طی دو هفته گذشته بحث شدیدی بین ایساکو و سایپایدک به عنوان شرکتهای خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا در گرفته و هر یک از طرفین ادعا میکنند خودشان مقام اول را در خدمات کسب کرده اند. سایپاییها با استناد به همایشی که خود برگزار کرده اند، این ادعا را دارند و ایران خودروییها نیز با توجه به اعلام آمار اخیر شرکت بازرسی، خود را مستحق عنوان اولی میدانند. شاید از پس همین ادعاها بود که مدیر مهندسی شرکت بازرسی نیز میزبان رسانهها شد تا بگوید روند ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش به چه شکل است.
سعید تاجیک با اشاره به اینکه امتیاز شرکتهای خدمات پس از فروش، براساس کیفیت خدمات، سرعت و هزینه خدمات و همچنین نتایج عملکرد تعیین شده است، گفت: ۵۰ درصد امتیاز این شرکتها براساس نتایج عملکرد تعیین میشود که این بخش موضوع رضایتمندی مشتریان را در بر میگیرد. همچنین کیفیت خدمات سهم ۲۵ درصدی، سرعت خدمات سهم ۲۰ درصدی و هزینه خدمات نیز سهم ۵ درصدی را در امتیاز شرکتهای ارائهدهنده خدمات پس از فروش خودرو دارا هستند.
تاجیک با بیان اینکه میزان مراجعه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش ۶۶ درصد بیشتر از متوسط جهانی است، تاکید کرد: یکی از ایرادات اصلی در وضعیت ارائه خدمات توسط شرکتهای خودروساز در ارزیابی سال ۹۱، مشکل تامین قطعات یدکی و کمبود در این زمینه است. این امکان وجود دارد که جمع تامین قطعه توسط این شرکتها در طول سال ۹۱ به هدف تعیین شده رسیده باشد، ولی در واقع اجرای این طرح در برخی ماهها با تاخیر همراه بوده است. وی در عین حال تاکید کرد که تعداد پذیرش خودروها در نمایندگیهای مجاز شرکتهای خودروساز در سال ۹۰ معادل ۱۶.۵ خودرو به ازای هر نمایندگی بود که این رقم در سال ۹۱ به ۱۵ خودرو در روز رسید. همچنین هر خودروی ایرانی سالانه ۲.۵ مرتبه به نمایندگیهای مجاز شرکتهای خودروساز مراجعه میکند که این رقم در دنیا ۱.۵ تا ۱.۷۵ مرتبه است. با توجه به این آمار شرکت بازرسی، اگر تعداد خودروهای حال حاضر در کشور را حدود ۱۵ میلیون دستگاه بگیریم، ایرانیها در مجموع سالی ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بار به نمایندگیها و تعمیرگاهها مراجعه میکنند.
منبع : روزنامه ی دنیای اقتصاد
احسان
۷ مرداد ۱۳۹۲فکر کنم بهتر بود تیتر رو مینویشتی:
ایرانی ها سالی چند بار بخاطر ماشیناشون تحت شکنجه روحی قرار میگیرند
یک دوست
۷ مرداد ۱۳۹۲وا قعا همین طوره برای ما که از شکنجه روحی هم گذشته بود خدا از شون نگذره میدونی 66% یعنی چی بعد یکی مثل مسیح میاد میگه ماشیناشون با کیفیتن بیا حتما این خبر از رسانه بیگانه هست حالا ماشیناشون رو در 30 سال تغییر ندادن ولی چرا کیفیت ساختشون رو افزایش ندادن واقعا چرا
علیرضا
۷ مرداد ۱۳۹۲666% اصلاح کنید … باسپاس
slr722
۱۰ شهریور ۱۳۹۲ماشینت خوب باشه تعمیرگاه نمیری…
کیانوش
۷ مرداد ۱۳۹۲یکی از آشناها رفته بود واسه میزان فرمان نمایندگی سایپا وقتی بیرون اومده بود تازه فهمیده بود چه غلطی کرده غربیلک فرمونش 180 درجه چرخیده بود .یعنی فرمونش در حالتی که چرخا صاف بود غربیلک طوری قرار میگرفت که انگار نیم دور چرخوندیش در صورتی که قبل رفتن به نمایندگی فقط یکم فرمونش به راست میکشید الان هم به راست میکشه هم شکل قرار گرفتن غربیلک ناجوره :D تصور کنید دیگه :D
نيما
۷ مرداد ۱۳۹۲پس شبیه دوچرخه شده …واقعا تاسف آوره این چه کیفیتی هست !!!!!!!
