روز گذشته مدیران دو خودروساز بزرگ کشور همراه با معاون وزیر صنایع در شرکت پارس خودرو گرد هم آمدند تا التهابی را که هفته گذشته با حمایت وزیر صنایع و سایر بازیگران عرصه خودرو ایجاد کرده بودند، پس از بازخورد منفی بازار رفع و رجوع کنند.
مخالفتهای شدید با بازیهای تکراری خودروسازان در این مقطع توسط مردم و رسانهها بیشتر به سمت دولت جدید جهت گیری شد تا نهایتاً همین دلیل برای بازگشت از رای پیشین و لااقل عقب نشینی موقت کافی باشد. خودروسازان اما هنوز رای خود را مشروط به شرایطی نظیر گشایش اعتبارات بانکی، نوسانات قیمت ارز، و بهبود فضای سیاسی کشور کردهاند.
هرچند خودروسازان فعلاً به هدف بزرگتر خود در افزایش قیمتها نرسیدند، اما لااقل ترمز روند نزولی قیمتها را کشیدند و امیدوارند تا رکود بازار را نیز با این بازی از بین برده باشند.
مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو: این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تاکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با افزایش تیراژ تولید و بهرهوری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.
مهندس سعید مدنی، مدیرعامل گروه سایپا : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگهداریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
دبیر انجمن خودروسازان: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: ایران خودرو و سایپا به رغم زیان دهی، قیمت خودروهای تولیدی خود را به منظور همراهی با مردم تا پایان سال افزایش نمیدهند.
امیر
۱۳ آبان ۱۳۹۲به سلامتی انشا الله . صلوات بلند ختم کن . . .
سینا
۱۳ آبان ۱۳۹۲نه امیرجان، خوشحال نباش…
دوستان نمیدونم کدوماتون سریال قهوه تلخ رو میدیدید. تو یکی از قسمت هاش نظمیه تصمیم گرفت سربازهاشو تو شهر بفرسته و از مردم 3 سکه به زور بگیرن و حسابی بزننشون و آخرش یکی از اون 3 سکه رو برگردونن تا مردم یه دعای اساسی به جون بلدچی ها و ژاندارم ها هم بکنن و همین طور هم شد …
بیایید ساده نباشیم … تا چند وقت پیش می گفتیم پس چرا قیمتها پایین نمیاد (؟) و آقایون شروع کردن به زمزمهی گرون کردن مجدد قیمت خودرو و میبینیم خوب به خواستشون رسیدن …
امیر
۱۴ آبان ۱۳۹۲سینا جان این کامنت از خوشحالی نبود . . .
مجید
۱۳ آبان ۱۳۹۲تکبییییییییییییییییییر………
علی
۱۳ آبان ۱۳۹۲اینها همه بازی آقایان هست وزیر هم که ظاهرا اصلا به فکر مردم نیست من نمیدانم آیا واقعا این وزیر دولیت امید است با طرز فکر این وزیر خدا میداند بر سر این مردم چه خواهد آمد کشته شدن مردم بوسیله این ماشینهای بی کیفیت به یک طرف هزینه های زیادی و بالای این خودرو ها هم به یک طرف واقعا که وزیر ، مردم را مسخره کرده . بیچاره مردم که ه فکرذ میکردنمد و چه شد به هر حال آقایان خانمها باید خودمان آستین را بالا بزنم کسی که به فکر ما نیست همه به فکر جیب خودشان هستند باید خودمان ایقدر نخریم تا بالاخره آقایان مثلا دولتی و غیر دولتی متوجه بشوند چه طور تا حالا صبر کرده ایم از حالا به بعد هم صبر میکنیم و نمیخریم . در ضمن تا یادم نرفته بگویم ببنید کارمان به کجا کشیده که همین آقایان خودروساز تا قبل از این از مردم خواهش میکردند که خودرو بخرید ولی حالا با منت گذاشتن بر سر مردم مثلا میگوید تا آخر سال گران نمیکنیم واقعا که اصلا هرچه دلتان میخواهد گران کنید باز صد رحمت به وزیر دولت قبل که لااقل سعی در جلوگیری از بللاتر شدن قیمت خودرو میکرد این وزیر که خودش مثل اینکه از مردم نیست
