بلاخره بعد از چند هفته سیاه بازی سازمانهای به اصطلاح حمایت از مصرف کننده و کمیته قیمت گذاری خودرو و خودروسازان، قیمتهای جدید خودرو هم برای چندمین بار در سال جاری افزایش شدید و رسمی را تجربه کردند. این در حالیست که بارها خودروسازان بدون مجوز این سازمانها هم قیمتهای خود را افزایش داده بودند. اینک قیمت خودروها بطور متوسط ۲۰ درصد رشد یافته اند.
در این میان حقوق خریداران و کسانی که با اندیشه خرید یک خودرو با دارایی و پول محدود خود به پیش خرید دست زده بودند، نیز طبق روال معمول نادیده گرفته شده و اکنون باید بدنبال تهیه مابه التفاوت قیمت جدید یا انصراف از دریافت خودرو باشند. بسیاری از ثبت نام کنندگان اکنون حسرت این را خواهند خورد که چرا در زمان ثبت نام خودرو را از بازار آزاد نخریده بودند و اکنون با وجود خرید از نمایندگی و معطلی چند ماهه و تاخیر در تحویل و مشکلات دیگر، باید پول بیشتری نیز بپردازند!مسلم و واضح است که این روند در نهایت به نابودی صنعت خودروی ایران منجر خواهد شد که به هر ترتیب ممکن تنها بدنبال گرفتن پول بیشتر و به بهانه های مختلف است. نگرانی برای صنعت خودروی ایران و فعالان و کارکنان این عرصه با وضع مدیریتی موجود بی مورد نیست و آمارهای تولید و مقایسه قیمتها با درآمدهای جامعه خریداران خودرو در ایران با سایر نقاط جهان نیز تاسف بار است.
مصرف کننده ایرانی باید بابت خودرویی با تکنولوژی منسوخ و ظاهر تکراری و ایمنی پایین و امکانات و رفاه ناچیز و مصرف سوخت و هزینه نگهداری بالا و خدمات پس از فروش افتضاح، پول یک خودروی روز دنیا با همه این مشخصات را بپردازد! با ادامه این روند صعودی قیمتهای خودرو، تا پایان سال تندر خودروی اغنیا خواهد شد و پراید نیز به یک وسیله لوکس تبدیل خواهد شد!
- مقایسه قیمتهای مصوب جدید با قیمتهای قبلی
-
مدل خودرو
قیمت جدید
قیمت سابق
-
رانا
۲۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰,۰۰۰
-
تندر E1
۱۸,۹۰۰,۰۰۰
۱۵,۳۰۰,۰۰۰
-
تندر E2 پارس خودرو
۲۱,۰۴۰,۰۰۰
۱۷,۵۴۰,۰۰۰
-
تندر E2 ایران خودرو
۲۱,۶۰۰,۰۰۰
۱۷,۵۴۰,۰۰۰
-
سمند SE
۱۷,۴۸۰,۰۰۰
۱۴,۸۵۸,۰۰۰
-
سمند EF7
۲۱,۸۱۸,۰۰۰
۱۹,۴۵۴,۰۰۰
-
سمند LX
۱۹,۴۵۸,۰۰۰
۱۷,۲۴۲,۰۰۰
-
سورن ELX
۲۵,۶۳۰,۰۰۰
۲۱,۱۸۴,۰۰۰
-
سمند دوگانه
۲۱,۹۴۰,۰۰۰
۱۸,۲۸۲,۰۰۰
-
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۱۹,۴۲۴,۰۰۰
۱۷,۴۸۴,۰۰۰
-
پژو ۲۰۶ تیپ ۶
۲۴,۹۷۰,۰۰۰
۲۰,۸۱۲,۰۰۰
-
207i دنده ای
۲۴,۱۶۰,۰۰۰
۲۰,۱۳۷,۰۰۰
-
207i اتومات
۲۷,۳۲۰,۰۰۰
۲۲,۷۶۱,۰۰۰
-
۲۰۶ Sd V8
۲۲,۶۹۰,۰۰۰
۲۰,۴۲۱,۰۰۰
-
۲۰۶ Sd V9
