روز گذشته مدیران دو خودروساز بزرگ کشور همراه با معاون وزیر صنایع در شرکت پارس خودرو گرد هم آمدند تا التهابی را که هفته گذشته با حمایت وزیر صنایع و سایر بازیگران عرصه خودرو ایجاد کرده بودند، پس از بازخورد منفی بازار رفع و رجوع کنند.
مخالفتهای شدید با بازیهای تکراری خودروسازان در این مقطع توسط مردم و رسانهها بیشتر به سمت دولت جدید جهت گیری شد تا نهایتاً همین دلیل برای بازگشت از رای پیشین و لااقل عقب نشینی موقت کافی باشد. خودروسازان اما هنوز رای خود را مشروط به شرایطی نظیر گشایش اعتبارات بانکی، نوسانات قیمت ارز، و بهبود فضای سیاسی کشور کردهاند.
هرچند خودروسازان فعلاً به هدف بزرگتر خود در افزایش قیمتها نرسیدند، اما لااقل ترمز روند نزولی قیمتها را کشیدند و امیدوارند تا رکود بازار را نیز با این بازی از بین برده باشند.
مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو: این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تاکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با افزایش تیراژ تولید و بهرهوری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.
مهندس سعید مدنی، مدیرعامل گروه سایپا : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگهداریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
دبیر انجمن خودروسازان: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: ایران خودرو و سایپا به رغم زیان دهی، قیمت خودروهای تولیدی خود را به منظور همراهی با مردم تا پایان سال افزایش نمیدهند.
سعید
۱۳ آبان ۱۳۹۲یکی بیاد برای این صنعت خودروی ما اسفند دود کنه چشم نخوره ماشاا… بابا خسته شدیم از این جنگ زرگری … شل کن سفت کن در اوردید با این ماشین ها آشغالتون …
امیدوارم روزی برسه که واردات خودرو به ایران آزاد بشه و هر کس هر ماشینی که دلش می خواد رو به قیمتش بخره و سوار بشه …
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲یه موقعی کادیلاک و شورولت مونتاژ می کردیم حالا اندر خم پراید گیر کردیم!!!!!!!
zondar
۱۳ آبان ۱۳۹۲یه ماشینو 20سال مونتاژ کنی ،بعد بگی کاملا داخلیه،و…چرا دارن ضرر میدن؟بی کفایتن؟بی تدبیرن؟عادت کردن به سودای زیاد،دلار گرون شده این کارخونه ها که مال خودشونه و مورد حمایت خودشون،دلارم که دسته خودشونه،یه شبه 3 برابرش میکنن که کمبود سرمایه و خلا مالیه دولت رو جبران کنن ،بعدم دیگه پایین نمیارنش.
zondar
۱۳ آبان ۱۳۹۲یادمه یه ساله پیش تو یه برنامه تلویزیونی رییس شورای رقابت و رییس انجمن خودرو بودن،اولی گفت خجالت نمی کشید پرایدی کی یک میلیون و دویصت هزار تومن هزینه ی تولیدشه میدین دوازده میلیون،دومی گفت هزینه تولید پراید سه میلیون و هشتصد هزار تومنه!…
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۲سلام به همه دوستان
من میخواستم تقریبا 7 الی 8 ماه دیگه یه ماشین در حدو اندازهای 20 تا 25 میلیون بخرم دیدم قیمت ماشین داره کم کم میاد پایین تقریبا داشتم امیدوار میشدم که میتونم یه ماشین بخرم اما وقتی دیدم وزیر صنعت به صورت علنی به مردم خیانت میکنه و قیمت ماشین رو بالا میبره امیدم رو برای خرید ماشین از دست دادم و ترجیح میدم ماشین نخرم
من نظرم در مورد خودرو سازان ایرانی و سران اصلیشون که باند مافیای قدرتمند […] دارند و اونا رو تغذیه میکنند به این باور رسیدم که مسئولین و مدیران خودرو ساز ما جنایتکار هستند و میخوان خون مردم رو این با یک مرتبه و جام بریزند و سر بکشند
آقایون خودرو ساز شماها جنایتکار هستید و مردم اینو میدونند
پیش مردم آبرویی ندارید
از همه دوستان میخوام خرید ماشین نو نخرند حتی دست دوم اگه ضروری بود دست دوم بخرند و این کثافتها رو تحریم کنند تا این جنایتکاران دست از سر مردم بردارند
وقتی ببینند از فروش ماشین چیزی گیرشون نمیاد از صنعت خودرو سازی کنار میرند
اینا بیشتر دلال صفت هستند تا تولید کننده
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۲سلام داداش مهدی خون خودتو کثیف نکن که فایده نداره ما تو یه بازار بسته هستیم وهمین جور میمونه چون در غیر این صورت این به اصطلاح دو خودرو ساز بزرگ با ازاد شدن گمرک باید نقش نمایندگی فروش خودروهای خارجی رو بازی کنن و برادر های چینی مون هم ور میشکنن.
