تولید انواع خودرو در خرداد ماه بر اساس جدیدترین آمارهای به دست آمده ۳۹.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
بر این اساس خرداد ماه امسال مجموعا ۵۳ هزار و ۷۲۳ دستگاه انواع خودرو تولید شد که این تعداد در مقایسه با تولید ۸۸ هزار و ۴۹۵ دستگاهی سال گذشته افت ۳۹.۳ درصدی دارد.
در این مدت تولید انواع خودروی سواری نیز با افت ۳۵.۷ درصدی از ۷۳ هزار و ۳۶۲ دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به ۴۷ هزار و ۱۴۶ دستگاه کاهش یافته است.
تولید انواع وانت نیز با کاهش ۵۵.۲ درصدی از ۱۲ هزار و ۹۴۳ دستگاه به ۵۸۰۲ دستگاه رسیده است.
خرداد ماه امسال تولید انواع مینیبوس، میدلباس و اتوبوس نیز با افت ۵۵.۸ درصدی از ۱۴۷ دستگاه در خرداد ماه سال ۹۱ به ۶۵ دستگاه کاهش یافته است.
تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز از ۲۰۴۳ دستگاه به ۷۱۰ دستگاه رسیده که نشان دهنده افت ۶۵.۲ درصدی تولید این محصولات است.
در سه ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با افت ۵۱.۴ درصدی از ۲۵۱ هزار و ۱۹۷ دستگاه در سه ماهه نخست سال ۹۱ به ۱۲۲ هزار و ۱۸ دستگاه کاهش یافته است.
خرداد ماه امسال تولید انواع خودروهای سواری در ایران خودرو ۵۱.۷ درصد، پارس خودرو ۵۴.۴ درصد، خودروسازی راین ۱۰۰ درصد، خودروسازی مدیران ۴۸.۸ درصد و کرمان موتور ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع سواری در شرکتهای سایپا ۱۱.۲ درصد و گروه بهمن ۲۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
منبع : تین نیوز
حسین
۱۸ تیر ۱۳۹۲خدا کنه همشون ورشکست کنن هممون راحت شیم.
سعید
۱۸ تیر ۱۳۹۲آمین
رضا
۱۸ تیر ۱۳۹۲خدا از دهنت بشنوه!!!
الهی آمین
feri 007
۱۸ تیر ۱۳۹۲درسته آمار فروششون اومده پایین ولی چون قیمتا رفته بالا ضرر نکردن… تازه اینجوری خیلی هم خوشحال شدن… چون به لطف وجود ملت همیشه در صحنه با تولید و زحمت کمتر به همون اندازه سود کردن!!!
حالا هی بیا بگو عزیزم… گلم… مهربونم… فدات شم… آخه چرا بازم میری از اینا فرغوناشونو میخری؟!؟!؟!
اینقدر این حرفارو تکرار کردیم که به قولی مثل آب در هاون کوبیدن شده… آخه لامصب اگه آبم بود تا حالا بخار شده بود ولی این ملتی که من میبینم….آه بگذریم!!!!
علی
۱۸ تیر ۱۳۹۲کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد:
تأثیرگذاری تحریم ها بر روی برخی قطعات خاص
پرشین خودرو: کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: بزرگترین تحدید تحریم ها برای صنعت خودروسازی مربوط به سیستم سوخت رسانی و سامانه مدیریت هوشمند خودروها است.
علی جزایری در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر کشور ما در زمینه سیستم سوخت رسانی، سامانه مدیریت هوشمند و توربوشارژ خودروها به خودکفایی نرسیده و در آینده نزدیک نیز توان داخلی سازی آنها را نخواهد داشت لذا بیشترین تأثیر تحریم ها در این قطعات خواهد بود.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اعمال تحریم های جدید، خودروسازان توان تولید خودرو با استاندارد یورو 4 را ندارند و این امکان وجود دارد که جهت ادامه فعالیت ناگزیر به تولید مجدد خودروهای کاربراتوری شوند.
این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: در صورت جدی بودن تحریم ها و درگیر شدن سامانه های یاد شده در تحریم ها امکان تولید خودرو با کیفیت در کشور وجود نخواهد داشت.
وی متذکر شد: هم اکنون عمده قطعات خودرو داخلی سازی شده است و یا تحت لیسانس تولید می شوند اما تنها مالکیت معنوی تعداد محدودی از خودروها را در اختیار داریم و این امکان وجود دارد که خودروهای تحت لیسانس نیز تحت تأثیر تحریم ها قرار گیرند.
وی همچنین اظهار داشت: آمریکا طی چند سال اخیر سرمایه گذاری خود را در شرکت های مختلف خودروسازی و قطعه سازی آغاز کرده تا بیشترین میزان فشار را بر صنعت خودروسازی ما وارد سازد و در این راستا شرکت هایی که با کشور ما رابطه داشتند نیز متضرر خواهند شد.
جزایری در پایان در خصوص تأثیر تحریم ها بر قیمت خودرو خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان تولید خودرو به طرز چشمگیری کاهش یافته است لذا بایستی تولیدی وجود داشته باشد تا بتوان راجع به تأثیر تحریم ها بر قیمت خودرو صحبت کرد.
