صنعت خودرو کشور این روزها آنقدر حالش بد است که هفته گذشته دولت نمایندهاش را راهی خودروساز اول «جاده مخصوص» کرد تا چارهای برای بیرون کشیده دومین صنعت بزرگ کشور از باتلاق رکود بیاندیشد.
به گزارش اقتصادنیوز این در حالی بود که تنها برخی رسانههای دولتی و دوربینهای تلویزیونی مجوز همراهی نوبخت را در ایرانخودرو پیدا کردند. یکی از حواشی اصلی این بازدید اما اظهارات سخنگوی دولت در مورد پرداخت تسهیلات به خودروسازان بود، چه آنکه ابتدا گفته شد وی قول پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان کمک مالی را در قالب یارانه تولید، به خودروسازان داده است، اما به فاصله کوتاهی این خبر تکذیب شد.
در متن تکذیبیه ارسالی برای رسانهها، اینطور عنوان شده که سخنگوی دولت از پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه تولید به کل صنعت کشور خبر داده نه فقط خودروسازی.
این در حالی است که برخی منابع آگاه میگویند سخنگوی دولت ابتدا صحبت از پرداخت هزار میلیارد تومان به خودروسازان کرده است. برخی کارشناسان معتقدند، چون این روزها افکار عمومی نسبت به خودروسازی حس مثبتی ندارند، دولت نخواسته با اعلام خبر پرداخت پول به صنعت خودرو، سبب نارضایتی هرچه بیشتر مردم شود.
اما دیگر حاشیه بازدید سخنگوی دولت از ایرانخودرو، هشدار اعضای انجمن قطعه سازان ایران مبنی بر اخراج هزار نفر از کارگران صنعت قطعه است. آنطور که خبر میرسد، اعضای انجمن قطعه سازان خطاب به نوبخت عنوان کردهاند ۴۰ هزار کارگر صنعت قطعه به دلیل مشکلات نقدینگی واحدهای قطعه ساز، در آستانه اخراج قرار دارند.
این در حالی است که به گفته رییس انجمن قطعه سازان، ۹ ماه است شرکتهای قطعه ساز پولی از خودروسازان دریافت نکردهاند. شنیده میشود به دلیل بالا رفتن حجم مطالبات، قطعه سازان دیگر توانایی تأمین قطعات موردنیاز خودروسازان را ندارند.
بمب خبری ایرانخودرو
هرچند ایرانیها عادت دارند ترکیدن بمبهای خبری را بیشتر در حوزه ورزش بشنوند، اما این بار گویا قرار است این بمب در ایرانخودرو منفجر شود.
آنطور که هاشم یکه زارع مدیرعامل ایرانخودرو تأکید کرده که بین ۱۰ تا ۲۰ روز دیگر، صنعت خودرو ایران شاهد ترکیدن یک بمب خبری خواهد بود. هرچند وی بهصراحت نگفت که این بمب در چه حوزهای (تولید، کیفیت، قیمت، شراکت با خودروسازان خارجی،…) منفجر خواهد شد، اما به اعتقاد برخی کارشناسان، احتمال مرتبط بودن آن به «قیمت جدید خودروهای داخلی» و «آمدن خودروسازان بزرگ به ایران»، بیش از سایر گزینهها است.
به گفته آنها، این احتمال وجود دارد که بهزودی قیمت خودروهای داخلی دستخوش تغییر شود و یا اینکه خودروسازان کشور قراردادی جدید با بزرگان دنیا امضا کنند. گفته میشود، شرکتهایی مانند فولکسواگن آلمان و فیات ایتالیا قصد حضور در خودروسازی ایران را دارند و مذاکراتی نیز در این مورد میان آنها و شرکتهای خودروساز ایرانی شکل گرفته است.
از آن سو اما احتمال تغییر قیمت خودروهای داخلی نیز وجود دارد، بهنحویکه شاید قیمتها افزایش یافته و یا کاهش پیدا کنند.
