ایستگاه خبر

تعرفه‌های جدید پیشنهادی دولت برای واردات خودرو

افزایش تعرفه واردات خودرو به مرحله حساسی رسیده است. در حالی که با وجود آلودگی شدید هوا و مصرف سوخت وحشتناک در کشور انتظار می‌رفت تا دولت شرایط را برای ورود خودروهای مدرن جهانی تسهیل کند، اما در حرکتی برعکس و در راستای حمایت از تولیدات منسوخ و آلاینده داخلی نظام تعرفه‌ها جهشی شدید را تجربه خواهد کرد.


دولت در فهرست تغییرات تعرفه‌ای در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۶ پیشنهاد کرده، تعرفه واردات انواع خودرو از ۱۰۰۰ سی‌سی تا بیش از ۳۰۰۰ سی‌سی به ۵۵ تا ۱۵۰ درصد افزایش یابد.

بر اساس فهرست تغییرات تعرفه‌ای در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۶، دولت پیشنهاد کرده است، تعرفه واردات خودروهای بیشتر از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی به ۵۵ درصد و خودروهای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی به ۹۵ درصد افزایش یابد.

بر اساس پیشنهاد دولت، تعرفه واردات خودروهای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد و تعرفه واردات خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ و ۳۰۰۰ سی‌سی به ۱۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.


واردات خودروهای بالای ۳ هزار سی سی و همچنین خودروهایی با قیمت بالاتر از ۴۰ هزار دلار نیز به طور کامل ممنوع خواهد شد. بدین ترتیب پای تعداد زیادی از خودروهای لوکس از برندهای مرسدس بنز، BMW، پورشه، ولوو، لکسس و غیره از ایران برچیده خواهد شد. این تعرفه‌های پیشنهادی برای تصویب نهایی و اجرا به هیئت دولت رفته تا به‌زودی تصویب شود.
در صورت تصویب نهایی و ابلاغ این طرح، قیمت خودروهای وارداتی و البته به تبع آن داخلی‌ها افزایش چشمگیری خواهند داشت. بعلاوه واردکنندگان و خریداران به‌ناچار به سراغ نسخه‌های توربو با حجم موتور پایین‌تر و یا هیبریدی‌ها خواهند رفت زیرا اگرچه این خودروها از مدل‌های تنفس طبیعی و با حجم بالاتر، معمولاً گران‌ترند اما در بازار داخلی و با این نظام تعرفه‌ای به‌مراتب ارزان‌تر تمام خواهند شد!
جدول تعرفه‌های جدید پیشنهادی دولت برای واردات انواع خودرو به شرح زیر است:

جدول تعرفه‌های جدید پیشنهادی دولت برای واردات انواع خودرو

جدول تعرفه‌های جدید پیشنهادی دولت برای واردات انواع خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. بی نام

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تولید ملی به ما چه ما هزینه 4 بابر میدادم که الان باید 9 برابر بدیم بذارید ملت ماشین خوب سوار بشن نه افتابه و لگن به زور قالب مردم کنین با افزایش گمرکی اشغال های داخلی رشد میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. بهنام

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (994 ديدگاه)

      اینقدری که ایران با گمرک و تعرفه هاش درآمد داره ، شرکت مادر خودروی که وار ایران میشه در امد نداره !
      مثلا بنز 50 هزار دلاری به پول ما میشه 250 ملیون (تقریبا) فروشش تو ایران 800 ملیون بدونه هیچ گونه زحمت کشیدنی و هزینه ای

      1. Archi KHAN

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2202 ديدگاه)

        دولت مُفت خوری و دلالی را غیر مستقیم آموزش میده …

    2. Sina

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      یعنی ماشینی که قیمتش ۳۵هزار دلاره و حجمش ۱۸۰۰ccهستش با ماشینی که قیمتش ۲۸هزار دلاره ولی حجم موتورش ۲۷۰۰cc هستش بیان تو ایران قیمتشون برابر میشه..!!!!

