زمانی که تحریمهای وسیع تمامی صنایع ایران از جمله خودروسازی را نشانه گرفت، شرکای قدیمی که انتظار همراهی بیشتری از آنها میرفت، به آسانی قید بازار ایران را زدند و با بیان اینکه ایران سهم کوچکی از بازارهایشان دارد به این بازار پشت کردند. اما خیلی زود آشکار شد که در پشت پرده چه میگذرد.
پژو شریک دیرینه ایران خودرو، که در طول سالیان دراز یک ساختار قدیمی را دائماً در ایران سرپا نگاه داشت و سود کلانی نصیب خود کرد بدون اینکه به انتقال فن آوری و دانش طراحی به شریک خود بپردازد یا سرمایه گذاری خاصی انجام دهد، به امید شراکت بزرگتر و سودآور با جنرال موتورز آمریکا، ذوق زده به شریک ایرانی خود پشت کرد. اما خیلی زود مشخص شد که این تصورات باطل از شراکت با یک کمپانی بزرگ آمریکایی که خود با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکند و بازاری که در آمریکا به پژو و دیگر فرانسویها روی خوش نشان نمیدهد، سرابی بیش نبود. زیان های انباشته پژو و بیکاری کارخانهها و افت تولید و اخراج کارگران در اوج بحرانهای اقتصادی اروپا، نشان داد که پژو چقدر خام دستانه و عجولانه تصمیم به ترک ایران گرفته است. مدیر مالی پژو سیتروئن اکنون اعتراف میکند که تحریم ایران، ماهانه ده میلیون یورو به این شرکت زیان وارد میکند. پشیمانی پژو این روزها که با اشتیاق به دنبال فرمان لغو تحریم و بازگشت به ایران است بیشتر ملموس است. رنو هم که به سختی وارد بازار ایران شده بود و قصد داشت همانند پژو در این بازار ترک تازی کند، برخلاف هم وطن خود دست به سرمایه گذاری سنگین و انتقال دانش برای تولید قطعات زد. با این حال طمع رنو نیز به بازار ایران با ساخت یک خودروی مشابه (تندر ۹۰) در دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو و عدم بروز آوری آن با وجود تغییر در مدلهای خارجی لوگان، واضح بود. رنو تا آخرین لحظات بر دوام در بازار ایران پافشاری کرد اما سرانجام این شرکت نیز راهی جز ترک و دست کشیدن از آرزوها نداشت. خروج شرکتهای خارجی نظیر تویوتا، هیوندای و کیا و حتی بنز و پورشه و سایرین نیز باعث شد تا بازار ایران به صورت غیر رسمی تبدیل به یک بازار سیاه برای این برندها شود. سخنگویان دایملر، کیا و رنو اعلام کردهاند که تحولات سیاسی را به دقت زیر نظر گرفتهاند و منتظر اقدامات مقامات برای رفع تحریمها هستند. بازار بزرگ ۷۷ میلیونی ایران با نیاز ۱.۵ میلیون دستگاه خودروی جدید در سال و حضور چند شرکت ضعیف داخلی که جوابگوی نیازهای مصرف کنندگان خود نیستند، میتواند جذابیتهای زیادی برای بسیاری از شرکتها داشته باشد. علاوه بر گشایشهای سیاسی، تمایل دولت جدید به همکاری با شرکای جدید، باعث امیدواریهای بیشتری نیز شده است. حضور آمریکاییها در این بازار احتمالاً غیر مستقیم خواهد بود. کرایسلر از طریق فیات و جنرال موتورز از طریق پژو-سیتروئن میتوانند در اینجا حاضر شوند. شرکتهای چینی هم پس از این در محاصره برندهای صاحب نام باید امتیازات بیشتری بدهند. شاید تعیین شرکای جدید برای ایران خودرو و سایپا یکی از مهمترین اولویتها باشد. شرکایی که علاوه بر مسئولیت پذیری، انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری را نیز در برنامه داشته باشند.۱۱۹ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
ایرانی
۸ آذر ۱۳۹۲خودروهای فرانسوی دارای استهلاک و مخارج بسیار بالا و بازدهی پایینی هستند
حتی جرمی کلارکسون هم در یکی از برنامه های تخت گاز از خودروهای فرانسوی به عنوان آشغال یاد کرد(به خصوص پژو)
پس چرا ایران باید با فرانسوی های بی خاصیت همکاری کنه؟
ایران میتونه با بزرگترین و موفق ترین خودروساز جهان یعنی تویوتا همکاری موفقی داشته باشه چون خودروهایی به مراتب کم استهلاکتر و به صرفه تر تولید میکنه.
تحریم گیرندگان جان مردم تا پیروزیsorena330
۸ آذر ۱۳۹۲شما فکر میکنی کدوم محصول تویوتا رو شبه خودروسازان داخلی با کمتر از 70-80 میلیون مونتاژ میکنن؟
وقتی نیسان قشقایی و مورانو رو پارس مونتاژ میکرد قیمت نمونه ی داخلی حتی از وارداتی ساخت ژاپن به بهانه ی ارائه گارانتی(!؟)گرونتر بود.
الان پیش فروش 3ومین اس یو وی مزخرف بازار مونتاژ سایپا کاشان 175 میلیونه در حالی که نمونه ی وارداتی رو با 145 همین الآن میتونی بخری که مطمئنا و طبق معمول لیست بلند بالایی از آپشن هارو سایپا حذف میکنه و یا به قیمت فضایی عرضه می کنه.شما فکر میکنی یاریس 81 میلیونی رو کمتر از 90 میلیون به خریدار عرضه میکنن؟
مشکل خودروسازی ایران لاینحل است.
علی
۴ بهمن ۱۳۹۲بله برادر یاریس 15هزار دلاری وبا ارز 3000تومنی میشه45ملیون داد دسست مردم تازه تولید کننده داخلی الان داره دلار مبادله ای 2500تومن میگیره
میکائیل
۱۰ آذر ۱۳۹۲خودروهای فرانسوی به نرمی و دیزاین معروفند.
جرمی کلارکسون در برنامه ی تخت گاز کلا یکسری عقاید نژاد پرستانه در زمینه ی خودرو داره و اصلا در برنامه خوردرو های فرانسوی رو بررسی نمیکنه.
پژو اصلا آشغال نیست و در رنج قیمتی خود در ایران یکی از محبوب ترین برند های خودرو در ایران است.
آشغال این خودرو های چینی است که بازار رو پر کرده اند!
امیدواریم این دو کمپانی فرانسوی پژو و رنو با ایجاد نمایندگی رسمی در ایران مدل های متنوع تر و با قیمت بهتری رو روانه بازار ایران کنند!