برنامه دولت برای قیمت خودرو
دیگر خبر پرحاشیه هفته گذشته خودروسازی کور، احتمال تغییر مکانیزم قیمتگذاری خودروهای داخلی بود.
بر این اساس، کمیتهای بهمنظور بررسی روشهای قیمتگذاری خودرو در دولت تشکیل شده و قرار است انواع مکانیزمهای تعیین قیمت مورد بررسی قرار گیرد. این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، خروجی تصمیمات کمیته موردنظر میتواند به معنای حذف شورای رقابت از قیمتگذاری باشد و درنتیجه زمینه آزادسازی بازار خودرو فراهم شود.
هرچند با کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو، دست خودروسازان برای افزایش قیمت باز خواهد شد، اما با توجه به رکود سنگین بازار خودرو و قهر مشتریان، بعید به نظر میرسد خودروسازان قیمت محصولات خود را بالا ببرند.
اصلاح دستورالعمل واردات خودروهفته گذشته اما متن کامل دستورالعمل جدید ضوابط واردات خودروهای سواری که به تأیید وزارت صنعت رسیده، منتشر شد تا واردکنندگان رسمی و غیررسمی پس از مدتها انتظار، تکلیف خود را بدانند.
آنطور که رییس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، بهمنظور اخذ نمایندگی رسمی شرکتهای خارجی، مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، درخواست افراد حقیقی و حقوقی واردکننده فاقد نمایندگی رسمی برای تجهیز شبکه خدمات پس از فروش را رسیدگی و در صورت احراز شرایط نسبت به ارائه گواهی فعالیت نمایندگی رسمی و عاملیت فروش اقدام میکند.
به گفته نوابی، در صورت عدم وجود امکانات و تأسیسات خدمات پس از فروش، پذیرش ثبت سفارش از اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی صرفاً پس از عقد توافقنامه ارائه خدمات گارانتی و وارانتی فیمابین نماینده رسمی و واردکننده و ارائه توافقنامه مذکور به سازمان توسعه تجارت ایران میسر است.
وی تأکید کرده بود که نمایندگان رسمی و عاملین فروش موظفاند در صورت درخواست واردکنندگان فاقد نمایندگی برابر شرایط توافقنامه عمل کنند، ضمن اینکه ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده قبل از تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ توسط افراد حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی و عاملیت فروش با رعایت دقیق ماده ۱۱ آییننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و تبصرههای آن بلامانع است.
نوابی این را هم گفت که همچنین ترخیص تمام خودروهای ثبت سفارش شده پس از ابلاغ دستورالعمل به گمرک، منوط به ارائه گواهی انطباق کالا (certificate Of Conformity-COC) به گمرک جمهوری اسلامی ایران است.
فولکس- ایرانخودرو منتفی شد؟احتمال منتفی شدن حضور فولکسواگن آلمان در صنعت خودرو ایران، دیگر خبر مهم هفته گذشته در صنعت خودرو کشور بود. رسوایی بزرگی که فولکسواگن آلمان بر سر آلایندگی خودروهای دیزلیاش به بار آورد، جریمهای سنگین را نصیب این غول خودروسازی جهان کرده و از همین رو برخی کارشناسان معتقدند این شرکت آلمانی شاید حضور در ایران را از لیست برنامههای خود خارج کند. ظاهراً این شرکت باید به دولت آمریکا رقمی معادل ۱۸ میلیارد دلار بپردازد و این تنها یکی از جریمههایش به شمار میرود و از همین رو شاید فعلاً نتواند به سرمایهگذاری در ایران فکر کند.
دو هفته پیش بود که اعلام شد فولکس با بهکار بردن نرمافزاری خاص، سبب شده میزان آلایندگی محصولات دیزلیاش در آزمایشها و تستها، کمتر از حد واقعی نشان داده شود و این تقلبی بزرگ از سوی رسانههای جهان لقب گرفت.
از این خودروساز آلمانی بهعنوان یکی از شرکای احتمالی خودروسازی ایران نام برده میشود، چه آنکه مسئولان ایرانخودرو و فولکس نیز تلویحاً این موضوع را تأیید کردهاند که البته مربوط به قبل از رسوایی این شرکت است.
