صنعت خودرو کشور این روزها آنقدر حالش بد است که هفته گذشته دولت نمایندهاش را راهی خودروساز اول «جاده مخصوص» کرد تا چارهای برای بیرون کشیده دومین صنعت بزرگ کشور از باتلاق رکود بیاندیشد.
به گزارش اقتصادنیوز این در حالی بود که تنها برخی رسانههای دولتی و دوربینهای تلویزیونی مجوز همراهی نوبخت را در ایرانخودرو پیدا کردند. یکی از حواشی اصلی این بازدید اما اظهارات سخنگوی دولت در مورد پرداخت تسهیلات به خودروسازان بود، چه آنکه ابتدا گفته شد وی قول پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان کمک مالی را در قالب یارانه تولید، به خودروسازان داده است، اما به فاصله کوتاهی این خبر تکذیب شد.
در متن تکذیبیه ارسالی برای رسانهها، اینطور عنوان شده که سخنگوی دولت از پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه تولید به کل صنعت کشور خبر داده نه فقط خودروسازی.
این در حالی است که برخی منابع آگاه میگویند سخنگوی دولت ابتدا صحبت از پرداخت هزار میلیارد تومان به خودروسازان کرده است. برخی کارشناسان معتقدند، چون این روزها افکار عمومی نسبت به خودروسازی حس مثبتی ندارند، دولت نخواسته با اعلام خبر پرداخت پول به صنعت خودرو، سبب نارضایتی هرچه بیشتر مردم شود.
اما دیگر حاشیه بازدید سخنگوی دولت از ایرانخودرو، هشدار اعضای انجمن قطعه سازان ایران مبنی بر اخراج هزار نفر از کارگران صنعت قطعه است. آنطور که خبر میرسد، اعضای انجمن قطعه سازان خطاب به نوبخت عنوان کردهاند ۴۰ هزار کارگر صنعت قطعه به دلیل مشکلات نقدینگی واحدهای قطعه ساز، در آستانه اخراج قرار دارند.
این در حالی است که به گفته رییس انجمن قطعه سازان، ۹ ماه است شرکتهای قطعه ساز پولی از خودروسازان دریافت نکردهاند. شنیده میشود به دلیل بالا رفتن حجم مطالبات، قطعه سازان دیگر توانایی تأمین قطعات موردنیاز خودروسازان را ندارند.
بمب خبری ایرانخودرو
هرچند ایرانیها عادت دارند ترکیدن بمبهای خبری را بیشتر در حوزه ورزش بشنوند، اما این بار گویا قرار است این بمب در ایرانخودرو منفجر شود.
آنطور که هاشم یکه زارع مدیرعامل ایرانخودرو تأکید کرده که بین ۱۰ تا ۲۰ روز دیگر، صنعت خودرو ایران شاهد ترکیدن یک بمب خبری خواهد بود. هرچند وی بهصراحت نگفت که این بمب در چه حوزهای (تولید، کیفیت، قیمت، شراکت با خودروسازان خارجی،…) منفجر خواهد شد، اما به اعتقاد برخی کارشناسان، احتمال مرتبط بودن آن به «قیمت جدید خودروهای داخلی» و «آمدن خودروسازان بزرگ به ایران»، بیش از سایر گزینهها است.
به گفته آنها، این احتمال وجود دارد که بهزودی قیمت خودروهای داخلی دستخوش تغییر شود و یا اینکه خودروسازان کشور قراردادی جدید با بزرگان دنیا امضا کنند. گفته میشود، شرکتهایی مانند فولکسواگن آلمان و فیات ایتالیا قصد حضور در خودروسازی ایران را دارند و مذاکراتی نیز در این مورد میان آنها و شرکتهای خودروساز ایرانی شکل گرفته است.
از آن سو اما احتمال تغییر قیمت خودروهای داخلی نیز وجود دارد، بهنحویکه شاید قیمتها افزایش یافته و یا کاهش پیدا کنند.
برنامه دولت برای قیمت خودرو
دیگر خبر پرحاشیه هفته گذشته خودروسازی کور، احتمال تغییر مکانیزم قیمتگذاری خودروهای داخلی بود.
