به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، شرکتهای خودروسازی داخلی فهرست پیشنهادی قیمتهای جدید خود را به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ارائه داده و منتظر پاسخ نهایی کمیته قیمت گذاری این سازمان هستند. افزایشی که به نظر نمی رسد این سازمان در برابر آن مقاومتی از خود نشان دهد. خودروسازان این بار دست روی نرخ ارز و نوسان شدید آن گذاشتهاند و میگویند چون نرخ ارز افزایش یافته و هنوز هم برخی قطعات از خارج تامین میشوند، قیمت خودروها نیز باید افزایشی شدید یابد!

گفته میشود خودروسازان خواستار افزایش قیمتی یک تا نزدیک ۱۰ میلیون تومان در محصولاتشان شدهاند، که البته بیشترین تغییرات حول و حوش چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بیشتر محصولاتی که خودروسازان دست روی افزایش قیمت میلیونی آنها گذاشتهاند، وابسته به قطعات وارداتی هستند و ارزبری بیشتری دارند.
خودروسازان نیز با استناد به این موضوع میخواهند قیمت محصولات ارزبر خود را در حد چند میلیون افزایش دهند. البته در بین خودروهایی که پیشنهاد افزایش قیمت آنها به سازمان حمایت ارائه شده، محصولاتی فاقد ارزبری نیز به چشم میآیند، که باید از خودروسازان پرسید استدلالشان برای گران کردن آنها چیست.
اگرچه برای بسیاری از مشتریان افزایش قیمت خودروهای داخلی به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل هضم نیست، اما خودروسازان نیز میگویند در شرایط فعلی که هزینههای تولید رشد زیادی کرده، چارهای جز گران شدن خودرو نیست. البته این اولین باری نیست که خودروسازان با استناد به رشد هزینههای تولید خواستار افزایش قیمت محصولات خود میشوند، چه آنکه پیشتر نیز سازمان حمایت با توجه به همین موضوع با افزایش قیمت خودروها موافقت کرده است.
هزینه تولیدی که خودروسازان به آن استناد میکنند شامل موارد مختلفی میشود که از جمله مهمترین آنها میتوان به نوسان نرخ ارز، اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانهها، تورم عمومی و محدودیتهای بینالمللی اشاره کرد. از دید خودروسازان، هر یک از اینها اثر خاص خود را بر رشد هزینه تولید و در نهایت قیمت خودرو گذاشته و میگذارند؛ بنابراین دولت باید در عوض آنها با افزایش قیمتها موافقت کند.

خودروسازان البته کلا دخالت دولت در قیمتگذاری خودرو را قبول نداشته و میگویند: این کار خلاف اصول اقتصادی و قوانین موجود است و باید خودروساز در تعیین قیمت محصولاتش آزاد باشد. به گفته آنها، در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی متناسب با هزینههای تولیدشان نیست و توازنی بین این دو وجود ندارد، بنابراین قیمتها باید همان طور که هزینههای تولید رشد میکند، بالا برود.
این در حالی است که دولت به هیچ وجه زیر بار آزادسازی قیمت خودرو نمیرود و تنها به خودروسازان این اجازه را داده که قیمت محصولاتشان را با هماهنگی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزایش بدهند. در حال حاضر نیز روند کار به این گونه است که خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را به کمیته قیمتگذاری سازمان حمایت ارائه میکنند و اگر مستنداتشان قانعکننده باشد، با درخواست آنها موافقت خواهد شد.
این روش البته سالها پیش نیز به اجرا در میآمد و کمیته قیمتگذاری فعالیت امروز خود را آن زمان نیز داشت، اما در دوران وزارت علیرضا طهماسبی (اولین وزیر صنایع و معادن دولت نهم) این کمیته عملا منحل و خودروسازان تقریبا امکان دخالت در قیمتگذاری محصولات شان را از دست دادند. غیرفعال شدن کمیته قیمتگذاری حدود پنج سال طول کشید، تا آنکه غضنفری به وزارت صنایع و معادن آمد و خودروسازان به احیای دوباره کمیته مذکور امیدوار شدند.
