با وجود انتقادهای بسیاری که به معیارها و روش ارزیابی کیفی خودروها درشرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وارد بود، می شد انتظار داشت که در نهایت اصلاحاتی در این شیوه به عمل آید. دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروها مورد بازنگری قرار گرفته و اکنون ویرایش نهایی آن در شورای سیاستگذاری خودرو مورد بررسی قرار میگیرد.
اشکان گلپایگانی، معاون مهندسی خدمات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، با تشریح جزئیات طرح بازنگری در ارزیابی کیفی خودروها گفت: با اجرای دستورالعمل جدید، نمره کیفی خودروها افزایش خواهد یافت که این موضوع در فرمول قیمتگذاری خودروها مؤثر است. این بازنگری بر اساس جدیدترین معیارهای بینالمللی صورت گرفته و تغییراتی در ارتباط با ارزشیابی محصول مد نظر بوده است.
گلپایگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه معیار تعیین نمره منفی خودروها تغییر میکند، در نتیجه تغییرات قابل توجهی در نمره منفی خودروها اتفاق خواهد افتاد.
معیار نمرهها، انتخاب برخی عیوب و رشد مجاز برخی عیوب از جمله مواردی است که در دستورالعمل جدید ارزیابی کیفی خودروها مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه تغییرات قابل توجهی در معیار ارزیابی کیفی خودروها اعمال میشود، نمره منفی برخی خودروها نیز افزایش خواهد یافت. در فرمول قیمتگذاری خودروها که توسط شورای رقابت مصوب شده، نمره کیفی خودروها به عنوان یک آیتم در کنار تورم بخشی و هزینههای تولید خودرو مطرح است.
نرخ تورم بخشی توسط بانک مرکزی و نمره کیفی خودروها توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد تعیین میشود.
ش
۲۷ فروردین ۱۳۹۳اینارو ولش.اون 405 عنابی رو دارین؟! خداییش اون زمون ماشین بود ها!
همسایمون یه دونه 82 داره به همین رنگ که عین روز اول کار میکنه.اون روز یه پولیش زده بود،اصلا ادم کیف میکرد! اخرش نتونستم تحمل کنم رفتم گفتم اینو میفروشی؟! گفت اینو با صفر هم عوض نمیکنم!
امیر
۲۷ فروردین ۱۳۹۳شاهین جان حقم داره نفروشه ماشین مدل پایینو هرچقدر تمیز نکه داری قیمتش همونطور ثابت میمونه پایین نمیاد شاید بالاهم بره و طالبشم زیاد میشه و تو ایران همیشه ماشینی که سریه اول میزنن خوب در میاد سریه اول به بعد دیگه هزار مشکل پیدا میکنه
شاهین
۲۷ فروردین ۱۳۹۳اره به قول معروف اون افتشو کرده.انصافا رنگ عنابی از یشمی قشنگ تره.هم الان هم اون زمان که 405 یشمی تولید میشد.
احسان(احسان سابق)
۲۷ فروردین ۱۳۹۳پژو 2000.واقعا ماشین بود ها.شتابش خیلی خوب بود اما مصرفش بالا بود تا اینکه ایران خودرو گند زد به ساخت این ماشین و کلا ساخت و تولید افتاد دست خودش و موتور 1800 پژو رو روش گذاشت
شاهین
۲۷ فروردین ۱۳۹۳احسان جان اگه اشتباه نکنم از همون سال 82،پژو انژکتوری شد.(2000 خوب بود ولی مصرفش همونطور که گفتی بالا بود.)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
شاهین نبایدم بفروشه .
دوست خودم یدونه 405 مدل 81 داره انژکتور . میگه 17 میلیون .
55 هزارتا کار کرده . نو . نو . نو . نو . هر چی بگم کم گفتم .
ولی ماشین تمیز قیمت نداره .
خود من الان یدونه پیکان مدل 83 . سفید . با کار کرد 138 هزار
تا . یه کفه دست هم روی در عقب رنگ داره .
slr722 ماشینمو دیده . خیلی تمیزه .
الان مشتری داره 10 میلیون ، ندادم . گیریم که فروختم ، خداییش
تو به من بگو ادم چی بخره ؟؟؟
اون دوستتم 405 رو بفروشه 18 میلیون . فرداش همونو باید بخره
20 میلیون .