محمود
۷ مرداد ۱۳۹۲آقا از من میشنوید اصلا ماشینو نمایندگی نبرید من یه سمند ای اف 7 داشتم بعد از یه ماه چراغ چکش روشن شد چون بیمه ی طلایی داشت من به تعمیرگاه های بیرون نبردمش واسه ی این قضیه من 7 بار تو عرض 4 ماه بردمش ایران خودرو و هر بار بعد از یه هفته دوباره روشن میشد تا دیگه خود ایرانخودرو سیم کشی موتورو واسم عوض کرد بهتر که نشد هییییچ بعد از یه مدت موتور با دوتا سیلنر کار میکرد ( با دنده 4 80تا میرفت) تا دیگه کلافه شدم بردمش یه تعمیرگاه با 300 تومن واسم درستش کرد. این مشکل تقریبا حل شد تا شد تابستون که بعد از نیم ساعت رانندگی ماشین خاموش میشد و تا یه ساعت روشن بشو نبود دوباره بردمش نمایندگی گفت از دریچه ی سوختشه و ماشینو یه هفته خوابوندن اونجا تا یه ماه اوکی بود تا دوباره روز از نو روزی از نو بردمش یه تعمیرگاه دیگه گفت تعمیرکار قبلی رله ی دوبلو کناره رادیاتور بسته واسه همین داغ میشده و ماشین خاموش میشده خلاصه دو ماه بعدش ماشینو با 3 تومن ضرر فروختمش حالا یه ماشین چینی دارم درسته آشغاله ولی حد اقل وسط بیابون خاموش نمیشه.
فردید
۷ مرداد ۱۳۹۲دروود بر شرف چینی ها….
اردشیر
۷ مرداد ۱۳۹۲آقا راست میگی والا منم یه ئی اف 7 دارم که پدرمو درآورده …. از اولش که برج 10 سال 90 بود تا الان اصلا یادم نیست چندبار بردمش تعمیرگاه….یه بار بخاطر شیشه شورش ….بعدش بخاطر روشن شدن چراغ ایربگ بعدش بخاطر اشکال تو سیم کشی داخلی که درب سمت راننده ایراد داشت بعد درب سمت شاگرد ایراد پیدا کرد بعدش اگزوزش بعدش دور موتور یه هو خودش میرفت بالا بعدش بعدش شیشه بالابر سمت شاگرد از کار افتاد بعد مارو خوندن برای طرح فراخوان واشر سرسیلندر عوض کردن …..از همه باحال تر این که یه روز یه هو تو خیابون خاموش شد و دیگه روشن نشد ساعت 5 تو هوای داغ اواخر تیر ماه که تا ساعت 10 شب گرفتارش بودم آخر هم با خودرو بر رفت تعمیرگاه ….4 روز بعد زنگ زدن بیا ماشینتو ببر !!! رفتم استارت زدم ماشین روشن شد حرکت کردم برم خونه که دوباره همون اتفاق بعد از 15 دقیقه افتاد و…. دوباره با خوروبر بردمش تعمیر گاه و……. ماشینو راه انداختن و گفتند برو و این فیوز هم دستت باشه گه اگر فلان فیوزش سوخت اینو بزاریش سر جاش تا معلوم بشه اشکال از کجاست !!!!!! (میتونید قیافه منو بعد از این حرف تجسم کنید !!!!) خلاسه راه افتادم با ترس ولرز تا پشت در پارکینگ خونه که یه هو ….دوباره خاموش شد …..ودیگه حتی با فیوز مرحمتی تعمیرگاه هم روشن نشد …..فردا دوباره با خودرو بر بردمش تعمیرگاه ….گفتند باید باشه تا برسی بشه …..