بر این اساس، کمیتهای بهمنظور بررسی روشهای قیمتگذاری خودرو در دولت تشکیل شده و قرار است انواع مکانیزمهای تعیین قیمت مورد بررسی قرار گیرد. این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، خروجی تصمیمات کمیته موردنظر میتواند به معنای حذف شورای رقابت از قیمتگذاری باشد و درنتیجه زمینه آزادسازی بازار خودرو فراهم شود.
هرچند با کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو، دست خودروسازان برای افزایش قیمت باز خواهد شد، اما با توجه به رکود سنگین بازار خودرو و قهر مشتریان، بعید به نظر میرسد خودروسازان قیمت محصولات خود را بالا ببرند.
اصلاح دستورالعمل واردات خودروهفته گذشته اما متن کامل دستورالعمل جدید ضوابط واردات خودروهای سواری که به تأیید وزارت صنعت رسیده، منتشر شد تا واردکنندگان رسمی و غیررسمی پس از مدتها انتظار، تکلیف خود را بدانند.
آنطور که رییس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، بهمنظور اخذ نمایندگی رسمی شرکتهای خارجی، مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، درخواست افراد حقیقی و حقوقی واردکننده فاقد نمایندگی رسمی برای تجهیز شبکه خدمات پس از فروش را رسیدگی و در صورت احراز شرایط نسبت به ارائه گواهی فعالیت نمایندگی رسمی و عاملیت فروش اقدام میکند.
به گفته نوابی، در صورت عدم وجود امکانات و تأسیسات خدمات پس از فروش، پذیرش ثبت سفارش از اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی صرفاً پس از عقد توافقنامه ارائه خدمات گارانتی و وارانتی فیمابین نماینده رسمی و واردکننده و ارائه توافقنامه مذکور به سازمان توسعه تجارت ایران میسر است.
وی تأکید کرده بود که نمایندگان رسمی و عاملین فروش موظفاند در صورت درخواست واردکنندگان فاقد نمایندگی برابر شرایط توافقنامه عمل کنند، ضمن اینکه ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده قبل از تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ توسط افراد حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی و عاملیت فروش با رعایت دقیق ماده ۱۱ آییننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و تبصرههای آن بلامانع است.
نوابی این را هم گفت که همچنین ترخیص تمام خودروهای ثبت سفارش شده پس از ابلاغ دستورالعمل به گمرک، منوط به ارائه گواهی انطباق کالا (certificate Of Conformity-COC) به گمرک جمهوری اسلامی ایران است.
فولکس- ایرانخودرو منتفی شد؟احتمال منتفی شدن حضور فولکسواگن آلمان در صنعت خودرو ایران، دیگر خبر مهم هفته گذشته در صنعت خودرو کشور بود. رسوایی بزرگی که فولکسواگن آلمان بر سر آلایندگی خودروهای دیزلیاش به بار آورد، جریمهای سنگین را نصیب این غول خودروسازی جهان کرده و از همین رو برخی کارشناسان معتقدند این شرکت آلمانی شاید حضور در ایران را از لیست برنامههای خود خارج کند. ظاهراً این شرکت باید به دولت آمریکا رقمی معادل ۱۸ میلیارد دلار بپردازد و این تنها یکی از جریمههایش به شمار میرود و از همین رو شاید فعلاً نتواند به سرمایهگذاری در ایران فکر کند.
دو هفته پیش بود که اعلام شد فولکس با بهکار بردن نرمافزاری خاص، سبب شده میزان آلایندگی محصولات دیزلیاش در آزمایشها و تستها، کمتر از حد واقعی نشان داده شود و این تقلبی بزرگ از سوی رسانههای جهان لقب گرفت.
از این خودروساز آلمانی بهعنوان یکی از شرکای احتمالی خودروسازی ایران نام برده میشود، چه آنکه مسئولان ایرانخودرو و فولکس نیز تلویحاً این موضوع را تأیید کردهاند که البته مربوط به قبل از رسوایی این شرکت است.
