در حالی که پیش از این مهمترین دلیل گرانی شدید چند سال اخیر بازار خودرو، تبعات ناشی از تحریم و افزایش نرخ ارز اعلام میشد، با گشایش چشماندازی جدید در مذاکرات ایران و کشورهای غربی و افزایش احتمال رفع حصر، انتظار میرفت تا خبرهای خوش ارزانی در بازار خودرو نیز کمکم به گوش برسد.
اما امان از بازاری که بر مبنای کاسبی بنا شده زیرا اینک همان افرادی که از تأثیر تحریمها مینالیدند و آن را بهانه و دستاویزی برای توجیه گرانیها میدانستند، دیگر قیمت خودرو را متأثر از شرایطی دیگر میدانند که با لغو تحریم و کاهش نرخ ارز نیز نباید به ارزانی آن امید داشت. به همین دلیل و برای گرفتن زهر چشم و رفع حالت انتظار در بازار برای ارزان شدن خودروها، خودروسازان و مرتبطان با آنها بهسرعت دست به کار شده و با ایجاد جو گرانی و خبرهای مربوط به آن، قصد دارند تا تیشه بر ریشه آرزوهای بهحق مشتریان خودرو بزنند.
در اولین قدم و درست پس از انتشار اخبار مثبت از مذاکرات هسته ای، نعل وارونه خودروسازان با افزایش قیمت به بهانه افزایش مالیات کوبیده شد.
البته رئیس شورای رقابت سقف این افزایش را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده که در برخی خودروها با ارقامی بیشتر مواجه میشویم که باعث میشود دوباره بازی بیثمر بده بستان این شورا و خودروسازان مدتی به جریان بیافتد. اکنون قیمت کارخانه تندر E2 به ۳۷.۲ میلیون و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۳۶.۷ میلیون رسیده است. تندر ۹۰ اتوماتیک ایران خودرو قیمتی ۴۷.۲ میلیونی دارد که ۱۰ میلیون افزایش قیمت بابت یک گیربکس اتوماتیک برای آن قابل توجیه نیست. قیمت دنا هم ۴۲.۴ میلیون تومان اعلام شده است.
از سویی خودروسازان هم در همین زمان، تقاضای افزایش قیمت دادهاند. دلایل این شرکتها، افزایش ۱۰ درصدی قیمت ارز مبادله ای، افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارگران، افزایش ۶ درصدی قیمت مواد اولیه و افزایش مالیات نسبت به سال گذشته است. دبیر انجمن خودروسازان برآورد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو در سال جاری را کرده است.
صنعت خودروسازی ایران، بیمارتر از آن است که بتوان به درمان آن در کوتاهمدت اندیشید و لااقل نمیتوان با آرزو و رؤیا به بهبود شرایط آن و نزدیکی با استانداردهای روز دنیا دل بست.
Mamas
۲۵ فروردین ۱۳۹۴وقتی کارگر گرون میشه باید از سود خودرو سازی کم بشه نکه به قیمیت خودرو افزوده شه برای جبرانش !! نه آپشنی نه ایمنی هر روز هم کیفیت کم تر میشه اما قیمت بالا تر میره ، ته نداره جیبه مدیران عامل سایپا و ایران خودرو و دوستان :)
milad
۲۶ فروردین ۱۳۹۴به قدری پول ماشین به جیبه اشخاص میره که پرایدی که ۳۷۰۰ تموم میشه و ۲۰ میلیون فروخته میشه باعث ضرر ۶۰۰۰ میلیاردی در سال ۹۳ میشه !!!!!!
