این روزها صدای پای ژرمنها در بازار خودرو دوباره به گوش میرسد. زمزمههای رفع تحریمها و مذاکرات آشکار و نهان با خودروسازان جهانی برای حضور در بازار ایران، ابتدا نام مرسدس بنز را بر سر زبانها انداخت. بنز که روزگاری با مدلهای کلاس E خود، با کیفیتترین خودروی ایران محسوب میشد، احتمال دارد که دوباره خط تولید خود را فعال نماید. طبق قرارداد مرسدس بنز، ایران تنها پایگاه تولید و مونتاژ کلاس E در خاورمیانه میباشد.
فولکس واگن هم که خیلی پیشتر از شروع تحریمها، مدل گل خود را از ایران برچیده بود، اکنون دوباره به این پهنه آریایی متمایل شده است. با اینکه در بازار غیر رسمی، بیتل این شرکت با قیمتهایی فضایی حضور دارد، به تازگی پاسات هم با قیمتی حدود ۱۹۰ میلیون به بازار راه یافته است. گفته میشود، شرکتهای داخلی با فولکس در حال مذاکرهاند تا راه برای مونتاژ تعدادی از ماشینهای این شرکت البته با برندهای زیر مجموعه آن در ایران آغاز شود. قاعدتاً نباید از برند زیر مجموعه به فکر آئودی یا پورشه باشیم. سئات اسپانیایی و اشکودای چک میتوانند نامزدهای مورد نظر باشند. این فرصت خوبی برای رهایی از استعمار فرانسوی در صنعت خودرو محسوب میشود. ژاپنیها هم میتوانند گزینههای خوبی برای همکاری محسوب شوند. زیرا کیفیت و دوام و هزینه نگهداری برای مصرف کنندگان ایرانی از اولویتهاست و برای این منظور در کنار خودروهای آلمانی، این شرکتها نیز در این زمینه سرآمد محسوب میشوند. در عین حال میتوان به حضور دوباره خودروهای تجاری مرسدس بنز، اسکانیا، ولوو، رنو، مان و سایر خودروسازان مطرح در بازار ایران و یا در تولیدات شرکتهای داخلی امیدوار بود.به هر حال امیدواریم، با همه این مذاکرات و تبلیغات، سرآخر شرکای مناسبی برای صنعت خودروی ایران انتخاب شوند (نه اینکه همچون سایپا و بعضی دیگر از خودروسازان، دست به دامان شرکتهای تازه به دنیا رسیده و نا آشنای چینی شوند) تا مصرف کنندگان، بتوانند از موهبت خودروهای روز و مدرن با ایمنی مناسب و راحتی کافی و آلودگی و مصرف سوخت پایین، با قیمتی مناسب بهرهمند شوند.
حسین
۴ اسفند ۱۳۹۲اگه اینطوری بشه، ایران خوردو و سایپا هم ورشکست بشن عالی می شه.
جگرمون خنک می شه یه ماشین درست حسابی سوار می شویم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
نه به این فکر نباش . اگر قرار به تولید و مونتاژ خودروهای المانی و
ژاپنی باشه ، مطمئن باش سیاست های المان ها و ژاپن ها خیلی با فرانسه
اللخصوص پژو سیتروئن فرق میکنه . اگر بنا به تولید ماشین بی کیفیت باشه ،
قطعا حضور پیدا نخواهند کرد . امیدوارم که ایرانخودرو و سایپا بعد از
37 سال تصمیم درست رو بگیرند و مردم هم مزه ی اتومبیل با کیفیت رو را
بچشند .
اگر همچین اتفاقی بیفته ، من به شخصه دیگر تمایل به برشکستگیه
ایرانخودرو و سایپا ندارم . ولی اگر بخواهند که در قیمت هم بامبول در
بیاورند ، امیدوارم که همون برشکسته شوند .
خداکنه که ادم بشوند .
sorena330
۴ اسفند ۱۳۹۲شرط حضور خارجی ها قبول کردن تولید حداقل 60 درصد از قطعاتشون توسط قطعه سازی ایرانه که مسلما شرکت های مشهوری جون سئات،فولکس واگن زیر بار این شرط احمقانه نمیرن(قطعه سازی که حتی پیچ رادیات پیکان و خیلی چیزهای پیش پا افتاده رو نمیتونه بسازه…
مردم عامی این خبر رو باور کنن عادیه، اما از شما میلادخان بعیده…
تا زمانی که ایران خودرو و سایپا فعالن وضع همینه…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود . سورنا من حرف شمارو قبول دارم .
ولی نگفتم که قطعا میان .
اگر همین خودروساز های ژاپنی و المانی با این ها کنار
بیان و به صنعت قطعه سازی کمک بکنند ، ما شاهد تولیدشون
هستیم .
البته تو اینکه ایرانی ها هم خر را میخواهند و هم
خرما را شکی نیست .
