برخی از قطعات ارزانقیمت خودروها، از پلاستیک هستند که البته آن قسمت میتواند جزو قسمتهای مهم خودرو باشد. در خودروسازی، نباید کیفیت را فدای ارزانسازی کرد وگرنه آن خودرو میتواند کابوسی برای خریدار و حتی شرکت تولیدکننده شود!
در اینجا یک مکالمه بین راننده خودروی تندر ۹۰ و مکانیک را مشاهده میکنیم و بزرگترین ایراد خودرو در همینجا نمایان میشود.
راننده: در حال حرکت در اتوبان با دنده ۵ بودم که ناگهان صدای زوزه بلندی از گیربکس خودروی من آمد و دنده ۵ قفل شد.
مکانیک: ایا خودروی شما روغنریزی داشته است؟
راننده: خیر
مکانیک: ایا گردگیر پلوس را چک کردهاید؟
راننده: خیر.
مکانیک: به احتمال خودروی شما خشک کار کرده و گردگیر پلوس آن شکسته است.
مکانیک میگوید که خودروهای تندر ۹۰، در بخش گیربکس و در کانون آن، گردگیر پلوس دارای ضعف هستند. گردگیر پلوس در این خودرو از پلاستیک پی وی سی است و کیفیت بد این قطعه باعث شده که کیفیت بقیه اجزای این خودرو را زیر سؤال ببرد.
چون جنس این قطعه از پلاستیک (نه چندان مرغوب) است به مرور فرسوده شده و خشک میشود و بعدها پاره میشود و اگر پاره شود به دلیل عدم وجود زه گردگیر در این خودرو روغن داخل گیربکس تخلیه شده و پلوس هم پاره میشود و چون یکی از قطعات مهم خودرو پلوس است هزینه تعویضان مبلغی گزاف است!
مکانیک گیربکس خودرو را باز کرده و مشاهده میکند که پلوس پاره شده و دنده ۵ کاملاً خرد شده است. این قطعات را کاملاً عوض کرده است و هزینه ی این دو قطعه
یک میلیون و هشتصد هزار تومان است. پس لازم است دارندگان این خودرو، هر ۶۰ هزار کیلومتر یک بار، گیربکس این خودرو را مورد بازبینی پیش مکانیک متخصص قرار دهند.
منبع: هفتهنامه دنیای خودرو
نویسنده:کسری خیاطیان
MOHAMAD TBAG
۱۰ دی ۱۳۹۳وقتی خودروی بی کیفیت بسازن بدن بیرون همینه دیگه …………
واقعا ماها تو چه جایی زندگی میکنیم …..
سجاد
۱۰ دی ۱۳۹۳جایی که ABS و ایربگ و حتی سیستم پخش خودرو آپشن محسوب میشه . . .
رضا.2272
۱۵ دی ۱۳۹۳پاور برقی شیشه ها یادت رفت
S97
۱۰ دی ۱۳۹۳آره دیگه، ما الآن مدل ای دو دو ایربیگَش رو گرفتیم، حتی سنسور دنده عقب نداره!!! خخخخخخ
حسین
۱۱ دی ۱۳۹۳دوست عزیز این طور نیست این قطعه هم بی کیفیت نیست اما طراحیش نقص داره گرد گیر پولوس خانواده پژو 2 لایه داره که در صورت پاره شدن لایه داخلی ، لایه خارجی مانع از خروج واسکازین میشه اما برا ال نود یک لایس که اگه به موقع تعویض نشه خرج سنگین میزاره رو دستت . قیمت این قطعه از نوع ترک تو بازار تهران در حال حاظر حدود 95 هزاره اجرتم بین 30 تا 50 .
امیر محمد
۱۰ دی ۱۳۹۳چه قدر عجیب قبلا ال نود به خوب بودن این جور چیزاش معروف بود
یه سوال این چجوری اومد وست مطالب دیگه ی قدیمی؟!
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳راست میگه چرا اومده میان مقالات این مقاله!؟
$@kasra@$
۱۲ دی ۱۳۹۳امیر محمد جان نمیدونم چرا اینطور شده.
در مورد ال90 هم باید بگم که درسته این خودرو کیفیت داره ولی قطعات اون در عین حال با کیفیت،ولی از نوع پلاستیک هستند و میشه گفت که نیمی از این خودرو رو پلاستیک تشکیل میده.
mustang
۱۰ دی ۱۳۹۳خیلی خوبه بابا حالا که مردم فهمیدن بیشتر میرن تو صف و ثبت نام میکنند.