سجاد013
۲۹ فروردین ۱۳۹۴درسته جیب اینای که گفتی ته نداره اما فقط جیب اینا نیست ای جیبا وصله.. فراموش نکنید این شرکتا خصوصی نیستن یعنی چی!؟ چرا جلوشون گرفته نمیشه!؟ ایا مقابله با اینان مشکل است!؟ ایا …. خودتون بهتر میدونید
د.ا خوب خونده: از پس پرده نگاه کن مثل شطرنجه زمونه هر کسی…
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
ALL CARS
۲۵ فروردین ۱۳۹۴…
اگر مردم عزیز بعد گرانی ها فقط چند ماه تحمل میکردندو خودرویی خریداری نمیکردند، تا خودروسازها میفهمیدن خریداری ندارن روز به روز قیمت هارو بالا نمیبردند
هنوز هم دیر نشده
دوستان اگر امکانش هست نخرید.خودروهای کارکرده تو بازار فراوون.همینارو برا چندماه اگر نیاز مبرمی دارین بخرین تا کارتون راه بیفته وخودروسازها بفهمن کسی بااین قیمت ها موافق نیست
جالبه بااین افزایش قیمت ها روز به روز درصد خرابی خودروهای صفرکیلومتر بالاتر هم رفته
ممنون از پدال که داغ دلمونو تازه کرد
ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۴دوست عزیز وتی انحصار داخلی هست و قیمت خودروی خارجی انقدر زیاد میشه مردم راهی جز خرید آشغال های داخلی ندارن.
خرید خودروی کارکرده یک ریسک هست و هرکسی حاظر به این ریسک نیست پس این اصلا گزینه مناسبی نیست.
ALL CARS
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اشتباهمون همینجاست که نمیخواین کمی به خودمون فشار بیاریم ودر مقابل مدتی سختی کشیدن صبروحوصله بخرج بدیم
اگه مردم خوب کشورمون خودروهای بیکیفیت با قیمت های نجومیو نخرن ( البته کلی دلیل برای این قیمت ها وکیفیت هاست که تحریم ها و سو مدیریتقسمتی ازاین دلایله) خودروسازان مجبور میشن حداقل بدون افزایش کیفیت، قیمت هارو پایین بیارن وهمین امر باعث اختلاف قیمت بیشتری با خودروهای وارداتی خواهد شد که به همین خاطر مجبور میشن قیمت خودروهای خارجی راهم کمی پایینتر بیارن
وشما که میگین خودروهای خارجی قیمتشون زیاده.اما مردم بخاطر حفظ جونشون وسلامتیشون حاضرن کلی پول به همین خودروهای خارجی(درسطح جهانی خودروهای متوسط وحتی پایینتر محسوب میشن) بدن که میدونن قیمت همینهاهم واقعی نیست.واگر اینطور نبود که این همه هیوندای وکیا و … را توخیابونا نمیدیدیم.
وگفتین خرید خودرو های کارکرده ریسکه.اما من میگم ریسکش خیلی بالانیست وفقط باید از یک فردباتجربه کمک بگیرین.مگر تمام خودروهایی که تو سطح شهر در حال تردد هستن،صاحبانشان صفرکیلومتر خریدنشون،اگر اینطور بود اینهمه بنگاه های معامله ی خودرو که از تعمیرگاه ونمایندگی های خودرو بیشتر شده برای چیست
ممنون از توجهتون
juve
۲۸ فروردین ۱۳۹۴مشکل مردم ما اینه که صیر و تحمل نداریم..
یک دلو یک صدا نیستیم.. فقط بلدیم حرف بزنیم ..