km
۱۳ آبان ۱۳۹۲چیه مشتی؟؟؟!!! فهمیدی مردم گولتو نمی خورن؟؟ ادامه بدید هیچی نخرین
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۳ آبان ۱۳۹۲درود.
یکسری از بچه ها حزب باد هستند.تا همین چند روز پیش مدام میگفتند که روحانی مچکریم.
حالا ازش انتقاد میکنند.
نه به اون شوریه شور . نه به این بی نمکی.
من ازینها طرفداری نمیکنم ولی دوستان مشکلاتی که در عرض 1 یا 2 سال برای ایران پیش اومده چند ماهه قابل رفع نیست.من میگم به جای قضاوت های زود بگذاریم اینده همه چیز را روشن کند.
ولی با این که ما خودرو ساز هارو تحریم کنیم شدیدا موافقم.
((( ایران و المان )))
مصطفی
۱۳ آبان ۱۳۹۲عملکرد افراد نوع برخورد باهاشون رو مشخص می کنه.
کی گفته هر کسی هر کار بکنه باید ازش دفاع کرد؟
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۳ آبان ۱۳۹۲من هم با تو موافقم KM جان.
بعدش تکلیف مارو روشن کن که طرفدار پورشه ای یا بنز.
برای بحث به این پیغام بده.
MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM
((( ایران و المان )))
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲چرا KM جان . همه می خرند . مثل همین ماشین تیبا2 که پس از چند روز ثبت نام تکمیل شد!!!!!!!!!!!
سعید
۱۳ آبان ۱۳۹۲یه چیزی یادم رفت بگم …
آخه این چه آشغالی هست ( معذرت از تمام پراید دارها ) که یه بمب ( کپسول گاز) هم تهش گذاشتید …
دوستانی که ناراحتی قلبی دارن نبینن
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1307285
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1308869
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲یعنی من نمیدونم الان اگه بگم یه طناب دار هست مجانی ، میندازین گردنتون خودتونو دار میزنین ؟؟؟ پس چرا 19 تومان پول پراید میدین ؟ تو بگو 7 تومان ، من که پیاده رو ترجیح میدم.
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲http://www.mahweb.org/upload/media/gallery/gallery-1378807352100.jpg
http://namehnews.ir/content/files/entezari/48061.jpg
این عکسها مال همون تصادف اتوبان تهران قمه که دو تا اسکانیا خوردن به هم ، دو ماه پیش . تصویری که میبینید هوندا آکورده دهه نودی هست که وقتی لاستیک اتوبوس میترکه اول میخوره به آکورد بعدش به اون یکی اسکانیا . ملاحظه کنید له شده ولی هنوز اکسل جلو ، ستون و شیشه ها سر جاشه یعنی کابین هنوز سالمه پس کمربند بسته باشن قطعا جون سالم به در بردن . حالا فرض کنید راننده این ماشین به جای اینکه 15-20میلیون پول آکورد بیست سال پیش بده میرفت واسه خونوادش پراید میخرید.شاسی لوله میشد شیکمشونو پاره میکرد .
Pooya
۱۳ آبان ۱۳۹۲اون سفیدا جمجمه بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید
۱۴ آبان ۱۳۹۲اره
احمد.ف
۱۳ آبان ۱۳۹۲خیلی دلخراش بود! واقعا متأسفم، واقعا!! نمیدونم چی بگم.
اگر تنها همین یک حادثه برای پراید پیش اومده بود تعطیل کردن خط تولیدش از واجبات بود، حیف و صد حیف که ….
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۲پدال جان لطفا یه آمار حدودی بده چقدر بازدید کننده داری که بفهمیم چقدر زورمون میرسه این همه این جا میگیم نخرید چند نفر میشنون صدامونو .