وبعد از حدود یکهفته گفتند از ایرن خودرو و ایساکو و… اومدن بازدید و مورد شمارو تائید نکردن که جزوه گارانتی حساب بشه …!!!!! من گفتم باباحالا هنوز 7 ماه از گارانتی ماشین باقی مونده …. ولی تعمیرگاه گفت طبق نظر حضرات گفته شده چون قبلا به این سیم کشی دست خورده از تعهد ما خارج هست …. منم گفتن بابا تو تعمیرگاه های مرکزی ایران خودرو تعمیر شده جای دیگه ای هم نبوده خودتون سابقشو دارین تو کامپیوتر میبینید آخه این یعنی چی …!!!؟؟؟؟ گفتند به ما دیگه ارتباطی نداره اون تعمیرگاه باید جوابگو باشه ؟؟؟ شما باید از اون تعمیرگاه شکایت کنید که چرا کارشو درست انجان نداده ..!!!؟؟؟(تصور قیافه من …خیلی جالبه …!!!!!!) حالا هرچی من میگم بابا طبق گارانتی که خودتون به من دادید گفتید اگر تعمیر در تعمیر گاههای غیر مجاز صورت بگیره و مشکلی پیدا بشه شما گارانتی نمیکنین …اینا همشون تعمیرگاههای خودتونن اونم مرکزیهاتون …البته این قصه هنوز ادامه داره و ماشین من هنوز تو تعمیرگاه هست و من درحال پیگیری ….
feri 007
۷ مرداد ۱۳۹۲والا آقا اردشیر من فکر کنم شما یه دوچرخه میگرفتی باهاش اینور و اونور میرفتی دردسرش کمتر بود… هنوزم دیر نشد… اینو ردش کن بره… از من میشنوی حدود 20 تا 25ملیون بده برو یه مزدا 323 بخر حالشو ببر… و دیگه هم اصلا سمت ماشین ایرانی نرو!!!
حمید
۸ مرداد ۱۳۹۲feri 007 جان 323 هم گرون شده بدبختی ، خوبشو بخواد بخره باید 30-40 تومن پول بده . الان با 20 تومن سیلو صفر میدن در حد 40-50 هزارتا کارکرد . بخدا ما 13 سال داریم یه لامپ ازش عوض نکردیم ، فقط قطعاته مصرفی
نخود آش
۷ مرداد ۱۳۹۲محمود جون حرفتو قبول دارم .خدا از باعث و بانیش نگذره
HASSANBMW
۷ مرداد ۱۳۹۲همش 37 میلیون بار مراجعه!!!
!!!چه قدر کم!!!
نخود آش
۷ مرداد ۱۳۹۲قیمت وانتا رو دیدین. وانت پبکان واسه یه سپر آشغال یه میلیون تومن مردمو می تیغن. کی میشه مردم از شر این حروم خورا راحت شن
جوان ایرانی
۷ مرداد ۱۳۹۲درست ماشین تا وقتی نو هست حداقل سالی 2/5 بار به نمایندگی مراجعه میکنیم بعد اینکه 5 سال از عمر ماشین گذشت سالی 600 بار!!!
AMIR1992
۷ مرداد ۱۳۹۲پدال درست بود می نوشتی: ایرانی ها روزی چند بار به تعمیرگاه میروند؟
amir ali
۷ مرداد ۱۳۹۲سالی 365 بار
علیرضا
۷ مرداد ۱۳۹۲اینارو که میخونم واقعا قدر پژو پارس مدل 82 خودمو میدونم که بعد 10 سال و 210 هزار تا کارکرد هنوز از این اتفاقا واسش نیفتاده !
مهدی
۷ مرداد ۱۳۹۲بعد از 7 بار مراجعه به نمایندگیهای سایپا بدلیل مراجعه و تعمیرات زیاد از لحاظ گارانتی رفتم تو لیست سیاه و ظاهراً دیگه خدمات شایان سایپا یدک شامل من نمیشه…؟؟؟!!!
