بلاخره بعد از چند هفته سیاه بازی سازمانهای به اصطلاح حمایت از مصرف کننده و کمیته قیمت گذاری خودرو و خودروسازان، قیمتهای جدید خودرو هم برای چندمین بار در سال جاری افزایش شدید و رسمی را تجربه کردند. این در حالیست که بارها خودروسازان بدون مجوز این سازمانها هم قیمتهای خود را افزایش داده بودند. اینک قیمت خودروها بطور متوسط ۲۰ درصد رشد یافته اند.
در این میان حقوق خریداران و کسانی که با اندیشه خرید یک خودرو با دارایی و پول محدود خود به پیش خرید دست زده بودند، نیز طبق روال معمول نادیده گرفته شده و اکنون باید بدنبال تهیه مابه التفاوت قیمت جدید یا انصراف از دریافت خودرو باشند. بسیاری از ثبت نام کنندگان اکنون حسرت این را خواهند خورد که چرا در زمان ثبت نام خودرو را از بازار آزاد نخریده بودند و اکنون با وجود خرید از نمایندگی و معطلی چند ماهه و تاخیر در تحویل و مشکلات دیگر، باید پول بیشتری نیز بپردازند!مسلم و واضح است که این روند در نهایت به نابودی صنعت خودروی ایران منجر خواهد شد که به هر ترتیب ممکن تنها بدنبال گرفتن پول بیشتر و به بهانه های مختلف است. نگرانی برای صنعت خودروی ایران و فعالان و کارکنان این عرصه با وضع مدیریتی موجود بی مورد نیست و آمارهای تولید و مقایسه قیمتها با درآمدهای جامعه خریداران خودرو در ایران با سایر نقاط جهان نیز تاسف بار است.
مصرف کننده ایرانی باید بابت خودرویی با تکنولوژی منسوخ و ظاهر تکراری و ایمنی پایین و امکانات و رفاه ناچیز و مصرف سوخت و هزینه نگهداری بالا و خدمات پس از فروش افتضاح، پول یک خودروی روز دنیا با همه این مشخصات را بپردازد! با ادامه این روند صعودی قیمتهای خودرو، تا پایان سال تندر خودروی اغنیا خواهد شد و پراید نیز به یک وسیله لوکس تبدیل خواهد شد!
- مقایسه قیمتهای مصوب جدید با قیمتهای قبلی
-
مدل خودرو
قیمت جدید
قیمت سابق
-
رانا
۲۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰,۰۰۰
-
تندر E1
۱۸,۹۰۰,۰۰۰
۱۵,۳۰۰,۰۰۰
-
تندر E2 پارس خودرو
۲۱,۰۴۰,۰۰۰
۱۷,۵۴۰,۰۰۰
-
تندر E2 ایران خودرو
۲۱,۶۰۰,۰۰۰
۱۷,۵۴۰,۰۰۰
-
سمند SE
۱۷,۴۸۰,۰۰۰
۱۴,۸۵۸,۰۰۰
-
سمند EF7
۲۱,۸۱۸,۰۰۰
۱۹,۴۵۴,۰۰۰
-
سمند LX
۱۹,۴۵۸,۰۰۰
۱۷,۲۴۲,۰۰۰
-
سورن ELX
۲۵,۶۳۰,۰۰۰
۲۱,۱۸۴,۰۰۰
-
سمند دوگانه
۲۱,۹۴۰,۰۰۰
۱۸,۲۸۲,۰۰۰
-
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۱۹,۴۲۴,۰۰۰
۱۷,۴۸۴,۰۰۰
-
پژو ۲۰۶ تیپ ۶
۲۴,۹۷۰,۰۰۰
۲۰,۸۱۲,۰۰۰
-
207i دنده ای
۲۴,۱۶۰,۰۰۰
۲۰,۱۳۷,۰۰۰
-
207i اتومات
۲۷,۳۲۰,۰۰۰
۲۲,۷۶۱,۰۰۰
-
۲۰۶ Sd V8
۲۲,۶۹۰,۰۰۰
۲۰,۴۲۱,۰۰۰
-
۲۰۶ Sd V9
۲۶,۹۷۰,۰۰۰
۲۱,۹۷۷,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ TU5
۱۸,۶۶۹,۰۰۰