      من نمیدونم کدوم مسئوله اسکولیه که مبنای لوکس بودنو حجم موتور گذاشته
      کلا اون قدیما قبل از این آشوب تو قیمت ها و دلار یه تعرفه ثابتی بود تازه این همه هم روش میخوردین بستون نبود این قانون جدیدا چیه!! یا اشتهاشون خیلی زیاد شده یا بچه هاشونم به جمع لاشه خورها اضاف شدن سهم میخوان
      اینم بگم تعرفه فقط روی خودرو وارداتی نیست ما روی خودرو داخلی هم یه جورایی پول وارداتو میدادیم . 405 اصل فرانسه اون زمان توی خود فرانسه با کیفت فرانسویشو میدادن ۷ میلیون ولی توی ایران با کیقیت مسخره و سر تا پاش ساخته شده از تلق رو میدادن ۱۴ میلیون همین الانشم هست طبق مقاله خود پدال یه مدل پژو توی دوبی برابر با ده هزار دلار بود که میشد ۳۸ میلیون ما اما ایران خودرو قصد منتاژش رو داره منتهی با قیمت ۹۳ میلیون تومن

      1. بهراد

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        اسکل رو خوب اومدی، البته به عبارتی ارزش افزوده محسوب میشه ینی شیرون باید از خداش باشه که پلاک ملی بگیره چون قیمتش ۴ برابر میشه!!! و این سعادت تو هیچ کشوری نصیب هیچ ماشینی نمیشه بجز کشور ایران، یه جور حلقه ی دوستی خاصی هست بین پراید و تولید بدون توقف و مرگ در لحظه . البته نباید ناراحت بشیم چرا از کشور های پیشرفته تو صنعت خودرو عقبیم در عوض ماشین های ما ارزش معنوی خاصی دارند و مارو با مرگ زود رس به خدا نزدیک می کنن، ولی خیلی چرت میشه با شاسی چهل سال قبل ینی۴۰۵ ماشین روز تولید کنن سانروف داشته باشه فرمون هیوندایی و با چن تا ایربک و abs و چراغ جدید یه ماشین با قیمت ۵۵ میلیون تولید کنن، نمی دونم این روند تا کی ادامه خواهد داشت ولی میدونم دنا هنوز ۲۵ سال وقت داره تا بازنشسته بشه ، پراید و پرشیا و سمند و ۲۰۶ در طرح ها و شکل های متفاوت هم هنوز زوده برن کنار بزارین یکم حمایت بشن اینا تو موزه دلشون میگیره. یه مدیر خارجی طرز تفکر مدیرای مارو داشت دیگه هیچ پیشرفتی حاصل نمیشد همش بخور بخور بود یا از کارخونه تولیدات لگن خودش یا از گمرکی که مفتکی گیرش میومد هر کی هم هرچی میگفت جوابش حمایت از تولییید داخل بود

      2. CNA

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (235 ديدگاه)

        آقا چه ربطی داره
        مسئول این برنامه ریزی کیه
        مگه تسلا با قیمت ۸۸۰۰۰ دلاری الودگی داره
        الودگی بز از ماشین ۸ سیلندر بیشتره
        مثلا امدن خوبش بکنن بدترش کردن
        خود اون فردی که اینارو نوشته
        کادیلاک اسکلید سوار میشه
        بعد ما باید به فکر کالسکه باشیم
        یادم نره اینو بگم
        اگه مسئولین میتونن برن همین تسلا یا
        هر ماشین سبز دیگرو بدون تعرفه
        ببینم چقدر مدبر هستین

    3. علی

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (135 ديدگاه)

      این تعرفه ها تقریبا هیچ ربطی به تولید ملی نداره. اخه اینا هیچکدومشون نمونه داخلی ندارن که رغیب محسوب بشن. دولت فقط داره به این تعرفه ها به عنوان یه منبع درآمد نگاه میکنه. وگرنه هیچ منطق دیگه ای این افزایش تعرفه ها رو تایید نمیکنه.

