پایان تحریمها و انتظار گشایش در صنعت خودروی ایران
۲۸ دی ۱۳۹۴
۳۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
از مدتها پیش که زمزمههای لغو تحریمها شدت یافته بود، خبرهای متنوعی از حضور خودروسازان بزرگ جهانی در ایران به گوش میرسید. نامهای برندهای برتر جهانی هر از چندگاهی بهعنوان شرکای آتی خودروسازان داخلی شنیده میشد. حتی برندهای آمریکایی نیز نامزدهای ورود به بازار ایران خوانده میشدند. از سویی، وزارت صنعت و خودروسازان داخلی نیز از شروط خود برای همکاری سخن میگفتند. اما همه این حرف و حدیثها به گونهای پیش رفت که نهایتاً شرکای ایرانخودرو و سایپا، به پژو، رنو و چند سازنده گمنام و تازه کار چینی محدود شدند و از میان خودروهای مدرن و امروزی که مشتریان در انتظار آنها بودند، نام چند خودروی منسوخ شده و از رده خارج نظیر پژو ۳۰۷ و پژو 207i اعلام شد.
اما از دیروز و اعلام لغو تحریمها مخصوصاً تحریمهای مرتبط با صنعت خودرو، امیدواریها دوباره شکل گرفتهاند. در این میان موانعی هنوز هم به چشم میخورند. خودروسازان داخلی با ساختارهای قدیمی و مدیریتی مبتنی بر ارجحیت سودآوری، در برابر خودروها مجهز و بهروز دنیا مقاومت خواهند کرد. از سویی ورود خودروسازان امریکایی نیز همچنان با اما و اگرهایی همراه است. حضور خودروسازان اروپایی نیز نیاز به ایجاد زیرساختها، امنیت سرمایهگذاری طولانیمدت و ایجاد گشایشی در بازار استراتژیک منطقهای از طریق روابط سیاسی دارد. حجم تقاضای بالای بازار ایران و نارضایتی از تولیدات داخلی، نیاز به ایجاد تنوع و تکثر بازار از طریق رقابتی سالم دارد که همین یک مورد میتواند بزرگترین چالش پیش روی دولت باشد. واردکنندگان پرنفوذ خودرو نیز ممکن است بازار آزاد را برنتابند. خودروسازان چینی هم باید برای ماندن در یک بازار رقابتی، مشوقهای جدیدی را ارائه نمایند. هرچند چنین امری میتواند یک بازار ایده آل خودرویی را ترسیم کند و رؤیای دیرپای مشتریان خودرو ایران را محقق سازد اما باید دید که نهایتاً چنین امری با وجود موانع بیشمار که تنها معدودی از آنها یادشده، امکانپذیر خواهد بود؟
درنهایت این موضوع را به پیشبینی شما میسپاریم. شما آینده صنعت و بازار خودروی ایران را در پساتحریم چگونه پیشبینی مینمایید؟ قیمت خودروها دستخوش چه تغییراتی خواهد شد؟
تا وقتی که خود آقایون نخوان هیچ تغییری تو وضعیت خودرو اتفاق نمی افته. اروپایی هم بیاد نمیذارن با قیمت خوب و تنوع بالا بفروشه.شرایط رو اونقدر سخت میکنن واسشون که هیچ شرکتی حاضر نمیشه وارد ایران شه.آشکاره . مگر اینکه یه شرکت خصوصی در راه خدا و خدمت به مردم اینکارو بکنه که اینم بعید به نظر میاد.