منبع: دنیای اقتصاد
Ali Reza
۱۳ مهر ۱۳۹۴امیدوارم بقیه جاها حداقل تاثیرش بیشتر از این باشه
amir
۱۳ مهر ۱۳۹۴حریف قدره -کم نمیاریم
برزو
۱۶ مهر ۱۳۹۴راس میگه
ایران خودرو و سایپا دو حریف چغر و بد بدن هستن ولی اگه ادامه بدیم پوزشون رو به خاک می مالیم
حسین
۱۳ مهر ۱۳۹۴ایشالله که ورشکست شن!!!
کریمی
۱۵ مهر ۱۳۹۴ور شکست شن که صنعت ایران هم می خوابه.به نوعی ما هم ورشکست میشیم.!!!!!!
باید به فکر چاره بود نه دعای ورشکستگی
احمد. ف
۱۵ مهر ۱۳۹۴ما؟ کدام “ما”؟
سیاوش
۱۸ مهر ۱۳۹۴منظور از ما در این دو شرکت چند نفر خاص هستن که در هر دو شرکت عضو هیئت مدیره هستن!!!!!!!!!!
مهیار
۲۸ مهر ۱۳۹۴ورشکستگی این دو شرکت باعث بیکاری خیلی از هموطنامون میشه,آرزو کنیم طرز تفکر و سودخواهی بی حد و اندازشون درست بشه.
حامد
۲۹ مهر ۱۳۹۴یه عده بیکار بشن بهتر از اینکه هزاران نفر کشته بشن
ایرانی
۱۳ مهر ۱۳۹۴بمب خبری ایران خودرو میتونه یکی از موارد زیر باشه :
1- تعرفه واردات خودرو را بالا ببرند تا اختلاف قیمت خودرو خارجی و داخلی خیلی بالا بره و هر کسی نتونه به خرید خودرو خارجی فکر کنه ! پس مجبور به خرید خودرو داخلی بشوند …
2- با افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس واحد و کم کردن سرویس ها و خارج کردن اتوبوسهای تندرو از سرویس مردم را مجبور به خربد خودرو صفر کنند!
2- پیکان دوباره تولید بشه با این کار مردم می توانند با 10 تا 15 میلیون خودرو صفر در مدل های متنوع بخرند !
3- یارانه هر کی خودرو صفر داخلی نخرد قطع بشه!
5- افراد بخاطر نخریدن خودروی صفر داخلی ضد انقلاب محسوب شده و به دادگاه انقلاب معرفی شوند!
و در مرحله آخر اگه جواب نداد بلا نسبت همه ، می گویند هر کی خودرو صفر داخلی نخره خره !!!
پیروز
۱۹ مهر ۱۳۹۴به نظر من بند 5 بیشتر از همه اتفاق میفته…
مخصوصا اگه تو نشر پیام کمپین فعالیت بیشتری بکنیم…
ایرانی
۲۸ مهر ۱۳۹۴بسته های پیشنهادی شون را ببینید : به مردم پیشنهاد میدن بیان مثلا پراید 20 میلیونی ! را با سود 16 درصد و با پرداخت 7 ساله حدود 32 میلیون یا بالاتر بخرند !!!
یا تیپای … ببخشید تیبای 25 میلیونی را 40 میلیون بخرند! تو این مملکت چه خبره !
دیروز رئیس اتحادیه طلا گفته مردم منتظر کاهش طلا نباشند قیمت کنوی طلا قیمت واقعیه ! واقعا تو این مملکت چه خبره ! مملکت تحریم شد دلار بالا رفت … برای نمونه قیمت خودروهای داخلی و به اصطلاح ملی را بالا بردند گفتند دلار گرون شده و بیشتر مواد مورد استفاده در تولید خودروی ملی از خارج وارد میشه! بعدش گفتند تنها 20 درصد قیمت ها به دلار بستگی داره و تورم داخلی و دستمزد کارگر و … بالا رفته و قیمتها را تازه پیشنهاد دادند بالاتر ببرند !!! تحریم را هنوز برنداشته دارن میگن تحریم ها تاثیری در کاهش خودروهای ملی ندارند !!! و اصلا تحریم ها در افزایش قیمت تاثیری نداشته و اصلا افزایش قیمت کالاها کار دشمن بوده (دشمن فرضی!)