۲۶,۹۷۰,۰۰۰
۲۱,۹۷۷,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ TU5
۱۸,۶۶۹,۰۰۰
۱۶,۶۴۷,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ دوگانه
۱۹,۱۱۳,۰۰۰
۱۷,۴۲۰,۰۰۰
-
پارس سال
۲۲,۹۷۰,۰۰۰
۲۰,۴۸۱,۰۰۰
-
پارس اتومات
۲۶,۴۴۴,۰۰۰
۲۳,۲۲۳,۰۰۰
-
پارس ELX
۲۷,۵۴۰,۰۰۰
۲۳,۱۹۴,۰۰۰
-
ویتارا اتومات کلاس ۸
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۸,۲۷۴,۰۰۰
-
ویتارا اتومات کلاس ۵
۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۳,۹۲۲,۰۰۰
-
ویتارا دنده ای کلاس ۸
۶۹,۱۵۰,۰۰۰
۵۲,۷۷۰,۰۰۰
-
سوزوکی کیزاشی
۸۵,۷۵۰,۰۰۰
۷۷,۰۰۰,۰۰۰
-
تیبا
۱۵,۴۰۰,۰۰۰
۱۲,۸۵۰,۰۰۰
-
پراید SX
۱۲,۵۳۰,۰۰۰
۱۰,۵۰۰,۰۰۰
-
پراید SL
۱۱,۹۴۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰,۰۰۰
-
مگان اتومات
۴۴,۶۰۰,۰۰۰
۳۷,۲۱۰,۰۰۰
-
نیسان ماکسیما
۶۷,۵۰۰,۰۰۰
۵۸,۹۹۰,۰۰۰
-
نیسان پیک آپ
۵۰,۳۵۰,۰۰۰
۴۲,۰۰۰,۰۰۰
سعید
۱۷ مهر ۱۳۹۱خوب مجلس باید واردات رو کاملا ازاد کنه و با نرخ 10% جهانی و خودرو سازها رو بگه هرچی کیخواند بفروشند وقتی یک چیزی انحصاری باشه همینه دیگه
کماندار
۱۷ مهر ۱۳۹۱اگه واردان ازاد بشه و تعرفه اصلا بشه 30 درصد هم ایرانخودرو سایپا تعطیل میشن به سلامتی
SUNMARTIN
۱۷ مهر ۱۳۹۱در آینده ای نزدیک قیمت خودروهای مزخرف و اکسپیری مانند سمند و لوگان “ال 90 یا ال 91 یا …” و پراید همیشه ناامن و سایر آهن پاره های مواد بازیافتی سر به فلک میکشه سازمان حمایت ازآهن پاره سازان با این جماعت مفت خور وباج گیر هم دسته و حامی و اسپانسر اصلیشون “ایدرو” هست که مانند اختاپوس دستش همه جا هست و از تولید قطعات بگیر تا واردات و گمرک و تولید آهن پاره رو کاملا کنترل میکنه و پول خوبی به حساب آقایان و آقازاده ها و دوستان زبلشون میریزه که به کمتر از بوگاتی و فراری و سوپر اسپرت ها راضی نیستن و در کشورهای دیگه مشغول داد و ستد و خرید ملک و زمین و شرکت وهزار تا کار دیگه ان و ما منتظریم تا شاید بشه سوار یه خودروی نا امن و زشت و بی قواره و بی ترکیب با هزار قرض و برج و ..بشیم فعلا روز خوبمونه اوضاع ازینم بدتر میشه
hesam
۱۷ مهر ۱۳۹۱از کی تا حالا ماشین سال 2004 – 2005 اروپایی شرکت رنو،(تندر 90) قدیمی حساب میاد و همین الان ت بیشتر کشورهای اورپایی و…. هست ولی پژو 405 …و 206 که همه خودروهای منقرض شده هستن و سالهاست خط تولیدشون متوقف شده و هیچ ارزشی ندارن تو اروپا قدیمی نیستند؟!! :)))
سام*
۲۰ مهر ۱۳۹۱ای خدا این داره وسط دعوا نرخ تعیین میکنه که ال 90 من ماشین روز دنیا هست و فلان کوفت و زهر مار قدیمی هستن.