آقا به نظر من با رفع تحریم ها فقط یه خورده قطعات اصل تر تو ماشین های ایرانی استفاده میشه کیفیت یه خورده بالا تر میره وگرنه نه خودرویی از رده خارج میشه و نه ارزون میشه. خیلی شناس بیاریم ثابت نکهش دارن گرونش نکنن. مشین خارجی هم میاد نکه نیاد اما به قیمتی که بازم فقط پولدارا می تونن بخرن وگرنه من و امثال من باز گزینه های روی میزمون همین پژو سمند پراید بشتر نیست. شما هم همینطور فکر می کنید…؟
خوشم میاد نزدیک هزار نفر کاهش شدید قیمت زدن اینا یا تو ایران زندگی نمیکنن یا مثه کبک سرشون تو برفه یا خودشون اونکارن حتی کاهش اندک قیمت هم نخواهیم داشت چون تو ایران کاهش قیمت یعنی ابروریزی و از دست دادن بیهوده کلی درامد و پول به نظر من یکم کیفیتو میبرن بالا همزمان قیمتم اندکی افزایش خواهد داشت بعد از نوروز حرف منو میفهمین
تغیراتی یکه واقعا نظر رو جلب کنه حالا حالا ها دور از دسترس است نوز سال ها طول می کشه که زیر ساخت های و ترانزیت های مالی بانکی درست شه تازه ارزش پول ایران هم هست که شرایط رو خیلی سخت می کنه حد اقل به نظرم حدود یه بازه 5 تا 10 سال طول می کشه که رو روال بیوفتیم ( اگه اتفاقات غیر قابل انتظار پیش نیاد!!!) به خدا مام می خوایم شرایط درست شه ولی باید دندان گذاشت سر جگر خودرو ساز های اروپایی مخصوصا آمریکایی هم خاطرات خوشی تو ایران نداشتن که خیلی مشتاق باشن ( مثل همون هم کاری پارس خودرو با جنرال متورز آمریکا که مجبور شد یه شبه ایران رو با اون همه زیر ساخت خوب و سرمایه گذاری بزاره بره )
اینجا رو داشته باشید:ساعت 8 صبح خبر از لغو تحریم میدن.ساعت 10 صبح ایران به دنیا یه ازمایش موشکی بالستیکی رو نشون میده که روی موشک نوشته death to America!.ساعت 2 بعد از ظهر خبر از وضع تحریم جدید میدن. د اخه اقایون اگه واقعا موشک قاره پیما دارید دمتون گرم.اصلا دست امریکا و انگلیس رو از پشت بستید.اما به ما چه میاید قدرت نمایی هاتون رو به همه نشون میدید؟خب بذارید برای مدتی هم که شده ملت تو ارامش و به دور از استرس زندگی کنن.اصلا مانورتون رو بذارید برای سالگردهای خاص که جذابیتش هم بیشتره.نه اینکه تا خبر از لغو تحریم میدن انبارهای موشک رو به همه نشون بدید
به غیر ا شرکت های فرانسوی که تکلیفشون معلومه انتظار سرمایه گذاری مشترک و ایجاد خدمات پس از فروش اروپایی و غیره نداشته باشید .هیئت های اروپایی هم که به ایران میان صرفا به خاطر ایجاد شبکه های فروش هستن که حتما از شرایط قیمتی خوبی هم برخوردار نیستند.به نظر من وضع همینه خصوصا در خودرو سازی هنوز باید سالها پراید و تیبا و انواع پژو های منسوخ شده رو تحمل کنیم
جدیدا گفتن از سال 95 تعرفه واردات خودروهای خارجی رو پنج درصد دیگه هم بالا میبرن . بعدش باید انتظار کاهش قیمت داشت ؟ مگه میشه مگه داریم ؟ در کل لیاقت ما ایرانی ها همینه . تو خارج فلان شرکت ماشیناش یه مشکل کوچیک پیدا میکنه مردم از اون شرکت و ماشیناش میترسن و ازش ماشین نمیخرن . تو ایران مردم ماشینایی رو که به جز مشکل چیز دیگه ای ندارن با تعداد بالا میخرن . اینقدر بعضی ها زحمت کشیدن و کمپین نخریدن خودروی ایرانی رو راه انداختن ولی چه فایده با یه وام مسخره مردم پژو پارس و سمند و این آت اشغالا رو هم قیمت هیوندای النترا پلاک منطقه آزاد خریدن و کل این زحمات بر باد رفت لونم فقط تو دو روز .
ی کارگر ساده خارجی ماهی ۱۲۰۰ دلار حقوق میگیره با حقوق ۲۰ ماهش میشه ی النترا بگیره ی کارگر ایرانی هم ماهی ۱ تومن کار میکنه با حقوق ۲۰ ماهش ی پراید اشغال میخره
تا اینجا 882 رای برای کاهش شدید قیمت ها ثبت شد یعنی واقعا عجب مردمی داریم ما عجب مردمی هستیم ما بعد از نزدیک به چهار دهه الان که فکر میکنم میبینم لیاقت ما از این بیشتر نیست
مسئله اصلی در این بین قیمته دلاره که دولت ما شده دلال دلار و با این قیمت قشر متوسط قدرت خرید ماشینهای با کیفیت خارجی رو نخواهند داشت و به ناچار به خودروها ی آشغال داخلی رو میارن ایکاش کمپین تحریم خرید خودروی داخلی ادامه میافت
درود دوستان. ابتدا تبریک بخاطر لغو تحریم ها من از کسانی بودم که ماشین صفر رو تحریم کردم رفتم از ثبت نام پراید انصراف دادم و دست دوم خریدم که اونم یه ماه بعد با 3تومن ضرر فروختم ،که البته ملت خوب مزد ما و کمپین رو دادن!! بگذریم. من یکی ابدا نمی تونم تصور کنم که خودروهایی پژو و تیبا و پراید جاشون رو با همون قیمت به خودروهای جدید بدن، نه اینکه دولت یا خودروسازها نذارن بلکه اتفاقا ملت همیشه حاضر در صحنه نخواهند گذاشت. به چند دلیل ساده. ملت ما افرادی هستند که هرگز حاضر نمی شوند پرشیایی که 40 تومن خریدن افت قیمت پیدا کنه حتی اگه بدونن با صبر می تونن یکی بهترش رو سوار بشن. اصولا حرفمون اینکه دیگی که برای من نجوشه ، توش سر سگ بجوشه ” من این رو در ماجرای کمپین هم به عینه مشاهده کردم.