مصطفی
۱۳ آبان ۱۳۹۲بله واقعا مسخرش دراوردن دیگه مردم خودتون باید کاری کنید.فقط نخریدددددددددددددددد تو رو خدا
فردید
۱۳ آبان ۱۳۹۲لابد حضرتعالی ماکسیمایی مگانی تویوتایی چیزی داری که نمی خای بخری نه
اميرعلي
۱۳ آبان ۱۳۹۲کافیه یک نگاه به شرکت های خودروسازی کشورهای دیگر بیندازیم و روند پیشرفت و تنوع محصولاتشان (تنوع واقعی) را با شرکت های به اصطلاح خودروساز داخلی مقایسه کنیم . محصولات جدید انها همیشه و تقریبا قیمت ثابتی دارند و محصولات قبلی قیمتشان کاهش می باید ولی در ایران نه تنها محصول جدید معرفی نمی شود بلکه قیمت مدل محصول سال جدید افزایش یافته و هیچ تغییر و بهبودی در ساخت مشاهده نمی کنیم . مثلا انواع مدل های سمند ، پارس و 405 همگی موتور مشابهی دارند و حتی تزئینات داخلی نیز شبیه به هم هستند . در ایران هنوز وانت پیکان تولید می شود که مربوط به N سال پیش و مدل از رده خارج شرکت هیلمن (که اکنون وجود ندارد ! ) می باشد . البته سپر این خودرو طی دو سال گذشته تغییر کرده که در نوع خود بی نظیر است .! در مورد شرکت دوست داشتنی سایپا فقط سکوت اکتفا می کند .
محسن.د
۱۳ آبان ۱۳۹۲اگه مردم صبور باشن،منتفی شدن افزایش قیمت که هیچی! به جایی میرسه که خودروسازها مجبور میشن بگن یکی بخر 2تا ببر! شک نکنید.
xsajad
۱۳ آبان ۱۳۹۲این فکر محالات به خدا شما نخرید اینااز اون لا..یان عالم هستند شک نکن به بهونه بدهی و ورشکستگی به راحتی از پول بیت المال برداشت میکنند ما نخریم باز هم جیب اقایان خالی نخواهد شد مانند گذشته به بهانه ورشکستگی چه پول های کلانی نگرفتند تازه این طوری بسیار راحت تر هست یعنی مطمئن باش با این وضعیت باید حسرت بخوری چون باز همین اش و همین کاسه هست من فقط میسوزم که وقتی قشم میرم 206 حدود 10 میلیون پراید در خیابوناش بسیار کم هست فقط به خاطر گمرک ازادش هست اما اینا بدون شک همچین کاری نخواهند کرد چون جیب بسیاری از این اقایان به این انحصار وابسته هست فقط میتونم بگم ما در این کشور تلف شدیم خدا به اونایی که حتی همون اشغال پراید رو و نداره صبر بده در این گرانی ها چطوری زندگی میکنند
محسن.د
۱۳ آبان ۱۳۹۲من نگفتم با نخریدن ما جیب اونا خالی میشه! ولی با نخریدن حداقل میشه نشون داد ما فرهنگ خرید داریم! ما واسه هر آشغالی پول نمیدیم!… حالا این کار بهتر نیست؟! نتیجه اینهمه سال تو صف خرید بودن چی شد؟؟؟!!!
altima3600
۱۳ آبان ۱۳۹۲همین یکی بخر 2تا ببر رو بی کیفیت تر میکنند باز با جون دل مردم بازی میکنند
محسن.د
۱۳ آبان ۱۳۹۲منظورم این بود که حتی تا اینجا هم میان! نگفتم کیفیتش بهتر میشه!
حمید.ج
۱۳ آبان ۱۳۹۲انشاا..اگه مردم به نخریدن ادامه بدهند خوابشو هم نمیبینی آقای یکه زارع که تیراژو ببری بالا.
ehsan
۱۳ آبان ۱۳۹۲سلام دوستان
من الان یک ساله صبر کردم بازم صبر می کنم
اما تا کی …….