خودروها هم بی کیفیتن هم گرون هم تاخیر در تحویل هم بی ریخت هم بدون خدمات پس از فروش واقعا کجای دنیا میتونی این همه همو کنار هم پیدا کنی
حجت
۱۰ دی ۱۳۹۳هر چی باشه یک عیب داره حتی بنز وتویوتا ولی ال 90 2 عیب داره اما ماشینهای پژو پارس و سمند و206 هزار عیب دارند چون عیبهاشون توی مقاله جا نمیشه اون عیب ال 90 هم جنس ایرانی انداختن و گر نه اون هم نداشت.عیب دیگه ال 90 اینه که اگه سوارش بشی دیگه نمی تونی ماشین زیر 50 میلیون دیگه ای با اون کیفیت پیدا کنی.
احسان 1
۱۰ دی ۱۳۹۳چند تا دیگه عیبشو بگم از کله کردنش موقع ترمز یا سر پیچ پیچیدن بالا 50 کیلومتر بری به دیار باقی شتافته میشی یا از خشکیش که دل و رودت میاد تو حلقت قیافشم که مثنویه هفتاد من کاغذه به قول جرمی تخته گاز فقط میگی طراحش داده به سگش طراحی کرده
حجت
۱۰ دی ۱۳۹۳اگه دروغ بگم خدا ازم نگذره با سرعت 160 پیچ 120 درجه رد شدم که هیچ پژوی ایرانی نتونسته رد شده.
saeid
۱۰ دی ۱۳۹۳بسم حق
حجت جان مخلص شمام هستیم
فقط فک کنم اشتباه نوشتیا
۳۰ درجه منظورت نبوده ?
اخه ۱۲۰ درجه یعنی بالاتر از پیچ نود درجه , یعنی با پورشه 911 هم
بنده با اون سرعت میترسم همچین فرمونی بدم
چون بیشتر شبیه لایی و دستی کشیدنه تا پیچ !
در مورد ۳۰ درجم بسته به زاویه انحنا ( شعاع پیچ از مرکزش ) و همینطور سرعت عکس العمل تو میشه نظر داد
بشخصه توصیه میکنم اگه واقعا تند فرمون دادی
دیگه اینکارو نکن
حتی اگه یموقع بنزم خریدی باز نکن
ارزش جونت از ریسک نتیجش بیشتره
مخصوصا با این وضع اسفالاتای خوب کشور !!!
حق یارت
فریا
۱۱ دی ۱۳۹۳سعیــد جان داداش آدرس معلم هندسه ت رو میدی برم برام
کلاس بزاره ؟؟؟
30 درجه که کوروت با شتاب جانبی 1.19 که تو تاریخ سابقه
نداشته بازم چــپ میکنه !!
120 درجه رو حجت جان درست گفتن . 120 درحه منفرجه هست
البته منم توی همین نوع پیچ با پژو 120 تا رد کردم ماشین
آخ نگفت . انصافا ال ممد هندلینگش اونقدرام که از قیافه ش
به نظر میاد بد نیست . منم فکر می کردم باید توی پیچ
راحت چپ کنه ولی واقعا اینطور نیست ! باید تجربه ش کنی
تا بفهمی چی میگم …
h112
۱۱ دی ۱۳۹۳احسان حرفت واقعا خنده داره….این حرفو از کجات درمیاری میگی….
مگه سه چرخه که چپ کنه…
saeid
۱۱ دی ۱۳۹۳بسم حق
گل پسر
جای تمسخر یاد بگیر با تفکر نظر بدی
من تو هندسه گاگول
شما اخرش
شما شهری
من پشت کوهی
شما کوروت سوار
من خر سوار
فقط یه سوال
تعریف پیچ 180 درجه تو شهر شما میشه همون مسیری که ماشین توش در حال حرکت بوده ؟؟
ممنون
دری از علم رو به روی من گشودی
: )))))
بازم خواستی بهتر متوجه بشی
برو تو گوگل یبار پیچ 090 درجه رو سرچ کن
ببین چه بلایی سر ماشین میاره
یبار پیچ 180 درجه رو
120 بین کدوم دو عدده ؟
باز نفهمییدی بیا ادرس معلمممونو بت بدم
مارو دست انداختی درست
ولی تو مرام بچه محلای ما نارفیقی نیست
هنوزم رو چش مایی :)
amir hosein
۱۱ دی ۱۳۹۳احسان جان داداشی قصد دفاع از ال90 رو ندارم ولی عزیزم شرمنده قبل از این که حرف بزنی بهتر نیست فکر کنی؟؟؟ اخه 50 کیلومتر ماشین چپ میکنه؟؟؟ میگفتی 110 یا 120 کیلومتر اون وقت یه چیزی اخه 50 کیلومتر؟؟؟!!!! النود خودش کیلومترش بین3-5 کیلومتر تا120 تا خطا داره حالا 50 کیلومتر النود میشه 45 کیلومتر!!!!
hamed
۱۱ دی ۱۳۹۳سلام
از نظر هندلینگ تو ماشینای زیر 50 تومن هنوزم مزدا 323 حرف نداره.یه نگاه به قیمتش بکنین
مدل 8 سال کارکرده تمیزش قیمتش با صفر آشغالای تولید داخل یکیه و حتی بالاتر هم هست
فریا
۱۵ دی ۱۳۹۳چــرا جو گیر میشی ؟! چرا حرف الکی میزنی ؟!