منبع: دنیای اقتصاد
تحریم خودرو ایرانی
۱۲ مهر ۱۳۹۴خدایا شکرت به خاطر این اتحاد مردم.دم همتون گرم..داره جواب میده این اتحادمون
فقط امیدوارم کلا ریشه کن بشه ایرانخودرو و سایپا چون اینا زندگیشونو با خوردن خون مردم ادامه میدن اصن عادت کردن دگ
هیچ جوره خودرو تکراری نمیخوایم میخواد مفت باشه میخواد 100میلیون باشه
خودرو روز دنیا با قیمت جهانی (فقط)
kevin7360
۱۲ مهر ۱۳۹۴خواهش میکنم اینقدر زود ذوق زده نشین من اصلا خوش بین نیستم چرا که تا به حالا اتفاقی به نفع مردم نیفتاده عزیزم اینها به این سادگیها این خوان نعمت رها نمیکنند در بهترین حالت هدف گول زدن مردمه
ashkan
۱۲ مهر ۱۳۹۴وقتی یه مدیر ایران خودرو میگه بمب
منظورش به نفع خودشونه
ژاپنی اصیل
۱۲ مهر ۱۳۹۴فوری این خبر بخونید4وزیر دولت که نعمت زاده جزشونه نامه به ریس جمهور دادن در باره بازار سرمایه تا اینجا کاری نداریم بند 5 بیانگر حقیقت فوق العاده اس اینو بخونید
در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکتهای فعال در بازار سرمایه، می توان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیتهای اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حسابای دریافتنی صنایع مختلف اشاره نمود. به عنوان نمونه در صنعت خودرو صورتهای مالی زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، “”صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.””
صد هزار تو کف کارخانه مونده اینم لینک خبر
http://mehrnews.com/news/2930894/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%DB%B4-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%B6%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%84-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF
ادامه تحریم
۱۲ مهر ۱۳۹۴تحریم تحریم تحریم نخرید با اون پولی که برای ماشین کنار گذاشتین خیلی کار های دیگه میشه انجام داد که زندگی شاد تری داشته باشید و فکر وام سر ماه نیستن و . . . . . . .
احسان(احسان)
۱۳ مهر ۱۳۹۴شاد بودن می خوایم چکار؟!یاد بگیرید فحش بدید و بد و بیراه بگید. جدیدا هر کی بد دهن باشه و ضد اجتماع و بلد باشه به افراد محترم توهین کنه و به بهترین مسوول مملکت بگه غلط کرده و اخر قسر در بره میتونه نماینده مجلس بشه.دیگه درس و دانشگاه و مسوولیت پذیری و منافع ملی و انسانیت و خیر خواهی کشکه
Lambo
۱۲ مهر ۱۳۹۴کاهش قیمت. که امکان نداره اینا اینقد پر رو هستن شاید افزایش قیمت بمبشون باشه !!
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۴من هم نظرم همینه ، وقتی مدیر عامل ایران خودرو اینو گفته پس حتما به نفع خودشونه ، … معلوم نیست چه خوابی برا مردم دیدن
Vahid
۱۲ مهر ۱۳۹۴امیدوارم جوری بترکه که کلا از کره زمین محو بشن
سعید
۱۲ مهر ۱۳۹۴بمب خبری شون احتمالا قرداد با شرکت های همچون فیات یا فلکس واگن یا بنز برای همکاری و ارتقاء کیفیت محصولاته و گرنه قیمت رو افزایش میدن تا کاهش
تحریم خودروی ایرانی جهاد در راه خداست
۱۲ مهر ۱۳۹۴بنظرم باز چراغای 405 روعوض کردندبهش میگن بمب خبری.
Dawood
۱۲ مهر ۱۳۹۴لایک به اسمه کاربریت :))
علیرضا
۱۲ مهر ۱۳۹۴دوستان من از بمب خبریشون که توی آبان ماه قراره منتشر بشه خبر دارم.
مرسدس بنز در این بمب خبری نقش بزرگی رو ایفا میکنه، با تولید حداقل 4 مدل از برند محبوب مرسدس بنز با مشارکت ایرانخودرو .