احمد
۱۷ مهر ۱۳۹۱یک وقت ایران خودرو چشم نخوره !
قیمت تندر 90 را با انواع بهانه ها از 12.5 به 21.5 میلیون تومان رسانده تا ثابت کند ، لیاقت این همه حمایت را ندارد ،
خوب تو که بعد 40 سال عُرضه تولید به صرفه را نداری بیجا می کنی خودرو می سازی . مطمئن باشید تعرفه واردات برداشته شود ، خودروسازان وطنی به غلط کردن می افتند .
پوریا
۱۷ مهر ۱۳۹۱جالبه!همه چی افزایش پیدا میکنه جز حقوق کارمندا.بیچاره اونی که یعداز کلی جون کندن پولی جمع کرده بود که ماشین بخره.تا اسب و قاطر گرون نشده یکی بخریم
احمد
۱۷ مهر ۱۳۹۱خودروسازان خواب این را هم نمی دیدند که با این وضع فجیع هر وقت دلبخواه با مجوز و بی مجوز قیمت ها بالا ببرند . فعلا بازرسی و نظارت بر این عزیزان مالیده .
مسعودحسینی
۱۷ مهر ۱۳۹۱با سلام ،بعد از کلی وام وغرض وقوله وهزار بدبختی تونستم 2 میلیون جورکنم تا از روش وام بگیرم و بتونم یه لگن(پراید )بخرم .حالا دیگه تا 10 سال دیگه هم نمیشه و امیدوارم هرچه زوردتر انشالا این خودروسازهای داخلی به زمین گرم بخورن ونابودبشن تا مجبور نباشیم برای یه آشغال 11 میلیون بدیم وجونمون رو کف دست بگیریم.خدا بهمون رحم کنه .بخدا دیگه نمیشه زندگی کرد.
d2
۱۷ مهر ۱۳۹۱تو را به خدا از اینها ماشین نخرید تا مجبور بشن قیمتهاشون رو اونقدر بیارن پایین که بیان النماسمون بکنن واسه خرید ماشین.
majid ir iran
۱۷ مهر ۱۳۹۱با سلام. میدونین بدی مردم ما اینه که میگن مجبوریم.چرا مجورین؟؟کی مجبورتون کرده بخرین؟؟ یا عغده ماشین دارین؟؟کدوم؟؟البته از قدیم گفتن خلایق هرچه لایق… وقتی میبینن میخریم مگه کرم دارن کیفیت رو بالا ببرن و قیمت پایین بیارن.
hooman
۱۷ مهر ۱۳۹۱خوب بهانه خودرو سازان تحریم و گرانی ارز است به نظر شما آیا اگر تحریم ها پایان یابد و قیمت دلار کاهش یابد آیا خودرو سازان حاضر هستند قیمت خودرو های را که در طی کمتر از 1 سال حد 7 تا 15 میلیون افزایش داده اند دوباره کاهش دهند آیا سازمان به اصطلاح حمایت از ((مصرف کنندگان ** حمایت از مصرف کنندگانش دروغ هست** )) و تولید کنندگان به جنگ با کاهش دادن قیمت خودرو خواهد رفت یا باز هم به سوی تولیدکنندگان عزیزاش که با گرانی های بی حد و بی منطق جان مردم را به لبشان رسانده اند میروند چون نفع سازمان در سود تولید کننده است
کماندار
۱۷ مهر ۱۳۹۱مسلما قیمت ها کم نخواهد شد..
