بلاخره بعد از چند هفته سیاه بازی سازمانهای به اصطلاح حمایت از مصرف کننده و کمیته قیمت گذاری خودرو و خودروسازان، قیمتهای جدید خودرو هم برای چندمین بار در سال جاری افزایش شدید و رسمی را تجربه کردند. این در حالیست که بارها خودروسازان بدون مجوز این سازمانها هم قیمتهای خود را افزایش داده بودند. اینک قیمت خودروها بطور متوسط ۲۰ درصد رشد یافته اند.
در این میان حقوق خریداران و کسانی که با اندیشه خرید یک خودرو با دارایی و پول محدود خود به پیش خرید دست زده بودند، نیز طبق روال معمول نادیده گرفته شده و اکنون باید بدنبال تهیه مابه التفاوت قیمت جدید یا انصراف از دریافت خودرو باشند. بسیاری از ثبت نام کنندگان اکنون حسرت این را خواهند خورد که چرا در زمان ثبت نام خودرو را از بازار آزاد نخریده بودند و اکنون با وجود خرید از نمایندگی و معطلی چند ماهه و تاخیر در تحویل و مشکلات دیگر، باید پول بیشتری نیز بپردازند!مسلم و واضح است که این روند در نهایت به نابودی صنعت خودروی ایران منجر خواهد شد که به هر ترتیب ممکن تنها بدنبال گرفتن پول بیشتر و به بهانه های مختلف است. نگرانی برای صنعت خودروی ایران و فعالان و کارکنان این عرصه با وضع مدیریتی موجود بی مورد نیست و آمارهای تولید و مقایسه قیمتها با درآمدهای جامعه خریداران خودرو در ایران با سایر نقاط جهان نیز تاسف بار است.
مصرف کننده ایرانی باید بابت خودرویی با تکنولوژی منسوخ و ظاهر تکراری و ایمنی پایین و امکانات و رفاه ناچیز و مصرف سوخت و هزینه نگهداری بالا و خدمات پس از فروش افتضاح، پول یک خودروی روز دنیا با همه این مشخصات را بپردازد! با ادامه این روند صعودی قیمتهای خودرو، تا پایان سال تندر خودروی اغنیا خواهد شد و پراید نیز به یک وسیله لوکس تبدیل خواهد شد!
- مقایسه قیمتهای مصوب جدید با قیمتهای قبلی
-
مدل خودرو
قیمت جدید
قیمت سابق
-
رانا
۲۱,۵۰۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰,۰۰۰
-
تندر E1
۱۸,۹۰۰,۰۰۰
۱۵,۳۰۰,۰۰۰
-
تندر E2 پارس خودرو
۲۱,۰۴۰,۰۰۰
۱۷,۵۴۰,۰۰۰
-
تندر E2 ایران خودرو
۲۱,۶۰۰,۰۰۰
۱۷,۵۴۰,۰۰۰
-
سمند SE
۱۷,۴۸۰,۰۰۰
۱۴,۸۵۸,۰۰۰
-
سمند EF7
۲۱,۸۱۸,۰۰۰
۱۹,۴۵۴,۰۰۰
-
سمند LX
۱۹,۴۵۸,۰۰۰
۱۷,۲۴۲,۰۰۰
-
سورن ELX
۲۵,۶۳۰,۰۰۰
۲۱,۱۸۴,۰۰۰
-
سمند دوگانه
۲۱,۹۴۰,۰۰۰
۱۸,۲۸۲,۰۰۰
-
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۱۹,۴۲۴,۰۰۰
۱۷,۴۸۴,۰۰۰
-
پژو ۲۰۶ تیپ ۶
۲۴,۹۷۰,۰۰۰
۲۰,۸۱۲,۰۰۰
-
207i دنده ای
۲۴,۱۶۰,۰۰۰
۲۰,۱۳۷,۰۰۰
-
207i اتومات
۲۷,۳۲۰,۰۰۰
۲۲,۷۶۱,۰۰۰
-
۲۰۶ Sd V8
۲۲,۶۹۰,۰۰۰
۲۰,۴۲۱,۰۰۰
-
۲۰۶ Sd V9
۲۶,۹۷۰,۰۰۰
۲۱,۹۷۷,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ TU5
۱۸,۶۶۹,۰۰۰
۱۶,۶۴۷,۰۰۰
-
پژو ۴۰۵ دوگانه
۱۹,۱۱۳,۰۰۰
۱۷,۴۲۰,۰۰۰
-
پارس سال
۲۲,۹۷۰,۰۰۰
۲۰,۴۸۱,۰۰۰
-
پارس اتومات
۲۶,۴۴۴,۰۰۰
۲۳,۲۲۳,۰۰۰
-
پارس ELX
۲۷,۵۴۰,۰۰۰
۲۳,۱۹۴,۰۰۰
-
ویتارا اتومات کلاس ۸