مرتضی
۱۵ آذر ۱۳۹۲ماشین های فرانسوی بی شک جزو زشک ترین ماشین های هستند در مجموع! و هستند بجز تعدادی محدود ولی خوب شاید همه چی طراحی نباشه برای مثال رنو 21 رو بهترین طراح اتومبیل جهان در اون سالهخا طراحی کرده بود!!!!! من که اصلا ازش خوشم نمیاومد شمارو نمیدونم یا رنو 19 مثل سگ وحشی میپرید و صدای عجیبی داشت حرفه ای ها!!! حتما یکی دوبار موقع رانندگی خاموش میکردند اینقدر نسبت کلاچ و گاز و … بی ربط بود طراحی ساده ای داشت کلا نسبت به المان که طبیعیه عقب باشند ولی شاید از ایتالیا(میگم شاید چون ایتالیا بیشتر اسپرت سازه) و کلا مدعیان دیگه هم عقب تر به نظر میان!! حالا نمیدونم کی به طراحی زیبا مشهور شدن میکائیل جان
hero
۸ آذر ۱۳۹۲مردم ایران باید خودروهای فرانسوی بخصوص پژو رو تحریم کنن
sorena330
۸ آذر ۱۳۹۲مردم ایران باید خودروسازی ایران رو تحریم کنن…
دیدی که شما نسبت به خودروهای فرانسوی داری رو ایران خودرو و سایپا بهت دادن این آشغال ساز های داخلی اس کلاس هم مونتاژ کنن گند میزنن بهش.
حتی چری 530 وارداتی (اوایل ورود)با ام وی ام 530 زمین تا آسمون فرق داره
چه برسه به خودرو های با کیفیت جهانی…
یارو
۸ آذر ۱۳۹۲مشکل خودرو ساز های ایران را باید با نخریدن خود رو هاشون هل کرد تا برشکست بشن بعدش هم گمرک و ازاد می کنن واز لگنای فرانسوی راحت میشیم و به سراغ ماشین های المانی یا زاپنی میریم
آرمان
۹ آذر ۱۳۹۲اصلا می خواهی همه رو تحریم کنیم فقط ماشین ایتالیایی و انگلیسی سوار شیم؟ گوربابای فرانسه و آلمان.!!
as
۸ آذر ۱۳۹۲چی میگی بابا خر وارد کن سوار میشن . یه پراید رسیده 20 تومان .. مگه دست ماست چی تحریم کنیم چی نکنیم ….
Yashar
۳۰ آذر ۱۳۹۲پژو ماشین خوب هم میسازه مثل 208 ، 308، 508 و…ولی به ایران نمیده چون مسئولینش نمیخان! چون اون موقع …
اشكان
۸ آذر ۱۳۹۲رحمتالله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران،حافظی به گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۰۶ که خسارت دولت ایران ناشی از آلودگی هوا را هشت میلیارد دلار برآورد کرده بود، اشاره می کند و معتقد است که در سالهای اخیر این رقم افزایش چشمگیری داشته و می پرسد چرا نباید این مبلغ مدیریت و به سمت زیرساختها هدایت شود؟
او با انتقاد از خودروسازان، به آلودگی ۸۸ درصدی هوای تهران و نقش خوردروها و موتورسیکلتها اشاره کرد و گفت که طرح زوج و فرد پایمال کردن حقوق شهروندان است و اجرای دائمی آن تا آخر سال غیرقانونی است.
او ادامه داد نباید برای خودروسازان فرش قرمز پهن کرد، خودروسازان باید خسارتی که به مردم چه از لحاظ سلامت و چه از لحاظ رعایت نکردن استانداردهای لازم در خودرو وارد میکنند، را پرداخت کنند.
حافظی گفت آنها باید خود را در رقابت با خودروی خارجی قرار دهند، در اینصورت سطح استانداردها را به حد مطلوب میرسانند .
تحریم گیرندگان جان مردم تا پیروزیsorena330
۸ آذر ۱۳۹۲فقط بلدن به مردم با طرح ترافیک و… سخت بگیرن(چون راحت ترین کاره)اگه شرکت های خودرو سازی رو وادار میکردن خودرو با استاندارد آلایندگی مناسب بسازن اینقد مشکلات نداشتیم.
مصداق تشبیه خودروسازان داخلی به گیرندگان جان مردم واسه ی اینه که میدونید روزانه چند تا سقط جنین داریم؟هوو چند خانواده رو داغدار کرد(وکماکان میکند)چند نفر از سفتی کمربند پراید در تصادفات جان باختند؟
وما هنوز در اندرخم ترمز ای بی اس و یورو 4 مانده ایم…
bahram.bmi
۱۰ آذر ۱۳۹۲تا واردات خودرو آزاد نشه و این دو فرغون ساز ورشکست نشن درست نمیشه
اشكان
۸ آذر ۱۳۹۲آلودگی هوا توسط ارابه سازان{ به اصطلاح خودروساز } فقط در تهران جان ۲۷۲۴ میگیرد این هم سندش +رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت “بر اساس آخرین گزارش ارایه شده توسط وزارت بهداشت در یک سال گذشته در تهران ۲۷۲۴ مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتهایم.”
سینا
۸ آذر ۱۳۹۲تنها راه چاره فقط خصوصی سازی است
مدیر دولتی حقوقشو میگیره و دل نمی سوزونه
در تمام دنیا بزرگترین و موفق ترین ها خصوصی هستند نه دولتی و این کمپانی های خصوصی اند که دولت ها را می گردانند
sorena330
۸ آذر ۱۳۹۲نه نیست.بازار بدون رقیب خصوصی و دولتی نمیشناسه هر آشغالی رو بخواد به مردم میندازه نمونش کاپرا،لیفان 530،ام وی ام 315
سینا
۸ آذر ۱۳۹۲اگه خصوصی بشه باید برای سود آوری رو به صادرات بیاورد و در بازار جهانی که انحصاری وجود ندارد
نمونه اش در صنایع دیگر کشورمان کاملا مشهود است مانند لبنیات و ساختمان و کشاورزی و…که به بازارهای خارج از ایران نگاه می کنند و استاندارد های جهانی را مد نظر دارند
سارا
۸ آذر ۱۳۹۲کاش یه شرکت تولبد کننده موتوتر سیکلت به ایرانمیومد تا این موتور های به درد نخور رو به موتور های بروز و یا الکتریکی تبدیل میکرد … این موتور ها واقعآ پر مصرف آلاینده و بدرد نخور هستن منتها از بس خودروسازی ما داغون هست که موتور در حاشیه قرار گرفته …
PEUGEOT
۸ آذر ۱۳۹۲باسلام
دوستان ترو خدا یه کم واقع بین باشید
دوستان من نظرات همتون رو خوندم
می خوام بهتون بگم اگه هر روز چند تا تصادف با خودرو های 405 ، پرشیا و 206 توی جاده های کشور می بینیم که اینقدر کشته داده چه ربطی به شرکت پژو داره به خدا این ماشینا بیشتر از 15 ،20 ساله که دیگه توی فرانسه تولید نمیشه و همه اینها ایرانی چینیه
و اگه ما داریم این ماشین ها رو سوار میشیم باز هم به پژو ربطی نداره چون ایران خودرو فلان فلان شده مدلهای جدید پژو رو وارد نمیکنه
دوستان ازتون خواهش میکنم برید توی سایت پژو یا همین پدال قسمت خودروهای فرانسوی مدل های پژو رو ببینید که چقدر جذاب و با کیفیت هستند
در کامنت های بعضی دوستان من خوندم که پژو ایران رو ترک کرد و هیچ دانشی رو به خودروسازهای داخلی انتقال نداد خب خودتون مطلب رو خوندید مگه اون یکی خودروسازها ایران رو ترک نکردن. شما به من بگید خودروساز های آلمانی و کره ای و ژاپنی چه دانش فنی در اختیار خودروسازهای داخلی گذاشتن؟
اصلا توی دنیای رقابت هیچ کمپانی دانش فنیش رو در اختیار کمپانی دیگه قرار نمیده.