۱۶,۶۴۷,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ دوگانه
۱۹,۱۱۳,۰۰۰
۱۷,۴۲۰,۰۰۰
-
پارس سال
۲۲,۹۷۰,۰۰۰
۲۰,۴۸۱,۰۰۰
-
پارس اتومات
۲۶,۴۴۴,۰۰۰
۲۳,۲۲۳,۰۰۰
-
پارس ELX
۲۷,۵۴۰,۰۰۰
۲۳,۱۹۴,۰۰۰
-
ویتارا اتومات کلاس ۸
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۸,۲۷۴,۰۰۰
-
ویتارا اتومات کلاس ۵
۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۳,۹۲۲,۰۰۰
-
ویتارا دنده ای کلاس ۸
۶۹,۱۵۰,۰۰۰
۵۲,۷۷۰,۰۰۰
-
سوزوکی کیزاشی
۸۵,۷۵۰,۰۰۰
۷۷,۰۰۰,۰۰۰
-
تیبا
۱۵,۴۰۰,۰۰۰
۱۲,۸۵۰,۰۰۰
-
پراید SX
۱۲,۵۳۰,۰۰۰
۱۰,۵۰۰,۰۰۰
-
پراید SL
۱۱,۹۴۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰,۰۰۰
-
مگان اتومات
۴۴,۶۰۰,۰۰۰
۳۷,۲۱۰,۰۰۰
-
نیسان ماکسیما
۶۷,۵۰۰,۰۰۰
۵۸,۹۹۰,۰۰۰
-
نیسان پیک آپ
۵۰,۳۵۰,۰۰۰
۴۲,۰۰۰,۰۰۰
SUNMARTIN
۱۴ آبان ۱۳۹۱کاملا درسته: حتی افغان ها هم آهن پاره های “سایـــه بان ” رو نخریـدن قیمتی که برای کشـــور دوست و همسایه ،بزرگترین تولید کننده مواد م خ د ر جهان در نظر گرفتن 1/5 قیمت داخلی هست آخه اینها از مردم فقط بلدن باج گیری کنند، چه باید کرد؟؟ چه باید گفت ؟ دبیر انجکن به ظاهر قطعه سازان جمله جالبی رو از خودش ول داده که باید به عنوان دروغ سال برگزیده بشه: “ویران خودرو” و “سایه بان ” بخاطر تلاش در کسب بالاترین تکنولوزی در ساخت قطعات و افزایش ضریب کیفیت کالاهای تولیدی از دست اندر کاران صنعت توانمند قطعه سزان و مونتازکاران تشکر و قدر دانی کردند. یکی تو این جمع لوم پهن نگفته اخه این چه حرفی که میزنی کل قطعات شما وارداتی و از کشور دوست و برادر و یاور “چین کمونیست ” بشییین باووو
رضا
۱۴ آبان ۱۳۹۱واقعا جای تاسف هست که بعد از چهل پنجاه سال از شروع ساخت خودرو در ایران هنوز شاهد تولید یک مشت آهن پاره هستیم که مدیران تراز اول این صنعت از آن بعنوان یک میراث برای ایران یاد می کنند
واقعا ما داریم به کدام سمت می رویم ؟
حميد
۱۵ آبان ۱۳۹۱حمید هستم از سای بان نمیدونم این چه وضعی هست 2ماه پیش مگان ثبت نام کردم قیمتش 32 بوده الان شده 44 تحویلشم برجه 10 هست 25 م پولم 4 ماه خابوندم تازه معلوم نیست تا تحویلش چند بار دیگه گرون بشه اصلا تا اون موقع ماشینی در کار باشه یا نه یهو رنو راست کنه دیگه قطعه نده واقعا واسه پاره خودرو متاسفم
sunmartin
۱۶ آبان ۱۳۹۱حمید واقعا درکت میکنم ..
mehdi
۱۶ آبان ۱۳۹۱سلام به همه دوستان میخوام بگم خیلی از دنیا عقبیم و سایپا و ایران خودرو فقط به فکر تیغ زدن مردمن سایپا که عشق تلفن ضروری داره فدا 125 و 119 تولید میکنه مخصوص آتش نشان و ساعت گویا هم توش میزاره میگه آبشن واسش گذاشته باید 12 میلیونم واسه ماشین 15 سال پیش پول بدیم اونوقا اروپایی ها . . .