دوم» با رفتن محصولاتی مثل پراید و پژو پس قطعه سازانی که جنس خراب دست مردم میدن چی میشن؟ حالا اینا هیچ اون فروشندگان قطعات یدکی که کلی جنس انبار میکردن چی میشن؟ نکنه فکر کردین بخاطر منافع همگانی حاضرن جنس های ماشین های روز دنیا رو بفروشن و جنس های بنجل قبلی که اتفاقا جنس تقلبی رو با آرم شرکت با دو برابر قیمت به من و شما می فروختن رو می ندازن دور…
اصلا ایناهم هیچ گیریم اصلاح شدن و شایدم از جنس های جدید خوردن! ولی اون واسطه ها و بنگاه داران و معاملاتی های ماشین کارکرده چی؟ اونایی که ماشین های کارکرده با سن زیاد رو بزک میکنن و به مردم قالب چی؟ اگه ماشین جدید و به روز جایگزین ماشینی مثل پراید و پژو بشه پس کی کارکرده ها رو میخره؟ اهان یادم رفت برخی تعمیرکاران محترم چی؟ اصلا خودما چی؟
نه تنها خودرو تمام قسمت های صنعت و اقتصاد همین وضع رو دارن و بسیار طول میکشه این روند اصلاح بشه مگر با درایت دولت تدبیر و امید که نه به تدبیرش امیدی هست و نه به امیدش تدبیری! البته دولت کارش درسته ولی خودتون می دونید که کیا آتیش بیار معرکه اند…. لذا منتظر کاهش قمیت نباشید فقط ممکنه قیمت ها ثابت بماند و همچنین منتظر جایگزینی برای ماشین های کاربردی مانند پراید و پژو و رانا ابدا نباشید بذارین تازه داریم با اینا حال می کنیم والا
درسته دولت هم مقصره و دلار برای مردم خیلی گرون در میاد . اما برای خودروهای (فرغون های) داخلی دوتا مشکل دیگه هم هست . یکی اینه که خودروساز ها خیلی دارن نامردی میکنن و با سود بالا یعنی چندین برابر هزینه تولید ماشین از مردم پول میگیرن و چون دولت هم از این راه سود میکنه پس کاری به کار خودروساز نداره . مشکل دیگه هم اینه که مردم دارن کم لطفی میکنن نه در حق دولت بلکه در حق خودشون . وقتی مردم این ماشینای آشغال رو نخرن خودرو ساز هم مجبور میشه در اثر کاهش فروش و درآمد خودش یا قیمت ها رو پایین بیاره یا کیفیت رو بالا ببره . از این بحثا بگذریم واقعا تأسف میخورم وقتی میبینم ماشین حمل بار تو ایران باید نیسان جونیور پنجاه سال پیش باشه یا اینکه ماشین عموم مردم بر پایه پژو 405 بیست و چند سال پیش باشه که همشون از لحاظ تکنولوژی و خلاصه همه چی خیلی عقب مونده هستن .
تا وقتی سفره آقا زاده ها و دولت پهنه، هیچ تغییری در وضعیت صنعت خودرو ایجاد نمیشه آخر سر با هزار بهانه ابلهانه جدید و ژست های پوپولیستی قیمت ها رو حفظ میکنن و وضعیت خودرو رو طبق معمول با سیاست آشغال سازی ادامه میدن اما ن از این انحصار…
با سلام . ای کاش یکی ب این مردم ساده ی مناطق محروم میفهموند ک بابا ب این زودیا قرار نیس اتفاق خاصی بیوفته. باور کنین من ک یه بازاری هستم میدونم مردم با شنیدن لغو تحریمها منتظر چی هستن .دقیقا یه روز بعداز خبر لغو تحریمها از خود من شاکی بودن ک چرا قیمتهات رو پایین نیاووردی. متا سفانه خیلی از جاها اینجوری هست یارو منظر پراید7 تومنی و پژو 14 تومنیه. یکی ب اینا بفهمونه. دیگه 10سال پیش بر نمی گرده.