شما کوروت سوار من خر سوار یعنی چی ؟؟! مشکلت چیــه ؟!!
مثل اینکه تاحالا نقاله دستت نگرفتی ؟!!
یکم با نقاله ور بری دستت میاد . 30 درجه حاده ست . 120 درجه منفرجه !!
مگه من غیر اینو گفتم که الان داری میگی !! بحث پیچ 90 نیست ! چش بسته غیب هم میگی ! 90 درجه ماشین رو چپ میکنه ! اینو که بچه 2 ساله هم میدونه !
http://up-is.ir/up93/p4/142044724864761.gif
آدرس همون معلم پیشت باشه که خودت خیلی خیلی بهش نیاز داری !!!
مسلم
۱۰ دی ۱۳۹۳حرف بی منطق نزن دوست عزیز
من با اشغالی مث سمند کار ندارم
پارس هم واسه خودت
206 زیر 88 پیدا کن بخر جسدش می ارزه و تندر 90 . چی میگی واسه خودت ؟ بعد اون همه سال هنوز خوش قیافه است . تندر 90 که وقتی از عقب نگاش می کنی که حالت تهوع بت دست میده . بگذریم از طراحی داخلش
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۳سمند اشغاله عزیز من خودم سمند ef7دوگانه بنزینی مدل ۹۳دارم از نظر سوخت سطح امکانات از تندر بالا تر من قبلش تندر داشتم ماشین خوبی بود ولی قدرت سمند ef7و هندرینک و قدرت پایداری و …رو نمیشه نادیده گرفت این ال نودم که میبینی انقدر قیمتش رفته بالا به خاطر تولید کمش است مثلا پار سال ۲۰۶36تومن میخریدی میداید ۴۰تومن ولی الان ۳۶میخری میبینی ۳۵بیرون تز نمایندگی گیرت میاد چون تولیدش رفته بالا پس لطفا الکی نظر ندید.
احسان 1
۱۱ دی ۱۳۹۳مسلم باهات موافقم یادم رفت واسه 206 جواب بدم
در ضمن h112 جان شما بشین سوارش بپیچ میفهمی فقط تو پیچیدن دقت کن شاید دیگه فرصت پیچیدن با ماشین دیگه پیدا نکردی هههههههه
كامران
۱۱ دی ۱۳۹۳مسلم جان نمیشه چشم رو روی واقعیت ها بست ولی واقععیت اینه که تندر تقریباً تمام خوبی های 206 رو داره ضمن اینکه جادار تر با کیفیت تر و نرم تر هم هستش
amir
۱۱ دی ۱۳۹۳مدل 88 دو گانه سری اول خریدم لوازم موتور بوش هست فقط اوایل میل سوپاپ هوا عوض کردم تا الان که 110 تا کارکرده خرج موتوری نداشته راضی ام هر جور با ماشین رفتار کنی همونجوری بهت سواری میده
یه پسر
۱۱ دی ۱۳۹۳کار ندارم بعضی ها می گن ال نود حکم تویوتا رو داره و نمی دونم کم اصطحلاک یا کم خرج که این پست نشون داد اونقدر ها هم افسانه ای نیس
در مورد کم خرج بودن ال نود هم بگم که هیچ وقت هیچ کس نمی گه گرمکن صندلی پراید من خراب شده
چون پراید با کیفیته ؟
نه چون اصلا پراید گرمکن نداره
ال نود هم همینطور مثلا چراغ جلو ال نود با چراغ تو حیاط چه فرقی داره؟؟؟
نه هوشمنده نه هالوژن نه طول داره نه عرض
واقعا فقط فیس جلو ال نود رو با مثلا یه ماشینی که هفت هش میلیون ازش گرون تره مث جک جی 5 یا همون سورن مقایسه کنین(منصف باشین )
به هر حال هر ماشینی بالای 60 هزار تا به خرج می افته خرج هم نیفته سرویس اساسی می خوادحالا چه فرقی می کنه ال نود داچیای رومانیا باشه یا پژو سی سال پیش مونتاژ یا حتی لیفان چینی
تو سواری هم ال نود شتاب اولیه خوب ثبات بالا و سواری نسبت به پژو یه مقدار خشکی داره
خوبی ها و مزایاش بالاس کسی نمی تونه منکرش بشه اما قیافه اش و آپشن هاش اونقدر ها نیس که آدم 40 میلیون بابتش بده
حالا یه لیفان 620 می گیری حال امکاناتشو می بری
5 سال بعد خدا بزرگه
الان لیفانِ دوست من به 50 هزار کیلومتر رسید و الحمد الله تا الان فقط سرویس شده و بس
ناصر ساتیا
۱۰ دی ۱۳۹۳داخله محفظه گردگیر معمولا گیریس پر میکنن چطوری واسکازین گیربکس از گردگیر پولوس خارج میشه؟
مهران
۱۰ دی ۱۳۹۳دقیقا بلایی که 2 سال پیش سر ما اومد. تو دنده 2 گیربکس خورد کرد و قفل شدو 2500000 خرج رو دستمون گذاشت به جز اسیری که وسط اتوبان کرج کشیدیم
این بدترین عیب ال90
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۳با سلام
من یه مشاوره و راهنمایی از کاربرای گرامی اینجا میخام.من بین خریدن لکسوس ES 350و جنسیس سدان مردد هستم.اگه میشه راهنماییم کنید.
