یکی از سرشناسترین خودروهای شرکت سیتروئن که در کشورمان تولید و عرضه شده، زانتیاست. این سواری سدان یکی از خودروها محبوب و دوستداشتنی در زمان تولید بود و همچنان نیز از محبوبیت خاصی در میان رانندگان برخوردار است.
خیلی از ماشینبازها هنوز هم دوست دارند که خودروی فرانسوی که در دهه ۸۰ شمسی در ایران تولید و عرضه میشد را بخرند. به همین خاطر فروش زانتیا با وجود گذشت ۷ سال از پایان تولید آن در بازار ایران ادامه دارد.
اما قبل از خرید یک خودرو باید نکاتی را مد نظر داشت. در این مطلب به بیان برخی از نکاتی که در زمان خرید زانتیا باید به خاطر داشت اشاره میکنیم.
– زانتیا از پیشرانهٔ ۲۰۰۰ سیسی با توان ۱۳۵ اسب بخار برخوردار است. این خودرو جعبه دنده ۶ سرعته و فرمان هیدرولیکی دارد. مصرف سوخت این خودرو به نسبت توان و حجم موتور میزان مناسب ۶.۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی است. این خودرو با ظرفیت باک حداقل ۹۰۰ کیلومتر شما را از رفتن به پمپ بنزین بینیاز میکند.
– شما در این خودروی فرانسوی طی زمان ۱۰ ثانیه از سرعت صفر کیلومتر بر ساعت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این زمان مناسب به دلیل شتاب خوب و مناسب این سواری است.
– یکی از امکانات خوب زانتیا، تنظیم خودکار و دستی ارتفاع خودرو است. شما با استفاده از این آپشن میتوانید بر اساس میزان بار و مسافر ارتفاع خودروی خود را به صورت دلخواه (دستی) یا به صورت خودکار (اتوماتیک) تنظیم کنید. این قابلیت میتواند از فشارها بکاهد.
به گزارش ویرلن؛ زانتیا با آنکه قدیمی است اما از امکان تنظیم پیشرفته و مکانیکی صندلیهای جلو برخوردار است. با این قابلیت شما میتوانید ارتفاع، قوس داخل کمر، شیب قوس داخلی گودی کمر و مواردی از این قبیل را تنظیم کنید. این تنظیمات بهراحتی رانندگی با مدت زمان زیاد تأثیر میگذارد.
– فرمان هیدرولیکی این سواری محبوب فرانسوی بسیار نرم است و رانندگی در ترافیک و محیط شهری را لذتبخش میکند. البته با توجه به شتاب بالای زانتیا این نرم بودن فرمان میتواند در سفرها خطرناک باشد که این خطر با استفاده از ترمز ABS و سیستم تعلیق هیدرولیک تا میزان بسیار بالایی کاهش یافته است.
– تعلیق هیدرولیک زانتیا سبب شده تا این خودرو در خطراتی چون ترکیدگی لاستیک خودرو یا افتادن در دستاندازهای خطرناک، تعادل خود را به صورت منحصر به فرد حفظ کرده و به مسیر حرکتی خود ادامه دهد.
– امکاناتی چون مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی یورو ۲، سامانه ضدآلایندگی بخارات کارتل، سیستم عیبیاب EORD و سامانه تبخیرات سوخت هم در زانتیا تعبیه شده است.
– زانتیا در جادههای کفی و مسافتهای طولانی به دلیل وزن مناسب، تنظیم ارتفاع خودکار، شتاب بالا، سامانه تعلیق مناسب و سیستم ترمز نسبتاً مناسب، بیش از پیش برای مالک خود دلبری میکند و کیفیت مناسبی از خود به نمایش میگذارد.
– برای پیدا کردن قطعات و لوازم یدکی این خودرو و همچنین تعمیرکار مناسب کمی به دردسر خواهید افتاد که این یکی از نکات منفی خرید زانتیاست.
– یکی از نکات منفی زانتیا در تصادفهایی است که با خودروی جلویی خواهد داشت. زانتیا در زمان برخورد با خودروی جلویی خود به سبب ترمز کرد به پایینترین ارتفاع میرسد و همین مورد سبب میشود سپر، چراغها و بخش زیادی از کاپوت بهویژه رادیاتور و سیستم خنککننده آسیب ببیند.