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۳ آبان ۱۳۹۲حمید جان جواب شمارو در اون یکی از صفحه خوندم.
حرفتون کاملا منطقی و درست بود.
به امید همچون روزی.
((( ایران و المان )))
نخود آش
۱۳ آبان ۱۳۹۲حمید جان. عزیز من چه فایده دارن مردم ما مثل مسئولان فقط فکر منافعشون هستند. اگه بفهمن الان داره ماشین گرون میشه میرن تا جایی که میتونن میخرن تا سود بکنن. تا مردم خودشونو درست نکنن مسئولان درست نمیشن.
تو رو خدا خودتونو درست کنین دیگه. من که دارم از کشور و ملتم ناامید میشم. خیلیها مثل منن.
حمید
۱۴ آبان ۱۳۹۲متاسفانه کاملا درسته نخود آش ، مشکل اینه که وقتی اون مسئولین بین مردم بودن و جزئی از مردم بودن مسئول نشده بودن هنوز ، مث اکثر مردم به منافعشون فکر کردن و تنها هدفشون از اینکه یه مسئولیتی به عهده بگیرن سود شخصی بود و هست و نه چیز دیگه . مسئولان که از مریخ نیومدن روزی بین مردم بودن و چون مثل من ( به کسی بر نخوره ) فقط به سود شخصی فکر میکردن وضع این طوری شده
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۳ آبان ۱۳۹۲اون موقع که با پول مردم جفتک چارکش میزدند باید به فکر این جا هم میبودند.واسه من میره بانک پارسیان تاسیس میکنه.کم میخورد.بانکم تاسیس کرد.
نه یک محصول جدید.نه ایمنیه بیشتر.نه کیفیت بالاتر.هیچیه هیچی.
دوستان قبول کنید مشکلات امروز ما از سکوت دیروزمون بوده.از حمایت های دیروزمون بوده.
باز هم دیر نشده.
((( ایران و المان )))
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲میلاد جان ما تا ابد نمی تونیم به هم اعتماد کنیم و با هم یک صدا شیم !!!!!!!
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۳ آبان ۱۳۹۲درود لامبو جان.
حرفتو قبول دارم.
لامبو جان شما رشته ی درسیت چیه؟
((( ایران و المان )))
سپهر
۱۳ آبان ۱۳۹۲دیگه واقعا مردم خسته شدن صدا هممون درومده و سال به سال داره فاصلمون با کشورای دیگه بیشتر میشه
آقا بخدا ایران خیلی کشور ثروتمندیه پس ما جووناش چرا اینقد بدبختیم؟
بعضیام ماشالا پول یه سوپر اسپرت رو میدن ماشین سدان میگیرن.
:(
مهدی
۱۳ آبان ۱۳۹۲خودرو ساز ها رو کامل خصوصی کنید و یه رقابت کوچولو داخلی یا خارجی راه بندازید
همه ی مشکلات خودرو یی خود به خود به مرور زمان حل میشه کلی بار هم از دوش دولت برداشته میشه
اگه این پدر بزرگا بزارن !!!
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲اگه این کار رو بکنند صنعت لگن سازی ایران نابود می شه!!!!!
مهدی
۱۴ آبان ۱۳۹۲خصوصی بشه نابود نمیشن
چون جونای ایران این صنعت رو تا آسمون هفتم بالا میبرن
کاراشون رو دیده باشی این حرفا رو نمی زنی
البته اگه بهشون اعتماد بشه
محمد امیر
۱۳ آبان ۱۳۹۲خوشحالم که خودشون هم فهمیدن با این کلک ها دیگه نمی تونن مردم رو بچاپن. صحبت های آقای وزیر و بعد بستن سایت های فروش به بهانه تکمیل ظرفیت و بعدش هم که دیدن نخیر خبری نیست مجبور شدن کوتاه بیان و بگن به احتران دولت و مردم!!! افزایش قیمت نداریم. از کی تا حالا واسه ملت شماها ارزش قائلید؟ لابد از وقتی رایتل اومده! چی شد پس؟ شما که می گفتید تا سی درصد باید قیمت ها اضافه بشه پس چرا کوتاه اومدید؟ نه دیگه ملت ملتِ پنج شش سال پیش نیستن، الان دیگه همه لااقل یه پراید زیر پاشون هست و ترجیح میدن با این قیمت ها همون رو داشته باشن تا اینکه بخوان زیر بار قسط و قرض برن واسه تعویض خودروشون، اون هم با این همه گرونی. آره آقا جون مردم دیگه پول ندارن اگر هم داشته باشن اینقدر گرفتاری دارن که نرسه پرایدشون رو بدن تیبا بخرن!!!
sorena330
۱۳ آبان ۱۳۹۲مردم رو مسخره کردن اینها همش برنامه ریزی شده بوده …
amiman
۱۳ آبان ۱۳۹۲مگه نمیگن ضرر میدیم ؟
خوب ببندید دره طویله رو !!
