روز صنعت معدن در سال ۱۳۹۲ ، مصادف شد با آغاز تحریمهای ایالات متحده آمریکا علیه صنعت خودرو ایران ، تحریمهایی که به گفته کارشناسان، شرایط سختی را متوجه خودروسازان خواهد کرد. آمریکایی ها برای اولین بار است که بزرگترین صنعت ایران پس از نفت را به طور مستقیم هدف تحریم های بین المللی قرار دادند تا صنعت نیمه جان خودروسازی کشور را به کما ببرند .
تحتتاثیر این تحریمها، هزینه تولید در شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت که با توجه به شرایط فعلی (افزایش هزینههای تولید)، هم تولید دچار مشکلات بیشتر خواهد شد و هم قیمتها افزایشی بیش از این را تجربه خواهند کرد. در تحریمهای جدید، شرکتهای کره ای پیشتازند، با این حال تمام شرکتهای طرف فعالیت با خودروسازان ایرانی، در صورت هرگونه خرید، تامین یا انتقال کالاها و خدمات مورد استفاده در صنعت خودرو ایران، با برخورد شدید دولت آمریکا مواجه خواهند شد.
اما به نظر می رسد که تنها راه مقابله با تحریم ها ، جایگزین کردن شرکت های چینی باشد تا به واسطه آنها، قطعات موردنیاز خود را تامین کنند که باید دید این پروسه چقدر زمان میبرد و خودروسازان در فاصله اجرای تحریمها تا پیدا کردن جایگزین، چگونه روزگار خواهند گذراند.
اما این تحریم های جدید یک بار دیگر نام پیکان را بر سر زبان ها آورده است . آرمان خالقی ، عضو کارگروه حمایت از تولید ، اظهار داشته است “ اگر قرار است در شرایط تحریم قرار بگیریم باید خودرویی تولید کنیم که سطح تکنولوژی پایینی داشته باشد، به همین دلیل ممکن است در نوع موتور و قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو تجدید نظر شود و در نهایت، تکنولوژی تولید خودرو مورد بازنگری قرار گیرد….. ممکن است برای تأمین یک قطعه کوچک به خارج وابسته باشیم که در نتیجه، تکنولوژی تولید خودرو را باید تغییر دهیم که ممکن است در این زمینه مثلاً ناچار به تولید خودرویی مانند پیکان باشیم که دارای بدنه خودروهای جدید باشد ولی موتور آن، همان موتور پیکان باشد.“
sajjad
۱۲ تیر ۱۳۹۲گل بود به سبزه نیز آراسته شد
من که خودکشی میکنم
Infinite
۱۲ تیر ۱۳۹۲شما چرا خودتو بکشی؟
کسی که این حرف رو زده باید خودشو بکشه :)
Infinite
۱۲ تیر ۱۳۹۲ممنون از حذف کامنت قبلی!
___________________________________
نه عزیز شما خودت رو نباید بکشی یکی دیگه باید خودش رو… :)
گاهی بعضی حرف ها ها زده میشه که آدم واقعا بعد از این حرفها نمیدونه چی بگه….
کیا
۱۲ تیر ۱۳۹۲بمممممممممممیییییییییییییرررررررررررییییییییییییییییییییییددددددددددد!!!!!!!!!!!!!!
حسین
۱۲ تیر ۱۳۹۲سه تا اتفاق می یفته:
یا ورشکست می شن که ارزو بعضی از مردم است و به اتحاد زیاز داره!
یا از یه جای دیگه قطعه تامین میشه!
یا تکنولوژی به عقب بر میگرده!
Cobain
۱۲ تیر ۱۳۹۲1- من هیچ وقت نمی خوام راجع به بقیه و انتخاب هاشون قضاوت کنم ولی اینجا می کنم ! […]مردمی که دوباره برن پیکان بخرن . خاک . من حاضرم از پارک وی تا دهکده المپیک پیاده بیام برم ولی همچین ذلتی رو قبول نکنم .
