رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد با تصویب شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات خرید خودروهای عمومی برای جایگزینی خودروهای فرسوده تا دو برابر افزایش یافته است.
این تسهیلات برای خرید و نوسازی تاکسی، وانت و سواری کرایه تا سقف ۲۰ میلیون تومان یا ۸۰ درصد قیمت خودرو پرداخت میشود.
هنوز اعطای تسهیلات برای جایگزینی خودروهای فرسوده شخصی، در ابهام قرار دارد.
احسان(احسان سابق)
۱۹ دی ۱۳۹۲20 میلیون تومن وام برای کسی که می خواد تاکسی و وانت بخره.خدا کنه هیچکس مجبور نشه چنین وامی بگیره اما با این قیمت ماشینا مردم از کجا این همه پول نقد بیارن؟خدایا دولتمردامون گند زدن به این مملکت تو خودت نجاتمون بده
یه پسل باهوش
۱۹ دی ۱۳۹۲البته اوضاع با تدبیر درست میشه
من ته دلم روشنه
دوره ی …. ها گذشت
carbonado aventador
۱۹ دی ۱۳۹۲تا وقتی که آمریکا ریشه ی ما رو از ته نزنه نه تحریم ها برداشته می شه و نه …..!!!!!!!
مرتضی
۱۹ دی ۱۳۹۲امریکا سگ کی باشه؟؟؟ یعنی ما از ویتنام و کره شمالی جماعت ضعیف تریم؟؟
مرتضی
۲۱ دی ۱۳۹۲این منفی ها یعنی شما خودتون رو پست و حقیر میشمارین جلوی امریکایی ها؟؟ عجب نسل جدیدی حاشا …. ایکاش این مثبت منفی ها ارزشی داشت برام ولی یک جامعه آماری خیلی کوچیک سی و چند نفره که هست!!!
zondar
۱۹ دی ۱۳۹۲F.A
خودرو میخریم:چون مجبوریم
شیر قیمتش 5 برابر میشه میخریم:اااا چون مجبوریم
برنج میشه کیلویی 8000 تومن میخریم:چون مجبوریم
اجباری در کار نیست
اسم این بی فرهنگیه،حماقته
ما فرهنگمون تهی شده که این اتفاقا برامون میوفته
zondar
۱۹ دی ۱۳۹۲F.A
عدم تعادل جمعیت در شهرها
مهمترین علت الودگیه شهری مثل تهران
خودرو،کیفیت سوخت، دلایل مهم دیگه اند
امید
۱۹ دی ۱۳۹۲به نظر من به جای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باید مدیران البته مثلا مدیران و…را ازرده خارج کرد این ها عامل اصلی الودگی هستند
به امید رستگاری
مسی
۲۰ دی ۱۳۹۲اونهایی که وام گرفتن میدونن
وقتی وام میگیری باید 5 برابرشو پس بدی …
یعنی 20 میلیون وام میدن … 100 میلیون پس میگیرن
کدوم آدم عاقلی 100 میلیون واسه پیکان وانت یا نیسان گاوی پول میده؟
مسی
۲۰ دی ۱۳۹۲راستی اگه وام رو هم بدهند… تازه میرسیم به مشکل اصلی که همون ویران خودرو هستش…
بعد از هفت ماه هم خودروهایی رو که پولشو گرفته تحویل نمیده!
این هم مدرک
http://etcui.com/1390-05-10-17-59-39.html
غمگین
۱۹ دی ۱۳۹۲حالا این وامی که پرداخت می کنند چه قدر کارمزد داره! اگه پولی هم بدن چند برابرش رو کارمزد می گیرن راننده تاکسی از ماشین قدیمی خلاص میشه اما….