به خدا مقصر همه اینها ایران خودرو نه پژو فقط و فقط ایران خودرو.
شما الان مثلا هیونداى رو ببیند با اینکه سال تاسیسش از ایران خودرو کمتره ولی ببینید اونا چی تولید می کنن ما چی تولید می کنیم
دوستان انصافا اگه فکر می کنید ناحق میگم دیسلایک کنید
از دوست گرامی (amin) بسیار ممنونم.
احمد.ف
۸ آذر ۱۳۹۲اتفاقا پژو خیلی هم مقصره چون دیده خر مفت گیر آورده داره سواری میکنه. برای بازار بزرگ ایران هم هیچ ارزشی قائل نیست. برای برند خودش هم ارزشی قائل نیست. میگه تا میشه قطعات در پیتی رو قالب ملت ایران کنم سود کنم.
شما دیدی یک جای دنیا مثلا بنز بیاد محصولات ۲۰ سال پیششو تولید کنه؟ همیشه سعی میکنه به برندش و مشتریهاش ارزش قائل بشه و جنس بد دست مردم نده اما همین پژو که شما خیلی طرفداریش رو میکنی داره ملت ما رو میچاپه و روی هر پژو حتی ۴۰۵ سود میزنه به جیب (البته تا قبل تحریم) پس ما حق داریم از شرکتی که برندش در کشور ما در حال تولیده توقع احترام داشته باشیم
یارو
۸ آذر ۱۳۹۲پزو جان در باره ی انتقال دانسته ها باید بکم که ایرانی ها هر چی یادگرفتن از المانی ها بوده به خصوص در زمینه های ماشین سنگین و این که ایران رو ترک کردن دلیلش این بوده که اول خود کارخانه های ماشین سازی ایران نخواستن(چون اونا یه چیزی می خواستن که خودشون منتاز کنن و چون تکنولوزی اون ماشین ها بالا بود نمی تونستن)
و دوم فشار تحریم های امریکا بوده
تو این کامیون های بنز 1921 و 1924 که اکثرا نارنجی رنگن دیدی المان اونا رو پنجاه شصت سال پیش دادبه ایران اون موقع تکنسین های المانی میومدن وبه ما یامیدادن چه جوری تعمیرش کنیم و اوستای همه ی اوستا های ایرانی اونا بودن چون ما با اونا از یک نزاد یعنی اریایی هستسم و در طول تحریم هم المان با ایران یه سری دادو ستد داشت که بخاطرش کلی جریمه شد نمی خوام نزاد پرستی کنم ولی باور کن فرانسوی ها از ایرانیا متنفرن و کارخونه های ماشین سازیش ما رو به چشم اسکناس نگاه می کنن
احمد
۱۱ آذر ۱۳۹۲در مورد انتقال دانش فنی، اینقدر یادم هست که بنز خط تولید کلاس E رو در زیر مجموعه ایران خودرو راه اندازی کرد. تمام دانش مورد نیاز برای تولید یکی از بهترین ماشینای دنیا رو هم بهشون یاد داد تا حدی که نقطه عطفی برای صنعت ما می شد. ولی به دلایل زیادی تعطیل شد.
هیوندایی هم یک مرکز آموزشی بزرگ و مجهز تو تهران راه اندازی کرد.
ولی پژو سود خودش رو تو این دید که از بازار ایران سو استفاده کنه و محصول جدید و قطعات که هیچ، همون 405 رو تو ایران تولید کردن.
درسته محصولات پژو در بازار جهانی کیفیت داره و لی تو ایران فقط داره سواستفاده می کنه…
PEUGEOT
۸ آذر ۱۳۹۲احمد جان دوست گرامی من کاملا با نظر شما موافقم ولی 405 و بقیه پژو هایی که در ایران هست رو اصلا پژو تولید نمی کنه . امتیاز این خودرو ها رو ایران خودرو خریده.( به خاطر این که تولیدش رو بلده)
برای مثال پیکان اول برای انگلیس بود که بعد ایران خودرو امتیازش رو خرید که تاچند سال پیش داشت تولید میشد.
یا همین پراید اول برای کمپانی فورد بود بعد دادش به کیا و بعدش دادش به سایپا که الان هم همه ازش ناراضین ولی این دلیل نمیشه که کمپانی فورد بد باشه.
یارو
۸ آذر ۱۳۹۲پزو جان شما هنوز قانع نشدی پزو . رنو و سیتروعن در حال بر شکست شدن من یکی ار بستگانم توی اروپاست می گه این کارخونه ها دارن همین جوری کارگراشونو اخراج میکنن و مهندساشونم روزی شش ساعت بیشتر کار ندارن . برای چی ما باید از کار خونه های برشکسته خرید کنیم چرا نباید از بزرگ ترین خودرو ساز نیمه اول سال 2013یعنی فلوکس واگن (منبع سایت برترین ها)وبزرگ ترین خودرو ساز سال 2012یعنی تویوتا(منبع سایت پدال)خرید کنیم . در باره ی کشته های جاده ها هم ماشین های پزو از نظر طراحی مشکل دارن ماشین پزو 206که چپ می کنه به خاطر طراحی ضعیفشه نه ایران خودرو. فلوکس گلف تو کلاس همونه ولی بهتریت فرمونو داره موتورشم قوی تره کیفیت بهتره . ایمنی شم بهتره قیمتشم در یه حده قبول کن طراحی های پزو ضعیفه و کلا به درد نمی خوره
اشنا
۱۱ آذر ۱۳۹۲دوست عزیز رنو رو باید از بقیه جدا کنی؟؟؟؟
چند هفته پیش تو امریکا بودم و دیدم چقدر رنو زیاد شده یادم میاد یه سال قبل فقط چند خودرو فرانسوی میدیدم
اما حالا رنو هم کارخونه جدیدش رو تو میشیگان افتتاح کرده هم به عنوان برترین فروشنده خودرو های الکتریکی جهان شده !!!