علیرضا
۷ مرداد ۱۳۹۲پراید صفر داشتم دائم چراغ چک ماشین روشن بود 7 تا نمایندگی بردم درست نکردن گفتن مقاومت فن میخواد نداریم ! بعد 2 ماه کمک هاش به لق لق افتاد … فرمون سفت شد تو دست (نیست خیلی ماشین خوش دستیه دیگه یه باره شد) و… 300 هزارتومن سال 87 (تازه گارانتی هم داشت) دادم بابت تعمیرات ماشین … به هفته نکشید دوباره چند تا مشکل دیگه ایجاد شد … یعنی دیگه دیوونه شدم رفتم ماشین نویی که 300-400 تا هم خرجش کرده بودم رو با 1 میلیون ضرر فروختم یه ال90 گرفتم … اما این بار داشتان عوض شد … درسته ماشین خرابی نداشت و اذیت نمیکرد اما برای هر سرویس ساده ای باید میبردم نمایندگی چون تازه اومده بود کسی سر در نمیاورد … برای هر کاری که میرفتی یه سری قطعه اضافه هم لیست میکردن (حالا این که میبستن رو ماشین یا نه که بماند) و میگفتن اینها هم خرابه عوض کردیم … خلاصه که ماشینی که از سایپا (پارس خودرو) میگیری باید یه بسته قرص اعصاب هم همیشه توی داشبورد ماشین باشه … به شدت ضرروری هست …
I Love Ferrari
۷ مرداد ۱۳۹۲بایدم ۶۶ درصد بیشتربریم تعمیرگاه بااین ماشینای مزخرف.پرایدوپژو وپیکان کجا بعد بنز وپورشه وبی ام و کجا.واقعا برای خودم متأسفم که ایرانیم.ای کاش اروپایی یاآمریکایی بودم که اززندگی لذت میبردم و ماشین خوب سوارمیشدم نه فرغون.
Cobain
۷ مرداد ۱۳۹۲ماها اگر آلمان و آمریکا هم بودیم اونا رو بد عادت می کردیم بعد 10 سال می شدن مثل همینا !! اینجا هر بلایی سر ما میاد هیچ کس اعتراضی نداره و همه انتقادا مال تاکسیه ! چقدر آدم زنده سوختن تو پژو هیچ کس صداش در نیومد .
فرامرز
۸ مرداد ۱۳۹۲خارجیا واسه خرابی نمیرن و اغلب واسه چک و معاینه فنی میرن. 37 میلیون هم خیلی خوشبینانه منتشر شده مثل امار تورم!!!
امین
۷ مرداد ۱۳۹۲وای وای وای
داغون شدم از حرفای دوستان ( مخصوصا آقا اردشیر ) .
این واقعا حق ماست که ماشین نو که پولشو با بدبختی بدست آوردیم اینجوری باشه ، تازه خیر سرشون موتور ملی هم هست ، هر وقت میرم نمایندگی 3-4 تا سمند EF7 اونجا افتاده بدلیل کمبود قطعه . خب بگو اگه موتور ملی هستش پس کمبود قطعتون دیگه چیه با وجدانا !
……..قایقی خواهم ساخت
………………..خواهم انداخت به آب
……………………….دور خواهم شد از این خاک غریب
fleetwood
۷ مرداد ۱۳۹۲منم یه پراید 87 را دو داشتم خداییش دهنشو صاف کردم از بس دستی و تیکاف کشیدم ولی توی دو سال فقط 10000 تومن خرجش کردم ( با 4 سرنشین دستی میکشیدم) خلاصه 19 هزارتا کارکرده بود فروختمش ولی هر کی میدید میگفت 100 هزارتا کارکرده ، اونو فروختم و پژو پارس 89 صفر تحویل گرفتم اونم یه بار توی جاده صفحه کلاژ خورد کرد که با یه مصیبتی بکسلش کردم ، یه بارم گیربکسش عوض شد به زور
فقیر
۷ مرداد ۱۳۹۲امین جان این بلاها دقیقا و دقیقا حق ما ملت راح طلب و … هست شما مطمئن باش هرجای دنیا با ملتشون همچین برخورد تحقیرامیز داشته باشند میریزن شهرو کشورشونو فلج میکنند ولی ما چی فقط غر میزنیم
بنده بعد چندین سال رفت و امد تو ادارات کشورمون به این نتیجه رسیدم که اگه مودبانه و مظلومانه باپرسنل برخورد کنی پرتت میکنن بیرون ولی صداتو که بلند کنی و دادوبیداد بندازی به دست و پات می افتند….
