به نظر میرسد که سرانجام تصمیمی مسئولانه و صحیح در جهت بهبود بازار خودروی ایران برداشته شده باشد. تصمیمی که میتواند گشایشی در جهت رویکرد رو به فزونی تقاضای خودروهای مدرن و کممصرف با آلودگی پایین باشد.
رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران به خبرنگاران مژده داد که از این پس و برای اولین بار در کشور، تعرفه واردت خودروهای الکتریکی و هیبریدی زیر ۲.۵ لیتر، به صفر رسیده است. در عین حال تعرفه واردات سایر خودروهای درونسوز به قوت خود باقیست.
ولیالله افخمی، این تصمیم را برای جلوگیری از آلودگی هوا قلمداد کرد. خودروسازان ایرانی سالهاست که با تکنولوژیهای قدیمی پیشرانه، خودروهای پرمصرف و آلودهکننده ای تولید میکنند که داد مصرفکنندگان را نیز درآورده است. بالا رفتن بهای سوخت، فشارها برای تعدیل در سود بازرگانی خودروهای کم مصرف را افزایش داده است. حالا باید دید که واکنش خودروسازان به چنین تصمیمی چه خواهد بود. امیدواریم که آنها نیز به این جریان بپیوندند و با تولید خودروهایی پاک و بهروز، زمینه را برای رقابت بیشتر و همچنین رضایت مصرفکنندگان مهیا سازند.
بروزرسانی: از آنجا که عمر خبرهای خوش معمولا کوتاه است، ریاست سازمان توسعه تجارت این خبر را بدین شرح اصلاح کرده که منظور وی از تعرفه واردات، سود بازرگانی بوده است. برای واردات خودروهای هیبریدی، دولت با حذف سود بازرگانی تنها ۴ درصد تعرفه یا حقوق ورودی و ۸ درصد مالیات ارزش افزوده اخذ میکند، بنابرین عنوان تعرفه صفر منتفی است.
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳انشالله که خیره.ولی دوستان هم اشاره کردن،تعمیر این خودروها چگونه خواهد بود؟ ایستگاه های سوخت گیری چطور؟ با برق خونه شارژ بشه گرون در نمیاد؟!
خود ماشین ها هم بدون تعرفه باز هم برای فردی مثل من غیر قابل ابتیاع هستش. :(
Ehsan
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳در انگلیس که این خودرو ها بیشتر کاربرد داره ایستگاه های شارژ زیاد ندارند ما که اصلا نداریم ( مثل کلارکسون و می هم نمیتونیم تو دانشگاه شارژ کنیم ) ، حیف که قیمتشون هم خیلی زیاده و هزینه تعمیرشون هم بالا والا یک دونه گلف یا بی ام و میگرفتم
ali
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳هیبرید ها مثل تویوتا پریوس و اپتیما هیبرید و …. نیازی به شارژ و غیره ندارند و در حین حرکت شارژ میشوند
فقط بنزین نیاز دارند
چاپلو
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه.
باخبر شدیم که قراره تعرفه ی واردات خودرو های هیبریدی و الکتریکی حذف بشه
.
“دروغه. بخدا دروغه. بابا اینا الکی یه حرفی زدن شما چرا باور میکنید جناب”
اینا تکه هایی از دیالوگ یک فیلم بود که الان یادم نیس(اشاره به حساس نشو شبکه ی خبر)
خلاصه دوستان شما هم زیاد حساس نشید.
Un4given
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه اتفاق بیفته که بعید میدونم، کل بازار خودرو رو بهم میریزه باور کنین حتی رو قیمت دیزل هم تاثیرشو میذاره. 100% ملت رو میارن به هایبرید ( نه الکتریکی محض ). واقعا عالی میشه اگه جور شه درجا ماشینمو میفروشم .
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز اینطوری که شما گفتی نمیشه.
sorena330
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین درست میگه،خود ماشین های هیبریدی گرون اند،مگر این که سوبسید هم بهشون تعلق بگیره،
اینا دلشون بحال مردم نسوخته ببینید کدوم آقازاده ای ی کشتی هیبریدی وارد کرده الآن میخواد بفروشه….
خاوری مزراتی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مطمئنن با چندشرط هیبرید ها در ایران جای پرمصرف هارو میگیرند
1- دولت عزمش برای گران کردن بنزین جزم باشد .بااین کار بین خودروی کم مصرف و پرمصرف فاصله هزینه ای ایجاد میشود و خودروی کم مصرف ارجحیت پیدا میکند
2- با تبلیغات رسانه ها تب خرید این دست خودروها بالا میرود..البته باید دید جامعه رسانه ای ایران چقد در این راه تلاش میکند
3-دولت علاوه بر صفرنمودن تعرفه به حمایت از خودروسازان داخلی و خارجی ک ب ساخت و مونتاژ خودروی هیبرید در کشور اهتمام دارند بپردازد
4- تعرفه واردات ادوات شارژ این خودروها و قطعات انها هم صفر باشد
5-در مذاکرات هسته ای به توافق کامل با6کشور برسیم تا آزادانه بتوانیم با همه خودروسازان همکاری کرده و از همه کشورها ثبت سفارش کنیم
6- ودر نهایت عدم ایجاد بامبول های همیشگی ازجانب ذی نفعان وضع فعلی
با این شرایط خودروهای هیبرید جایگاه خوبی تو کشور پیدا میکنند
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خاوری عزیز،تعجب میکنم که این حرفو میزنی! من با بند 1 که نوشتی کاملا مخالفم.داری صورت مساله رو پاک میکنی.
در صورتی از خودروی هیبرید استقبال میشه که :
1.ذهنیت مردم نسبت به خودرو و انتظاراتشون از خودرو به کلی عوض بشه(موتور V8 و… خداحافظ)
2.زیر ساخت های این کار ایجاد بشه.
3.تخفیفات شدیدی برای خرید این خودروها در نظر گرفته بشه
و…
خاوری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ببین شاهین جون بحث اینجا خرید کالا نیست..در اقتصاد خرد اصطلاحا به این حالت میگن اثر رفاهی حذف تعرفه… دراین حالت کالای جانشین ارجحیت پیدا میکنه و کل رفاه جامعه افزایش پیدامیکنه.. چون مبحث اینجا بحث از قیمته و اینکه یه گروه کالایی مشابه گروه قبلی وارد شده ک قیمتش کمتره چون تعرفه شو برداشتن ..حالا بماند که این کالا جدید(جدیدبودن یک کالا خودش به تنهایی موجب ارجحیت کالا میشه) امکانات خاص و مصرف بهتری داره..بنظرم بقول اون دوستمون اگه یه بند دیگه به بحث من اضافه بشه نه تنها بازار لوکس های وارداتی(قیمتهای بالای 80میلیون توان) رو میترکونه ک خودروسازای داخلی رو هم با چالش مواجه میکنه
اونم اینه ک دولت برای خروج از شرایط بد محیط زیستی کلان شهرها ارز مرجع 1100تومنی اختصاص بده و این یعنی اعطای یارانه صحیح
البته بنظرم بخاطر شرایط رانتی اقتصاد ایران امکان این بحث خیلی پایین میاد … به شخصه آرزو دارم دولت یک بار هم ک شده عاقلانه تصمیم بگیره و حداقل این بحث اعطای ارز مرجع برای واردات این دست خودروهارو لااقل برای ناوگان تاکسی های درون شهری اختصاص بده
matin
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳در پاسخ آقای خاوری مزراتی باید بگم که برای سازنده های این خودرو ها 4 تا 10 سال معافیت ماللیاتی در نظر میگیرند البته متن کاملش رو پدال نزاشته
مجتبی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳گل گفتی داداش ببین کدوم آغازاده ای…
قوانین و مقررات و… بازیچه ی دست ایشان است
خاوری
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳خدمت شاهین جان عزیز عرض کنم که من نگفتم این سیاست گذاری اجرا میشه یا نه..من رییس جمهور روحانی نیستم ک دستوراجرا بدم..من دارم درباره بازار و انتخاب حرف میزنم..من به چند دلیل عمده اعتقاد دارم که درصورت ورود خودروهای هیبریدی و باوجودچندشرط عمده ک برخیهاشو در بالا گفتم خودروهای هیبرید با فروش بالایی در ایران روبرو میشه..مسئله اصلی اینجا مارک خودرو یا محبوبیتش نیست ..مسئله اینجا ارجحیت هست..ارجحیت هزینه های نگهداری خودرو و راحتی و ایمنی بیشتر درازای سرمایه گذاری در یک کالای تکنولوژیک و سبز..فرض کن تو پریوس هیبریدی رو 80 تومن وارد کنی ..با 80تومن الان نمیشه یه مگان خرید ..خب قطعا اینجا ارجحیت و جانشینی کالا ایجادمیشه..تازه این تو بخش خودروهای ارزان قیمته.. مصرف خودرو وارداتی در کشور سالانه50 تا 60 هزار دستگاه هست ک بافرض کاهش قیمت هیبریدی ها عده بیشتری ب سمت این قسمت ازبازار حرکت میکنن چون با پول کمتر امکانات بیشتر و مصرف و رفاه بهتر میگیرن
البته همه نکات پست قبلی هم باید بوجود بیاد تا این اتفاق بیفته
حال اگه فرض بگیریم ک امکان ورود این خودروها باشروطی ک قبلا گفتم ایجادبشه این دست خودروها ارجحیت پیدامیکنن ..یعنی بر اثر کاهش قیمت به نسبت مدلهای غیرهیبرید جانشینی ایجاد میشه(منطق اثبات شده اقتصادخرد) بهمین دلیل امیدوارم این اتفاق صورت بگیره
من البته اگه مسئول بودم و شرایط حاضر رو داشتم کاردیگه ای هم انجام میدادم که شامل سه بخشه
1-ازطریق وزارت خارجه و وزارت صنعت معدن و تجارت از کشورها و خودروسازای معتبر مث تویوتا میخاستم ک کارخانه ای درایران بزنن و دراون مدلهای هیبرید رو مونتاژ کنن…باتوجه به حجم بالای بازارخودروی ایران که بین 1تا2میلیون دستگاه ظرفیت داره و همچنین نیروی کارارزان ایران و اعطای امتیازاتی مثل زمین رایگان و تخیف و لغو مالیات میشه به سرمایه گذاری اونها در ایران امیدوار باشیم ..اگه این اتفاق بیفته بخشی از سود شرکت مذکور ک مثلا تویوتا باشه میاد تو جیب کارگر ایرانی
2- اگه حالت اول اتفاق نیفتاد به صاحبان ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسی) که غریب به دویست هزار دستگاه هستن و بخش اعظم اونها فرسودن ارز مرجع 1100تومانی میدادم تا با تعرفه صفر اقدام به واردات یا خرید خودروی هیبرید کنن..البته درازای این کار کارت سوختشونو باطل میکردم و خودروی فرسودشون رو به قیمت مناسبی میبردم
3-ازمحل صرفه جویی در بنزین سرمایه گذاری مناسبی برای صنعت خودروسازی انجام میدم که یه بخشش به همکاری با کمپانی های صاحب تکنولوژیک ختم بشه و یه سرش به افزایش تولیدملی و صادرات خودرو به بازارهای بکری مث عراق عربستان پاکستان روسیه و …
البته اینکه این طرح درایران باوضعیت مدیریتی بدی ک داریم و مصائب سیاسی در عرصه بین الملل کمی سخت و دور از دسترسه اما همواره میشه به آینده بهتر امیدوار بود..همچنین باید قسمت بعدی طرح هدفمندی یارانه ها رو با بالابردن قیمت در سال آینده اجرا کرد..اینجور بنزین کم کم به قیمت های جهانی نزدیک میشد و خودروهای کم مصرف ارجحیت بیشتری پیدامیکنن
یادمون باشه همکاری های جهانی دورازدسترس نیست فقط ب عزم و خواست ملی برمیگرده .. ژاپنی ها همین الان هم درایران در طرح احیای دریاچه ارومیه و روداروند فعالن..
پ.ن1 :
اگه بشه رو توافق ژنو هم حساب باز کرد میتونیم به جرات بگیم ک این سیاست عملی میشه
پ.ن2: درصورت تعویض ناوگان حمل و نقل عمومی باخودروهای هیبرید مصرف بنزین قطعا میادپایین و کرایه ها هم شیب نزولی پیدامیکنه بااین شرایط تورم هم مهار میشه ..بافرض ورودتویوتا به بازار ایران هم علاوه براینها اشتغال زیاد میشود و تولید ملی رونق میگیردو رشد اقتصادی ایجادمیشود ک همه ب تثبیت این سیاست گذاری کمک میکنه
پ.ن3:فاصله ما تا یک سیاست گذاری خوب به اندازه فاصله ما تا یک سیاست گذاری بد است..هطرحی احتیاج به نقد و بحث فراوان و چندجانبه دارد
خاوری مزراتی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی اگه اتفاق بیفته یه تکون اساسی میده به مردم…واقعا اگه اجرا بشه دولت یه کار فوق العاده خوب انجام داده گرچه وظیفه شه اما کاچی به از هیچی
ali
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳با توجه به قیمت پایشون که بالاست… رقابتی با پراید و سمند و …. نخواهد داشت و کل بازار رو نحواهند گرفت
amin
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان تلاش کنن جو زده نشن و خودشون رو کنترل کنن 100% ملت چیچی رو میارن به هیبرید هنوز 95 درصد ملت نمیدونن هیبرید چیه یا مگه ماشین الکتریکی هم داریم
ایشالا تا 10 سال دیگه یه 20 درصدی رو میارن به هیبرید
Reza
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ایول بابا چه پیشرفتی.بالاخره یک تصمیم عاقلانه گرفته شد.
اگه عملی بشه به زودی یکی میخرم.
Best Car
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳حذف تعرفه واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی
با این حساب قیمت لکسوس CT200h که ۳۳ هزار دلاره میشه صد میلیون و قیمت لکسوس ES300h که ۴۰ هزار دلاره میشه ۱۲۰ میلیون تومن.
اینا عمراً نمیذارن ماشینی به کیفیت لکسوس ارزون دست مردم برسه، اینقدر بند و تبصره میذارن که قیمتش بره بالا. وگرنه دیگه کی میره سوناتا
و الانترا بخره. مطمئنا از همین امروز نمایندگی های وارد کننده شروع به کارشکنی خواهند کرد.
بازم میگم از آشغال سازان داخلی نخریننننننن!!!!!!
sorena330
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳البته سوناتا هیبرید هم هست 26 هزارتا…
ولی این قضیه بو میده
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی هم خبری نیست. اول اینکه زیر ۲.۵ لیتر، بعد هشت درصد مالیات برارزش افزوده، ده میلیون خودروی فرسوده نزدیک دو سه درصد شماره گذاری کوفت و زهرمار، پنج تا ده درصد هم سود اقازاده وارد کننده!! ولی خوب باز همین هم غنیمته
mory
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا کجا غنیمته پول مفت نباید به مفت خور برسه
چه یه قرون چه 100 میلیون
بست کار باریکلا حرف خوبی زدی
گول این … هارو نخورید
ali
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سوناتا هیبرید وارد کنن خوب! میشه 80 میلیون
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا موافقم…لایک
دوستان عزیز عجله نکنین و زود باور و خوش خیال هم نباشین لطفا چون در عمل هیچ اتفاقی نمی افته چون صدها بار بعمل ثابت شده…
اگر هم بفرض محال بخواد اتفاقی بیفته مطمئن باشین یکی هست که یه راه جدیدیدا کرده که یه سود کلان ببره وگرنه کسی دلش واسه مردم نمیسوزه
من که مدت هاست چیزی رو باور نمیکنم حتی اگه مسئولین قسم بخورن روز روشنه و شب تاریم من یکی باور نمیکنم….وسلام
matin
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳عزیزم فقط 8% مالیاته پورسانت بعضی ها و سود نمایندگی رو حساب کنی میشه 150 میلیون CT200H
زیگما
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تویوتا پریوس سی، 20000 دلاره، با هزینه های جانبی در میاد 80 تومن…..خوبه
البته تا وقتی سوخت تا این حد در کشور ارزونه، موفقیت این خودرو ها با توجه به دردسر هاشون، کم خواهد بود.
h112
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تبریک میگم.البته میدونم بازم سخته خریدن همچین ماشین هایی.
لازم شد پدال یه لیست از بهترین ماشین های الکتریکی و هیبریدی بذاره.
لیست بهترین ماشین های هیبریدی (امریکا)
1-toyota prius
2-honda civic hybrid
3-lexus ct 200h
4-honda insight
5-toyota camry hybrid
6-ford fusion hybrid
7-lincolen mkz hybrid
8-chevrolet volt
9-hyundai sonata hybrid
10-kia optima hybrid
http://www.uploadax.com/images/20160210598717589218.jpg
http://www.uploadax.com/images/62276641102230940299.jpg
http://www.uploadax.com/images/11320347456637723512.jpg
http://www.uploadax.com/images/63680139412959216913.jpg
http://www.uploadax.com/images/27579953365003719715.jpg
sadegh
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳صب کنید بچه ها، زیاد شادی نکنید که اگه این یکی هم مث بقیه کنسل شد زیاد توو حالتون نخوره، مثل این یکی:
روزی که خاتمی رئیس جمهور وقت، به خودرو سازان گفت که میخواد سالی 10 درصد از گمرک خودرو برداره تا به صفر برسه و چون اون زمان گمرک 120 درصد بود، به خودرو سازان 12 سال وقت بازسازی داد، ولی آخرش چی شد؟؟! گمرک به صفر رسید؟؟!
باور کنید مسئولین هنوز نمیدونن چه شرکتایی و چه ماشینایی هیبریدی شدن!!
فک میکنن یه مشت ماشین با طرح های خیلی مسخره و زشت (طرح های بوقی) و با موتور های ضعیف، خلاصه ماشینایی که هیچ کسی سراغشون نره، تازه ساخته شدن.
یه سال صب کنید، همچین که سایپا و ایرانخودرو و شرکتای وارد کننده ماشینای چینی و امثالهم نشستن به پشه پروندن، اونوقت میبینی تعرفه ماشینای هیبریدی از ماشینای عادی هم میزنه بالا!!!!
امید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اره نباید خوشحال شد فک کنم زیاد زدن جنسشم خیلی خوب بوده
Ehsan
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳احتمالا فردا ایرانخودرو میاد میگه اصلا نیازی نیست وارد بشه ما خودمون تا 3 سال دیگه خودرو هیبرید تولید میکنیم ( که احتمالا تولید نمیکنند ) حالا فرض بگیریم که تولید کرد ، مثلا همین رانای هیبریدی ، میاد با قیمت 120 میلیون میفروشش که هم قیمت یک لکسوس es300
در ایران بستگی داره اونایی که باید جیبشون پر پول بشه سود میکنند یا ضرر در اقتصاد رانتی و پر فساد ایران قوانین و ضوابط تعیین نمیکنند رانت و روابط تعیین میکنه
matin
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳پراید هیبرید سلطان جاده ها چند سال دیگه میاد با این تیپ ها
انواع تیپ
SL با ایربگ
TL با شیشه برقی
EX با ایربگ و شیشه برقی
SX با شیشه برقی و مه شکن عقب
SE با شیشه برقی و مه شکن جلو
AU دنده اتوماتیک
LX با ایربگ و مه شکن جلو عقب
ST با فرمان هیدرولیک و شیشه برقی
و…
خدایا این شادیا رو از ما نگیر
mahdi
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
دوستان در مورد (((خودروهای الکتریکی و هیبریدی زیر 2.5 لیتر))) یکی توضیح بده زیر 2.5 لیتر به چه معناست؟
اما در مورد این خبر بشنوید و باور نکنید
همه ما مالکان اصلی خودروسازان داخلی و ماهیتشون رو میدونیم اونا به هیچ وجه اجازه یه همچین کاری رو نمیدند
ببیند چه خبر شده یا چه اتفاقی در حال رخ دادن که این خبر رو میدند
هر موقع وارد شد و به نرخ واقعی فروخته شد باور کنید
دوستان قضیه رو وا ندید اینا میخوان مردم رو آروم کنند
حرف تا عمل بسیار فرق داره
هرموقع این ماشینها اومد دست مردم با خدمات اونوقت باور کنید
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
مهدی (
sadegh
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دقیقا مهدی جون، فاصله حرف تا عمل خیلی زیاده، تا حالا کدوم حرفشون راست بوده که این یکی باشه!!!
مگه اینکه، مگه اینکه، مگه اینکه، بازم طبق معمول برای مردم بدبخت یه خواب تازه دیده باشن!!!
mahdi
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
صادق جان من هم همین برداشت رو دارم
تجربه […] این رو میگه مگر اینکه خلافش رو ثابت کنند
[…]
اونقدر از مسئولین دروغ شنیدیم که این حرف رو باور نمیکنیم
این خبر نشون دهنده موفقیت اعتراض بی وقفه ای بود که انجام شد حالا میخوان با این خبر مردم رو آروم کنند یا صداها رو خفه کنند
فقط یه چیز رو میگم ((( از اعتراضات و افشاگری هاتون دست برندارید)))
قضیه رو وا ندید
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
امید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳شیر رو خوب گفتی مهدی
mahdi
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اردات دارم امید جان
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
کافر مقدس
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آخه مگه تو ایران هیبرید خدمات داره! کشش داره! !! کوجا میخوان بزنن تو شارژ؟:D
ali
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خدمات نداره ولی خودرو هیبرید در حرکت شارژ میشه و نیازی به شارژر نداره
matin
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳به دوشاخه برق
معید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
این ماشین تو ایران با توجه به نداشتن جایگاه سارژ ففط به درد خرید سبزی و رفتن تا سر کوجه میخوره
بعدش , خدا کنه واردش نکنن اونوقت کلا هم برق رو سهمیه ای میکنن و هم قیمتش رو سوبله
امید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳من که چشم اب نمیخوره یعنی باورش سخته امکان نداره این مافیا بزارن به این راحتی چنین چیزی اتفاق بیفته مثل هزارتا خبر و وعدهایی که بعدش معلوم شد الکیه اینم به همون سرنوشت دچار میشه اونوقت دیگه پرایدو کی میخره یا سمندو مگه میشه چنین چیزی
کافر مقدس
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳لکسوس CT200h که هم با بنزین کار میکنه هم هیبرید هست . از این لکسوس ها یه 200تایی اومد ایران همشونم برگشت خردن به امارات چون بنزین ایران اینجین شون رو داغون کرده بود! ب طوری که دیفیوزر هاشو باز میکردی میدید آهک بسته بود:: حرف خودم نیستا مجله ماشین و هفته نامه های خودرویی دست اینا رو رو کرده بودن
جالب اینجا بود همه این لکسوس هارو پیش فروش کرده بودن به مردم: ملت هم 90 تومن ریخته بودن پولشون هم پَرید.حالا هی ایمیل بزنید به کمپانی لکسوس! لکسوس هم در یک کلام گفته راجع ب کشوری که تو لیست Order ما نیست سخن نمییگوییم:دقیقا مثل اسکانیا آفتابه گرفت رو 70 میلیون نفر
Ehsan
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳نکته مهم در این خبر حد مصرف 2.5 لیتر می باشد. هیچیک از ماشین های هیبریدی عادی که معروفترین آنها تویوتا پریوس می باشد دارای چنین مصرفی نمی باشند و مصرف سوخت کمتر از 2.5 لیتر تنها مختص خودروهای پلاگین هیبرید مانند شورلت ولت و اپل آمپرا می باشد که علاوه بر قیمت بسیار زیاد شرایط ورود به کشور را نیز ندارند. بنابراین حتی در صورت صحت این خبر نیز خودروهای هیبریدی با قیمت مناسب راهی به کشورمان نخواهند داشت.
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز منظور از 2.5 لیتر،حجم موتور هستش نه مصرف سوخت.
مگه چندتا خودرو داریم که زیر 2.5 لیتر،سوخت مصرف بکنه؟
Un4given
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیزتر، اگه خوب بخونی کامنتو عرض کردم که بعید میدونم اینطور شه !
ضمنا من عاشق هایبرید و الکتریکی نیستم، اتفاقا از الکتریکی هم حالم بهم میخوره باز 100 رحمت به پراید. بحث من فقط تعرفه 0% که چیز وحشتناکیه .
و اینکه گور پدر هوا
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳بله دوست عزیز،کامنتت رو خوندم و حق با شماست اما در مورد خودروی هیبرید نظر من،180 درجه با شما تفاوت داره.ارادت.
امید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مصرف 2.5 نه متور2.5 لیتری یا همون 2500 سی سی احسان جان
شلبى
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳کاش تعرفه بقیه ماشینا هم برمى داشتند، یعنى میشه من اون روز رو ببینم
مصطفی فقط آگراR
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳پول دارا که بنزین گرون سرشون نمی شه به همین دلید ماشینای هایبرید نمی خرن.چون کسی که واسه ماشینی200میلیون پول میده فکر بنزینش که نیست.
mory
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا تعجب میکنم ما ایرانیا چقد خوش باوریم
اینایی که راحت مثل آببببببببببببببب خوردن دروغ می گن باید سریع حرفشونو باور کنیم؟
میگن خودروهای پایین 2000 سی سی مثلا 30 درصده
آیا واقعا اینجوریه؟
ولی خدا کنه راست باشه
خدا به دادمون برس به داد مظلوم ترین مردم جهان برس
خدایا
matin
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳من مطمئن هستم روزی اون روز رو میبینم که تعرفه رو برداشتن اون هم توی خواب
پیام
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تویوتا آولون 35000 $ موتور 2.5
سوناتا 26000 $
نیسان پسفایندر 35000 $
کیا اپتیما 26000 $
این 4 تا هیبرید که فقط بنزین لازم دارند کمر خیلی چیزا رو می شکنند مخصوصا تویوتا آولن که خیلی عالی هستش… یعنی روزی که اجرا بشه صفحه ای از صفحات دیکتاتوری صنعت خودرو کنار خواهد رفت … باید منتظر بود و دید اجرا میشه !!!
فرهاد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش لکسوس CT200h هم هست که قیمتش 32000 دلاره با موتور 1800cc
امید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه راس باشه و با ارز مبادلاتی اجازه ورودش رو بدن میشه رو خودرو های هیبریدی حساب کرد
Metalhead
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳جای شکرش باقیه باز ، هوررا یعنی روزی میاد من پریوس سوار شم؟
مصطفی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان اسم چندتای دیگه از ماشینا که مشمول این حدف تعرفه هستن بگین.
hamid3x
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشینای هیبریدی میتونن توسط خودشون شارژ بشند و شما نیازی به شارژ بیرونی نداشته باشی ولی اگه بخوای در حالت تمام الکتریکی استفاده کنید نیاز به شارژ خارجی دارید ولی در کل هیبریدی ها برای کاهش مصرف بنزینند نه حذف بنزین وموتور احتراقی
بنده خدا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳تو ایران جا برا شارژ نداره ولی با برق شهر به مدت طولانی تر میشه شارژکرد
لیوه
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام. با ورود بدون تعرفه این خودروها به ایران تاثیرات خیلی خوبی روی سطح زندگی مردم داره 1 خودروسازان داخلی مجبور میشن کیفیت محصولاتشون بالا ببرن 2 مردم بنده خدا میتونن ماشین خوب سوار شن3 مصرف سوخت کمتر میشه و مشکلات مربوط به اون کمتر میشه4 هوای شهرهای بزرگ کمتر الوده میشه و ….
تازه کارهای زیربنایی(ایستگاه شارژ. تعمیرگاه.) هم خیلی سریع انجام خواهد شد
amin
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳oh oh BMW i8
احسان(احسان سابق)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳بالاخره بعد از مدتی خبری شنیدیم که مثبت هست اما یه مشکل اساسی وجود داره.زیرساخت سوخت رسانی به خودروهای هیبریدی و الکتریکی به هیچ عنوان وجود نداره جز هیبریدی گاز سوز و دیزلی که البته تعداد ماشین هایی که این مدل هیبریدی هستند تعدادشون بشدت کمه.اما در هر صورت این کار در طولانی مدت میتونه خوب و اقتصادی باشه.البته طولانی مدت حداقل 5 تا 10 سال اینده هست
مهران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی 60 میلیون میدی تویوتا پریوس سوار میشی؟ به نظر من که نمیکنن این کارو چون اولا عرضه پیاده سازی این ایده رو ندارن و دوم اینکه دیگه هیچیکس 206 صفر و ماشین چینی و مگانو و سراتو و مزدا 2 از این دست ماشینا نمیخره
به نظر من در فاز اول پیاده سازی این طرح وارد کننده های مرفه به صورت خود جوش همین پریوس 60 میلیونی رو 100 میلیون قیمت میزارن
آرش وان
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳کشور نروژ رو نفت خوابیده ولی بشمرید تعداد ماشین های الکتریکی و هیبریدی و کلاً کم مصرف رو ، توی لیست رده بندی پر فروش ترین های نروژ در ماه آوریل 2014:
____________________________________________________________
1 VW Golf
2 Nissan Leaf <<<
3 Toyota Auris
4 Skoda Octavia
5 VW Up!
6 Nissan Qashqai
7 Mitsubishi Outlander
8 VW Passat
9 VW Tiguan
10 Toyota RAV4
11 Toyota Yaris
12 Ford Focus
13 Volvo V40
14 Audi A3
15 BMW i3 <<<
16 Mazda CX-5
17 Volvo V70
18 BMW 3 Series
19 Tesla Model S <<<
20 Suzuki SX4
____________________________________________________________
parviz
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳این اگه دروغ هم باش نشون میده که تحریم خودجوش مردم بی تاثیر نبوده
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳آقا فعلا ایشان فقط نظرش را گفته که تعرفه صفر می شود ولی به قول معروف کارشناسی نشده و هنوز لیست مجاز را ارائه نداده اند یعنی شما هر ماشینی که دلخواست را نمی توانی وارد بکنی و …
دوم فقط گفته تعرفه صفر می شود یعنی مابقی هزینه ها هنوز پا برجاست
یعنی عوارض ، شماره گذاری ، مالیات ، هزینه نگهداری نمایندگی، هزینه خروج یک خودرو فرسوده و … را داریم
saied
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳مرسی ر….. انی ! مثل اینکه کم کم داری به فکر ملت میفتی :)
001
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ایشالا 10 سال دیدگه اجرا میشه ما ایرانی ها 100 سال اقبیم از دنیا خیلی بدبختیم باید به یک 405 آشغال 33 ملیون پول بدیم خودروی برقی هم 100 ملیون
mohsen
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳دلالای محترم همین که اعلام کردن تعرفه واردات خودرو افزایش پیدا کرده قیمتها رو بردن بالا ولی همین هیبریدی که گفتن تعرفشو کم کردن ایا حاضرید قیمتها را بیارید پایین؟