باید بگوئیم ما ماشینی که آلوده کننده محیط زیست باشه نمیخریم حتی اگر قیمتش پائین باشه نه اینکه بگیم محیط زیست و مشکل تنفس ادمها هیچ اهمیتی نداره فقط ارزون بدن ما هم بخریم.
onid
۲۶ شهریور ۱۳۹۲به نظر من که اینها همش حرف علکی هست.قول میدم تمام ان حرفها سیاه بازی هست و ماشین یک قرون ارزون نمیشه.الان ۷ماه هست همه سرکاریم هربار که این حرفها رو زدن چند روز بعدش دقیقا ماشینو گرون کردن.یادتون باشه بار اول قبل عید بود که ماشیونو گرون کردن و این شورا رقابت مسخره اومد یک ماه شولوغ کرد بعددش هم سروصدا خوابید یک ددفعه دوباره قیمتها رو بالا بردن اب از اب تکون نخورد.الان هم دقیقا همون موقع هست قبول نداریین چند هفته منتظر باشین
علیرضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۲صنعت خودرو سازی ایران متعلق به دولت است این صنایع باید به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شوند و همچنین دولت از منافعی که این خودرو سازی صرفا برای خودش تامین می نماید چشم بپوشد و کمی هم به فکر ملت خودش هم باشد. آقای نجم الدین فرموده بودند که سهم دولت از هر خودروی ساخت داخل 40% است که بر روی قیمت نهایی هر خودرو تحمیل می شود…
رحیم
۲۷ شهریور ۱۳۹۲دوصدگفته چونیم کردار نیست.توی آمریکا بابت ی وام پنج هزار دلاری،پونزه دلار سود می گیرن اما توی ایران …حالا اونا کافرن و ما مسلمون. همشم شعار می دن ک بانک داری اسلامی وبدون ربا .درمورد صنعت خودرو هم همین طور به خدا ی مقایسه کنید که مردم غرب با کمترین پول چه خودرو هایی رو سوار می شن که از نظر ایمنی در بالاترین سطح قرار داره ما هم با بیشترین پول بدترین خودرو رو سوار می شیم ،چون اونا برای جون مردمشون ارزش قائلن و اینا نیسن. وفقط آقا زاده های خودشون براشون مهمن که ی وقتی اون ماشینایه اسپورت ،روزی که سوار میشن جدیدترشو بوگاتی ولامبورگینی و فراری وپورشه نزده باشن.نمونه عینیشم فراری 5/8میلیاردیه قرمز رنگه ک طرف داره توی خیابونایه تهران باهاش مانور می ده وازاون طرف هم داره براش مشتری پیدا کنه که سود میلیاردی به جیب بزنه حالا کدوم شاهزاده باشه خدا می دونه.
فریبرز
۲۷ شهریور ۱۳۹۲اگه مردم یک سال صبر کنند و ماشین نخرن به خدا به التماس میافتن و مجبور میشن به قیمت مناسب بفروشن . تا وقتی مردم برای خرید پول میدن اینا هم قیمت روز به روز گرونتر میکنند
رضا
۲۸ شهریور ۱۳۹۲قیمت رنو مگان که طراحی سال 2004 هستش حدود 13000 دلار اگه با ارز آزاد 3000 تومانی حساب کنی تقریبا میشه 39 میلیون اگه واسشون صرف نمی کنه وارد کن که بهتره
حمید
۲۹ شهریور ۱۳۹۲گمرک میخوره روش میشه 80 تومان برادر من . فرقی نمیکنه
مجتبی
۳۱ شهریور ۱۳۹۲بابا یکی نیس ب فکر این مردم باشه تعرفه های خودروهای وارداتی به چه مناسبته ب مناسبت حمایت از تولیدکنندگان داخلی!!!!!!!!!!!!!
همین تولید کنندگان دارن خون مردمو میخورن!!!!!!!!!!!!!!!!
بذارید ماشینا خارجی ارزون بیاد داخل کشور مردم از رانندگی لذت ببرن
ب خودرو سازا بگید خودتونید پراید 7تومنی رو 20تومن میفروشید بعدش 500هزار ارزون میکنید میگید پراید ارزون شد خودتونیدددددددد
پگاه
۱ مهر ۱۳۹۲تازه 206خریدیم با کلی قرض من دارم سکته میکنم
امیدوارم قیمت ها پایین نیاد…
سیامک
۳ مهر ۱۳۹۲هیچ دلیلی وجود ندارد که ارزون بشه.تازه باید از این هم گرونتر بشه .اصلا معنی نداره ماشین ارزون بشه.همین الانشم نسبت به زمین و مواد خوراکی و پوشاک و آموزش قیمتشم خیلی پائین مونده چرا در مورد اونها نمیگید باید ارزون بشه.یه جراحی که یکی از دوستان من انجام داد جراح تا 70میلیون نگرفت دوست ما رو پذیرش نکرد .اونوقت یه عده ای که فقط به فکر خودشون هستند میخوان پراید رو 10تومان بگیرند تا دیگه حتی جرات نکنی توی پیاده رو هم راه بری .
ندار
۵ مهر ۱۳۹۲ما که درامدی نداریم که هزینه بیمه ماشن وبنزینش رو بدیم برا ما فرقی نداره که گرونتر بشه یا ارزون…..فقط روز به روز از فکر خریدنش دورتر میشیم
رضا
۸ مهر ۱۳۹۲اگه لیاقتمون بیش از ایناست که سرمون میاد یکی بگه.
سالار
۱۰ مهر ۱۳۹۲سلام دوستان تا زمانی که اقتصاد انحصاری هست و نمایندگان مردم هدیه دریافت مکنن و تا زمانی که احزاب به معنای واقعی وجود ندارد هیچ امیدی به پیروزی مردم در مقابل زالوهای اقتصادی وجود ندارد.
شاهد
۱۰ مهر ۱۳۹۲قسم به اتحاد که اینجا تفرقه حاکمه… … .. اتحاد اتحاد اتحاد…. اتحاد نیست اما باید متحد شیم
سینا
۲۲ مهر ۱۳۹۲در جواب عزیزی میگم که گفته بود ماشین بیاد پایین قیمت ماشینی که زیر پای ما هم هست پایین میاد
برادر یا خواهر گرامی شما مصرف کننده ای حتی اگه 5 تا ماشین هم داشته باز تا وقتی مصرف کننده هستی ارزون شدن به نفعته
چون الان مثلا زانتیاتو میفروشی 50 تومن ویتارا میخری 100 تومن
ارزون که بشه زانتیاتو میفروشی 40 تومن ویتارا میخری 80 تومن
حساب دو دو تا چهارتاست دیگه هرچی قیمت بالاتر باشه افتشم بیشتره
گرون شدن قیمت فقط به نفع تولید کننده و نمایشگاه دار و این افراده
اینم بگم نگم میترکم
من مرده شما زنده ماشین تو این مملکت ارزون نخواهد شد
پدال قرمزش کن