معاون مهندسی پارس خودرو اعلام کرد استفاده از موتور و گیربکس جدید بر روی محصولات برلیانس سری ۳۰۰ شروع شده و از ابتدای اسفندماه سال جاری موتور و گیربکس توسعه یافته جدید که دارای عملکرد بسیار مناسبتری هستند، بر روی این محصولات نصب خواهند شد.
معاون مهندسی پارس خودرو تصریح کرد: با انجام آزمایشهای متعدد با همکاری شرکت کرهای هیوندایی پاورتک، موتور و گیربکس جدید با شرایط جادهها و آب و هوای کشور کالیبره شده و تمام آزمایشهای فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است.
حجم موتور از ۱۴۹۸ سیسی به ۱۶۵۴ سیسی افزایش و در نتیجه قدرت خروجی پیشرانه هم از ۱۰۳ اسب بخار به ۱۱۴ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور آن از ۱۳۸ نیوتنمتر به ۱۵۴ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه افزایش یافته است همچنین با تغییر ضرایب دنده به میزان ۱۵ درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت کشش خودرو برای مسیرهای شیبدار بهبود زیادی داشته است.
در حال حاضر نسخههای ارتقا یافته از خانواده H300 نظیر سدان و هاچبک H320 و H330 و کراس C30 بهجای تودوزی کرم و مشکی قبلی با تودوزی مشکیرنگ با دوخت قرمز ارائه میشوند.
هنوز در مورد اینکه این مدلها جایگزین نسخههای فعلی میشوند یا در کنار آنها و با قیمتی بالاتر به فروش خواهند رسید، اطلاعاتی منتشر نشده است.
رضا
۹ بهمن ۱۳۹۶آپشن دوخت قرمز اصلا هلاکمون کرد. قرمز یواشه یا قرمز پررنگ چون اینم خودش یه آپشنی محسوب میشه
(Ali (Chevy nova
۹ بهمن ۱۳۹۶عجب حرف خنده
((معاون مهندسی پارس خودرو ))
مگه تو خودرسازى داخل مهندس هم هست؟؟؟؟
بعد همىن مهندسها اومدن پراىد رو وانت کردن؟؟؟؟؟
همىن مهندسها اومدن 405 رو تبدىل به سمند و سمند رو تبدىل به دنا کردن؟؟؟؟؟
همىن مهندسها اومدن پراىد رو تبدىل به تىبا و تىبا رو تبدىل به کوىىک کردن و 42/000/000 هم قىمت براش در نظر گرفتن
اگه اىنها مهندس هستن پس باىد فاتحه ى مهندسى رو خوند
(Ali (Chevy nova
۹ بهمن ۱۳۹۶دوستان شرمنده
تو خط اول منظورم اىن بود
((عجب حرف خنده دارى))
F۲۲RAPTOR
۹ بهمن ۱۳۹۶تازه این موتور جدید حجم گرد شدش ۱.۷ یعنی یه ای اف سون جدید
با همون ۱۱۴ اسب
مهدی
۹ بهمن ۱۳۹۶قبلا 103اسب داشت ولی بازم خنده داره 200 سی سی برا 11 اسب بخار
F۲۲RAPTOR
۹ بهمن ۱۳۹۶الان موتورسیکلتهای طرح هوندا،باحجم ۲۰۰cc،
۱۱ اسب تولید میکنن
وای خدا موتورش در چه حدیه
کوروش
۹ بهمن ۱۳۹۶البته کاری به متن مسخره بالا درباره ارتقا موتور ندارم ولی خدایش یکم (یکم یعنی واقعا یکم) پارس خودرو نسبت به لگن سازای دیگر مان بهتر لاقل کیفیت این ال نود توی این سالها بهتر نشده بدتر هم نشده بنظر من بخاطر نظارت فرانسوی ها و ژاپنی ها (در زمان مونتاژ نیسان) روی خط تولید هستش دوستی که به تازگی به لاین ما امده قبلا کارمند پارس خودرو در بخش کنترل کیفیت بوده می گفت تعدادی ناظر فرانسوی و اسیایی رنو انتهای خط روی خودرو ها نظارت دارند و خودرو های مشکل دار رو مرجوع می کنند درست برعکس ایرانخودرو که همین ال نود رو با هر مشکل فنی و ظاهری به بازار بدون کوچک ترین برسی روانه می کردند
مسخره ترین چیز یعنی شمع فابریک رو نصب نمی کردند و شمع درجه n چینی می بستند حتی می گفت سابقه داشته شمع با چینی شکسته روی ماشین بسته بودند که طرف برای سرویس به خدمات پارس خودرو رفته بود و فهمیده بودند برق دزدی ماشین صفر!!! بخاطر این بوده یعنی یک نگاه نکرده بوده شمع رو تو خط تولید
سورنا
۹ بهمن ۱۳۹۶مهندس منظورش مهندس تکنولوژی و فنی نبود
منظورش مهندس خوردن خون مردم بود :)
Mohsen
۱۰ بهمن ۱۳۹۶مهندس های ایران 405 رو سمند کردن؟!
انگلیس و ژاپن و کره و فرانسه وآلمان(یکی طراحی یکی شاسی یکی قالب ریزی و…) این وسط چی بودن اکثر همین چیز هایی رو که نام بردی رو مهندس های خارجی انجام دادن نه داخلی ما در همون حد هم بلد نیستیم
حامد
۹ بهمن ۱۳۹۶بنازم به این پیشرفت
بینظیره واقعا?