2- تحریم ها و قطع نامه ها همه ورق پارست :)))
3- نباید اینطور باشه ولی از اینکه خودرو ساز های ملی ورشکست بشن و در کارخونه هاشون برای همیشه بسته بشه خیلی خوشحال میشم . خودم ماشین بخرم اینقدر خوشحال نمیشم . :)) .
فامیل دور
۱۲ تیر ۱۳۹۲یه اتفاق دیگه ممکنه بیفته ،جیپ سفیر تولید انبوه میشه همه قطعاتشم که داریم.اینقدرناامید نباشید نمن عشق ماشینای افرود هستم فقطHUMMER H2
حسین
۱۲ تیر ۱۳۹۲اگر صنعت خودرو خودکفاشه چی میشه!!
هیچی باید به قولشون عمل کنند و شروع به رقابت با خارجی ها کنند!!
حسین
۱۲ تیر ۱۳۹۲اونایی که دوست داشتن ایرانخودرو و سایپا ورشکست بشه لایک کنند ببینیم چند نفر از این تحریم ها خوشحال شدن!!??
یا حسین
۱۲ تیر ۱۳۹۲لایکا بالاست برادر!
hozan
۱۲ تیر ۱۳۹۲دقت کردین عکس اول توی مصاحبه با جرمی کلارکسون توی بی بی سی فارسی نشون داده شد+++++++++++++++++++++
علیرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۲آره جرمی کلارکسون برگشت گفت طراح این ماشین یا چشم بسته اینو طراحی کرده یا داده سگش اینو کشیده.
یا حسین
۱۲ تیر ۱۳۹۲این ماشین زمون خودش ماشینی بوده!برو ببین طراحی بنز اون زمون چجوری بوده بعدش بیا حرف بزن!!!!!!
بازم سگش شرف داره به پراید!
alireza
۱۲ تیر ۱۳۹۲اگه پیکانم تولید شه کمتر از ۱۲/۱۳ تومن نمیدن دست مردم!
خدایا مارا بمیران( اینارو که نمیمیرانی!)
tomcat
۱۲ تیر ۱۳۹۲داش سحراب اوناشم اررره گو..زه!
۵ سال پیش تو تولید پنی سیلین خودکفا شدیم!!
ی ماه پیش ۶ نفر با پنی سیلین “چینی”مردن!
خودکفا کدومه داش
خودکفایی یعنی تعامل با دنیا
علی
۱۲ تیر ۱۳۹۲ایول تامکت جان
اگه مارو به حال و روز افغانستان نرسونن شانس اوردیم
چقدر شعار دادن و ندیدن پیشرفت و هر روز عقب افتادگی بیشتر؟
یه روزی همین صنایع خودروسازی کادیلاک سویل(لوکس ترین ماشین دنیا در دوران خودش) رو تولید میکرد
حالا بعد از 35 سال برمیگردیم به 40 سال قبل اما هنوز خیلی ها میگن همه چی گل و بلبله
یه روزی توی همین سایت گفتم:
مردم ایران یه روزی بنز و بی ام و و کادیلاک سوار بودید و ماشین های ژاپنی رو آشغال میدونستید
بعدش آلمانی ها و آمریکایی ها شدن رویا،ژاپنی ها شدن ماشین خوبا و فرانسوی ها و کره ای ها شدن ماشین معمولیا،چین رو هم که اصلا نمیشناختیم
حالا ژاپنی ها،کره ای ها شدن رویا(پرادو،لندکروز،آزرا،سوناتا…) و چینی ها شدن ماشین خوبا
همینجوری مدیریت جهانیشون رو پیش ببرن به لطف الهی توان خرید یه mvm110 رو هم از دست میدیم و باید تو دفتر آرزوهامون ثبتش کنیم
HASSANBMW
۱۲ تیر ۱۳۹۲به به!!!
به این میگن قوز بالا قوز!