حسین
۱۸ تیر ۱۳۹۲متاسفانه من دیدم بعضی از مسئولین با اطلاع گفتند فلان چیز پیشرفته است و یا صرفه نداره و در نتیجه از خارج وارد میکنند!!!
مسئولین کله گنده ها!!!!!!!
حسین
۱۸ تیر ۱۳۹۲متاسفانه من دیدم بعضی از مسئولین با اطلاع گفتند فلان چیز پیشرفته است و یا صرفه نداره و در نتیجه از خارج وارد میکنند!!!
مسئولین کله گنده ها!!!!!!!
در صورتی که این طور نیست و یا الان هست یا قبلا بوده و به خاطر واردات ورشکست شده!!
اشكان
۱۹ تیر ۱۳۹۲الهی امین یا رب العالمین
علی
۱۹ تیر ۱۳۹۲از خودروهای ثبت نامی چه خبر؟
پیشفروش در دولت احمدینژاد؛ تحویل در دولت روحانی!
پرشین خودرو: این نگرانی وجود دارد که خودروسازان با حجم بالای پیشفروش به مشتریان بیش از ظرفیت تولید، دولت آینده را در ابتدای کار با حجم عظیم مطالبه مردمی روبرو سازند که 70 تا 80 درصد قیمت خودرو را در زمان ثبتنام پرداخت کرده و از دولت جدید انتظار تحویل خودرو دارند.
به گزارش «پرشین خودرو»، خودروسازان بزرگ کشور که در سالهای گذشته هیچگاه تمایلی به پیشفروش قطعی محصولات خود نداشتند، در روزهای پایانی دولت احمدینژاد اقدام به پیشفروش خودرو با قیمت قطعی کردهاند به طوری که زمان تحویل آنها در دولت یازدهم خواهد بود.
در حالی که تراز مالی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به علت کاهش شدید تولید در یک سال اخیر به شدت منفی شده و با ادامه شرایط فعلی، دولت احمدینژاد خودروسازان را با بحران شدید به دولت روحانی تحویل خواهد داد؛ گویا مدیران خودرویی برای رهایی از این وضعیت، دست به ترفندی قابل تامل زدهاند.
شرکت ایرانخودرو در اقدامی نادر از این هفته اقدام به پیشفروش محصولات خود با قیمت قطعی کرده است. بنابر اعلام معاون فروش ایرانخودرو، این شرکت شرایطی فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند هر محصولی را که میخواهند، به صورت پیشفروش قطعی از طریق نمایندگیهای مجاز شرکت در سرتاسر کشور اقدام کنند.
بدین ترتیب، متقاضیان با انتخاب نوع و قیمت خودرو، دغدغهای از نظر نامشخص بودن قیمت خودرو تا زمان تحویل نخواهند داشت.
به گزارش مشرق، طبق اعلام ایرانخودرو، خودروهایی چون انواع مدلهای پژو 405، پژو پارس و سمند با قیمت نهایی قطعی به صورت پیشفروش عرضه شده که زمان تحویل آنها شهریور و مهر امسال خواهد بود.
مشتریان باید بخش اعظم قیمت خودرو را به هنگام ثبتنام پرداخت کنند و باقیمانده را در زمان تحویل بپردازند.
نکته قابل تامل آن است که روال کنونی پیشفروش خودروها بر خلاف رویه سالهای اخیر خودروسازان است که هیچگاه در پیشفروش محصولات خود، قیمت نهایی را اعلام نمیکردند و از مشتری تعهد میگرفتند که مابهالتفاوت قیمت خودرو را به نرخ روز تحویل، محاسبه خواهند کرد.
علی
۱۹ تیر ۱۳۹۲مافیای قدرت و ثروت پشت پرده صنعت خودروسازی
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: پشست پرده صنعت خودروسازی در ایران مافیای قدرت و ثروت وجود دارد.
مددی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها مرجع قانونگذاری در رابطه با مکانیزم قیمت گذاری از نظر جایگاه، شورای رقابت و تمام مصوبات آن نیز کارشناسی شده است و منافع ملی و مردم نیز در نظر گرفته شده است، گفت: اما متاسفانه خودروسازان تمکین نمی کنند و مشکلات عدیده ای برای مردم فراهم شده است.
به گزارش خانه ملت، وی در پاسخ به این سوال که بسیاری معتقدند شورای رقابت باید بعد از تهیه دستورالعمل، آن را به سازمان حمایت ابلاغ می کرد، گفت: شورای رقابت در هر صورت مکانیزم قمت گذاری را تعیین کرده است و سازمان حمایت و خودروسازان نیز باید این را اعمال می کردند اما نمی توانند مسئله را حل کنند بلکه صوررت مسئله را پاک می کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه خودروسازان دستورالعلمل را اعمال نمی کنند و نمی خواهند قانونی عمل کنند، افزود: شورای رقابت فقط قیمت گذاری می کند و نظارت بر عهده شورای رقابت نیست بلکه نهادهای نظارتی باید بر قیمت خودروها نظارت داشته باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: به اعتقاد من دولت نتوانسته بازار را کنترل کند و واقعا این موضوع از دست دولت خارج شده است.
tomcat
۱۸ تیر ۱۳۹۲تو اکراین که بودم توصیه میکردن که بدترین و بی رحم ترین مافیای دنیا اینجاس و به کسی اعتماد نکنید!