ولی خب اگر بتونند که طوری به توافق برسند ، که هر
دو طرف سود ببرند ، عالی میشه .
در ضمن سورنا جان ما عشق ماشینها دلخوشیمون چیه؟؟؟
ببین چقدر بدبختیم که با خوندن این اخبار ذوق زده
میشیم . دلخوشیه من تو ایران همین ماشینه .
رضا 2272
۴ اسفند ۱۳۹۲برشکسته؟؟؟
همون ورشکسته دیگه؟
sorena330
۴ اسفند ۱۳۹۲عزیز مرسدس کلاس ای تو ویران خودرو مونتاژ خواهد شد کماینکه تا 4-5 سال پیش میشد…
سینا
۴ اسفند ۱۳۹۲نترس حسین جان اگه قرار به ورشکست شدن اونا باشه نمیذارن هیچ کدومشون وارد بشه …
Saied
۴ اسفند ۱۳۹۲ایران خدرو و سایپا کارشون عمرا درست بشه! شعار الکی ندین!
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج.
SALAR
۴ اسفند ۱۳۹۲خیلی دلتون صابون نزنین.
سینا
۴ اسفند ۱۳۹۲فکر میکنید مرسدس را مطابق با جیب من و شما قیمت گذاری می کنند ؟!!!
مگر قبل از رفتنشان بنز سوار می شدیم که حالا با آمدن دوباره شان اتفاق نویی بیافتد
قیمت خودرو های چینی حاضر در بازار خود نشانگر قیمت نجومی خودرو هایی همچون بنز خواهد بود حتی اگر در ایران مونتاژ شوند
اشکودا و سِِئات نیز در بهترین حالت از تندر ارزانتر نخواهند بود
تا زمانی که دولت دست از سر اقتصاد بر ندارد وضع همین است
سورن
۴ اسفند ۱۳۹۲آخه عزیزم، حسین جان، نمیدونم شغل شریفت چیه، ولی آخه با چه قیمتی؟ برای کارمند هرچند با سابقه خدمتی بالاو حالا کم و بیش اندوخته ، توان خرید چنین ماشینی وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر
۴ اسفند ۱۳۹۲کاش پاشون دوباره به ایران باز شه تا از شر این آشغال های چینی راحت بشیم ،البته خودرو سازهای وطنی هم چیزی از خودروسازهای چینی کم ندارند و این چند ساله خودروهای بی کیفیتشون رو به هر قیمتی که خواستن توی بازار به فروش رسوندند،امیدوارم هرچه زودتر خودروهای اروپایی یا ژاپنی به بازار ایران سرازیر شه تا این دو شرکت به “اصطلاح خودروساز” وطنی کاسه کوزشون رو جمع کنن
GTR-50
۴ اسفند ۱۳۹۲وای چی میشه …………………………. یه E350 سوار شم ….
محسن
۴ اسفند ۱۳۹۲همش دروغه… کی می گه رفع تحریم شدیم؟
این خوش باوری ملت منو کشته
پرهام
۴ اسفند ۱۳۹۲امیدواریم واقعیت داشته باشه چون واقعا ار هر چی ماشین ایرانیه داره حالم بهم میخوره چینیا رو که حتی بدم میاد اسمشون و ببرم من فقط عاشق بنزم چون ابهت خاصی داره و ایمن و مدرن ساخته میشه امیدارم ادمایی که تا امروز نزاشتن این اتقاق بیفته که این خودرو سازا وارد کشور ما بشن به سزای اعمالشون برسن
حسن
۴ اسفند ۱۳۹۲خدایا پای اینا باز شه بلکه دست دوم ها افت کنن بتونم یه تیپ 5 مدل 85 بخرم.
amir-bmw
۴ اسفند ۱۳۹۲خبر خوبیه
البته اگه آقایون منافع ملتو به منافع خودشون ترجیح بدن و بزارن مردم بعد چن سال یه نفس راحت بکشن !
چون سود زیادی داره واسشون وفتی یه خودرو با ارزش واقعی 10-12 میلیونو 40 میلیون به مردم میفروشن و به احتمال زیاد مانع این توافقات میشن !
پژو rcz
۴ اسفند ۱۳۹۲من نمیدونم واقعا ماها چرا برای خودمون بهشت میسازیم گیریم که این ماشینها وارد شدن با بهترین امکانات اما با چه قیمتی ایا فقط برای افراد قوی جامعست یا نه برای افراد ضعیف جامعه در نظر گرفته شده دوستان لطفا بیدار باشید
مملکت ما به فنا رفته همیشه ی سری افراد باید حسرت خیلی چیزهارو مثلا همین ماشینهاروو بخورن در صورتی لایق این هستن سوار بشن ولی خوب بخور زیاد داره مملکت ما متاسفانه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲پیشنهاد فولکس برای خرید اسکانیا
عصرخودرو:فولکس واگن آلمان با هدف دستیابی به تمام سهام اسکانیای سوئد پیشنهادی 6.7 میلیارد یورویی را به سهامداران آن ارائه کرده است.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل فارس، بنا بر اعلام یکی از مقامات شرکت خودروسازی اسکانیا، گروه خودرو سازی فولکس واگن که در حال حاضر بخش قابل توجهی از سهام این شرکت را در اختیار دارد، با هدف تصاحب باقی مانده سهام اسکانیا و همچنین کاهش بیش از پیش هزینه های تولید سه واحد تولید خودروی خود پیشنهادی 6.7 میلیارد یورویی معادل 9.2 میلیارد دلار را برای خرید 10.8 درصد سرمایه باقی مانده این شرکت به دیگر سهامداران ارائه کرده است.