شاید البته شاید اگه دولت بعد هم همین رویه ی مصالحه با دنیارو در پیش بگیره و در ضمن بخواد که اوضاع اقتصادی مملکت چه در زمینه خودرو یا سایر موارد به سمت بهبود بره احتمال داره 10، 12 سال دیگه خودروسازای ما هم یه تکونی بخورن، در هر صورت باید خیلی صبور بود.
بابا دست از این ساده انگاری بردارید . همگی از پشت پرده مافیای خودروسازی بی خبریم و اونها هم بدلیل سادگی ما بشدت سوء استفاده میکنن. بدلیل کمپین خودرو من انصراف دادم از ثبت نام و احترام گذاشتم به اجماع و اتفاق نظر ملت نسبت به کمپین نخریدن خودرو و پولمون رو هم 4 ماه بعد بدون یک ریال سود دادن حالا ضررش بجهنم اما واقعا شکه شدم از اینکه یه عده مردم رو حرف خودشون نایستادن و اب به اسیاب خودرو سازا ریختن و یکم صبر نکردن و مثل قحطی زده ها هجوم اوردن برای خرید. پس انتظار نداشته باشید بار دیگه دوباره تو همچین کمپینی شرکت کنیم چون هم از برخی مردم خنجر خوردیم هم از خودرو سازها و طرفنهاشون. شما که دیدید چطور خودرو سازها به التماس و تلاش و تکاپو افتاده بودن و هی نشست اظطراری برای رفع بحران میگذاشتن . از ماست که بر ماست
من یه جوانم 25 سالمه.تمام دل خوشیم اینه که یه 206 مدل 83 دارم.هیچ اینده ای تو این مملکت ندارم.نه کار درستی دارم نه به دلیل شهریه زیاد دانشگاه میتونم درس بخونم.حالا زن گرفتن پیشکش.هر سال میگذره و اوضاع خرابتر میشه.حالا نمیدونم مردم ما چه انتظاری از لغو تحریمها دارن.ا***
من یه نظر متفاوت دارم که اگه اجرایی شه خیلی خوب میشه پژو پارس ما از سال 79 وارد بازار شده و از اون زمان تا حالا طراحی ثابتی داشته فقط داشبورد داخلشو مهندسین در سال 93 یه دستی کشیدن و با هزار منت تغییرش دادن. طراحی های تکراری این شاه ایرانی خسته کننده شده پس به جای اینکه از خارج خودرو وارد کنن بهتره طراحی ماشینو عوض کنن مثلا چراغ جلو و عقبشو طرح کوئنگ زگ اگرا بزنن یا موتورشو ببرن عقب اینه های با طرح جدید بزارن رینگ اسپرت طرح کوئنگ زگ رگرا بزنن طراحی جانبیشو تغییر بدن هر کی موافقه لایک لطفا
آخه برادر من یکی به من بگه چه چیزی تو ایران عزیز ما قیمتش رفته بالا که بعد اومده پایین که حالا ملت ساده و بدبخت رو منتظر کاهش شدید قیمت خودرو گذاشتن ؟ به نظر من همونطوری که یکی از دوستان گفت فقط شاید کیفیت قطعات یه نم بهتر بشه اونم به واسطه اینکه یکی دو تا شرکت خارجی قرار شده قطعات خودرو رو خودشون تو ایران بسازن که اونم تا وقتی بخواد این ایده رو عملی کنه دوستان و بچههای بالا یه برنامه ای براش میسازن که از تصمیمش منصرف بشه،اخه بنظرشما این همه ماشین اشغال و قطعات آشغال تر که تو انبار هست رو باید چکارش کنن پیکان رو موتور پژو میکنن تو شکمش رانا رو موتور ۲۰۶ آردی رو موتور پیکان و این قصه همچنان ادامه داره
Lord Cezar
۲۸ دی ۱۳۹۴تا وقتی که خود آقایون نخوان هیچ تغییری تو وضعیت خودرو اتفاق نمی افته.