بالاخره مجبور می شیم همین لگنارو بخریم…..
اینا درست بشم نیستن
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲به اندازه کافی تو این چند سال تولید کردند. هر کس میخواد بخره لزومی نداره از کمپانی بخره ، ترافیک قفل خیابونا که اتوبانها رو به پارکینگ تبدیل کرده نشون میده . به اندازه هممون ماشین هست تو خیابون . چرا پول رو بریزیم تو جیب اینا ؟؟؟ ما که چند ساله هر چی میخریم دست دوم میخریم در حد صفر ، هم از نظر اقتصادی به نفعمونه که افتشو کرده ، هم از دزدهای به اصطلاح تولید کننده حمایت نمی کنیم .
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۳ آبان ۱۳۹۲درود حمید جان.
من هم مثل شما.
ولی ما غیر مسیتقیم کمک میکنیم.طوری که طرفی که ماشینو به ما میفروشه میره یکدونه نو میخره.
((( ایران و المان )))
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲میلاد بنز آلمان جان ، شما درست میگی (همیشه نه ولی اره خیلی وقتها هم اینطوریه که میگی ) اما من که نمیتونم به همه دستور بدم چیکار کنن نمیتونم جلو بقیه رو بگیرم که !!! از خودم شروع کردم ایشالا بقیه هم همین کارو کنن . اونیم که ماشینشو میده به من خودش نره صفر بخره . بره یه دست دومه دیگه بخره . همه نمیفروشن واسه صفر خریدن ، طرف میخواد تنوع بده یه ماشین دیگه سوار شه ، پول میخواد خونه بخره یا … بعضیا هم متاسفانه واسه صفر میفروشن !!! از این به بعد بخوام ماشین بخرم میپرسم از طرف اگه گفت میخوام صفر بخرم معامله نمیکنم باهاش!!!
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲میلاد جان همه برای خرید صفر ماشین کارکردشونو نمیفروشن ، واسه ملک ، پول یا خسته میشن میخوان تنوع بدن یه ماشین دست دوم دیگه ، ولی بعضیا هم همین طورن که شما میگی تعدادشونم کم نیست . ولی چه باید کرد ؟ من که نمیتونم به همه دستور بدم چی کار کنن ، حداقل از خودم شروع میکنم و صفر نمیخرم . اصلا از این به بعد هروقت خواستم چیزی بخرم میپرسم اگه میخواست با پولش صفر بخره بیخیالش میشم نمیخرم ازش!!!!:-)
مصطفی
۱۳ آبان ۱۳۹۲اقا ماشین از نمایندگی و صفر نخر برو دست 2 بخر
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲انشا ا… یه روزی اوضاع عوض می شه برادر!!!!!
مصطفی
۱۳ آبان ۱۳۹۲خدا کنه.کاشکی واردات ازاد میشد و مردم پولشونو برای ماشینی میدادن که واقعا ارزشش رو داره
نخود آش
۱۴ آبان ۱۳۹۲دست دوم بخر. نو نخری حله
hosseindark
۱۳ آبان ۱۳۹۲عجب رویی دارن!!!
میگن ایران خودرو و سایپا به رغم زیان دهی، قیمت خودروهای تولیدی خود را به منظور همراهی با مردم تا پایان سال افزایش نمیدهند.!!!!!
پرهام
۱۳ آبان ۱۳۹۲قبول کنید ایراد از خود ماست تحریم کنیم نخریم تا ببینید خودشون به دست و پا میفتن یا نه دشب تلویزیون ناپرهیزی کرده بود سوال گذاشته بود موافقید خودروهای گران شده را تحریم کنیم البته دو روز دیگه کله پا شون میکنن ولی بازم خوب بود
جلال
۱۳ آبان ۱۳۹۲سلام
بدبختی ایجاست که نه رقابتی وجود داره نه حمایت از مصرف کننده ای
ونه نظارتی………
این لعنتی ها همشون دستشون تو یه کاسه س
فقط مردم باید تقاص این همکاری شوم رو بپردازن……….