این دو شرکت قاتل جان و مال مردم بد بخت و بی بخار ایران هستن ! من بین این مردم بد بخت .
حامد MASERATI GT
۱۳ آبان ۱۳۹۲نه واقعا زحمت کشیدن پراید 18 میلیونی رو گرون نکردن خسته نباشین . چین همین پراید و با 4 تومن براتون میسازه چطور اونا ضرر نمیدن اما شما با 18 تومن ی فرغون و میدین دست مردم ضرر میدین . بابا یخوره کمتر بخورین هیچی نمیشه والا
محمد
۱۴ آبان ۱۳۹۲به خدا یه یده جنبه ندارن ماشین ایرانی هم براشون زیادیه با پراید یا پژو 180 تا پر میکنن اگه ماشین خارجی سوار شن خودشونو میکش
ایرانی
۱۴ آبان ۱۳۹۲گریه آورترین جوک تاریخ:
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: ایران خودرو و سایپا به رغم زیان دهی، قیمت خودروهای تولیدی خود را به منظور همراهی با مردم تا پایان سال افزایش نمیدهند!
اشكان
۱۵ آبان ۱۳۹۲اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.
به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاهها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند. ***** غیرتمندی و بیاعتنایی مردم و اولین عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت
امیر علی
۱۵ آبان ۱۳۹۲عزیزانم آخه این چیه دارید میگید.نخریم چون میخوان گرون کنن؟
برید خداوکیلی چرخی تو بنگاه های خودرو بزنید.قیمت ماشینای دست دوم از دوهفته پیش چقد بالا رفته!
از یک میلیون تا ده میلیون(بستگی به نوع خودرو)
هومن
۱۵ آبان ۱۳۹۲دولت به اصطلاح تدبیر و امید یکبار با حرف پرانی رییس بانک مرکزی و دفعه دوم وزیر صنعت گند زدن به وضعیت اقتصادی مردم … خدا سومی رو به خیر کنه
سهراب
۱۵ آبان ۱۳۹۲اقا من الان سه ماه میخوام ماشین بگیرم ۴۰ ملیونم پول دارم میخواستم یه ماشین صفر بگیرم زورم اومد پولمو دست این حلبی مونتاژ کونا بدم الانم اگر خیلی گیر نبودمو محل کار و منزلم طوری بود که ماشین نمیخواست اصلا نمیگرفتم ولی با این حرفه اخر وزیر میخوام برم یه ماشین دست دوم بگیرم ولی پول به اینا ندم
مهدي
۱۵ آبان ۱۳۹۲من نمیدونم اینا چطوری حساب کتاب میکنن که میگن ما داریم ضرر میدیم؟ نمیدونم رو پیشونی این ملت چی نوشته که مسئولین ما رو ببو فرض کردن. اینا حرف خدا و پیغمبر و دین و ایمون حالیشون نمیشه. باید ملت بریزن بیرون برن ایران خودرو و سایپا رو با خاک یکسان کنند. والسلام. وگرنه نه احمدی نژاد نه روحانی نه هیچ کس دیگه حریف این خودروسازهای کثیف نمیشه. شما دیدی تا حالا چاقو دسته خودشو ببره؟ نه داداش. الاغ هم میفهمه این خودرو سازها دارن دزدی میکنن خون مردمو میکنن تو شیشه اونوقت فکر کردین این مسئولین محترم نمیفهمن ؟ خوب هم میفهمن ولی خودشون میشن شریک دزد و رفیق غافله. یه سفره ای پهن شده همه نشستن دارن تناول (چپاول ) میکنن. اونوقتهایی هم که می بینید یه صداهایی ازشون به نشانه اعتراض بلند میشه واسه اینه که بر سر رون مرغ دعوا شده که کی رون رو برداره !!! وگرنه همه این سفره رو قبول دارن.