من خودم قراردادش رو مطالعه کردم ولی از من نشنیده بگیرید.
معصوم
۱۵ مهر ۱۳۹۴بنز !!!!!!!! بابا مردم پول ندارن پراید مسخره بخرن اونوقت میخوان بنز تولید کنن ؟ اینه بمبشون ؟ این که برا از ما بهترونه . اگه قیمتا نصف بشه اونوقت بمبش خوب بمبیه .
feri
۱۲ مهر ۱۳۹۴من نمیفهمم این داستانه قیمت گذاری و کمیته قیمت گذاری و کار گروه قیمت گذاری و حاشیه بازار و..و.. اینا چیه؟؟؟؟هزینه مواد اولیه مصرف شده به اضافه هزینه کارگر و غیره به علاوه یه سود معقول.این میشه قیمت خودرو یا هر کالای تولیدی دیگه..بقیش داستانه و همیشه یه راهی واسه فشار بیشتر به مردم باز میزاره.چون هیچی شفاف نیست!!!!!
حسبن
۱۲ مهر ۱۳۹۴سلام امیدوارم این افرادی که تحریم خودرو به راه انداختند مسبب رکود اقتصادی و بیکارشدن هموطنان ما در صنعت نباشند من پیشنهاد می کنم فقط اجناس ایرانی خریداری شود تا چرخ اقتصاد این مملکت بچرخد وبه دست اتباع خارجی اداره نگردد منظور من خودرو نیست همه کالا ها می باشد چرا که نسنجیده این گونه تحریمها می تواندگریبانگیر عزیزان شما و از هم پاشیده شدن کانون گرم خانواده محترمشان شود کسانی که کالای ایرانی می خرند آینده نگر هستند ، عدم اشتغال زایی برابر بیکاری فرزندتان در آینده است .
دانیال
۱۲ مهر ۱۳۹۴دوست من میشه توضیح بدی به چه آینده ایی بنگریم تو این کشور؟ آِینده ایی که باز تحریمه
آینده ایی که امکان داره ازش پراید هلیکوپتر بیرون بیاد چقد ای کاش ای کاش کنیم مگه ما آدم نیستیم ما کجاییم جایی که مسولانش حاضرن مردم بمیرن ولی حساب های بانکشون منفجر بشه از پول لطفا کمی واقع بین باش ما داریم از آینده فرار میکنیم ما با این وضع آینده ایی عملا نداریم بجای پیشرفت داریم پس رفت میکنیم
سعید
۱۲ مهر ۱۳۹۴سلام ، یک نوع از قرار دادهای سایپا اینطوری است که هزینه سفر می دهد !!! احتمالاً ایران خودرو هم می خواهد نوع قرارداد جدیدی را مطرح کند که هزینه اجاره منزل شما را پرداخت نماید . وضعیت فعلی فولکس واگن و فشار جهانی بر این کمپانی شرایط گرایش بیشتر به عقد قرارداد با شرکتهای ایرانی را افزایش می دهد . دوستان آیا متوجه این موضوع شده اید که فقط صنعت خودرو سازی کشور است که قبل از تحویل محصول خود به مشتری بخشی یا همه قیمت آن را دریافت می کند و دیگر صنایع کشور از این امتیاز بی بهره هستند ! پس بهتر نیست مسئولان کمتر سنگ این صنایع را به سینه بزنند .
man
۱۲ مهر ۱۳۹۴ذوق زده نشین فقط میخان قیمت گذاری شورای رقابت رو حذف کنن و خودشون با عرضه و تقاضا قیمت رو تعیین کنند
جناب هاشم یکه زارع انشاالله بمب خبریت ***
دانیال
۱۲ مهر ۱۳۹۴شاید وانت 206 درست کردن
احمد باقری
۱۲ مهر ۱۳۹۴اصلا هیچ اعتباری به اینا نیست، باز دارن یک ترفند دیگه رو اجرا می کنن.