من خودم رنو نداشتم میدونم خیلی زیبا نیست اما باید خودرو خوبی باشه که تو امریکا 88% افزایش فروش داشته
محسن
۹ آذر ۱۳۹۲ببخشید مگه پیکان الان تولید نمیشه؟ پس وانت پیکان چیه؟ پس روا و اردی چیین؟
محسن 2afm
۸ آذر ۱۳۹۲منم با نظر دوستمون اقا پزو موافقم ولی ما باید تقصیرو تو خودمون دید چون از اونموقع که یادم میاد ما فقط داریم پژو اشقال سمند اشقالl90اشقال مگان 206 زانتیا رو داریم سوار میشیم منم تو یکی از این نظرات داشتم میخوندم که نوشته بود ما باید خودرو سازهای داخلی رو تحریم کنیم حالا من ازتون سوال دارم دوستان من 50 میلیون هزینه کنی 206tu6سوار بشی اخرشم هیچ چی به هیچ چی با خرج بالاش بهتره یا سوناتا2009با امنیت بالاو خرج ارزان
sorena330
۹ آذر ۱۳۹۲206TU6 یعنی چی؟منظورتون TU5ه یا تیب6؟بهترین ماشینی که با50میشه خرید همینه…کمری 2006 با 100تا کارکرد از75 کمتر نیست…
محسن 2afm
۸ آذر ۱۳۹۲بابام همیشه میگه ما باید همیشه افتخار کنیم که تولید داخل داریم اما من میگم چه فاییده وقتی سلامت روح روان و … در خطره ما باید فرهنگ رو از کشورهایی مثل المان کره چین ژاپن امریکا رو یاد بگیریم مثلا تو کشوری مثل المان چرا باید درصد دوچرخه سوارها بیشتر امار کارکن ها بیشتر ولی امار جرم و جنایت کمتر باشه
محسن 2afm
۸ آذر ۱۳۹۲نظر واقعی منو بخاید یک مشت ادم مضخرف خدا نشناس نشستن واصلا بفکر ما و استاندارد های جهانی نیستن و فقطو فقط بفکر اسیب رساندن به ما هستن و میگن گور بابای استاندارد های جهانی خودتو چاپ کردن مردم عشق است
محسن 2afm
۸ آذر ۱۳۹۲اصلا من اعتراض دارم چرا در مجللتون از بوگاتی ویرون صحبتی نمیشه
مک میسل
۱۱ آذر ۱۳۹۲دوست عزیز محسن.برو صفحه بالا زده ماشین های فرانسوی ان جا کلیک کن بوگاتی میاد رو اون کیلک کن میاد.
milad
۸ آذر ۱۳۹۲لعنت به پژو که 20-30ساله فقط به فکر خودش بوده.فقط و فقط آلمان و آمریکا و ژاپن
احسان(احسان سابق)
۸ آذر ۱۳۹۲خواهش می کنم بی عرضگی و طمع ایرانیا رو نباید پای خارجیا بندازیم.اگر کسی باشه که بخواد پول خوبی واسه ته مونده زباله هامون بده دستش رو هم می بوسم.اما همین اقایون حریص خودروساز داخلی حاضرن منت فرانسوی ها رو بکشن
حسین
۱۰ آذر ۱۳۹۲خودرو های پژو موتور پر هزینه ای دارند.اگه از تعمیرکاران بپرسید موتور انواع پژو به تعداد زیاد پیاده میشوند.ولی موتور رنو مثل ال نود بسیار بادوام هستند.
sorena330
۱۱ آذر ۱۳۹۲نه بابا؟
سعید
۲۸ دی ۱۳۹۲عزیزم ال نود هم مثل بقیه فرانسوی ها ماشین پر استحلاکیه ولی چون همه ال نود ها تازه نفس هستند هنوز به خرج نیوفتادن – کلا ماشینهای فرانسوی ماشینهای 60 هزار کیلومتری هستن – یه پژو یا رنو روی 60 هزار تا نیاز به انواع تسمه ، لاستیک ، دیسک و صفحه کلاچ ، جلوبندی و کمک داره و بسیار تنبل و پر مصرف میشه – تازه ال نود که لوازمش خیلی گرونتر از پژو هستش و قیافه هم نداره .
علیرضا
۲۷ مهر ۱۳۹۳سعید جان نظرت واقعا خام بود و نشون دادی که اصلا یک بار هم سوار ال 90 نشدی.
الان که برات مینویسم تو سال 93 هستیم و اولین سری تندر سال 86 اومد یعنی 7 سال پیش. حالا نباید موقع خرج و استهلاکشون شده باشه؟ شما برو اگه تونستی یک ال90 پیدا کن که به خرج و استهلاک و هزینه و سر و صدا افتاده باشه.
دوستان من تسمه تایم ماشینشون رو تو کیلومتر 130000 تعویض کردن و ماشین یکی از دوستان که مدلش 87 هست هنوز که هنوزه با این مقدار کارکرد دیسک و صفحش رو عوض نکرده و اتاقشم هیچ سر و صدایی نداره.
حرف اون دوستمون رو قبول دارم : حساب رنو رو جدا باید از پژو جدا کرد. موتورهای بسیار خرکار و بی خرجی دارن این ماشینا.