farid
۱۷ مهر ۱۳۹۱خدا لعنت کنه باعث و بانی این همه بی عدالتی و گرونی
هادی
۱۷ مهر ۱۳۹۱به امام حسین داره اشکم در میاد که تو روز روشن با حمایت شدید مسئولین دارن ازمون دزدی میکنن. :(((
مردم ما چرا انقد مظلومن
چرا میرن میخرن ماشینای اینارو
به خدا اگه تا اخر امسال کمتر بخرن ایشالا ورشکسته میشن
fatemeh
۱۷ مهر ۱۳۹۱من الان چند روزه اشک دراومده
فکر کردی اگه نخریم اینا رو دستشون میمونه قیمت پایین میارن شده مثه پراید با نصف این قیمت تو کشورهای اطراف مثل دبی و …. صادر کنند به اونها میفروشن ولی نمیذارن مردم خودشون استفاده کنند اینا اگه رفاه من و تو رو میخواستن الان وضعمون این نبود
سایه سفید
۱۸ مهر ۱۳۹۱نه عزیزم اختلاف اون قیمتی که به کشور های دیگه میفرستن از منوتومیگیره مطمئن باش اگه دو یا سه ماه خودمون رو بگیریم و نخریم مجبور میشن قیمت واقعیش بفروشن
حسن
۱۸ مهر ۱۳۹۱ببخشید، درست دیدم
حمایت شدید مسئولین ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
داود
۱۸ مهر ۱۳۹۱زیادی به خودت فشار نیاد دوست داشتی بخر نداشتیم نخر با اتوبوس رفت و آمد کن
faghir
۱۸ مهر ۱۳۹۱مظلوم کجا بود هادی کسی که ظلم پذیره و عین خیالشم نیست بی عرضست نه مظلوم
میثم
۱۷ مهر ۱۳۹۱چرا باید چوب یه عده کم رو مردم بخورن،من دوست دارم ایران با همه کشورها رابطه داشته باشه!
محمد
۱۷ مهر ۱۳۹۱سازمان حمایت از تولید کنندگانه، نه مصرف کنندگان :)
به جای اینکه هزینه های پِرت رو حذف کنن برمیدارن با سند سازی قیمت ماشینارو بالا میبرن!
سورنا
۱۷ مهر ۱۳۹۱سوزوکی هنوز هم نسبت به بقیه هم ردهای خارجیش خیلی پایینه
کیفیت ماشینش خیلی خوبه
ولی قیمتش تایید شده نیست فقط در اخرین مرحله 45 گرفتن قیمت قطعی رو موقع تحویل که بهمن و اسفند هست اعلام میکنن
fatemeh
۱۷ مهر ۱۳۹۱بی همه چیزها خودشون دلالند بعد میگن واسه جلوگیری از دلال بازی قیمت خودرو را آزاد میکنیم کمیته قیمت گذاری هم تاییدشون میکنه
دلال خود بی شرفشون هستند یه روز میگن سایت ثبت نام داره میبینی زود ظرفیت تموم شد فردا میری میبینی نمایندگی ها میگن داریم 10 میلیون پیش فروش رو بهت میده 11.5 حالا دلال کیه چرا مردم رو خر فرض کردید پست فطرت ها
احمد.ف
۱۷ مهر ۱۳۹۱یک قسمت برای من واقعا آزاردهنده است.
پژو ۴۰۵ قرون وسطی ۱۹ میلیون تومن؟؟؟!!!!!