خرید زانتیا کارکرده و دست دوم برای افرادی که کاربری خانوادگی داشته یا میخواهد مسافرتهای زیادی داشته باشند مناسب است اما باید توجه داشت که این خودرو به دلیل توقف تولید، مشکل تأمین قطعه در بازار خودرو را دارد و به همین دلیل هزینه استهلاک این خودرو بالا خواهد بود.
کلمات کلیدی: خرید زانتیا – فروش زانتیا
رپورتاژ آگهی
Amir Schumacher
۲۲ مهر ۱۳۹۶.
ماشین ۲۵ سال پیش … .
زمان خودش خوب بود ولی الان واسم فرقی با پژو ۲۰۰۰ نداره
هر دو خوبن اما تاریخ گذشته و خارج از استاندارد قرن ۲۱. سال ۲۰۱۷ که پیشکش.
یه پسر
۲۲ مهر ۱۳۹۶زمان خودشم خوب نبود
یک ستاره ایمنی از اتحادیه اروپا اونم با دو ایربگ و مونتاژ فرانسه و استاندارد های سهل گیرانه تره سالای دو هزار یک دو واقعا نوبر بود
از ماتیزم ایمنیش پایین تر بود
همین الان ام وی ام 110 با تالیسمان تصادف کرده و جالبه به شکل خیره کننده ای اسیبشون یکسان بوده
حیف که نمیشه براتون عکس فرستاد
کلا به فرانسوی ها امیدی نیس …
Amir Schumacher
۲۲ مهر ۱۳۹۶.
من دوستم یک فرانسوی اصلیش رو داشت خیلی راضی بود
من خودمم به زمان طراحیش رو خیلی دوست داشتم
البته الان هیچ حسی بهش ندارم
اتفاقا فرانسوی ها شاسی و هندلینگ خیلی خوبی دارند.
همین زانتیا تا سال ۲۰۱۲ رکورد حداکثر سرعت در یکی از پیچ های یکی از پیست های فرانسه !!! دستش بود که بعداً تنها کسی که موفق به شکست این رکورد شده ۹۱۱ جی تی ۲ آر اس بوده .
سياوش
۲۲ مهر ۱۳۹۶پدال جان بابت این پستتون ممنون چون قشنگ ثابت شد که اینجا خیلیا از ماشین هیچ چیز حالیشون نیست
و فقط مجله بخونن و هیچ تجربه ای از خودرو ندارن عجیبم نیست چون اکثرا بچه سال هستن
خب برسیم به موضوع
قدر زانتیارو منی میدونم که۱۱سال زیرپامون بوده و همین پارسال به دلیل اینکه دیگه عمرشو کرده بود فروختیم و جاش دنای اشغال خریدیم اون موقع بود که واقعا پی به کیفیت زانتیا ازهرلحاظ نسبت به ماشینای تولیدداخل بردیم البته درسته که ایمنیش خیلی ضعیفه اما ماتواین۱۱سال چون عین آدم رانندگی کردیم نه مثل… هیچ مشکلی نداشتیم خلاصه تورنج زیر ۵۰ یه چرخ کم کارکردش به صدتا دنا و سمندو پرشیا و ۲۰۶ و…میارزه
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۶تاحالا وسط راه هیدرولیک خراب نکرده زانتیاتون؟!
نمیدونی چه حسی داره با سرعت بالای 100 تا یهو ببینی نه فرمون داری نه ترمز!!!!!!
ایشالله واس هیچکی پیش نیاد ولی همین دیروز ی خبر تصادف دیدم با همین مضمون.زانتیا هیدرولیکش خراب میشه میره پشت تریلی و سه سر نشین میمیرن.
رفیقم زانتیا مدل 85 داشت بهش میگفتیم سرطان!!!