مرگ بر سایه بان
۱۶ آبان ۱۳۹۱آخ اون روز بیاد که ور شکسته شید
چه روزی بشه اون روز
الهی امین
امیر
۲۱ آبان ۱۳۹۱شب و روز دعا میکنم تمام کارخونه های ماشین سازی ایران آتیش بگیره و با خاک یکسان بشه که اثری ازش نمونه تا شاید یه روز باورمون بشه یه مشت دزد کلاهبردار سهیونیست چه ظلمی به ما میکردن
حميد
۲۵ آبان ۱۳۹۱عزیزم صهیونیست نه سهیونیست
shah gholam
۱۷ آبان ۱۳۹۱میدونید سایپا یعنی چه؟ سرعت کم ایمنی کم یهو پاره پوره ازراییل سلام. به نظر شما یعنی چه؟
مهدی
۱۷ آبان ۱۳۹۱دوستان یه پیشنهاد :
بریم بمیریم تا جامونو نگرفتن
واقعا بد بختیم
به نظرم مقصر ما مردمیم اگه از محصولات آشغال و بی کیفیتشون استقبال نکنیم خودشون حساب کار دستشون میاد .
در ضمن :
مرگ دست خداست و پراید فقط یک وسیله است
*سایپا مطمئن*
كامران
۲۰ آبان ۱۳۹۱تازه روزه خوشمونه ٌ صبر کنید هنوز زوده برای قیمت گذاری، قیمت ماشین نزدیک قیمت خونه میشه.
رضا
۲۱ آبان ۱۳۹۱مگه ما ایرانیها چه کناهی کردیم من فقط میخوام یه ماشین راحت و ایمن داسته باشم که قاتل جونم نباشه دلم میخواد سرمو بکوبم به دیوار
رضا
۲۱ آبان ۱۳۹۱بچه ها کسی از روند و وال وارد کردن خودرو انفرادی برای مصرف خبر داره اصلا به دردسرش می ارزه لطفا کامنت بذلرید
SUNMARTIN
۲۲ آبان ۱۳۹۱برای وارد کردن خودرو شما به چند عنصر احتیاج داری
1:پول نقد یا مفت (پولی که براحتی بدستت اومده باشه)
2: آشنایی یا خویشی و قومی با آقازاده ها و وابستگان زبل
3:دم این و اونو دیدن و دست مال کشی برای کم کردن تعرفه احتمالی
4:وقت و حوصله
ایران ویران
۲۶ آبان ۱۳۹۱تنها راهش اینه که باهم متحد شیم و این خودروهای اشغال رو نخریم.من حودم یک دبیرم هنوز نتوانستم با حقوقم یک ماشین بخرم و با این اوضاع دیگه اصلا نمیتونم بخرم. ولی تصمیم گرفتم دیگه حتی مفت هم بدن نخرم و از شما هم تقاضا میکنم نخرید.اگرچه خودم ماشین رو نه برای تفریح میخام ن تنوع بلکه برای رفتن سرکارم میخام. ولی با این حال نیز حاضر نیستم بخرم و هر روز با تاکسی میرم . زندگی سگ مرگی رو تاکی تحمل کنیم اخه
ثغیش
۲۹ آذر ۱۳۹۱شما دبیری و اینهمه اشتباه مینویسی چه برسه به بیسوادایی که دارن ماشین میفروشن به ملت.
reza
۲۸ آبان ۱۳۹۱امیدوارم تعرفه گمرگی بیاد پاین تا معلوم بشه کی این آشغالهای تولید داخلو میخره؟
فرهاد
۳۰ آبان ۱۳۹۱با نخریدن خود رو مشتی تو دهن این گرانفروشان بزنید کافیست دو ماه هیچ خود روی نخرید بعد میبینید قیمت خود رو 50 60 درصد پایین میاد امتحان کنید
مرتضی
۲ آذر ۱۳۹۱دوستان من 25 سالمه خودمو کشتم 12 ملیون جور کردم الآن پراید فولش 13 ملیون شده
ای تو روح اولی تا آخریشون من یکی نمیخرم بیاین همگی نخریم بزاریم بترکه این خودرو سازی کثیف
علی
۱۱ آذر ۱۳۹۱بابا تعطیل کنید ذوق مکنن صنعت خودرو سازی دارن یه دیوار کشیدن دوره خودشون وهی میگن اینست خودروی ملی آفتابه هم نمی تونید تولید کنین
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۱با با مسلمون خوب نخر.