شاهین
۲۷ فروردین ۱۳۹۳واقعا همونجوریه که گفتی.پیکان گفتی داغ دلم تازه شد! سال 83 یه صفرشو گرفتیم با امپر پرشیایی! باور کن سواریش از پرایدم بهتر بود! حیف که بابام فروختش و گرنه اگه دست من بود راحت 40 سال سوار میشدم!داداش همونو سوار شو از هر چی ماشین جدید بهتره.باور کن(الان همه بهم میخندن ولی خودت بهتر از من میدونی اینارو)ارادت.
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان به نظر منم نگهش داری بهتره همیشه گفتم بازم میگم ماشینهای قدیمی سکشون به ماشینهای جدید شرف داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ فروردین ۱۳۹۳درود . پیکان ماشین خشکیه .
ولی وقتی 5 نفر توش میشینن ، منهای اینکه نرمیش در حد
پراید میشه ، باز هم فرند و کمک فنرهاش جای بازی داره ،
این خیلی حسنه .
فقط مصرفش بالاست . وقتی با دنده ی 4 در سرعت 85 الی
90 میرم ، مصرف ماشین روی 9 لیتر در 100 کیلومتر است .
اما در ترافیک بد و وحشتناک ، مصرفش به 15 لیتر
میرسه . در شهر هم مصرفش 10 لیتر است .
ولی خداییش با پراید عوضش نمیکنم . خیلی ازش راضیم .
خیلی . یک رابطه ی احساسی با ماشینم دارم .
امیر جان نگهش میدارم . حتی اگر 10 تا ماشین
دیگر هم بخرم .
شاهین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان فشاری رو که پیکان تحمل میکنه به پراید وارد کنی ببین چی میشه! هنوزم پیکان مدل 46 داره کار میکنه! پراید 50 سال دووم میاره؟!
interceptor
۲۸ فروردین ۱۳۹۳و کلا تو ایران همه چیز برعکسه!
خاوری مزراتی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳من تا حالا هزار دفعه گفتم دوباره میگم دولت خودش […] بکنه از سر بازار همه چی درست میشه..[…] تاحالا کجا دیدین دولت یه کاری کرده باشه درست بوده باشه ..مثلا همین شورای رقابت که درست کردن واقعا مسخره س ..بچه های اقتصاد وصنایع میدونن آمریکا قانونی داره به اسم ضدتراست
شورای رقابت درآمریکا یک نهاد نیمه خصوصی هست که تنها کارش تبیین قانون ضدتراسته
این قانون در هرشرایطی ضد انحصاره و به هیچ وجه نمیپذیره که شرکتی بخواد در بازار انحصاری عمل کنه یا اینکه دوتاشرکت مث ایران خودرو وسایپا بیان زدوبند کنن و بخش اعظم بازار رو انحصاری دراختیاربگیرن..این نهاد ازطریق دادگاههای ایالتی و فدرال آمریکا حمایت میشه و خود رییس جمهور اوباما هم نمیتونه دربرابر احکام قضاییش چیزی بگه و حکمش لازم الاجراش
برای مطالعه بیشتر میتونین جلداقتصادخرد فیلیپ موریس انتشارات دانشگاه تهران ترجمه دکتراکبر کمیجانی رو بخونید
حالا هی تو ایران جمشیدپژویان بیاد با رییس انجمن خودروسازا مث خروس جنگی دعوا کنه و صداوسیما مناظره بذاره
کار با دولتی بازی و بخش نامه درست نمیشه..راه یکی است و ان بازار است..بازار
Hitler
۲۹ فروردین ۱۳۹۳در پاسخ میلاد و بقیه علاقه مندان به پیکان
ایران زمانی پیشرفت خواهد کرد که مردم دیگر عاشق پیکان نباشند
احسان1
۲۷ فروردین ۱۳۹۳نمیدونم نا خود اگاه یاد این شعر فامیل دور افتادم که با این درد اگر در بند در مانند ، درمانند !!!!!!!!