اروپایی هم بیاد نمیذارن با قیمت خوب و تنوع بالا بفروشه.شرایط رو اونقدر سخت میکنن واسشون که هیچ شرکتی حاضر نمیشه وارد ایران شه.آشکاره . مگر اینکه یه شرکت خصوصی در راه خدا و خدمت به مردم اینکارو بکنه که اینم بعید به نظر میاد.
reza
۲۸ دی ۱۳۹۴Sherkate khososio to notfe khafash mikonn ke ye vaght reghabat nkonn
سعید
۳۰ دی ۱۳۹۴آقا به نظر من با رفع تحریم ها فقط یه خورده قطعات اصل تر تو ماشین های ایرانی استفاده میشه کیفیت یه خورده بالا تر میره وگرنه نه خودرویی از رده خارج میشه و نه ارزون میشه.
خیلی شناس بیاریم ثابت نکهش دارن گرونش نکنن.
مشین خارجی هم میاد نکه نیاد اما به قیمتی که بازم فقط پولدارا می تونن بخرن وگرنه من و امثال من باز گزینه های روی میزمون همین پژو سمند پراید بشتر نیست.
شما هم همینطور فکر می کنید…؟
حمید
۵ بهمن ۱۳۹۴خوشم میاد نزدیک هزار نفر کاهش شدید قیمت زدن اینا یا تو ایران زندگی نمیکنن یا مثه کبک سرشون تو برفه یا خودشون اونکارن
حتی کاهش اندک قیمت هم نخواهیم داشت چون تو ایران کاهش قیمت یعنی ابروریزی و از دست دادن بیهوده کلی درامد و پول
به نظر من یکم کیفیتو میبرن بالا همزمان قیمتم اندکی افزایش خواهد داشت
بعد از نوروز حرف منو میفهمین
Archi KHAN
۲۸ دی ۱۳۹۴یه مَثل قدیمی هست که میگه :
بارون بیاد وای به کلوخ ، برف هم بیاد وای به کلوخ
حالا ماشین امریکایی ، اروپایی ، هندی و آفریقایی هم که بیان و دولت سیاست اش را تغییر نده
بحال عموم جامعه هیچ فرقی نداره …
Archi KHAN
۲۸ دی ۱۳۹۴راستی بچه ها حلال کنید من دارم میرم کره شمالی
هرچی فکر کردم زندگی بدون تحریم برام سخته بلد نیستم زندگی کنم میرم جایی که تحریمه
خداحافظ :-) :-) :-) :-)
moein
۲۸ دی ۱۳۹۴تغیراتی یکه واقعا نظر رو جلب کنه حالا حالا ها دور از دسترس است
نوز سال ها طول می کشه که زیر ساخت های و ترانزیت های مالی بانکی درست شه تازه ارزش پول ایران هم هست که شرایط رو خیلی سخت می کنه
حد اقل به نظرم حدود یه بازه 5 تا 10 سال طول می کشه که رو روال بیوفتیم ( اگه اتفاقات غیر قابل انتظار پیش نیاد!!!)
به خدا مام می خوایم شرایط درست شه ولی باید دندان گذاشت سر جگر
خودرو ساز های اروپایی مخصوصا آمریکایی هم خاطرات خوشی تو ایران نداشتن که خیلی مشتاق باشن ( مثل همون هم کاری پارس خودرو با جنرال متورز آمریکا که مجبور شد یه شبه ایران رو با اون همه زیر ساخت خوب و سرمایه گذاری بزاره بره )
وحید
۲۸ دی ۱۳۹۴اینایی که من دیدم یک گرونم قیمت هاشون رو کاهش نمیدن
محمدرضا
۲۸ دی ۱۳۹۴من در افق نگاهم نابودی گاری سازان رو ترسیم میکنم
احسان(احسان)
۲۸ دی ۱۳۹۴اینجا رو داشته باشید:ساعت 8 صبح خبر از لغو تحریم میدن.ساعت 10 صبح ایران به دنیا یه ازمایش موشکی بالستیکی رو نشون میده که روی موشک نوشته death to America!.ساعت 2 بعد از ظهر خبر از وضع تحریم جدید میدن.