موافق + مخالف – با دلیل
یاحق
amir
۷ مرداد ۱۳۹۲من چند سال قبل پیش یکی از دوستام که دفتر بیمه داشت کار میکردم و هر روز با افرادی برخورد میکردم که موتور خودروشون مفجر شده بود و …. برای مثال یک راننده تاکسی بود که سمند صفرش در جاده موتورش منفجر شده بود و سیلندر و سر سیلندر و … ذوب شده بود و چند سال قبل ما یک دوستی داشتیم یک سمند صفر خریده بود و با همسر و بچه هاش راهی مشهد شد و بعد فرمان سمند صفر در جاده قفل کرد و … و این دوستمون تصادف کرد و … و فقط خودش که پشت فرمون بود و یکی از بچه هاش زنده موندند با کلی جراحت و عمل و … بعد سمندش رو بررسی کردند و …. و ایرانخودرو و … تشخصی دادند که نقص فنی از خودرو بوده و تنها کاری که گفتنند میتونیم براتون انجام بدیم این هست که یک سمند صفر جدید بهتون بدیم و باز هم چند سال قبل از اینکه پژو ایران تحریم کنه یکی دوستانم که 206 صفر خریده بود و کلی مشکلات فنی و …. براش پیش اومد و به پژو فرانسه ایمیل زد و از ایرانخودرو و این بلایی که سر خودرو ها و مردم ایران میاره شکایت کرد و چند وقت بعد از ایرانخودرو باهاش تماس گرفتند و… و گفتند بیا و یک 206 صفر دیگه بهت بدیم و یا پولت رو پس بدیم و …. و از ایمیل و شکایتی که از ایرانخودرو به پژو فرانسه کردی صرفنظر کن و …. بد نیست این رو بدونید که اگر از یک شرکتی خودرو و یا هر محصولی خریداری میکنید که شرکت مادر و تولید کننده اش خارج از ایران هست و در ایران نمایندگی دارد اگر به شرکت مادر ایمیل بزنید و از محصول و خدمات نماینده شرکت داخل ایران شکایت کنید شرکت مادر به نماینده و شرکت ایرانی فشار میاره و … و مجبورشون میکنه که کارتون رو راه بندازند و مشکلاتتون رو برطرف کنند البته این روش تا قبل از این تحریم ها جواب میداد و الان دیگه بخاطر اینکه شرکت مادر نظارت و کاری با ایران و شرکت ایرانی نداره دیگه این روش ایمیل زدن جواب نده اما نمیدونم شاید روی خودرو های چینی و محصولات چینی هنوز هم جواب بده
امیــر
۷ مرداد ۱۳۹۲سلام
از نظرات برخی دوستان واقعاً اظهار ناراحتی می کنم، که این دوستان به خاطر یک موتور ملی EF7 اینقدر دوندگی و عذاب بکشن. البته ناگفته نماند که ما خودمون در مرداد سال 90 یه سمند EF7 از نمایندگی تحویل گرفتیم، تا الان که 2 سال از تحویلش گذشته، همچنین 40 هزار تا هم کار کرده فقط یکبار به نمایندگی رفته اونم نه به خاطر مشکل موتوری که اغلب EF7 ها دارند، بلکه به علت خراب شدن شیر فشار قوی پمپ هیدرولیک بود، علت رو از یکی از افراد مطلع در ایرانخودرو جویا شدم و گفتم: چرا ماشین من بر خلاف EF7 های دیگه مشکل موتوری از جمله روغن ریزی و کاسه نمد و … نداره؟ پاسخ داد: ” به علت اینکه تاریخ تولید سمند شما به نیمه ی اول سال 90 برمی گرده، ولی EF7 هایی که از ابتدای نیمه دوم سال 90 تولید شدند بر خلاف تولیدات قبلی که در آن ها از قطعات آلمان استفاده می شد، از قطعات ایرانی در موتور آنها استفاده شده است و به خاطر همین است که EF7 های این دو سال اخیر یک خط در میون در تعمیرگاه ها سروکله اشون پیدا می شه! ” نمی دونید به خاطر همین مسئله روزی چند بار خدا رو شکر می کنم که تخم مرغ شانسی ما خوب از آب دراومده!!!