من خودم به شخصه 5 سالی میشه که به دنبال یک خودروی لوکسم.. 7 -8 سالی هم میشه که پراید دارم.. همه میگن بابا برو پژو بخر فلان بخر.. اما نمیخرم .. صبر میکنم تا یه روز ماشین لوکس سوار شم و پولمو رو این اشغالا حرام نمیکنم .. پراید با پژو یا سمند برام فرقی ندارن.. الانم منتظرم ببینم وضعیت خودرو ها چی میشه ؟!! انشاالله تا سال دیگه یک خودروی تمیز که احساس آرامش کنم میخرم……
ALL CARS
۲۸ فروردین ۱۳۹۴آفرین به شما : …*(juve)*…
ان شا ا…
amir
۲۵ فروردین ۱۳۹۴من جای آنها بودم قیمت ها رو بیشتر از اینها می کردم چون مردم وقتی میخرند برای چی این کار رو نکنم
حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودروی داخلی
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اقا من یه سوال دارم اگر تحریمها برداشته شه آیا ایران همچنان میتونه تعرفه 110 درصدی رو واردات خودرو اعمال کنه؟ یعنی مثلا شرکتهای تولید کننده اتو مبیل نمیتونن از ایران برای اعمال تعرفه های ظالمانه و سود جویانه شکایت کنند مثلا تویوتا یا مزدا یا هیوندای شکایت کنن بگن الو دکتر …مهندس ما که خودمون مخمون تاب نداره اگه این ماشینا اینقدر می ارزیدن خودمون به این قیمت میفروختیم چرا این سود بره تو جیب شما . نظر من اینه که اگر تحریمها برداشته بشه اساتید از نظر بین المللی نمیتونن این تعرفه رو به ریش ملت ببندن یا یه فکر بکر دیگه میکنن یا باید با شکایت خودرو سازان بزرگ جهان مواجه شن یا هم که کلا میگن ماشین بی ماشین بودویین برین دنبال بازیتون
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۴سلام دوست عزیز باید عرض کنم خدمتت که تعرفه در تمام کشور های جهان وجود داره. اما کشورهای دیگه تعرفشون خیلی کمتر و بیشتر به فکر مردمانشون هستن. همین چین میگه اگه شرکتی مثلا کیا میخواهد تو چین خودرو بفروشه باید با یکی از شرکت های چینی شریک بشه تمام پرسنل چینی باشن تو چین هم خودرو اسمبل بشه همین برلیانس که پارس خودرو به دتو پاش افتاده ازین سیاست استفاده کرده برا پیشرفتش.
قیون به صورتی تعرفه رو تعریف کردن که در نگاه اولی ما 40% تعرفه داریم اما در عمل ما 110% داریم یعنی دوبرابر قیمت کارخونش.
ایران خودرو سایپا با هم یک دستن دارن ملت ایران و بد بخت میکنن. همین […] ایشون هم رایس سایپا بودن و هم ایران خودرو و قرار داد های در زمان ایون بسته شد ه صنعت خودرو سازی رو کاملا عقب انداخت.
به نظر من سکوت دیگه اخرین سنگر نیست ما باید به کمک هم جلو این بی مسولیتی این اقایونو بگیریم .
من میگم یک تاریخ تعریف مکنیم از اون تاریخ به مدت یک ماه تمام محصولات رو تحریم کنیم. از شبگکه های اجتمایی هم میتونیم کمک بگیریم یک ماه ه سقف فروش اقایون بیاد پاین حساب کار دستشون میاد.
با تشکر دلسوز صنعت خودرو.
حمیدرضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۴دزدی و فساد اقتصادی تو تمام لایه های اجرایی نفوذ کرده. تنها راه پیشرفت اینه که مثل چین تمام این مفسدین اقتصادی رو اعدام کنن! چون تو مملکتی که همه با هم رقابت میکنن که چطور مشتری رو بتیغن هیچ راه دیگه ای واسه اصلاحش وجود نداره.
سامی
۲۵ فروردین ۱۳۹۴با امیر موافقم !
وقتی مردم میخرن چرا گرون نشه ؟؟؟
تا تعرفه گمرک 0 نشه قیمت همینجوری میره بالا .
چون پشتشون گرمه ک رقیب ندارن .
که البته تعرفه هم 0 نمیشه .