سارا
۹ آذر ۱۳۹۲پژو و فرانسه در واقع صنعت خودرو ما رو مستعمره خودشون کرده بودن … هیچ محصول جدیدی به ایران نمیدادن هیچ انتقال دانش و سرمایه ای در کار نبود حتی سر ماجرای تولید 206 صندوق دار یه کلاهی به چه گشادی سر ایران خودرو گذاشتن … حالا یه عده قانع هستن به کم تا دیدن دوباره پژو میاد خوشحال هستن … الآن اگه بیاد فکر میکنید صنعت خودرو متحول میشه ؟ نه خیر فقط میگن دیگه کمبود قطعه برای تولید 206 و پارس و 405 نداریم …
PEUGEOT
۹ آذر ۱۳۹۲با سلام
رفیق(یارو) خوب شد گفتی همین بنز هایی که میگی برای 50 و 60 سال پیشه(نارنجی رنگ که گفتی) توی اخبار چند بار دیدیم که به خاطر طراحیشون(داشتن دماغه و بلند بودن سپر جلو) در تصادفات باعث کشته شدن هموطنانمون شده؟ ولی طراحی های جدید بنز رو الان ببین که چقدر استاندارده. یعنی الان من باید بگم چون 50 و 60 سال پیش طراحیشون اونجوری بوده شرکت بنز بده؟
به نظر من هرچقدر که می گذره طراحی خودرو ها داره بهتر میشه
برای پژو هم همینه این پژوهایی که در ایران هست برای 20 سال پیشه و اونموقع هم همه راضی بودن و نباید اون ماشین ها رو با ماشین های امروزی مقایسه کرد.
همون 206 که میگی طراحیش ضعیفه میدونی یکی از پر فروش ترین خودهای دنیا توی زمان خودش بود حتی توی آمریکا هم خیلی فروش کرد.(منبعش ویکی پدیا)
فولکس گل هم حتی با موتور قوی تر نه در شتاب و نه در سرعت نمی تونه 206 تیپ 5 رو بگیره. حتی فروشش هم خیلی کمتر از 206.
و در رابطه با انتقال دانش فنی ما داریم درباره خودرو های سواری حرف می زنیم نه سنگین بعدشم اگه اینطوری الان اگه پژو نبود که ایران خودرو جز پیکان و وانت باردو چیزی نداشت تولید کنه(حلا بگذریم از پژو ها , سمند با موتور پژو , رانا با موتور پژو و طراحی بدنه پژو 301 و جدیدا قراره وانت پژو رو هم ایران خودرو بده بیرون)
و آخر اینکه پژو دچا بحران شده و ورشکست نشده که این شرایط ممکنه برای هر خودروسازی اتفاق بیفته. یکیش همین جنرال موتورز که تا چند سال پیش داشت ورشکست میشد ولی حالا ببین, توی رده بهترین خودروسازهاست.
sorena330
۹ آذر ۱۳۹۲دوست گلم PEUGEOTراست میگه من نمیدونم کی گفته گل از206 تیب 5 بهتره؟موتور 8سوباب 1800 سی سی که کمتر از 100 اسب تولید میکنه با استهلاک وحشتناک گل وقطعات با قیمت فضایی .درسته با کلاس تراز 206 ه ولی صاحب اول و آخرش خودتی…
یارو
۹ آذر ۱۳۹۲رفیق اون کامیونا فقط توی ایران تولید میشه ولی 206 هنوز توی کارخونه ی پزو هم تولید میشه.در باره ی فلوکس گل هم بگم اینایی که تو ایرانه مال 10 سال پیشه که از همون 40ملیون عدد تولید شده شما چه جور میگی فروش 206 بیشتره نمی دونم و بیشتر بازاری که پزو از دست داده فلوکس گرفته(منبع سایت پدال) الان مدل های گل که در المان تولید میشه بالا ترین تکنولوزی رو دارن و پزو 207هیچ شانسی برای رقابت نداره در باره ی انتقال دانسته ها هم باید بگم که خیلی از کارخانه های ماشین سازی دنیا می خواستن ما ماشیناشونو موتاز کنیم ولی چون نمی تونستیم اون ماشین ها با اون تکنولوزی رو مونتاز کنیم مجبور شدیم بریم سراغ پزو وگرنه پزو هیچ و هیچ لطفی به ما نکرده و فقط به فکر جیب خودش بوده . اگه پزو نبود ایرانخودرو هیچی نداشت تخسیر خودشه
یه سوال ازت دارم چرا انقدر از پزو دفاع می کنی . تو از ماشین اطلاعات زیادی داری منم هم هنر جوی مکانیک خودرو هستم و یه چیزای بلدم و هیچ کس و ندیدم که توی خودرو اطلاعات زیادی داشته باشه و از پزو خوشش بیاد و اینجوری ازش دفاع کنه
sorena330
۹ آذر ۱۳۹۲اولا 206 فقط تا 2012 تولید شده،ثانیا 206 قابل مقایسه با گل(فیس لیفت نسل3)همون مدل موجود در ایران نیست چونکه206 یه خودرو ی جهانیه در حالیکه گلی که شما میگی برزیلیه و در آلمان و سراسر اروپا همچین ماشینی وجود خارجی نداره پژو 206 از سال 2004 4.04 میلیون فروش داشته واقعا فکر میکنی فولکس برزیل توانایی تولید 4میلیون خودرو داره؟ثالثا پدال گفته جای بازار پژو رو رنو(کمتر تحت تاثیر سیاست میگیره)نه فولکس…
کافیه؟
یارو
۹ آذر ۱۳۹۲دادش شما قدرت اعتبار فلوکس واگن رو نمی تونی زیر سوال ببری. فلوکس بزرگ ترین خودرو ساز نیمه ی اول 2013شما اگه به صفحه ی اصلی سایت بری 10ماشین برتر در مصرف و حفاظت از محیط زیست روببینی متوجه میشی که فلوکس در صدره درسته که این ماشینا الان کارایی ندارن ولی این نشون دهندی برتری تکنولوزیه.من توی جا(فکر کنم سلیت1car)خوندم که فلوکس داره روی یه تسمه تایم مادام العمر کار میکنه برتری فلوکس از پزو از هر نظر مثل روز روشنه و نمیشه انکارش کرد
PEUGEOT
۹ آذر ۱۳۹۲من کاملا با نظر دوست خوبم (sorena 330) موافقم.
دوست خوبم (یارو) هیچ خودرو سازی نیست که بتونه از یک مدل ماشین 40 میلیون دستگاه تولید کنه یعنی اصلا فروش نمیره ولی بازم اگر ادعا داری فولکس گل فروشش از 206 بیشتره لطفا یه منبع معتبر ذکر کن تا برم بخونم.
در مورد انتقال دانش فنی هم لطفا بگو چه شرکت هایی بوده و چه دانش فنی رو به خودرو ساز های داخلی انتقال دادن(لطفا با منبع).
بعدشم پژو , ایران خودرو رو مجبور نکرده که بره مدل های از رده خارج پژو رو امتیازشو بخره بعد بیاد با کیفیت خیلی پایین تر از فرانسوی ها تولید کنه بده دست مردم.
همین 407 که به عنوان بالاترین مدل پژو در ایران هست الان در فرانسه دیگه تولید نمیشه.