زیگما
۲۷ فروردین ۱۳۹۳ای بابا
مهندس های بویینگ و جنرال الکتریک رو که میخواهید بیارید
بگید تو راه که دارن میان سر راه متخصص های جی دی پاور هم بیارن تا یه نگاهی به ماشین های ما بندازن
e.scamp
۲۸ فروردین ۱۳۹۳مهندس جی دی پاور!!!!؟ خود خدا شخصا جلوس کنه سایبان رو نمیتونه قانع کنه
ROLSE ROISE
۲۷ فروردین ۱۳۹۳همه ی شرکت های ماشین روبه روز پیشرفت کرده و امکانات ماشینشون را بالا می برند!!!!!!!!
اما ایران پسرفت میکنه و امکانات و کیفیت ماشین ها رو پایین میاره!!!!!!!!!
سمند رینگ اسپرت داشت!!!!کردنش رینگ معمولی با قالپاق!!!!!
وباقی ش بماند………………………..!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳شرکت اقتصادی فکر میکنه دیگه
اگه رینگ بذاره ضرر میکنه
اینجا ایرانه
ali
۲۷ فروردین ۱۳۹۳بدنه رو یه ذره سفت تر مکنن ده میلیون میکشن رو قیمت ماشین
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳ای کاش بدنه رو سفت میکرده
یه حروف کم و زیاد میکنن 1 میلیون قیمت میره یالا مثال 131 sx 131 se
amr
۲۷ فروردین ۱۳۹۳هر روز بدتر از دیروز
Ehsan
۲۷ فروردین ۱۳۹۳مگر ماشین های داخلی نیاز به ارزیابی هم داره !
interceptor
۲۸ فروردین ۱۳۹۳چشمی ردن!
اشكان
۲۷ فروردین ۱۳۹۳خودرو داخلی که کیفیت و استاندارد نداره قیمت هم کهکشانی
ahmad
۲۷ فروردین ۱۳۹۳یه جنازه رو با دو تا آمپول نمیشه زنده کرد.
صنعت خودروی ما از ریشه خرابه…
انحصار خودروسازا رو هار کرده و فقط فکرشون چاپیدن ملته!
کافر مقدس
۲۷ فروردین ۱۳۹۳داخل هم مگه خودرو تولید میکنه!؟
بیچاره چی میکشن کارگراشون سالیانه میلیون ها بار تو خط مونتاژ باید هی ماشین های تکراری رو نیگاه کنن :(
خودم
۲۷ فروردین ۱۳۹۳دوستان کارشناس من به نظر شما پژو پارس سال با موتور 1800 خوبه یا سمند ای اف سون موتور آلمان کدوم؟
شاهین
۲۷ فروردین ۱۳۹۳خودم جان من کارشناس نیستم اما بر اساس تجربه میگم با توجه به اینکه EF7 پایه گازسوز هست مشکل خشکی ماشینای دوگانه ی معمولی رو برطرف کرده.البته بعضی موارد هم هست: EF7 درست مثل موتور 1800 مصرف زیادی داره البته نه بنزین بلکه گاز! دوم مشکل فضای داخل صندوق هم هست.مساله ی مهم تر از نظر من اینه که این EF7 مثل تندر 90 به اصطلاح “دنده خور” هست یعنی مرتبا باید دنده عوض کنی(البته شاید خیلیا این مورد رو دوست داشته باشن.) البته خیلیا میگن قطعات EF7 به سختی گیر میاد که من اینو مطمئن نیستم.
از نظر من بهترین گزینه موتور TU5 1600 هست.با تشکر.
arman
۲۸ فروردین ۱۳۹۳من از کارشناسها تعریف tu5 رو خیلی شنیدم و همون قدرم بدی از ef7 که جدیداش آلیاژ سرسیلندرش مشکل داره
دانشجو مملکت
۲۸ فروردین ۱۳۹۳بهتره باef7 آلمان را بنام نکنیم این موتور در طراحی عیب چندانی ندار تا اینجا فقط المان بود مابقی مشکل داره
کفیت ضعیف بدنه نتنها سر سیلندر بلکه تمام موتور
مشکل دیگر این موتور دسته موتور هست
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام
من یه ef7 مدل 89 دارم از موتورش راضیم و خیلی خوب کار میکنه اگه میخوای ef7 بخری فقط تا مدل 89 بخر چون 90 به بعدش موتورش رو چینی کردن و واقعاٌ آشغاله
ولی مشکل جلوبندی و سروصدای بدنه برای تمام ایرانخودرویی ها پابرجاست
پارس هم کلاٌ چینیش کردن!!!!!!!!!!!!!!