نمی دونم چرا این تصمیم گیرندگان کلان کشور اینطور برنامه ریزی می کنند بهتر نیست پولی که مردم در خرید و فروش خودروی دسته دوم وارد می کنند به بازار خرید خودروی صفر وارد کنند و … البته یه نکته بگم اگه الانم کسی خودرو صفر نمی خره یکی از دلایلش تحریم خرید خودروی داخلیه و دلیل دیگر هم کمبود نقدینگی دست مردم هستش! برای همین بسته پیشنهادی شون وام بوده!
وگرنه پیش خرید خودروهای ملی که هنوز ساخته نشده بود و با دیدن عکسشون توی تلویزیون بعضی از مردم میرفتن پیش خرید میکردند آن هم برای چند سال بعد را که یادتون نرفته!!!
تایماز
۱۳ مهر ۱۳۹۴به احتمال زیاد افزایش تعرفه واردات برای مقابله باکمپین مردم تنها بمبشون میتونه باشه! مطمئنا اینا کاری نمیکنن که به نفع مردم باشه
n saeed
۱۳ مهر ۱۳۹۴اقا جان باید هم خودرو داخلی نخریم
من اشتباه کردم خریدم چند تا ایراد داشت ماشینم
1- ای سی یو ماشین که نزدیک 800 هزار تومنه خرابه و دستورات غلط به پروانه خودرو میدهد
اول صبح ماشین خنک فن را باز میکند وچراغ چک روشن میشود
2-استوب موتور خودرو خراب است و خودرو در حالت درجا خود به خود گاز میخورد و وقتی کوچکترین گاز میدم خودرو خاموش میشه و روشن نمیشه تا امداد بیاد
3-شمع اب خودرو خراب است
بردم نمایندگی الان یک ماهه قراره از تهران وسایل جدید بیاید اما هنوز نیامده و من هر روز یک بار به امداد خودرو زنگ میزنم بیا ماشین روشن نمیشه
چون ای سی یو خرابه نمیزاره ماشین روشن شه
REZA
۱۵ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز شما زیاد ناراحت نباش . اینهمه میگن نخرید خودرو … شما رفتی خریدی بعد اومدی اینجا از ایراداتش میگی و شاکی هم هستی …
دانیال
۱۳ مهر ۱۳۹۴http://www.isna.ir/fa/news/94071308571/%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%85%D8%A8-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%86
D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF
فرشاد
۱۳ مهر ۱۳۹۴شراکت با خودروسازهای خارجی که فعلا جواب نمیده و اگر قرار دادی هم بسته بشه اینا قطعا رو نمیکنن تا موقع ورود خودرو به بازار چون به هر حال باید محصولات فعلی رو تا اون موقع بفروشن و رو دستشون نمونه.
قیمت ممکنه تعییر کنه ولی مطمنا اونقدری نیست که بشه بش گفت بمب. شما فرض کن مثلا سمند رو از 31 بیارن 29 این بمبه؟دیگه یهو قیمت نمیزنن 20 تومن که.
بیشترین احتمالی که میدم آغاز فروش سورن با موتور توربو میتونه باشه.چون مدتهاست دارن میگن از شهریور تولید انبوهش شروع شده.تولید سورن با موتور توربو و وعده برای نصب گیربکس اتوماتیک 6 سرعته AMT که خبرش تو پدال هم بود.این تنها چیزیه که از ایران خودرو بر میاد.
علی
۱۳ مهر ۱۳۹۴دولت ما باید زودتر برای قیمت وکیفیت خودرو یه فکری کنه چون الان همه مردم فکر میکنن دولتم با خودرو سازها همدست هست و دولت میخواد پشت همین مرومی که اقتدار دولته رو بخاک بماله.