عرفان
۷ مرداد ۱۳۹۲واقعا ما ایرانیا چیمون از آمریکایی ها و اروپایی ها کمتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی ایرانی ها از چینی و کره ای و ژاپنی ها کمترن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه من الان بگم خدایا این وضعیت رو سامان بده چی میگه؟؟؟: میگه از ماست که بر ماست میگه تقصیر خودتونه اگر به موقع اعتراض میکردین این جوری نمیشد.
فرق ما ایرانیا با بقیه آدمای دنیا اینه که میترسیم اعتراض کنیم فقط بلدیم تو سایت با مشخصات غلط یه سری نظر بنویسیم.
سرنوشت یه مملکت در دست دولت مردانش نیست بلکه در دست مردمانشه. امیدوارم مردمه ایران ازین خواب بیدار شن………..
فردین
۹ شهریور ۱۳۹۲عرفان جان این مردم بیدار بشو نیستن میدونی مشکل از کجاس ماها باهم خود درگیری داریم متحد نیستیم که بخوایم اعتراض بکنیم سر مسائل کوچیک با هم دعوا داریم چه برسه به این که به کارای بزرگ نظر بدیم تا وقتی اینطوری پیش بریم همین اوضاس وحقمون اینه
نخود آش
۸ مرداد ۱۳۹۲تقصیر خودمونه .همه اینا رو خودمون خریدیم .ایرانیا خریدن .پدر و برادرامون خریدن. خودمون حمایتشون کردیم .البته هنوز دیر نشده عزیزان اتفاقا موقع خوبی هم هست الان اگه از همین الان خرید خودروی نو را از این دو آشغالسازی به صفر برسونیم تعطیل میشن. بیاین این کارو بکنیم به بقیه هم پیشنهاد بدیم. هنوز به اندازه هممون ماشین توی بنگاه ها و نمایشگاههای ماشین هست. باز هم همه چیز دست خودمونه. یه قدم پیش بزارین و دعا کنین خدا کمکمون میکنه
amir
۸ مرداد ۱۳۹۲چند سال قبل من یک دوستی داشتیم یک سمند صفر تازه خریده بود و با همسر و بچه هاش راهی مشهد شد و بعد فرمان و چرخها ی سمند صفر در جاده قفل کرد و … و این دوستمون تصادف کرد و … و فقط خودش که پشت فرمون بود و یکی از بچه هاش زنده موندند با کلی جراحت و عمل و … بعد سمندش رو بررسی کردند و …. و ایرانخودرو و … تشخصی دادند که نقص فنی از خودرو بوده و تنها کاری که گفتنند میتونیم براتون انجام بدیم این هست که یک سمند صفر جدید بهتون بدیم و باز هم چند سال قبل از اینکه پژو ایران تحریم کنه یک نفر که 206 صفر خریده بود و کلی مشکلات فنی و …. براش پیش اومد و به پژو فرانسه ایمیل زد و از ایرانخودرو و این بلایی که سر خودرو ها و مردم ایران میاره شکایت کرد و چند وقت بعد از ایرانخودرو باهاش تماس گرفتند و… و گفتند بیا و یک 206 صفر دیگه بهت بدیم و یا پولت رو پس بدیم و …. و از ایمیل و شکایتی که از ایرانخودرو به پژو فرانسه کردی صرفنظر کن و …. بد نیست این رو بدونید که اگر از یک شرکتی خودرو و یا هر محصولی خریداری میکنید که شرکت مادر و تولید کننده اش خارج از ایران هست و در ایران نمایندگی دارد اگر به شرکت مادر ایمیل بزنید و …. و از محصول و خدمات نماینده شرکت داخل ایران شکایت کنید شرکت مادر به نماینده و شرکت ایرانی فشار میاره و … و مجبورشون میکنه که کارتون رو راه بندازند و مشکلاتتون رو برطرف کنند البته این روش تا قبل از این تحریم ها جواب میداد و الان دیگه بخاطر اینکه شرکت مادر نظارت و کاری با ایران و شرکت ایرانی نداره دیگه این روش ایمیل زدن جواب نده