وحید
۱۲ مهر ۱۳۹۴تا ما یادمونه و بعدا هم می بینیم
دعوای زرگری بوده و عوام فریبی
یکی از دوستان اینو خوب اومد
با این شرایط بی عقلی محضه یه شرکت درست و حسابی بیاد ایران توی این زد و بند سرمایه گذاری کنه یا محصولش به تولید برسه و چیزی از کیفیتش کم نشه
یه دیالوگ بود تو مختار بد نیست اینجا هم بگم
کسی که خون آدمی رو دست مایه تجارت کنه حساب سود زیانش را هم می کنه
و این شرکتای داخله حساب خون ریخته شده مردم تو تصادفات را نکردن
شایسته ور شکسته شدنن
m power
۱۲ مهر ۱۳۹۴من خودم تا ماشینه باکیفیت و روز دنیا باقیمت مناسب تولید نکنن از اینا ماشین نمیخرم.از همه عاجزانه میخوام همین کارو بکنن.لیاقت مردم ما این ارابه های مرگ نیست.
ماهان
۱۲ مهر ۱۳۹۴من خداییش تو کار این مملکت موندم یعنی ما از اعراب پایین تریم اونا تو بدترین شرایط بهترین ماشینو سوارن ما که بهترین مردم دنیاییم هر جا صحبت از همدلی وهمیاری میشه ما پیش قدم هستیم اونوقت اقایون برا اینکه منبع درامدشون قطع نشه نمیخوان در این فرقون سازارو ببندن به فکر تولید خودروهای روز دنیا باشن از کارگر ایرانی استفاده کنن و نظارت تولیدکننده های خارجی مثل شرکت سایک موتورز که ام جی رو تولید میکنه اینا فقط کارگرو بهونه کردن دل مردم به رحم بیاد برن بخرن باز ما مردم ی حرف دیگه براتون داریم اقایونی که همتون سر جمع مثل همین قبل اومدن شعار میدین اومدین یادتون میره ما مردم جونمون از بیکارشدن کارگراتون مهمتره اینو تو کله پوکتون فرو کنین من میدونم این سایت حرفامو نمیذاره ولی حرفمو دوس دارم بزنم از بالا تا پایین این دوتا شرکت باید درصد بدن چون منبع درامد اقازاده ها و خودشونه نمیخوان بسته شه بچرخ تا بچرخیم روز موعود نزدیکه پیروزی مال مردمه
man
۱۲ مهر ۱۳۹۴شاید هم تا ۱۰ یا ۲۰ روز بعد انشاالله ورشکست میشن میرن پی کارشون
پدال جان من که چی نگفتم متنو سانسور کردی.
۱۰۰ هزار تا ماشین تو پارکینک هاشون خابیده یعنی اگر همین جوری پیش بره دیگه تا ۱۰ یا ۲۰ روز اینده دیگه جایی برای ماشین تولید شده نداره که کنه پس اعلام ورشکستکی میکنه وبه کجا میره …..
اسماعیل
۱۲ مهر ۱۳۹۴احتمالا عوارض گمرکی 2000 برابر خواهد شد و یا خودرو های بالای ده سال حق تردد در تهران را نخواهندداشت و چشم انداز افزایش محدودیت را خواهیم داشت
سروش
۱۳ مهر ۱۳۹۴همش با احساسات مردم بازی میکنند، خودرو ساز خارجی بیاد هرجور نگا کنی به نفعشه اینجا اکثر قطعاتشو درست کنه، حتی اینجا ماشین بسازه برای فروش به کشور های همسایه، از اینم که بگذریم ماشین خارجی نمایندگی میخواد مکانیک میخواد، خدمات پس از فروش و هزار کوفت دیگه، به آمار کشته ها نگاه کنید؟ خداییش جون عزیزانمان مهمتره یا شغل بعضی افراد حتی اگه پدر یا برادرمان باشه
اقتصاد این کشور اگه با ایران خودرو و سایپا زندست بگذار هر چه زودتر خراب بشه تا واسه نسل آینده خاکی تو سرمون بریزیم
برای بمب خبری دوست دارم ماشین گرون بشه تا مردم بیشتر واسه پایین کشیدن این دوتا ظالم دست به دست هم بدن
مقداد
۱۳ مهر ۱۳۹۴مشکل فقط خودرو نیست عزیزان.
