انتشار میزان تولید خودروها در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان می دهد که چین توانسته با فاصله بسیار زیادی از سایر رقبا، مقام نخست را از آن خود نماید. چینی ها سال پیش نزدیک ۱۸ و نیم میلیون خودرو تولید کردند.
ایران نیز توانسته با رشد ۳.۱ درصدی و تولید بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو جایگاه ۱۳ خود را تکرار کند. ۱.۴ میلیون دستگاه از این تولیدات را خودروهای سواری و ۲۳۵ هزار دستگاه را ماشینهای تجاری شامل می شوند.
ایالات متحده با تولید ۸.۶۵ میلیون دستگاه در جایگاه دوم و ژاپن با اختلاف اندک و تولید ۸.۳۹ در رده های دوم و سوم جای دارند. جایگاه سایر کشورهای خودروساز و میزان رشد تولید آنها را در سال گذشته در جدول ملاحظه می نمایید. ردیف دوم از راست تعدا خودروهای سواری و ردیف سوم تعداد خودروهای تجاری و ردیف چهارم تعداد کل تولید و ردیف آخر میزان تغییر و رشد را نشان می دهند.
۲۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
admin
۲۸ فروردین ۱۳۹۱قرار گرفتن در رتبه13 تولید خودرو صرفا موضوع با ارزشی نیست. ای کاش همچون ایتالیا در رتبه 21 قرار میگرفیتیم ( یا حتی پایین تر!) اما شاهد کیفیت بهتری در خودروهای ساخت داخل بودیم چراکه ارزش در کیفیت است نه در کمیت بالا ولی بی کیفیت
yazdan
۲۸ فروردین ۱۳۹۱تعداد زیاد ولی کیفیت پایین(رتبه مهم نست)
roshak
۲۸ فروردین ۱۳۹۱بگو پس چرانحسی دامن ایران خودرو و سایپای مادر مرده رو گرفته چون 13دهمشدن .ای بابابی چاره ها!
مهدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۱یک بازار 70 میلیونی انحصاری + صادارت به کشورهای درجه پنجم با یک پنجم قیمتی که در داخل به فروش میرسونن (البته به جاش ضرر صادرات رو از مصرف کننده داخلی جبران میکنن) + سرهم کردن شبانه روزی قطعات بدون توجه به کیفیت + عدم مسئولیت پذیری در قبال تولیداتشون و ندادن خدمات و گارانتی مناسب + استفاده از یک قالب یا پلت فرم برای 20 تا 30 سال به نحوی که هفت جد اون طرح و قالب رو در بیارن + لابی و رایزنی زیرمیزی تا تعرفه واردات خودرو همچنان بالا باشه تا هیچ رقیبی واسه فروش گاریهاشون پیدا نشه، نتیجه اش رشد 3 درصدی بوده. اگه هر کشوری این کارا رو میکرد رشد سه درصدی که سهله رشد 300 درصدی پیدا میکرد.
شعار جدید من : اگر نمیخواهید از مدیران سالم و کاربلد وطنی استفاده کنید، یعنی اگه براتون صرف نمیکنه پس لااقل « به جای محصولات چینی مدیران چینی وارد کنید».
مهدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۱ایران کیفیت رو فدای کمیت میکنه دیگه
واقع بین
۲۹ فروردین ۱۳۹۱هه هه ….
این مطلب رو میخونم به یاد بچه کوچیکهایی که هنوز مدرسه نرفتن میفتم که اولی به دومی میگه من 10 تا پول دارم(پولها همه پنجاه تومانی) ولی تو یکی پول داری(یک اسکناس پنج هزار تومانی)
وحالا ایران در این رده بندی مصداق بچه اول(10 تا پول 50 تومانی)
و کشوری مثل ایتالیا مصداق بچه دوم(یکی پول 5000 تومانی)………..!
amir
۲۹ فروردین ۱۳۹۱در تمام بازارهای خودرو دنیا حتی بازار خودرو چین هم رقابت با محصولات خارجی در یک شرایط عادلانه و منطقی وجود داره که باعث رقابت برای بهبود کیفیت محصول و تلاش برای جلب رضایت مصرف کننده داخلی میشه ولی در ایران بازار انحصاری و غیر رقابتی در اختیار خودرو ساز داخلی است است که باعث کاهش کیفیت محصول کاهش خلاقیت و عدم توجه به درخواست مصرف کننده میشه
اور اور
۲۹ فروردین ۱۳۹۱کدوم رتبه شما اگر توانستید یک ماشینو خودتون تولید کردین اون وقته که رتبه به خودتون بدین -این 5ساله که از تبلیغ رانا میگذره فردا که بیاد بازار همون 206 صندوق داره که فقط چراغهاش عوض شده- فردای قیامت باید جواب این آشغالهای که با پولهای هنگفت به مردم میندازین باشین.
