نماینده اهواز، ممنوعیت واردات خودرو به کشور را در راستای تقویت انحصار خودروسازان داخلی دانست. سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت:
در بحث بازار خودرو، باید برنامه جدیدی از سوی وزارت صمت برای مدیریت بازار، کنترل قیمتها و افزایش کیفیت ارائه شود زیرا تفاوت قیمت خودرو در بازار و کارخانهها، اصلا قابل قبول نیست و اثرات بسیار منفی بر روی مردم گذاشته است.
قیمتگذاری دستوری با شرایط و اصول اقتصادی، متناسب نیست اما انحصار به وجود آمده در بحث خودروسازان نیز مورد پذیرش ما نیست و از این رو باید در ممنوعیت واردات خودرو به درون کشور تجدیدنظر شود. همچنین شرکتهای خودروساز داخلی نیز باید کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند.
باید انحصار خودروسازان داخلی در بازار شکسته شود، نمایندگان مجلس به جد در حال پیگیری بحث واردات خودرو هستند تا شرایط بازار خودرو از وضعیت کنونی بهتر شود.
اینکه باید از تولید داخلی حمایت شود یک اصل ثابت است اما این مساله دلیل نمیشود تا شرکتهای خودروساز خودسرانه قیمت محصولات خود را بالا ببرند. افزایش قیمت خودروها در چند روز گذشته نیز بدون مجوز بود که خوشبختانه از سوی رئیس جمهور ملغی شد.
متاسفانه تجربهای که از فروش شرکتهای خودرو در ماههای اخیر داشتهایم، تجربه خوبی نیست و چیزی که در قرعهکشیها و ثبتنامها ارائه میشود اثری در حل مشکلات مردم و بازار ندارد.
وضعیت فعلی بازار خودرو و عملکرد خودروسازان داخلی اصلا وضعیت خوبی نیست و باید نسبت به ساماندهی بازار خودرو و شرایط فعلی از سوی وزارت صمت اقدام شود.
ستاد تنظیم بازار نمیتواند در مورد واردات خودرو تصمیمگیری کند
محمد صادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در مورد سپرده شدن قیمتگذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار به خبرگزاری ایلنا گفت:
این مصوبه شورای رقابت بود که تصمیمگیری در مورد قیمتگذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده شود بنابراین شورای رقابت هم آن را پذیرفته است.
بنابراین اگر قرار شود که در آینده قیمتگذاری برای خودرو انجام شود، تصویب ستاد تنظیم بازار برای آن کافی است. وقتی شورای نگهبان تصمیمگیری در این رابطه را به ستاد تنظیم بازار منوط کرده یعنی مصوبات ستاد مورد تایید آنها نیز است.
ستاد تنظیم بازار نمیتواند در مورد واردات خودرو تصمیمگیری کند. تنها قیمت خودروهای تولید داخلی که مشمول قیمتگذاری میشود، به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است.
ehsan fa
۲۴ آبان ۱۴۰۰وقتی خودتون میگین ۶۰ درصد سهام دو لگن سازی در دست قطعه سازان هست قرار نیست انحصار بشکنه پدرم دنا مدل ۹۴ داره ۳بار سیستم مولتی مدیا یا ضبط صوت رو عوض کرده بار اول ۵۰۰هزار تومن داد بار دوم ۱.۲میلیون بار آخر ۲ میلیون الانم باید ۵ میلیون باشه اگه خراب بشه کی از این تجارت پر سود کنار میکشه. دلخوش به واردات نباشین
DBS
۲۴ آبان ۱۴۰۰از اون بد تره این هست که سهام اون قطعه ساز ها (در اصل آشغال ساز ها) واسه مسئولین هست
ممد ژانگولر
۲۴ آبان ۱۴۰۰من میگم برای خداشون وارداتو آزاد کنن ولی ما مردم ساده همون ارابه های مرگ جواب کارمونو میده
نمیدونم چرا یاد دوران فراعنه مصر افتادم اشک تو چشام جاری شد
نگاه از بالا به پایین خیلی بده 😿
GT
۲۴ آبان ۱۴۰۰حداقل در مصر باستان یه اهرام و مجسمه ابوالهول ساختند یه چیزی ازشون بمونه بهشون بعد ها افتخار بشه
ممد ژانگولر
۲۴ آبان ۱۴۰۰معلومه علاقه شدیدی به ابوالهول داریا 😂😉
GT
۲۴ آبان ۱۴۰۰😐😅
نمیشه کامنت های تو را ریپلی کرد وگرنه بحث را به جاهای باریک و خطرناک میکشونی 😂😉
ممد ژانگولر
۲۴ آبان ۱۴۰۰😂😂😂
شوخی کردم داداش به دل نگیر 🌹
GT
۲۴ آبان ۱۴۰۰بله میدونم شوخیه، و کاملا طبیعی
امیر
۲۴ آبان ۱۴۰۰حتی مدیر عامل ویران خودرو دیزل گفته واردات کامیون خیانت به تولید داخل است.