رضا
۱۴ مهر ۱۳۹۴البته که همدست هست
سیاوش
۱۸ مهر ۱۳۹۴دولتی ها با خودروساز ها ببخشید مونتاژ کار ها همدست هست بعضی از دولتی ها سهام دار و عضو هیئت مدیره ایران خودرو و سایپا هستن در ضمن همین چند روز پیش آقایون دولتی 500 میلیارد تومان به هر کدام از خودرو ساز ها کمک بلاعوض کردن تا آقایون خودرو ساز به بانکداری ها و ساخت و سازهاشون سامانی بدهند!!!!!!!!!!!!
زماني
۱۳ مهر ۱۳۹۴خدا کنه این شرکتهای تابوت ساز ورشکست بشن تا تکلیف مردم روشن بشه
واردات خورو باید ازاد بشه تا این دو شرکت لاش خور بفهمند طراحی و زیبای همراه با کیفیت و ایمنی یعنی چه
سالها با پولهای گزافی که از مردم گرفتن خون همه رو هم با تابوت های تولیدی و هم با گرانی و کیفیت بسیار بد تولیدات تو شیشه کردن
خدا از مدیران و دست اندر کاران این شرکتها نگذره
بهترین خدمت به مردم و کشور حتی قطعه سازان جمع کردن این دو شرکت و واردات خودرو ست چون خودر ساز خارجی به مردم و انسان بودن ماها با کیفیت و خدمات خوب احترام و امنیت می بخشه
البته این در شرایطیه که مسیولین با خورو ساهای مطرح قراداد ببندند نه به خاطر منافع خودشون و پول به جیب زدن بیشتر با چینی ها قرارداد ببندند
چون یکی از بدبختی های ما ضعف مدیریت و رانت خواریه
منافع ملت و کشور اصلا واسشون مهم نیست
پویا
۱۳ مهر ۱۳۹۴سلام
اولین باری هست نظر میزارم. اقا نخرید که ضرر میکنید . بنده یه 405 slx tu5 گرفتم وقیقا 4438 کیلومتر کار کرده . ماشینو خاموش کردم صبح بلند شدم که ماشینو روشن کنم استارت نخورد. … بعد از هزار تا دردوسر به نمایندگی بردبم . اونجا گفتن جام کرده ماشین. الان یکماهه ماشین خوابیده. نخرید تا ادم بشن. واقعا من پشیمونم .
REZA
۱۵ مهر ۱۳۹۴شما هم دوست عزیز خوب که به دام افتادی و پول دادی خریدی برو به همونا حرف بزن … این دو تا شرکت روی شماها خوب حساب باز کردند . . آفرین .
علیرضا
۱۴ مهر ۱۳۹۴همتون اشتباه حدس زدین.چیه نکنه فکر کردی چند ملیون ارزونش میکنه یا…. خخخخخخ
بمبش از نوع بادکنکی بود.
۱) آغاز تولید موتور توربو شارژ روی سورن و دنا بزودی
۲) استارت طراحی موتور دیزلی سبک ملی.
بنازم به اعتماد به نفسشون. کشورهای دیگه پورشه الکتریکی، تسلا شاسی بلند ، مرسدس بدون راننده و ….. میسازن نمیگن بادکنک ترکوندیم. اینا هم بمب اتم میترکونن.