پس بهتره این بحث رو واس همیشه بزاریم کنار .نمک پاشیدن روی زخم هیچ سودی نداره :)
HoSeIn
۲۵ فروردین ۱۳۹۴نوش داروی این صنعت بیمار دست خود مردمه تا وقتی مصرف کنندگان گاریهای ساخت داخل با هم متحد و یکپارچه نشن و خواهان حقوق مسلم خودشون نشن همین آش و همین کاسه است . باید انحصار در صنعت به اصطلاح خودرو سازی شکسته بشه و مردم بفهمن سرمایه ای که صرف ساخت این آشغالا میشه ملیه و از جیب بیت المال هزینه میشه .
سعید
۲۶ فروردین ۱۳۹۴با سلام
دوستان وقتی اطلاعیه فروش میزنن این خودرو سازها بیاید برید در نمایندگی ها ببینین چه خبره . مردم ریختن مثل مور و ملخ از سر و کله هم بالا میرن برا ثبت نام . اونم تحویل 6 ماهه به قیمت روز .تازه خودشونم میدونن که حداقل با یکی دو ماه تاخیر بهشون تحویل میدن و یک ریال هم سود تاخیر بهشون تعلق نمیگیره . وقتی مردم ما این مدلی ان چرا نباید خودرو گرون بشه ؟؟
همین مرغ یه نمونه بارزشه . اینهمه تو شبکه های اجتماعی گلوی خودمون رو جر دادیم که مرغ نخرید تا مجبور بشن ارزونش کنن . رفتم دیدم صف کشیدن در مرغ فروشی یک کیلومتر مرغم کیلویی 8800 میخرن مثل مرد .به خدا من دو هفته مرغ نخوردم هنوزم زنده ام , سه هفته پرتقال کیلویی 6500 نخوردم هنوزم زنده ام , ماشین چینی دارم به جون دخترم دیگه سراغ ماشین ایرانی نمیرم . حداقل این ماشین چینیا به قیمت جهانی شون دارن اینجا فروش میرن . به نظرتون 405 الان قیمت جهانیش چنده که اینجا 32 میلیون قیمت داره ؟؟
من 32 میلیون رو پارسال دادم یه ام وی ام 530 مدل 91 خریدم به خدا دیگه نمیتونم ماشین ایرانی سوار شم . به خدا تو این مدت یه بارم مشکلی براش پیش نیومده فقط بنزین زدم و روغن تعویض کردم . حتی مواد مصرفیش مثل لنت هم الان تو کیلومتر 38 هزارتا هیچ مشکلی براشون پیش نیومده .
الان طرف اومده گریت وال و جک ثبت نام کرده 23 تومن واریز کرده حواله ش رو گذاشته 33 تومن . 43 تومن واریز کرده حواله رو گذاشته 60 تومن . ماشین پاش 65 تومن در اومده گذاشته 98 تومن . همه دارن بهم میندازن . همین جماعت دارن به گرونی خودرو دامن میزنن .خیلی ها هم واقعا دارن میخرن .
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۴تعیین قیمت خودرو توی ایران با کل دنیا تفاوت اساسی داره
مثلا توی ایران وقتی دلار میره بالا خودرو هم گرون میشه و وقتی دلار میاد پایین بازم خودرو گرون میشه
در ایران وقتی تحریم باشی خودرو گرون میشه تحریم هم نباشی خودرو گرون میشه
در ایران وقتی قیمت بنزین افزایش پیدا کنه خودرو گرون میشه وقتی افزایش پیدا نکنه بازم خودرو گرون میشه
اینجوری هم نخند… بخندی خودرو گرون میشه
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۴محمد دقیقا حرفت درسته. برا منم جالبه تولید میره بالا خودرو گرون میشه. تولید میاد پاین گرون میشه. ن… با دوستش دعوا بیوفته گزون شه ریس شورای رقابت صبحانه خوب نخوره گرون میشه..