      1. رامين

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اتفاقا ربطم داره چون اگر اختلاف زیاد بشه اونی که میخواهد یه ماشین ۹۰ تومنی بخره از اینا میگه هر جور شده قسطی ام که شده یه کره ای یا ژاپنی با ۳۰-۴۰ تومن روش یعنی مردم حاضرن زیره باره قسط برن ولی یه ماشینه خوب سوار شم الاه کرولا ۶۰ میلیون در میاد کمری از ۸۰ تومن توسان همینطور سانتافه و …
        حرفه شما هم درسته این هم خدا هم خرماس هم درآمد از گمرک هم خودرو داخلی تازه فکر میکنید خودرو های داخلی ثابت میمونن نخیر یواش یواش افزایش قیمت ها خودشونو نشان میدن به هر حال دلار از ۹۰۰ تومن شد ۴۳۰۰ هیچی نگفتیم کمری ۳۸ میلیونی شد ۲۷۰ تومن بازم چیزی نگفتیم گمرکم بازم چند برابر شد چیزی نمیگیم بنزین هم ۵۰٪‏ گران شد بازم نمیگیم مرسی از رئیس جمهور محترم

    4. ونوم اف ۵

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      داداشای پدالی شرمنده که مجبورم این بالا بنویسم خواستم یادتون بیارم پدال یه نویسنده داشت به نام اقای شاهوردی که چه مطالب تخیلی درباره پایین اومدن قیمتها از جمله خودرو مینوشت یه چند وقتی هست کم پیدا شده سلام اقای سیاست مدار (پدال جان هر کی دوست داری تایید کن دارم منفجر میشم )

  2. REZA

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    الفاتحه … با گرون شدن بنزین و تعرفه ها از این به بعد دیگه برای خرید پراید هم باید حسرت بکشیم. یکباره بگن نفس کشیدن ممنوع و خلاص .

    1. ali

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      تنها خوبی که داره اینه که ماشین های ( چهارچرخ برای حرکت خارج از جاده ) یا همون آفرود ۲۰ درصد کم شده .

      1. بهراد

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        اونم چون کسی سوارش نمیشده تعرفشو آوردن بگن مثلا ما خوبیم، چون از اسمش معلومه خارج جاده، پس نمیشه تو هوای سرد روندش یا با خانواده مسافرت بین شهری رفت، بیشتر کاربردش تو کوه و مسیر هایی هست که عبور ازشون سخته

    2. بهراد

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      فعلا که گفتن قیمت بنزین ۱۲۰۰ تومان کمتر کشور های حاشیه خلیج فارس میشه، خب سانتافه تو کشور های عربی ۶۰ میلیونه و تو ایران هم ۲۷۰ میلیون ، یه زحمتی بکشن قیمت اونم کمتر از کشور های خلیج فارس کنن، جاده هارو هم که بیخیال

  3. شاهین

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    به زودی توی یه مطلب نسبتا مفصل سوالات زیادی در رابطه با این تعرفه ها مطرح خواهد شد…

    1. E 36

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (917 ديدگاه)

      یعنی دیگه دارن علنن به ریشمون میخندن اصلن هم حیا ندارن انقدر وقیحانست کارشون که یه کتاب باید نوشت…

    2. بنزما

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اقا شاهین به زودی منتظر یه مطلب طوفانی هستیم تابه گوش *** که این قانون طراحی کرده برسه

    3. حسین

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3003 ديدگاه)

      خودرو های زیر ۱۰۰۰ سی سی رو هم تو مطلبتون بنویسید تعرفه اش چقدره؟

      1. ونوم اف ۵

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        اقا حسین به جز ماشین هندی که ۸۰۰ سی سی زیاد داره فکر نکنم کشوری با این حجم ها تولیدی داشته باشه