ممنونم
علی
۱۱ دی ۱۳۹۳اقا محمد من لکسوس es350رو نداشتم ولی جنسیس رو داشتم واقعا ماشین خوب و پر قدرتی است فقط چندتا مشکل داره یکی ابعاد بزرگش که برای جای پارک به مشکل بر میخوری و مصرف بالای سوختش و ترمز های یکی ضعیفش البته تجربه من ۳ماه بیشتر نبود ولی من که ازش راضی بودم .ولی در مورد لکسوس من فقط مدل rx350 رو داشتم که واقعا مهشر یود و واقعا قابل مقایشع با محصولات دیگر کشورها حتی اورپایی و امریکایی نیست.
یه پسر
۱۱ دی ۱۳۹۳لکسوس بخر
کمیسیون ما هم آقا یادتون نره :)
ارش
۱۲ دی ۱۳۹۳لکسس لایک داره هزار تا .برند معروف و پرکار.
علی
۱۰ دی ۱۳۹۳نمیدون شما دوستانم اخبار سه شب پیش رو دیدید که معلوم کردن رنو با مدیر عاملان دو شرکت پارس خودرو و ایران خودرو یه کارایی کردن که خودرو های تندر ۱۰_۱۲میلیون بالا تر از قیمت واقعی وارد بازار بشه من که واقعا متاسفم برای این افراد. ولی از اونورم تاسف میخورم بخاطر اون افرادی که میرن این ماشینارو میخرن.
من خودم الان تیانا پارس خودرو دارم به گفته مسعول تحویل نمایندگی این اخرین تحویلی است که به من رشیده من این ماشین حدود ۱۳۶میلیون با تاخیر ۳_۴ماهه گیرم اومده ولی نمیدونم چرا الان ۱۸۰ازم به راحتی میخرند .شاید خیلی ها اگر جای من بودن خوشحال میشدن ولی من خودم این شکل از معامله رو دوست ندارم به همین خاطرم تصمیم گرفتم ماشین نگه دارم تا اونجایی که میتونم و یا با قیمت واقعی به یکی از اقوام بفروشم.
دوستانی که منو میشناسن میدونن که من حدود ۶ماه ۶ماه حداقل ماشین عوض میکنم ولی با این شرایط و سیاست کثیف پارس خودرو دیگه تمایلی به این کار ندارم.
در پایانم معذرت میخوام که مطلبم طولانی شد.
ولی دوستان یکم در خرید ویا پیش خرید خودرو دقت نمایید بیاید الان مسعله دنا مطرح است برای قیمت گذاری
اون زمانی که پیش فروش کردن چقدر ادم رفتن داخل دو روز همه حواله خریدن الان بیش از ۵_۶ماه است تاخیر دارن.ویا حتی ماشین های دیگه تا کی میخواهیم ادعای زرنگی کنیم .
