دنیای اقتصاد: لادا مهمان جاده مخصوص نخواهد شد. پیش از این اخباری مبنیبر حضور این خودروساز روسی در بازار ایران برای همکاری با شرکت پارسخودرو در سطح رسانهها منتشر شده بود. این خبرها به تایید فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز رسید. حال آنکه هماکنون شنیده میشود که دو طرف مذاکرهکننده نتوانستهاند برای همکاری مشترک توفیقی حاصل کنند؛ بنابراین بهنظر میرسد که حضور این شرکت روسی بهدلیل آنچه عدم تفاهم دوطرف خوانده میشود در جاده مخصوص منتفی است.
بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمهای بینالمللی، خروج شرکای خارجی تبدیل به چالشی بزرگ برای خودروسازان داخلی شده است. از این رو خودروسازان تلاش میکنند تا سرمایهگذاران جدید را جایگزین شرکای پیشین کنند. برای دستیابی به این هدف خودروسازان داخلی بهدنبال سرمایهگذارانی هستند که در بازار ایالاتمتحده آمریکا حضور نداشته باشند؛ زیرا یکی از مسائلی که سبب خروج شرکای فرانسوی از بازار ایران شد، تلاش برای حضور در بازار آمریکا بود. با این حال حضور شرکت لادا بهعنوان شریک جدید خودروسازان در دور اول تحریمها هم شنیده شد، اما آن زمان هم در حد حرف باقی ماند و هیچگاه محصولات لادا وارد خطوط تولید شرکتهای خودروساز داخلی نشد. در دوره اول تحریمها، بازار ایران برای شرکتهای چینی جذاب شد و آنها توانستند از خلأ حضور فرانسویها نهایت استفاده را ببرند و برخی از خطوط تولید خودروسازان داخلی را تسخیر کنند.
در شرایط کنونی اما بازگشت تحریمها بار دیگر شرایط را برای حضور سرمایهگذاران جدید در بازار ایران فراهم کرده است. این مساله در شرایطی است که چینیها نیز بهواسطه مشکلات نقل و انتقالهای بانکی، حضور خود را مشروط به پیدا کردن راهی از طرف ایرانی برای پرداخت پول کردهاند. بهنظر میرسد در حال حاضر راه برای حضور کشورهای نوظهوری همچون هند در صنعت خودرو هموار است. به این ترتیب برخی از شنیدهها حکایت از آن دارد که مذکراتی نیز با خودروسازان هندی برای حضور در ایران صورت گرفته است.
F22RAPTOR
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸چقد صنعت خودرو سازیمون بی عرضه س
Danial
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸تنها عرصه ای که میتونیم بگیم توش عرضه نشون دادیم دزدی و اختلاس بوده در بقیه موارد چیز خاصی دیده نشده چه برسه صنعت خودرو.
Elmiraj
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸آنقدر وضعمون خوب بود که داشتیم کادیلاک سویل تولید می کردیم…….!!!!!!!!!!!!!!!!!
.
.
.
الحق که لیاقتمون همینم نیست………
ROMMEL
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کادیلاک سویل (Cadillac Seville) خودرویی است که در سالهای ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۴ در آمریکا تولید شدهاست. این خودرو میان سالهای ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۸ توسط شرکت پارس خودرو (جنرال موتورز ایران سابق) بانام کادیلاک ایران در ایران نیز تولید شد.
این کادیلاک در ایران بسیار پر طرفدار بوده و دارای امکاناتی نظیر موتور هشت سیلندر مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری که پیشرو در زمان خود بود، صندلی جلو برقی، کمک فنرهای هیدرولیکی با قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار، ترمزهای دیسکی چهار چرخ، شیشه برقی، آنتن برقی، گیربکس اتوماتیک، قفل مرکزی,سیستم عیب یابی از طریق فیبر نوری و… که باعث شده این کادیلاک در افکار مردم همیشه لوکس تداعی شود و در ایران از زمان خود جلوتر باشد.
:( :( :( :( :( :(
Archi KHAN
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط صنعت خودروسازی مون ؟!؟!!؟
علی
۲۸ شهریور ۱۳۹۸F22RAPTOR عزیز حرفت درست، خودروسازامون بی عرضه ان ولی بی عرضه تر و بی لیاقت تر از اونا من و شمای مصرف کننده ایم که میریم تو صف خرید پراید و پژو و سمند صد میلیونی وایمیستیم که چند میلیون ارزون تر بخریم و به خیال خودمون سود کنیم!!
