تسنیم: بازار امروز خرید و فروش خودرو نسبت به هفته گذشته همچنان با روند کاهشی قیمتها روبهرو است. البته یکی از مؤثرترین دلایل این کاهش قیمتها را باید رکود معاملات در بازار دانست چرا که به اعتقاد فروشندگان خودرو کمتر مشتری در بازار دیده میشود و همه به امید کاهش قیمت دست از خرید کشیدهاند.
نکته جالب اینجاست که تا ماههای گذشته با افزایش قیمت انواع خودروها کسی تمایل به فروش خودرو نداشت، اما امروز روند کاهشی قیمتها عاملی شده تا فروشنده در بازار باشد، اما خبری از مشتری نیست.
فروشندگان خودرو معتقدند همچنان عرضه خودرو توسط شرکتهای خودروساز به کندی انجام میشود، اما بسته شدن سایتهای فروش خودرو و آگهیهای غیر منطقی در فضای مجازی باعث شده تا نرخهای خلاف واقع خودرو در بازار عنوان نشود.
یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط میگوید: بازار در شوک کاهش قیمتها و کسی به روشنی دلیل این موضوع را نمیداند البته افزایش قیمتها هم به صورت غیر منطقی بود و همه به دنبال چرایی این نابسامانی بازار بودند.
وی با بیان اینکه برخی برای سود بیشتر چندین خودرو خریداری کرده و امروز نمیدانند باید چگونه آنها را بفروشند، افزود: اگر شوک جدیدی به بازار خودرو وارد نشود با روند کاهشی قیمتها بازار خودرو به سمت ثابت و رونق معاملات پیش خواهد رفت.
در حال حاضر کاهش قیمت در خودروهای داخلی به مدار ۲۲ میلیون تومان رسیده است به نحوی که قیمت ساندرو استپوی از ۲۰۵ میلیون به ۱۹۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتومات از ۱۷۹ میلیون به ۱۶۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۸۳ میلیون به ۷۸ میلیون تومان، سمند الایکس از ۸۶ میلیون به ۸۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۶ میلیون به ۸۶ میلیون تومان، H۳۰ از ۱۵۰ میلیون تومان به ۱۲۸ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۱۶ میلیون به ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است.
- خروج کارشناسان رنو از خطوط تولید
دنیای اقتصاد: رفتار شرکت رنو در دور جدید تحریمها بسیار متفاوت از دور پیشین بود. در شرایطی که رنو در دور قبل تحریمها حاضر نشد بازار ایران را ترک کند اما در دور جدید، هماهنگ با دیگر شرکتها، صنعت خودرو کشورمان را ترک کرد. این خودروساز فرانسوی در دور اول تحریمها، بهصورت اندک اما مستمر محصولات خود را در خطوط تولید شرکتهای خودروساز تولید کرد.
اما در دور جدید تحریمها تغییر رویه داد و عطای حضور در بازار ایران را به لقایش بخشید و با آغاز تحریمها، از ارسال قطعه برای تولید محصولات خود در شرکتهای خودروساز امتناع کرد. حال شنیده میشود در حالی که هنوز محصولات این خودروساز فرانسوی در خطوط تولید خودروسازان حضور دارد (هر چند اندک) کارشناسان فرانسوی ناظر بر تولید محصولات رنو از ایران رفتهاند. این کارشناسان پیشتر در دو شرکت خودروساز داخلی حضور داشتند و بر تولید محصولات رنو بر اساس استانداردهای این شرکت نظارت میکردند.
خروج کارشناسان فرانسوی از ایران به تدریج از آبان ماه سال گذشته با تکمیل حلقه تحریمها، کلید خورد و آنها بهتدریج تا پایان سال گذشته خطوط تولید خودروسازان داخلی را ترک کردند. در این زمینه یک کارشناس خودرو در مورد تاثیر خروج کارشناسان این شرکت فرانسوی و تاثیرش بر کیفیت محصولات آن تاکید میکند که خروج کارشناسان رنو نمیتواند تاثیر چندانی بر کیفیت تولید محصولات این شرکت داشته باشد، زیرا محصولات رنو از عمق داخلیسازی کمی برخوردار است. از طرف دیگر تامینکنندگان داخلی که قطعات مورد نیاز محصولات رنو را تولید میکنند منتخب شرکت رنو بوده و بعد از طی مراحل گوناگون کیفی توانسته بودند بهعنوان تامینکننده این شرکت فعالیت کنند به این ترتیب به نظر میرسد که خروج کارشناسان این شرکت تاثیر چندانی بر کیفیت محصولات نداشته باشد.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ خرداد ۱۳۹۸نه تو رو خدا ، ارزونترش نکنید ، قلبمون ضعیفه ، ظرفیت این همه خوشبختی را یِجا نداریم .
برید جمع کنید این همه مسخره بازی را ، زندگی برای مردم نزاشتید با این مدیریتتون .