amir
۹ مرداد ۱۳۹۲پدال اگر ممکن هست این نظر من رو حذف کنید به خاطر اینکه تکراری هست و نظر قدیمی من رو منتشر کردید و یک پیشنهاد با توجه به اینکه تایید نظرات داخل سایت نسبتا زمان زیادی میبره و فردی که نظری میده دقیقا نمیدونه نظرش مشکل داشته که منتشر نشده و … و دچار خود سانسوری و … میشه اگر قابلیت جذف نظرات برای هر کاربر فراهم بود مشکل تکرار نظرات با توجه به زمان تایید نظرات ایجاد نمیشد با تشکر از سایت خوب و مطالب مفیدتون
JUST 911
۸ مرداد ۱۳۹۲خدا رو شکر کنیم با این آشغالای که سوار میشیم اونم از رو مجبوری هنوز زنده ایم, آخه ما جونمون از سر راه اوردیم آقا زاده ها سوار بنز شن . اینم یه کشتار و قتل عام به سبک ایرانخودرو , سایپا و داردستشونه که تو آمار کشته های جاده ها میگه تو دنیا طلا و نقره نبریم برنز حتمیه .
alireza
۹ مرداد ۱۳۹۲بهتر بود بگی سالی چند بار به تعمیرگاه نمیرن!!!
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۲باورگنید امارها خیلی بیشتر از اینهاست نمیگن که دیگه ابروشون بیشتر از اینها نره!!!!
amir
۱۴ مرداد ۱۳۹۲خوب دوستان شما بچه های تی تی هم درد بشید و هم فکر ما که پول نداریم ماشین بخریم وحداقل حمایت می کنیم اونایی که از دست گاری سازا نارحتند بیایید تحریم داخلی کنید تا بفهمند ما اسباب بازی نیستیم که هروز با اعصاب روانمان بازی می کنند حتی محصولات برادران چینی تا یه انقلابی در صنعت خودرو ایجاد بشه به آسایش و امنیت ما مردم ایران احترام بگذارند
ASHK
۱۴ مرداد ۱۳۹۲اقایون جه کاریه ی دفعه ی تندر 90 بخر راحت
بخدا حال مینین باهاش
من خودم چند ساه که دارم راحتم فقط بنزین و روغن همین گلوله کن برو
والله
حسين
۲۳ مرداد ۱۳۹۲من یه سمند ای اف 7 دارم والا ازش خیلی راضیم مدل آخر 91 چندین بار هم باهاش مسافرت رفتم .خدا رو شکر تا الان این چیزایی که نوشتید ندیدم. بجز سرویس های دورهایی فقط یه بار بردمش فراخوان . بسیار عالی پر قدرت وبی صدا کار میکنه
AMIR
۲۴ مرداد ۱۳۹۲من یه رانا دارم که حدود یه سال دارمش هیچ مشکلی نداشته خدارو شکر.
در همه جای دنیا میگن ماشینو تو سالای اول تولید نخرید تا ایراداتش برطرف بشه ولی تو ایران برعکسه.میگن تو سال اول تولید بخرید.خخخخ
مسعود
۱۳ شهریور ۱۳۹۲آقا من 5 ساله یه 405 دارم هییییچ مشکلی هم نداشته خداروشکر ازش خیلی هم راضیم و فقط قطعات مصرفیشو عوض کردم
حمادی
۳۰ شهریور ۱۳۹۲پ ن پ
hero
۲۴ مهر ۱۳۹۲من یه 405 دارم فکر کنم ایراداتش از مرز 20 مورد گذشته ولی هنوز داره راه میره
ما هم بی خیال تعمیرگاه شدیم و داریم ازش کار میکشیم