    4. فرزاد

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (754 ديدگاه)

      آقا شاهین این دفعه تکلیف کسایی که قراره برای ماشین قسطی قیمت دوبل صف بکشن هم معلوم کنید. تو کمپین قبلی هرکی ماشی صفر میخرید شیشه هاشو می آوردن پایین توشم پر گوجه می کردن، فک کنم این دفعه باید بجای ماشین خود نمایندگی و کارخونه های زباله سازیشونو آتیش بزنیم

  4. Hamid.Hellcat

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    حقمونه

    1. Amir.z

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      زنده ماندن در ایران هم ارزوست
      دیگه اقا کشور به هیچ وجه درست بشو نیست و من قول میدم که وضعیت بهتر نمیشه
      ایران یعنی یه سراشیبی به دره های نابودی
      هرکی که میتونه مهاجرت کنه
      تنها راه فرار کردن
      چند روز دیگه همینا مبخوان خونه مارو صاحب بشن چون***

  5. رسول

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خاهش میکنم باز دوباره ی کمپین راه بندازین تورو خدا شاید مردم سر عقل بیان

  6. حامد

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    خودروهای ۳۰۰۰ سی سی زیر ۴۰ هزار دلار چیا هستن؟??

    1. armin

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (419 ديدگاه)

      ماکسیما … پرادو … آخه این چه قانونیه .. اونی که بخواد بنز بخره چیکار به اونی که میخواد ۲۰۷ بخره داره که اینجوری گرونش میکنن … هرکی به اندازه توانش باید با قیمت معقول ماشین بخره اصلا معنی ممنوع شدنو نمیفهمم …

      1. datsun

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3960 ديدگاه)

        ماکسیما موتورش 3500 داداش

    2. بهنام

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (994 ديدگاه)

      یه آزار بود که اونم دیگه نیست?

    3. جنوب

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (334 ديدگاه)

      آزرا جدید قیمتش حدودا ۳۶۰۰۰ دلاره و موتورشم که از گرنجور به بعد ۳۰۰۰ هستش.پس احتمال ورود داره.

      1. بهنام

        ۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (994 ديدگاه)

        نه موتورش 3.5 لیتری شده

        1. جنوب

          ۲ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (334 ديدگاه)

          یجا خوندم ۲۵۰۰ هم زده
          شاید اون بیاد
          قیافشم مث آزرا اتاق وسط(۲۰۱۱) شده.

  7. NAVID۰۰۹۸

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    علم و منطق میگه نَمَک نِمیگنده
    به جان خودم اینا نَمک رو هم میگندونن
    به قول ناصرالدین شاه قاجار ( همه چیزمان به همه چیزمان می آید)

    تعرفه بشه ۱۵۰۰۰ برابر بعد از مدتی عادی میشه
    بنزین گرون بشه بعد مدتی عادی میشه
    تعرفه خروج از کشورچندین برابر بشه بعد مدتی عادی میشه
    آلودگی هوا میشه بعد مدتی عادی میشه
    طلاق عادی
    مسخره کردن همه چیزو همه کَس عادی
    وحشیگری و توهین به همه عادی
    ((دروغ)) و کلاهبرداری عادی
    فقر و بیکاری عادی
    خشکسالی عادی
    مدرکگرایی عادی
    بیبندوباری عادی
    جنگ و آوارگی عادی
    زلزله عادی
    و…………….اِلا ماشالاه
    به دنیا اومدیم زندگی کنیم و عاشق باشیم یا هرروزمون شده استرس وترس از فردا و روز به روز بدتر وبدتر از دیروز
    مردم و مسئولین مکمل همدیگن
    برای همینه که همه چیزمان به همه چیزمان می آید

    1. بهنام

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (994 ديدگاه)

      دیگه مردم ما فقط به زنده موندن راضین

  8. بهنام

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (994 ديدگاه)

    چرا ما ایرانی ها هر بلایی سرمون میارن صدامون در نمیاد ?
    این تعرفه ها افتظاحه بیست سال حمایت کردین چی شد !؟
    دنا = پلتفرم پژو 25 سال پیش
    کوئیک= پلتفرم پراید 30 سال پیش

    چی بودیم چی شدیم ، چی فکر میکردیم چی شد ?