اگه ما برا خودمون و انتخابامون ارزش قائل باشیم و یه کم صبور باشیم خودروساز نمی تونه برا ما خط و نشون بکشه و مافیا بازی دربیاره و حقوق ما رو ضایع کنن و به ریشمون بخندن.
The best or nothing
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خخخ لادای درب و داغونم حالا دیگه واس ما کلاس میزاره,, واقعا حیف استعدادهای ایرانی که به خاطر مافیا و سیاستای غلط مدیرای بی لیاقت دارن هرز میرن .. توی عکس سوم اوج هنر روس ها کاملا مشخص میشه .. هه
علی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸اون استعدادی که به خاطر چنتا گاگول(مافیا) بخاد ببیازه خاک تو سرش همون بهتر بمیره
ali
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کدوم استعداد؟
دلت به این مهندسای الکی خوشه؟
—یه سری بیسواد میگیرن پنج سال پولشونو میگیرن و بعد پنج سال این دانشجوهای مملکت هیچی بلد نیستن ولی برا اینکه دلخوش بشن بهشون یه مدرک مهندسی میدن.
اینه فرق یه مهندس اینجا و یه مهندس تو یه کشور دیگه.
شب و روز تو گوشمون کردن ما بهترین ای کیو رو داریم بهترین ژن بهترین مذهب بهترین دین بهترین فرهنگ رو داریم. اما همش الکیه. این کارا هندونه زیر بغل گذاشتنه. تا اینطور بیشتر گولمون بزنن.
بچه رو دیدی وقتی میخوایی پولشو بگیری میگی گوگولی زیبا خوجگل و بعدم کودک نرم میشه و راحت پولشو میده؟ این قضیه هم همینه
تو تلگرام یه تابلو دیدم یه ساختمون پزشکان تو امریکا. بعد میگه ما نژاد برتریم چون همه دکترا ایرانین. اما اون بیسواد نمیدونسته تو محله ایرانی نشین اکثر دکترا ایرانین. تو محله چینی ها همه دکترا چینی ان. تو محله کره ایی ها همه دکترا کره ایی ان. تو محله هیسپانول نشینا همه هسپانیکن.
دلتون خوش باشه با استعداد استعداد کردنتون. زندگی تو مکزیک شرف داره به زندگی تو اینجا.
khavari
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸استعداد همه دارن. اما بعضیا فکر میکنن چون یه نفری تو کودکیش رفته امریکا اونجا درس خونده زحمت کشیده و رفته دانشگاه و بعدم تو ناسا استخدام شده به خاطر ژنشه. بارها شنیدین تو ازمایشگاه پیشرانه های جت ناسا یه ایرانی کار میکنه یا میکرد. اسمشو یادم رفته تو اینترنت پیدا میشه و بارها خوندم چون این اقا رفته ناسا پس ژنمون عالیه بهترین ای کیوها رو داریم. اما هیچکی نمیگفت یا عمدا نمیخواست بگه رئیس همون اقای ایرانی یه عرب بود به اسم شارل العشی.
الان شارل العشی بازنشست شده جاشو داده به یه اقایی به اسم میکاییل واتکینز.
یادمون رفته این چیزا نه به ژن هست نه به ملیت نه به زبان و فرهنگ. اگه به این چیزا باشه پس چرا یه عرب رئیس یه ایرانی بوده تو ناسا؟
کلید موفقیت یه چیزه. اموزش و یادگیری. همون چیزی که تو عربی بهش میگن تعلیم و تعلم. تو فارسی میگن اموزش و یادگیری تو انگلیسی میگن teaching and learning.
کشورای عقب مونده چون تو این مورد سرمایه گذاری نمیکنن همیشه عقب موندن. کشورایی که پیشرفته هستن یا پیشرفت میکنن رو ببینین تو کدوم بخش بیشترین سرمایه گذاری رو میکنن.
سارا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸مدیریت این سایت با کی هست ؟ که یه عده دارن راحت به ایران و ایرانی توهین میکنن اونم توی هر موضوع بی ربطی
علی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸یه درصد فک کن ادمی مثل ایلان ماسک میگفت مافیای نفت جان نمیزاره ما خودرو بسازیم اینا یک غولایی ان مث هشت پا افتادن رو نفت نمیزارن بسازیم
مگه مافیا فقط ایرانه مافیای نفت جهانی نداریم ؟
مافیای خودروسازی جهانی نداریم؟
هرچی میشه مافیا مافیا
برای ادم تنبل همیشه بهانه هست چه مافیا باشه چه نباشه
ما ایرانیا یاد گرفتیم هر اتفاقی میافته میندازیم
گردن این و اون مافیای فلان
پس خود ما این وسط چی هستیم مث بز میشینیم فک میکنیم قراره از بیرون یه کسی بیاد نجاتمون بده
علی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸درب و داغان؟
اگه در بو داغان بود که الان تو ایران بود.