[***]
کی پول خرید ماشین داره برادر من؟ که به فکر راه رفتنش باشم؟تو که داری و میبینی مثل کاغذ میمونه خب درست رانندگی کن برادر من . این فرهنگ رانندگیمونه که بیشتر مارو بدبخت کرده.
مشکل نون شبه که نداریم.مشکل ماهی هفتصد هزار تومانه که با بدبختی در میاد.تازه اگرخوش شانس باشیم و کار گیرمون بیاد.
کاملا حق با شماست که به فکر کیفیت ماشینهاتون هستید …اما هیچ به فکر اون بدبختایی که نمیتونن موتور هم بخرند هستید؟پس چشمامونو باز کنیم و ببینیم ریشه مشکلات کجاست.
مسافر
۱۳ مهر ۱۳۹۴سلام. بر فرض محال که ایران خودرو بخواهد قیمت محصولاتش را پایین آورد مطمئن باشید که دولت چنین اجازهای به آنها نخواهد داد بخاطر کمپین نخریدن خودرو ترس اونها از اینه که میترسن برای مردم یک موفقیت بزرگ محسوب بشه و این اتحاد در مورد دیگر محصولات ایرانی ادامه پیدا کند.
علیرضا
۱۳ مهر ۱۳۹۴شما35ملیون میدی پارس.اگه بزاریش توبانک650تومن سود بهت میده این پول وهزینه هایی که برای بیمه وروغن وبنزین و…را باید بدی روهم1تومن میشه.با تاکسی تلفنی هرجایی هم بری ماهی1تومن نمیشه.هیچ دغدغه ایی هم نیست.اصل پولتم هست وافت نمیکنه به نسبت ماشین البته.
علیرضا
۱۳ مهر ۱۳۹۴با سلام به دوستان
احتمالا قراره قیمت ها رو فعلا پایین بیارن و بعد دوباره تا عید قیمت های ارزون شده شون رو تا قیمت های فعلی بالا بکشن و گرون تر کنند
یک شعار جالب در زمان انقلاب بود که میگفت
ما میگیم خر نمی خوایم ، پالن خر عوض میشه
مامیگیم ماشین بی کیفیت نمی خوایم اینا به مرگ گرونی گرفتن که مردم به تب ارزون تر شدن راضی بشن
محسن دهقانیان
۱۳ مهر ۱۳۹۴درطول سالهای گذشته هروقت کالایی گران شدهمه برای خریدنش صف کشیدن هروقت کالایی کمیاب شد همه برای خریدنش دستپاچه شدند در حالی که باید دقیقا برعکس عمل میکردیم امید وارم کمپین نخریدن خودرو سراغازی باشد برای بدست اوردن تفکری درست وعقلانی وبه دوراز احساسات وسیاستزدگی …
m
۱۳ مهر ۱۳۹۴شرکت بنز به ایران خودر گفت به شرطی باهات قرارداد میبندم که ماشینامو زرتی وانت نکنی به نام خودرو ملی جا بزنی.
رسول
۱۳ مهر ۱۳۹۴بنده هزینه خرید بهترین خودرو تولید داخل الان توحسابمه ولی نمیخرم چون حوصله ندارم پولم رو بدم و همش در تعمیرگاها باشم تا ماشین مثلا نو رو درستش کنم و از اونطرف نمایندگی و کارخانه درشکه سازی به ریشم بخندن همون طور که یکی از دوستا گفت خیال راحت پول توی حسابه با بهره اش مسافرت میرم و تو شهرم آژانس میگیرم ، مردم به خدا اینا از آل سعود بدترن شمار کشته شدگان در حادثه منا برابر آمار تلفات یک ماهه جاده هست که مقصر بزرگش تولید کننده خودرو به جهت نداشتن ایمنی محصولاتشه.