ماشین نرمیه.هندلینگ عالی.در کنارش ایمنی افتضاح و قطعات نایاب و گرون
Hassan
۱۸ دی ۱۳۹۸سلام میشه توضیح بدین وسایل زانتیا مثال چراغ الان تولید میشه یانه؟hadan
محمدفلاح
۴ مرداد ۱۴۰۲ازپس خرجش برنمیان خیلیهامیگن ایرادش فلانه بهمانه بخدا۹۰٪کسایی که نظرمیدن تاحالاتوزانتیاننشستن من چندین ساله زانتیاسوارم ۲۰۶ هم داشتم سمندوهرماشین ایرانی بگی زیرپام بوده ولی سواری که زانتیاداره درحدیک ماشین سوناتاهست به نسبت پولی که میدی واقعاماشین سوارمیشی هرکیم میگه ایمنیش پایین هست بیادتامن بهش ثابت کنم از۴۰۵ وپارس خیلی محکم تره
واقعیت
۱۱ دی ۱۳۹۷دوستان میگن ایمینش پایین هست اخی یعنی پراید ایمنیش بالاست پژو 405 و پرشیا و ایمنی بالا دارن اخه یه چیزی بگید با عقل جور در بیاد یه جوری حرف میزنید انگار همه ملت دارن بنز بی ام وه کادیلاک میراژ سوار میشن
Mohamad
۲۲ مهر ۱۳۹۶کی دیگه اینو میخره تو سال 2018؟
Mohammadreza
۲۳ مهر ۱۳۹۶اشخاصی که آرزوی کودکیشون بوده.
یکی از نکات مثبت زندگی در ایران اینه که اگه در کودکی آرزوی داشتن یک مدل از خودروهای ساخت یا مونتاژ داخل رو داشته باشید احتمال اینکه بهش برسید زیاده چون میدونید که حداقل تا ۱۰۰ سال تولید میشه و بالاخره ممکنه یه روزی همون خودرو رو بخرید.
مثل خیلی از دوستان بنده که وقتی کودک بودیم و از دبستان برمیگشتیم خونه خیلیاشون به شدت عاشق پرشیا یا ۲۰۶ که اون موقع این خودرو ها بسیار جدید بودند اما حالا با گذشت این همه سال الان خیلیاشون به آرزوشون رسیدن و همون مدل از خودرو رو صفرش رو خریدن :))
تازه فکر کنم بچه هاشونم بتونن یه روزی همون ماشینهارو، باز صفرشو بخرن :))
MjM
۲۲ مهر ۱۳۹۶ایمنی خیلی پایینی داره…توی فیلم تستش هم کاملا مشخصه..بدنه ضعیفی داره
اون موقع که اومد ایران…فقط دوو سیلو تو ایران بود!…و خیلی خوب جا افتاد
الان دیگه خریدش اشتباهه!
حسین
۲۲ مهر ۱۳۹۶ترجیح میدم یه ماشین ایمن بخرم ،
حتی ۲۰۶ و سورن و دنا هم ایمن تر اند
ehsAN
۲۲ مهر ۱۳۹۶دیگه اغراق نکن 206 که از زانتیا ایمن تر نیست
:::فرشاد:::
۲۲ مهر ۱۳۹۶بین خودروهای تولید داخل زیر ۵۰ تومن، ۲۰۶ و سمند، امنتر از بقیه هستن.
نویدی
۲۲ مهر ۱۳۹۶سمند؟ایمنی؟…شاسی سمند و پژو ۴۰۵ یکیه.
من دیدم سمند توی تصادف شاخ به شاخ با پراید، اتاقش له شده و فرمون رفته بود توی سینه راننده.دقیقا پراید و سمند به یه اندازه له شده بودن.
بین ماشینای ۳۰_۴۰ تومنی،فقط ایمنی ۲۰۶ و تندر۹۰ قابل قبوله.
حسین مقدسی
۲۲ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز 206 در زمان تولید 5 ستاره ایمنی گرفته بود ولی زانتیا 1 ستاره اونم بخاطر بلند شدن عقب خودرو در تصادفات هستش .
علی
۲۲ مهر ۱۳۹۶با سلام
خدمتتون که عارضم بر اساس تست euro ncap پژو 206 تو سال تولیدش 4 ستاره داشت و ال 90 در سال تولیدش 3.5 ستاره داشت زانتیا هم که به یه ستاره بسنده کرده بود .
ولی از این نکته که بگزریم موتور 2000 زانتیا تو سالهای اول روش بود و بعد جاشو به موتور 1800 داد که 112 اسب تولید می کرد و بیشتر از 2000 رو خط تولید بود در اصل بیشتر زانتیاهایی که ما می بینیم موتورش 1800 هست با موتور 2000 عالی بود ولی خب از ایمنی بسیار ضعیفش و کولر بسیار ضعیفش واقعا نمی شه به راحتی گذشت .