به نظر من پژو نباید دیگه با ایران خودرو قرارداد ببنده و باید خودروهای مدل بالاش رو با نمایندگی وارد کشور کنه(مثل همه کمپانی ها) تا مردممون بدونن پژو یعنی چی.
sorena330
۱۰ آذر ۱۳۹۲دوست محترم”یارو”:
من نگفتم پژو از فولکس واگن بهتره خواهشا حرف تو دهن من نذارید من گفتم 206 بهتر از گله همین.
این که فولکس یکی از بهترین خودرو سازهای دنیاست غیر قابل انکاره و بازار فروشش تو ایالات متحده غیر قابل مقایسه با پژوئه اما گل(فیس لیفت نسل3 موجود در ایران)در برابر فولکس مثل رانا در برابر پژوئه هیچ وقت من گل رو به عنوان نماینده فولکس ندیدم…
شما هم یه فلش بک به تاریخ بزن بزرگترین ضربه های وارد به ایران ازخود ایرانی ها بوده نه بیگانگان
ازماست که برماست
sorena330
۹ آذر ۱۳۹۲من طرفدار کمپانی با ملیت خاص نیستم ولی اگه حتی تویوتا بیاد با ایکو قرارداد ببنده یاریس رو جای 206 تولید کنه شما فکر میکنی به خاطر دلسوزی واسه ی مردم میادیاریس 2014 به مردم تحویل میده یا وقتی بازار بدون رقابت ایران رو میبینه آشغال ترین محصولشو که سود آوری بیشتری واسش داره تولید میکنه؟بازار رقابتی باعث پیشرفت خودروسازان میشه نه بازار ایران.
یارو
۹ آذر ۱۳۹۲من نمی گم طرفدار ملت یا کپانی خاصی باش من فقط می گم برو تاریخ رو بخون و ببین کیا به پدرانت ظلم کردن و می خواستن وطنت رو تحت سلطه ی خودشون در بیارن و حداقل کاری که می تونی بکنی اینه که پولتو نریزی تو جیبشون بکن
یارو
۹ آذر ۱۳۹۲پزو جان من اینجا عذر خواهی می کنم اون چهل ملیون نبود سی ملیون بود. توی همین سایت پدال خوندم اگه بری توی قسمت جستوجو کلمه ی گلف رو سرچ کنی برات میاد من بلد نبودم ادرسش رو بفرستم. sorena330جان شما هم برو هینو بخون و برتری ها شو نسبت به 206 ببین. در باره ی انتقال دانسته هاهم مگه فرنسوی ها چی بهمون دادن اگه منظورت اینه که 206و405رو به ما دادن تا مونتاز کنیم خوب کره ای هاهم به ما ریو پراید رو دادن زاپنی هاهم وانت نیسان رو دادن و قبلا هم خیلی گفتم که ما چون توانایی مونتاز ماشیت ها با تکنولوزی نداشتیم به سراغ پزو رفتیم . من معتقدم که کارخونه های ایرانی یابد خودشون ماشین بسازن ویا نباشن . وهمه ی کار خونه های دنیا باید ماشین ها شونو خودشون مستقیم به ایرانی ها بفروشن و گمرک باید برداته بشه که در اون صورت مطمعن بزو نمی تونه با فلوکس و تویوتا و هیوندا و کیا و نیسان و مزدا و ….. رقابت کنه
معین
۲ دی ۱۳۹۲دوست من اگه خوبه واسه دیگران خوبه مهم اینه که واسه مردم ما ارزش قایل نیست که هنوزم داره ماشین همون زمانو به ما میندازه این بنزی که میگی ایا در زمان حال اون مدل قدیمیشو به هیچ کجا حتی اتیوپی میداد؟معلومه که نه اما پزو با تمام پرویی داره جنسهای از ردهخارجشو به ما میندازه برام جالبه که شما ازش دفاع میکنی استدلالتون هم اینه که الان ماشیناش خوبه خب این خیانته در حق ما مردم بی دفاع ایران که هم از ایران خودروی خودمون میخوریم هم از پزو و …. هر کارخونه ای که برای سود خودش داره ما رو فدا میکنه
m@jid
۹ آذر ۱۳۹۲ای داد
ای هوار
ای فغان
آی مردم ماشین نخرید توصیه برادرانه من به شما ، دست نگه دارید ماشین ارزون میشه قول میدم به ههمتون یه شش ماه صبر به خرج بدید
ali
۹ آذر ۱۳۹۲پژو تو این سال ها اینقدر از ایران سواستفاده کرد که اگر ایران خودرو دوباره بخاد با پژو کارکنه دوباره یه چیزی مثله قرارداد ترکمن چای رو یاد مردم ایران میاره!!! تو این همه سال بدون اینکه انتقال فناوری کنه به ایران خودرو ماشین های از رده خارجشو با کلی سود به ویران خوردو میداد … بازم میگم همکاری دوباره با پژو یه ننگ میشه برای ایران و مسولان باید گذشته یادشون بیاد.. حالا بازم رنو داشت یکارای میکرد..
بیژن
۹ آذر ۱۳۹۲تو روزنامه هفت صبح خوندم،6″دلیل منطقی واسه اینکه ماشین نداشته باشیم”
“چون داشتن یه ماشین مثلا 206تیپ2 سالانه 16میلیون تومان هزینه داره واین درصورتیه که شمامیتونین با مبلغ حداکثر10میلیون تومان در سال بابت کرایه ماشین به همه کاراتون برسید”
sorena330
۱۰ آذر ۱۳۹۲احمقانه ومضحکه من سال86 یه تیپ 2 از کمپانی گرفتم وفقط لوازم مصرفیشو هر سال عوض کردم همین چندوقت پیشم که فروختمش حتی لاستیک میشلینش بعد از 80000تا کاملا سالم بود…
درشت ترین خرجش هم پمپ بنزین بود که به خاطر سهلانگاری خودم سوخت و 150 خرج برداشت…
هنوزم عاشقشم
PEUGEOT
۱۰ آذر ۱۳۹۲یارو جان من رفتم این مطلبی که گفته بودی رو خوندم فکر کنم شما ادامه این مطلبی که گفتی رو نخوندی چون این 30 میلیون رو در 39 سال تولید کرده(دقیقش 28470000) بوده که به گفته خوده شرکت فولکس روزانه 2000 دستگاه گلف تولید و به فروش رسانده که سالانه میشه 730000 دستگاه.
در حالی که 206 روزانه تولیدش 3100 بوده که سالیانه میشه 1131500 دستگاه.