ع.مهربان
۲۹ فروردین ۱۳۹۱مدیریت این صنایع یا پدر ماست ، یا دایی و عمو ، یا برادر بزرگتر یا فامیل دور و نزدیک و یا یک دوست صمیمی یا دوست صمیمی یک دوست صمیمی و ….
هنوز جامعه آنقدر رشد فرهنگی نکرده که بتواند در مقابل این ضعفها مقابله کنه و آن را به سمت اصلاح پیش ببره ، به امید یک روزی که بهتر بشیم.
یادمان نرود این یعنی :
از ماست که بر ماست.
بهنام
۲۹ فروردین ۱۳۹۱با سلام
لطفاً در صورت امکان همین جدول رو بر اساس کیفیت محصولات تولیدی ، موضوع گارانتی و شرایط آن تنظیم فرمائید.
با سپاس
رامین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۱تولید فراوان کیفیت زیر صفر .فکرکنم اگه ازلحاظ کیفیت رتبه بندی میشدیم از آخر هم به مقام سیزدهم نمیرسیدیم .
امین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۱والا مردم وقتی راهی ندارن مجبور هستن ماشین ایرانی بخرن وگرنه 13 که خوبه رتبه 100 هم نمی اورد
بابک
۳ اردیبهشت ۱۳۹۱اگه با همین سیاست یه ده بیست سال دیگه پراید رو تولید کنیم احتمالا مقام اول پرتیراژترین خودرو تاریخ جهان رو هم بدست میاریم.
یاد گل زدن به مالدیو بخیر!
سعید
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱سکوت کنندگانی که از قطعه سازان اند و باج خوران ایران خودرو
مسعود
۲۲ تیر ۱۳۹۱مینوشتین سیزدهمین اشغال ساز دنیا بهتر بود اسم خودرو رو به این گاریها وصل نکن
sunmartin
۷ شهریور ۱۳۹۱ایران اولین گران فروش خودرو در جهان در رتبه اول
ایران اولین کشوری که میتونه خودروهاش رو 110 درصد بیشتر از قیمت جهانی بفروشه
ایران تنها کشوری که 206 رو بجای 207 به ملت همیشه در صحنه میفروشه اونم با قیمتی 4 برابر
ایران حامی مستضعفین خارج از ایران(لبنان-سوریه-عراق-و کشورهای درجه 3 امریکایی هوگو چاوز عزیز و کشورهای افریقایی)
ایران در رتبه نخست بی کیفیت ترین خودرو در جهان (چین به خاطر سفید کردن روی این کشور به ویران خودرو و سایه بان به خاطر تولید تی پا جایزه اگزوز تقلبی داد)
mohsen610
۲۲ دی ۱۳۹۱باسلام یه فراری ایتالیا تمتم لگنای کشور ما را میرزه خوب اشغال تولید کردن به خورد ملت دادن
mohsen610
۲۲ دی ۱۳۹۱ملت ببخشید
نيما
۱۰ مرداد ۱۳۹۲فکر کنم فقط برای تعداد بالا اومده و گرنه از نظر کیفیت سیصدم هم نیست ( کمتر از سیصد تا کشور داریم )
حمادی
۱۶ مهر ۱۳۹۲پ ن پ می خوایید سیزدهم نشیم با این وضع گمرک
asadi
۱۸ خرداد ۱۳۹۳ایتالیا از ایران عقب تره!!!!!!!
فراری!!!
سمند پراید!!!!!!!!!
reza
۲۵ مرداد ۱۳۹۳کیف کردین خودروی ملی ما سمند از فراری و خیلی های دیگه رتبش بالا تره