    1. Saeed Boroomand

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      به خاطر این که وقتی چراغ عابر پیاده قرمزه نگاه میکنیم ببینیم بقیه چیکار میکنن… به خاطر این که حرف زدن آسونه و از منافع شخصی گذشتن به خاطر نیت های خوب سخت …

    2. amir2020

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11 ديدگاه)

      هر ملتی به میزان لیاقتش احترام میبینه وقتی صف خرید هست این میشه

  9. M.us

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    خداوکیلی اتوبوس های خط بیشتر از ماشینای سواری الودگی تولید میکنن اول به نظرم دولت بهتره ماشین های همگانی جدید وارد کنه بعدشم خودرو های تولید ملی رو بهبود ببخشه نه اینکه بیاد تعرفه ببنده و بنزین گرون کنه ،تازه اگه گرون میکنه حداقل حقوق هارو بالا ببره همینجوریشم مخارج خیلی بالاس،البته سکوت ما نسبت به تصمیمات دولت ینی رضایت

    1. بهراد

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      اگر دولت درست بود همین الان گمرکو باز میکرد برای ماشین های زیر۳۰۰۰ سی سی هم یه تعرفه یارانه برای کمک هزینه خرید همراه با وام صفر درصد میداد که سایپا و ایرانخررو برن غاز بچرونن.ورشکسته بشن هم حقشونه . برای ماشین های هیبریدی و برقی هم بیشتر از همه کمک هزینه میداد، مخصوصا برای ماشین هایی که ۵ ستاره ایمنی دارند، البته نرخ دلارو هم تنظیم میکرد درست رو ۱۰۰۰ تومن، عوضش از حقوق یه عده نجومی بگیر و مجسمه کم میکرد میداد به مردم عادی

  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    نظم همه چیزو بهم زدن با دخالتهای بیجاشون
    تو هر زمینه تخصصی و غیر تحصصی وارد شدن و به گَندش کشیدن با وعده های دروغین
    شک نداشته باشین هر زمانی که آقای نوبخت سخنگوی دولت اومد پشت تریبون ولبخند زد مطمئن باشین یه بدبختیه دیگه میخواد رو سرمون نازل کنه

  11. امیر

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اینا نتیجه این قانونهاست:
    1:ورود آدمهای با وجدان بالا به پستهای مدیریتی نظام ممنوع
    2:ورود افراد با آی کیو بالای 90 به پستهای بالا ممنوع
    3:به افراد با پارتی(البته با رعایت بند 1 و 2)و بیسواد تسهیلات ویژه برای گرفتن پستهای حساس داده میشود

  12. ManiRecord

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    هر کشوری که به خاطر سیاستش جلو بازار آزاد رو بگیره به امروز ایران شبیه میشه یکیش صنعت خودروسازی کثیف که هر روز بیشتر تو لجن فرو میره…

  13. A.B

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    هیچ ظلمی هیچوقت پایدار نیست آخرش چنانی با این کاراشون صبر و تحمل مردمو میترکونن که تاریخ به خودش ندیده باشه

  14. Saeed Boroomand

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (544 ديدگاه)

    تعرفه ماشین های هیبرید کمه و خوشبختانه زیاد نشده، خودشون اما یه مقدار از مدل های معمولی گرون ترن توی حالت نرمال … به هر حال با چند هزار ماشین وارداتی مشکل آلودگی کم نمیشه هر چند و نیت چیز دیگر است… ایجاد اشتغال برای مردم ?

