روز گذشته در حالی شرایط جدید ترخیص کالاهای اولویت گروه ۱۰ (کالاهای لوکس) و خودروهای وارداتی بالای ۲۵۰۰ سیسی از سوی گمرک اعلام شد، که به اعتقاد برخی از کارشناسان، ورود ۱۲ هزار خودرو خارجی که هماکنون در انتظار ترخیص به سر میبرند منجر به افت قیمتها خواهد شد.
اما باید به این موضوع توجه داشت که بسیاری از این خودروها در طول یک سال گذشته در شرایط محیطی متفاوت، زیر باران و نور آفتاب قرار داشتهاند که این امر موجب آسیبدیدگی رنگ آنها شده است. همچنین بنا به گفتهها، بیشتر این خودروها مربوط به سال ۲۰۱۲ بوده و باید با قیمت ارزانتری نسبت به خودروهای مدل ۲۰۱۳ در بازار عرضه شوند. البته با در نظر گرفتن تعرفه دو برابر برای ترخیص خودروهای مذکور، بهانهٔ خوبی به دست فروشندگان افتاده تا آنها را با اختلاف قیمت محسوس به فروش برسانند.
بر اساس مصوبه ۲۱/ ۶ / ۹۲ هیئت وزیران، کلیه کالاهای اولویت گروه ۱۰ که خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سیسی نیز در آن طبقهبندی شده است، به شرطی که تاریخ صدور قبض انبار آنها تا تاریخ ۲۱ / ۶ / ۹۲ باشد، میتوانند به سازمان توسعه تجارت یا استانهای مجاز مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. حدود یک سال قبل دولت در مصوبهای واردات خودروهای خارجی با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سیسی را ممنوع اعلام کرد. این در حالی است که واردکنندگان بیاعتنا به مصوبه دولت یا با اطلاع از مصوباتی که از مجاری دولتی قابلدسترسی است اقدام به واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی کردند. بر همین اساس پیشبینی واردکنندگان مبنی بر ترخیص این خودروها در دولت پیشین درست از آب درآمد؛ چرا که در فرودین امسال هزار خودرو بالای ۲۵۰۰ سیسی طی چند ساعت از گمرک ترخیص شدند.
مجید
۵ آبان ۱۳۹۲اخر نفهمیدیم این گمرک چه کار میکنه؟ به قول یکی از دوستان هیچی نگیم بهتره.
slr722
۵ آبان ۱۳۹۲خوشم میاد بازم خریدار برای هر شرایطی هست…
سینا
۶ آبان ۱۳۹۲“همچنین بنا به گفتهها، بیشتر این خودروها مربوط به سال 2012 بوده و باید با قیمت ارزانتری نسبت به خودروهای مدل 2013 در بازار عرضه شوند. البته با در نظر گرفتن تعرفه دو برابر برای ترخیص خودروهای مذکور، بهانهٔ خوبی به دست فروشندگان افتاده تا آنها را با اختلاف قیمت محسوس به فروش برسانند”
اینو راست میگی پدال همیشه یه سری حرومزاده این وسط با پنبه سر میبُرَّن و بازار رو به … میکشونن … .
رامین
۱ آذر ۱۳۹۲دوست عزیز کمرک میدونه چکار میکنه .ماهستیم که نمیدونیم اونا چکار میکنن!!!
km
۵ آبان ۱۳۹۲واقعا که!! کلی مردم فقیر داریم و از اون طرف ماشین های چند صد میلیونی دارن خاک میخورن!! جای تاسف داره
سام*
۵ آبان ۱۳۹۲همین الانم ماشینهای بالای 2500 و خود کلاس 2500 سی سی گرون هستن و خریدار ندارن.حالا من موندم وزیر صنایع با چه منطقی میخواد این خودروها رو با عوارض دوبله به مردم بچپونه.بیچاره ما مردم ایران.
علی
۶ آبان ۱۳۹۲سلام دوست عزیز
ببینید قبل از ممنوع شدن این نوع خودروها هم با تعرفه 90 درصدی فقط افرادی که پولشون از پارو بالا میرفت میتونستن بخرند پس فرقی براشون نمی کنه اما نکته دو برابر شدن نرخ این سری خودروها این است که میتونن بخشی از بودجه رو پوشش بدن در نتیجه دولت نیازی به بالا بردن نرخ دلار حاصل از فروش نفت برای تامین بودجه نمیبینه و دلار کاهش پیدا میکنه
پویا
۱۵ آبان ۱۳۹۲همه جای دنیا تبعید می کنند ایران ممنوع الخروج
همه جای دنیا همون یکی دو درصد تعرفه ها رو بر می دارند اینجا دوبله می کنند
کشوری که صنعتی نیست و مردم هم توش از حقوق شهروندی محرمند میشه سرگردنه
مسعود
۵ آبان ۱۳۹۲فکر کن ماشین صفر با رنگ آفتاب سوخته! چه شود…
حمید
۶ آبان ۱۳۹۲میدی اصغر آقا واست رنگ میکنه کیلر میپاشه !!!!! ماشین صفر کمپلت رنگ !!!!
حسین(جاسم)
۵ آبان ۱۳۹۲یکی از فامیلامون تو گمرک بندر عباس کار میکنه میگه ماشین که میاد شاید حدود یک سال میخوابه.
محسن.د
۵ آبان ۱۳۹۲آخر ما نفهمیدیم واردات آزاد شد یا ممنوع! هرروز یه چیزی میگن!
فقط حیف رنگهاشون!
nima
۵ آبان ۱۳۹۲اقایون پس چرا بعضی ماشین های مدل 2014 پس از این که در کشور های دیگه عرضه شدن بعد از یک ماه تو ایران اومدن . مثل بنز کلاس e 2014 یا بنز کلاس s 2014 یا bmw سری 5 2014 یا ….. . کسی میدونه ؟؟؟؟ ایا ؟؟؟؟ یه راهنمایی هم میخواستم . میخوام یه bmw 528 بخرم با 60 اپشن اضافه و با قیمت 340 ایا باید اعتماد کنم ؟؟؟؟ کمک کنید . . ممنونم .
مهیار
۶ آبان ۱۳۹۲اصلا اعتماد نکن
مسی
۶ آبان ۱۳۹۲جوری میگی اعتماد کنم یا نکنم … که انگار واسه اون 340 میلیون بیل زدی و میترسی مزد زحماتت بر باد بره … آخه پول باد آورده که این حرفارو نداره.
حمید
۶ آبان ۱۳۹۲دمت گرم مسی !!! عالی بود .
رضا
۹ آذر ۱۳۹۲اون پرایدی که یارو با عرق جبین و زحمت میخره تا چرخ زندگیشو بچرخونه روغن سوختش به ماشینی که تو با 340 میلیون، که معلوم نیست پولشو از کجا آوردی می ارزه. کسی که با زحمت پول بدست میاره دلش نمیاد 340 میلیون بده یه ماشین بندازه تو این خیابونای درب و داغون. من خودم یه اسپورتیج دارم ولی حیف از ماشین خوب برای این آسفالت و …
nima
۶ آبان ۱۳۹۲برای این پول خیلی بیش تر از شما ها زحمت کشیدم . دارم میخرم شما ادم های حسود همون پراید از سرتون هم زیاده . خدا یه هر کسی به اندازه ی جنبه اش میده .
مسی
۷ آبان ۱۳۹۲مگه دلالی هم زحمت داره ؟
nima
۷ آبان ۱۳۹۲مگه هر کی پول داره دلاله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من کشته مرده ی اون طرز فکرتم . یعنی یه دکتر یا مهندس نمیتونه ماشین 300 تومی سوار شه ؟؟؟؟؟؟فکر کنم تو از اون ادم های علافی و بی سوادی هستی که به هرکی پول داره میگی دلال . متاسفم برات
مسی
۹ آبان ۱۳۹۲دکتر سلام …
تو یکی کشتی مارو …
برو BMW بخر و دست از سر کچل ما بردار …
altima3600
۵ آبان ۱۳۹۲آخه اونا نوفهمندمردم رو با چه سازی برقصانند ولی خوب همه با بندری و بابا کرمی و برره ای آشنا هستیم که هر کی دوست داره برای رقصیدن به یکی از این سازها رو بیاره ها ها هاهاها ماشالا ای ولا دست دست دستا بالا هر کی هرطور دوست دوست داره برقصه. والا با ای قانوناشون می خوای برقصی باید با آهنگ خاص رقص برقصی . حالا اینا برای تجارت آتیش زیر فرش مردم میذارند که اینم به دامن خودشون لطمه میزنه چه بسا به فکر مردم باشند خیانت کردن به هم وطن از حمله اسکندر به ایران هم بدتره مثل پشت وخنجر بودن هست امیر کبیر کجایی که یادت گرامی و روحت شاد که ایران تبدیل به کشتارگاه شد
mojtaba..designer
۵ آبان ۱۳۹۲آخه من نمیدونم تعرفه 2 یا چند برابر واسه ورود این ماشینا واسه رقابت با کدوم خودرو ساز هستش..؟؟؟؟؟
آره اگه ماشین هایی که تو ایران تولید میشد واقعا تاپ بود و یه چیزی بود که با تویوتا و کیا و حتی بنز رقابت میکرد اجرای این تعرفه عاقلانه بود و دقیقا داشت از صنعت رو به رشد مثلا به قول این آقایون حمایت میکرد البته مثلا!!!
ابن تعرفه ها فقط واسه پولدار کردن و مافیا شدن بعضی از آقازاده هاست و هیچ کمکی مثلا به صنعت نمیکنه بلکه فقط ضرر داره میرسونه !!
واقعا شرم آور هستش که تو لبنان و این کشور های مفت خور عرب فراری و لابو و بوگاتی و امسال این ها سوار میشن و تو کشور هاشون هم نمایندگی فروش دارن…
اصلا چرا راه دوری بریم…تو هذ کشورس مثل آلمان.ایتالیا.فرانسه و و و که همشون صنعت خودروسازی دارن تو کشور هاشون نماینگی فروش ماشین های دیگه رو دارن اصلا این مسخره بازی ها و رانت ها وجود نداره…..مثلا مازراتی که ایتالیایی هستش تو مونیخ.اشتوتگارت برلین و چند شهر دیگه نمایندگی فروش داره..اونوقت دولت آلمان باید بگه تعرفه وارداتش 10 برابر باشه چون بنز و آئودی و پورشه و ولکس واگن و بی ام دابلیو ورشکست میشن از حضور و واردات ماشین های غیر آلمانی ؟؟؟؟؟؟؟
من نمیدونم اینا که این همه دم از منطق میزنن حرفاشونو به یه بچه 10 ساله هم بگی میخنده !!
اینا میگن مردم ایران جهنم جیب ما پر از پول
mojtaba..designer
۵ آبان ۱۳۹۲اشتباهمو تصحیح میکنم…تو هر کشوری مثل آلمان و ایتالیا ….
احمد
۵ آبان ۱۳۹۲فقط میتونم بگم حیف این مردم
پویا
۱۵ آبان ۱۳۹۲حیف چی باوالا بلا به پیر به یغمبر به دین و ایمانتون به شرف و نامستون
از ماســـت که بر ماســـت
امین
۵ آبان ۱۳۹۲اینا دارن گور خودروسازها رو با دست خودشون میکنن. همین الان هم خودروسازها ورشکست شدن این رو از تولید پایین و قیمتهای نجومی و افت کیفیت و هزار مسئله دیگه میشه به راحتی حس کرد . این حمایت نیست این حماقت هست که مسئولان کار نابلد ما به خوبی دارن انجام میدن . مطمئن باشید که کشورهایی مثل المان هم اگر مثل کشور ما این نوع سیاست ها رو در پیش میگرفتن حالا هیچ کس اسم مرسدس و بی ام و و ائودی رو نمشناخت
پویا
۱۵ آبان ۱۳۹۲عزیزم خودروساز کجا بود اینجا مافیای شبه خودرواندازی داریم اگر همین شبه خودرواندازها نداشتیم دولت به کدوم بهونه بابت ورود یک خودرو 140 درصد تعرفه و عوارض میگرفت خصوصی سازیم که اینجا کشکه این جا منتظر پخند بکشند روی قیمت هافقطم بهونه دستشون بیاد چه ملت چه دولت
امین
۵ آبان ۱۳۹۲گمرک هم گمرکای قدیم!
قانون هم قانون های قدیم!
مرد هم مردای قدیم!
……
این قانونا فقط برای ما مردم عادیه ، اونایی که وارد میکردن هنوز هم وارد میکنن در آینده هم وارد خواهند کرد.
jalal
۶ آبان ۱۳۹۲کار های گمرک غیر قابل پیش بینیه . مععلوم نیست امروزش چیه فرداش چیه !
الف
۷ آبان ۱۳۹۲صبح اول صبح چشمت به یه بنز بیفته بهتر از یه پرایده
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۶ آبان ۱۳۹۲درود.
این ها همش درد و کلک پول بیشتره.
میخوان پول هایی که در دولت قبلی هاپولی شده را با گمرک 2 برابری پر کنند.
و طبق همیشه باید بره تو پاچه ی مردم.
((( ایران و المان )))
amir.t.
۱۶ آبان ۱۳۹۲چقدر تو زیبای ….
THE SAEID
۵ آذر ۱۳۹۲من موندم پول این نفت و گاز کجا میره لااقل نفت و گازت مال خودت با جیب مردم بیچاره دیگه چرا ؟ ای خداااااااااااا
2s
۲۸ شهریور ۱۳۹۳بودن نبودن این ماشینا به ماربطی نداره هیج وقت حسرتشو نمیخورم دل خوش سلامتی فقط. میرم با 206 ام حال میکنم خدا شکرت همین قدر دادی که دستم به سمت کسی دراز نشه.زندگی فقط ماشین نیست (یاعلی)