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۸,۲۷۴,۰۰۰
-
ویتارا اتومات کلاس ۵
۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۳,۹۲۲,۰۰۰
-
ویتارا دنده ای کلاس ۸
۶۹,۱۵۰,۰۰۰
۵۲,۷۷۰,۰۰۰
-
سوزوکی کیزاشی
۸۵,۷۵۰,۰۰۰
۷۷,۰۰۰,۰۰۰
-
تیبا
۱۵,۴۰۰,۰۰۰
۱۲,۸۵۰,۰۰۰
-
پراید SX
۱۲,۵۳۰,۰۰۰
۱۰,۵۰۰,۰۰۰
-
پراید SL
۱۱,۹۴۰,۰۰۰
۹۹,۰۰۰,۰۰۰
-
مگان اتومات
۴۴,۶۰۰,۰۰۰
۳۷,۲۱۰,۰۰۰
-
نیسان ماکسیما
۶۷,۵۰۰,۰۰۰
۵۸,۹۹۰,۰۰۰
-
نیسان پیک آپ
۵۰,۳۵۰,۰۰۰
۴۲,۰۰۰,۰۰۰
ایمان
۲۴ مهر ۱۳۹۱وای به حال ما وای
احمد
۲۵ مهر ۱۳۹۱سازمان های کنترل کننده قیمت ، عمداً و با برنامه دست از کنترل قیمت ها (از جمله خودرو) برداشته ، و تازه خودشان هم به زیر آتش تورم افسارگسیخته کنونی می دمند ، خودروسازان هم مثل راهزن سر گردنه ، نهایت سوء استفاده را از بلبشو کنونی می برند . راستی شما می دانید سود خالص سایپا سال گذشته چندصد میلیارد تومن بوده ، در اینترنت جستجو کنید می فهمید ، یا گروه تولیدی بهمن که وانت عهد بوق مزدا 2000 را به قیمت خون پدرش به مشتری بیچاره می اندازد و صدالبته که ، نظارت و کنترل بر این عزیزان هم مالیده .
پیام
۲۴ مهر ۱۳۹۱کاش فقط خودرو گران میشد در حال حاضر اکثر فروشندگان لوازم یدکی خودرو اجناس خود را احتکار کرده اند و از فروش خصوصا قطعات یدکی کمیاب شرکت های سازنده خودداری میکنند چنانچه بعد از مراجعه به چندین مغازه قطعه موفق به خرید شوید باید هزینه ای بین 3 تا 4 برابر قیمت قبلی را پرداخت کنید به عنوان مثال نوار داخل درب 206 که تا قبل قیمتی حدود 11000 تومان داشته در حال حاضر در نمایندگی ها وجود ندارد و در بازار آزاد باید 30000 تومان برای آن پرداخت کنید و یا تسمه تایم 206 که قیمتی حدود 25000 تومان داشته در بازار آزاد با قیمت 80000 تومان فروخته میشود
SUNMARTIN
۲۴ مهر ۱۳۹۱از یه موضوعی کاملا غافل شدید ..یادتونه “وران خودرو” و “سایه بان” قرار بوود باج بگیرن از دولت “کریمه!!!” یکی هزار ملیار تومان؟؟ که دبیر انجمن آشغال سازان (قطعه سازان) گفته بود: “آخه 1000 ملیارددد تومـان هم شد پول” (دقیقا نقل قول) حالا که پول رو زیره زیره گرفتن و صداشم در نیاوردن قیمت هارو به یکباره تا سر حد جنون بالا بردن..اما عمق فاجعه دم دمای عید معلوم میشه که قیمت ها طوری بالا میره که فقط باید نظاره کرد این غارت و یغما رو ..برنامه 20:30 با یه بابایی که معلوم بود از همین زبل هاس مصابحه کرده بوود یارو میگفت من این مازاراتی رو با زحمت و تلاش خریدم، آخه ما اگه 50 سالم کار کنیم نمیتونیم دسته راهنماش رو بخریم یا یه کارمند ساده یا یه دانشجو یا یه بازاری معمولی یا کاسب درجه 2 یا ، یا ،..اگه چند سال نون و هوا هم بخورن یه خودروی اکسپیر شده مثل 206 یا لوگان (ال 90 یا ال 80 …ال 100 چه میدونم) نمیتونن بخرن
مسی
۲۴ مهر ۱۳۹۱زحمت و تلاش !!! 20:30 مردم رو … فرض کرده
طرف اگه ماهی 10 میلیون تومان هم درآمد داشته باشه!
