رپورتاژ: یکی از مهمترین عوامل در خرید خودرو، میزان بودجه در دسترس است. اینکه با بودجه مشخص بتوانیم بهترین خودرو را که مطابق با نیازهایمان باشد و بعدا در هنگام فروش ما را به زحمت نیندازد، انتخاب کنیم؛ کار آسانی نیست و نیاز به صرف وقت و تحقیق درست دارد. آمار نشان میدهد که ۷۲ % خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ درنتیجه در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس میشود تا در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن به ما کمک کند.
خودروهای پرطرفداری با حدود بودجه ۵۰۰ میلیون قابل خریداری هستند که قرار است در این مقاله به بررسی ۴ مورد از آنها ازنظر مشخصات فنی و پیشرانه بپردازیم و در نهایت به جمعبندی برسیم و ببینیم از بین این خودروهای محبوب کدام را انتخاب کنیم. حتما با ما همراه باشید.
( ثبت سفارش خرید خودرو بیدردسر، بدون صرف وقت و با مشاوره رایگان با کلیک روی این لینک: https://www.hamrah-mechanic.com/car-buy/ )
۱) مزدا ۳ نیو تیپ ۳ مدل ۹۰
افرادی که به دنبال یک سدان خوشساخت ژاپنی با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان هستند، حتما باید مزدا ۳ نیو مدل ۹۰ را نیز در دایره انتخابهای خود بگنجانند. این سدان جمعوجور سامورایی، یک پیشرانه ۲ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی به قدرت ۱۴۷ اسببخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتنمتر را در زیر درپوش موتور خود پنهان کرده است تا بهواسطه بهرهمندی از گیربکس ۵سرعته اتوماتیک، شتاب ۹.۲ ثانیه را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین مزدا ۳ نیو سدانی چابک با عملکرد و دوام فنی مناسب است که قطعا از لحاظ فنی میتواند نیازمندیهای مشتریان ایرانی را به خوبی پاسخ دهد.
این سدان ۱۲۶۰ کیلوگرمی، از مصرف سوخت نسبتا متعادلی به میزان ۷.۶ لیتر در هر صدکیلومتر بهره میبرد و حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت را ارائه میدهد؛ بنابراین، مدل ۹۰ تیپ ۳ این خودرو را میتوان بهعنوان یک سدان توانمند ۵۰۰ میلیون تومانی با سواری نسبتا نرم و بازار دستدوم بسیار مناسب قلمداد کرد.
۲) کیا سراتو فول اتوماتیک موتور ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۳
نسل دوم کیا سراتو که هم بهصورت مونتاژ و هم بهصورت وارداتی در بازار ایران حضور پیدا کرده است، یکی از سدانهای توانمند از نظر مشخصات فنی در بازار ایران به شمار میرود؛ بهویژه مدل ۲ لیتری اتوماتیک این خودرو با پیشرانه ۴سیلندر ۱۵۴ اسببخاری خود، شتاب و چالاکی مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. سراتو ۲۰۱۳ معادل ۱۹۴ نیوتنمتر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به سوی محور جلو ارسال میکند و شتابی در حدود ۱۰.۵ ثانیه را ارائه میدهد که برای خانوادههای ایرانی، تقریبا متقاعدکننده به نظر میرسد.
کیا سراتو ۲۰۱۳، میتواند بهسرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در این بین، حدود ۷.۹ لیتر در هر صدکیلومتر بهصورت ترکیبی سوخت بسوزاند. سیستم تعلیق این خودرو، عملکردی نسبتا خشکتر از مزدا ۳ را ارائه میدهد، اما با این حال، تعادل و هندلینگ قابلقبولی را برای کاربران خود به ارمغان میآورد. بنابراین، بهتر است سراتو ۲۰۱۳ را نیز بهعنوان یک سدان توانمند حدودا ۵۰۰ میلیون تومانی در لیست اولویتهای خود جای دهید.
۳) سوزوکی ویتارا ۲.۴ لیتری اتوماتیک کلاس ۵ مدل ۹۰
فرم بدنه شاسیبلند، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل، ظاهر ایرانیپسند و پیشرانه تنفس طبیعی به قدرت ۱۶۹ اسببخار که از گیربکس ۴ دنده اتوماتیک بهره میبرد، جزو معیارهایی به شمار میروند که در نظر اقشار متوسط قطعا درخشان جلوه خواهند کرد. بنابراین سوزوکی گراند ویتارا مدل ۹۰ در نسخه ۲.۴ لیتری اتوماتیک، گزینهای مناسب بهعنوان یک اتومبیل ۵۰۰ میلیون تومانی از نظر پیشرانه و مشخصات فنی است.