وی از همان ابتدا که سرپرست وزارت صنایع و معادن شد، تلویحا از آزادسازی قیمت خودرو دفاع کرد و بعدها که وزارتخانههای صنایع و بازرگانی ادغام شدند و او در راس وزارتخانه جدید (وزارت صنعت، معدن و تجارت) قرار گرفت، کمیته قیمتگذاری را احیا کرد. احیای کمیته قیمتگذاری همان و هجوم خودروسازان به سازمان حمایت برای افزایش قیمتها همان. حالا که بیش از یک سال از احیای کمیته قیمتگذاری میگذرد، خودروسازان در چند مورد موفق به افزایش قیمت محصولات شان شده اند و حالا این بار به بهانه نرخ ارز میخواهند قیمتها را افزایش بدهند.
در حال حاضر یورو و دلار دو واحد پولی اصلی برای تامین قطعات خودروسازی کشور به شمار میروند و اتفاقا افزایش قیمتی شدید را نیز طی یکی دو ماه گذشته به خود دیدهاند. در حال حاضر یورو به عنوان واحد پولی که قطعات خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ و مگان به واسطه آن تامین میشوند، قیمتی حدود سه هزار و ۳۵۰ تومان دارد، حال آنکه تندر-۹۰ قرار بود با یوروی ۷۰۰ تومانی تولید شود.
وضعیت دلار نیز این روزها بسیار آشفته شده و برخی خودروها که به واسطه این واحد پولی قطعات شان تامین میشود، با رشد هزینه تولید روبهرو شده اند. به گفته خودروسازان، بحث فقط بحث تامین قطعه نیست، بلکه تامین مواد اولیه نیز متاثر از تغییرات ارزی است. برخی کارشناسان عنوان میکنند در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از مواد اولیه موردنیاز صنعت خودرو در داخل تامین میشود و ۷۰ درصد باقیمانده وارداتی است و طبعا ارزبری دارد.
اما ببینیم خودروسازان چه قیمت هایی را برای محصولات خود در نظر گرفته و به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ارائه کردهاند. به گفته منابع آگاه، ایران خودروییها برای محصولاتی مانند پژو ۲۰۶، تندر L90، سمند، پژو ۴۰۵ و پارس درخواست افزایش قیمت داده اند که در این بین، تندر L90 بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است.
تندرL90 البته در پارس خودرو هم به تولید میرسد و خودروسازان قصد دارند مدل E2 این خودرو را حدود چهار میلیون تومان گران کنند و قیمت نوع E1 آن را نیز همین حول و حوش افزایش دهند. همچنین ایران خودروییها برای پژو ۲۰۶ نیز افزایشی ۳.۵ میلیون تومانی را در نظر گرفتهاند و پژو ۲۰۷ نیز همین حدود تغییر قیمت خواهد داشت. آن طور که مدیرفروش ایران خودرو تاکید کرده، قیمت رانا هم به زودی نهایی و دعوت نامههای آن برای ثبتنامکنندگان ارسال خواهد.
منبع: دنیای اقتصاد
وکیل
۱۹ مهر ۱۳۹۱سلام بر برادران […]خودرو خسته نباشید.امر دیگری نیست. چوب دیگه ای ندارین توی آستین این ملت بکنین. بابا چرا همش ما از شما حمایت کنیم . چرا یه بار شما هم داز ما حمایت نمیکنین. رانای 15 میلیونی را نوشتن شده 22 تومان. آخه یکی نیست بگه ایران خودرو عزیز حق این ملتی که سرمایه اولیه تولید این خودرو را ثبت نام شدگان پرداخت کردند200 میلیارد تومانشو چرا اینقدر این مردمو نفهم فرض کردید . آقای […] آخه یه ذره هم توی فکر این مردم باشین. شما توی قیامت چه جور پاسخ میدین. ما که 8 ماهه برا رانا ثبت نام کردیم .وشما هم خط تولیدتون رو با پول ماها راه انداختید خدا رو خوش میاد الان ما باید 11500 دیگه بدیم تا شما راحت شین……؟ اگه بخاطر حرفهای رهبر انقلاب که فرمود حمایت از سرمایه داخلی، نبود همین فردا پولمو از ایران خودرو بابت ثبت نام رانا پس میگرفتم. البته اگه قبول میکردن که من اصلا پولی پرداخت کرده ام .