منبع خبر سایت رسمی خودروسازان.Www.asrkhodro.com
ashkan
۱۴ مهر ۱۳۹۴آآآآآآآی آآآآآقا گل گفتی دیگه مردم به اینا اعتماد ندارن فقط به فکر جیب مبارک خودشونن باید مدیریت بشه آقا مدیر اگه مدیر باشه مدرکش واقعی باشه دزدی تو کار نباشه همه چی درست میشه
مهدی
۱۴ مهر ۱۳۹۴دیشب اخبار بمب ایرانخودرو را منتشر کرد گفت:
توربو برای ef7 که مطمعا باشید توربو 2 میلیونی رو 7-8 تومن گرونتر میدن اونم توربو 20-30 اسب بخاری نه از اون 100-120 اسب بخاریا
با یه سری خبرای الکی و اینا مثل
اعلام ردهبندی کیفی قطعهسازان و نمایندگیها که هیچ ارزشی نداره ما کیفیت میخوایم نه رده بندی
این هست بمب ایرانخودرو حتی بهش خبر هم نمیگن تا چه برسه به بمب خبری
نخرید تا یکم به خودشون بیان و قیمتا رو بیارن پایین و کیفیت ببرن بالا . مجبور نیستید که صفر بخرید دست دوم بخرید مطمعا تره تا صفر میبینید میپسندید ایراداتش معلومه اما صفر رو با ایراد و ندیده میدن
ابراهیم
۱۴ مهر ۱۳۹۴من حرفی ندارم به هرحال بمبه دیگه ممکنه بترکه :))))
امیر
۱۴ مهر ۱۳۹۴جزئیات 6 شبکه فساد در خودروسازیها
http://www.tasnimnews.com/fa/news/880658/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-6-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%81%D8%B3%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7?ref=vista
اث میلان
۱۴ مهر ۱۳۹۴سلام هم وطن عزیزم، میخاستم خدمت همگی بگم کمپین تحریم خرید زودتر از آنچه باید داره اثراتش را نشان میده،چون این اقایون سازنده داخلی و وارد کننده های زالو صفت اینقدر گند زدن و فرصت سوزی کردن در طی این سالها که هنوز به اجرای توافق هسته ای و رفع تحریم ها نرسیده همشون به عجز و لابه افتادن،کمپین تحریم خرید خودرو همچنان به مسیر خودش باید ادامه بده،،،،
محمد
۱۵ مهر ۱۳۹۴اقا ی پراید131مدل 90دارم..بیاببینید چطور ماشین نگه میدارم من محشر…ولی کیفیت افتضاح..یه سال پیش کلیومتر ماشین تعویض شد 200هزارتومن..دیسک وصفحه عوض شد..230هزارتومن…4مرتبه استپرتعویض شده..حدود 100هزارتومن…میل موج گیر وطبق و.. عوض شد235هزارتومن….پمپ بنزین تعویض شده قیمتش یادم نیست…2بار لنت تعویض شده حدود50تومن…تایمر برف پاکن خراب شده تعویض شد خداتومن…روغن ریزی کارتل داشته گرفته شد160ه تومن…پولوس 2بارتعویض شده بخاطرکیفیت پایین250تومن…یعنی خاک برسرشون باماشین ساختنشون..حرومشون
تازه پراید بیست ساله از رده خارج شده..ببینید چقدربدبختیم ما…ایشالا بامخ بخورن زمین
تازه قبلش ی سمندداشتم اونم اشغال
بایرام
۱۵ مهر ۱۳۹۴با سلام
ایران خودرو تصمیم داره موتورهای جدید برحسب خر بخار تولید کنه بتونه مثلا۱۱۰اسب
بخار رو ۲۲۰خر بخار اعلام کنه که دهن پر کن تره
۲_جنس صندلیها از نوع گلیم که درونش راهمانند پالان ازساقه گندم پرمیکنندکه از تعرق جلوگیری و حالت سنتی دارد
۳_جلوپنجره جدید مزین به زنگوله بزرگ باارم الاغ شرک با توجه به دست اندازهای فراوان جاده وحذف بوق
۴_سیستم ترمز یک مرحله بالاتر از abs,ebd,mbc به صورت سیستم پیشرفته چهار چرخ