عمرا هم نمیذارن این سفره به این وفور نعمتی برچیده بشه. واسه همین کارگرهای بدبخت رو بهونه میکنن میگن چون n نفر بیکار میشن ما نمیتونیم صنعت خودروسازی (توجه فرمودید که : «صنعت خودرو سازی» ) رو تعطیل کنیم!!! یکی نیستکه بگه داداش اولا قرار نیست صنعت خودرو سازی تعطیل بشه حتی نیاز نیست ایرانخودرو و سایپا تعطیل بشن. شما لطف کنید اون دوستان و فامیلها و آقازاده ها رو که به عنوان مدیر گذاشتین سرکار جمع کنید ، بعدش فراخوان بدید به شرکتهای خودروسازی جهان که بیان در همین ایرانخودرو و سایپا خط تولید راه بندازن با همین کارگرها. اونوقت میبینید که ایران میشه صادر کننده خودرو . به خاطر دستمزد بسیار پایین کارگران ایرانی و همچنین موقعیت جغرافیایی خاص ایران ، خیلی شرکتها واسه بازار خاورمیانه ایران رو واسه تولید انتخاب خواهند کرد. ولی افسوس که به خاطر منافع یک عده بسیار قلیل همه منافع ملی ما نادیده گرفته می شود و هیچ کس هم کاری از دستش بر نمی آید حتی قانون .
مهدي
۱۵ آبان ۱۳۹۲غافله = قافله (تصحیح می شود)
مهدي
۱۵ آبان ۱۳۹۲مگه ما به دلار حقوق میگیریم که باید به دلار خرج کنیم ؟ یه کارمند که 700 تومن حقوق میگیره چطوری ماشین بخره؟ بعد میگن چرا در ادارات فساد زیاده . اگه فساد کم باشه باید شک کرد نه از زیاد بودن فساد.
حقوق کارمند و کارگر تو اروپا و آمریکا چقدره و اینجا چقدره. اونوقت قیمت ماشین اونجا چقدره و اینجا چقدر. شما به این سایت یه نگاه بنداز
http://www.carshop.co.uk/used-cars?sortBy=PRICE_ASC&stockStatus=&capMakeName=renault&capRangeName=megane&store=&byFinance=false&fromPrice=2778&toPrice=40724&fromMonthlyPayment=50&toMonthlyPayment=750&vehicleType=CAR&_saleOnly=&expandAgeFilter=&toMileage=&fromYear=&toYear=&maxAge=&expandEngineFilter=&fromEngine=1&toEngine=&transmission=&fuel=&expandBodyFilter=&bodyStyles=null&colour=null&selectedDoors=null&expandOptionsFilter=&topFeatures=null&Search2=Update+Results
amir.t.
۱۵ آبان ۱۳۹۲ای مردم به کی قسم بخورم چیزی که تو ایران رفت بالا دیگه پایین بیا نیست.برید دعا کنید که قیمت ها ثابت بمونه …
سینا
۱۶ آبان ۱۳۹۲نه توروخدا بیاید پرایدو بکنید20ملیون بیاید تعارف نکنید خاک آمریکا آلمان ژاپن تو سر ایران بیخودی آمریکا به ایران گیرنمیده هر کی دستش به دهنش رسید جولوپلاسشو جمع کرد از ایران رفت خدایا یه کاری واسه ما بکن آرزو داریم تو ایران خراب آباد کسی صدای کسی رو نمیشنوه
e_m
۱۷ آبان ۱۳۹۲مای بدبخت برج دو برای پژو 405 دوگانه ثبت نام کردیم تحویل شهریور ولی هنوز بهمون ندادن گفتن تا دو ماه دیگه هم شاید ندن!!!
از ما شمپت تر وجود نداره!!!
شاید این جمعه بیاید شاید هم اون جمعه بیاید…….
