رپورتاژ: خودروهای لوکس آپشنهایی دارند که همینها آن را لاکچری جلوه میدهد. آپشنهایی مانند سانروف برقی، فرمان الکتریکی، بسته شدن اتوماتیک شیشهها، گرمکن آینههای جانبی، چراغهای خوشآمدگویی و بدرقه و … خودروهای لوکس گویی با انسان سخن میگویند و میشود با آنها تا سالهای سال زندگی کرد و سرگرم بود.
ام جی یکی از برندهایی است که در ایران قیمتی متوسط دارد، اما امکاناتی که خودروهای این کمپانی دارا هستند به هیچ عنوان با قیمتشان همخوانی ندارد. شاید به همین دلیل باشد خرید ام جی صفر اتوماتیک و در مدلهای محدودتری دندهای، سالانه در حال رکورد زدن است، آن هم نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی. بیایید با چند آپشن خاص به کاررفته در خودروهای ام جی آشنا شویم.
توربو شارژ
ام جی ۳۶۰ توربو و GS به توربوشارژ مجهز هستند. توربوشارژ در موتور خودرو به کار میرود که در ابتدا برای هواپیماهای جنگنده استفاده میشد. سال ۱۹۶۲، جنرال موتورز این جسارت را به خرج داد که توربوشارژ را از هواپیما به یکی از وسایل نقلیهاش انتقال دهد، پس از آن نیز بی ام و توربوشارژ را به اروپا آورد. این نوع موتور، با مکش بالای هوا به سمت موتور، قدرت آن را بالا میبرد. چینیها در ام جی GS از این موتور بهره بردهاند. البته گروه خودروسازی آذربایجان نیز با مونتاژ ام جی ۳۶۰ توربو نیز توانست به همین دلیل (موتور توربوشارژ) آمار خرید ام جی صفر اتوماتیک را به سطح قابل قبولی برساند.
نور خودکار
صندلی برقی
تا چند سال پیش کسی گمان نمیکرد با دکمههایی فشاری و ساده بتوان صندلی را در جهتهای مختلفی تنظیم کرد. ام جی علاوه بر این امکان، صندلی راننده را بر اساس ارگونومی بدن انسان نیز طراحی کرده است که قابلیت ماساژدهی دارد! ام جی ۳۵۰ این قابلیت را دارد که صندلی راننده را در ۶ جهت به صورت الکترونیکی تنظیم کند. حتی بعضا صندلی طوری قرار میگیرد که با آینههای بغل نیز تلاقی داشته باشد. احتمالا قیمت ۱۱۵ تا ۱۴۵ میلیون تومان برای داشتن خودرویی با چنین امکانی به علاوه دیگر آپشنهایش، پول زیادی نباشد. اگر چه در سایت دیوار خرید ام جی صفر اتوماتیک ۳۵۰ به دلیل وارد نشدن مدلهای جدید آن امکانپذیر نیست، اما در میان آگهیها مدلهای در حد نو به چشم میخورد. مثلا یک ۳۵۰ وارداتی به همراه یک سال گارانتی و تنها با ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد که عملا صفر کیلومتر محسوب میشود، به قیمت ۱۴۵ میلیون تومان به فروش میرسد.
منبع : ویرلن
نیما
۱۵ آذر ۱۳۹۷ام جی اصلا خاص نیست!!
Ali
۱۵ آذر ۱۳۹۷خداییش ام جی واقعا خاص هست هر مدلیش خصوصا ام جی ۶ و ۳ و شاسی بلندش خیلی طراحی یونیک و فوق العاده ای دارن
مخصوصا ام جی ۶ نیو با سقف پانو مشکی
جنوب
۱۵ آذر ۱۳۹۷عجب تبلیغی پدال جان…..
saeed
۱۵ آذر ۱۳۹۷الان باید نتیجه گرفت ام جی لوکسه!!!!!!!
ولی واقعا جالب بود من هنوزم نمیتوانم گمان کنم با فشردن دکمه هایی ساده بتوان صندلی را در جهتهای مختلفی تنظیم کرد…..
تبلیغات دنیا داره به سمتی میره که توش شوخی با ریزترین مسائل هست، خودمونی بودن ،راحت بودن برای ارتباط با مشتری…اونوقت رپورتاژ آگهیهای ما عین فیلمای دهه 40-50 هنوز مرور صرفا یه متن اتو کشیدس.
آرمین
۱۵ آذر ۱۳۹۷تغییر صندلی در ۶ جهت؟ مگه داریم؟ مگه میشه؟ عجب ابتکاری زدننن
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۷ام جی خاص هست البته نه به این دلایل …..
ام جی خاص هست چون اولین خودرو توربو داری بود که وارد ایران شد..
اولین خودرویی بود که در رنج قیمت زیر 150 میلیون شاسی داینامیک با تعلیق بازوهای چندگانه مستقل ارئه داد…
اولین خودرویی بود که با طراحی اروپائی آبشنهای فراوان و قیمتی متوسط ارئه شد…
Adak
۱۵ آذر ۱۳۹۷وای چقدر ام جی لوکس است
سینا
۱۶ آذر ۱۳۹۷چقدر ناشیانه!