    1. امیر

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (10 ديدگاه)

      نه برادر. تعرفه هیبریدی ماشین های هیبریدی 1500 تا 3000 سیسی رو شامل میشد که به کل با موتور 1500 به بالارو حذف کردن. یعنی فقط شامل پریوس میشه و کمری و سوناتا و اوتلندر هیبریدو شامل نمیشه. یعنی فاتحه اونام خوندست.

      1. Saeed Boroomand

        ۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (544 ديدگاه)

        آخه ماشین های هیبریدی معمولا بدون توربو هستن و حجم موتورشون بیشتره، همین پریوس فکر کنم ۱۸۰۰ هست موتورش. با این حساب خواستن یه ژست معصومه ابتکاری بگیرن و در کنارش مشغول بیزنس باشن. مثل الان که مد شده بعضی جاها که کارای خیره میکنن که هم تبلیغ باشه هم مالیات ندن، آخرش میبینی یه چیزیم کاسب شدن…

  15. lmbx

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (287 ديدگاه)

    آدم با کلمات نمیتونه احساسشو بگه، به خدا اینا ***
    بابا نخریدن ماشین راحت ترین و کم خطر ترین راه برای اعتراض و ضربه زدن به این …. هست
    الان شما برای هر چیزی بریزی تو خیابون و اعتراض کنی چوب تو آستینت میکنن هیچ کاری هم پیش نمیبری ولی هیچ کس نمیتونه بیاد به تو بگه چرا ماشین نمیخری!
    واقعا اگر هرکس اندکی از خودروسازی اطلاع داره رسالتش آگاه کردن دیگران است

  16. محمود

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (251 ديدگاه)

    خواهش دارم از دوستانی که در فضای مجازی شاخ هستن یه کمپین علیه خودرو های وارداتی راه بندازن. به خدا یک ماه ماشین نخریم همه چیز درست میشه. یا علی (ع).

  17. Saied

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    دولتمون واقعا طرف افراد کم درامد رو میگیره. اون اقایی که بی ام دبلیو ۷۳۰ داشت ۶۰۰ میلیون داده بود واسه خریده ماشینش. یک شبه با تصمیم دولت عزیزم قیمت ماشینش شده یک میلیارد و دویست میلیون تومان. یا عزیزانی که لکسوس nx200 رو گرفتن ۳۲۰ میلیون. الان قیمت ماشینشون شده ۶۰۰ میلیون. یعنی اقایون پول دار یک شبه ۶۰۰ میلیون منفعت کردن. من بدبخت که از صبح تا شب جون میکنم ماهی ۱.۵ میلیون درامدمه.
    فقط باید بگم که از رای دادنم واقعا پشیمونم.

  18. محمود

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (251 ديدگاه)

    سکوت مردم یعنی رضایت به بدبختی.

  19. سياوش

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    قشنگ مشخصه مسئولین از خودرو و قیمت های جهانیش چیزی بارشون نیست اولا تعداد ماشینهایی که حجم موتورشون بین ۲۵۰۰تا۳۰۰۰ و تنفس طبیعی باشه خیلی کمه دوما اگه بریم سراغ ماشینهای تواین رنج باانجین های توربو اونوقت قیمتشون میره بالاتر از ۴۰هزار دلار خب یهو میگفتین بالاتراز۲۵۰۰ سی سی ممنوعه دیگه!!!

  20. امیر

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از همه شاهکارتر این آدماهیی که مصوبرو نوشتند حذف خودروهای هیبریدی با موتور درونسوز بالای 1500 سیسیه یعنی فقط شامل پریوس میشه و کمری و سوناتا و راو4 و اوتلندر هیبرید جایی برای ورود ندارند یا از همون تعرفه 130 درصد استفاده می کنند.!!!!. به جای اینکه به فکر آلودگی هوا و مصرف بنزین باشن جلوی خودروی پاک و کم مصرفو میگیرند!!!!!!!!