؟
۴ آذر ۱۳۹۱باید حمایت کرد زیادشو رفتیم 100 سال مونده
سایپا یا ایران خودرو چی کم دارن ؟ برین تو سایتاشون کف میکنین
http://www.saipayadak.org
آسایش با محصولات سایپا
تیبا SL
تیبا LX
تیبا SX
تیبا EX بدلیل هزینه و امکانات بالا و مشتری مداری تولید نمی شود
سایپا 132 ST
سایپا 132 SL
سایپا 132 SX
سایپا 132 LX
سایپا 132 EX
سایپا 131 ST
سایپا 131 LX
سایپا 131 SL
سایپا 131 SX
سایپا 131 EX
سایپا 111 ST
سایپا 111 LX
سایپا 111 SL
سایپا 111 SX
سایپا 111 EX
1. ST عادی بدون هیدرولیک و ای بی اس
2. LX عادی با هیدرولیک بدون ای بی اس
3. SL بدون هیدرولیک با ای بی اس
4. SX با هیدرولیک و با ای بی اس
5. EX فول آپشن باهیدرولیک و ای بی اس و ایربگ(کیسه هوای ایمنی)
توضیحات ***
مغایرت مشخصات با خودروی تحویلی وجود دارد
ملاک خودروی تحویلی پس از تصادف است .
دارای کارت 6 ستاره مشکی و خدمات دفن در محل رایگان
ali
۱۹ مهر ۱۳۹۱اقا هرکی هرکی شده دیگه اینم دلیلش کجای دنیا دیدی شرکت خودرو سازی بیاد مزایده بذاره قیمت کارشناسی ماشینای کارکرده مصرف شده خودشو از قیمت ماشین صفر خودش بیشتر باشه بیا پارس خودرو ببین
تیانا صفر قیمت شرکت حدود85000000نومان
تیاناکارکرد1000 قیمت کارشناسی85000000تومان0+5درصدارزش افزوده0+3درصدمالیات0+هزینه بیمه ثالث 0+000که به عبارتی بیافته حدود95000000تومان !!!!!!!!میتونید برید ببینید.
آههههههههههههای کسی نیست جواب بده!
مردمم که ایول میرن میخرن 100000000تومان!!!!!
احتمالا سیبیلای کارشناسو خوب چرب کردن ها
یک ایرانی مسلمون
۱۹ مهر ۱۳۹۱فکر کن واردات خودرو آزاد باشه مثلا آخرین مدل هیوندا باقیمت 24هزاد دلار بتونی بخری. اونوقت قیافه ی مدیران خودرویی ما دیدنی میشه.
فعلا که بر خر مراد سوارن و ککشون هم نمیگزه سر ملت بدبخت چی داره میاد.
گهی زین به پشت و گهی پشت بزین برادر.
روزبه
۲۰ مهر ۱۳۹۱بابا با دلار 3500 چی میکنی؟؟!!
میلاد
۲۱ مهر ۱۳۹۱دلت خوشه با دلار 4000 تومن
مسعود
۱۵ آبان ۱۳۹۱در تایید گفته این دوستومون طرف مردم را ((جیگر)) فرض کرده تعرفه رو صفر کنید قیمت خودرو رو هم آزاد اعلام کنید ببینم یک ماهه ورشکست میشید یا نه!!