مگه مجبورت کردن پراید 13تومنی بخری
سهراب
۱۴ آذر ۱۳۹۱چاره پیشرفت صنایع اتوموبیل سازی ایران نخریدن تولیدات فعلی ایرانیه!والسلام!!!
علی
۱۴ آذر ۱۳۹۱اگه بدونید که جدیدترین و گرونترین خودرو دنیا به پول ایران 150 میلیون بیشتر نیست و این مقیاس رو با خودرو های داخلی ببندیم، می بینیم پریودی که در کشور ما تولید می شه 1 الی 2 میلیون بیشتر نمی ارزه …
پس بیائید با نخریدن محصولات خودرو سازهای داخلی آنها را تحت فشار قرار دهیم تا مجبور شوند قیمت هایشان را بشکنند تا اینکه ما رو برای خرید یک خودرو بشکونند …
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۱چرا خودتونو ناراحت میکنین؟!!!!
تا زمانی که دولت گمرکی ماشین های وارداتیو اندک اندک کم نکنه
و خودرو سازا نبینن که بازار فروش داره از دست میره
پیش خودشون میگن ماکه داریم پولمونو میگیریم
رقیبم که نداریم
مردمم دندشون نرم همینو سوار شن
خلاقیت واسه چی
تلاش واسه کیفیت کجا بود
الکی هم میان بهونه ی بیکار شدن فلان قدر نیروی شاغل و مترح میکنن
به نظر من دولت باید یه فرصت مثلا 6یال بده تا قیمت و تکنولوژی محصولات خودشونو ارتقا بدن بعد از اون تایم گمرکی ماشین های خارجی بردارن
خسته و درمانده
۲۱ آذر ۱۳۹۱بخدا من گریم گرفته
منم دوس دارم مثه همه یه ماشین داشته باشم
یه ماشین خوب
یعنی این حق منه ایرانی نیست ؟
یعنی شخصیت من و همه شماها ایرانی ه اینه
که اینطور همه این جماعتو اینطور به بازی گرفتن
خدایی این ماشینایی که میدن اینا قیمت واقعیشه
آخه یه کارمند با این وضع جامعه و سختی و مشکلات
چقد..
خدایی چقد باید کار کنه که یه ماشین بی کیفیت
با قیمت بالا بخره
تا خودش خانوادش بتونن از زندگیشون یذره لذت ببرن
خدایی یعنی یکی نیست به داد این مردم برسه
آخه خدایه ما کجاست تا داد دلامونو بشنوه
بخدا همه خسته ایم خسته
ای خدا آدم به چه زبون بگه
برادرا تورو خدا یه کاری بکنید دس به دست هم بدید
نخرید از اینا
حداقل واس یه مدت
تو روحشون
۲۴ آذر ۱۳۹۱برید تو سایت تویوتا http://www.buyatoyota.comقیمت تمام مدلهاش زده شده . مثلآ قیمت کمری 22055 دلاره اما تو ایران قیمتش 104 میلیون هست .خودتون برید تو سایت تا باورتون بشه
YARIS=
$14,370 Starti [2]
COROLLA
$16,230 Starting [1]
MATRIx
$19,275 Starting
HIGHLANDER
$28,240 Starting
CAMRY HYBRID
$25,990 Starting
RAV4
$22,650 Starting
AVALON
$30,990 Starting
SIENNA
$26,435 Starting
TACOMA REGULAR CAB
$17,525 Starting
……………………….
Saeid
۱۱ دی ۱۳۹۱حقیقت همینه که شما اشاره کردی من سالها در مناطق آزاذ زندگی کردم و به قیمت تقریبا واقعی اتومبیل خریدم اما حالا که برگشتم و قیمت ها رو میبینم چیزی جز خیانت به مردم نمیبینم عرضه این خودرو ها با قیمت غیر واقعی رو … جالب اینجاست که با ارز مبادله ای هم که حساب کنی باز هم میلیون ها تومان گرونتر عرضه میشه خودرو های خارجی … در کل هم فروشنده های این خودرو ها خائن به مردمند و هم ااگر کسانی با این قیمت هجوم به خرید بیارن خائن به خودشون و سایر مردم
سيامک
۲۶ آذر ۱۳۹۱یادمه یه زمانی ایران خط مونتاژ شورولت رو داشت.یه ماشین همزمان هم به بازار ایران عرضه می شد هم به بازار آمریکا!!!