مهدي
۱۸ آبان ۱۳۹۲یاسر جان . ایراد از مسلمانی ما نیست. ایراد از نوع مسلمانی ماست. وگرنه عربستان و قطر و امارات و کویت و ترکیه و لبنان و مصرو بحرین هم مسلمانند ولی طوری زندگی میکنند که ملت ما حتی در خواب و رویای خودشون هم اون زندگی رو نمی بینن. اونا فقط نفت دارن ولی ما خدا برکت بده ،نفت داریم ، گاز داریم ، انواع و اقسام معدن داریم ، خاک داریم ( همین خاک هم نعمتیه که امارات نداره) و هزار چیز دیگه ولی ازاون جایی که سیستم نظارتی درست و حسابی نداریم و مسئولین ما راحت بخور بخور میکنن و هیچ نهاد نظارتی « سالم » و «قدرتمند» وجود نداره که جلوشونو بگیره ، هیچی نداریم . مردم اون کشورها سوار بهترین و جدیدترین خودروهای جهان میشن ، مردم ما باید واسه پراید لگن قوطی حلبی تو صف وایستن.بیشتر مردم حتی قدرت خرید پراید هم ندارن.
یاسر
۱۷ آبان ۱۳۹۲سلام .ما یاد گرفتیم که فکر نکنیم تصمیم نگیریم .اقایان بهتر میفهمند فکر میکنند استخاره میگیرند و برای ما تصمیم میگیرند.خدا خیرشان دهد انشاالله که خیر است. ما یاد گرفتیم که وضعیت موجود در هر زمانی بهترین حالت پیش امده است .امکان ندارد بشود که وضعیت بهتری را پیش اورد. ما میتوانیم خودری ملی داشته باشیم خودکفا باشیم وخداراشکر محتاج خارجیها نباشیم پس با شوق وذوق میخریم و با لذت میرانیم پس می پذیریم . معترض خاءن به کشور است و اسلام در ختر است. اگر خارجی ها در رفاه هستند دلیلش این است که قرار است در اخرت بروند جهنم. (سریح میگم هر عیب که هست از مسلمانی ماست)
مبین
۱۷ آبان ۱۳۹۲به ما چی می دن
sunmartin
۱۷ آبان ۱۳۹۲ما چوب نسل گزشته رو میخوریم، ایران در دهه 50 جزو صادرکنندگان لوازم خانگی و خودرو بود …
کیانوش
۱۹ آبان ۱۳۹۲سلام نمیدونم منو یادتون هست یا نه (قدیمیا رو میگم) یه چند ماهی میشد نمیومدم سایت چون دیگه واسم اعصاب نمونده میام میبینم خبر های جدیدو گر میگیرم میسوزم که در آمدم به ریاله و خرجم به دلار من تا 4 ماه پیش میگفتم نخرید نخریم درست میشه اما الان میبینم وقتی پولم تو بانک هر روز ارزشش کمتر میشه وقتی میبینم پارسال میتونستم 3 تا پراید بخرم امسال شده یکی (منظورم پایین اومدن قدرت خریده) و روز به روزم بدتر میشه اینجا جاییه که هر کاری امروز کردی برنده ای اگه بخوای بشینی سوخت میشی پس هر کی میخواد بخره بخره
واسمم مهم نیست چند تا دیس میخورم پس بزنید من حرفم و گفتم
sunmartin
۲۱ آبان ۱۳۹۲تا بحال مجلات خودرویی رو ورق زدین؟ من که الان 4 ساله دیگه مثل اولها به مجلات و هفته نامه ها پول نمیدم دلیلش اینه که بیشتر منو عصبی میکنه برگزاری سالانه جشنواره ها و معرفی و رلیز خودروهای زیباتر با امکانات بهتر با قیمت های قبیلی افزایش تکنولوژی های بهینه شده و فناوری های مبتنی بر منطق و عقل …رنگ های زیباتر و بدیع تر، شرایط بهتر برای خرید خودروی دلخواه اما مملکت ما : افزایش قیمت تولید خودروهای نیم قرن پیش کمبود قطعات خودروهای دیس کانتینیو شده ، تهدید دست اندرکاران بازار و خودرو به گرانتر کردن قیمت ها نه رشدی نه خودروی جدید نه امکانات و نه شرایط بهتری روز به روز بدتر از دیروز و سال های پیش این اوضاع تا جایی ادامه پیدا میکنه که دیگه خرید خودرو به صورت یک آرزو و یه امرز غیر محتمل برای مشتریان و نیازمندان واقعی به خودرو تبدیل بشه ، نه واردات به این شکل و با این تعرفه 140 درصدی به درد من و شما میخوره ونه این خودروهای 110 درصد چینی شده و قدیمی اینها آهن پره هایی هستند که بصورت جنون آمیز مونتاژ و به خورد مصرف کننده ایرانی داده میشن …شرایط بدتر میشه