فقط سری۳
۱۳ آبان ۱۳۹۲واقعا خسته نباشن .لطف کردن قیمتو بالا نبردن اخه ماشینی مثل۲۰۶بااین ارز واقعا باید حدود ۱۵۰۰۰هزار دلار قیمت داشته باشه .یعنی فکر کنید .۲۰۶توی ایران هم قیمت هیوندا النترا توی خارج ایران .بعد میگن داریم ضرر میکنیم.عجب!
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲چه خبره!!!!خیلی ارزش داشته باشه 2000 دلار بیشتر نیست!!!!
حسن
۱۳ آبان ۱۳۹۲اصلا قرار نبود افزایش قیمتی در کار باشه. اینا بهونه برای وارد آوردن شوک به بازار و تحریک خریداران به پیش خرید هست. نمایشگاه ها رو نگاه کنید . من ماشین دیدم دو ماهه خوابیده. حالا ایران جیب هی بزنه پارس ال ایکس 3 میلیون گرون شد. کسی پول مفت نداره بده این آشغالا رو سوار شه. من همیشه گفتم در صورت نیاز، ماشین صفر نخرید. دست دوم کم کارکرد بخرید. تازه مشتری اولی ایراداشو هم رفع کرده.
احسان
۱۳ آبان ۱۳۹۲دوستان من، شما اگه یه سری به بازار خودرو بزنید میبینید هنوز فرقون سازها اقدام نکرده، خود مردم پیش دستی کردن و قیمت ها رو بردن بالا . این خودمون هستیم که داریم از جیب همدیگه میچاپیم ( خودکرده را تدبیر نیست )ضمنا! بیشتر انسانها زمانی ناامید میشوند که چیزی به موفقیت آنها نمانده. به امید پیروزی یا حق
منصور
۱۳ آبان ۱۳۹۲درسته. یه عده فرصت طلب تو همین چند روز چند میلیون قیمت خودروهای کارکرده رو بردن بالا ولی دیدن مشتری نداره دوباره برگشته به قیمت هفته های قبل.
شهاب
۱۳ آبان ۱۳۹۲بابا اینا دیگه کین ، مردمو . . . فرض کردن . البت کم نیستن این طور آدما ک وضع ما الان اینه !
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲برادر من اتریش زندگی میکنه ، میگه 10 ساله هیوندای i30 و اجداد همکلاسش 13000یورو هستن ، الان هم نسل جدیدش باز هم 13000 قیمت گذشتن . نسل به نسل پیشرفت میکنه ، آپشنالتر ، قوی تر ، زیباتر ، 1 سنت هم گرون نمیشه . ما چی ؟ نسل کیلو چنده ؟ همون بیست سال پیش رو تولید میکنن ، روز به روز کیفین پایین تر وحشتناکتر کشنده تر…. اصلا قیمت رو بیخیال ، آقا نخرید اینا کلا ورشکست شن . ارزون و گرون چیه ؟ اینا اصلا خودروساز نیستن دزد و قاتل
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲واقعا فکر میکنید مثلا پرشیا صفر با پرشیا 20-30 هزارتا کار کرده فرقی داره ؟ نه به خدااا، جفتش هر روز تعمیرگاهه!!! خب ما که همش تعمیر میکنیم در هر صورت ، خب چرا صفر بخریم ؟ شکم خودروسازها گنده تر شه ما هم پول بیشتری بدیم ؟؟؟؟ خواهشا از کمپانی ماشین نخرید . ترجیحا کلا نخرید که باار هم افت کنه ولی اگه ضروریه از تو بازار تهیه کنید . مرگ یه بار شیون یه بار .
Fox
۱۳ آبان ۱۳۹۲اینها دارن دست پیش می گیرند که پس نیفتند!!!!! آشغال هاشون با این قیمت ها فروختند به دهنشون مزه کرده.
AVENTADOR SV
۱۳ آبان ۱۳۹۲باز هم به این کار ادامه می دن می گی نه . نگاه کن!!!!