به نام(شه)مخصوص سنگ ,برف,یخ,کوه,چاله ,تخت با لنت ضد سایش وکاملا بی صدا ازجنس سم خر
۵_سیستم جهش ناگهانی سرعت موتور صفر تا صد ارتقا یافته وبرگرفته ازسوگ خر در ۳
ثانیه
saber
۱۶ مهر ۱۳۹۴سلام
چرا این همه دعوا داریم سر نخریدن خودرو؟
دعوا همش سر از دست دادن جون و مال مردمه
جونی که تو جاده ها داره از دست می ره و مالی که از جیبمون دارن می گیرن
ما نیامدیم که بگیم نمی خریم تا کلا محو بشن بخدا حرفمون منطقیه
ما می گیم این کیفیت به این قیمت نمی خوره و این قیمت واسه این کیفیت خودرو نیست
چرا باید هموطنامون رو تو جاده ها از دست بدیم بخاطر این ماشینا؟
یا چرا باید این همه پول بدیم بابت همین ماشینا؟
بسمون نیست این همه کوتاه اومدن؟
man
۱۷ مهر ۱۳۹۴یه پیش نهاد به کمپین خرید خودرو صفر ممنوع
بیاییم علاوه بر تحریم خودرو مطالبه جدید و منطقی از دولت داشته باشیم یعنی این شعار رو هم اضافه کنیم
خودرو سازی کاملا خصوصی بدون ۳۵ درصد مالیات
توضیح اینکه ۳۵ درصد قیمت خودرو اصلا به خودرو ساز ربطی نداره و مستقیم میره تو نهاد های دولت مثل کمیته امداد و غیره
توی هر خودرو بیش از ۴۰۰۰ قطعه وجود داره دولت محترم میاد یک بار از تک تک قطعات مالیات بر ارزش افزوده میگیره مثلا لنت ترمز و ۴۰۰۰ قطعه دیگه بعد دوباره میاد یه ۹ درصد از کل خودرو میگیره عزیز من دولت خدمت گذار شما به من توضیح بدین که اینجوری از صنعت حمایت میکننن.
ما و شما و ایشان
۲۲ مهر ۱۳۹۴مرد حسابی تو واژه حمایت رو باور کردی مگه؟
صد رحمت به دراکولا تو مکیدن خون ملت…
سیاوش
۱۸ مهر ۱۳۹۴اگر ایران خودرو و سایپا بمب اتم هم منفجر بکنن دیکه فایده ای نداره و کارشون تمومه ! به امید خدا کار مونتاژ کارهای گران فروش و کلاه بردار داخلی تمام هست ! بخوان فاتحه را بر سر مزار ایران خودرو و سایپا! خون مردمی که با اسباب بازی های تولید شده ایران خودرو و سایپا کشته شدن و یا در ماشین های این دو مونتاژ کار سوختن داره این کلاه بردارها رو میگیره و چیزی به پایان کارشون نمونده !!!
حمید
۱۹ مهر ۱۳۹۴من فکر میکنم همونطور ک اثار منفیه ایرانخودرو و سایپا متوجه مردم میشه نبودشونم اثار منفیی داره ک اونم متوجه مردم میشه از جمله بیکاری افرادی ک دارن تو این شرکتا کار میکنن و سرپرست خانوار هستن این حرکت مردم خیلی خوبه اما باید برای اون کسایی ک کارشون و از دست میدن ی فکری کرد
ahmad
۱۹ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز وقتی سرمایه گذاری خارج به داخل بیاد و جای این دزدای داخلی رو بگیره، مشکل اشتغالی وجود نخواهد داشت.
وقتی سرمایه گذاری خارجی در شرایط رقابتی در داخل کشور نسبت به ایجاد خط تولید اقدام کنه نه تنها بیکاری وجود نخوهد داشت بلکه با تولید خودروی های به روز و رقابتی اشتغالزایی بیشتری هم انجام خواهد شد.
Ali Reza
۲۰ مهر ۱۳۹۴ما ماشین و موتور ملی نخوایم باید کیو ببینیم؟
ما و شما و ایشان
۲۲ مهر ۱۳۹۴صنعت مزخرفی که فقط واسه این سر پاست که دارن از خودرو وارداتی گمرک سنگین میگیرن. وگرنه تو همون یه ماه اول ورود خودرو خارجی، در این صنعت لعنتی بسته شده بود.