دادا
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ملت باید خرید خودرو رو تحریم کنن آخه تا کی
mamad
۲۵ فروردین ۱۳۹۴والا زوره…اقا من نمیخوام ماشین ایرانی بخرم مگه زوره؟در ضمن من اگه بخوام از کشور دیگه بخرم چرا باید دو برابر پول این ماشینو بدم به کس دیگه؟/من س از این قانون در نمیارم…اقا ولمون کنن …ماشین خارجی میخوام بیارم خدماتشم نمیخوام….سرم میترکه وقتی به این موضوع فکر میکنم
lmbx
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ازماست که برماست.
تا مردم میخرن همینه.فقط جواب بعضی ها که میگن چاره ای نداریم اخه ادم حسابی مگه دارو یا غذا که اگه نداشته باشی بمیری.تاقبلش ماشین صفر داشتی؟ یک سال تحمل کن نخر به امام حسین نمیمیری
MILAD
۲۵ فروردین ۱۳۹۴اخه اینا تا کی میخوان به شعور این مردم توهین کنن …کجای دنیا تا تقی به توقی میخوره قیمت میبرن بالا …جمع کنید این گاریای 50 سال پیشو….بخدا اینا با اینکاراشون دارن تو دنیا مردم ایرانو (خیلی معذرت میخوام )نفهم جلوه میدن.
واقعا برای ایرانی بودنم تاسف میخورم…..
سعید
۲۵ فروردین ۱۳۹۴(( آن طور که یکی از نمایندههای مجلس میگوید مهلتی به خودروسازان داده شده تا مشکلات این بخش را حل کنند و در غیر این صورت شاهد فعالیت بیشتر خودروسازان خارجی در کشور خواهند بود…))
فروشانی معتقد است: جلسه دیگری که بین چند تن از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نمایندههای وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد حاضران مطرح کردند ما به کجای تولیدات داخلی میتوانیم افتخار کنیم؟ به خدمات پس از فروش یا به امکاناتی که اضافه میکنند تا امنیت ما را تامین کنند؟ یا به قیمت آن افتخار کنیم؟ حتی آپشنها (امکانات) رو به کاهش است.
وی میگوید: در انتها ما به این نتیجه رسیدیم که مهلتی به خودرو سازان داخلی دهیم تا مشکلات را هر چه زودتر بر طرف کنند، در غیر این صورت جایش را به خودرو سازان خارجی میدهند تا به آنها نشان دهیم که کیفیت و آپشنهای یک خودرو چگونه باید باشد.
سعید
۲۵ فروردین ۱۳۹۴http://www.iranjib.ir/shownews/11140/اولتیماتوم-مجلس-به-خودروسازان/
Ahmad..F12
۲۵ فروردین ۱۳۹۴فقط باید متأسف بود به حالشون
به امید سرنگونی خودروسازای داخلی
و به امید روی کار آمدن یک شرکت راستگو، منصف، با کیفیت و ارزشمند و مطرح در حد رقابت با خودروسازهای جهانی……
امیر
۲۵ فروردین ۱۳۹۴آقا سعید اون آقای مخالف هم چند وقت دیگه یه پولی میگیره و دیگه اعتراض نمیکنه من برای خودمان متاسفم که از آریایی بودنمان فقط اسمش و یدک میکشیم اتحادمون نم کشیده….. هیچکدام از میدیران ایران خودرو . و سایپا ماشین ایرانی سوار نمیشن میگن امنیت نداره…. پس وای بر ما……
hosein
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ای دوستانی که میگید خودرو داخلی رو تحریم کنید،من خودم به شخصه از چنتا از نزدیکان که خودرو صفر داخلی گرفتن در مورد انحصار و غیر رقابتی بودن و از رده خارج بودن و کلی مسائل دیگه صحبت کردم و جالب اینکه هیچکدوم نمیدونستن و منم که میدونم حتی نمیتونم خودرو صفر بخرم.پس تا وقتی که مردم ما نمیدونن چه کلاهی چندین ساله بعضیا دارن سرشون میزارن دائم نگید نخرید بجاش سعی کنید اطرافیان رو آگاه کنید
پیام
۲۵ فروردین ۱۳۹۴من که گفته بودم تو این مملکت هر تقی به توقی بخوره قیمت بالاتر می ره اما پایین تر نمیاد.