sorena330
۲۷ فروردین ۱۳۹۳حالم از بحث در مورد خودرو های داخلی بهم میخوره،
دوستان اگر یه پیج با عنوان ان جی او ی تحریم خودرو سازان وطنی با ارائه ی مدارک جنایات این صنعت و مقالات مرتبط تشکیل بشه از مخاطبین پدال کسی حمایت میکنه؟
منظورم از حمایت پیوستن به این تشکل مردمی و ارائه ی مقالات مرتبط با این پیجه…
لطفا با لایک یا دیسلایک موافقت خودتونو اعلام کنید…
sorena330
۲۷ فروردین ۱۳۹۳میلاد خان منتظر نظر شما هم هستم
آرش
۲۸ فروردین ۱۳۹۳sorena330 مطمئنا اگه کسی پیدا بشه که به طور جدی پای کار باشه بقیه هم حمایت میکنن.بنظر من کا رو حتی باید به مقامات بالا کشوند، مثلا با ارائه سند و مدرک محکم و ارائه نتایج فاجعه بار استفاده از خودروهای داخلی برای این ملت بی نوا یک نامه تهیه کرد و اون رو برای امضا در اختیارعموم مردم گذاشت و بعد برای رئیس جمهور فرستاد،البته گفتم باید یه عده آدم پیدا بشه که پای کار بمونن.
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام
همونقدر که شما فجایع و جنایات اونهارو رو کنی حتی با سند و مردک از اون طرف به همون میزان تقاضا برای خودروهای وطنی از طرف مردم هست که این باعث میشه که تلاش شما بیهوده بشه
خود کرده را تدبیر نیست از ماست که بر ماست هر چیزی که امروز تولید میشه فردا قیمتش میره بالاتر کیفیتش میاد پایین تر و آب از آب تکون نمیخوره ملت هم با کمی غر زدن در نهایت دوباره اون چیز رو میخرن و تولید کنندهو دلال تو دلشون میگن وقتی طرف راضیه ما چرا ناراضی !
آرش
۲۸ فروردین ۱۳۹۳امیر جان تو درست میگی متاسفانه از ماست که بر ماست،ولی واقعا دیگه غیر قابل تحمل شده،باور کن هر روز صبح که بلند میشم این آشغالها رو تو خیابون میبینم به قلبم فشار میاد،خدا لعنتشون کنه انشاا…،نمیشه دست رو دست گذاشت بالاخره باید کاری کرد،از یه جایی باید شروع کرد
امید
۲۷ فروردین ۱۳۹۳در این مونتاژ گاری کی تخته میشه یه نفسی بکشیم خاک برسر بی وژدان بی ریشه هاشون
خودم
۲۷ فروردین ۱۳۹۳دوستان اگه این شرکت های خودرو سازی تخته بشه میدونید چند هزار نفر بی نون و بیکار میشن.اونا زن و بچه دارن درست نیست اینجوری حرف بزنید.بهترین کار اینه که هیت مدیران شرکت خودروهای ما با شرکت های بزرگ خارجی همکاری کنند و صنعت اونا رو با خرج بیشتری در داخل بهینه کنند.هم رقابت بالا میره هم کیفیت خودروها
interceptor
۲۸ فروردین ۱۳۹۳چند نفر سرکار باشن به قیمت کشته شدن کلی انسان و کلی ضرر مالی به همکوطنان
می خوام نباشه
تازه خودشون مقصرن که از کار می دزدن..کیفیت کار یه بحثش همین نیروهای بی وجدانه
VAHID JINPACHI
۲۷ فروردین ۱۳۹۳سرکاریم!!!
دوباره می خواد ماشین گرون بشه…
رضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۳چه معیار عوض بکنن چه نکنن یا هر کار دیگه…….هیچ فرقی بحال ما نمیکنه
نمره منفی هم چه 0 باشه چه 1000 بازم هیچ فرقی نمیکنه….