درب و داغان ماییم که لادا نمیاد. اشتباه نگیر
شما مدلای سی سال پیش لادا رو نبین. مدلای روز لادا رو ببین
لادا اونقدر کیفیت داشته که مدلای سی سال پیشش تا همین الان تو مناطق سردسیر و سخت سیبری دارن به عنوان ماشین پلیس کار میکنن. یه شرکت درب و داغان هرگز نمیتونه چنین ماشینی بسازه
اوز یه شرکت روسیه به ماشینهای شبیه به جیپش مشهوره. برو ببین چه سازمانایی تو روسیه از این ماشینا استفاده میکنن و کجا استفاده میکنن؟ اره اره اونا درب داغانن و ما بهترین کشور و بهترین مردم دنیاییم. چون بدنمون داغه نمیفهمیم
ایمان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کارمون به جایی رسیده که خودروسازان روسی هم برامون ناز میارن و ماشین به ایران نمیدن
روسیه که هیچ افغانستان و پاکستان هم اگه خودروساز بودن ماشین به ایران نمی دادن با این وضع
فقط چین هست اونم چون پول نفت رو نمیدن به ایران بجاش اسباب بازی و ماشین و هزار جنس بنجُل میدن
سامان اذری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸اینم اخر عاقبت دوستی با روسیه
***
سید هادی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز فارغ از نظرات سیاسی مختلف این طرز نوشتن زشت و دور از ادبه.
توی سایت پدال افراد عشق ماشین از فرهنگ ها و سلایق مختلف و به خصوص سنین مختلف هستند و بهتره نظرات مون رو با احترام و ادب منتشر کنیم.
علی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کارمون به جایی نرسیده. خودت مقصری. خودت وضعو به اینجا رسوندی
همچین میگی کار به جایی رسیده انگار یه ادم مریخی اومده این بلاها رو سرمون اورده.
بعدم روسیه ناز نمیکنه. نمیخواد بفروشه. تو تلگرام جک نوشتن یه فرد افغانستان میگه به تیروریستها تیریاک نمیدهیم. ما را با شوما کاری نیست.
اما ببین من کی بهت بگم که این جوک تبدیل به واقعیت میشه. چون ما لیاقتمون در همین حده. نه روسیه مقصره نه افغانستان نه عراق و پاکستان. میگن وقتی ۹۰ درصد دور و بریات باهات مشکل دارن حتما مشکل از خودته. مشکل از خودمونه.
Alireza
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸انگار که چندتا بچه دارن با اسباب بازیاشون بازی میکنن چون که باباشون سوییچ ماشینو بهشون نمیده
Abbas
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸چقد ما بدبختیم،فقط همینو میتونم بگم
بیژن
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸حضور یک خودرو ساز خارجی در یک کشور در مرحله اول، فروش در همان کشور میباشد، سپس به دلیل هزینه ی تمام شده ی پایین در آن کشور، میتواند صادرات هم به کشورهای دیگر داشته باشد.وقتی لادا نتواند در ایران به اقشار مختلف خودرو بفروشد ( الی رقم کشش بالای بازار) بدلیل بالا بودن نرخ ارز و پایین بودن قدرت خرید مردم این پروژه قطعا ازپیش شکست خورده است. این همان دلیل اساسی است که خودرو سازهای” برند ” هیچ تمایلی به حضور در بازار ایران یا بازارهای مشابه ندارن. نظیر این موضوع ، حضور خودرو سازی ایران در سوریه و ونزوئلا میباشد که جز هزینه های سربار ، هیچ عایدی برای کشور نداشت.بنابر این خودرو ساز های بزرگ دنیا و یا حتی درجه دو نیز تمایلی به حضور در اقتصادهای فاسد و شکست خورده ندارند و این ریسک را نمیپذیرند.
هادی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لاداد که تحت حمایت رنو هست
با توجه به عوضی بازی بی نهایت روسیه تحریم رنو معلوم بود از اول اینده نداره
تازه اگرم می اومد بالای ۳۰۰ میلیون بود وقتی دنا ۱۵۰ میلیون باشه!!!