کره ی جنوبی رویای ایران شدن در سر داشت!
ولی حالا :|
SUNMARTIN
۲۹ آذر ۱۳۹۱متاسفانه تحریه و مدیریت سایت بجای پرداختن به مسائل داخلی خودرو مدام از نمایشگاه هایی که عمرا دست من و شما حتی به فیلم یوتیوبش هم نمیرسه میپردازند و مدتی که من به این خاطر تحریم کردم این سایت رو و فقط گاهی مطالب رو تیتر وار نگاه میکنم و میبینم که باز هم خبر های روزهای پرطلاتم اخیر خودرویی درج نشده و بیشتر نگاه ها معطوف خودرو های آنطرف آب هست !! که جای تعجب داره همونطور که مطلع هستید آزاد سازی با خودرو های 45 ملیونی کلید خورد و از 2 ماه آینده به خودرو ها در رنج 18-28 ملیون هم میرسه و این موضوع نشون میده که قدرت تصمیم گیری آهن پاره سازان و یار همیشگیشون “ایدرو” از مجلس و کمیته قیمت گذاری و اتاق صنایع …پر زور تر هست وبالاخره حرفشون رو به کرسی نشوندن تحلیل گران در برخی از سایت ها از احتمال افزایش فلفل 90 نه ببخشید تندر 90 یا همون لگن به 35 ملیون خبر دادند البته زیاد هم دور از منطق نبود در جاییکه خودروی نه چندان لوکس 207 قلابی که بنام 207 سال هاست به مردم همیشه در صحنه غالب میشه با قیمت 45 ملیون فروش میره بدیهی نیست که ال 90 با این قیمت کاذب فروش بره البته این سیر قهقرایی ادامه پیدا میکنه و سایر آهن پاره ها رو هم در بر میگیره چنان که در همین 12 ماه پیش میشد با این پول کیا سراتو که جزو 3 خودروی برتر سال 2012 شناخته شد رو خریداری کرد ..
sunmartin
۱ دی ۱۳۹۱متاسفانه در سایتی تعدادی قیمت وجود داشت که واقها ناراحت کننده بود تمامی تولیدات آهن پاره سازان ویران خودرو و سایه بان در عراق به قیمت های بسیار پایینی عرضه میشه و موجودی در انبار هم گواه این قضیه هست در سایت پرشین خودرو با ذکر آدرس سایت و قیمت ها به این موضوع اشاره شده البته ما که در عراق نیستیم پس باید با قیمت های داخلی کنار بیایم و یا بی خیال خرید خودرو بشیم
صفدر
۱ دی ۱۳۹۱فقط باید صبر کرد اشغال خودرو و هشت پا تمام امیدشون اینکه صبر مردم از خرید این اهن پاره ها تموم بشه و به این قیمتهای کذایی راضی بشن مردم خواهش میکنم همین جور برای نخریدن مقاومت کنید
یک ایرانی
۱ دی ۱۳۹۱نرو بخدا خواهش میکنم ,خواهش میکنم حداقل بمدت یکسال این اهن پاره هارو نخرید تا این دزدا انقدر به ریش ما مردم بدبخت نخندن….
علی
۸ دی ۱۳۹۱با سلام
من در سال 1386از محصولات کرمان خودرو یک دستگاه اتومییل گل خریدم در این جند سال هم از اش به اندازه خودش راضی بودم الان می خواستم ماشین و عوض کنم واتومبیل مناسب تری بگیرم که به همین دلیل خیلی مشتاقم که از مسئولین کمال تشکر راداشته باشم که ما ایرانی ها را بجای پیشرفت در استاندارد های خودرو سازی به مصرف کننده های خودرو های چینی و با قیمت ها ی گزاف تبدیل کردندوامکان هرگونه برنامه ریزی برای خرید خودرو مورد نظر راگرفته اند
ما که ماشین خودمون و نگرداشتیم و به امید روزهای منطقی می مانیم
مجتبی
۱۰ دی ۱۳۹۱من 6 ماهه میخوام ماشین بگیرم.با اینکه جوونم و پولم دارم ولی خودمو کنترل کردم و نرفتم به این مسئولین خودروساز کیف بدم.بیاید مردونه یکم صبر کنید ماشین صفر نخرید اینا با سر میان کف آسفالت.