باید 10 سال پول جمع کنه و در این ده سال … بادهوا بخوره… اونوقت شاید بتونه همچین ماشینی بخره :-D
وحید
۲۶ مهر ۱۳۹۱ای بابا چرا…میذاری.اینا بلا نسبت مردم وخرررررر فرض کردن
وکیل
۲۴ مهر ۱۳۹۱سلام بر بچه های داغدیده از ظلم. ایران خودرو ی ها و سازمان حمایتی ها و مسئولین و … بدونید 8 سال بر گلوله با سینه ره بستیم که ایران و نظام پایدار بماند. بخدا سینه سپر نکردیم که شما پایدار بمانید و اگر این عاصی شدنها در سکوت فریادش فقط برروی کاغذ آورده می شود دلیلش به حرمت خون شهیدان . حضرت امام خمینی و امام خامنه ایت . والا خون شما که از خون ما رنگینتر نیست که. . صد حیف که اسلام دست و بال مارو بسته . والا می دیدید که چه برسرتان آورده می شد. بهتون فهمانده میشد که اگه ارزش جنسهایی رو که با همین پس انداز مردمخریدید حساب میکردید و بین همین ثبت نام کنندگان تقسیم میکردید هر کدام یه خودرو بیش از رانای 22 تومانی به دست می آوردند. اما خب چه کنیم که مجبوریم بخاطر حفظ این انقلاب کلکبازهای مثل شما رو تحمل کنیم .
محسن
۲۴ مهر ۱۳۹۱اگر دردم یکی بودی چه بودی !!!!!!!!!!!!
sunmartin
۲۴ مهر ۱۳۹۱مسی :دروغ دیگه با زندگی ما اجین شده برنامه ها و دست آوردهاشون: افزایش افسار گسیخته قیمت ها و همشون هم یه دلیل دارن “دشمن”بابا این دشمن کیه ؟؟ شاید دولت های غربی قیمت خودرو رو تو ایران بالا بردن و همچنین مایحتاج (یک لیتر شیر پاستوریزه کاله 3600 تومان!!) ضمنا لوگوی زیبایی بود کلی لایک خورد فقط جای یار و همراه همیشگیش “سایه بان” کنارش خالی بود
امیر رضا
۲۴ مهر ۱۳۹۱آقا خوبه دیگه ما هم میریم یه دونه ژیان میخریم بهتر از این دو تا آشغال ساز هست کم ترین قیمت ماشین در ایران(12 الی 13 ملیون) فقط یک حرف مردم فهیم ایران: جون هر کس که بهش مومئن ید از این دو آشغال ساز ها ماشین نخرین این یک جور تحریمه به خدا ممکنه این آشغال هاشون رو درست کنن و کمتر دزدی کنن و به خودشون میان***فقط یک خواهش از مدیر عزیز سایت پدال دارم این نظر من رو به نمایش بزاره*** با تشکر
بابک
۲۴ مهر ۱۳۹۱قیمت لاستیک رو هم فراموش کردید که چه وحشتناک رفته بالا. راستی به همه دوستان توصیه میکنم کتاب مزرعه حیوانات نوشته جورج ارویل رو بخونید اونجا بدرستی میفهمین که دشمن کیه.