خسته
۱۳ مهر ۱۳۹۴هیییی چقدر خسته ام یه ماشین سواری معمولی برام شده ارزو چون نه شرکت نفت کار میکنم نه سرمایه دار پول پس اندازم ندارم نمیتونمم جمع کنم با این حقوق داغون وامی که تحت خرید خودرو میدن حالا هر جا مهم نیست اگه یه ریال سود تحت هر نامی بگیرن ربا و حرام اشکار ضد دستور قران هست چون مالک خودرو داره قرض میگیره برای خرید وسیله زندگیش من نمیفهمم چرا بانک دولتی همچین کاری جرات داره بکنه تحت چه عنوانی ربا حلال شده اگه مانند قوم یهود بخواید کلک بخدا بزنید خدا زرنگ تر هست و بلایی نازل میکنه مه باید نشست و دید این از این
نکته دیگه ارابه های مرگ داخلی تحت شعار فریبنده تولید ملی هست مانند تولید ملی دخانیات لعنت خدا بر این تولیدات ملی که جان مردم و میگیرن اگه بحث اشتغال مطرحه که مواد فروشها و شبکه توزیع اونها اشتغال هست چیکار اونها دارین پس ظاهرا مشکل انجاست که عده ای سبک عقل فکر میکنند مواد مخدر کشنده هست ولی یک گاری که چهار چرخ دارد و انسانی مسلمان زن بچه و همه زندگی خودش و توش میزاره با سرعت صد کیلومتر بر ساعت توی اتوبان میره هیچ بلایی سرش نمیاد هر طوری بشه والا اینهمه سال تحمل مردم و دم نزدن مسوولین چه معنی داره تا بود پیکان بود که عمرش بسر رسید ولی بجای پیشرفت پسرفت کردیم امنیت پیکان چند برابر پراید بود با کیسه هوای چینی بی اعتبار رده سوم که نمیشه ایمنی کسب کرد فقط تحت بازی با کلمات پیشرفت کردیم تو صنعت خودرو در عمل صفریم مونتاژ کار هم نشدیم هنوز عجب تحولی بمبتون بخوره تو سرتون
احسان(احسان)
۱۳ مهر ۱۳۹۴این کشور زمانی امریکا و المان زمان خودش بوده! اما متاسفانه فقط ایران زمان حاله.کشوری که از لحاظ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بشدت بیماره و داره به سختی زندگی می کنه.
این خودروسازا اگر موافقت کنن با خارجی ها همکاری کنن و ریش و قیچی رو بدن دست اونا در طولانی مدت هم خودشون و مدیرانشون بیشتر سود می کنن و هم ملت به ارامش میرسه.
اما اگر به همین روند ادامه بدن شرایط حاضر نه تنها خودروسازی رو فلج می کنه بلکه مثل عفونت به تمام بخش های دولت و بالاتر از دولت نفوذ می کنه.
امیدوارم کسی جنبش تنباکوی قبل از مشروطه رو فراموش نکرده باشه
unique
۱۳ مهر ۱۳۹۴تا جاییکه حافظه کمرنگ ما یاری میکنه معمولا تصمیمی به نفع مردم گرفته نمیشه. این هم خارج این مقولات نیست. کمک به خودروسازی یعنی تایید کارهای نادرستشون مثل کاهش کیفیت، افزایش قیمت ، نبود پاسخگویی و خدمات پس از فروش افتضاح…
شورای رقابت هم بود و نبودش مگه فرقی داره ؟ سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده هم همینطور. اینا فقط کارشون حمایت از تولید کننده های اینجوریه!!! چرا ؟ چون خودشون ذی نفع هستند. کسانی هم که سنگ حمایت از خودروسازی داخلی رو به سینه میزنند نه ناراحت اقتصادن ، نه بیکاری نه تورم نه خروج ارز بلکه فقط ناراحت منافع خودشون هستند. چون بازار بی سروسامان خودرو و خدماتش جیب خیلیا رو پر کرده تا الان!!!!!!!!
Ali Reza
۱۳ مهر ۱۳۹۴تاثیرش حداقل تو شهر من خیلی نیس…چون نمایندگی ها دارن ماشین می فروشند.
دودش بیشتر تو چشم نمایندگی ها رفته… همین امروز یه کامیون ماشین جلو ویران خودرو پیاده کردن..ماشین صفر که ریخته