والا این مردم که هر چی گرون تر بشه بیشتر میخرن واقعا حقشونه که پراید ناامن رو 100 میلیون بکنن تو حلقومشون ! تازه این کمه باید صندلی و شیشه بالابر و کولر و … رو بزارن جزو آپشن و برای اونها هم یه پولی بگیرن که البته الانم دارن میگیرن !
[…]
تازه کجاشو دیدین !!! گرونی بیشتر از این هم مونده … وقتی که تحریم ها هم برداشته بشه خود دولت قیمت ارزو بالاتر میبره !!! بعدش میگن برای حمایت از صنعت خودرو سازی باید کلا واردات ممنوع بشه (نه که همین حالا هم مردم میتونن خارجی بخرن) که همه اینا باعث گرون تر شدن قیمتا میشه بعدش دوباره خودرو سازان عزیز که با پول ملت برای خودشون املاک و ویلا و … می خرن و باقیش رو میریزن تو جیب مبارک دوباره اظهار ورشکستگی می کنن و بازم قیمت بالاتر …
اگر بقیه دنیا هم تحریممون نکنن خودمون خودمونو تحریم میکنیم!
[…]
sunmartin
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ساده انگارانه به مافیای خودرو نگاه نکنید صنایع خودرو نیز مانند دیگر صنعت ها دچار رانت و چپاول است جیب خیلی از آقایان از فروش پراید 3 ملیونی به قیمت 21 ملیون مزین میشود در سایر کشورهای جهان تولید یک مدل از خودرو تنها تا 5 الی 8 سال تداوم دارد در حالیکه در این نقطه از دنیا خودروهایی با طراحی و ساخت نیم قرن نیز به وفور یافت میشود درست مانند کوبا ،در حالیکه پژو 405با نام های دنا و سمند و پرشیا و پارس و سایر اسامی و در مدل سمند بزک شده با نام دنا به قیمت 48 ملیون بفروش میرسد باید بدنبال علت و معلول گشت که همانا سود کلان و سرشار ناشی از یکه تازی صنعت تماما چینی شده داخلی و مشکلات و سنگ اندازی های پی در پی عوامل خودروسازان داخلی برای محدود کردن هر چه تمام تر واردات است تمام این قضایا و تعرفه واردات 45 درصدی و در عمل 140 درصدی و نیز تبصره غیر قابل درک ماده 13 و انداختن بار و هزینه روشنایی معابر و جاده سازی روستاها و ارزش افزوده و سهم آموزش و پرورش و سهم بیابان زدایی و ماده 13 که مشتمل بر خارج سازی 2 خودروی فرسوده میگردد بعلاوه مالیات و هزاران هزینه سربار دیگر فقط و فقط به این علت است که خودروی خارجی وازد مملکت نشده و مشتریان به آهن پاره های داخلی راضی باشند به خودروهایی که متعلق به نیم قرن تا 30 سال پیش هستند خو گرفته و هرسال مبلغ گزاف تری را بابت دستخوش به دو شرکت اصلی مونتاژ کار داخلی بپردازند البته یکی دیگر از مزایای این قوانین و درجا زدن خودروی کشور سودعای ملیاردی است که بثورت نیانگبن از گمرکات و مبادی ورودی بابت هزینه پلاک ملی نصیب ایشان میشود در جاییکه کره جنوبی با آن همه علم و دانش فنی و بخش تحقیق و توسعه و ساخت خودروهای برتر و بنام در جهان هرگز سودی که در ایران صاحبان صنایع و شرکت های وابسطه از سفره رنگین خودرو نصیبش میشود به دست نمی آورند
ahmad
۲۶ فروردین ۱۳۹۴خودروساز وطنی هم داره مارو به کشتن میده، هم داره محیط زیست رو نابود میکنه، هم تا جایی که جا داره از شرایط انحصار استفاده میکنه مارو تیغ میزنه به صراحت دزدی میکنه از مردم و در نهایت کلی هم از همین مردم طلبکاره!