د اخه اقایون اگه واقعا موشک قاره پیما دارید دمتون گرم.اصلا دست امریکا و انگلیس رو از پشت بستید.اما به ما چه میاید قدرت نمایی هاتون رو به همه نشون میدید؟خب بذارید برای مدتی هم که شده ملت تو ارامش و به دور از استرس زندگی کنن.اصلا مانورتون رو بذارید برای سالگردهای خاص که جذابیتش هم بیشتره.نه اینکه تا خبر از لغو تحریم میدن انبارهای موشک رو به همه نشون بدید
m.reza
۲۸ دی ۱۳۹۴به غیر ا شرکت های فرانسوی که تکلیفشون معلومه انتظار سرمایه گذاری مشترک و ایجاد خدمات پس از فروش اروپایی و غیره نداشته باشید .هیئت های اروپایی هم که به ایران میان صرفا به خاطر ایجاد شبکه های فروش هستن که حتما از شرایط قیمتی خوبی هم برخوردار نیستند.به نظر من وضع همینه خصوصا در خودرو سازی هنوز باید سالها پراید و تیبا و انواع پژو های منسوخ شده رو تحمل کنیم
-Ali-
۲۸ دی ۱۳۹۴وقتی تصمیم گیرندگان امور امثال آقای وزیر صنعت خودشون سهام دار و ذینفع تو این صنعت پلید هستن توقع و امید و انتظار و گشایش و …. همش داستانه عربیه .
فرزام
۲۸ دی ۱۳۹۴جدیدا گفتن از سال 95 تعرفه واردات خودروهای خارجی رو پنج درصد دیگه هم بالا میبرن . بعدش باید انتظار کاهش قیمت داشت ؟ مگه میشه مگه داریم ؟
در کل لیاقت ما ایرانی ها همینه . تو خارج فلان شرکت ماشیناش یه مشکل کوچیک پیدا میکنه مردم از اون شرکت و ماشیناش میترسن و ازش ماشین نمیخرن . تو ایران مردم ماشینایی رو که به جز مشکل چیز دیگه ای ندارن با تعداد بالا میخرن .
اینقدر بعضی ها زحمت کشیدن و کمپین نخریدن خودروی ایرانی رو راه انداختن ولی چه فایده با یه وام مسخره مردم پژو پارس و سمند و این آت اشغالا رو هم قیمت هیوندای النترا پلاک منطقه آزاد خریدن و کل این زحمات بر باد رفت لونم فقط تو دو روز .
فرزاد
۲۸ دی ۱۳۹۴ی کارگر ساده خارجی ماهی ۱۲۰۰ دلار حقوق میگیره با حقوق ۲۰ ماهش میشه ی النترا بگیره
ی کارگر ایرانی هم ماهی ۱ تومن کار میکنه
با حقوق ۲۰ ماهش
ی پراید اشغال میخره
خسته شده
۲۸ دی ۱۳۹۴تا اینجا 882 رای برای کاهش شدید قیمت ها ثبت شد یعنی واقعا عجب مردمی داریم ما عجب مردمی هستیم ما بعد از نزدیک به چهار دهه الان که فکر میکنم میبینم لیاقت ما از این بیشتر نیست
گهرخاني
۲۸ دی ۱۳۹۴مسئله اصلی در این بین قیمته دلاره که دولت ما شده دلال دلار و با این قیمت قشر متوسط قدرت خرید ماشینهای با کیفیت خارجی رو نخواهند داشت و به ناچار به
خودروها ی آشغال داخلی رو میارن ایکاش کمپین تحریم خرید خودروی داخلی ادامه میافت
صابر
۲۸ دی ۱۳۹۴درود دوستان. ابتدا تبریک بخاطر لغو تحریم ها
من از کسانی بودم که ماشین صفر رو تحریم کردم رفتم از ثبت نام پراید انصراف دادم و دست دوم خریدم که اونم یه ماه بعد با 3تومن ضرر فروختم ،که البته ملت خوب مزد ما و کمپین رو دادن!! بگذریم.
من یکی ابدا نمی تونم تصور کنم که خودروهایی پژو و تیبا و پراید جاشون رو با همون قیمت به خودروهای جدید بدن، نه اینکه دولت یا خودروسازها نذارن بلکه اتفاقا ملت همیشه حاضر در صحنه نخواهند گذاشت. به چند دلیل ساده.
ملت ما افرادی هستند که هرگز حاضر نمی شوند پرشیایی که 40 تومن خریدن افت قیمت پیدا کنه حتی اگه بدونن با صبر می تونن یکی بهترش رو سوار بشن. اصولا حرفمون اینکه دیگی که برای من نجوشه ، توش سر سگ بجوشه ” من این رو در ماجرای کمپین هم به عینه مشاهده کردم.