احسان(احسان سابق)
۱۰ دی ۱۳۹۳معلوم نیست خودروسازا از کجای ماشین میخورن که خرج 2 میلیون به بالا سر دست صاحبش میذاره.دیگه به شیشه بالابر و پلاستیک در و پنجره و داشبورد هم قانع نیستن نامردا
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۳درسته همه ماشیناشون همینه من یه اس ال ایکس صفر خریدم گیربکسش میلرزه بردم نمایندگی مسخرم کرد گفت همین که راه میره از نظر ما کافیه واقعا متاسفم ما بازم رکورد زدیم
sajad061
۱۱ دی ۱۳۹۳این اتفاق هفته گذشته برام افتاد یدفعه دیدم که موقع راه افتادن گیربکس ماشین صدا میده زذم کنار و ماشین بکسل کردم تا تعمیرگاه که گفتن گردگیر پلوس پاره شده و روغنی تو ماشین نمونده بعدش مکانیک فقط گردگیرو عوض کردو گفت مشکلی نیست ولی الان کلاچ بیش از حد نرم شدهو موقع تعویض دنده از 3 به 4 گیربکس صدا میده ماشینم مدل 91 و 61000کار کرده بدی ازش ندیده بودم ولی دیگه از چشمم افتاد امروز متوجه شدم زیر ماشین روغن ریخته بنظرتون خرجش کنم یا ردش کنم بره کاش این مطلبو زودتر میزاشتین بچه هایی که ال90 دارن واقعا این موضوع رو جدی بگیرین
h112
۱۱ دی ۱۳۹۳پدال…دمت گرم….خیلی مطلب خوبی بود….برای ما تندر 90 ها لازم بود….حالا این قطعه پلاستیکی دقیقا جاش کجاست؟؟؟
$@kasra@$
۱۲ دی ۱۳۹۳این قطعه پلاستیک دقیقا توی گیربکسه و د ر حاشیه ی صفحه کلاچ و باعث میشه تا صفحه کلاچ روغن بیرون نده و اگر بده پلوس کاملا خراب میشه و ماشین راه نمیره.
با تشکر
alireza
۱۱ دی ۱۳۹۳تندر با کیفیت ترین ماشین بازاره از دید مصرف کننده.
بازرسی کیفیت که ماهانه داره گزارش کیفیت خودروها رو می ده کلا تندر همیشه درصدر جدول است با 20 و 21 نمره منفی و مابقی خودروها به ندرت از منفی 50
کمتر هستند.
پدال برات متاسفم . واقعا پدال برات متاسفم.
ali
۱۱ دی ۱۳۹۳شاید مطالب گفته شده بالا درست باشه ولی همین ال90 در مقایسه با رنج قیمتی خودش کمترین اشکالات کیفی رو داره (بازم تاکید میکنم تو رنج قیمتی خودش) خودرویی که این مشکلات این تیپی کیفی رو نداشته باشه تو ایران حداقل 100 میلیون قیمتش هست کمی منطقی باشیم و احساسی و خصمانه جواب ندیم
همیشه آمار کیفی هم این موضوع رو تایید کرده که تندر 90 کیفی ترین خودرو تو رنج خودش بوده و در مورد ارزان سازی و آشغال سازی و… به مراتب از بی کیفیتهایی چون سمند پارس 405 و حتی 206 بهتر بوده و خود مردم ، تعمیرکاران و حتی برخی ها که اوایل از این ماشین بدگویی می کردند به این نتیجه رسیدند
از پدال بابت درج این مطالب متشکریم ولی جای گله هم هست
چرا موارد متعدد بی کیفیتی خودروهایی نظیر سمند پارس 405 ،206،mvm و…رو مطرح نمیکنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماسل کار
۱۱ دی ۱۳۹۳درود
آقا پس فیات سی سنا کشکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انقد از تندر تعریف نکنین با قیمت فعلی اصلا ارزش خرید نداره منم با نظر دوستمون که گفتن 206 زیر 88 پیدا کن بخر جسدش می ارزه به تندر 90 موافقم البته فیاتم هس.
به قول فیروز (دودکش): به ضرس قاطع اگه فیات قطعاتش تو ایران پیدا میشد تندرو میزاشت جیبش الانم گذاشته چون کمه و قطعه نداره اینجوریه البته از ترکیه وارد میشه ولی خب گرون مثلا چراغ عقب ترکیه ایش 70 تومنه اصل ایتالیا 100 تومن
اینم بگم که خیلی طولانی شد و اینم بگم اگه این همه ازش تعریف میکنم واقعا ارزششو داره و از تندر خیلی بهتره.
انقلت هم نیارین!!!!!!!!!
اگر هم کسی میگه تندر بهتره دلیل قانع کننده بیاره و به شرط اینکه هردوشنو سوار شده باشه و نیاد بگه آره فیات لگنه فقط تندر و این حرف ها.
ممنون
Just Muscle Cars
$@kasra@$
۱۲ دی ۱۳۹۳دوستان عزیز همه بدونین که من این مقاله رو توی هفته نامه دنیای خودرو دیدم و براتون نوشتم.توی اون هفته نامه فقط از ال90 نام برده شد.