مهدی
۱۱ آذر ۱۳۹۲دورود به همه دوستان
تنها راه حل برای حل مشکل اینه
1 ایران خودرو و سایپا و …. رو تحریم کنیم تا از این به اصطلاح صنعت خودرو سازی برن (گورشون رو گم کنند)(بعضی موقعها فکر میکنم صاحبان صنعت و صنایع ما و اقتصاد و …. اصلا کل سیستم ایرانی نیستند یک مشت اجنوی هستند که دارند به ما امر و نهی میکنند پس باید نابود شن)
بعضی موقعها برای خودم و هموطنانم خیلی متاسف میشم که تا این حد خوار و ذلیل شدیم
افسوس که دیگه غیرت ایرانی و وطن پرستی داره کم کم تو ایران از بین میره.
خوب بگذریم
2 این نکته به خوبی واضح و مشخصه که رفتار مصرف کنندگان ایرانی هست که خودرو سازان داخلی رو تا این حد بی حیا کرد که هر جور بخوان با مردم رفتار میکنند و کسی نیست بگه چرا؟ چون مردم از …..ها میترسند
این یک حقیقت محض هست
پس اول بهتر خودمون و نیازهامون و طرف مقابل رو بشناسیم
به نظر این حقیر در حال حاضر باید خودرو سازانی وارد بازار بشن که
1 ماشین مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی و خیابانهای پر از دست انداز ایران بتونند به مردم ارائه کنند(چرا که ما زمان نسبتا زیاد و بودجه هنگفتی لازم داریم تا خیابانها و بزرگراهای استاندارد بسازیم)
2 مصرف سوخت و از همه مهمتر قیمت خودرو ها متناسب با توان خرید مردم باشه
3 خودروهای لوکس و اسپرت هم باید با خدمات و حضور شرکتهای تولید کننده وارد بشن تا افراد علاقمند با خیال راحتتر نسبت به خرید قطعات و احتمالا تقویت و ارتقا دادن ماسینهاشون اقدام به خرید کنند
من در بین خودرو سازان خارجی محصولات ژاپن(تویوتا و مزدا و نیسان) و آلمان رو توصیه میکنم برای تولید در تیراژ بالا
وبقیه هم برای موارد خاص
به هر حال نباید به امید دیگران نشست تا برامون کاری کنند خودمون باید به فکر خود باشیم تا اینجوری تحقیر نشیم که یه پراید (قبر متحرک) رو بخریم 20 تومن
سپاسگذارم
آقا وحید
۱۱ آذر ۱۳۹۲هی روزگار……
چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
۱۱ آذر ۱۳۹۲در همایشی که چند روز پیش برگزار شد مدیر عامل ایرانخودرو از ایران به عنوان سرزمین طلایی برای سرمایه گذاری صنعت خودرو یاد کرد.خوب معلومه وقتی یه اتومبیل با تکنلوژی و پلت فرم ۴۰ سال پیش رو به قیمت اتومبیل های مدل روز دنیا و حتی گرونتر میفروشن و این ملت هم واسش صف میکشن و پیش خرید!!!! هم میکنن سرزمین طلایی که چه عرض کنم بهتره بگن سرزمین رویایی یا سرزمین عجایب واسه صنعت خودروسازیه.فقط یه عالیس کم داره لامذهب.البته مدیران محترم صنعت خودرو هرکدومشون به برکت خالی کردن جیب مردم چندتا حاجیه عالیس خانم دارن.بازم میگم به نظر من باید کلیه مدیران رده بالا و میانی صنعت خودرو رو بازنشسته کنن کلا طراحی و تولید خودرو رو بسپارند به خودرو سازهای مطرح و بزرگ دنیا.وگرنه تا این مدیران و مسئولین هستن و پول حرام بهشون میسازه وپول یامفت بهشون مزه داده استغفراله امام زمان عج هم ازپسشون برنمیاد وزیر صنعت که جای خودش داره.کلید قفل صنعت خودرو همینه که گفتم.وگرنه هرکاری که بکنن نمیتونن جلوی دزدی این قوم از خدا بی خبر رو بگیرن.
مهدی
۱۱ آذر ۱۳۹۲اصلاحیه: تکن ولوژی
reza
۱۲ آذر ۱۳۹۲حالا هی ما بگیم تحریم میکنیم.( و واقعا هم به شدت طرفدار تحریمم ) اما خداییش بیشتر اینهایی که میرن محصولات این فرغون سازا رو میخرن اصلا نه این سایتها رو میخونن و نه گوششون به ما بدهکاره خداییش انگار این جماعت واقعا گاری هم بهشون بدی 20 میلون میخرنش سوار میشن یکی رو هم میگیرن هلش بده !!!
مهدی
۱۲ آذر ۱۳۹۲داداش اینایی که میرن به عنوان مثال 52 میلیون میدن 206 یا کارمند بانک هستند که پول یامفت زیردستشون هست یا کارمند دولت هستند که همینطور وامهای بدونه بهره میگیرن و به ….. مشون هم نیست که با خریدشون به مردم ضربه میزنند چون نگرانی ندارند حقوق سرماهشون رو که دارند قربونش برم اکثرا که اهل روی میزن نیستند بیشتر زیر میز سیر میکنند و مزایا که بماند
یه دسته هم هستند که تو این مملکت دلال هستند که تعدادشون کم نیست و هر روز حیون تر از دیروز میشن
داداش من ماهی 600 تومن درآمد دارم مثل … کار میکنم اما پولم نمیرسه به یه مثلا سمند یا ال 90 نمیدونم یه عده چطور میان پول میدن به ماشین
ایکاش همه به بقیه دوستان و …. بگن که خودرو سازان رو تحریم کنند
فکر کنم ارزش مردم ایران (از همه دوستان عذر میخوام) از یه حیون پایین تر شده که اینطور در مقابل خودروسازان جنایتکار ساکت نشستیم و مسئولین خودرو ساز در برنامه های تلویزیونی میان میگن ما داریم ضرر میدیم و الانم هم فقط به خاطر مردم داریم تولید میکنیم و منت هم سر مردم میذارن
مردم ایران خواری و خفت تا کی
از ماست که برماست
سپاسگذارم
PEUGEOT
۱۴ آذر ۱۳۹۲قربون خودت و نظرت مهدی جان دیگه حرفی واسه گفتن نذاشتی
واقعا حرف حساب جواب نداره
مهدی
۱۵ آذر ۱۳۹۲دورود PEUGEOT عزیز
لطف دارید
امیدوارم که روزی این وضعیت درست بشه
سپاسگذارم
عرفان
۱۲ آذر ۱۳۹۲اینو برای ایران خودرو هم بفرستید
منصور
۲۰ آذر ۱۳۹۲دوستان عزیزی که سنگ پژو رو به سینه میرنند، من مدلهای مختلف پژو رو وقتی میدیدم خیلی از دوستان میگن عجب ماشینیه و عجب ماشینیه، خریدم و از همهشون پشیمون شدم.