مرتضی
۱۹ دی ۱۳۹۲بالای چهار در صد …….این یعنی نزول!!!!! طرف گوشت سگ بخوره شرافت داره به گرفتن وامی که نزول داشته باشه
صفا
۲۰ دی ۱۳۹۲نزول و 4 درصد چه ارتباطی به هم دارند عزیز ؟؟
توی کشور وقتی تورم 40 درصد هست چطور میشه وام 4 درصدی رو منطقی دونست ؟ شنیدی توی اروپا و آمریکا وام 3 یا 4 درصدی یا کمتر میدن ولی توجه نکردی تورم اونها همیشه کمتر از نرخ سود وام بانکیشون هست عزیز
مرتضی
۲۱ دی ۱۳۹۲من معیارم اروپا نیست امریکا که دیگه ول معطله با اقتصادش من معیارم فرمان خداست تورم توجیح نمیکنه این استدلال شمارو
amir
۲۰ دی ۱۳۹۲این راننده ها بیچاره تا چند سال باید کار کنند تا وام و سودشو بدن؟
توفیقی
۱۹ دی ۱۳۹۲نخواستیم بابا.دیگه انقدرها هم بدبخت نشدیم.
hrf
۱۹ دی ۱۳۹۲خودروهای ایرانی نو و کهنه نداره ک.
همه ب یک میزان الودگی تولید میکنند.
sorena330تحریم شبه خودرو سازان تا پیروزی
۱۹ دی ۱۳۹۲تازه نوهشا بیشتر آلودگی تولید میکنه…
sorena330
۱۹ دی ۱۳۹۲نو هاش
(باتشکر)
مهرداد دریفت
۱۹ دی ۱۳۹۲تا زمانی که بنزین و گازویل کشور انقدر بیکیفت هست حتی خورو های خارجی هم الاینده حساب میشن . این خانه از پای بست ویران است . قبل از اینکه خودروهای فرسوده رو که منبع درامد خانواده هایی هستند از قشر ضعیف از رده خارج کنن و با پرداخت مثلا تسهیلاتی که معلوم نیست چه شرایطی داشته باشه و هزار جور ضامن و کارمندو … که فکر نکنم کسی قادر به دریافتش باشه . بیان بنزین با کیفیت تولید کنند . باور کنید اگر بخواهند بجای دزدی از نخبه های کشور استفاده درست کنن باور بفرمایید توان و دانش تولید بنزین با کیفیتر از اروپا رو هم داریم . اما متاسفانه جیب اقایان سوراخه و هرچه توی جیب مبارک از سرمایه کشور میریزند پر نمیشود
زیگما
۱۹ دی ۱۳۹۲شما میگید چیکار کنیم؟؟؟؟؟ ما مشکل کمبد بنزین داریم و برای جبرانش به علت کمبود پول و علم نمیتونیم پالایشگاه بزنیم. مجبوریم کیغیت رو بیاریم پایین تا کمیت بره بالا. کار دیگه نمیشه برای بنزین کرد.به قول بعضی ها همینه که هست!
مهرداد دریفت
۱۹ دی ۱۳۹۲مطمعن باشید کمبود پول نیست . چون سرمایه های هنگفتی توی این مملکت هست که زدن پالایشگاه براشون چیزی نیست . اون 52 تن شمش طلا که توی گمرک ترکیه توقیف شد و از ایران داشتن خارجش میکردن از سرمایه کی بود ؟؟ ببنید همین تولید بنزین رو بدن به شرکتهای خصوصی اینقدر سرمایه گذار هست که بخاد اینکار رو انجام بده . از نظر علمی هم فقط کافیه بتونن سر کیسه رو شل کنند و با مهندسان کشورهای دیگه همکاری کنند . وقتی بنزین بیکیفت با قیما پایین تری براشون تمام میشه و ما مجبوریم استفاده کنیم و الودگی ایجاد بشه و سرطان بگیریم و صدامون درنمیاد خب همین میشه دیگه .. درکل از ماست که بر ماست . وگرنه همون اقازاده ای که میگیم جیبش پره رو خودمون اقازادش کردیم
زیگما
۱۹ دی ۱۳۹۲من طرفدار دولت و مسئولین و … نیستم ولی منطقی فکر میکنم.
