ام.وی.ام ۱۱۰ از آن دست ماشینهایی است که اسم آن خارج و داخل خانه با هم فرق دارد. در برزیل چری کیوکیو، در شیلی چری آیکیو، در روسیه چری سوییت و در ایران هم ام.وی.ام صدا زده میشود. در آمریکا و ایتالیا هم اسمهای دیگری دارد اما در ایران به خاطر شباهت ظاهری آن به خودروی کره ای ماتیز او را گاهی با ماتیز اشتباه می گیرند. در سال ۲۰۰۸ ام وی ام ارزانقیمتترین خودرو در جهان شناخته شد. او شهرت اولیه اش را مدیون جوانان چینی بود. تاکنون این مدل بیشترین فروش شرکت چری بوده است. خود کمپانی ام.وی.ام به آن عنوان افسانهای در تاریخ چین را داده است.
این روزها اگرچه مدل قدیمی ام وی ام ۱۱۰ به عنوان یک خودرو جمع و جور شهری زیاد در خیابانها دیده میشود اما نسخه های دیگری از همین مدل ام وی ام وجود دارد که مشکلات فنی قبلی را رفع و رجوع کرده است. ام وی ام ۱۱۰ اس طراحی مجزایی از ماتیز دارد. البته بهتر است گفته شود که این مدل خودرو به کلی طراحی متفاوتی نسبت به خودروهای دیگر دارد. برای مثال دستگیره عقب نزدیک به شیشه تعبیه شده است. همچنین دیگر در این مدل خبری از در داشبورد نیست.
با اینکه از مدل جدید سوپر مینی ام وی ام تعریف بیشتری میشود، ممکن است شما به خاطر گرانتر بودن آن توانایی خریدش را نداشته باشید. برای همین خاطر بهتر است سراغ گزینه های دیگر نرفته و باز به خرید ام وی ام ۱۱۰ فکر کنید. ام وی ام دو مدل سه و چهار سیلندر دارد.
اگر قصد خرید ام وی ام صفر را ندارید به شما پیشنهاد میکنم که قید مراجعه به بنگاه را بزنید. چراکه ام وی ام تولید کمی در ایران داشته و ممکن است که بهصورت فراوان در بنگاهها وجود نداشته باشد. بنابراین بهتر است بهجای مراجعه به ده بنگاه و نوشتن اسمتان به عنوان متقاضی سراغ فروش دست دوم آن بروید. بهطور مثال در ۲۴ ساعت، ۴۸ مدل مختلف ام وی ام در سایت دیوار به آگهی گذاشته شده است که هر دو مدل ۱۱۰ و ۱۱۰ اس را در بر میگیرد و رنج قیمتی آن از ۹ میلیون تومان شروع میشود. این ام وی ام سال ۸۵ سه سیلندر است که ۹ میلیون تومان در تهران به فروش گذاشته شده است. البته مورد دیگری هم در شهریار ۷ میلیون تومان به فروش گذاشته شده که در نوع خود رقم بسیار عجیبی است.
با حدود ۳ تا چهار میلیون تومان پول بیشتر هم می توانید ام وی ام های ۱۱۰ تولید شده در سال ۱۳۸۸ را بخرید. اما اگر بودجه بیشتری دارید طبیعتاً بهتر است که سراغ خرید ام. وی ام های سال ۹۳ به بعد باشید. این خودرو از سوی فروشنده ها بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده و تفاوت آن هم به خاطر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد بیشتر دومی است. برای مقایسه این خودرو با پراید نیز کافی است که عنوان پراید ۹۳ را جست و جو کرده و ببینید که رنج قیمتی پراید تولید این سال حتی تا بالاتر از ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم رسیده است. ام وی ام سال ۹۴ بین ۱۷ تا ۱۸ میلیون تفاوت قیمت دارد. اولی با ۳۴ هزار کارکرد و دومی با ۱۹ هزار باعث تفاوت یک میلیونی این دو خودرو شده اند.
رپورتاژ آگهی
MAHDI . VENOM-DEMON
۱۶ آبان ۱۳۹۶این اخرش تابلو هست تبلیغه
Amirho3ein
۱۶ آبان ۱۳۹۶این که چه جور دو نفر توش جا می شن همیشه بر من جاس سوال بود؟
رادین
۱۶ آبان ۱۳۹۶در مورد ابعاد خوب هدف خودروساز کوچکی خودرو بوده ،در مورد کیفیتش هم اطلاعی ندارم ولی یک عکس از تصادفش با رنو تالیسمان دیدم خیلی عجیب بود.110 کمتر از رنو خسارت دیده بود.
me84
۱۶ آبان ۱۳۹۶.
از چند نفر که داشتن پرسیدم میگفتن سواریش از پراید بهتره. اما بازار دست دو نداره.
تو ایران تو هر رده قیمتی، باید ماشینی سوار شی که حکم پول نقد رو داشته باشه وگرنه ضرر میکنی.
فرامرز
۱۷ آبان ۱۳۹۶جدیداش رو نمیدونم ولی اون اول که اومده بود یه بار رو نیمکت پشتش نشستم. تو دست انداز از پراید هم خیلی بدتر بود. شاید بخاطر فاصله محوری خیلی کمش باشه. کلا سواریش از پراید بدتر بود
Alireza
۱۶ آبان ۱۳۹۶یه زباله به تمام معنا
ارش
۱۶ آبان ۱۳۹۶این چند نفری که دیس لایک دادن رو باید از نزدیک دید واقعا تماشای اند معلومه خودشون از این زباله ها سوار میشن منم ماشین ایرانی دارم دلیل نمیشه بگن بده ناراحت بشیم ماشین تولید داخل همه زباله هستن.
سیاوش
۱۶ آبان ۱۳۹۶باید جام زهرو سر اجبار نوشید چیکار کنیم اینارو سوار نشیم سوار چی شیم یکی از دوستام داره خیلی ازش تعریف کرد گفت خیلی ازش راضی هستم چند ساله جلو بندیش رو باز نکردم خرج نداره نمیدونم والا
Ahura mazda 3
۱۶ آبان ۱۳۹۶خیلی خیلی آشغاله قیافه و استیلش زشت ترین موجود جهانه
سوارش شی میبرتت ولی آبروتم میبره
فرزاد
۱۶ آبان ۱۳۹۶رپوتاژ رو اولش بنویسین که هی با خوندنش تعجب نکنیم…
حمیدرضا
۱۶ آبان ۱۳۹۶مدلای سه سیلندر نسل اول نسبت به چهارسیلندرها خیلی ضعیفه و تو سربالایی و حتی داخل پیچ های میدون ممکنه دچار کمبود قدرت بشه مهم ترین ایراد نسل قبلم صدای زیاد و ترمزای ضعیف موقعی که چهارسرنشین داخلش باشن البته این تجربه سواری من با مدلای نسل اول جدیداشو سوار نشدم