دنیای اقتصاد: یکشنبه گذشته مهلت دوماهه ترخیص خودروهای رسوب کرده در گمرک به اتمام رسید این در شرایطی است که هماکنون شرکتهای واردکننده تمام تمرکز خود را برتحویل محصولات به مشتریان قرار دادهاند. حال در شرایطی که بهنظر میرسد مشتریان خودروهای ترخیص شده پس از مدتها چشم انتظاری باید از دریافت خودروی ثبتنامی خود خوشحال باشند، اما آنها با مشکل جدیدی روبهرو شدهاند. تعدادی از مشتریان در تماس با «دنیای اقتصاد» عنوان کردهاند که بعضی از شرکتهای واردکننده هنگام تحویل محصولات اقدام به حذف برخی آپشنها یا قطعات مانند سیستم پخش و LCD از خودروهای وارداتی کردهاند. این در شرایطی است که در چک لیست مربوط به تحویل خودرو که از سوی شرکت واردکننده در اختیار مشتریان قرار داده میشود، در مقابل اقلام حذف شده، تیک تایید مبنیبر موجود بودن آن قطعه یا آپشن خورده است. در واقع مشتری با امضای برگه مذکور تایید میکند که خودروی خود را با تمام امکانات تحویل گرفته است.
این مساله را با مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان مطرح کردیم تا از چند و چون این اتفاق مطلع شویم. دادفر میگوید این مساله قطعا تخلف است و شرکتهای واردکننده اجازه ندارند محصولات خود را با حذف آپشن یا قطعه در اختیار مشتریان قرار دهند. این فعال صنفی پیشبینی میکند که این دست اتفاقات بدون هماهنگی با شرکت نمایندگی اتفاق افتاده است. دادفر میگوید: ریشه این مساله را باید در بخشهای تحویل و فروش شرکتهای واردکننده متخلف جستوجو کرد؛ چراکه این امکان وجود دارد برخی از افراد در بخشهای مورد اشاره بهصورت خودسرانه اقدام به حذف برخی آپشنها کرده باشند. دبیر انجمن واردکنندگان به مشتریان توصیه میکند در صورت برخورد با این مساله، مراتب را با مدیریت ارشد شرکتهای واردکنندهای که محصولش را خریداری کردهاند، در میان بگذارند و پیگیر مطالبات خود باشند.
- توقف صدرو بیمهنامه یک خودروساز
تسنیم: بهدلیل افزایش بدهی شرکت سایپا به شرکتهای بیمه، صدور بیمهنامه خودروهای آماده تحویل این شرکت را متوقف شده است. در سالهای اخیر بدهی خودروسازان به شرکتهای بیمه بابت صدور بیمهنامه شخص ثالث برای خودروهای صفر کیلومتر افزایش یافته و همین موضوع عاملی شده تا صدور بیمهنامه شخص ثالث از سوی شرکتهای بیمه برای خودروسازان متوقف یا به کندی انجام شود. در حال حاضر گزارشها نشان میدهد بهدلیل افزایش بدهی شرکت سایپا به شرکتهای بیمه، صدور بیمهنامه خودروهای آماده تحویل این شرکت متوقف شده است. بهنظر میرسد بدهی سایپا به شرکتهای بیمه بیش از سقف مجاز بوده و بر همین اساس بیمهها برای تعیین تکلیف این بدهی، صدور بیمهنامه شخص ثالث را برای خودروهای آماده تحویل این شرکت متوقف کردهاند.
- برائت ایرانخودرو از امدادیهای غیرمجاز
ایکوپرس: گروه صنعتی ایرانخودرو اعلام کرد اخیرا برخی افراد و شرکتهای غیرمجاز اقدام به فروش کارت اشتراک خدمات امداد خودرویی کردهاند که ارتباطی با این شرکت نداشته و ایرانخودرو مسوولیتی در قبال خریداران این کارتها ندارد. این شرکت با صدور اطلاعیهای اعلام کرده است: «بهتازگی افراد و شرکتهای غیرمجاز و فاقد صلاحیت تحتعناوین مختلف از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک، با اعلام مطالبی غیرواقعی اعم از ابطال کارت سوخت، ابطال گارانتی خودرو و… مشتریان را ترغیب به خرید کارت اشتراک از شرکتهای امدادی غیرمجاز کردهاند.» در ادامه این اطلاعیه آمده «این در حالی است که این تماسها ارتباطی با گروه صنعتی ایرانخودرو نداشته و شرکت امدادخودرو ایران هیچگونه مسوولیتی در قبال این نوع خدمات یا عواقب ناشی از آن ندارد. شرکت امدادخودرو ایران با شماره تلفن ۰۹۶۴۴۰ بهعنوان تنها نماینده رسمی، مسوولیت ارائه اطلاعات در حوزههای فروش، خدمات پس از فروش و خدمات امداد سیار را برعهده دارد.»
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۸تو این شرایط بَلبَشو ، همین که خودروی خودشونو پس از ماه ها تحویل بگیرند ، غنیمته .
مزدا
۲۴ تیر ۱۳۹۸دزدی تو این مملکت چیز عادی شده.
محمد
۲۴ تیر ۱۳۹۸“ این مساله قطعا تخلف است و شرکتهای واردکننده اجازه ندارند محصولات خود را با حذف آپشن یا قطعه در اختیار مشتریان قرار دهند. این فعال صنفی پیشبینی میکند که این دست اتفاقات بدون هماهنگی با شرکت نمایندگی اتفاق افتاده است. ”
.
.
اینجا خصوصا:
“پیشبینی میکند که این دست اتفاقات بدون هماهنگی با شرکت نمایندگی اتفاق افتاده است. ”
.
.
دقیقا درسته
بنده مجوز رسمی واردات خودرو داشتم که آپشنهای ماشینای خوابیده تو گمرک رو برداشتم
نه شرکتهای واردکننده
هادی نجفی
۲۴ تیر ۱۳۹۸یه بزرگی میگفت اگر میخوای کشوری رو به زمین بزنی کار های بزرگ رو بده دست افراد کوچک و پست و نالایق و بی وجدان
هادی نجفی
۲۴ تیر ۱۳۹۸کاملا با نظر شما موافقم دوست خوبم
بهراد
۲۴ تیر ۱۳۹۸اون که به فکر ما نیست، ما خودمون باید بگیم یا فول آپشن و بروز میخریم یا همشو بزا صندوق عقب