این ظاهر ماجراس. تراز سرمایه گذاری در ایران منفیه! دولتم هم نمیتونه سرمایه گذاری کنه چون تمام پولش میره برای یارانه و کوفت و زهر مار!اگر هم تا عید امسال با غرب به توافق نرسیم موج جدید تحریم های نفتی از راه میرسن و درآمد کشور از اینی هم که هست کمتر میشه و ……. واویلا!
مرتضی
۱۹ دی ۱۳۹۲پول یه طرفه!! ساختن هر پالایشگاه حداقل ده سال زمان میبره
محمد
۲۰ دی ۱۳۹۲بله دقیقا درسته چطورمامیریم رباط میسازیم که تودنیا کلی صدامیکنه؟ماهواره میسازیم؟فلان وسیله جنگی مدرن میسازیم؟تودانش وعلم کلی تودنیا جلو هستیم؟
و……بعدمیایم قطعات پزو 25سال پیش روهنو از فرانسه وارد میکنیم اصلاچطورجوردرمیاد؟؟
ماها کلی ادعامون میشه بعدمثلانمیتونیم یه گریبکس ماشین تولید کنیم؟یاموتورماشین؟یاهرچیزدیگه ایش رو؟
تازه حتی طراحی ماشینامونم خارجیا میکنن!!!چرا؟واقعابااین همه ادعا وعلم ودانش چرا باید اینطورباشیم؟
جواب پول مفت به یه عده خوب میسازه وجون مردم وخیلی چیزادیگه تواین مملکت هیچارزشی نداره
بخدامااگه بخواییم بنزین که هیچی میتونیم ماشین بسازیم که حتی تودنیایه رغیب بشه واسه غول های خودرو سازی دنیا…میتونیم کلی سروصداکنیم
ولی …..ای خدا چی بگم؟؟؟….
وضع مملکت خیلی خرابه یه مشت ادم….شدن سوار ماهرچه که قدرت هم دست مامردم هست
مسی
۲۰ دی ۱۳۹۲اون رباط و ماهواره و موشک رو هم یکی دیگه ساخته و اینها به دروغ به مردم میگن که ما ساختیم …
مرتضی
۲۱ دی ۱۳۹۲مسی جان چاخان نکن باز میریزن صفحه فیسبوکت کلافه میشی!!
عینک
۱۹ دی ۱۳۹۲من نمیدونم کدوم عقل کلی گفته خودروهای فرسوده20 برابر الودگی تولید میکنند.الودگی وجود افراد بی عقل پشت میزهای مهم هست.
تویوتا کرولا 1994 بیشتر الودگی داره یا 405 مدل 92؟کدومش بیشتر مصرف سوخت داره؟
باید بگن تمام خودروهایی که تولید ایران باشند و 20 سال عمر دارن الودگی دارن.
نه خودروهای وارداتی.یعنی واقعا بنز 190 با موتور 1800 20 برابر بیشتر از 405 الودگی داره؟3برابر بیشتر مصرف سوخت داره؟
محسن.د
۱۹ دی ۱۳۹۲یه جور گفتن خودروهای فرسوده عامل اصلی آلودگی اند . انگار پراید و 405 یورو 6 هستن!