  21. نيما

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    همین الانشم قیمته ماشین هایی که هستن فجیع کشیده بالا مثلا بی ام و ۸۳۰ فولش ۸۲۰ میلیون بود الان شده ۱.۵ میلیارد ماکان ۷۰۰ بود الان شده ۱.۲۰۰ میلیارد بی ام و ایکس۴ پونصد بوده شده هفتصد این چه مسخره بازین

    1. مهران

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (18 ديدگاه)

      من در ایران زندگی نمیکنم و از این قیمتها کف کردم ببینم مگر مردم ماشین چاپ اسکناس دارند ؟ که بابت ماشین بالای یک میلیارد پول میدهند و بعدآن را وارد ترافیک شهرها میکنند تا مثلا یک پراید آن را از ریخت بیندازد! عجبا

  22. Wrx

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    کم کم دیگه وقتشه یه بنگاه خرید و فروش اسب و الاغ و شتر بزنم ?بازار پر درامدی میشه ?
    قطعا تا چند وقت دیگه مردم باید برگردن به زمان قدیم ?
    خدایا من با هیچکدوم از این مسئولین کاری ندارم فقط منو بکش که شاهد این طور تصمیماتشون نباشم ??
    کارم از گریه گذشته به ان میخندم ?

    1. بهراد

      ۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      کم کم میشیم مث کوبا )کشوری که هرچی ماشین داره از دهه ی ۶۰ و ۵۰ ، اونجا هم ماشین نمی تونن وارد کنن و هرکسی بخواد ماشین بخره باید از نمایندگی های دولتی بخره و متوسط حقوقشون ۲۰ دلار در ماه هست، چقد تشابه زیاده زیادتر هم میشه.یه بررسی هموگرافیک از تعرفه ها بود که کمترینش تو ژاپن ۰٪‏ بود تو آمریکا ۲.۵٪‏ انگلیس ۵٪‏ تو کشور های عربی زیر ۴۰٪‏ دقیق یادم نیس، حالا تو ایران ۱۰۰٪‏ و بیشتر. جالبه قیمتی که با کشور های عربی مقایسه میشه همراه با گمرک هست که بازم تفاوت فاحش بین تعرفه ها هست.با اینکه تو ژاپن ۰٪‏ بود ولی کمتر کسی تمایل داشت ماشین خارجی سوار بشه درست بر عکس ما

  23. Mehdi TuRbO

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    اینا میخواند تعرفها رو ببرند بالا ک تولیدات داخلی فروش بره و کلی پول به جیب بزنند اگ تولیدات داخلو نخریم هم تولیدات داخل فروش نرفته هم سودی ک قبلن به دست میوردندو ندارند چون کسی دیگ پولش به ماشین خارجی نمیرسه و این یعنی ضرر خیلی شدید از دو جا.اگ پشت هم باشیم و نخریم کلی ضرر میکنه فقط ۱۹ هزار میلیارد ریال سود واردات خودرو بوده ک تو این مدت ک سایت بسته شده و بعدن ک قیمتا بره بالا خیلی کمتر میشه و اگ نخریم ما برنده ایم ن اونا !!!!