Pouya
۹ بهمن ۱۳۹۶یه پیشنهاد: میشه ایمینی این ماشین های چینی را بررسی کنید با مدرک؟
شاهین
۹ بهمن ۱۳۹۶طرفدار ماشین چینی نیستم
اما قطعا ایمنیشیون نسبت به ماشینای داخلی بهتره
چندین مورد تصادفشون رو دیدم خوب امتحان پس دادن ماشینایی مثل جک جی5 و اس5 و لیفان 620 و ام وی ام 315 و …
کوروش
۹ بهمن ۱۳۹۶اینقدر زیادش نکن بابا ما جنبه اش را نداریم ….
حالا هر خر بی بخار اضافه چند میلیون تمام بشه پای مشتری خدا داند…
Omid-s
۹ بهمن ۱۳۹۶حجم دقیق و مشخصاتش چقد شبیه ef7 خودمونه
ستار
۹ بهمن ۱۳۹۶عمرا اگه با نظارت هیوندای های تک بوده باشه
اینم گیربکس و موتورش ایرانی کردن گند میزنن توش
برین سراغ تکنولوژی ،قدرت موتور بیشتر تو این ترافیک خیابون ها چه فایده؟؟حالا هی حجم اضافه میکنن ،توربو اشغال میزارن
همه دنیا دنبال حجم کمتر سبکتر و مصرف سوخت کمتر،اینا..
ولی در کل این حرکت افزایش حجم و توربو فروش دوچندان میکنه تو ایران
علیرضا
۹ بهمن ۱۳۹۶خوده ef7
رضا
۹ بهمن ۱۳۹۶با گیربکس 405 خخخخخخخ
شاهین
۹ بهمن ۱۳۹۶منو یاد کارای هنسی میندازن
خیلی خوب ارتقاش دادن
توان رقابت با تسلا رو داره
ژرمن ها منتظر این سونامی باشید لرزه به تنتون میندازه
عارف
۹ بهمن ۱۳۹۶ماشین چینی رو نباید هیچ وقت باور کرد.همین امروز بازیکن تیم جوانان استقلال تو ماشین چینی مرگ مغزی شد
رضا
۹ بهمن ۱۳۹۶نباید همه را با یک چشم دید چری (ام وی ام) بی کیفیت را با برندهای با کیفیتی مثل هاوال و جیلی یکی نکنید
اورژانس
۱۰ بهمن ۱۳۹۶من ماشین چینی ندارم و از اونها هم طرفداری نمیکنم.ولی به خاطر شغلم که تکنسین اورژانس هستم،تصادف های زیادی دیدم.همین ام وی ام x33 علیرغم ایرادات زیادی که داره حداقل نسبت به پژو،سمند،۲۰۶ و…خیلی محکم و ایمنه
من عکس ماشین بازیکن استقلال رو دیدم.ماشین خیلی آسیب ندیده بود.به احتمال قوی کمربند نبسته بود و به همین دلیل دچار ترومای شدید مغزی شده
ali a
۱۰ بهمن ۱۳۹۶بله عجب پیشرفتی !!!. و حداقل 10 سال دیگه با همین قیافه تولید خواهد شد …
elyas
۱۰ بهمن ۱۳۹۶motoresho ertega nadadan avaz kardan ba motore briliance v5 ke 112 hp va 151 nm gashtavareshe sarsilanderesh az jelost barakse 1.5 gabilye
Abbas
۱۳ بهمن ۱۳۹۶خلایق هرچه لایق ….. الکی برای خودمون پپسی باز نکنیم
مسعود
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ef7 خودمون؟؟؟؟؟؟
امید
۱۴ فروردین ۱۳۹۷تاوقتی مدیران ارشد ایرانخودرو وسایپا خودشونو بالاتراز ما مردم میدونن وحتی ماشینای تولیدخودشونوسوارنمیشن توقع بیشترنداشته باشید.مامردما دارن باحرفاشون بازی میدن واین دولت که مشکل اساسی داره.چون واردات دست خودشه وسود کلانی میبرن ازطرفی هزینه تولید ماشین ایرانی بخاطره کیفیت پایینش کم هست ولی تقاضا وقیمتش زیاد وبازهم سودواریز جیب دولت میشه.بخاطره همین تاابدبایدتحمل کنیم این سیاست دولت حرام خوارو…
حسین
۲۹ فروردین ۱۳۹۷بهترین گزینه تو رنج ۶۰ میلیون است. سری جدیدش شتاب خوب و گیربکس عالی تعویض دنده ها نرم انجام میشه ترمز ها عالی عمل میکنه . نفوذ صدای موتور به داخل اتاق طوریه که آزار دهنده نیست مخصوصا که صدای موتور بمی داره و میشه از صداش لذت برد . آپشن ها هم که مناسب قیمتشه . تو خریدش شک نکنید تو این رنج رقیب نداره
احمد
۱۹ دی ۱۳۹۷برلیانس اچ ۳۲۰ ، ماشین قشنگیه انصافا کیفیتش هم خیلی سر تر از پژو و رنو هست ، موتور و گیربکس جدیدش کره ای هست من که تا بحال هیچ مشکلی باهاش نداشتم مردم اگه کیفیت عالی موتور گیربکس جدید برلیانس رو بفهمند و سواری نرم و روانش رو حس کنند دیگه سراغ پژو و ساندرو نمی روند . تو جاده و شهر ماشین کاملا تو دسته و خسته کننده نیست . شتابش هم خوبه ، فقط اگه خیلی عشق سرعت هستید از حالت اتوماتیک روی دستی بزارید شتابش دو چندان میشه اگر یک توربو فن مکانیکی هم تو لوله هواکش بین جعبه هواکش و موتور قراردهید اونوقت ماشین خیلی فرزتر میشه .ضمنا کارخانه بی ام و شریک کارخانه برلیانس است و بی ام و رو هم اونجا می سازند