احسان(احسان سابق)
۱۹ دی ۱۳۹۲این همه هزینه پزشکی میشه برای بیماری هایی که از الودگی ماشین های تاریخ مصرف گذشته بوجود میاد.همین ماشین هایی که هر کدومش چند 10 یا حتی چند صد لیتر بیشتر از نمونه های خارجیش در سال بنزین میسوزونه.وقتی تصادف بشه یه عالمه خرج میندازه سر دست کشور و اگر خدای نکرده باعث فوت بشه این همه هزینه ای که صرف افراد فوت شده در طول زندگی اون ها شده هم حساب کنید.هزینه هایی که این ماشین ها سر محیط زیست میارن هم بهش اضاف کنید.این همه هزینه مالی که البته هزینه روانی این قضایا بیشتر هم هست رو حساب کنید.واقعا چرا دولت داره این صنعت رو نگه میداره وقتی هزینه ای که رو دست خودش میذاره بیشتر از مزایاش هست؟(البته اگر مزیتی داشته باشه)
zondar
۱۹ دی ۱۳۹۲F.A
20 میلیون وام میدن که بری باهاش تیبا و سمند تاکسی بگیری؟
اوضاع سمندهای تاکسی بعد از 2 سال رو دیدین
انگار ماشین 20 سال کارکرده
وای به حال تیبا
چجوری از گلوتون پایین میره پول راننده ی زحمت کش؟؟؟؟!؟!؟!!!
mahsa
۱۹ دی ۱۳۹۲خوب شاید منم برا ژیانم وام بگیرم
احمد.ف
۲۰ دی ۱۳۹۲یعنی می خوان ماشین های قبل از ۱۹۹۴ رو اسقاط کنن؟ واسه چی؟ یعنی گلف ۹۲ یا لنسر یا کرولا یا … تکنولوژی و آلودگی اش از پژو ۴۰۵ و پراید دهه ۸۰ میلادی بیشتره؟! بابا اینا دیگه کین؟! :l
جلیل
۲۰ دی ۱۳۹۲من دوو ریسر 1992 دارم.خیلی هم ماشین تمیز و یکی نیست.کاملا معمولی هست.مصرف بنزین هم توی 100 کیلومتر اتوبان 6/5 هست و داخل شهر 9 هست.همیشه هم اولین بار که رفتم معاینه بگیرم راحت معاینه گرفتم.اونوقت ماشین 20 برابر پراید الودگی داره!؟
بنده خدا
۲۰ دی ۱۳۹۲سلام.به نظر من اگه 530ام وی ام با شرایط تسهیلات ویژه تاکسی بشه خیلی بهتر از تیبا یا ماشینای دیگس…سمند ماشین بدی نیست ولی مخصوص خانواده…بهتر از ام وی ام بییاین تاکسی ها رو جیلیec7کنن…البته نه با اون هزینه های واردات بالا و با تسهیلات خوب…این ماشین واقعا برازندس برای رفاه ناوگان عمومی…ولی قیمتش با احتساب واردات بسیار بالاست…هم جیلی ایمنی داره هم مصرف مناسب هم زیباییش…ان شاالله تحریمها زودتر تعدیل بشه با مدیریت صحیح این معضل آلودگی وخودروهای فرسوده هر چه زودتر حل شه…
احسان1
۲۰ دی ۱۳۹۲الان ام وی ام تاکسی داخل مشهد اومده فرودگاه پروازهای خارجی
محمد
۲۰ دی ۱۳۹۲واقاماها چقدربدبختیم والا
میایم سوارتاکسی بشیم یه پیکان قراضه یاحتی سمندنابودجلوپامون ترمز میزنه
ماشینایی که هیج جای دنیااصلاقبولش ندارن
اخه پیکان چی هست که تاکسیش یه چیز باشه؟یاهمون سمند وپراید ایناوقتی توپارکینگ خونه هستنم الودگی دارن تابرسه تاکسی هم بشن
وااای خدا یعنی اینااینطورمیگن وااای باورم نمیشه ماشیناشون حتمایورو8دارن؟؟؟؟؟؟!!!!!
ashkan
۲۰ دی ۱۳۹۲در کشورهای همسایه تویوتا یاریس بامصرف چهار لیتر در 100کیلومتر به قیمت 13/5 میلیون تومان فروخته میشود ودر ایران پراید میشود 15میلیون ماکلی خوشحال میشویم؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!
amin
۲۱ دی ۱۳۹۲آخه دوستان یاریس رو اگه همسایه 13/5 میلیون میفروشه یعنی قیمتش با احتساب دلار 3000 تومانی میشه 4500 دلار.!!!