سعید
۱۹ مهر ۱۳۹۱در مورد کسایی که پیش خرید کردن واقعا داره ظلم می شه . پول ماها چند ماهی است که دستشون است . حالا می خوان خودرو رو به خاطر افزایش دلار گرونتر بفروشن .اگه سر یه سوزن انصاف داشتین می فهمیدین که ما هم اگه با پولی که دست شما داشتیم دلار خریده بودیم کلی سود کرده بودیم . ما چرا باید تاوان کاهش ارزش پول کشور رو بدیم ؟ مگه حقوق من کارمند زیاد شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مصرف کننده چه گناهی داره که باید ماشن بی کیفیت شما رو با قیمت خیلی غیر واقعی بخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از اول سال چند بار خودرو گرون شده ؟؟؟؟؟؟ یعنی برای خرید یه خودرو هم امنیت نداری . معلوم نیست 2 ماه دیکه چه قیمتی می شه ؟ شرم آور
ساسان
۱۹ مهر ۱۳۹۱اگه راست می گن تعرفه واردات خودرو رو بردارن . این خودروسازهای داخلی هم بشینن تولید کنن با هر قیمتی هم که خواستن بفروشن . ببینن کی می خره ؟؟؟؟؟؟ والا خجالت داره امسال تا حالا 2 بار گرون کردن . طرف درامدش ثابت مونده . تمام هزینه های زندگیش چند برابر شده حالا باید واسه ماشینی که چند ماه قبل ثبت نام کرده 4 تومن دیگه هم اضافه تر بده . وای بر شما .وای بر شما
هیچ کس
۱۹ مهر ۱۳۹۱همه دنیا کیفیت ماشینا افزایش پیدا کرده و قیمتا تغییری نکرده؛اما حالا اینجا هر روز بی کیفیت تر و گرون تر از دیروز…
واقعا خجالت نمی کشن با این ماشیناشون
mojtaba
۲۰ مهر ۱۳۹۱واقعا” نمی دونم با این وضعیت به کجا می رسیم!!!
ما یک مگان برج 4 ثبت نام کردیم با قیمت پایه 37 م 20م دادیم حالا که بعد 6-7 ماه می خوان بدن دبه کردن قیمتها زیاد شده شما به جای 17م باید 24/600 بدین یعنی 7/600 اضافه.
وافعا” دستشون درد نکنه
ali
۲۰ مهر ۱۳۹۱مطمئن باشید که اگه خودروسازها ورشکست نشن نمایندگیهای فروش خودرو ورشکست میشن چون فروششون اومده پایین تو6ماه اول پارسال 600تا فروختیم اما 6ماه اول امسال100تا اونم بیچاره ها 80درصدشون خودرو اسقاطی داشتن یا وام 7میلیونی که مجبورن ماشین بخرن گارانتی هم که هیچ قطعه ای ندارند بدن نمایندگیها جز آشغال که نبسته رو ماشین معلومه کار نمیکنه.
SUNMARTIN
۲۱ مهر ۱۳۹۱من به یه نقطه ای رسیدم که شاید شما هم بهش فکر کنید : کلا هممون سرکاریم ف، نشستن از صبح تا شب نقشه میکشن چطور میشه قیمت ها رو بالاتر برد و چی ارزونه که برن سراغش و واسش نرخ جدید اعلام کنن ، عصن بعید نیست کار گروهی برای یافتن کالا هایی که قیمتشون کمتر تغییر کرده باشه تشکیل داده باشن؟؟
میلاد
۲۱ مهر ۱۳۹۱ما یک تندر 90e2 سری اول خریدیم 10 ملیون حالا که بد نیست میفروشیم 20ملیون
امیر
۲۲ مهر ۱۳۹۱من که حاضرم خودرو خارجی با دلار5000تومنی بخرم اما آشغالای این دزدا رو نخرم>یک ال90 ای2 داشتم تصادف کردم داغون شد خودمم سرم خورد توی شیشه کمر بندش درست عمل نکرده بود-ایر بگاشم خواب بودند.شاید دروغ گفته بودن ایر بگ گذاشتن
sunmartin