hesam
۲۴ مهر ۱۳۹۱آفرین
بی سوادی و جهل عامل بدبختیهای مردم هست
faghir
۲۵ مهر ۱۳۹۱اقا حسام اگه مردم داشتن و تو اسایش زندگی میکردن مطمئن باش جهل و بیسوادی هم دیگر در جامعه نمایان نبود.
hesam
۲۴ مهر ۱۳۹۱جالبه تمام این ماشینها به جز سوزوکی، نیسان،مگان و لوگان و206 ، ماشینهای منقرض شده دنیا هستن و فقط تو ایران تولیدمی شن ولی با وجود این، قیمتهای عجیب غریبی دارن
یه سری دیگه هم الان در حال تولید هستن مثل کیزاشی ومگان و ال 90 ، (مثل بقیه محصولات خارجی پوشاک و صنعتی و…) که به ظاهر قیمت هاشون و گرون شده و بالا رفته ولی در واقع نزدیک قیمت سابق جهانیش هستند و بی ارزشی پول ایران(متاسفانه!!) علتش هست !!
پایین ترین ارزش پول ملی ما ایرانیان تو قرن های اخیر
sunmartin
۲۴ مهر ۱۳۹۱واقعا ازین بیداری و متحول شدن کاربران سایت خوشحال و مسرورم اکثر دوستان نظراتی رو ارائه میدن که آقایان به اصطلاح مدیر(و در واقع مفت خور) به ذهنشون خطور هم نمیکنه ، امروز تو خیابون “سمند” وانت دیدم خیلی مزحک شده بود ازون جالب تر قیافه کسانیکه رفتن 23 ملیون دادن این خودرو دیدنی بووود ، مث اینکه بدجور ناراحت شده بودن که شرکت محبوبشون “ویران خودرو” خودروی لوکسشون (آهن پاره های اکسپیر شده) رو به عنوان وانت معرفی کرده، ازین پس شاهد نوآوری های هنرمندانه بیشتری از شریک دلالان و حامی سرسختشون “سازمان حمایت از آهن پاره سازان” خواهیم بوود
مسی
۲۵ مهر ۱۳۹۱زین پس به جای :-D سایپا :-D بگویید :-D هشتپا :-D
این هم لوگوی سایپا=هشتپا
دوست
۲۵ مهر ۱۳۹۱با انحصاری کردن خودروسازان داخلی(که اسباب بازی می سازند) خودمون خودمون رو تحریم کردیم!
احمد.ف
۲۵ مهر ۱۳۹۱پاسخ خودروسازان به مجلس:
«در این مورد دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مجلس میخواهند با انتقاد از صنعت خودرو، برای خود اسم و شهرتی دست و پا کنند، میگوید: با چه زبانی بگوییم صنعت خودرو بحران دارد و هزینههای تولید بالا رفته است؟ چرا در این اوضاع نمایندگان برای اینکه خود را مطرح کنند، پی در پی روی به انتقاد از خودروسازان میآورند؟ احمد نعمت بخش با اشاره به موارد انتقاد مجلس از خودروسازان، میافزاید: آنها از کیفیت خودروها انتقاد دارند، حال آنکه گزارشهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان میدهد سطح کیفی خودروها در سالهای اخیر رشد داشته است. وی در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به افزایش قیمت خودروها نیز تاکید میکند: خودرویی مانند سمند، در سال 88 با فولاد 596 تومانی، آلومینیوم دو هزار تومانی، پلیمر یک هزار و 650 تومانی و فولاد یک هزار و 94 تومانی تولید میشد، اما حالا قیمت تمام اینها سه برابر شده است و به عنوان مثال ما باید فولاد را دو هزار و 169 تومان بخریم. با این شرایط، نمایندگان انتظار دارند معجزه کنیم؟
وی ادامه میدهد: شرکتهای فولاد و آلومینیوم و مس همه مال دولت هستند، اما وقتی به ما جنس میدهند، گران حساب میکند، حال آنکه دولت باید از آنها بخواهد با قیمت کمتری جنس در اختیار صنعت خودرو بگذارند. نعمتبخش میگوید: یکی دیگر از موارد انتقاد نمایندگان، بحث خدمات پس از فروش خودروهاست که در این مورد باید از آنها پرسید وقتی خارجیها به ما جنس نمیدهند، چطور خدمات باکیفیت ارائه بدهیم؟
اظهارات نعمت بخش را عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان نیز تایید کرده و با اشاره به مشکلات حال حاضر صنعت خودرو کشور میگوید: آمارها حکایت از رشد سطح کیفی خودروها دارند و در بخش خدمات پس از فروش نیز فاصله فاحش و بسیار زیادی با دنیا نداریم. محمدرضا نجفی منش میافزاید: قیمت تمام شده خودروهای داخلی بیشتر از نرخ عرضه آنهاست و در این شرایط مجلس انتظار دارد ما قیمتها را کاهش دهیم، که کاری نشدنی است.