سهرابي
۲۳ مهر ۱۳۹۴با سلام
پیشنهاد می دم که این نظر بنده رو بدهید به مسئولین خودروسازیها
برادران عزیز – شما فکر کنید برای امور شخصی تان فعالیت می کنید. مباحث انگیزشی مدیریت شرکتی را مطالعه کرده ام.انگیزش مدیران صنایع خودروسازی ما بر چه اساسی است آیا حقوق و مزایای آنان درصدی از فروش است ؟ بعید می دانم . این شرکتها به دلیل آنکه مالک مشخصی ندارد دلسوز واقعی ندارد به همین دلیل است که مدیرانش هر روز مرتب و آراسته در جلسات حاضر می شوند و اثری از نگرانی در چهره ندارند. اگر این شرکتها ساختار واقعی می داشتند نشانه اش این می شد که الان مدیرانش از نگرانی شبها نخوابند. ولی اینبار شرایط فرق دارد مردم به چندین دلیل ( مشکلات مالی – تفاوت فاحش کیفیت و امکانات خودروهای داخلی و خارجی حتی چینی) دیگر خودرو نمی خرندمگر عده ای معدود. دراین شرایط هرچقدر به شما کمک مالی انجام شود نه تنها مشکلی از شما حل نمی کند بلکه بر گرفتاریتان می افزاید. شما باید به سمت مشارکت و همکاری با کمپانیهای بزرگ بروید . نیروی انسانی ارزان و مکان فعالیت از شما و تکنولوژی از آنان . به هزار و یک روش می شود اشتغال را همچنان حفظ کرد .ادامه تولید محصولات شما واقعا بعید است . مردم خودروهای باکیفیت خارجی را دیده اند حتی خودرو چینی تفاوت خیلی زیاد شده . اگر خیلی یک جمله ای بخواهم بگویم این است واقعی کار کنید.
میثم
۲۳ مهر ۱۳۹۴دیشب ساعت 19:30 برنامه ثریا بعد از پخش مستند ” بدون فرمان ” و نقد و بررسی که انجام داد میخ اخر هم به تابوت خودروسازا زد ….
امیدوارم مردم لگن سازای داخلی رو همچنان تحریم کنند و پولدارها هم سمت اشفته بازار خودروهای خارجی با اون قیمت های بی حساب و کتاب نرند
فقیر
۲۳ مهر ۱۳۹۴صنعت خودرور ایینه ای از تمام مواردی است که مدیران و مسوولان دولتی بدون نیاز به پاسخگویی و شفاف سازی عمل می کنند مشکل بی آبی چرا؟ مردم مقصرند! مشکل آلودگی هوا چرا؟ مردم مقصرند! مشکل … مردم فرهنگ ندارند! خودرو ی ناایمن و گران چرا؟ مردم درست رانندگی نمی کنن!
مردم فقط در تحمل این افراد نالایق زبان دراز مقصرند
بی پول
۲۳ مهر ۱۳۹۴یعنی میشه یه روز ورشکستگی این 2 لگن سازه ملی رو ببینیم…من نه صفر میخرم نه دسته دومشووووووو….من که جونمو دوست دارم…شمارو نمیدونم…
پوريا
۲۴ مهر ۱۳۹۴کاش همه جای ایران خرید خودروی خارجی ازاد بشه مثل کیش و انزلی و… البته با تعرفه ولی خیلی تعرفش ملموس نباشه مثل خیلی از کشور های دنیا
saeid
۲۶ مهر ۱۳۹۴بسم حق
شکر خدا خبر بمبشونم فک کنم امروز رسید
وام 80 درصدی خرید خودرو تا سقف 25 میلیون با سود 16 درصد
: ))))))
اینا خیال کردن مردم چین من موندم
مثلا پراید 20 ایو به ملت بدین 4 تومن
طی 8 سال دیگه بیاین با سود 16 درصد ازش بگیرین
عامو
خیرات که نکردیی
بازم فکر خودتی
گور بابای مردم کرده
ما بخوریم مردم خر کین !!!
برو جا این کارا به فکر پراید پرنده بدون سرنشین باش شما
عصر تکنولوژیه عقب نمونی یبار !!!