فکرشو بکنین مثلا پراید بشه 22تومن ، 405بشه 32تومن!!!!!!!!!!
yasin
۱۲ تیر ۱۳۹۲بازم؟ احتمالا ژیان و اون شورلت های قدیمی روهم با بدنه ی پرایدبدن بیرون خاک برسرشون.
محسن
۱۲ تیر ۱۳۹۲یک نگاهی به قیمت خودرو های دست دوم در ژاپن بزنید
یک نیسان مورانو نو فقط 8 هزار دلار
این لینک هم سایر خودرو ها
http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/all/all/
در ضمن معتبرترین شرکت خرید و فروش خودرو دست دوم در ژاپن همین tradecarview است
حالا تو ایران یه پراید 78 بیش از 5 میلیون قیمت دارد چیزی حدود 2 تا3 هزار دلار
علی
۱۲ تیر ۱۳۹۲خلایق هر چه لایق دیگه کم کم گاری باید سوار شیم با یه اسب اسب چیه الاغ
جاوید
۱۲ تیر ۱۳۹۲ولی خودمونیم این عکس داشبورد پیکان که چرم و چوبه خیلی باحال تر از این ال ممد و پراید مرایده ها
حیف فرمونش هیدرولیک نبود
یارو
۱۲ تیر ۱۳۹۲بعد از این خبر مریدان پیکان از شدت شادی خشتک های خود را دریدند و سر به کوه و بیابان گذاشتند .
خبر هایی ذکر شده که آنها را در رشته کوه های آلپ دیده اند .
محسن آبادان
۱۲ تیر ۱۳۹۲تا وقتی نتونیم سیاست کشورمون رو که دست خودمونه عوض کنیم همین پیکان هم زیادیمونه
VAHID JINPACHI
۱۲ تیر ۱۳۹۲به نازم به این پیشرفت .
هر روز بد تر از دیروز.
روزی می رسه که ایرانی ها بهترین ماشینشون میشه اسب و شتر.
من فاتحه ی این مملکت را خواندم شما هم بخوانید.
رضا
۱۲ تیر ۱۳۹۲به امید خدا رئیس جمهور منتخب بتونن با ایالات متحده تعاملاتی داشته باشن.اینا عوضی بازی در میارن مردم باید بدبختیش رو بکشن.ای خدا……
رض
۱۲ تیر ۱۳۹۲دوست عزیزی که منفی دادی میشه بفرمایید تحلیل شما چیه؟؟چون هیچ نظری مخالف نظر بنده و نظر بقیه ی دوستان نیست.
علیرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۲خیالتون راحت اگه ورشکستم بشن دودش تو چشم کارگر بدبخت می ره نه اون بالا دستیا که همه چب به نفعشونه این اقاقلی خالقیم منتظر یک بهونه بود پیکانو دوباره بیاره اخه هزینه ای نداره تولیدش یک فرد عادیم از موتور پیکان می تونه حالیش بشه مگه تا الان تموم قطعات چینی نبود یک موتورم بعضی جاهاش غیر چینی بود که اونم چینی کنن راحت دلالای این دو خودروسازی خوشحال تر شدن
احمد.ف
۱۲ تیر ۱۳۹۲دوستان پیگیر یادتون هست دو سه سال پیش این شرکت ها چقدر لاف می زدند که ما تیراژ تولیدمون از ۱.۵ میلیون رد شد و توان تولید داخلی ما در حد جهانی است و مثلا شش ماه دیگه می رسیم به تویوتا و هیوندایی و … و خودروسازان چینی رو هم که سالهاست رد کردیم و داخلی سازی پراید ۱۰۰٪ شده و ۴۰۵ به ۹۸٪ تولید داخلی رسیده و از این جور مزخرفات! حالا میفرمایند که با اعمال تحریم ها باید ماشینی با تکنولوژی پایینتر!!!!! تولید کنیم!!!!! یعنی حتی توانایی تولید موتور دهه ۸۰ میلادی رو هم ندارن!! پس به نظر شما توی این ۲۰ سال گذشته چه غلطی می کردن؟؟!!