گناه ما چیه که گیر اینا افتادیم؟!
ahmad
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ببین چه وضعیتیه که یه لگنی مث پراید رو دارن به اندازه قیمت یه پژو 207 (اونم با ارز آزاد) بهمون میندازن. به نظرتون این دزدی و کلاهبرداری نیست؟!
بابک
۲۷ فروردین ۱۳۹۴این همه سالتعرفه ها رو برنداشتن صنعت خودرو کشور چه پیشرفتی کرد
به درک آقا ما خودرو داخلی نخوایم باید کی رو ببینیم
من اهواز زندگی میکنم 207پلاک اروند فرانسوی اومده20ملیون
اوپتیما 45 تومن
دوج حدود هشتاد تومن
خوب اگه تعرفه ها برداشته بشه ملت به جای اینکه 47 تومن بدن ال لگن دنده اتومات بخرن میرن اوپتیما میخرن
آقا به خدا ظلمه بیست و دو ملیون تومن جای پراید پول داد یا…..
مردم ما معلوم نیست چه عادتی دارن چیزی گرون میشه حول برشون میداره که برن بخرن
دلالی و باند بازی و…. همینی میشه که میبینید
من دم در یه نمایندگی ایران خودرو تو اصفهان رفتم واسه حواله دنا مردم رو هم راه میرفتن
همون پول دنا رو برن گریت وال یا جک بخرن به خدا سگش می ارزه حداقل میدونی جک چینیه نه مثل دنا بگه من ایرانیم ولی آچار بندازی بهش قطعات چینی ازش میزنن بیرون
تنها راهش تحریم کردن و نخریدن هست
به خدا سه ماه بدون ال لگن و پراید سمند زندگی کنیم نمیمیریم
تاکسی اتوبوس و مترو هست
آریوبرزن
۲۷ فروردین ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان عزیزم ،عزیزان به همه موارد اشاره کردن به جز جان انسانهای بی گناهی که باید تاوان پر شدن جیب این دو شرکت رو بپردازن ،ااگر فقط به آمار کشته های جاده ای کشور توجه کنیم متوجه خیانت کثیف همه اون کسایی که در این جنایت شریک هستن میشیم چه خانواده هایی که بی سرپرست شدن و به خاک سیاه نشستن فقط به خاطر پرشدن جیب یه عده رانت خور کثیف،شما توجه کنید ببینید از کشته ها و زخمی ها چند درصد با ماشینهای لوکس بوده و چند درصد ماشینهای آشغال داخلی و هزینه های درمان و…..رو هم حساب کنید؟من خودم پدر و برادرم رو فقط به خاطر ایمن نبودن و باز نشدن کیسه هوا ی پژو405 از دست دادم
حسين
۲۷ فروردین ۱۳۹۴یه پیشنهاد می دم که یه مقدار اجرایی تره از پدال یا هر کسی که توانایی داره می خوام که کمپینی راه بندازن بر علیه خودرسازان داخلی حالا تو فیس بوک یا هر جای دیگه که امکانش هست
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۴موافقم بیایم خودمون یک جنبشو شروع کنیم برای شروع کار همه لینک این صفحه رو تو شبکه اجتماعیی شیر کنیم
باین با هم یه یا علی بگیم تا بتونیم صدای خودمونو به این خودرو ساز های بی کفایت برسونیم.
یا علی….
مهرداد
۲۸ فروردین ۱۳۹۴فروش ماشین های ایرانخودرو و سایپا تو سال 93 نسبت به سال 92 بیشتر بوده… همین میشه که خودروسازان بیان قیمتارو ببرن بالا !!