وی در واکنش به اینکه نمایندگان میگویند هدفشان از انتقاد، دفاع از حقوق مردم است، تاکید میکنند: آنها اگر میخواهند از حق مردم دفاع کنند، دست خودروساز و قطعه ساز را بگیرند، اقدامی برای اصلاح بهره بانکی انجام دهند و بودجه را طوری تصویب کنند که فضای کسبوکار در کشور شفاف شود. الان 20 درصد قیمت هر خودروی داخلی صرف هزینههای بانکی میشود، حال آنکه اگر مجلس برای کاهش سود تسهیلات تولیدکنندگان وارد عمل شده و نرخ بهره به دو درصد (نرخ جهانی) برسد، قیمت خودرو 18 درصد کاهش مییابد. »
http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=323279
:)
۲۵ مهر ۱۳۹۱تیتر:سود ۳۰ میلیون تومانی واردات ارزانترین خودرو خارجی/ جدول ارزان ترین خودروهای وارداتی شهریور
منبع: خبقر آنلاین
تاریخ:۱۳۹۱/۷/۲۴
http://www.khabaronline.ir/detail/250914/economy/commerce
علی
۲۵ مهر ۱۳۹۱سلام بر همگی
یه مطلبی در مورد قیمت لیفان 620 ، 1800 و 1600 . قیمت 1800، 37 تومن و قیمت 1600، 24 تومن عنوان شده . این دو نهایتا 3-4 میلیون اختلاف قیمت دارند در بازار آزاد. بهتره سایت محترم پدال وقتی 24 تومنو نوشت ، پایینترش قیمت آزاد هم بنویسه و یا اگر تولید متوقفه خط – بکشه. ( مثل نیسان تینا 85 تومن – بازار آزاد 105 تومن )
sunmartin
۲۵ مهر ۱۳۹۱ویران خودرو و 8 پا (سایه بان قدیم) امروز موضوعی رو مطرح کردن که من یکی حالا ، حالا ها انتظار ول دادن این ادعا رو نداشتم : “باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که با افزایش قیمت ها و مواد اولیه و هزینه های سرریز قیمت ها هرماه به صورت معمول هماهنگ شود تا ما بیشتر از این متضرر نشویم و بحران بروی کیفیت محصولات ما تاثیر نباشد و کماکان مشتری مداری را سرلوحه کارها قرار دهیم”!!!!!!!!! یعنی واقعا بس نبود قیمت یه سوناتا 2012 رو از مردم همیشه در صحنه میگیرن و سمنج (همان سمند!! به لهجه همدانی) تحویل میدن؟؟ واقعا اگه شما رو به حال خود بزارن (همونطور که تو این 30 و 3 سال گزاشتن)هر کدوم ازین آهن پاره هاتون رو با قیمت یک کشتی تفریحی به مردم میفروشین
غلوم
۲۵ مهر ۱۳۹۱تنها وظیفه ما اینه که بجه هامون رو با شعور بزرگ کنیم.