دوم» با رفتن محصولاتی مثل پراید و پژو پس قطعه سازانی که جنس خراب دست مردم میدن چی میشن؟ حالا اینا هیچ اون فروشندگان قطعات یدکی که کلی جنس انبار میکردن چی میشن؟ نکنه فکر کردین بخاطر منافع همگانی حاضرن جنس های ماشین های روز دنیا رو بفروشن و جنس های بنجل قبلی که اتفاقا جنس تقلبی رو با آرم شرکت با دو برابر قیمت به من و شما می فروختن رو می ندازن دور…
اصلا ایناهم هیچ گیریم اصلاح شدن و شایدم از جنس های جدید خوردن! ولی اون واسطه ها و بنگاه داران و معاملاتی های ماشین کارکرده چی؟ اونایی که ماشین های کارکرده با سن زیاد رو بزک میکنن و به مردم قالب چی؟ اگه ماشین جدید و به روز جایگزین ماشینی مثل پراید و پژو بشه پس کی کارکرده ها رو میخره؟
اهان یادم رفت برخی تعمیرکاران محترم چی؟ اصلا خودما چی؟
نه تنها خودرو تمام قسمت های صنعت و اقتصاد همین وضع رو دارن و بسیار طول میکشه این روند اصلاح بشه مگر با درایت دولت تدبیر و امید که نه به تدبیرش امیدی هست و نه به امیدش تدبیری! البته دولت کارش درسته ولی خودتون می دونید که کیا آتیش بیار معرکه اند….
لذا منتظر کاهش قمیت نباشید فقط ممکنه قیمت ها ثابت بماند و همچنین منتظر جایگزینی برای ماشین های کاربردی مانند پراید و پژو و رانا ابدا نباشید بذارین تازه داریم با اینا حال می کنیم والا
مرتضی
۲۸ دی ۱۳۹۴کسی را که خواب هست میشه بیدار کرد . ولی کسی که خودشو به خواب زده را نمیشه بیدار کرد
حکایت صنعت خودرو سازی ما ..!!؟؟
فرزام
۲۸ دی ۱۳۹۴درسته دولت هم مقصره و دلار برای مردم خیلی گرون در میاد . اما برای خودروهای (فرغون های) داخلی دوتا مشکل دیگه هم هست . یکی اینه که خودروساز ها خیلی دارن نامردی میکنن و با سود بالا یعنی چندین برابر هزینه تولید ماشین از مردم پول میگیرن و چون دولت هم از این راه سود میکنه پس کاری به کار خودروساز نداره .
مشکل دیگه هم اینه که مردم دارن کم لطفی میکنن نه در حق دولت بلکه در حق خودشون . وقتی مردم این ماشینای آشغال رو نخرن خودرو ساز هم مجبور میشه در اثر کاهش فروش و درآمد خودش یا قیمت ها رو پایین بیاره یا کیفیت رو بالا ببره .
از این بحثا بگذریم واقعا تأسف میخورم وقتی میبینم ماشین حمل بار تو ایران باید نیسان جونیور پنجاه سال پیش باشه یا اینکه ماشین عموم مردم بر پایه پژو 405 بیست و چند سال پیش باشه که همشون از لحاظ تکنولوژی و خلاصه همه چی خیلی عقب مونده هستن .
ahmad
۲۹ دی ۱۳۹۴تا وقتی سفره آقا زاده ها و دولت پهنه، هیچ تغییری در وضعیت صنعت خودرو ایجاد نمیشه
آخر سر با هزار بهانه ابلهانه جدید و ژست های پوپولیستی قیمت ها رو حفظ میکنن و وضعیت خودرو رو طبق معمول با سیاست آشغال سازی ادامه میدن
اما ن از این انحصار…
احمد باقری
۲۹ دی ۱۳۹۴تا وقتی که سود اینا در کار باشه، فکر نکنم اتفاق خاصی بیفته.
edris
۲۹ دی ۱۳۹۴قیمت واقعی خودروها
https://kish.divar.ir/browse/%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%86%D9%82%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C/vehicles/cars/light/?v01=0,1
خداییش اینقد بی بخار نباشیم
یک هم وطن
۲۹ دی ۱۳۹۴با سلام . ای کاش یکی ب این مردم ساده ی مناطق محروم میفهموند ک بابا ب این زودیا قرار نیس اتفاق خاصی بیوفته. باور کنین من ک یه بازاری هستم میدونم مردم با شنیدن لغو تحریمها منتظر چی هستن .دقیقا یه روز بعداز خبر لغو تحریمها از خود من شاکی بودن ک چرا قیمتهات رو پایین نیاووردی. متا سفانه خیلی از جاها اینجوری هست یارو منظر پراید7 تومنی و پژو 14 تومنیه. یکی ب اینا بفهمونه. دیگه 10سال پیش بر نمی گرده.