اگه شما یکم در مورد پژو اطلاعات داشته باشی، میبینی که همین ۴۰۵ موفقترین محصول این شرکت بوده.
۴۰۷ که مذخرفترین ماشین پژو بود و البته اولین مدلی بود که استانداردهای اون سال اروپا رو رعایت کرد و تونست به غرب اروپا راه پیدا کنه.
در کل خودروهای فرانسوی حتی توی اروپا هم طرفدار ندارن.
حتی توی بلژیک که کشوری تقریبا فقیر هست هم امردم ترجیه میدن مدلهای پایین تویوتا بخرند ولی پژو نخرند.
برام خیلی عجیبه که دوستان چطور سنگ این شرکتهارو به سینه میزنند! آیا شمایی که میگی پژو توی کشورهای دیگه ماشینهای سطح بالاو مطابق استاندارد روز و با کیفیت عالی تولید میکنه، تابحال سوار اون مدلها شدی؟ مدتی اونهارو داشتی؟
اولین ماشین پژویی که سوار شدم ۲۰۶ بود و بعدش ۳۰۶ و ۴۰۷ و البته مدلهای CC اینهارو هم داشتم (بجز ۴۰۷ که نمیدونم اصلا cc داره یا نه) و بعدش یک ۴۰۵ مونتاژ ایران خودرو خریدم.
بجرأت میگم احساسی که توی ۴۰۵ داشتم بمراتب خیلی بهتر از مدلهای فرانسوی بود.
هرچند من تا حد امکان دیگه سراغ خودروسازهای ایرانی نمیرم.
اون دوستانی هم که فرمودن مگه تویوتا و هیوندا و کیاموتورز تکنولوژی به ایران وارد کردن که ما از پژو چنین انتظاری دارم، باید خدمتتون عرض کنم که هیچکدوم اونها خط تولید و مونتاژی توی ایران ندارند که شما انتظار داشته باشی تکنولوژیشونو به ایران وارد کنند.
هیوندای داشت تکنولوژی رو به ایران تزریق میکرد و بازار ایران رو کاملا جدی گرفته بود (خودروسازان راین که مدل سال هیوندای اکسنت رو با کیفیتی حتی بالاتر از مدل کرهای با نام اکسنت عرضه میکرد) که نمیدونم چی شد این شرکت یکهو از بازار محو شد!
بعدش هم شرکتهای دیگه شروع به واردات محصولات هیوندای کردند.
نمونه دیگه کرهای هم سانگیانگ بود که اون زمان خط تولید محصول تاپ خودش (موسو) رو توی ایران راه انداخت و این ماشین مدتها با تویوتا پرادو مقایسه میشد.
دوست عزیز بجای طرفداری از یک برندی که توی جهان هیچ جایگاهی نداره، بیایم و بگیم لیاقت ما بیش از اینهاست نه اینکه بگیم اونها حق دارند با ما اینجور رفتار کنند. چرا خودمون و مردم خودمون رو اینجور نشون میدیم؟
من بشخصه بین محصولات کرهای هم فقط و فقط محصولات کیاموتورز رو قبول دارم و هیوندای بجز سانتافه، وارکروز و جنسیس سدان همه مدلهاشو داشتم و واقعا کیفیت ساخت مذخرفی داشتند.
توی فرانسه در زمینه خودروسازی چه قبول کنین چه نکنین، تفاوتی با ایران نیست، فرانسه ۴تا خودروساز داره با اسامی
فولکس واگن
سیتروئن
پژو
رنو
فولکس که بحثش کلا جداست و قیمت محصولاتش با ۳ مورد بعدی همخونی نداره
سیتروئن و پژو که عملا یک شرکتن و رنو هم شریک تجاری این ۲ و با کیفیت ساختی در همون حد.
اگه دلیل اینکه این شرکتها سرپا موندن رو میخواین بودنین، دلیلش همینجا جلوی چشم ماست، ایران خودرو و سایپا
توی کشور دیگهای مثالش رو میخواین؟ مالزی و پروتون!
فکر کنم این دلایل قانع کننده باشه تا دیگه سنگ پژو رو به سینه نزنین. خودروسازی که نه تنها توی امریکا و آسیا، که حتی توی خود اروپا و سرتاسر خاورمیانه (بجز ایران) هیچ بازاری براش وجود نداره. حتی بازار فیات از پژو بزرگتره و توی کشورهای آسیایی و خاورمیانه و غرب اروپا شما میتونی فیات رو ببینی.
امیر
۲۰ آذر ۱۳۹۲البته دوست عزیز فولکس آلمانی است!
جا مانده
۲ دی ۱۳۹۲اگه تو صنعت خودرو 1 میلیون شاغل داشته باشیم و حقوق هرکدوم رو هم ماهانه 1 میلیون بگیریم. کلا ایران خودرو و سایپا رو هم منهدم کنیم، سالی 2 میلیون خودرو هم وارد کنیم (کمتر از تولید سالیانه پراید و مشتقاتش و پژو و سمندو..) اونوقت با عوارض گمرکی هر خودرو 6 میلیون ( که البته بنا به نسبت قیمت خوروها میشه این رو تعدیلش کرد) میشه همه اون 1 میلیوت نفر رو نون!!!!! داد!!!!!!!!!
تازه
میشه ایران خودرو و سایپا رو هم به موزه!!!!!! تبدیل کرد ( موزه هایی که میشه عنوان جنایتکار جنگی روشون گذاشت چون در خلال این سی سال صدها هزاران نفر رو کشتند!!)و با درآمد اون موزه ها هم میشه بخشی از اون پولی رو که قراره بدن به مثلا شاغلین!!!! صنعت جبران کرد
تازه میشه یه چند نفری از مدیران اون شرکتها رو تو این موزه ها مشغول به خدمت کرد تا یه وقت خدای نکرده از خدمت مقدس جا نمونن!!!!
درآمدی که از محل صرفه جویی مصرف سوخت و هزینه های ناشی از تصادفات و آلودگی هوا صرفه جویی میشه رو هم میشه تو افزایش خدمات بیمارستانی ( همون بیمه سلامت ایرانیان) هزینه کرد
باور کنید با یه دو دو تا چارتای ساده هم میشه فهمید که این خودروسازا چه غده های سرطانی هستند که افتادند به جون اقتصاد و سلامت ایرانیان!!!!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۴ دی ۱۳۹۲درود.
هرچی مکشیم اول از مسئولان و بعد هم از پژو میکشیم.
((( ایران و المان )))
سعید
۲۸ دی ۱۳۹۲ای کاش 20 درصد از سهم انتخاب شرکا جدید رو با نظر سنجی به خود مردم واگذار می کردند .