امیدوارم حداقل به دارندگان خودرو های ال90 کمک کرده باشم
bse7en
۱۱ دی ۱۳۹۳ما یه آشنا داریم تندر 90 داره وقتی داره از ماشینش تعریف میکنه تا زمانی که نمی دونین ماشینش چیه حتما فک میکنین درباره پورشه 918 یا مکلارن P1 یا مثلا بوگاتی یا … حرف میزنه
كامران
۱۱ دی ۱۳۹۳دوست عزیز متاسفانه اونقدر باقی ماشینامون بی کیفیت و داغون هستند که دوستانی که ال90 دارن اون رو قدر پورشه و مک لارن دوست دارند و این موضوع یعنی اینکه ال90 تونسته مشتریاش رو راضی نگه داره منم از هر کسی که این ماشین رو داشته پرسیدم واقعاً به شدت ازش تعریف کرده و جالب اینکه به هیچ عنوان حاضر نیستند خودروی بعدشون 405 ، سمند ،پارس یا 206 باشه
bse7en
۱۱ دی ۱۳۹۳بزار همه بدونن که شیشه های عقب تندر 90 تا نصف باز میشن
یه پسر
۱۱ دی ۱۳۹۳ماتیز منم هویجوریه
نمی دونم کجا ببرم درستش کنم :)خخخ
bse7en
۱۱ دی ۱۳۹۳تندر درست شدنی نیس ذاتا همینجوریه
احسان 1
۱۱ دی ۱۳۹۳دمت گرم خیلی حال کردم کلی خندیدم خدا خیرت بده
فامیله ماهم l90 گرفت 10 دقه تو تابستون دنبال شیشه بالابر جلو میگشتیم از اخر لا به لای وسط داشبورد پیداش کردیم
محمدMOHAMMAD
۱۱ دی ۱۳۹۳مال اینکه تا حالا سوار ماشین نشده بودی و گرنه میدونستی کلید شیشه بالابر یا روی در هست یا روی داشبورد
bse7en
۱۲ دی ۱۳۹۳میشه بگین چند تا ماشین کلید بالابرشون رو داشبورده؟
احسان 1
۱۲ دی ۱۳۹۳bse7en عزیز دستت درد نکنه نبودم جواب محمد رو بدم زحمت افتاد گردن تو ممنون در ضمن محمد جان من تمام تیپ های از e0 تا e2 lp l90 رو تو 3 ماه امتحان کردم واسه همین کله کردن و خشک بودنش باهاش کنار نیومدم اون جمله ایم که من گفتم کنایه از مکان قرار گرفتن کلیدها بود
محمدMOHAMMAD
۱۳ دی ۱۳۹۳آقا احسان من قصد بی احترامی به شما را نداشتم منظورم این بود که هر ماشینی و هر شرکت سازنده ای با هدفهای خاصی و با احتساب بازارهای هدف طراحی می کند مثلا تندر90 یا همون لوگان که هدف از تولید آن ساخت خودرویی ساده و کم خرج و پر توان با استقامت بالا در هر شرایط آب و هوایی بوده است همین کلیدهای شیشه بالابر که بر روی داشبورد نصب شده است به این دلیل بوده است که از باران در مواقعی که شیشه باز است یا گرد خاک محفوظ باشد تا عمر این کلیدها بالا باشد و پشت دری ها به راحتی قابل شستشو باشد و در ضمن از دسترس کودکان نیز خارج باشد و کلید شیشه های بالابر های عقب که آنها نیز بر روی کنسول وسط است تا کنترل همگی شیشه های خودرو در دست راننده باشد و همچنین کلید یا موس تنظیم آینه برقی که روی کنسول وسط زیر ترمز دستی نصب شده تا راننده فقط در موقعی که خودرو متوقف است و ترمز دستی بالا است آینه را تنظیم کند تا از تصادف جلوگیری شود و این را نیز بدانید که تنها تندر90 نیست که کلید شیشه بالابر هایش بر روی درها نیست بلکه 206 و رانا نیز کلید شیشه هایش بر روی کنسول وسط نصب شده است و این کار تقریبا در بین خودروهای فرانسوی رایج است
ahmad
۱۱ دی ۱۳۹۳این شاید واسه خیلی از مردم دنیا جوک باشه ولی تو کشور ما واقعیته:
توی بازار ایران خودروساز ها در پایین اوردن کیفیت و ارزان سازی با همدیگه رقابت دارن و توی این بازار هر کی بتونه بیشتر سر مردم رو کلاه بذاره و خودروی بی کیفیت تری تولید کنه برندست!
