شرکت فولکسواگن حاضر به تأیید خبر پنجشنبه گذشته خبرگزاری بلومبرگ مبنی بر خروج این شرکت از بازار ایران نشد.
بر اساس گزارشی که بلومبرگ پنجشنبه گذشته، به نقل از ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، منتشر کرد، مذاکرات شرکت فولکسواگن با مقامهای دولتی ایالاتمتحده آمریکا در ارتباط با دریافت معافیت از تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه اقتصاد کشور، بینتیجه مانده است و این غول خودروساز آلمانی بهزودی بازار ایران را ترک خواهد کرد.
بلافاصله بعد از انتشار اظهارات سفیر آمریکا در آلمان، یک مقام آگاه در شرکت فولکسواگن در گفتوگو با خبرگزاری رویترز به نوعی اخبار منتشرشده از طرف مقامات آمریکایی مبنی بر ترک بازار ایران را تأیید نکرد. به این ترتیب در حالی فولکسواگن حاضر به تأیید خبر خروج از بازار ایران نشده است که دو شرکت زیر مجموعه این خودروساز آلمانی، یعنی سئات و اسکانیا، بعد از اعمال تحریمهای ایالاتمتحده آمریکا علیه صنعت خودروی ایران، اعلام کردند که از بازار ایران خارج خواهند شد.
در شرایطی دو شرکت زیر مجموعه فولکسواگن از حضور در بازار ایران انصراف دادهاند که پیشتر بعد از توافق هستهای میان ایران و گروه ۱+۵، مذاکراتی میان این شرکت آلمانی و یک شرکت خصوصی فعال در خودروسازی برای ایجاد کارخانه و خط تولید مشترک در ایران آغاز شد. این مذاکرات تا جایی پیش رفت که این خودروساز آلمانی در ماه جولای سال گذشته اعلام کرد بعد از ۱۷ سال قصد تولید خودرو با برند تجاری خود در ایران را دارد. به این ترتیب شرکت ایرانی ماموت با همکاری شریک آلمانی، احداث خط تولید را آغاز کرد، درعینحال به واردات چندین محصول این شرکت نیز پرداخت. دراینارتباط یک مقام آگاه در فولکسواگن به رویترز گفته است موضع این شرکت همان موضع همیشگی مراعات تمامی قوانین بینالمللی و همچنین مقررات صادراتی است و فولکسواگن تأثیرات احتمالی بازگشت تحریمهای ایالاتمتحده آمریکا را مدنظر قرار میدهد.
حال با توجه به این اظهارنظرهای متناقض باید منتظر ماند و دید منظور از موضع همیشگی شرکت فولکسواگن همان موضع بعد از توافقنامه هستهای است یا موضع این شرکت با توجه به خروج آمریکا از برجام، با ایالاتمتحده همسو است.
Genius
۱ مهر ۱۳۹۷ی جوری خبر خروج VW از ایران رو انعکاس میدید انگار نصف مردم دارن از پاسات و گلف و تیگوآن استفاده میکنند!!دیگه پاسات 590 میلیونی و تیگوآن 700 میلیونی که این حرفها رو نداره هر کس داشته این ماشین ها رو بخره یقینا توان مالی تامین قطعاتش از بازار سیاه کشورهای جنوبی خلیج فارس رو هم خواهد داشت
مزدا
۱ مهر ۱۳۹۷من که اصلا حضورشو تو ایران تو این مدت حس نکردم!!مگه چه کلاس خودروی تولید میکرده!!؟
تا اونجا که من خبر داشته پاسات و تیگوان قرار بود فقط وارد بشن
بهزاد
۱ مهر ۱۳۹۷داخل کشور به اصطلاح نمایندگیش فروش خوبی داشته حالا اینکه چه اون زمان چه الان منو شما نمیتونیم بخریم دلیل نمیشه که خبرشو پوشش ندن….. البته حق داری وقتی تو حسرت کوچکترین دلخوشی ها میمونیم همین میشه….همدردم باهت….
حسن
۱ مهر ۱۳۹۷کلا مگه فولکس واگن در ایران چقدر فروش داشته که خبر خروجش اهمیتی داشته باشه؟؟؟
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۷زرشک بزار بره
چند سال پیش همین مشکلات برای سیم کارت بود انشالله کمتر از5 سال دیگه ماشین با کیفیت سوار میشیم با قیمت مناسب من مطمین هستم فقط یک مقدار صبر میخواهد
NAVID۰۰۹۸
۱ مهر ۱۳۹۷هرچی تو این ۴۰ سال ماشین خوب و به قیمت سوار شدیم ، ۵ سال دیگه هم صبر میکنیم تا سوار بشیم .
مهدی جان به هرچی اُمیدوار باشم ، به اینکه ماشین خوب سوار بشیم ، اُمیدی نیست ، چرا که صنعت پرسودی مثل خودرو را مطمئناً به دست خصوصیها و بازار آزاد نمیسپارند .
unas
۱ مهر ۱۳۹۷اگه یهو آقا مهدی سر برسه ؛
و خودش همه چی رو درست کنه …
مزدا
۱ مهر ۱۳۹۷داداش مهدی مگه قراره کمتر از ۵ سال دیگه چه اتفاقی بی افته!!!
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۷آقا مزدا آقا نوید دوست داریم
آخه قضیه اون گنجشک بود روی درخت تناور سرو گفت درخت جان محکم بایست که من میخواهم پرواز کنم برم
درخت گفت من نفهمیدم کی اومدی که حالا میخوای بری
اگه مثلا رنو و پژو میگفتند باز یه چیزی
البته من فولکس را دوست دارم اما فولکس کی اومد که حالا میخواد بره
حسین
۱ مهر ۱۳۹۷اخه مگه شرکتی در حد اندازه فولکس داشتیم که تو ایران نمایندگی رسمی داشته باشه؟ ستاره ایران که سال هاست خبری ازش نی، ایر تویا و… هم که اصلا نمایندگی نبودن!