وکیل
۲۶ مهر ۱۳۹۱سلام . به همه مخالفین و موافقین این ایران خودرو و سایپا ([…] سر گردنه ). موافقین به این جهت که امثال اونا نبودن […] خود را آشکار نمی کردند یعنی به پشتوانه چند موافق فک میکنن طرفدارن زیادی دارن لذا دیگه با این واضحی دست به […] می زنن و دست اونا برای همه رو می شه . اما مخالفین از این جهت که می دونن چیزی و کاری از پیش نمی برند اما همینکه فریاد می زنن ظلمی و خیانتی اتفاق افتاده به ندای وجدان بیدار خود پاسخ داده اند در حقیقت اینان در پیشگاه خدا . خلق و وجدان . خیال خود را آسوده میکنن .
دیروز یه مطلبی از نمی دونم کجا بود نظرم رو جلب کرد . اونم تحت عنوان (( جای مشتری در این گرانی کجاست؟ )) خیلی متاسف شدم . با خود اندیشیدم که یعنی در […] کار به جایی رسیده که هر کی دست به بدنه دولت دارد نفع خود رو می برد جز مشتری که باید جایگاهش تحت هیچ انگاشته شود. ولی نه یادم اومد که همین مسئولین ایران خودرو چند ماه پیش که ظاهرا برادر [..] سرگردنه یعنی سازمان حمایت سیاه بازی در می آورد و اجازه مصوبه قیمت رو به بهانه گران بودن قیمت رانا نمی داد . هیچ که جایگاه برای ثبت نام کنندگان متصور نبودند بلکه با اعلام قیمت 14980 هزار تومان (20 هزار تومان پایینتر از 15 ) یه نوع دهن کجی به شعور و فهم مردم نمودند. گویا که از دید ایران خودروی ها 20 تومان برای مردم 20 میلیون بود که چنین قیمتی رو برای اینکه بگن کمتر از 15 هست اعلام کردند. وای که چقدر ما ایرانی ها تحملمان زیاد است. خدایا این دست صبری که بر دوش ما گذاشته ای بر ندار . چونکه در غیر اینصورت کمرمان می شکند . دلهایمان می ترکد و دیگه کسی نیست در برابر دشمن لعنتی که اینقدر در این گرانی ها نقش دارد د فاع کند . و تنها جای این سئوال خالی است > راستی اگر مثلا همین فردا بنا به دلایلی دلار به قیمت 1700 برگردد شماها هم مابه التفاوت قیمت های اعلام شده را به مشتریانتان پس می دهید . یا قیمت مثلا رانا رو به همون 15 بر میگردانید . اینجاست که حاضرم قسم بخورم و میگم هیچگاه این کارو نمی کنید . و معلوم می شود که شما از آب گل آلود نهنگ میگیرد نه ماهی کوچولوی بدبختو.
وکیل
۲۶ مهر ۱۳۹۱پدال چر ا نمی ذاری نظر هام منعکس شه . نکنه سازمان حمایت شما رو هم زیر پرو بالش گرفته
اسی
۲۶ مهر ۱۳۹۱بابا اینهمه بدبینی چرا داریم پیشرفت میکنیم اینا مشکلا ت پیشرفته تازه اول راهیم 500 سال دیگه همه چیز روبراهه بالاخره اون روز میرسه خواهید دید.
sunmartin
۲۷ مهر ۱۳۹۱همه بیدارن اما” خودشون رو زدن به خواب”
علي
۲۷ مهر ۱۳۹۱با سلام
وزیر صنعت ،معدن و تجارت اعلام کرده ((خودروهای با تhریخ تحویل قبل از 12/7/91 باید با همان قیمت قبلی تحویل داده شوند))
آیا این عملی شده یا اینم فقط ی شعاره؟
احمد
۲۷ مهر ۱۳۹۱نه بابا من خودم ال90 3ماه پیش ثبت نام کردم تحویلش مهرماه بوده حالا برام دعوتنامه اومده باقیمت جدید هیچ کس هم جوابگو نیست نمیدونم چکار کنم
عطا بهنیا
۲۸ مهر ۱۳۹۱من تیر ماه e2 ثبت نام کردم 4 روز پیش دعوت نامم اومد 21/4500
ضروری (ع)
۲۷ مهر ۱۳۹۱اختیار دارین. کجای دنیا با شش هزار دلار بهتون 206 صفر میدن؟ دلار چارتومنی البته!