خب نخریـــــــــــــــــــــــــــــــــد !!!
Un4given
۲۸ فروردین ۱۳۹۴من موندم این چه جویه را افتاده که تحریما تموم شد و …
نه آقا جون هنوز اتفاقی نیفتاده، عمرا هم اینطور بشه .
دو تا لگن ساز هم کار غیر منتظره ای انجام ندادن اینا طبق روالی که خودشون دارن افزایش قیمت دادن و میدن .
semnan
۳۱ فروردین ۱۳۹۴امید اصلاح در وضعیت کنونی با توجه به مافیای صنعت خودرو کوتاه بینی محضه.فقط کاش گناه خون تمامی کشته شدگان سالیانه جاده های ایران گریبانگیر باعث و بانی این حال و روز ما بشود.
Muhammad
۳۱ فروردین ۱۳۹۴این خصلت سود و پول حرومه که هرچقدر بیشتر بالا
بکشی ، بیشتر دلت می خواد که سر مردم کلاه بذاری. مشکل اصلی جیب گشاد و بی سر و ته رؤسای کارخانه دار هستش.وگرنه همون طوری که همه می دونن ، افزایش مالیات و حقوق کارمند و غیره ، همش بهونه ی الکی و لاپوشونی واسه افزایش قیمته.
باتشکر از عزیزانی که وقت گذاشتن و کامنتمو خوندن.
Jeremy
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴باید این دو شکرت مونتاژ کننده خودرو تبدیل بشن به فرش بافی به جاش خودرو خوب وارد کنیم هم درآمد ارزی میره بالا هم کارگران بیشتری می تونن توش کار کنند هم مردم کمتر کشته و فلج میشن هم حیلی محاسن دیگر که در این مقال نمی گنجد :)
حامد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا نظر همه دوستان درست و متین
اما فقط اینو بدونید که به این راحتی نیست که از همه انتظار داشته باشیم که تا یک ماه خرید خودرو رو تحریم کنن
در حال حاضر این مناطق آزادی که به تازگی ورود خودرو رو خارجی رو براشون آزاد کردن حرکت خوبیه
اگه همین راه رو ادامه بدن و برای تمام استانهای مرزی این کار رو انجام بدن و کمی هم شرایط تردد رو اسونتر کنن، مطمئن باشید در مدت کوتاهی خودرو سازان به خودشون میان و میبینند که فقط چند تا استان مرکزی مشتریشون هستن
REZA
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴من ماشین چانگان را 1ماه پیش دیدم مه شکن داشت ولی الان نداره
REZA
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴من از شما خودرو سازان خواهش میکنم لااقل به این چینیها کم کردن وسایل یاد ندهید انها ادمهای ساده لوحی هستند
مجید ف
۱ خرداد ۱۳۹۴لعنت الله علی قوم اظالمین …..بگو آمین
سزای گرانفروش نخریدنه . آخه به این سلح های کشتار جمعی میگن ماشین . متاسفانه خودرو سازان نامرد فقط به فکر جیب خودشون هستن و برای سلامتی و راحتی خریداران اهمیتی قایل نیستن . خودرو سازان خارجی همه نوع امکاناتی روی ماشیناشون میزارن مثل لاستیک اسپرت کف پوش عالی روکش صندلی چرمی سیستم صوتی عالی با چندین باند رینگ اسپرت ووووووووووو . اما تو ایران ماشین میخری میبینی ضبط نداره سپر نداره دنده عقب نداره لاستیکاش تاریخ گذشته هست وووووو . یعنی تو ایران وقتی ماشین میخری تازه باید بری کاملش کنی ضبط و روکش و لاستیک و کف پوش و باند و ووووووووووووو بندازی روش . دزدی مگه شاخ و دم داره . این کار خودرو سازان مصداق روشن دزدیه . متاسفانه ملت نجیب ایران هم سکوت کردن و تو این کار همکاری میکنن .
از ماست که بر ماست ……………