VAHID JINPACHI
۱۲ تیر ۱۳۹۲دبیر انجمن فرغون سازان : دادا ما توو این بیست سال خیلی زحمت کشیدیم شما نمی بینی !!!!!!!!!!
فکر کردی سر مردم شیره ماشتن کار راحتیه !!!!!!!!!!!!
مطمئن باش از بنز و بی ام و ساختن سخت تره دادا !!!!!!
saeed
۱۲ تیر ۱۳۹۲من خوشحال شدم خدایی…گاری سازا دارن با دست خودشون قبر خودشونو میکنن….فقط مردم باشعور ایران صبر کنن و ماشین نخرن فعلا.خرید از این گاری سازا که تو این شرایط سخت زندگی باری اضافه و سنگین رو دوش خانواده ها شدن خیانت به خودمونو خانوادمونه….
aryamehr
۱۲ تیر ۱۳۹۲والا ما اینقدر صبر کردیم هر روز گرون تر شد می فر مایند که کیفیت قطعات رو میاریم پایین یعنی قبلا بالا بود من خیلی وقته تو همین سایت گفتم فاتحه ماشین رو خوندم خدایا به بچه هامون رحم کن
محمدرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۲پیکان میاد و با کلی مدل و کلاس جدید روی بدنه 206 و رانا و 207 و 405 و پرشیا و حتی سمند نصب میشه چه اشکالی داره دوباره پژو آردی، رانا آردی، سمند آردی، و… کلاً آردی میادش قیمت ها هم هر کدوم چند برابر میشه واقعاً دلم به حال خودم و مردمی که در آرزوی داشتن یک ماشین هستند که آخر هفته ها بعد از این همه مشکلات با خانواده هاشون یک جایی برند. کشور های دیگه خودرو سازها دست مردم را می بوسند تمام اقساط میدند با کلی شرایط دیگه که فقط مردم اون برند را بخرند تازه روز به روز بهتر پیشرفته تر و… قیمت هم در یک رنج ثابت در اونجا مردم با قشر های طبقاطی مختلف حداقل یک ماشینی می توانند داشته باشند.
دیشب اخبار هم اعلام کرد پیکان قراره بیاد کم کم با موتور یورو 4 و دوتا ایربگ و ترمز ABS به نظرم 20 میلیون باشه همین الان وانت 14.5 هستش.
خدا به دادمون برسه
امین
۱۲ تیر ۱۳۹۲وای که دیگه حالم بهم خورد
هرکی ندونه فکر میکنه چه شرکتایین که ایــــــــــــــــنقدر سرو صدا ازشون بلند شده و خبر ساز شدن ، بنتلیه یا مازراتی ؟؟
دیگه خسته شدیم خو بخدا هر کشوری چنین ملت قانع و حرف گوشکن و با مرامی داشت که هر بلایی دوست داره سرشون بیارن و حرف نزنن ، گل به سرشون میریخت .
برن برشکست شن که نبودشون بهتر از بودنشونه ، مایه ننگا ( دیگه خیالمون راحته که آقا ما خودرو سازی نداریم )
همشونم که یه مشت آدم بووووووووووووووق
امین
۱۲ تیر ۱۳۹۲آفرین پدال ما 1 ساعت نوشتیم که خذفش کنی؟ وااااااا!!!