۲۷ مهر ۱۳۹۱خبر جدید اینه که آهن پاره سازان بازهم در خواست افزایش قیمت رو میخوان به یار غار و حامی همیشگیشون تقدیم کنند و جالب اینجاس که زمزمه هایی از افزایش مجدد قیمت در راه است و از همه مضحک تر این که: هنوز از افزایش نجومی قیمت 10 روز بیشتر نگزشته به این خبر توجه کنید : “به گزراش «پرشین خودرو»، سازمان حمایت (از آهن پار سازان)10 روز پیش با تقاضای ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت محصولاتشان موافقت کرد و در کمیته قیمتگذاری خودرو مقرر شد که خودروسازان با قیمتهای جدید، فروش نقدی محصولات خود را آغاز کنند اما ظاهراً عطش پایان ناپذیر شرکتهای خودروساز به افزایش قیمت باعث شده تا فروش تولیداتشان را همچنان متوقف نگه دارند و در تلاش برای دریافت مصوبات جدید جهت افزایش قیمت دوباره محصولاتشان باشند.” از یه کار پرشین خودرو خوشم اومده در این سایت فقط از جمله “سازمان حمایت” نام برده میشه و قسمت دومش رو به دلایل واضح حذف کرده
منصور
۲۹ مهر ۱۳۹۱قیمت خودرو های وارداتی هم در چند روز اینده بیش از ۶۰ تا ۷۵ درصد دوباره افزایش خواهد یافت لندکروز تویوتا ۲۰۱۳ حدود ۷۸۰۰۰ دلار وارد میشه و حدود ۳۰۰ میلیون به دست مشتری میدن. اریون حدود ۲۱۵ میلیون و پرادو همه جوره فول حدود ۲۴۵ ملیون خواهد شد
SUNMARTIN
۲ آبان ۱۳۹۱صحبت های بسیار دور از ذهن و غیر منطقی دلالان بظاهر مدیر و دبیر انجمن ،این هفته رو یک جا جمع آوری کردم نظرتون رو بهش جلب میکنم :
دبیر انجمن (وارد کنندگان قطعات چینی به نام ایرانی) به اصطلاح قطعه سازان: اگر قیمت تولیدات داخلی و محصولات تا 50% !!!!! افزایش پیدا نکند قطعا با ورشکستگی همراه خواهیم شد…(ای به درک ، شما ها که اینقدر پول در بانک ها و شرکت ها سرمایه گزاری کردین و ذخایر دلار هاتون صفر هاشو نمیشه شمارد چطور ورشکست میشین مردم رو بی چاره کردین)
مدیر عامل “ویران خودرو” :طوری برنامه ریزی شود که متناسب با رشد هزینه های سر ریز و تولیدی متقابلا قیمت ها بطور موازی محاسبه و اعمال شود(تا شما و آقازاده ها پورشه و فراری سوار بشین ما هم هزینه هاتون رو بدیم خوبه نه؟)
جراید: قطب اول صنعت کشور موفق به دریافت نشان بهترین صادر کننده در سال جاری شد ، همچنین شرکت سایپا (سایه بان) موفق به دریافت لوح ذرین مشتری مداری و کیفیت و حائز مقام دومین صادر کننده برتر شد (شما ها که میگین دارین ضرر میدین چطور به ونزوئلا و سایر دوستان زبلتون خودرو هارو با یک چهرم قیمت داخلی میدین ضرر نمیکنین؟؟)
عبد
۵ آبان ۱۳۹۱اگه ارز گرون می خرین چطور واسه خارجیها ماشینهای ارزونتر از اینجا صادر می کنین ٰ ولی واسه مملکت خودتون باید چندین برابر بکشین روش . انصاف و ترس از خدا هم واسه همچین مواقعی است
آرمی
۹ آبان ۱۳۹۱ال 90 ثبت نام کردم در تاریخ 11 تیر و قرار بود اوایل مهر بدن
حالا قیمت 17100 رو کردن 21040
مگه اون تاریخ با پول من برای خرید قطعات جهت تولید یکدستگاه خودرو ریال تبدیل به ارز نکردن ؟ مگه اومدن تو مهر ماه قطعه خریدن برا تولید که الان قیمت رو با ارز روز میخوان حساب کنن ؟؟!!