داود
۱۸ مهر ۱۳۹۱آره عزیزم ما سازمان حمایت از تولید کننده داریم قسمت مصرف کننده اضافیست ما تو کشورمون فقط از خودشون حمایت میشه
fatemeh
۱۷ مهر ۱۳۹۱گناه ما چیه آخه بعد یک عمر دلخوش کردیم دو ماه ثبت نام کردیم به هزار در زدیم تا قیمت 17 رو جور کنیم حالا میگن 21 آخه 4 میلیون اونم تو این وضعیت از کجا میشه آورد شماها که میگین نخرید این حواله 10 تومانی را چکارکنیم عوضی پولمون رو گرفتن که بالاخره اول و آخر یکی مجبور بشه ماشینها رو ازشون بگیره من نتونم یکی دیگه
برای خودم و همه هموطن هام متاسفم که یک مشت دزد از خدا بی خبر سرمایه دار اعصاب و آرامشمون رو گرفتند
مصطفی
۱۷ مهر ۱۳۹۱دلیل اصلی این گرونی اینه که کارخانه های ما مکانیزه نیستن و برای هر ماشینی که تولید میشه (مخصوصا توی سایپا) حداقل 2 تا 3 نفر دارن روی ماشین کار میکنن به قول برنامه پایش شبکه یک اگر روی هر ماشین 2 نفر کار کنن و حقوق هر نفر 500،000 تومان در نظر بگیریم فقط 1 میلیون قیمت ماشین میشه پول کارگر در حالی که تعداد کارگری که روی ماشین ها کار میکنن خیلی بیشتر از 2 نفر هست و این در حالی هست که تولید هم به دلیل اینکه زوری بالای سر کارگرای این کارخونه ها نیست پایینه و خیلی تنبل هستن.
من اگر جای مسئولای سایپا بودم همه ی کارگرای تنبلمو اخراج میکردم و دلیلشو کم کاری میگفتم نه مشکل مالی.
منظور از دو نفر اینه که مجموع کاری که روی ماشین انجام میشه هر چند که توسط تعداد بیشتری کارگر هست انجامیشه ولی کار دو نفر هست (یا به عبارت بهتر اگر تعداد ماشین ساخته شده در سالو بگیریم 500 هزار دستگاه و تعداد کارگر بگیریم 1 میلیون نفر برای هر ماشین دو نفر کارگر میشه.)
حسن
۱۸ مهر ۱۳۹۱خوب، بنده پیشنهاد میدم که حقوق کارگرا رو کم کنین تا ماشین ارزون بشه !!!
آخه برادر من شما که این ریز بین هستی چرا زد و بندهای پشت پرده رو نمی بینی (به اصطلاح حقوق کارگر رو دیدی اما کدو رو ندیدی؟)
فرزاد
۱۸ مهر ۱۳۹۱این شیوه محاسباتت باید یه جایی ثبت بشه . برادر من مگه اون دوتا کارگر بیچاره وقتی 4 تا پیچبستن میرن خونه ؟!! پس پرتقال فروش پیدا شد دیگه ! بریم یقه این کارگرای رانت خوار رو بگیریم که به زور جیبمونو خالی میکنن ! اون بیچاره هایی که عوارض واردات خودروی با کیفیت خارجی رو در حد بوندس لیگا میبرن بالا و آشغال وطنی رو با چند برابر قیمت واقعی میفروشن که گناهی ندارن !!
یادمه چند سال پیش که همکارام از قیمت بالای خودرو مینالیدن بهشون گفتم یک سال نخرین از این دزدا بعدش با التماس زیر قیمت بهتون میدن . بهم میخندیدن و میگفتن مهندس ! پس چی سوار بشیم ؟ منم بهشون گفتم همین که من 2 ساله سوارم ! ( موتور بدون کلاچ !!! )
ریما
۱۷ مهر ۱۳۹۱قیمت کارخونه که اینه ببین قیمت بازار آزاد چقدر میشه!!!؟؟ سوزوکی 74 میلیون.فکر کنم بازار آزادش بشه 100 میلیون!!!
متنفر
۱۷ مهر ۱۳۹۱مدتهاست که این سایتو میخونم ولی این اولین کامنت من میباشد .