بازم فرقی به حال مردم نمیشد، دیگه حتی ماشین داخلی هم مردم ما زورشون نمیرسه بخرن چه برسه خارجی
ارش
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸قبل از انقلاب مدتی محدود شورلت رویال تولید میشد ۶ سیلندر بود و ۱۴۵ اسب بخار قدرت داشت ماشین سریعی هم بود و خیلی نرم و راحت ولی به دلیل جلوبندی ضعیف جایگزین کردن با مدلهای خیلی بهتر مثل بیوک ۱۷۰ اسبی و کادیلاک سویل ۱۸۰ اسب بخاری یعنی کادیلاک سویل که یه ماشین لوکس و سلطنتی بود و رقبای محدودی داشت مثل مرسدس و جاگوار و رولزرویس با قیمت واقعا مناسب ۲۰۰ هزار تومان اینو در نظر داشته باشین که حقوقهای کارمندان بین ۷۰۰ تومان تا ۷۰۰۰ تومان بود.
علی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸هفتصد تومن؟
کارگر روز مزد ماهی ۱۰۰۰ تومن میگرفت. یعنی کمترین حقوق ممکنه. سند میخوایی؟ برو از پدرت بپرس. پدر دا بیامرزمخیلی از اون موقعا میگفت. سالهای ۵۰ همینکه لیسانسشو گرفت به یک هفته نکشید کار پیدا کرد و استخدام شد و ۱۵۰۰ کف حقوقش بود. به جز این ۱۵۰۰ ماهی ۵۰۰ تومن دیگه همینطور رو حقوقش میومد. میگفت کالای قسطی میگرفتی به شرکت محل کارت مراجعه میکردی تا کارهاشو انجام بده چون سی درصد اقساطشو شرکت میداد. شرکت هم از جیب خودش نمیداد. شرکتی که پدرم کار میکرد و باقی شرکتها و اداره ها به صورت مستقیم از دولت دریافت میکردن. یعنی دولت سی درصد هزینه های کالاهای قسطی رو میداد. برا همینه هنوزم مردم میگن قسطی بخر همه چی بخر. چون یه زمانی قسطی میگرفتی دولتمون سی درصدشو میداد. الانه یه تلویزیون قسطی میخری فشار میاد به هزار جا.
اره میدونم برا ماها که ندیدیم شبیه افسانه هاست.
ارش
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸معلمها ۷۰۰ میگرفتم سال ۵۱ و بازنشسته ها ماهی ۷۰۰ میگرفتن مثل پدربزرگم کارگر روزمزد هم باتوجه به مهارتش بیشتر هم درآمد داشت جوشکارها دیگه هیچی .
SS
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خیلی به زمان دوری نریم
10 سال پیش که لادا همچنان به تولید مدل های کمونیستی مشغول بود ایران خودرو سمند رو به روسیه صادر می کرد و رقیبش چینی ها بودن.
طی دو دهه به اون سمند فقط چند تا آپشن چینی و چراغ اضافه شده در حالی که لادا به اندازه آپشن های دنا ماشین طراحی کرده. چینی ها هم که دیگه قابل مقایسه نیستن.
جواد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸به امید حق علیه باطل
با همین فرمون بریم در آینده نزدیک با عراق و یمن قرارداد تولید خودرو و انتقال تکنولوژی از این کشورها رو خواهیم بست
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸در زمان برجام اشکودا میخواست بیاد اما به توافق نرسیدن!
این به توافق نرسیدن ها بخاطر تحریم نیست دوستان!
ربطی به اشک.دا یا لادا ، اروپا یا روسیه نداره!!
اینا بخاطر شرایطی هست که خودروسازان ما برای طرف مقابل میزارند!!
البته نه شرط تولید داخل! نه شرط انتقال تکنولوژی!!
Omid
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸با حوثی ها قرارداد چرا نمی بندن ، آپشن مهمش هم شال و دشنه ، جهت راننده برای بستن به کمر!!!لادا تقصیری نداره ، اگه بیاد به زحمت میتونست هزار تا خودرو با قیمت چن صد میلیونی بفروشه ،حالا که دنای پیزوری با استخونبندی ۳۵سال پیش پژو و صورت بزک دوزک شده ، ۱۵۰تا آب بخوره ، لادای با تکنولوژی خوب و کم استهلاک و موتورهای تحت لیسانس رنو شیرین ۳۰۰به بالا در میاد قیمتش ،اونام دودوتاچارتا کردن و عطای این تجارت کثیف(البته در ایران)رو به لقاش بخشیدن ، مردم ما حالاحالاها پوستشون کلفته!!!
Genius
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸اینا خودشون رو زدن به خواب و نمیخوان قبول کنند روسیه پوتین سال 2018 فرق داره با شوروی استالینی سال 1980 و دیگه تفکرات دگم کمونیستی و درافتادن با همه دنیا در این کشور فعلی نه اینکه حذف شده باشه ولی یقینا کمرنگ شده واسه همین هرگز نمیاد بخاطر ما خودش رو با ایالات متحده درگیر کنه!