این خودروی شاسیبلند جمعوجور، ۲۲۷ نیوتنمتر گشتاور نیز تولید میکند که بهواسطه دو دیفرانسیل، قابل انتقال به سمت تمامی چرخها خواهد بود. بنابراین، طبیعتگردان و علاقهمندان به سفر در جادههای روستایی نیز میتوانند از این محصول ایرانخودرو حداکثر بهره را ببرند؛ بدون آنکه نگرانی چندانی از بابت واردآمدن فشار بیشازحد به سیستم فنی اتومبیل خود داشته باشند.
سوزوکی گراند ویتارا از لحاظ شتابگیری نیز چندان دستوپابسته نیست و میتواند طی مدتزمانی حدود ۱۲ ثانیهای، بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت را نیز ارائه میدهد که رقمی قابلقبول برای مشتریان ایرانی خواهد بود. البته مصرف سوخت این خودرو به دلیل حجم بالای پیشرانه آن، اندکی زیاد به نظر میرسد؛ چراکه ویتارا حدود ۹.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بهصورت ترکیبی سوخت مصرف خواهد کرد که مسلما در سطح شهر، این رقم افزایش خواهد یافت؛ با این حال، به جرات میتوان گفت که در بازه قیمتی ۵۰۰ میلیون تومان، سوزوکی ویتارا یکی از بهترین شاسیبلندهای آفرودی از نظر دوام فنی، کیفیت ساخت پیشرانه و مشخصات فنی خواهد بود.
۴) رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک مدل ۹۹
عملکرد مناسب پیشرانه تندر ۹۰ بهعنوان یک محصول اقتصادی در بازار ایران، مقولهای کاملا شناختهشده است؛ ساندرو استپ وی اتوماتیک نیز از همین پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسببخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتنمتر بهعلاوه گیربکس ۴ دنده اتوماتیک بهره میبرد که گرچه در قیاس با سایر گزینهها توان فنی این خودرو چندان سطح بالا به نظر نمیرسد، اما با این حال، رنو ساندرو اتوماتیک در مصارف خانوادگی خودرویی نسبتا توانمند به شمار میرود که شتاب حدود ۱۱.۵ ثانیهای را ارائه میدهد و قادر است به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
مصرف سوخت ترکیبی ساندرو استپ وی اتوماتیک نیز حدود ۸ لیتر عنوان شده است که کمی زیاد به نظر میرسد. ضمنا یکی از دلایل اصلی انتخاب ساندرو، در استهلاک نسبتا پایین و قیمت لوازم یدکی ارزان آن نهفته است؛ چراکه موتور این خودرو همانطور که اشاره شد، با تندر ۹۰ مشترک است و لوازم آن بهطور گسترده در بازار یافت میشود؛ همچنین از لحاظ قیمتی در قیاس با سایر رقبا، در سطح بسیار پایینتری قرار میگیرد. بنابراین، مالکان رنو ساندرو از لحاظ قطعات یدکی خیال راحتتری نسبت به سایر گزینههای این لیست خواهند داشت.
همانطورکه دیدید، در لیست فوق خودروهایی مختلف از کلاسهای بدنه متفاوت جای داده شده است؛ بنابراین، مهمترین معیار انتخاب شما در این بین به نوع نیازتان برمیگردد. در این راستا، اگر خودروی دودیفرانسیل شاسیبلند احتیاج دارید، قطعا سوزوکی ویتارا بهترین توان فنی را در این بازه قیمت به شما ارائه خواهد داد.
درباره خودروهای سدان نیز مزدا ۳ نیو و سراتو ۲۰۱۳ گزینههای متعادلی از لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی به شمار میروند. رنو ساندرو نیز گزینه اقتصادی این لیست است که گرچه از لحاظ توانایی فنی چندان دهانپرکن عمل نمیکنند، اما شما میتوانید بسته به سلیقه و نوع نیاز خود، نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنید و از عملکرد نسبتا مناسب بخش فنی آنها حداکثر بهره را ببرید.
تمامی این خودروها را میتوانید در نمایشگاه همراه مکانیک به آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ ببینید. خرید سفارشی از همراه مکانیک مزایای زیر را بههمراه دارد:
- مشاوره تخصصی تلفنی خرید خودرو، جهت مقایسه و انتخاب خودروی مناسب
- جستجوی تخصصی خودروی موردنظر در سطح کشور و معرفی آنها به خریدار
- ارسال کارشناس به نمایندگی از خریدار برای بازدید و کارشناسی کامل فنی و بدنه خودرو
- ضمانت و گارانتی پرداخت خسارت بر روی خودروهای پیشنهادی همراه مکانیک
- همراهی کارشناس با خریدار برای عقد قرارداد
کافی است روی این لینک کلیک کنید و درخواست خرید سفارشی خود را ثبت کنید.