یاس ی
۲۹ دی ۱۳۹۴شاید البته شاید اگه دولت بعد هم همین رویه ی مصالحه با دنیارو در پیش بگیره و در ضمن بخواد که اوضاع اقتصادی مملکت چه در زمینه خودرو یا سایر موارد به سمت بهبود بره احتمال داره 10، 12 سال دیگه خودروسازای ما هم یه تکونی بخورن، در هر صورت باید خیلی صبور بود.
وحید
۲۹ دی ۱۳۹۴فقط یه خنده ملیح………..
هه….
علی
۱ بهمن ۱۳۹۴کاش کمپین تحریم خودروی داخلی تا لغو تحریم ها ادامه می یافت.اونوقت بهونه های خودروسازان جالب می شد.
HUMMER
۲ بهمن ۱۳۹۴نه مثل اینکه باید به همین پراید 81 کاربراتوری راضی باشم.هی روزگار مگه خون ما چه رنگیه,,,,,,,,!؟
مسعود
۴ بهمن ۱۳۹۴بابا دست از این ساده انگاری بردارید .
همگی از پشت پرده مافیای خودروسازی بی خبریم و اونها هم بدلیل سادگی ما بشدت سوء استفاده میکنن.
بدلیل کمپین خودرو من انصراف دادم از ثبت نام و احترام گذاشتم به اجماع و اتفاق نظر ملت نسبت به کمپین نخریدن خودرو و پولمون رو هم 4 ماه بعد بدون یک ریال سود دادن حالا ضررش بجهنم اما واقعا شکه شدم از اینکه یه عده مردم رو حرف خودشون نایستادن و اب به اسیاب خودرو سازا ریختن و یکم صبر نکردن و مثل قحطی زده ها هجوم اوردن برای خرید. پس انتظار نداشته باشید بار دیگه دوباره تو همچین کمپینی شرکت کنیم چون هم از برخی مردم خنجر خوردیم هم از خودرو سازها و طرفنهاشون.
شما که دیدید چطور خودرو سازها به التماس و تلاش و تکاپو افتاده بودن و هی نشست اظطراری برای رفع بحران میگذاشتن .
از ماست که بر ماست
فرزاد
۶ بهمن ۱۳۹۴من یه جوانم 25 سالمه.تمام دل خوشیم اینه که یه 206 مدل 83 دارم.هیچ اینده ای تو این مملکت ندارم.نه کار درستی دارم نه به دلیل شهریه زیاد دانشگاه میتونم درس بخونم.حالا زن گرفتن پیشکش.هر سال میگذره و اوضاع خرابتر میشه.حالا نمیدونم مردم ما چه انتظاری از لغو تحریمها دارن.ا***
farhad
۷ بهمن ۱۳۹۴من یه نظر متفاوت دارم که اگه اجرایی شه خیلی خوب میشه
پژو پارس ما از سال 79 وارد بازار شده و از اون زمان تا حالا طراحی ثابتی داشته فقط داشبورد داخلشو مهندسین در سال 93 یه دستی کشیدن و با هزار منت تغییرش دادن.
طراحی های تکراری این شاه ایرانی خسته کننده شده پس به جای اینکه از خارج خودرو وارد کنن بهتره طراحی ماشینو عوض کنن مثلا چراغ جلو و عقبشو طرح کوئنگ زگ اگرا بزنن یا موتورشو ببرن عقب اینه های با طرح جدید بزارن رینگ اسپرت طرح کوئنگ زگ رگرا بزنن طراحی جانبیشو تغییر بدن
هر کی موافقه لایک لطفا
akbar
۱۱ بهمن ۱۳۹۴آخه برادر من یکی به من بگه چه چیزی تو ایران عزیز ما قیمتش رفته بالا که بعد اومده پایین که حالا ملت ساده و بدبخت رو منتظر کاهش شدید قیمت خودرو گذاشتن ؟ به نظر من همونطوری که یکی از دوستان گفت فقط شاید کیفیت قطعات یه نم بهتر بشه اونم به واسطه اینکه یکی دو تا شرکت خارجی قرار شده قطعات خودرو رو خودشون تو ایران بسازن که اونم تا وقتی بخواد این ایده رو عملی کنه دوستان و بچههای بالا یه برنامه ای براش میسازن که از تصمیمش منصرف بشه،اخه بنظرشما این همه ماشین اشغال و قطعات آشغال تر که تو انبار هست رو باید چکارش کنن پیکان رو موتور پژو میکنن تو شکمش رانا رو موتور ۲۰۶ آردی رو موتور پیکان و این قصه همچنان ادامه داره