محمد رضا
۲۷ مهر ۱۳۹۱می خوام یه چیزی بنویسم ولی به قدری اعصابم خورده نمی نویسم چون وگرنه مجبورم می شم نا سزا بگم…همین
وکیل
۲۷ مهر ۱۳۹۱چند روزی است که تب و تاب این افزایش قیمت خودرو همه را گرفته . اما بنده میخوام از آنچه که در این مدت مشاهده کردم چند نتیجه داشته باشم .
1- در کشور ولایی علی (ع) که فرمودند: همه در برابر رعیت های خود مسئولیم .هیچ کس به رعیت ها توجهی ندارد . البته همه ببخشید . جز بع بع کردن برایمان ارزشی قائل نیستتند.
2- دنیای سیاست های این مملکت […]
3- نظارتها جز برای مردم پایین دست و خرده فروش کارایی دارد . ومسئولین و آقا زاده ها مصونیت سیاسی . اقتصادی . و … دارند .
4- هر کی به هرکی شده. سازمانهای حمایتی از مردم با یک تبانی دوستانه با شرکتها برعکس بجای حمایت از مصرف کننده . از تولید کننده حمایت می کند.
5- تنها مشتریان و مردم فریاد بزنند تا دلشون از غصه نترکه ولی امیدی به شنیدن سفریادهایشان نیست .
6- سرمایه دار جیب هاش قلمبه تر شده و مردم هم نیازمند تر .
7- سازمانها و مسئولین برای شیره سر مردم مالیدن توجیهاتی می آورند که استدلال اون تنها به درد خودشان می خورد اما همان استدلال نا درست هم برای فلک کردن مردم کفایت می کند.
8- این مردم هستند که موظفند همیشه از تولید داخلی حمایت کنند تا صاحبات کارخانه های تولید داخلی فربه تر شوند.
9- اگر دزدی هایی توی این مملکت به این واضحی و روشنی هم صورت پذیرد مادام سیاسی نباشی و یه دستت هم بند کلفتها باشه . تحصیل مال با تلاش و سختکوشی معنا پیدا می کنه .
10- دیگه در این راه هیچوقت به ایران خودرو و سایپا اعتماد نکنیم .
11- مدیرانی که بیشتر سر مردم شیره بمالند .با ماندگاری طولانی و ارزش غذایی بیشتر برای دولت بسته بندی میشن .
12- وقتی در اتاق تصمیم گیری کمتر از روسای شرکت ها حضور ندارند چطور می شه انتظار داشت یکی از میان اون جمع معنی پس انداز 500 هزارتومانی رو بفهمه . اونا که پاداشهای 500 میلیون تومانی دریافت میکنن . . ودر نهایت در این کشور عزیز اگه همینی که الان هست رو دو دستی نچسپی فرداش مطمئن باش یه آقا زاده از دستت خواهد گرفت . پس پیشنهاد نخریدن ندید . من میگم برین بخرین .
ali
۲۸ مهر ۱۳۹۱کاملا درسته من نخریدم گرانتر شد .5ملیون گرانتر خریدم
شهرام
۲۷ مهر ۱۳۹۱حقمونه …………….
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۱آقا شهرام باورکن بعد از این همه … این حق ما نیست
kanizares
۲۷ مهر ۱۳۹۱چیکار میتونیم بکنیم اخه ؟؟؟ باید بسوزیمو بسازیم .