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲آقایون خانمها ، یکم بیشتر فکر کنید ، شما مثلا اگه یه پژو بخرید صفر کیلومتر چه فرقی با یه پژو 20-30 هزار کیلومتر کارکرده میکنه ؟ هیچی به خدا ، در هر دو صورت هر روز باید برید تعمیرگاه ، ماشین ویران خودرو و سایپا کلا خرابه پس چرا پول بیشتر واسه صفرش میدین ؟ دست دوم تمیز بخرید ، افتش رو هم کرده با این وضع رانندگی هم اگه یه نیسان از پشت سوار ماشینتون شد کمتر ضرر میکنید . ترجیحا اصلا نخرید که بازار هم افت کنه ولی اگه کسی واسش ضروریه لزومی نداره پول رو بده کمپانی که روز به روز شکمشون گنده تر شه . گردنشون کلفت تر ، پول به کمپانی ندید ، خواهش میکنم
ali
۱۳ آبان ۱۳۹۲بریم یدونه از اون امریکایی قدیمیا بخریم شرف داره به این لگنا همه چی دارن به این سادی گیا هم نمیکشنت مگه خودتون بخوایین!!!
احمد.ف
۱۳ آبان ۱۳۹۲آخ، گفتی! عاشق کادیلاک سویل انژکتورم! البته مدل ۱۹۷۵
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲آقا چرا دیسلایک میدید ؟؟؟ خب راست میگه ، سویل سوار میشه با قیمت پراید ، 10 برابر پراید آپشن داره ، بیشتر پول بنزین میده در عوض به اقتصاد لطمه نمیزنه ، با جون خودش بازی نمیکنه ، از راحتی و آپشنهای ماشینش لذت میبره نصف پراید هم میره تعمیرگاه !!! تازه بعد سی سال در ماشینش میزنه به هم جفت وایمیسته مثل پراید صفر نیست که از سر تا تهش یه خط صاف نمیبینی یه در بالا یه در پایین یه درز گلگیر دو برابر اون یکی و …
Kurosh
۱۳ آبان ۱۳۹۲ملت صبر داشته باشید؛ ماشین بخرین اما دست دوم، راه حلش همینه!
پیروزی از آن ماست…
اشكان
۱۳ آبان ۱۳۹۲تنها راه حل حذف تعرفه واردات خودرو وآزاد سازی واردات آن است. وهمه ملت خواستار این مهم هستند .
altima3600
۱۳ آبان ۱۳۹۲احسان جان سعی کن ماشینای مدل پایین خارجی بخر تا اینکه لگنای صفر تولید داخل که گردن مسئولای خودروسازا رو کلفتتر میکنه رو خورد کنیم با تحریم
منصور
۱۳ آبان ۱۳۹۲خوشم اومد، این دفعه واقعا با بی تفاوتی مردم مواجه شدن. یه عده دلال تا شنیدن افاضات وزیر محترم رو هجوم بردن ماشین ها رو خریدن به امید گرون فروختن ولی ظاهرا دیدن مردم عادی خریدار نیستن و بازار کساده و قضیه به گوش دولت و خودروسازها رسید چون دلالها بیشتر رفقای خودشون هستن دیدن وضع خرابه اومدن داستان رو ماستمالی کردن که به احترام دولت و ملت!!! گرون نمی کنیم. از کی تا حالا شماها واسه ملت ارزش و احترام قائل میشید؟ لابد از وقتی رایتل اومده!
این ملت هم نه اینکه نخوان بخرن، قدرت خرید ندارن، الان دیگه مثل ده سال قبل نیست، همه دیگه الان حداقل یه پراید دارن و وقتی می بینن قیمت ها بالاست ترجیح میده همین ماشینشون رو فعلا نگه دارن و باهاش سر کنن و با توجه به وضعیت اقتصادی و گرونی خودشون رو بیشتر از این تو قسط و قرض نندازن. اینطوری نیست که مردم به درک و فهم بالایی رسیده باشن، حساب کتاب می کنن می بینن نمی تونن بخرن.