در پاسخ به این اظهارات باید عرض کنم بفرمایید پایین و سطل آشغال های شما هم
خیانت به مردم هست.
Clean Energy
۲۴ آبان ۱۴۰۰خیانت به تولید داخل اونه که با اسم بزرگ ایران چیز بد بدی بیرون! مثلا تویوتا بره یه چیزی مثل اون ماشین هندی سمی بده بیرون! این کار خیانت به اسم اون برند هست و اون کشور! نه اینکه مردمت چیز خوب سوار نشن و بجاش لگن وطنی (الکی مثلا) سوار شن! آقا مثلا یه کشوری مثل امارات اصلا ماشین داره که ساخت امارات باشه؟ اصلا چیزای زیادی هستن که اماراتی باشن؟ (نمیگم نیستن ولی آیا مثلا به اندازه ژاپن یا آمریکا میشه؟) خب جواب همشون خیر هست دیگه اما هرجا اسم امارات میاد معمولا دوبی به ذهن میاد یعنی شهری که فقیرش خیلی کمه ماشین های خفن داره خونه های شیک و برج خلیفه! آیا اینا اماراتی هستن؟ نه ولی به خودشون افتخار میکنن براش!
این خیانته که مردمتو بدبخت کنی و همشم با اسم وطن خودشون…. خیلیه… لامصب مکر آخوندا تمومی نداره…
سورنا
۲۴ آبان ۱۴۰۰آقا اشتری گل کی اومدی اینجا من ندیدمت :x
زومیت نیستی دیگه ؟
porsche
۲۴ آبان ۱۴۰۰منظورتون جناب سردبیره
عاشق پدال
۲۴ آبان ۱۴۰۰رنو داستر صفر از نمایندگی تو مسکو، تنها ۳۶۰ میلیون تومن. با کلی گارانتی و این چیزا.و ۳ سال بیمه بدنه و اتش سوزی رایگان.
قسطی هم حدود ۲۵۰ میلیون پیش میدی. ۴۸ تا قسط دو و نیم میلیون تومنی.
سورنا
۲۴ آبان ۱۴۰۰اینجا هم هرچی مینویسیم میره تایید :)))))))))
GT
۲۴ آبان ۱۴۰۰من هرجا هرچی بنویسیم میره تأیید:)) نمیدونم چرا واقعا😐
DBS
۲۴ آبان ۱۴۰۰قیمت بخوره تو اون کله پوکشون درآمد ها نسبت به قیمت فاجعه هست
یکی از رفیقام لباس فروشی داره میگه قدرت خرید خیلی کم شده دیگه کمتر کسی لباس نو میخره
همه اینا ثمره پول بدون پشتوانه هست دولت چرا پول بدون پشتوانه چاپ میکنه چون صنعت خوابیده نفت هم چون تحریم هستیم فروش نمیره یا اگه فروش بره خیلی کم هست
بعد بعضیها که اسمشون رو نمیارم میگن تحریم ها هیچ تاثیری ندارن و ما آمریکا رو شکست دادیم
قضاوت با خودتون
پدال خواهشا بزار کامنتم منتشر بشه 🌷
زیزیگولو
۲۴ آبان ۱۴۰۰کمبود منابع ارزی واسه واردات خودرو بهانه ای بیش نیست وگرنه اگه این همه پولی که نور چشمیها خرج خریدن ملک تو ترکیه کردن فقط یک دَهُمِش رو صرف واردات خودرو میکردن الآن اوضاع بازار خودروی کشور این نبود
امیر علی
۲۴ آبان ۱۴۰۰هر چی شما ها اینجا بگید کسی براتون ارزش قائل نمیشه ارابه های مرگو باید سوار شد تا جمعیت ایران کم بشه پراید ۱۷۰ت وانت پیکان مدل ۹۳ ۱۲۰ ت پژو ۳۰۰ت ال نود پلاس ۴۰۰ت به کجا چنین شتابان