تویوتا عاشق چشو ابروی عرباست که یاریسو مفت بده بهشون. یه چیزی میشنوین بدو بدو نیاین همونو بنویسین
یاریس قیمتش الان 13000 تا 16000 دلار بسته به آپشناش تو دبی فروخته میشه که به پول ما میشه 39 میلیون تا 50 میلیون
در ضمن پرایدی هم که میخرین 15 میلیون یعنی 5000 دلار قیمتش تقریبا میشه گفت مناسب ماشین 5000 دلاری دیگه الان جایی تولید نمیشه بجز تو هندوستان و چین
من اصلا طرفدار پراید نیستم و نخواهم بود ولی با این قیمت دلار 3000 تومنی بایدم قیمتش همین باشه
مشکل ما بی ارزش بودن پول ماست در ضمن خودم هم پراید 111 دارم فک نکنین بنز سوار میشم که اینارو نوشتم
طوفان
۲۲ دی ۱۳۹۲دوست عزیز نظرت درست اصلا با ارزش فعلی ریال ما حاضریم یاریس 50 میلیون و کمری 80 میلیونی بخریم . اما به نظر شما چرا باید یاریس 50 میلیونی رو 90 میلیون و کمری 80 میلیونی رو 140 میلیون پول بی زبون پاش بدیم ؟ جرا چون با یاریس 50 میلیونی کسی نمیره 207 بخره کسی 206 اتومات نمیخره . نخیر مشکل اصلی ما کاهش ارزش پولمون نیست مشکل اون کسایی هستند که نمیخوان اجازه بدن این دو تا غول که خون مردم رو توشیشه کردن از پا بیفتن ! مشکل مسئولینن که به جای مردم به فکر منافع خودشونن .
amin
۲۲ دی ۱۳۹۲حرفتو کاملا قبول دارم و اینکه ارزش پول ملی ما اینقدر پائینه هم به خاطر همین مسئولین با تدبیر و با کفایت و با وجدان کاری و میهن دوست عرب ستیز صلح جوی ماست
طوفان
۲۲ دی ۱۳۹۲ماقشر متوسط جامعه بدبختیم بدبخت چون هیچ وقت نمی تونیم خوب زندگی کنیم هیچ وقت نمی تونیم طعم یک زندگی معمولی را بچشیم همیشه باید ببینیم و حسرت بخوریم همیشه .
ashkan
۲۲ دی ۱۳۹۲آهن پاره سازان باهاش موافق نیستن چندر غاز پایین میاد که برای مشتری قابل درک نیست _ تنها راه نجات ازین بحران برداشته شدن کامل گمرکی از روی خودروهای وارداتی ، گشایش نمایندگی های مسئول با مسئولیت افراد غیر وابسته و حراف ، ورود قطعات اورجینال بدون گمرک و دلال بازی و پشتیبانی ازین مقوله هست
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۲سلام.دست روی دلمان نزارید که خونه.ماشین را از ما گرفتن و به ما گفتن برو وام 10 میلیونی بگیر وقتی رفتم بانک دیدم باید 3 ساله 16/500 میلیون و پانصد هزار 27 دصد سود باید برگردانم.به داد ما برسید اگر من این همه پول داشتم که خودرو فرسوده سوار نمیشدم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ دی ۱۳۹۲درود.
امیدوارم که ورشکسته بشن.بانک. لگن ساز. و…….
Nima
۲۳ دی ۱۳۹۲دوستان اینجا مجله ماشینه و نه مجله اقتصاد.
موضوع اصلى اصلا یادتون هست؟
تنهای خسته
۲۴ بهمن ۱۳۹۲سلام
حسرت به دل موندم یه ماشین داشته باشم
ده ساله گواهینامه دارم ماشین ندارمممممممممممممممم
خدددددااااااااا برسان خیری