ما که هرچی مینویسیم حذف میشه ، آقا همه چی خوبه به خودرو سازیمون هم امیدوار باشین و دعا کنید که برشکست نشه ( خدایی نکرده )
پیکان هم ماشینه خوبیه رو دست بنز s هم میزنه . والااااا
Ali92
۱۲ تیر ۱۳۹۲گفتند سومین خودرو ملی (دنا) نیمه دوم سال میاد
احتمالا با موتور ملی شده پژو
البته شاید دیگه بخاطر تحریمها، چینیش هم گیر نیاد
تنها راه نجات ملت آزادسازی واردات خودروی دست دوم تا حداکثر 5 سال کارکرد است
بعدش دوباره رانندگی و زندگی لذت داره
علیرضا
۱۲ تیر ۱۳۹۲405 که با جناب آردیو ، روا که ر…دن بهش موتور پیکان بندازین رو پارس ، سمند ، پراید حتی 206 چراکه نه ! با رنگ متالیک رینگ 13 پیکانی اوف چی میشه روندن داره وای مثلا پژو پارس با دفرنسیال پیکان تو سینه کشی با دنده 3!!! مردمم همچین بخرن که شاخ دربیارین رو ماکسیما هم بندازین!!! میخرن حرفم نمیزنن میشه حماسه اقتصادی بعد امریکا دهنش باز میمونه میگه غلط کردم
amin
۱۲ تیر ۱۳۹۲اطلاعیه جدید سایپا(2سال دیگه شاید هم…!!)
خر سفارشی رنگ نقره ای متالیک گردن هیدرولیک سم اسپرت بوق ارار بلبلی دزد گیر با لقد
خدایا …..
کبیری
۱۳ تیر ۱۳۹۲تا چینو داریم غصه نداریم 206 چینی چشه تازه کلی میشه باهاش پز داد فقط برادران
نامسلمان چینی از فرصت استفاده خواهند کرد قطعات رو چند برابر به ما خواهند فروخت
e_m
۱۳ تیر ۱۳۹۲خدای من ســــالار………
ای جـــــــــــان!!!!!!!!!!!!!!
(این ماشین پیکانه رینگش مال آلمانه)
pedalino
۱۳ تیر ۱۳۹۲بازم خداوند رحیم صبری جزیل و عمری با عزت بما بده تا دوباره این پدرخوانده (پیکان) رو در خط تولید ببینیم.
شنیدین میگن دنیا داره مکافاته!!!
آخه میگن سالها پیش وقتی مسئولین کره ای به ایران اومدن ایرانیا با ایران ناسیونال خود و تنها تولید آن زمان یعنی پیکان عزیز و گرامی خیلی قیافه گرفتن و پز دادن تا حدی که کره ای ها از ناراحتی ای که چرا اتومبیلی حتی در حد پیکان هم ندارن یا نتونستن بسازن داشتن می مردن. وقتی کره ای ها برگشتن کشورشون تصمیم گرفتن یه تکونی به صنعتشون بدن. آره عزیزان من اگه امروز اونا هیوندایی – کیا و خیلی چیزای دیگه به دنیا صادر می کنن شاید مدیون همون پیکان 40 سال و اندی پیش ما صاحبان صنعت خودروی مدرن و البته ایمن دنیا هستن!
ترجیحاً به پیکان خود افتخار کنین چون مثه پژو یا ریو تسمه تایم نداره که موقعه پاره شدن بزنه پدر سرسیلندرو درآره!
پیکان = جادار – مطمئن – بادوام – هزینه تعمیرات پائین – اصالتم که داره (یعنی یه تاریخی پشتشه) -پس دیگه چی می خوائین؟ بابا برین خدا رو شکر کنین.
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۲و در برابرش شتاب،سرعت، راحتی،امکانات،ایمنی و آسایش نداره و مصرف سوختش هم که خدا بده برکت در بهترین حالت توی جاده دوبرابر ماشین های روزی مانند ریو میسوزونه
عزیز من هزینه تعمیراتش هم برای اینکه 40سال توی خط تولید بوده و هر کارگاهی توی هر سوراخی با بدترین کیفیت ممکن قطعاتش رو که هیچ امتیاز مهندسی هم پشتش نیست رو تولید میکنه و به نازلترین قیمت توی بازار تزریق میکنه،وگرنه چرا یه قالپاق خورشیدیش توی بازار هم قیمت قالپاق بنز 240 های مدل 2002 هست؟