رضا
۱۱ دی ۱۳۹۳ال90 تو این چند سال واقعاً روز به روز به مشتریان و طرفداراش اضافه شده من خودم و دوستان و اقوامی که این خودرو رو داریم تا به حال تو این چند سال مشکل فنی مثل باقی خودروهای بی کیفیت زاده پژو رو نداشتیم متاسفانه این مشکل مربوط به خودروسازهای داخلیمونه و ربطی به رنو نداره چون مشابه بقیه محصولاتشون فقط به فکر سود آوری هستند و با انداختن جنسهای بی کیفیت مشکلات این خوروی محبوب رو اضافه میکنند
انصافاً من با این خودرو تو این 5 سال و با طی کردن بیش از 150 هزار کیلومتر هیچ مشکلی نداشتم.
محمدMOHAMMAD
۱۱ دی ۱۳۹۳اگر تندر90 این ایراد را داره پس مگان هم همینطوره چون از لحاظ فنی در یک سطح هستند
محمد
۱۲ دی ۱۳۹۳البته هر ماشینه دیگه ای هم در ایران تولید بشه همین ایرادها را پیدا می کند
محمدMOHAMMAD
۱۲ دی ۱۳۹۳اگر شما بنز و پورشه را هم بدهید به این ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو تولید کنند همین بلاها را سرش می آورند ببینید ایران خودرو چیکار کرد با پژو 405 که خود به خود در آتش می سوزد یا 206 که رفته جزء بی کیفیت ها – یا پراید های کره ای را با پرایدهای الان مقایسه کنید فکر کردید که ایران خودرو تا همین چند سال پیش یک مدل بنز سی کلاس مونتاژ می کرد ولی شرکت بنز متوجه شد با این کار به زودی اعتبار بنز زیر سوال میره برای همین از این کار صرفه نظر کرد
سیدرضا
۱۲ دی ۱۳۹۳سلام به همگی
تندر نود من مدل اسفند 86 هست وچند روز پیش دیدم از زیرش روغن ریخته
خوش بختانه به موقع رفتم سایپا وگفتندگردگیر پلوس سمت راننده پاره شده
برای منم خیلی جای تعجب بودکه از اونجا روغن گیربکس ریخته
ولی روغن گیرکس هنوز کافی بود و نیاز به سرریز نداشت
از سال 86 که دارمش فقط یه بار ترموستات عوض کردم.
دوبار شمع
سه بارفیلتر بنزین
اخیرا هم دوتا از کویل های شمع رو عوض کردم که به دلیل شستن موتور نیم سوز شده بود.
89هزار کار کرده هنوز تسمه تایم هم عوض نکردم.
به جز طراحی کسل کننده و سواری خشک مشکل دیگه ای نداره
مصرفش از پراید هم کمتره
ولی دیگه میخوام عوضش کنم
محمدMOHAMMAD
۱۳ دی ۱۳۹۳البته اگر ماشینت را فرو ختی سندش را انتقال نده چون هر ماشینی در این رنج قیمت بخری پشیمان میشوی و میروی ماشینت را پس می گیری
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳دوست عزیز گرد گیر پلوس فقط یکی در این ماشین داریم،فکر کنم منظور شما پلوس است.
اشکان
۱۳ دی ۱۳۹۳من تندر مدل 87 دارم با 140 هزار کیلومتر کارکرد.هنوز ک هنوزه پلوسها و کلیه قطعات جلوبندیش فابریکه.حتی ی بوش طبق عوض نکردم.چند روز پیش جلوبندیمو گریس کاری کردم مکانیک شاخ در اورده بود از بابت سالم بودن کلیه قطعات جلوبندی
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام اشکان
با همه احترامی که بهت میذارم باید بگم که در مورد ال90،(…)زیاد میگی!
مثلا میگی من فیلتر های هوا و بنزین رو زود به زود عوض میکنم شتاب ماشینم بالاس!
اخه دانشمند با عوض کردن اینا که چیزی عوض نمیشه!
هم در این کامنتت هم در کامنت هات در مطلب سمند و ال90.
تندر افسانه نیست.
یک ماشین نسبتا خوب(تاکید میکنم نسبتا خوب)است البته در بازار انحصاری ایران.البته الان48نمی ارزه ادم میره دنا به اون خوشگلی(صرف نظر از گلگیر های جلو)میخره مانیتور هم داره و خیلی چیز های دیگه رو داره.
انجمن کیفی ایران هم کیفیتشو تایید کرده.از تولیدات داخل بجز ال90،فقط رانا،206،سمند سورن ای ال ایکس و همین دنا تونستن نظر سازمان کیفی ایران رو به خودشون جلب کنن.