اینقدر عصبانی و خشمگین هستم که اگر بخوام حرفی بزنم جز فحش و دری وری چیزی نمیتونم بگم به این مسئولین ک…
مثل سگ دارم کار میکنم تا پولم جمع بشه یه ماشین بخرم ولی تا مقداری جمع میشه دوباره قیمتها میره بالا
لعنت به کسی که شعار میده تحریم ها بی تاثیره ….
کماندار
۱۸ مهر ۱۳۹۱عزیزم شما تو این وضع از فکر ماشین بیا بیرون اکه این طوره که میگی و پولتو از ریال به ارز دیگه ای که ثبات داره تبدیل کن
محمداهوازی
۱۷ مهر ۱۳۹۱من امروز صبح نمایندگی ایران خودرو زیبایی اهواز بودم جلوی در نمایشگاه رانا خودروی ملی سوم ایران را رونمایی کرده بود اصلا از اون رینگهایی که تو عکس های تبلیغاتی بود خبری نیست کیفیت داشبورد پایین ضبط قدیمی و خیلی ساده وقتی وارد شدم چند نفر در مورد ال 90 و 206 حرف میزدن مسوول اونجا گفت دیگه 206 تولید نمیشه حالا حالا ها یک نفرم بود که ال90 پی فروشی خریده بود میخواست انصراف بده بهش گفت اینکارو نکن یک دفتر آورد فقط نزدیک 400 یا 500 نفر متقاضی خرید ال 90 بودن که سایت باز بشه اطلاع بدن حالا حساب کنید بقیه ماشین های ایران خودرو و سایر نمایندگی ها رو مردم به نظر من واقعا نباید خرید ولی تا کی خدا میدونه فقط خودرو این روزها رویا نشده خریدش خیلی چیزها هست که بخوام بگم خیلی میشه. خدا خودش کمک کنه
ابراهیم
۱۷ مهر ۱۳۹۱سلام
اعصاب ندارم؟!با هزار بدبختی پول جور کردم گذاشتم داخل بانک 6ماه؟؟! با یک بدبختی ضامن جور کردم؟؟!حالا چی اگه همین جوری پیش بره همه چیز .؟یعنی همه چیز دولت و… ن ظ ا م سانسور کردم…!!! زیر سوال می ره=سقوط
مهدی
۱۸ مهر ۱۳۹۱همه جای دنیا فروش که میاد پایین … کارخونه میاد ارزون میکنه ، کیفیتو میبره بالا و … ولی اینجا برعکس
فروشش کم میشه میاد گرون میکنه …
همه چی دست خودمونه … اینا که خریداری جز ما ندارن … نخریم اونوقت حساب کار دستشون میاد
کورش
۱۸ مهر ۱۳۹۱دولت مقصر نیست، تا وقتی که گوسفند ها دنبال بز گله اند و سرشون رو بالا نمیارن ببینن کجا میچرند، زندگی همینه. به کسی توهین نشه ولی توی روح اونایی که منافعی ندارند ولی هنوز رگ گردنشون برای آقایون و زحمات بی شایبه شون متورم میشه!
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۱شما رو به هر چی که می پرستید قسم میدم نخرید نخرید نخرید…
حداقل اگه خواستید بخرید کارکرده(دست دوم) بخرید که پولتون مستقیم تو جیب این دو لاشخور نره.
