رپورتاژ: در روزهایی که احتمالا تحریم مانع ورود خودروهای غربی به کشورمان خواهد شد باید قدر خودروهایی که با همکاری اروپا ساخته میشود را بیشتر بدانیم. یعنی خودروهایی مانند امجی که اگرچه مالکیت چینی دارند اما دفتر مرکزیاش هنوز در انگلیس است و ناظران انگلیسی روی تولیدات آن نظارت میکنند. کمی قبل مدیر آذربایجانخودرو خیال طرفداران امجی را راحت کرد که هیچ نگرانی بابت تامین قطعه نباید داشته باشند. طوری که به گفته او روزی ۶۰ امجی ۳۶۰ تولید میشود و قرار است تا آخر سال به روز ۱۲۰ دستگاه برسد.
امجی ۳۶۰ خودرو پرطرفداری است. بهخصوص به خاطر داشتن دو مدل دندهای و اتوماتیک افراد مختلف، با درآمدهای متفاوتی از پس خرید آن برمیآیند. این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بازار آمد. آن زمان برای خرید امجی دندهای به حدود ۶۰ میلیون تومان پول نیاز بود. بعد از آن هم مدل توربو با گیربکس اتوماتیک وارد بازار شد. امجی توربو آن زمان با ۷۷ میلیون تومان قابل خرید و فروش بود. زمانی که توربو به بازار رسید نمایندگی اجازه خرید امجی دندهای را نمیداد تا توجهها را به سمت خودرو توربوشارژ اتوماتیک جلب کند.
مشخصات فنی
این خودروی سدان یک موتور ۱.۵ لیتری دارد که ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۵ متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه باعث میشود که امجی در ۱۲.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر سرعت برسد و بتوان حداکثر تا ۱۸۰ کیلومتر سرعت با آن راند. در هر ۱۰۰ کیلومتر امجی ۶.۵ لیتر بنزین میسوزاند. این رقم برای یک خودرو خانوادگی سدان بسیار رضایتبخش است. یکی از شباهتهای امجی دندهای و اتوماتیک این است که هر دو مدل ام جی ۳۶۰ فرمان برقی و سیستمهای ترمز و پایداری ABS،EBD،BA و CBC دارند. امجی ۳۶۰ چهار ایربگ، دوربین عقب، صفحه نمایش هشت اینچی و بلوتوث هم داشته که همه اینها آن را به یک خودروی به روز تبدیل میکند.
بسیاری از خودروهای گرانتر از امجی هنوز فاقد سانروف هستند اما امجی با گیربکس دندهای هم به یک سانروف برقی مجهز شده است. امکانات رفاهی که امجی به کاربرانش میدهد آن را در جایگاه بالاتری در مقایسه با خودروهای رقیب چینی قرار میدهد. این امکانات حتی در امجی دندهای از جک ۳ بیشتر و ارزش این خودروی چینی-بریتانیایی بالاتر از چری آریزو ۵ است. این مقایسه نشان میدهد با اینکه امجی ۳۶۰ اولین خودروی تولیدی امجی در ایران بوده اما به نظر می آید به خوبی از پس رقبای زیر ۱۵۰ میلیون تومانی خود برآمده است.
قیمت امجی دست دوم
در حال حاضر برای خرید امجی دندهای باید منتظر اطلاعیه جدید تولید کننده ماند اما به جای آن میتوان وارد سایت دیوار شد و یک مدل نو آن را خرید. امجی توربو در تلاطم اخیر بازار همزمان با نوسان ارز از ۸۸ میلیون به میانگین ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت خرید امجی دندهای از ۶۳ به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. در بازار دست دوم احتمالا به امجی ۳۵۰ هم برمیخورید که یک مدل قدیمیتر از ۳۶۰ است. این خودرو را باید بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان خرید. طراحی امجی ۳۵۰ نسبتا قدیمیتر و سادهتر است.
منبع: ویرلن
me84
۱۲ آذر ۱۳۹۷.
چطور ممکنه وقتی مبادلات بانکی مشکل برخوردن، میخوان قطعاتش رو تامین کنن؟
اگه اینا میتونن پس چرا ایران خودرو و سایپا نمیتونن تامین کنن؟
مهدی
۱۲ آذر ۱۳۹۷هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه اگه اعلام کنه مشتری ها نگران باشید اولا کارگر ها و وزارت صنایع میریزن سرش دوما مشتری ها به تکاپو میافتن و شکایت و شکایت کشی پس بهتره به جای اینکه غورباقه بندازه تو اب جوش غورباقه بدبخت تو اب سرد و زیرش رو شن کنه تا کم کم بپزه و حالیش نشه
emad1990
۱۳ آذر ۱۳۹۷حالا ام جی که خوبه
ولی کسایی که قراره بیسو یا هن تنگ ثبت نام کنن برای سال دیگه رو واقعا درک نمیکنم
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آذر ۱۳۹۷دقیقاً جای نگرانی هست به دو دلیل :
۱- مشکل خدمات و قطعات
۲ – اگر خواستی از شهر دوبی و کشورهای همجوار ، قطعاتش را تهیه کنی ، با مکافات بالایی شاید بهش برسیند.
من تجربه سواری گرفتن از این خودرو را ندارم ، اما نسبت به قیمتش ، تعریفهای زیادی شنیدم .
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۷هروقت ثبت نام جدید آغاز شد یعنی جای نگرانی نیست…
فعلن که هست ..