Genius
۲۱ خرداد ۱۳۹۸بیخیال آقا جان!چانگان 70 میلیونی ظرف شش ماه شد 200 میلیون حالا الآن اومده حدود 180 میلیون آیا این اسمش میشه کاهش قیمت یا افزایش بیش از 100%؟!؟!؟!؟!؟!؟
SS
۲۱ خرداد ۱۳۹۸35 میلیونی
نباید فراموش کنیم که نصف همون 70 میلیون یا قیمت هر ماشین دیگه ای هم حق السهم اقایون بوده
نوید جهرمی
۲۱ خرداد ۱۳۹۸همه جور مسخره بازی ای داریم. اما هنوزم به فکر تثبیت ارزش پولی و اصلاح نظام بانکی نیستن.
این که دیگه از دست ما خارجه. ولی تا این وضعیت بی ثباتی ارز و این حجم نقدینگی و بنگاه داری بانکا تموم نشه هیچ امیدی به سروسامون گرفتن اوضاع اقتصادی و ارزونی و… نداشته باشین.
هادی
۲۱ خرداد ۱۳۹۸دی ماه تو طلا فروشی بودیم خانومی مسنی اومد و هرچی طلا داشت حتی انگشتر دستش رو فروخت، طلا فروشه که آشنا هم بود گفت خبریه؟؟و خانوم در جوابش گفت میخوام ۴ یا ۵ تا پراید ثبت نام کنم که سود کنم
اونجا بود که جامعه رو قشنگ درک کردم…
بهراد
۲۱ خرداد ۱۳۹۸نمیزارن ارزون بشه. پس اون تحویل فوری هارو چیکار کنن؟اگر ارزونتر بشه کسی از جلو نمایندگی رد نمیشه. مجبور میشن به دلال بفروشن وقتی نرخ بازار ارزونتر باشه اونام نمی تونن کاری کنن مگر دوباره شایعه سازی کنن و بازارو به دلیل دلار قطره چکانی محصول بدن .
البته همچنان واردات نیست و بخشی از تقاضای خودروی خارجی مجبور به خرید دست دوم خارجی و صفر داخلی مثل مزدا 3 و جک اس 5 و سانتافه میشن که قیمتشون همین الان هم سر به فلک کشیده.به نظرم کسی که بازار رو به این روز انداخته قاتل و آدم کثیفی هست که جان مردم براش مهم نیست. بجای اینکه کرولا سوار بشیم ماشین دم دستیمون میشه پراید ولی این بوووق زاده … صلواتی سوار ماشین 80 هزار دلاری میشه
sina7
۲۱ خرداد ۱۳۹۸یعنی هرجا بگی تو ایران کرولا فوق العاده لاکچری محسوب میشه،دیگه نه میخندن نه بهت پناهندگی و اقامت میدن ***
بهراد
۲۲ خرداد ۱۳۹۸منظور منم همین بود حالا که تو افغانستان مثل نقل و نبات کرولا ریخته خوب پس چرا اینجا اینطور نباشه؟
وقتی دم دستیمون کرولا باشه بقیه خودرو ها هم جاشون تو هر قشری مشخص میشه
John
۲۱ خرداد ۱۳۹۸این مملکت سرزمین عجایبه
در حالی که قیمت ماشینای داخلی داره کم میشه، ماشین خارجی ها دو سه برابر این دارن گرون میشن، همه چی در جهت بیشتر شدن اختلاف طبقاتی داره پیش میره
L-H-P-TT
۲۱ خرداد ۱۳۹۸هر دم از این باغ بری میرسد ??????
Think different
۲۱ خرداد ۱۳۹۸اینا کاهش قیمت رو با چه فرمولی حسابی میکنن واقعا ببخشید ببخشید اما بین اون ضرب و تقسیماشون حسابی رو خریت ملت حساب باز کردن رنو ساندرو ۲۰۵میلیون!!!!!!!!خدایا مگه چند سال خواب بودم صد رحمت ب اصحاب کهف
مرتضی مقدم
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ذوق مرگ شدم.من و این همه خوشبختی محاله.دویست و شش شده صد و چهار تومن…………….بابا جمع کنید تو رو خدا.چ آشی چ کشکی چ کاهشی.ماشین 36 تومنی شده صد و چهار تومن یعنی نسبت ب ی سال پیش س برابر تقریباواونوقت تیتر میزنین چی؟؟؟هر وقت شد 40 تومن نه پنجاه تومن ن دیگه منصفانه که اندازه تورم رشد کنه بشه 55 تومن بگین قیمتش متعادل شده ن اینکه ارزون شده.شد 40 بگین ارزون شده
کافر مقدس
۲۱ خرداد ۱۳۹۸این بازی دیگه قدیمی شده افزایش قیمت 90%ی داشته باشی و از آب گل آلودش ماهی بگیری و بعد چندماه بیای 30% کاهش بدی باز 60% دیگه بره تو پاچه مشتری