اميرعلي
۱۳ آبان ۱۳۹۲به نظر بنده باید تعرفه واردات خودرو که الان 45 % برای زیر 2500CC هست هر سال 5 % کم شود و تا 9 سال اینده به خودروسازان! مهلت داده شود بدون وام های بلند مدت بانکی و حمایت های نابجای دولت محصولاتی تولید کنند که وقتی تعرفه واردات به صفر رسید قابل رقابت با محصولات وارداتی باشد در این صورت اگر نتوانستند سهم عمده بازار را از ان خود کنند ، ان وقت تولید انبوه برایشان زیان ده بوده و تنها راه ادامه حیات انها پایین اوردن قیمت ها است . اخیرا دستور العمل کاهش تعرفه سالانه اعمال شده و لی تنها اقدام خودروسازان داخلی عقد قرار داد با یک شرکت چینی ! جهت طراحی و ساخت پلتفرم جدید ( شاسی بلند )که احتمالا همان x33با تغییرات در بدنه و چراغ ها می باشد ، است . مطمئنا اگر این قانون هر سال اجرا شود و تصمیمات مدیران ارشد خودروساز در همین سطح باقی بماند ورشکسته خواهند شد .
هم اکنون وضعیت اقتصادی خودروسازان بدین گونه است :
دریافت وام های بانکی با سود بسیار کم و در عوض پیش فروش خودرو با نرخ سود پایین که این یعنی برای هر خودرو تقریبا دو برابر قیمت فعلی کسب در امد می شود . البته اگر سود ناشی از تولید محصولات با ارز دولتی و فروش انها به نرخ ارز ازاد را (البته به صورت مقطعی ) در نظر نگیریم .
رامتین
۱۳ آبان ۱۳۹۲از همه دوستان خواهش میکنیم خودشون و سایر بستگان بگویند که خرید خودرو را در تا 1 سال آینده منتفی کنند و اگه واقعا نیاز به خرید دارند، حتما از خودروی دسته2 استفاده کنند. واقعا صبر میتونه موثر باشه. آخه مثلا جیلی با قیمت 64 تومن چه فرقی داره با پراید؟ گاهی حس میکنم مردم ما نادانترین مردم دنیا هستند. مدیران که بماند! برخوردشون را مثلا با بهداد سلیمی دیدیم. همه چی شده کسب پوووول. مشکل کشور اینه که از نیروهای باسواد استفاده نمیکنن و فقط گروههای آشنا مد نظرشون هست و سیاست بر همه چی مقدم شده.
یونس
۱۳ آبان ۱۳۹۲چه لطفی کرده واقعا.گاریاشون رو به قیمت خدات تومنی میفروشن پرو بازی هم در میارن انشا… هرچه زودتر تمام کارخونه های ماشین سازی ایران ورشکست کنن .
مهیار
۱۳ آبان ۱۳۹۲این مهندس یکه زارع فقط به فکر بالا بردن تیراژه اصلا تو دایره ی واژگانش کلمه ی کیفیت تعریف نشده(آقای ادمین چرا انقدر فونت سایتتون بد شده؟ لطفا عوضش کنید)
mehran911
۱۳ آبان ۱۳۹۲عزیزان هیچ چاره ای جز نخریدن ماشین صفر نیست باید صبر کنیم فقط صبر کنید و امید داشته باشید اونایی که میگن با نخریدن ما هیچ اتفاقی نمی افته سخت در اشتباهن کندن یه تار مو از خودرو ساز ها غنیمته وقتی این مردم متحد بشن همچی تمومه و باید بدونیم نا امیدی = مرگ
حسین
۱۳ آبان ۱۳۹۲آخی …….بمیرم .آدم خدمات صادقانه این دولت خدمتگزارو میبینه اشک حلقه میبینده تو چشماش …… آخه چقدر شما خوب و محبوبید ….
اسی 2160
۱۳ آبان ۱۳۹۲قیمت ماشین مثل سن انسان همش میره بالا پایین نمیاد
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲مثل انسان که پیر می شه ضعیف می شه اون هم با گذشت زمان کیفیتش آشغال تر می شه!!!!!!