نام خودرو | قیمت خودرو به تومان در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ |
مزدا ۳ نیو تیپ ۳ مدل ۹۰ | ۴۸۵.۰۰۰.۰۰۰ |
کیا سراتو فول اتوماتیک موتور ۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۳ موتور TD | ۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰ |
سوزوکی ویتارا ۲.۴ لیتری اتوماتیک کلاس ۵ مدل ۹۰ | ۵۱۰.۰۰۰.۰۰۰ |
رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک مدل ۹۹ | ۴۲۵.۰۰۰.۰۰۰ |
Hamid
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰لعنت به این بازار مزخرف
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰لعنت و ۱۰۰ لعنت
اما یه پیشنهاد میدم به کسانی که توان خرید دارند ، بگردید دنبال یه ماکسیما تو این رنج قیمت ( البته رنگ فابریک باشه و بدونید صاحبان قبلی چطور استفاده کردند ) .
خداشاهده پشیمان نمیشوید و دعایم میکنید !
فقط و فقط از رنج ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ، ماکسینا و کمری گرند را میشنهاد میکنم ، البته فقط و فقط نمونهی تمیزش را بخرید و نه نمونهای که نیاز به خرج زیاد داشته باشه !
mahan
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بهترین پیشنهاد.اصلا حجت رو تموم کردی.مخصوصا ماکسیما بهترین پیشنهاد تا 1 تومنه از نظر خودم.شما یک ماشین بیار تا 1 تومن که نسبت به قیمتش کاری کنه که ماکسیما نتونه بکنه؟
ماکسیما 90یا91 مشکی یا خاکسرتی با شیشه دودی دیگه چی می خواید خداوکیلی؟
هنوزم تو جاده ابهت داره و استایل گنگ داره.ماکسیما ماشین بچه خشگل نیست که باهاش فرشته مخ بزنه یا پنجشنبه شب بری باهاش دور دور و ست ورزشی تنگ بپوشی با رفتار های موزون.پشتش اکثرا یک جنتلمن میشینه که باوقار راحشو میره و دوره ی شیرین کاریش گذشته.فوقش این جوجه قناری های خیابون 206 و شاتون و سلطان براش چراغ بدن میره که نقطه بکنه
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰با شما کاملاً موافقم آقا ماهان که این خودرو بینظیره بینظیر ، اما نه دیگه تا مرز یک میلیارد پول دادن واسه خودرویی که یه زمانی ۲۸ تا ۳۸ میلیون بود زور هست و حقیقتاً با تمام عشقی که به این خودرو دارم و یه زمانی داشتم عرض میکنم که یک میلیارد دیگه خارج از اُرف به حساب میاد !
همیشه میگن زمانی قدر چیزی را میفهمی که از دستش دادی و دقیقاً برای همین میگم که اگر ماکسیما با همین شرایط تولید میشد بدون شک و بدون فکر میخریدمش و دیگر تا آخر عمر هم نمیفروختمش !
ماکسیما سواران میدانند که هیچ خودرویی به مانند ماکسیما حال نمیده مگر اینکه لکسوس ES350 باشه که اون هم بسیار گرانتر و آپشنالتر هست که به درد ایران ما نمیخوره با این وضع و شرایط خاص کشور و… !
mahan
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نه نوید جان منظورمو اشتباه برداشت کردین تا 1 میلیارد منظورم اینه که خودرو هایی تا رنج یک میلیارد هم وجود دارن که حقیقتا خریدشون زیاد جایز نیست و ماکسیما چیزی ازشون کمتر نداره دقیقا نه اینکه یک میلیارد باشه.من خودم 42 میلیون خریدم.حقیقتا با اینکه تینا خیلی ماشین خوب و با امکاناتیه ولی نتونست خاطره ماکسیما رو تکرار کنه درسته بعد ماکسیما اریون رو پیشنهاد می کنم.دقیقا و اگه طرف بخواد خیلی بیشتر خرج کنه دقیقا یا لکسوس es یا بنز e350 سال 2013 که خرجشون بیشتره ولی خب چند پله بالاترند
فرشاد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بر پدرت لعنت ترامپ
تا همین چن سال پیش تیتر بهترین خودرو های زیر ۲۰ بود
s.h
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا ترامپ؟؟؟؟؟
ای داد خدایا مردم این مملکت هیچ وقت قرار نیست اگاه بشند !!!؟؟!؟!؟!!؟؟!؟!
فرشاد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اصل کاری رو میشناسیم
روناش
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰احسنت به شما،متاسفانه چیزی نگیم بهتره
Roham
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰مشکلت ترامپه واقعاً؟!!! ?
برو رایت رو بده!