چرا اینو حساب نمیکنن که اگه اون موقع اشخاص مثل بنده ریال رو ویدادن دلار 1900 تومانی میخریدن الان 100درصد سود کرده بودن بدون دردسر و با پرداخت 5 ملیون میتونستن از بازار آزاد ماشین بدون نوبت بخرن
پیمان
۱۴ آبان ۱۳۹۱اگر مردم 2ماه ماشین داخلی نخرند خیلی چیزا درست
میشه.
به امید ورشکستگی خودروسازان داخلی و آزاد شدن
تعرفه گمرک…………..
كامران
۲۰ آبان ۱۳۹۱من اگه ناراحت کارمند و کارگرهای بیچاره این خودروسازهای نمیشدم از ته دل ارزوی ورشکستی اونها رو میکردم.
سامی
۲۳ آبان ۱۳۹۱اون مدیر خودرو سازی هنوز آتش زیر خاکستر رو ندیده.دو حات براش پیش میاد یکی اینکه خود مردم دست به خود تحریمی میزنن و از خودرو های آشغال ایشون نمیخرن دوم اینکه با فشار به دولت نرخ تعرفه ها پایین میاد تا تکلف ما با نرخ آزاد خودرو هم مشخص بشه.این آقا به این فکر نمیکنه که اگه قراره قیمت خودو آزاد بشه باید تعرفه هم برداشته بشه.اونوقت ببینن میتونن این فرقونها رو بفروشن؟
مجید
۲۳ آبان ۱۳۹۱باید جواب پس بدن
حبیب
۲۵ آذر ۱۳۹۱ای کاش برادران دلسوز حداقل از روی تفریح هم شده نظرات ماهاروبخونن .خودشون که بالاترین سود رو تواین اوضاع میگیرن .به فکربقیه هم نیستن که چه بلاهای سرشون میاد.
SUNMARTIN
۲۸ آذر ۱۳۹۱متاسفانه تحریه و مدیریت سایت بجای پرداختن به مسائل داخلی خودرو مدام از نمایشگاه هایی که عمرا دست من و شما حتی به فیلم یوتیوبش هم نمیرسه میپردازند و مدتی که من به این خاطر تحریم کردم این سایت رو و فقط گاهی مطالب رو تیتر وار نگاه میکنم و میبینم که باز هم خبر های روزهای پرطلاتم اخیر خودرویی درج نشده و بیشتر نگاه ها معطوف خودرو های آنطرف آب هست !! که جای تعجب داره همونطور که مطلع هستید آزاد سازی با خودرو های 45 ملیونی کلید خورد و از 2 ماه آینده به خودرو ها در رنج 18-28 ملیون هم میرسه و این موضوع نشون میده که قدرت تصمیم گیری آهن پاره سازان و یار همیشگیشون “ایدرو” از مجلس و کمیته قیمت گذاری و اتاق صنایع …پر زور تر هست وبالاخره حرفشون رو به کرسی نشوندن تحلیل گران در برخی از سایت ها از احتمال افزایش فلفل 90 نه ببخشید تندر 90 یا همون لگن به 35 ملیون خبر دادند البته زیاد هم دور از منطق نبود در جاییکه خودروی نه چندان لوکس 207 قلابی که بنام 207 سال هاست به مردم همیشه در صحنه غالب میشه با قیمت 45 ملیون فروش میره بدیهی نیست که ال 90 با این قیمت کاذب فروش بره البته این سیر قهقرایی ادامه پیدا میکنه و سایر آهن پاره ها رو هم در بر میگیره چنان که در همین 12 ماه پیش میشد با این پول کیا سراتو که جزو 3 خودروی برتر سال 2012 شناخته شد رو خریداری کرد ..