یه متضرر
۱۸ مهر ۱۳۹۱همهه ماههایی که با دلی خون و چشمی پر از اشک از آینده ای که نداریم و زندگی که هر روز ظاهرا تیره تر از روز قبلش میشه به محیطهایی همچون پدال و …. که فضایی رو برای خالی کردن درد دلامون ایجاد کرده اند وارد میشیم قطعا همه ماها آدمهای فهمیده و یاحداقل با یه تجزیه تحلیل ساده به اوضاع اسف بار و مردابی که داخلش داریم غرق میشیم آگاهیم
میخواستم اینو بگم که وقتش رسیده که با یه همت کوچک بتوانیم رویاهای بزرگی رو که دارن هر لحظه از ذهنمون فاصله میگیرن رو به حقیقت بپیوندیم
درسته به قول دوستمون جمعیت گوسفند هایی که به دنبال بز گله اند خیلی بیشتر از اونیه که بخوان عوض بشن
ولی اگه هرکدوم از ما به خودمون قول بدیم خودرو را از کارخانه و نمایندگی نخریم و اگر هر کدوم از ما بتونیم حتی یک نفر از اطرافیان خودمون متقاعد به نخریدن از این خدانشناسها بکنیم و به اصطلاح اونا رو از وضعیت موجود آگاه کنیم باور کنید به مرور زمان میتونیم با همین دستهای کوچولوی خودمون گله ای به این بزرگی رو تا حدی کنترل کنیم
ما که کاری از این بیشتر نمیتونیم بکنیم شاید در نگاه اول خنده دار باشه ولی میتونه آخرین امید و دل خوشی واسه همه ماهایی که به نوعی یک متضرر واقعی محسوب میشم باشه وشاید قدر دانی کوچکی از تمام زحمات پدال توی سالهای گذشتش باشه
شک نکنید که اگر با ایمان به تحقق این مطلب دست به کار بشیم حتی اگر همه ما با هم بتونیم یک نفر از هفتاد میلیو جمعیت رو منصرف کنیم حداقل کارمون این بوده که ضربه ای 15 الی 20 میلیونی به یکی این از خدا بی خبرها رسوندیم
حال تصورش رو بکنین که بتونیم بیش از یک نفر رو متقاعد به نخریدن خودرو کنیم
در کل با آه و ناله کردن و نفرین اشخاصی که ککشون هم حتی واسه جون ما نمیگزه چه برسه به ماشینمون به هیچ جا نمیرسیم
پس اگه موافقید
بزن لایکو……..
رسول
۱۸ مهر ۱۳۹۱::: مردم با هوش و فراست ایران ، شما را به خدا با نخریدن این به اصطلاح ماشین ها یک بار برای همیشه شر این صنعت خونخوار را از سر مردم مظلوم کوتاه کنید :::
به خدا من طرفدار صنعت داخلم. پدرم شکست خورده تولید داخلیه. اما والله مگه چند سال میشه با بار کشیدن از مردم یه صنعت را حمایت کنند. چرا پس بقیه صنایع اینطوری انحصاری حمایت نمیشوند. اگه اهل مطالعه اید حتما می دونید بدترین نوع بازار که در درازمدت به مرگ صنعت می انجامد بازار انحصاریه.
ای کاش با این همه فشار صنعت پا می گرفت. با گذشت کمتر از چند ماه از تحریم قطعات تولیدشان متوقف شد. واقعا به این میگن خودکفائی.
به خدا اگه درب این صنعت ببندند و حقوق کارکنان بیکارشده را از مردم طلب کنند و فقط بزارند ماشین خارجی با قیمت رقابتی و واقعی وارد ایران بشه برای مردم بیشتر می صرفه می گی نه؟ حساب تولید یک روزه این صنایع را در مازاد پولی که ما نسبت به کشورهای همجوار برای خرید خودرو داخلی می دیم ضرب کن ببین جی میشه؟؟!!
رضا
۱۸ مهر ۱۳۹۱بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنندتا آیندگان ندانند بی عرضگان این برهه از تاریخ ما بودیم!!!
واقعا متاسفم که هرجوری که یه عده کمی می خوان باهامون برخورد می کنند.
بی کیفیت ترین ماشین با قیمت ماشین با کیفیت جهانی!!
عليرضا
۱۸ مهر ۱۳۹۱خودت کرده را تدبیر نیست .ازماست که بر ماست . بازهم بگم . انشاالله خدا درستش کنه که اگر نکرد همه با مشکل مواجه خواهیم بود
amin
۱۸ مهر ۱۳۹۱سرنوست هیچ قومی تغییر نمی کند مگر اینکه خودشان بخواهند. بله دوستان این داستان همچنان ادامه دارد…