  24. امین

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    واقعا بر چه اصولی شما انتظار دارین درست بشه . کی این رییس جمهور رو انتخاب میکنه خود ما چرا وقتی فلانی میخواد بشه وزیر و مولتی میلیاردر هست کاری نمیکنیم . یا فلالن وزیرش که میگه من دوست دارم پورشه سوار میشم یا فلان مسوول خودروی ما که میگه من دوست دارم رنو مگان سوار میشم و به چه کسی ربطی نداره که پراید ندارم. ما خفه شدیم اونها هم دارن سو استفاده میکنن . خوب چرا نکن؟از ماست که بر ماست پس چه جور باید شکم آقازاده ها و خرج سفرهاشون و تحصیلاتشون توی کشورهای اروپایی و آمریکا در بیاد. عشقو حالاشو اونا میکنن ما باید توسر خودمون بزنیم که چرا اینجور شد و چرا اونجور شد. اونها توی امنیت کامل ما توی این آشغالا باید تنمون بلرزه که واسه خودمون و خانوادمون اتفاقی نیفته. هوای پاکش ماله اوناست دودش مال ما. سالی چند نفر تو جاده ها تلف میشن خوب به درک . چند نفر نقص عضو و فلج میشن به درک چند نفر بر اثر آلودگی میمیرن به درک . چند تا زن بیوه میشن چند تا بچه یتیم میشن چند تا خانواده از هم پاشیده میشه خوب به درک . بیشترین قاچاق کالا ماله ما هست. بدترین ماشینها مال ما هست . تلفات ماله ما هست خشکسالی ریزگردها و …. چی بگم که فایده نداره تا مردم نخوان وضع همینه حالا هی بیایم اینجا و پیام بذاریم. اگر چند نفر مرد پیدا میشدن ماشنهاشون رو میبردن و در این کارخونه ها آتیش میزدن درست میشد. اگر چند نفر پیدا میشدن بعضی از این مسولان و آقازاده هاشون رو با اردنگی از این مملکت مینداختن بیرون درست میشد. این مملکت چی کم داره بیشترین امنیت تو سطح منطقه بیشترین منابع زیر زمینی بیشترین فرار مغزها . همه چی داریم برای بهترین شدن ولی همون چند تا مرد نداریم کاشکی یه روزی مرد میشدیم

  25. پرسپولیس

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    خودرومیلیاردی چه ربطی به حمایت ازتولیدداخل داره تولیدداخل خودش بایدسرمایه ومشتری جذب کندتوهمین پدال نوشته بود تعرفه خودرو ژاپن نمیدانم کم بود یااصلا نبودمثل بعضی ازکشورهای عضوسازمان تجارت جهانی چیزی حدود8درصدهست ژاپنی هاخودروی خارجی نمیخرندچون به حداعلی بامردم هم صداهستندوجاهایی مثل آمریکا بازاررقابتی هست اینا تواین پنج سال گذشته با هزارقانون چه بساطی به بازارخودرو زدن گیری دادن به حمایت خودروسازهایی که پشیزی برای مشتری ومردم قائل نیستند

  26. رامین

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    برای دولت منبع درآمدشده.برای کسری بودجه دنبال درآمد می گرده.تعرفه باشه، مالیات باشه ، عوارض باشه ،افزایش بنزین باشه ، ما هیچ جا کاهش ندیدیم.مرتب ناله بی پولیه. خلاصه آخر سال نزدیکه و دولت داره از این فرصت استفاده می‌کنه.این سیاست افزایش تعرفه ها اون هم آخر سال جای تأمل داره!!!

  27. f-23

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دم همه مسئولین گرم واقعا . با این کارا دارن خوب میرن رو اعصاب مردم. به افتخار همه مسئولین این کشور که فرقی بینشون نیست.کف مرتب …. خب کار بعدیتونو حدس بزنم.! حرف زدن کلمه ای 1000 تومن. بعدی. نفس کشیدن نفسی 2000 تومن. بعدی حق مرگ 10000000000000 تومن.

  28. به امید نابودی.....

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نمیدونم چی به سر ما آمده که هر کاری بخوان میکنن…… آخه با چه منطقی این قوانین رو میزارن.

    به امید نابودی………

  29. Mahyar

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر واردات و با تعرفه جدید ازاد کنن تکلیف مناطق ازاد چی میشه؟ طبق روال قبل ازاد میکنن؟

  30. محمد١٩٩٦

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان فقط ۳ماه از ایرانخودرو و سایپا ماشین نخریم همه چی درست میشه اما هرچی میکشیم از خودمون میکشیم وگرنه دو سال پیش تا ی قدمی نابودی مافیای خودرو رفتیم ولی ی مشت **کار رو خراب کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا