ایسنا: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: معاینه فنی خودروهای سواری تحت مدیریت وزارت کشور، در قالب سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی) و بدون دخالت انسانی انجام میشود و طی دو، سه سال گذشته، اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلبها و تخلفات در این کارگروه انجام شده است.
وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به معاینه فنی خودروهای سنگین تصریح کرد: معاینه فنی خودروهای سنگین در اختیار وزارت راه است که هنوز به سامانه سیمفا متصل نشده و اختلافاتی در این مورد وجود دارد؛ در فرآیند معاینه فنی خودروهای سبک، خطای انسانی به چشم نمیآید، چون فرآیند معاینه به شکل مکانیزه و اتوماتیک است.
به گفته حسینی، در مورد معاینه فنی دیزلها هنوز نگرانیهای جدی وجود دارد، چون شیوه آزمون آلایندگی دیزلها نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا به این شکل است که باید آلودگی از اگزوز دیزل اندازهگیری شود. وی گفت: هنگام تستگیری خودروی سنگین، راننده باید پدال گاز را تا انتها و با شدت فشار دهد، بااینحال برخی میدانند چطور گاز دهند تا معاینه فنی را پاس کنند. حسینی افزود: به همین دلیل بسیاری از خودروهای سنگین با وجود داشتن برگه معاینه فنی، دودزا هستند و این به آن معناست که در اجرای آزمون معاینه فنی دیزل یا خطای انسانی صورت گرفته یا تقلب و تخلف شده است.
me84
۲۸ آبان ۱۳۹۷.
من نمیدونم آخه کامیون 40 سال پیش رو چیشو میخوان معاینه کنن؟
مگه چیزی ازش باقی مونده که بخوان معاینه کنن؟
موتوری که 40 ساله تو این آب و هوا پیرش دراومده، حتی استانداردهای 40 سال پیش همون کارخونه رو هم نمیتونه پاس کنه. الان چجوری به اینا مهر تایید میزنن خدا میدونه.
اینجا هر 4 چرخی که راه میره وسیله نقلیه بحساب میاد.
مجید
۲۸ آبان ۱۳۹۷راستش تو خودروهای سبک هم تقلب میشه چه برسه سنگین!!!من شمال کشور زندگی میکنم و این فصل پر از ماشین سنگینه به خاطر مرکبات ولی اکثرشون حتی از لحاظ ظاهری (چراغ ها و اینه ها و لاستیک ها و غیره) سالم نیستن چه برسه از لحاظ فنی و الایندگی!!!!!!جالبه خیلی ها که بومی هستن با پارتی بازی و رشوه هم معاینه فنی میگیرن و هم پلیس رو دور میزنن!
vahid evo
۲۸ آبان ۱۳۹۷اصن اون دستگاه تست آلایندگی که لوله شو میزارن تو اگزوز خاموشه?
Abbas lsx/ltx
۲۸ آبان ۱۳۹۷معاینه فنی کجا بود!
یه سی چهل تومن بذار تو جیب یارو
بهترین معاینه رو برات رد میکنه
Mehran
۲۸ آبان ۱۳۹۷وقتی کشور دچار تحریم هست و یک ماک جنگی صد میلیون ارزش داره چگونه میشه کامیون فرسوده رو از رده خارج کرد؟ ضمن اینکه با این بیکاری و شرایط اقتصادی مردم حق دارن که قانون رو دور بزنن! البته معاینه فنی بیشتر با هدف درآمدزایی هست نه حل مشکل مردم و آلودگی!
Hamed
۲۸ آبان ۱۳۹۷واقعاً تیتر خبر دیگه تو کشوری مثل ایران جای علامت تجب نداره
فاتحه مملکتی که دروغ و تقلب تو گوشت و استخونش نفوذ کرده باید خیلی قبل تر از اینا خونده میشد
M3csl
۲۸ آبان ۱۳۹۷چه دلیل مزخرفی آورده طرف واسه توجیه تقلب!!!
بعضی از راننده ها بلدن چطوری گاز بدن ک تو معاینه فنی قبول بشن!!!!
خوب یه مسئول از معاینه فنی بشینه پشت فرمون طبق اصول و استاندارد خودتون گاز بده!!!
همینم بلد نیستین!!!!
Sajjad
۲۸ آبان ۱۳۹۷خارج از این بحثا
ماک های چند ده سال پیش هنوز دارن بوژی کشی میکنن!
درسته زوالشون در رفته ولی هنوز توی بوژی کشی خیلی سر تر از کشنده های الان هستن ( یه سری fh 750 جفت محور سبز رنگ (لجنی) هم هست که فکر کنم برای صنایع دفاع باشن، اوناهم کشنده های خوبی هستن.)
Abbas lsx/ltx
۲۸ آبان ۱۳۹۷سجاد داداش اونا 750 نیستن
اونا 610 هستن و توانایی بالایی هم دارن
ali853
۲۸ آبان ۱۳۹۷با آلایندگی و اینا کاری ندارم ولی از نظر کارایی و نان دهی به راننده ،خیلی از این کامیون های چینی و روسی سر ترن.از هرکی ک تو این کاره بپرسین قشنگ توضیح میده .ولی ای کاش جدید همین قدیمیا رو دسترسی داشتیم…..
محمد
۲۸ آبان ۱۳۹۷معاینه فنی تلکه کردن مردمه…
emad1990
۲۹ آبان ۱۳۹۷معاینه فنی=اخذ شیتیل از جیب مردم