مافیا ندیدن اونا !!! همون ۴ تا عن هم که تولید میشه میره دست دلال
حسین
۱۸ تیر ۱۳۹۲این یعنی از ماه پیش بیشتر تولید شده??
هر گی از این خبر ناراحته لایک کنه و عکس!!
حسین
۱۸ تیر ۱۳۹۲فکر نمیکردم حتی 5 نفر هم از این که تولید از ماه پیش افزایش داشته خوشحال بشن!!ولی شدن!!!
tomcat
۱۸ تیر ۱۳۹۲افزایش تولید و برابری عرضه و تقاضا ینی کاهش و کنترل و ثبات قیمت
ساده ترین اصل اقتصاد
moein
۱۸ تیر ۱۳۹۲بهتره بگیم 53 هزار و 723 عدد آهن پاره به درد نخور تولید شده تا بخواییم اسمش رو بذاریم خودرو!!!!!
بیچاره ما که افتادیم گیر یه مشت مفت خور که همه چی رو زیر پا میذارن و از همه چی میزنن تو هر زمینه ای تا فقط به منفعت خودشون برسن :(
YONES
۱۸ تیر ۱۳۹۲انشاالله ساقط بشن همشون ملت نفس راحت بکشه یکم.
روزانه 50 نفر فقط با پراید تو تصادفات معمولی تو کشور کشته میشن واقعا خاک بر سر این سایپا با این ماشینای تخیلیش.
HASSANBMW
۱۸ تیر ۱۳۹۲الان مدیران سایپا به خودشون می بالند که چه شرکت خوبی بودن که افزایش فروش داشتند!!!
واقعا خنده داره!!!
aryamehr
۱۸ تیر ۱۳۹۲تا وقتی امثال مسیح(پیامبر مسیح نه اون که مخالف همه بود تو نظرات) تو ایران هست به دشمن نیازی نیست من که هر روز تقریبا دارم ماشین صفر میبینم تو خیابون اینم اتحاد ایرانی
VAHID JINPACHI
۱۸ تیر ۱۳۹۲دیدم که مسیح جان چطوری پوز ما را به خاک مالید؟؟؟
پس کجا رفت نظرات این حاجی مون؟؟؟؟؟؟؟
اقا مسیح دیدم تحریم ها اثر ندارددددددددددددددددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
مسیح
۱۸ تیر ۱۳۹۲خیلی با مزه ای!
VAHID JINPACHI
۱۹ تیر ۱۳۹۲تو هم خیلی با هوشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
fleetwood
۱۸ تیر ۱۳۹۲سلام بر همه ، دوستان آمار ایران خودرو و سایپا اولا معلوم نیست که راست باشه ثانیا اگر هم حقیقت داشته باشه اینا اینقدر پدر…. هستند که آمار تولید را میارن پایین تا قیمتها بشه مثل قبل و حتی بدتر یعنی پژو 405 را بخریم 32 ملیون
مسعود
۱۹ تیر ۱۳۹۲به اینا باشه پژو ۴۰۵ رو صد میلیون هم غالب ملت همیشه در صحنه کنن تازه مى گن صنعت خودروسازى از حاشیه ى زیان خارج شده وقسمت جالبش اینه که طبق معمول ما ملت همچنان همیشه در صحنه و مشت به دهان استکبار کووووب بدو بدو مى ریم ثبت نام مى کنیم که یه وقت خداى نخواسته زبونم لال از قافله این همه استکبار ستیزى عقب نمونیم
agha javad
۲۱ تیر ۱۳۹۲هههههههههههههههههههههههههههههههههههه!!!! تا ورشکستگی هرچه زودتره این جماعت خون تو شیشه کن طرح 70میلیون صلوات اجرا شده! هرکی یه گوششو بگیره ایشالله هرچی زودتر راحت شیم…….
اشکان
۲۴ تیر ۱۳۹۲قبل از هر چیز باید مردم همت بکنن در اروپا چیزی اگه قرون میشه مردم اینقدر نمیخرن تا تولید کننده مجبور میشه قیمت را پایین بیاره. حالا تو کشور ما کافی یه چیزی قرون بشه مرد صف می بندند آخه یکی نیست بگه که اگه یه ماه ماشین سوار نشین مگه چه اتفاقی میافته. انشاالله هرچه زودتر ورشکست بشن تا خیال همه مردم راحت بشن.دو هفته پیش دایی و زن داییم هر دو به خاطر ماشین های مزخرف سرکت سایپا جونشون را از دست دادن.شرکت های ماشین سازی ورشکست بشن یه آمین از ته دل بگید.