فرشاد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰منظورمو اشتباه متوجه شدید
new Ramin
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیگم 20 سال پیش…
قیمت ها نسبت به 5 سال گذشته 10 برابر شده… تیبا 20 میلیونی رو 140 میلیون میدن دنا 45 میلیونی رو 330 میلیون میدن ساندو بی آپشن ( نسبت به رقبا ) که روزی 50 میلیون بود رو الان 420 میلیون میدن cs35 منتاژ خودشون که کلی آپشن از روش برداشتن رو 70 میلیون بود الان 470 میلیون میدن. سراتو سایپا 90 میلیونی رو دارن 720 میلیون میدن ( مدل 97 یا 98 )
تیگو 7 که 125 میلیون هست رو دارن 990 میلیون میدن. ولوو xc90 فول که باید 500 میلیون باشه رو دارن 6 میلیارد میدن و بی ام و سری 7 که باید 1.8 میلیارد باشه رو دارن 8 میلیارد میدن در پایان bmw i8 که باید 2.2 میلیارد باشه رو دارن حداقل 9.5 میلیارد میدن و مازاراتی گیبیلی 2014 که باید 2.7 میلیارد باشه رو دارن 15 میلیارد تومن میفروشن !!
.
خونه در الهی متری 15 میلیون رو دارن الان متری 95 میلیون میفروشن. و 99 درصد کالا ها به راحتی 8 یا 9 برابر شده…
ولی متاسفانه حقوق هامون بعد گذشت 5 سال که همه چی تورمی 300 درصدی داشته فقط 25 یا 30 درصد رشد داشته.
مشکل از ماست….نخواهیم… نخریم…
هیچ وقت اینجوری نمیشد….
مشکلات ما ایرانی ها در این 10 ساله در 2 یا 3 کامنت 100 خطی جا نمیشود…
یه 2 یا 3 جلد کتاب 1000 صفحه ای نیاز است !!
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰کاربر new Ramin
همه اینهایی که گفتید را میدانیم ، اما من به شخصه با دو چیز هیچوقت کنار نخواهم آمد :!:
۱- جوان ایرانی ، جوانی را کرد یا نکرد ، مُرد !
۲- فاز اونهایی که خودروی چینی میخرند یک میلیارد چیه ، بخصوص تیگو7 ?♂️? !!!!!!
فريد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰الان اینا با اشغال فرقش چیه خدا وکیلی؟ مزدا ۳ مدل ۹۰ ۵۰۰ میلیون!!! با حقوق کارمندی همین اشغالارو هم نمیشه خرید بشه هم ادم دلش نمیاد این همه سال پول جمع کنه اینارو بخره. لعنت به باعث و بانی های این بازار مزخرف
آوان
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰به نطرم اینها. دو مشکل اصلی دارند به هر حال بعد از ده سال کارکرد به خرج میفتن و چون سالهاست که دیگه این مدلها تولید نمیشن پیدا کردن قطعه سختتر و گرانتر هم میشه.
دوم اینکه تعداد همین خودروهای رده خارج هم در بازار کمه
BenzSLR
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰کی پایس بریم گویان فرانسه پناهنده شیم؟ :):):)
Amirreza
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من سال ۹۱ یا ۹۲ یه مزدا ۳ خریدم ۴۰ میلیون با ۱۰۰۰ تا کارکرد ، الان مزدا تری هزار تا کارکرد یه سال گذشته زیر ۹۰۰ یا ۹۵۰ نیست
Roham
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پول نسباتا ارزش داشت
اقتصاد در گردش بود
پول راحتتر به دست میومد
من سال هشتادوشش ماهی دوونیم (میانگین) خرجه عیشونوشم بود، مولتی میلیاردر نیستم ولی شدنی بود
سال هشتادوهفت یه اسپورتیج خشک (اتاق قدیم) آوردم سیوهشت و هفتصد! چند سال پیش فروختم؛ امسال به لطف مملکت گلو بلبل یه تیبا تونستم با پولش بخرم!!!!
به خدا اینی که ما درگیرشیم تو ایران اسمش زندگی نیست
نمیدونم چیه ولی زندگی نیست!
kastech
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰از جیمز می پرسیدن :کدوم برند دست کم گرفته شده؟ گفت سوزوکی
امین
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان قیمت ماشین در یک سال گذشته چطور شده؟ مخصوصا اسفند ۹۹ و ۹۸ یا بهار ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹؟ گرون شده یا ارزون؟ کسی میتونه نوسان بازار برای من بگه؟
دانیال
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰داستر هم به لیست اضافه کنید
شنیدم خیلی عالیه از همه لحاظ
البته با ۵۰۰تومن خیلی ماشین دسته دوم و خوب پیدا میشه که
کمری ۲۰۰۸ ، مگان و . . .
R
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰جنسیس کوپه چی؟