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۶سمند و پراید رو یکی میکنی مرد مومن!!!!!
عکس دارما از تصادفاتش
پلتفرم مشابهی داره با پژو اما چون فرم طراحی بدنه فرق داره همین امر باعث میشه سمند محکم تر باشه.بدنه پژو صاف و بدون خمیدگی طراحی شده ولی سمند گرد و خمیدگی داره واس همین محکمه.شما با انگشت شصتت گلگیر عقب پژو رو فشار بده همین حرکت هم روی سمند انجام بده خودت میفهمی
ایرانی
۲۲ مهر ۱۳۹۶ولی در کنار محاسن این خودروی جذاب قدیمی یک نکته مهم هم اینه که زانتیا اصلا تو برخورد ایمن نیست و در سطح پراید هست…. و تغییر شکل زیادی میده..!!!
( اگر تصادف پیش بیاد)
اگر برای کسی مام باشه…
البته در عوض تسلط بسیار بالایی در رانندگی با سرعتهای بالا داره….
احسان
۲۲ مهر ۱۳۹۶دورانش تموم شده دیگه
نویدی
۲۲ مهر ۱۳۹۶شوخی جالبی بود که مصرف سوخت سیکل ترکیبی رو ۶.۱ اعلام کرده!!!
حداقل در هر صد کیلومتر ۹ لیتر توی سیکل ترکیبی بنزین مصرف میکنه.
زانتیا دیگه فسیل شده.
ارش
۲۲ مهر ۱۳۹۶چقدر از ماشین تاریخ گذشته تعریف کرده زانتیا یه مشکل خیلی بزرگ داره اونم ایمنیش و مشکلاتی مثل زود خراب شدون و… پس نمی ارزه.
:::فرشاد:::
۲۲ مهر ۱۳۹۶یه ماشین قدیمی با ایمنی پایین و قیمت بیربط. . . واسه دو دهه پیش بد نبوده اما الان فقط نون اسمش رو میخوره!
ونوم اف ۵
۲۲ مهر ۱۳۹۶یادمه یه بار تو تاکسی نشسته بودم و هفته نامه ی دنیای خودرو دستم بود تیتر اولش هم این بود که میتسوبیشی لنسر اولوشن از انجین ۲ لیتری ۴۰۰ اسب بخار بیرون کشیده بود در حال خوندن این تیتر بودم یه اقایی پیشم نشسته بود میگفت همین میتسو تقویت شده به گرد پای زانتیا نمیرسه !!!!! خلاصه خواستم به پدالی ها بگم بعضی ها زانتیا رو تو کلاس سوپر اسپرت و هایپر کار تقسیم بندی میکنن
PaRHaM
۲۳ مهر ۱۳۹۶پس فهمیدم !
اون فیلمی ک از شیرون گرفتن
با زانتیا بوده???
چقدر این ماشین سریعه ها???
آقا به خدا فانه?
حمله نکنین بهم لطفا??
با تشکر
ونوم اف ۵
۲۲ مهر ۱۳۹۶یادی هم بکنیم از فیس لیفت معرکه زانتیا به نام زانتیا ۲ که غوغا میکرد یه قرمز رنگش بود از زیبایی تو خیابون جلب توجه میکرد ?
کوروش
۲۲ مهر ۱۳۹۶یعنی طراحش (اگه داشته باشد)رو باید در ملاء مردم اعدام کنند
کوروش
۲۲ مهر ۱۳۹۶زانیتا واقعا برای من همش خاطرات خوبه بخصوص اینکه اوایل واردات موتور ۲۰۰۰ زانتیا پدرم خریده بود یجورایی بعد از کرولا واقعا خودرو کم خرجی بود یادمه اوایل در جاده مشهد راحت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می رفتم البته اون وقت ها خبری از پلیس و دوربین نبود واقعا حس خوبی نسبت بهش دارم ولی خب اغراق های عجیب هم مردم درباره اش زیاد می کنند
ali a
۲۲ مهر ۱۳۹۶ایمنی افتضاح. استهلاک خیلی بالا. آلاینده. خیلی پر مصرف.زشت. کاملا از رده خارج….حیف پول..گوی های تعادش و روغنش هر سال باید عوض میشد کلی خرجش میشد..یادمه سال 86 مزدا 3 اومده بود هرکی میخواست زانتیا بگیره بهش میگفتم برو مزدا3 بخر که مرده اش به زانتیا می ارزه…
Ahura
۲۲ مهر ۱۳۹۶حتی اگه هیچ ستاره ایمنی هم نگیره هنوزم از این آشغالایی که الان دارن میندازن به ملت خیلی سره
عارف
۲۲ مهر ۱۳۹۶یا خدا!!ریپورتاژ آگهی برای زانتیا تو سال 96!!!! ?
ابراهیم
۲۳ مهر ۱۳۹۶پدال جان اون سیستم تنظیم ارتفاعش همچین دلخواه نبود
وقتی روی پایین ترین سطحش میزاشتی
عملا بعد از دو بار ترمز کردن خالی میکرد و دیگه ترمزی وجود نداشت
و یکی از دلایل ایمنی پایینش برقی بودن ترمزش بود
و خیلی تکون میخورد در حدی که نهایت سرعتی که میشد باهاش رفت ۲۰ تا بود
و دقیقاً روی بالاترین حالتم به همین شکل
توی کاتالوگ خودرو بالاترین حالت رو برای تعویض لاستیک پیشنهاد کرده بود
و این تنظیم ارتفاع بیشتر جنبه مکانیکی و تعمیراتی داشت
بسیار ماشین پر خرج و پر اصطهلاک و بعد از یه مدت مثل تمام اشغالای فرانسوی خودشو ول میکرد
پرهام
۲۳ مهر ۱۳۹۶آره واقعا ضعیفه بدنش این هم نا گفته نماند که سپر های زانتیا در تصادف های جزئی میوفته پایین. ولی موتور 2000 واقعا جذاب بود و واقعا در زمان خودش ماشین باکلاسی بود منظورم اینجاس نه فرانسه
یاس ی
۲۳ مهر ۱۳۹۶من نزدیک دو سال داشتم، متاسفانه ماشین های صفر ما اونقدر آشغاله که بعضی وقتها آدم مجبور میشه سراغ از رده خارج ها بره، از سواری زانتیا در مقابل ماشینهای صفر ایرانخودرو وسایپا راضی بودم ولی خوب قطعا میدونیم که طراحی داخلیش خیلی قدیمی و ساده هستش، باور کنید وقتی فروختمش و یدونه پارس صفر گرفتم توی دو هفته اول پشیمون شدم، پارس 10 هزارتا باهاش رفتم درها و داشبورد صدا میده، روغن ریزی پیدا کرده، باطریش نشتی پیدا کرد و رنگ سر شاسی خراب کرد وخیلی از اجزاء پلاستیکیش به خاطر آب باطری خراب شد حالا به من حق میدین اگه دوباره سراغ زانتیایی از رده خارجی برم که مدل 88 بود ولی از هیچ کجاش صدا در نمیومد و توی سربالایی مثل پارس لش نیست !! همه میدونیم زانتیا از رده خارج شده ولی خدایی بگیم این ماشین صفری که من خریدم بیشتر از رده خارج نیست ؟ زانتیا عالی نیست ولی هنوز هم کم کارش به این صفرها می ارزه.
یاس ی
۲۳ مهر ۱۳۹۶برای منی که پول ماشینهای خوب را ندارم و ماشین صفر میخرم با اون مشکلات دچار میشم زانتیای به قول دوستان آشغال ماشین خوبی به حساب میاد،
سارا
۲۳ مهر ۱۳۹۶شتاب بالا !
برای مالک خود دلبری میکند ؟!
تیترشو نخونی فک میکنی دارن پورشه ماکان تبلیغ میکنن
خدایا این شادی رو از ما نگیر
Mercede kaviani
۳ دی ۱۳۹۶سلام عزیز خوبی سارا جان
بلاخره یک دختر دیگر در سایت پدال ضمن خوش امد گویی به شما دوست عزیز
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
یاس ی
۲۴ مهر ۱۳۹۶شتاب بالا نسبت به ماشینهای داخلی منظورش بود نه نسبت به ماشینهای روز دنیا، اوایل تولیدش که همه با جت فانتوم مقایسش میکردن !!!! هنوز هم طرفدار دو آتیشه داره.
البته از خودروهایی که هم رده با زانتیا تولید میشدن سرتر بود، قطعا عالی نبود ولی توی دوره خودش البته در ایرا ن عزیز بهتر از بقیه بود.
یکی از نکاتش خوبش این بود که نیومدن موتور پیکان روش بزارن به عنوان زانتیا rd بدنش دست مردم. زانتیا 2 به حد کافی ضایع بود!!!! خداییش نمیدونم همین عزیزانی که طرحی مثل زانتیا 2 یا ساینا را تایید میکنن که میره واسه تولید کیا هستن !!!!
Amir
۲۶ آبان ۱۳۹۶زانتیا عشق بچگى های خیلیاست ،الان در حد صفرشو میفروشن ۸۰ م !! خب مزدا ۳ میخره ادم ،من خودم یه ال نود صفر خریدم توو شتابش از زانتیا کم نمیاره که بماند خیلی هاشونم ضایع کردم چون بازنشسته شدن
تارکان
۱۱ تیر ۱۳۹۷اقایون خانوما،نظراتتونو خوندم.بد خوب کار ندارم.کلا ضرر هم کنه من میخرم.عاشقشم.مرحمت زیاد.تارکان
نیما
۲۷ آبان ۱۳۹۷سلطان تعلیق
هر موقه سوار شدی بعد نظر بده!
حسین
۱۶ اسفند ۱۳۹۷زانتیا در مقابل پرایدیا سمند من زانتیارو ترجیع میدم حالا چرا چون بنده خدای بی خبر از همجا رفتم ماشین صفر بگیرم اونم پژو پارس tu5کلاسه ۱۵ بعد از ۲۰ خوردی کار ماشین لگن شد صدا از تمام وجود این ماشین به گوش میرسید خلاصه اگر ماشین تولید داخل بهم بدن با زانتیا من زانتیارو ترجیح میدم الان یه عده از بچهای عشق زانتیا اومدن صفر شویی کار رو ماشین انجام میدن حال میکنی خدا انگار دهه هشتاده اومدی از کارخانه تحویل بگیری دمشون گرم گول نخورید ماشین هنوز هم رقابت میکنه با تولید آشغال داخل
یاسر عباسی
۱۷ شهریور ۱۳۹۸درود دوستان
همه نظرهارو خوندم
همه قابل احترام
ولی کسی که میره سمت خرید زانتیا
زانتیارو با هیچ چیز مقایسه نمیکنه
یا به ستاره ایمنی نگاه نمیکنه
چون برای عشقی که به این ماشین داره میره سمتش
حالا هرچی که میگن بذار بگن
زانتیا 2000 = عشق
مطمئن باشین کسی که میخواد یه خودرو به قول معروف از رده خارج بخره
همه ی جوانبو میسنجه
سرعت و قدرت vs نا ایمن بودن
همه همه چیو میدونن،ولی مهم خودتی
سعید حسینی
۶ دی ۱۳۹۸سلام
نظرات همه دوستان و خوندم و به جرات میتونم قسم بخورم ۹۰٪ کسایی که بد زانتیا رو میگن حتی ۱ساعت هم با این ماشین رانندگی نکردن…
من خودم پراید،۲۰۶،پژو ۴۰۵،پرشیا،ام وی ام ۱۱۰،برلیانس ۳۳۰ سدان،لیفان X50 رو داشتم و قطعا لذت رانندگی که با زانتیا داشتم قابل مقایسه با هیچکدوم این ماشین ها نبود و نیست…
البته لیفان X50 تو بعضی آیتم ها نزدیک بود به زانتیا ولی بازم به گرد پای این محبوب دوست داشتنی موتور ۲۰۰۰ نمیرسید…
انصاف رو رعایت کنید و خواهشن ننشستید پشت فرمون این ماشین همینجور نظر ندید…
در آخر اینکه:
اگه ماشینی سراغ دارید و شنیدید بعد از گذشت تقریبا ۱۰سال از تولید آخرین نسخش مدل ۰ کیلومترش رو در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ به مبلغ ۳۲۵/۰۰۰/۰۰۰ تومن اونهم بعد از ۳روز آگهی دیوار بودن اون آگهی حذف بشه به همون قیمت به ما هم نشون بدید…
مطمئن باشید وقتی اینهمه آدم هستن که یه همچین پولی رو که میشه خیلی ماشین های بهتر از زانتیا مد روز رو خرید ولی باز مدل ۰ کیلومتر یا کم کارکردش رو میخرن پس بدونید این ماشین حرف داره برای گفتن و اتفاقا خیلی حررررف ها هم با این اوضاع دوتا کارخونه ایران خودرو و سایپای ما داره…
یا علی
Navid
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ساله ۱۴۰۰ الان.تا سوار زانتیا نشی نمیفهمی چی دارم میگم.کسایکه داشتن میدونن هیچ ماشینی زانتیا نمیشه.چند سال پیش یه دونه داشتم دوسال زیر پام بود و هرجور ک بگی باهاش رفتار کردم.خرجش برام ۴ تا لاستیک بود وروغن و بنزینش.یبارم گوی هاشو شارژ کردم.بعد برا تنوع یه پارس خریدم دیدم بابا این کجا اون کجا.پدر سوخته زانتیا رو دم در ک میذاشتم همه دورش جمع میشدن هیچ وقت از جذابیتش کم نشد.برا خریدن فقط بگردید و عجله نکنید یه دونه بدون تصادفش رو پیدا کنید حالا یه گلگیرش رنگ باشه زیاد مهم نیست.برا خریدنش ازکسی کمک بگیرید ک از ماشین مخصوصا زانتیا سر دربیاره.اگه یه دونه سرحال و ترتمیز بدون تصادف گیرتون بیاد.بهتون قول میدم اندازه یه پرایدم خرج نداره.فقط سرموقع سرویس هاشو انجام بده و لذت ببر ازماشین داشتن.خودم الان دارم میگردم ک دوباره یکی بخرم.چون هیچ وقت ازسواریش و رخش خسته نمیشی
Javad
۱۵ دی ۱۴۰۱با سلام و سپاس خدمت تمام بیکارها…..
دوستان من سمند داشتم.پارس تی یو ۵ داشتم.
اما الان که زانتیا دارم خدا رو شاهد میگیرم خداوکیلی تازه فهمیدم که توی این همه مدت من داشتم خر سوار میشدم.
تازه فهمیدم تا میخای جایی بری فقطراستارت بزن یعنی چی….تازه فهمیدم که سگ زانتیای داغون به صقر ماشینای داخلی بقرآن شرف داره….
پس خاهشآ اونایی که فقط شنیدین نیاین نظر بدین.
من که به شدت. راضیام اط این سلطان
ایمان
۷ شهریور ۱۴۰۲سلام
زانتیا خرج داره؟
اگه تمیزش پیداکنید۵۰تومان خرجش کنیدتا۲یا۳سال راحتیدعین پارس و۴۰۵هرروز یه چیزیش خراب بشو نیست.ولی کهنه خری اعصاب وعشق میخواد
لذت سواریش چقدره؟
فقط اینو بگم ساخته شده برای جاده یه قدری دست اندازها رو نرم رد میکنه ومبله راحتی داره که سفر۷ساعته رو بدون خستگی میرید.سرعت هم بدون لرزشو سروصدا وبدون تاتیر باد راحت۲۰۰پر میکنه
تو پیچا بی استرس ۱۸۰میپیچه عجیب استیبل هست.
ارزش خرید؟
بله اگه ۵۰خرجش کنین برای سفر حتی از ماکسیما بیشتر خوش میگذره تعادلش بهتره ترمزاشون درحد همه البته اتاق ماکس بزرگتره وموتورم۶هست ولی برای سفر لز آوانته بیشتر لذت میده ایرانیارو که نگم براتون.برید شیر فرمون zfآلمان ببندید میشه عین بنز.
خرج زانتیا برا چیه؟
تمام خرجش واسه سیستم تعلیقشه وگرنه موتور زانتیا لز بادوام تریناست.قطعات بدنه واتاقم که خرابی نداره.یکم برقیشم خرابی داره ولی بازم عمرش از تولیدات داخل بهتره
سوختش؟
توجاده با کولروسرعت۱۶۰ حدود۱۰.۵ولی تو شهر ۱۱یا۱۲میسوزه دیگه۲۰۰۰شانزده سوپاپه.
واقعا یه تک برگ سنده بیرنگشو میگن۶۰۰.
حالاشما بگین نسبت به پارس نمیارزه.فقط کسایی میگن نمیارزه که تو جاده ننشستن پشتش.
زانتیا ماشین ۲روییه
به محض ورود به جاده تمام قواعد عوض میشه.میشه سلطان جاده باورتون نمیشه میدونم