احمد.ف
۲۷ مهر ۱۳۹۱به نظر میرسه اتفاقی که می افته اینه که به علت اینکه قیمت ها سر به فلک کشیده و بیشتر هم خواهد کشید مشتری خودروهای داخلی به شدت کم خواهد شد. کسی که قبلا پراید ۷ تومنی رو با هزار بدبختی میخرید مطمئنا دیگه نمیتونه هیچ ماشینی بخره اون هم با افزایش قیمت دیگر اجناس ضروری. آن کسانی هم که پول داشتند که ۲۰۶ یا ال ۹۰ یا ۴۰۵ و امثال آن را بخرند به خرید اتومبیل کمتر از آنها راضی نمیشوند و ضمنا توان خرید اتومبیل نو مورد نظر خود را ندارند.
اما برخی دلالان خودروها را برای سود و احتکار میخرند تا گرانتر بفروشند اما با توجه به اینکه مشتری واقعی نمتواند یا نمیخواهد خودروهای سابق را قیمتهای چند برابری بخرد، آنها نیز نهایتا زیان خواهند کرد. در این میان خودروسازان به علت ضرر قیمت ها را بالا می برند و این سیکل افزایش قیمت و کاهش خرید آنقدر ادامه پیدا میکند که به ورشکستگی خودرو سازان !!!! میانجامد. مگر اینکه یک تحول اساسی روی دهد.!
اصن یه وضی
۲۸ مهر ۱۳۹۱سلام
بخدا حقمونه
آخه وقتی یه سری آدم تا می بینن یه خودروی جدید میآد میرن اونو پیش خرید می کنن بدون اینکه چیزی درموردش بدونن بایدم قیمتش رو ویران خودرو 6 میلیون بکشه بالا.
به نظر من اونایی که رانا رو خریدند میدونستن که مثل همیشه قیمت بالا میره ولی فکر نمی کردن بره تو پاچشون.
راستی اینم بگم تازه این اولشه درده آخرش مونده.
مطمئن باشید یه سری دارن به ریش ما که اینجا تایپ میکنیم میخندن و کارشون رو مصمم تر دنبال میکنن.
sunmartin
۲۸ مهر ۱۳۹۱طـــــــوفــــــــان قــــــیمـت هـــــا در راه اسـت:
من این مطلب رو در جهش قریب الوقوع نوشتم ام چون بازدید کننده نداشت عینا اینجا کپی پیست کردم :
“خبر جدید اینه که آهن پاره سازان بازهم در خواست افزایش قیمت رو میخوان به یار غار و حامی همیشگیشون تقدیم کنند و جالب اینجاس که زمزمه هایی از افزایش مجدد قیمت در راه است و از همه مضحک تر این که: هنوز از افزایش نجومی قیمت 10 روز بیشتر نگزشته به این خبر توجه کنید : “به گزراش «پرشین خودرو»، سازمان حمایت (از آهن پار سازان)10 روز پیش با تقاضای ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت محصولاتشان موافقت کرد و در کمیته قیمتگذاری خودرو مقرر شد که خودروسازان با قیمتهای جدید، فروش نقدی محصولات خود را آغاز کنند اما ظاهراً عطش پایان ناپذیر شرکتهای خودروساز به افزایش قیمت باعث شده تا فروش تولیداتشان را همچنان متوقف نگه دارند و در تلاش برای دریافت مصوبات جدید جهت افزایش قیمت دوباره محصولاتشان باشند.” از یه کار پرشین خودرو خوشم اومده در این سایت فقط از جمله “سازمان حمایت” نام برده میشه و قسمت دومش رو به دلایل واضح حذف کرده”
faghir
۲۸ مهر ۱۳۹۱در جواب دوستان که گفتند حق ما ملت همین هست درست ولی دو نکته لازم به یاداوری ست:
1-حقمان هست چون بسیارند کسانیکه برای 405 مال عهد رنسانس 20م میپردازند یا برای اهن گرازه های دیگر واگر 100م هم شد باز هم ابایی ندارند در واقع همین عوام باعث ظلم وفشار و سوءاستفاده سود جویان بر ملت میشوند.
2-ولی اینجا اروپا و جوامع مدرن نیست که اعتراض کنیم و بریم جلوی این دو کارخانه دزد تجمع کنیم چون در اینصورت عناوینی مثل منافق و خوارج وکفار و فریب خورده استکبار و صهیونیسم رو باید یدک کشید
پس از انهاست که بر ماست.
یا علی