علی
۲۹ آذر ۱۳۹۱دوستان عزیز
دیدید که قیمتهای خودرو آزادسازی شد و بدتر هم شد
چون تعرفه واردات حذف نشد. طبیعتاً دستهای پنهانی درکار است و خرج و مخارجی وجود دارد که اگر از سوی مدیران شرکتهای خودرو سازی تأمین شود داستان همین طور همچنان ادامه خواهد داشت.
به امید آن روز که ریشه ظلم و فساد برچیده شود. من که خرید خودرو را تحریم کرده ام 3 سال است که نمی خرم چون خودروهای داخلی هم آشغال است و هم گران.
امیدوارم خداوند حقمان را از مسئولین ساکت، مدیران نالایق، مجریان قانون شکن بستاند انشاء الله و آنها را با شمر ملعون و یزید و مروانیان محشور کند. آمین
ایرانی
۳۰ آذر ۱۳۹۱اگه میخواین قیمتا رو آزاد کنید پس تعرفه های خودروهای خارجی رو هم بردارید بذارید مردم خودشون تصمیم بگیرن.
البته آقایون میدونن که اگه اینکار رو بکنن باید در کارخونه های داخلی رو گل بگیرن. خوب این هم به نفعشون نیست چون اگه خودروی داخلی تعطیل بشه اونوقت به بهانه حمایت از کدوم خودروی ملی میخوان تعرفه های دو برابری روی خودروهای خارجی بذارن و از خود تولید کننده خارجی هم بیشتر به جیب بزنن.
صفدر
۱ دی ۱۳۹۱خودرو سازان و سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کننده فقط دارند فیلم بازی میکنن تا مردم رو بترسونند و اونایی که دست نگه داشتن رو وادار به خرید کنند تا از وضعیت خرابی که برای خودرو ایجاد کردند رهایی پیدا کنن تنها راهش اینکه واقعا باورشون بشه حناشون دیگه رنگی نداره و مردم دیگه رنگ نمیشند
رضا یار
۴ دی ۱۳۹۱L90ظرف یه ماه آینده میشه 35 میلیون در حالیکه پارسال با این 35 میلیون میشد مگان خرید .واقعا عجب وضعی شده
هادی حسینی...
۲۱ دی ۱۳۹۱با سلام. دوست ما در بالا صحیح گفته. دولت در صنعت خودرو نباید دخالت کند چون اساسا دولت نباید در امور اقتصادی دخالت و تصدی گری کند فقط باید نظارت بر سازماندهی آن کند. بنابراین دولت اگر قیمت ها را آزاد کند بیشتر از چند روز نمی کشد که همه خودرو سازان داخلی ورشکست می شوند و اونوقت ماشین بنز رو با 15 هزار دلار سوار میشم و میگیم گور بابای ایران خودرو و سایپا و…نلنمنا
مجید چیلیس
۲ بهمن ۱۳۹۱چرا به جای اینکه هرروز بگن قیمت مواد اولیه سه برابر شده پس قیمت خودرو باید افزایش پیداکنه، یکبار هم بشینن ریزهزینه های تولید ماشین داخلی رو دربیارن اونوقت خواهیم دید که هزینه تولید مثلاً 206 اونم با قیمتهای موادد اولیه امروز بیشتر از 12 میلیون نمیشه.بیخود نیست که ثابت شده سرمایه ویران خودرو از شرکت بنز هم بیشتر هستش.خدا لعنتشون کنه که طمعشون تمومی نداره
سعید
۲۷ خرداد ۱۳۹۲چی میگیییییییییییییییید!! لطفا تصحیح کنید. تاریخ خبر هم که 27خرداد است.
یعنی الان تازه میگن که 206 بشود 23میلیون و پارس20میلیون و.. این قیمت کجاست بگو ما برویم چندتا بخریم
مگر غیر این است که الان این قیمت ها روی 32 تومن و 28 تومن و.. است؟؟
نکند خودرو ارزان شده ما خبر نداریم!؟