چون لگن همان لگن است!
morteza
۲۷ فروردین ۱۳۹۳اصلا مگه ما معیار کیفی داشتیم اصلا کسی می دونه چیه مگه ما خودرو تولید میکنیم یا اشغال واسه کشتن مردم. خدا این خودرو ساز هامون که انقدر بهش مینازن وضعیتش این جوریه و از دنیا 20 سال عقبیم ببین دیگه خود کشور چند سال از دنیا عقبه فقط اینو میتونم بگم تو دنیا هر کی رو بخوان مجازات کنن تبعیدش میکنن اما تو ایران ممنوع الخروجش میکنن دیگه خودت بدون چیه…
امــیــر
۲۷ فروردین ۱۳۹۳اللهم العن ایران خودرو و سایپا به حق محمد و آل محمد. بگو آمین.
ehsan . m
۲۷ فروردین ۱۳۹۳مگه ما ماشینم تولید میکنیم! چه جالب! من تاالان فکر میکردم اینا گاریه!! اینا بهتره به جای ارزیابی کیفیت، به فکر ارزیابی کمیت باشن که از چی و کجای ماشین بزنن تا بتونن بهتر تو پاچه ملت کنن.( صرفا جهت اطلاع)
sadegh
۲۷ فروردین ۱۳۹۳معیار های جدید عبارتند از:
ماشین های سایپا: اگر تصادف کردن حتما حتما حتما سرنشینان بمیرند ( فلج یا نقص عضو و… نشوند)
ماشین های ایران خودرو: مسئولین مطمئن شوند اگر با تصادف نمردند لااقل هنگام آتش سوزی سرنشینان نتوانند فرار کنن!!
GTR
۲۷ فروردین ۱۳۹۳کدوم ماشین داخلی . اصلا ماشین داخلی چیه. ماشینای جدیدو با تف سره هم کردن چسبوندن
siamak
۲۷ فروردین ۱۳۹۳تمام دنیا تو رقابت کیفیت رو بالا می برند قیمت رو کاهش میدند هم کمک اقتصاد کشورش می شند هم اسم کشورش معروف می کنند مثل کره جنوبی که تا 10سال قبل کسی تو دنیا نمی شناخت ولی باید ماشینی که اونا 22سال پیش پس زدن هنوز ما سوار بشیم تازه درجه کیفی هم بهش میدن.چی بگم شاید اونا بهتر از ما هستند که می تونند بهتر از ما سوار شند.
interceptor
۲۸ فروردین ۱۳۹۳معیار ارزیابی کیفی هر چی می خواد باشه این تولیدات آشغالن.
مرام شما هم کبکه که سر رو تو برف می کنه! با اجازه از جد بزرگوارتون کبک!
آرمین 66
۲۸ فروردین ۱۳۹۳خودرو های داخلی به درد آشغال میخورن خدا برکت بده به ماشین های خارجی مسلمون اونا ان نه ما
GTR-50
۲۸ فروردین ۱۳۹۳داخلی؟ ه ببخشید خندم گرفت
مرتضی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳آشکارترین جنایتی که درحق ماداره میشه همین صنعت لگن سازی کشوره واقعا بی دروپیکرومسخرست سالهاست به بهانه حمایت ازصنعت ملی ما پدرانمون وفرزندانمون روازحقوق مسلممون محروم کردن اما 30سال تلاش نتیجش شد تیبا !!!!!!!
هرچی مابیشتر دندون روجیگرمیزاریم وخودمونو فریفته عناوین sl sx سال سفارشی وایربگ دارمیکنیم آقایون بی حیاترمیشن وهرروز محقانه بابی رحمی وبی منطقی تمام قیمت آشغالاشونو میبرن بالاتر
خدایا هستی ؟ میبینی ؟
دانشجو مملکت
۲۸ فروردین ۱۳۹۳صد بار دیگیر معیار ارزیابی را تغییر دهند فایده ندار معیار اصلی مردمن که نه از نظر کیفیت وقیمت راضی نیستن
Best Car
۲۸ فروردین ۱۳۹۳تنها راهش این که این آشغالارو با ۵برابر قیمت نخریم نخریم نخریم همه با هم نخریم!!!!!!!
مصطفی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳شرکت بازرسی کیفیت چه ماشینا خوب باشن یا بد می گه ایمن و خوبه!
AUDI R8
۲۸ فروردین ۱۳۹۳درود
یعنی چی
میخوان بازم ماشینارو گزون کنن؟