ایستگاه خبر

بررسی آمار واردات یازده ماهه سال 1390

به گزارش «خبرآنلاین» و به نقل از «ایسنا» در ۱۱ ماهه امسال، قیمت متوسط هر خودروی سواری وارداتی ۲۰,۹۳۰ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایشی ۱.۱۳ درصدی داشته است.

درحالیکه در سال گذشته در همین بازه زمانی ۳۹,۷۷۷ دستگاه به ارزش ۸۲۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار به کشور وارد شد، اما امسال سهم واردات خودروهای سواری ۳۵,۴۰۵ دستگاه و به ارزش ۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار بوده است.

مقایسه این دو آمار نشان می‌دهد که در یازده ماهه سال ۱۳۹۰ حدود ۱۱% از حجم واردات کاسته شده که به تبع آن، ارزش مالی واردات نیز در حدود ۱۰% کاهش یافته است.

اما سه کشور عمده مبدا واردات خودرو در این مدت کدام‌ها بوده‌اند؟! این کشورها به لحاظ بیشترین حجم واردات به ترتیب عبارتند از:

# کشور کره جنوبی با ۱۹,۰۵۶ دستگاه با ارزش تقریبی ۳۳۶,۷۷۶,۰۰۰ دلار؛ معادل ۵۳.۸۲% حجم کل واردات و ۴۵.۵۱% ارزش مالی کل واردات.

# کشور امارات‌متحده با ۱۱,۱۲۱ دستگاه با ارزش تقریبی ۲۸۲,۹۹۲,۰۰۰ دلار؛ معادل ۳۱.۴۱% حجم کل واردات و ۳۸.۲۴% ارزش مالی کل واردات.

# کشور عمان با ۱,۹۳۲ دستگاه با ارزش تقریبی ۳۷,۸۸۲,۰۰۰ دلار؛ معادل ۵.۴۶% حجم کل واردات و ۵.۱۲% ارزش مالی کل واردات.

# سایر کشورها نیز با ۳,۲۹۶ دستگاه سواری و با ارزش تقریبی ۸۲,۴۲۳,۰۰۰ دلار؛ معادل ۹.۳۱% حجم کل واردات و ۱۱.۱۳% ارزش مالی کل واردات.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ammar

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (182 ديدگاه)

    سلام مطالب متنوع و جالبی گذاشتید و دستیابی به مطالب آسان است – در کل خوبه واز 20 به شما 15 میدم این در حالیه که به مجله ماشین 13 میدم و به net car shwo نمره18 میدم.
    امیدوارم موفق باشید. عمار احمدی – طراح خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا