کارگروه بررسی تعرفه واردات خودرو پیشنهاد خود را در زمینه تعرفه واردات خودرو برای سال آینده به شورای سیاستگذاری خودرو ارائه کرد. به گزارش ایسنا، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور هزار سیسی ۴۰ درصد تعیین شده است اما به ازای هر 500cc افزایش حجم موتور تعرفه واردات ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. معلوم نیست که چرا باید تعرفه ها بر مبنای حجم موتور تعیین گردند و هنوز این کارگروه دلایلی برای چنین انتخاب غیر کارشناسی ارائه نکرده است. بهتر بود تعرفه واردات به صورت تصاعدی بر مبنای قیمت خودرو تعیین گردد. و در عین حال برای خودروهای با مصرف سوخت و آلایندگی پایین هم تخفیف هایی در نظر گرفته شود.
بدین ترتیب و بر اساس فرمول این کارگروه، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور هزار سیسی ۴۰ درصد، ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سیسی ۵۰ درصد، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سیسی ۶۰ درصد، ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی ۷۰ درصد، ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سیسی ۸۰ درصد و ۳۰۰۰ سیسی به بالا ۹۰ درصد خواهد بود. در صورت تأیید کمیسیون ماده یک این تعرفهها از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد. این کارگروه زیرمجموعه شورای سیاستگذاری خودرو بوده و در صورت تصویب پیشنهاد ارائه شده در این شورا، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون ماده یک ارائه خواهد شد.
ab12
۹ دی ۱۳۹۲دوستان پس ظاهرا برا ارزون شدن خودرو طمع نکنم من .درسته ؟ اخه اول گفتم دلار ارزون میشه بعدش میتون یه ماشینه خوب بخرم که نشد بعدش طمع کردم که گمرک ارزون شه که امروز پدال اب پاکی رو ریخت رو دستم ! بنظرتون طمع کنم که بنزین قراره گرون شه شاید قیمته ماشین ارزون میشه ؟! یا گناه دارم بیشتره این خودمو سار کار نذارم!!!!!!!!!!!؟
carbonado aventador
۹ دی ۱۳۹۲خاک بر سرشون . دوستان فرض کنید یه خودروی ژاپنی با قیمت 10000 دلار وارد می شه 50 درصد گمرک می خوره و تقریبا می شه 45 میلیون تومان . تازه دلال ها هم کلی روش می کشن . اگه یکم می فهمیدن باید گمرک ماشین های 1500cc رو بردارن تا مردمان متوسط جامعه نرن سمند بخرن بعد تصادف کنن و بمیرند!!!!!!!
آزاد
۲۷ دی ۱۳۹۲خوب مگه زنده یا کشته شدن انسان براشون اهمیت داره؟
پارسا
۳ بهمن ۱۳۹۲خودروساز در انحصار به کار خودش ادامه میده و آشغال تولید میکنه، تصویر زیر مقایسه پیشرفت کیا با سایپا هست. تا تعرفه صفر نشه، پراید از رده خارج نخواهد شد:
http://s16.postimg.org/gp7z84had/Pride_Evolution.jpg
ali
۹ دی ۱۳۹۲بهتره تعرفه ها رو براساس مصرف بنزین و هیبریدی بودن و البته تولید co2 یا همون الایندگی شون تعرفه بندی کنن تا حجم موتورشون !!! بعدش برای ماشینهای خیلی کم مصرف و کم الاینده تعرف های خوبی بزارن تا این ماشینا وارد شه … والا با این نوناشون :)
فری
۱۰ دی ۱۳۹۲حتمااینجوری پول بیشتری به جیب میزنن
فرزاد
۹ دی ۱۳۹۲قطار نمی ایستد امّا
مسافر
به آخر رسیده است
خداوند
شاه دیوانگان را
بیامرزد
مهدی
۹ دی ۱۳۹۲دورود به دوستان
دوستان این کار دو حیون خودرو ساز به این معنی هست که مردم تو کارشون موفق شدند یعنی مردم موفق شدند تا با تحریم خودرو سازان داخلی به این دو خودرو ساز بفهمونند که ما مجبور نیستیم آشغالهای شمارو بخریم و زیر بار زور نمیریم
دوستان این دو خودرو ساز دارند با این روش مردم رو تحریک به خرید میکنند کاری ازشون بر نمیاد
ایکاش میشد مردم جلوی این دو خودرو ساز میرفتند و تحسن میکردند و با راهپیمایی این دوتا خودرو ساز جنایتکار رو محکوم میکردند هر چند که این تحریمها داره پوست این دوتا خودرو ساز رو میکنه
از همه دوستان خواهش میکنم به دیگران اطلاع رسانی کنند و به تحریمها ادامه بدند بخدا جواب میگیریم
من به این موضوع ایمان دارم
باهم متحد باشیم و خودرو سازها رو تحریم کنیم
سپاسگذارم
مهدی
مهدی
۹ دی ۱۳۹۲خودرو سازها رو تحریم کنید
زیر بار زور نرید
باج ندید
این اجنویها رو از مملکت بیرون کنید
بفهمید
تحریم کنید
کم نیارید
صدا کنید تا دیگرانهم بشنوند
باهم باشید
لیاقت داریم که یه خودرو خوب و …… داشته باشیم
سپاسگذارم
مهدی
carbonado aventador
۹ دی ۱۳۹۲یه سوال دارم مردونه جواب بدین . چند نفر در این سایت می تونن 17 میلیون پای پراید پول بدن؟؟؟؟؟؟
مهدی
۱۰ دی ۱۳۹۲سلام carbonado aventador عزیز
فکر کنم 70٪ بچه این سایت بتونند یه پراید در حد 17 تومن بخرند یا شاید هم یه سمند
خودم هم تقریبا یه همچنین مبلغی یا بیشتر برای خرید ماشین (البته نه پراید نه سمند، زیر بار خرید این دوتا نمیرم) در نظر گرفتم که اوضاع اینطوریه دوست ندارم باج بدم و فعلا این مبلغ منتفی شد
بخدا برای ریال به ریالی که در میارم جون میکنم زحمت میکشم
پول یا مفت ندارم بریزم تو جیب بیگانه ها
بعضی دوستان هم که از گفته هایشان پیداست ماشین لوکس سوار میشن
و بعضی دوستان دیگه ماشین تو رنج 70 تا 100 سوار میشن که البته لوکس سوارها و دوستان 70 تا 100 کم هستند اما توانایی شون بد نیست خوبه
حداقل از برخی نظرات میشه فهمید
در مورد آمار بازدید سایت هم چیزی نزده تو سایت مثل آمار بازدید کنندها
اما بازدید کنندها کم نیستند تقریبا میشه گفت شاید روزانه به حداقل (اگر اشتباه نکنم) 2000 نفر برسه که امار خوبیه شاید هم خیلی بیشتر باشه چون اطلاعات سایت به گونه ای هست که هم جوابگوی سوالات فنی برخی دوستان میتونه باشه هم از نظر اطلاع در مورد نتخاب خودرو میتونه کمک کنه که بعضا برخی دوستان که تعداد نظراتشون هم بالاست در برخی مواقع راهنمایی ها در مورد انتخاب خودرو به دوستانی که سوال دارند میکنند که این خود یه مزیت برای سایت محسوب میشه که بعضی از دوستان بازدید کننده صاحب نظرند که من هم از نظرات دوستان تا به حال استفاده زیادی کردم
سپاسگذارم
مهدی
کیانوش
۱۲ دی ۱۳۹۲ببین این سوالت کاملا اشتباهه وقتی مجبور باشی مخصوصا متاحل باشی و از قشر متوسط باشی تو خرید ماشین دست دو وارد نباشی یا آشنا نداشته باشی یا از هزینه های جاری ماشین بترسی ترجیح میدی ماشین صفر بگیری با تین وضع بازار خودرو ناچاری این پولو بدی حتی اگه بخوای مدل سال رو هم نگیری و دست دو در حد صفر بگیری باز باس پول یه ماشین صفر رو بدی پس عملا مردم چاره ای ندارن این نظر من نبود من خودمو جای مردم گذاشتم !
mohammad
۱۰ دی ۱۳۹۲داداش نظرهات خوبه یعنی به من میخوره یه ایمیلیچیزی بده تا نظر هامونو باهم رد و بدل کنیم.شاید تونستیم یه کاری بکنیم.
بهرام
۱ بهمن ۱۳۹۲کاش همه به این نتیجه برسند البته فقط تو ماشین نیست گاهی از خودم شک میکنم میگم نکنه منم چینی هستم
مرگ بر کشور کمونیسم چین
مهدی
۹ دی ۱۳۹۲پدال جون
دست به فیلترت نقده
ایول داری
بسیار بسیار تشکر میکنم
سپاسگذارم
مهدی
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۹ دی ۱۳۹۲ماکه خوندیم نظرتو پاسخ هم دادیم،پدال نظرتو پاک کرد اما پاسخ من به تو رو پاک نکرد…
دوست عزیز شرایط سایت رو باید درک کنیم من هم حداقل 20-10 تا نظرم پاک شد اما چیکار کنیم همینه دیگه…
ولی اینو بدون چه نظرت پاک میشد چه نمیشد ما همه مثل همیم و هم عقیده تو 2 روز فقط یه دیسلایک خوردی…
مهدی
۱۰ دی ۱۳۹۲سلام sorena330 عزیز
من هم باهات موافقم
اما بعضی موقعها فکر میکنم دیگران در این رابطه اطلاع کمی دارند یا بی خیالند که برخی مواقه خلافش ثابت میشه
من هم میدونم اگه پدال نظرات رو بخواد منعکس کنه احتمال خیلی قوی سایتش فیلتر بشه که من هیچ وقت دوست ندارم سایت پدال فیلتر بشه چون بچه های پدال انصافا خوب کار میکنند دستشون درد نکنه عالی کار میکنند اطلاعات فنی خوبی از ماشینها بهمون میدند که کمتر سایت یا مجله ای این کار رو میکنه دست مریزاد دارند
خودروی خوب سوارشیم
صنعت مملکتمون احیا بشه
بتونیم خودرو بسازیم
دیگه آشغال تولید نکنیم
هر ایرانی هر ماشینی از هر کجای دنیا خواست بتونه راحت بدست بیاره بدون گمرک و درصد و ………..
من نمیگم حتما میخوام پورشه یا بنز یا فراری یا هر چیز دیگه ای سوار بشم
اما اینو میگم میخوام ماشین سوار بشم (ماشین / خودرو) نه با 4 برابر قیمت
امیدوارم روزی برسه که ایران به دست ایرانیان اداره شود
سپاسگذارم
مهدی
سارا
۹ دی ۱۳۹۲مگه قرار نشد تعرفه هر سال کاهش پیدا کنه ؟
اون از مسکن مهر اون از یارانه ها اون از انرژی هسته ای … و حالا دستاوردی جدید ! باید همین آشغال های داخلی رو بخرید و به هیچ وجه ماشین خارجی ارزون نمیشه ! آخه چند تا ماشین 1000 سی سی داریم ؟بیشتر ماشین ها بین 1500 تا 2500 هستن و این یعنی تعرفه ماشین سال آینده 2 برابر میشه !!!
فرزاد
۹ دی ۱۳۹۲خدایی پدال هم دیگه حال نمیده هر چی نظر میزاری پاک میکنه.تکراری هم شده همش فرق نویوتا و هیوندا میزاره!
آرمین 66
۹ دی ۱۳۹۲هیوندای النترای فول تو دبی 60 ملیون تو ایران 100 103 ملیون خیلی نامردیه مگه ما حیوانیم ما هم دلمان میخواهد سوار شیم چرا باید این همه بکشن رو ماشین زهمتشو خارجی ها میکشن میسازن این ها سودشو میبرن….؟
محمد
۹ دی ۱۳۹۲واقعامسخرست
reza
۹ دی ۱۳۹۲واقعا همه حرفاتون منطقی هست اما کو گوش شنوا؟؟
من که به نوبه خودم این دو فرغون ساز خیانتکار رو تحریم کردم و به همه خانواده و فامیل هم توصیه کردم هر کار میخوان بکنن از اینها چیزی نخرند.
خودم هم در حال خرید یه کره ای دست دوم هستم و تا عمر دارم سوار آشغالهای این خیانتکاران جنایتکار نمیشم.
SAEED
۹ دی ۱۳۹۲سلام.
واقعاً برا مسئولا متاسفم!!!!!!!!!
مهدی
۹ دی ۱۳۹۲ببینید عزیزان من . سر این ملّت نفهم هرچی بیاد حقشه. من خودمم جزو همین ملت هستما. وقتی موقع انتخابات مجلس صرفاً به خاطر روابط قومی و قبیله ای میریم رأی میدیم و هر ننه قمر دزد و نفهم و کند ذهن که هیچی حالیش نیست میفرستیم مجلس که میشه نماینده ما!!! اونوقت مملکت ما میشه این. حق گرفتنیه دادنی نیست. همون اروپا و امریکا که ما سنگشونو به سینه میزنیم مردمش آگاه هستن. میفهمن. از نماینده شون سوال می پرسن. عقاید و نظراتشونو میپرسن بعد بهش رأی میدن نه مثل اینجا که ترکها به ترکها رأی میدن لرها به لرها و…. حالا میخواد هرکی باشه. مهم اینه که هم نژاد باشه. صنعت خودرو سازی و مافیای خودرو هرچقدر هم قوی باشن اگه مجلس قانون تصویب کنه دولت موظف به اجرای قانونه. چطور مجلس میتونه طرح غنی سازی 60 درصدی رو مطرح کنه ولی به نظرتون نمیتونه قانون حذف سالانه تعرفه واردات خودرو رو تصویب کنه؟ و شما این نمایندگان رو فرستادید مجلس. پس پراید هم از سر این ملت زیاده. این ملت باید بره گاری سوار بشه با یه خر . دو تا خر هم نباید داشته باشه. فقط یه خر.
آرمان
۱۴ دی ۱۳۹۲آقا مهدی آتیشت تنده ها! موضوع گمرک چه ربطی به قومیت داره؟
مجلسی که اساسی ترین تصمیماتش وتو بشه باید هم قیمت سیب زمینی تعیین کنه.
دولتی که در فروش و واردات خودرو و تولید آن مستقیما ذینفع است باید از افزایش قیمت و افزایش تعرفه حمایت کند.
این قصه سر دراز دارد! هیچ ربطی هم به قومیت ندارد.
میلاد
۱۰ دی ۱۳۹۲حالا چرا تعرفه؟
تعرفه رو بردارن به جاش بنزین رو گرون کنند و کیفیتش رو استاندارد.
با تعیین تعرفه می خوان بگن ما خیلی بیش تر از اونی که تو کارخونه ماشین رو تولید کرده چیز حالیمونه :)
sina
۱۰ دی ۱۳۹۲سلام
ببخشید مگه همین الان تعرفه 95 الی 100% نیست ؟
این تعرفه جدید که ارزونتر میشه ؟ اینطوری نیست ؟
مثلا برای خودروی 2400 سی سی میشه 70%
اگر اشتباه میکنم یکی منو روشن کنه
ممنون
عضوی از قشر متوسط
۱۰ دی ۱۳۹۲تا اونجا که من خبر دارم تعرفه خودرو های زیر 2500 تا حالا 45 درصد بود و بالای 2500 فکر میکنم 75 به هر حال برای من یکی که مهم نیست.ما که فعلا تو مخارج همین 405 ش موندیم.خدمت دوستانی هم که بحث تعرفه و قیمت دلار رو میکنن باید عرض کنم موضوع فقط این نیست،فقط خودمون رو نبینیم.بخش زیادی از جامعه زیر خط فقر هستند.
درآمد قشر متوسط جامعه ما حتی از حداقل درآمد توی بعضی از کشورهای دیگه پایینتره!
با این وضعیت شما چه انتظاری دارید؟!
”این بحث اقتصادیه امیدوارم پدال حذفش نکنه”
yakan
۱۰ دی ۱۳۹۲شاید اطلاعات من کم باشه دوستان. اما لطفا شما بگین: اصلا خودرو 1000 سی سی یا حتی 1500 سی سی داریم؟ پس این یعنی تعرفه ها همه بالای 50 درصد. به به خوش به حال بعضیا
امیر
۱۰ دی ۱۳۹۲انگار کسی در این مملکت نمیخواد کشتار مردم در جاده ها توسط ارابه های مرگ
و الودگی چندین شهر کشور توسط خودروهای پر مصرف داخلی پایان یابد. ایا هشت
میلیارد دلار خسارت سالیانه توسط خودروسازان داخلی کم است؟امیدوارم این اقدام از سر نااگاهی باشد.!!
مسی
۱۰ دی ۱۳۹۲تف به ذات هرچی نامرده که فقط بلدن دهن ملت رو آسفالت کنن
سینا
۱۱ دی ۱۳۹۲وقتی خود رییس جمهور از این خودروهای ملی سوار نمی شه
باید گفت:
از حال غریق خبر ندارد آسوده که در کنار دریاست
پسر خوب
۱۱ دی ۱۳۹۲این 50% که از تعرفه های واردات خودرو گرفته میشه، کجا هزینه میشه؟!!!
درد اینجاست!
این صنعت خودروی ما شده لکه ننگ همه صنعت ما و همه رو تحت الشعاع قرار داده، تا کی باید ناز این بچه لوس رو بکشیم؟! چرا آزادش نمی کنیم تا خودشو بسازه؟!
نمی تونیم؟! چرا جاهای دیگه تونستیم؟! بخدا می تونیم…
ثبت نامي پشيمان در فرغون خودرو
۱۱ دی ۱۳۹۲ما تا کی باید بابت بی لیاقتی این آقایون هزینه بدیم
سیاست گذاری ها اصلا منطقی نیست به چی فکر می کنن من نمی دونم
Abbas
۱۱ دی ۱۳۹۲آقا شما فکر می کنید نمایندگان ما وقت و سوادش را دارد
که به این وب سایتها سر بزنند و بفهمد این ملت مخصوصا این جوانها چی میکشند
ما اگر این حمایتها را نخواهیم باید به کی بگیم
بابا برده داری که شاخ و دم ندارد فکر می کنید آزاد هستید و می توانید تصمیم بگیرید
کدام رفاه؟! کدام عدالت ؟! کدام … ؟!
ببخشید به مملکت و تمدن ما ر..ن ، زمانی از همه جای دنیا مثل آلمان، کره، دبی و … بلند می شدند میامدند ایران ؛ حالا چی ؟!
احمد
۱۱ دی ۱۳۹۲دریغ از عقل و منطق!!در حالیکه در اروپا سرانه خودرو سه برابر کشور
ماست ولی مصرف بنزین در کشور ما از اروپا بیشتر است. الودگی هوا و
ایست قلبی هم که روزنامه ها مرتب به ان اشاره میکنند.تا کی باید شاهد
بیخردی باشیم.تعرفه واردات را بیشتر میکنیم تا خودروسازان بی کیفیت
جولان دهند با ارابه های مرگ. پس چرا میگویید باید افزایش جمعیت دهیم!!
آرمان
۱۴ دی ۱۳۹۲جمعیت باید افزایش پیدا کنه تا اولا مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه بیشتری در کشور وجود داشته باشد، ثانیا با فوت دو تا سه نفر از هر خانواده بر اثر تصادف، یا عوارض آلودگی خودرو مثل سرطان سکته و .. آب از آب تکون نخوره.!
محسن
۱۱ دی ۱۳۹۲ماشین تو عکس اولی چیه اسمش؟ خیلی قشنگه
غمگین
۱۱ دی ۱۳۹۲این تویوتا کمری دوست عزیز
بهنام 04
۱۲ دی ۱۳۹۲کمری نیست تویوتا کورولا دوست عزیز.
مسی
۱۳ دی ۱۳۹۲این که روش نوشته “آتارا”
مجسن
۱۳ دی ۱۳۹۲کمری 2006 عزیزم
juve
۱۴ دی ۱۳۹۲نه کمری
نه کرولا
تویوتا آریون !
مهیار
۱۲ دی ۱۳۹۲تنها چیزی که مهم نیست متضرر شدن اکثریت جامعست چون منافع عده ی خاصی باید تامین بشه
siavash
۱۳ دی ۱۳۹۲میخوام 1 حسابی براتون بکنم ببینید با چه فلاکتی ماشین سولر می شیم تو ایران:
ماشین 2 برابر قیمت جهانی بنزین هم که قراره بشه 2000 تومن با این کیفیت آشغال در صورتیکه بنزین با بهترین کیفیت اروپا تحویل خلیج فارس نیم دلار یا 1400 تومانه تازه ما کشور نفت خیزم هستیم قراره بنزین آشغالو 2000 تومن بفروشن بهمون با ماشینایی که مصرف بنزینشون 3 برابر جهانیه و درآمد ملتی که حتی یک چهارم حداقل دستمزد جهانی نیست
پس ماشین 2 برابر قیمت جهانی بنزین 1/5 برابر قیمت جهانی مصرف بنزین 3 برابر جهانی و درآمد یک چهارم جهانی خداییش پراید خریدنم زیادمون نیست
اختلاف طبقاتی داره بیداد میکنه تهران خونه متری 23 میلیونی هم داره متری 2/5 میلیونی هم داره این یعنی چی کجای دنیا اینجوریه!!!
نظراتمو پاک نکنی پدال جان درددل بود!
علی
۱۴ دی ۱۳۹۲آقا از وقتی فرهنگمان عوض شده و دزدی شده زرنگی دیگه چه انتظاری دارید؟!
تو روز روشن جلوی خودتان هم با تغییر قانون قوانین بصورت رسمی دزدی می کنند
یادش بخیر ::: اگر رمان جذاب ” بادبادک باز” نوشته خالد حسینی – نویسنده توانای افغان و مقیم آمریکا- را خوانده باشید احتمالا با نویسنده این سطور هم نظرید که بیش از هر عبارت و دیالوگ دیگر دیدگاه پدر شخصیت اصلی داستان درباره ” دزدی” در یادها مانده است.
بیشتر کسانی که این داستان را خوانده اند آن بخش را بیش از هر قسمت دیگر در ذهن دارند چندان که در زمره باورهای آنان نشسته است:
« بابا گفت: فقط یک گناه وجود دارد. آن هم دزدی است. هر گناه دیگر هم نوعی دزدی است.می فهمی چه می گویم؟
مأیوسانه آرزو کردم کاش می فهمیدم و گفتم: نه، باباجون!
بابا گفت: اگر مردی را بکشی یک زندگی را می دزدی.حق زنش را از داشتن شوهر می دزدی. حق بچه هایش را از داشتن پدر می دزدی. وقتی دروغ می گویی حق کسی را از دانستن حقیقت می دزدی. وقتی تقلب می کنی حق را از انصاف می دزدی.می فهمی؟»
این روزها که تشت رسوایی تخلفات اداری و مالی منتسب به مدیریت سابق سازمان تامین اجتماعی از بام به زمین افتاده و عالمگیر شده می توان به مقایسه واکنش افکار عمومی و ابراز انزجار آنان در این موضوع خاص با رفتارهای دیگری که پیش از این و از او در زمینه های مختلف سر زده بود پرداخت و با خالد حسینی داستان نویس، هم داستانی کرد و گفت:” فقط یک گناه وجود دارد. آن هم دزدی است. گناهان دیگر هم نوعی دزدی است.”
چرا که وقتی روزنامه نگاری بی گناه به حبس می افتاد یا خطایی مرتکب شده بود اما شدت مجازات او با جرم تناسب نداشت نیز حقیقتی ربوده می شد.
اکنون هم وقتی درباره هدیه های غیر متعارف پرسیده می شود و در پاسخ می شنویم امری عادی و معمول بوده است باز انگار به سرمایه اعتماد عمومی دستبرد زده شده است.
این روزها دوباره رمان بادبادک باز را دست گرفته و می خوانم.
گویا حق با بابای امیر بود
پيمان
۱۶ دی ۱۳۹۲تصمیم دولت برای کاهش تعرفه واردات خودرو در سال ۹۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تصمیم دولت کاهش تعرفه واردات خودرو در سال ۹۳ برای ارتقاء کیفیت تولید داخل است، گفت:امیدوارم با تصویب کاهش تعرفه واردات خودرو قیمت محصولات داخلی نیز در بازار کاهش پیدا کند.
کمال الدین پیر مؤذن در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به اینکه براساس برخی از اخبار دولت در صدد کاهش تعرفه واردات خودرو در سال 93 است، اظهارداشت: بنده با این پیشنهاد به صورت جدی موافق هستم زیرا کاهش تعرفه واردات خودرو ضمن شکستن انحصار بازار، کمک قابل توجهی به تولید خودروهای با کیفیت در کشور خواهد کرد.
وی افزود: در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور به صورت انحصاری فعالیت می کند و امکان رقابت در این بازار وجود ندارد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که امیدوارم با تصویب کاهش تعرفه واردات خودرو قیمت محصولات داخلی نیز در سطح بازار کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی عدم استاندارد و کیفیت خودروهای تولید داخل مشکلات زیادی را برای مصرف کنندگان به وجود آورده است که باید برای حل این معضلات تدبیر مناسبی از سوی دولت اتخاذ شود.
با در نظر گرفتن این نکته که دولت دهم طی مصوبه ای در بهمن ماه سال 91 کاهش سالانه 5 درصدی تعرفه واردات خودرو را مصوب کرده بود و دولت یازدهم نیز در لایحه بودجه سال 93 درآمد 1164 میلیارد تومانی را از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است به نظر می رسد با توجه به افزایش تعرفه واردات خودروهای دارای حجم موتور بیش از 2500 سی سی به 140 درصد و نیز کاهش تعرفه واردات سایر خودروها به 40 درصد طی سال جاری، پیشنهاد دولت برای سال آینده کاهش تعرفه واردات خودرو باشد.
حسین
۱ بهمن ۱۳۹۲سلام خدمت دوستان عزیز،
دو روز پیش از بی پولی و نیاز به ماشین ناچار شدم به خریدن پراید فکر کنم که البته چیزی نمونده بود بخرم که یه سری مشکلات دیگه پیش اومد و نرسید ماشین مد نظرم رو بخرم،منی که تو تمام عمرم میگفتم پراید نمیخرم،و حتی از روندت این ماشین یه جورایی میترسم،ولی حالا تصمیم گرفتم باز هم صبر کنم که یا ارزون بشه یا پول بیشتری جور کنم و یه ماشین بهتر بگیرم،نا گفته نماند از بچگی پژو پدرم زیر پام بود و تا حالا پراید نداشتیم گرچه همون هم بخاطر نبود قطعات و تعرفه بالا ناچاریم سوار شیم
دم همه کسانی که این وضعیتو مثل من تحمل کردن و داشتن که بخرن و نخریدن گرم