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳حتی تیبا هم که ازش صحبت میشه و از ماشین های چینی از جمله ام وی ام530 و ولکس سی30 نتونستن همه استاندارد های55 گانه از نظر کیفی رو پاس کنن
محمدMOHAMMAD
۱۳ دی ۱۳۹۳الان برای همین مانیتوری که میگی ایران خودرو یک نسخه چند میلیونی برات می پیچه که هر وقت اسم مانیتور میاد بدنت به لرزه – دانشمند همان مانیتوری که میگی میشه با 1200 روی تندر بست با پنل فابریک بلوتوث دوربین GPS و لمسی حتی از مال دنا هم بهتر و با کیفیت تر
saeed
۱۳ دی ۱۳۹۳با سلام به همه عزیزان
دوستانی که تندر90 و پارس تندر دارند چشمتون روشن.
بالاخره یه بهونه جور شد تا سالی یکدفعه ماشینو برا چکاب ببرین تعمیرگاه.
امیر محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳تندر ها الان واقعا به قیمتشون نمیارزه تو خارج از ایران جزو ارزون ترین ماشین ها هستند واقعا ادم یه سمند سورن ای ال ایکس یا دنا بخره هم زیبا تر هست هم محکم تره هم خسته کننده نیست هرجا میری تو چشت باشه
امید
۱۴ دی ۱۳۹۳تنها قشری که در این کشور از تولید این آشغال سازها سود زیادی میبرن تعمیر گاهها هستن که روز به روز دارن توی سطح شهرها زیاد میشن،هرچی تعمیرگاه بزنن بازم انقدر آشغال تولید داخلی هست که برای تعمیرگاهها کسب درآمد بکنه
Ilyar
۱۴ دی ۱۳۹۳اون دوستانی که کیفیت سورن ELX رو در حد تندر و 206 میدونن واقعا براشون متاسفم. ..سورن همون سمنده فقط ظاهرش عوض شده. ..از نظر کیفی هم هیچ فرقی با سمند و پارس و 405 نداره. ..در ضمن از نظر جلوبندی کلا تعطیله ..موتور ef7 هم هنوز به طور کامل مشکلاتش رفع نشده و پرستها ترین و پردردسر ترین موتور بین ماشین های ایرانی هستش. ..این و برین از سورن سواران توی تیونینگ تاک بپرسین. ..البته نسبت به قیمتش که واقعاً میارزه. ..
امیر محمد
۱۴ دی ۱۳۹۳ماکه سورن داشتیم ال نود هم داشتیم خداییش سورن بهتره
میثم
۲۲ دی ۱۳۹۳حقمون آقا حقمون هرچی سرمون میاد
این آفتابه لگنای مزخرف نخرید با اژانس تاکسی برید اینور اونور من و خانواده از سال 87 ک ماشین فروختیم دیگه چیزی نخریدیم اونم ن به خاطر بی پولی ب خاطر اینکه دلمون برا پولی ک ب زحمت در میاریم میسوزه و الان خیلی هم راضی هستیم
مگه مجبورید ؟؟ سی چهل میلیون پول بی زبون می ریزید تو شکم ی مشت […] ک بعدم با هزار و یک دردسر با اتو آشغالاشون سر کنید
پشت فرمون یه چارچرخ اهن پاره نشستن اینقدر لذت داره ک نمیتونید قید خرید بزنید ؟؟؟
یک سال مردم نخرن ببینید از سال دوم همه ماشینای کره ای و ژاپنی و …. سوار هستن یا نه
کی میخوایم درست شیم
godfather
۲۶ دی ۱۳۹۳همچین تیتر زده انگار چیز جدیدیه
کلا همه چیز ضرر خریدار و مصرف کننده بیچاره است
هییییییی
4MATIC
۱ بهمن ۱۳۹۳فعلا که همین جوره حالا ببینیم تا بعد چه شود
بنده خدا
۶ اسفند ۱۳۹۳سلام بر پدال گلم.چرا لباس قبلی رو عوض کردی؟؟؟با اون راحت تر بودیم…این لباست بوی چینی شدن میده…تو که جواب خواننده هات رو نمیدی!!!!چرا؟؟؟راستی تندر شرف داره به هر چی پژو…….البت رنو شرف داره…..راستی موتور تیبا با پراید فرق داره؟صداشون شبیه همه………………………………………………..پدال حرف بزن با ما…………..دوست داریم…..
hero
۶ اسفند ۱۳۹۳خدا رو شکر ما که از این جور ماشینا نداریم
koosha
۸ اسفند ۱۳۹۳تو رنج پژو ۲۰۷ چه ماشینی خوب هستش؟آیا خود ۲۰۷ ماشین خوبی نیست؟علت اختلاف قیمت بین نمایندگی و بازار چیه؟
لطفا منو راهنمایی کنید