مسئول بخش تولید و مدیر کل سابق اسکانیا، لیف اوستلینگ، با اشاره به اینکه 89.2 درصد سرمایه اسکانیا متعلق به گروه خودرو سازی فولکس واگن است و این مسئله باعث بروز تنش هایی در سطح مدیریت این شرکت شده است و همین مسئله باعث نارضایتی تمام سهامداران شده است.
وی با اشاره به مدت زمان زیاد صرف شده برای ارائه این بسته پیشنهادی گفت: «ما به این نتیجه رسیدیم که این اقدام قدمی مهم در راستای یکپارچه کردن این شرکت خودرو سازی است».
گروه خودروسازی فولکس واگن در حال حاضر سه شرکت خودروسازی مان آلمان، فولکس واگن، و همچنین اسکانیا را در اختیار دارد و در نظر دارد تا همکاری این سه شرکت را در زمینه های پیشرانه، شاسی اتاق و تجهیزات الکترونیکی خودروهای تولیدی افزایش دهد.
این اقدام با مخالفت سرمایه گذاران 10.8 درصدی جزئی اسکانیا روبرو شده است که معتقدند این سیاست به ضرر اسکانیا خواهد بود. در حال حاضر اسکانیا سود دهی بالاتری دارد.
گروه خودرو سازی فولکس واگن در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین خودروسازان جهان است و شرکت خودروسازی اسکانیا نیز در حال حاضر جزء بزرگترین تولید کنندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان محسوب میشود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
امیدوارم که وارد بشوند همراه با قیمت معقول . قیمتش معقول نباشه ، به
هیچ دردی نمیخوره .
خداکنه یکی از این خودروساز های دولتی سراغ ژاپنی ها بره ، و یکی دیگرشون
سراغ المانی ها بره . وااااااااااااااای چی میشه ، رقابت المان و ژاپن
در خاک ایران . اونوقت دیگه فقط جای امریکا خالی میمونه .
ولی در صورت حضور این برندها ، احتمال اینکه ژاپن برنده بشه خیلی زیاده ،
چون مردم طعم ماشین ژاپنی رو چشیدن ، و امتحانشو پس داده . اونور میدون
هم فولکس رقابت خوبی میتونه داشته باشه ، ولی چون المانها بیشتر
خودروساز های لوکس هستند و اصولا خرج لوکس ها بالاتر از ماشینهای معمولی
است ، همین مورد در فروش فولکس المانی تاثیر میگذارد . مردم میگن چون
المانیه ، پس لوازمش گرونه و خرجش بالاست . ای بابا . حیییییف .
ولی کلا طول میکشه که فولکس بین مردم جا باز کنه و برندهای سئات و
اشکودا هم بین مردم شناخته بشوند . به نظر من اشکودا از سئات بهتره .
در کل اولویت شرکتهای دولتی نباید با برندهای لوکسی همچون بنز و پورشه
و ائودی و اکورا باشه .
باید برندهای معمولی باشه تا اکثریت مردم ایران بتونند ماشین خوب سوار
بشوند . اگرنه برای پولدار ها که فرقی نمیکنه .
خدایا خودت کمکون کن . .
GTR-50
۴ اسفند ۱۳۹۲اگه قیمتا نجومی باشه به هیچ دردی نمیخوره………
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
علی رضا دوباره جنگ ما شروع میشه .
با پاسات میام میزنم به نیسانت .
GTR-50
۴ اسفند ۱۳۹۲من با ی لندکروز سره 4 راه بهت شلیک میکنم با کلت 45 .
Ehsan
۴ اسفند ۱۳۹۲خیالت راحت میلاد در آخر همین پژو سیتروئن دوباره میان برامون پژو 405 تولید میکنن
حالا اگر فرض کنیم واردات یا تولید دیگر کارخانجات خودرو سازی در ایران ازاد باشه من اگر بعد از کلی بررسی بین یک خودرو ژاپنی و آلمانی مردد باشم آلمانیه رو انتخاب میکنم ( خدایا میدونم این رویاست ولی رویاشم قشنگه )
کافر مقدس
۴ اسفند ۱۳۹۲از این فولگس واگن مورچه خوار تر نداریم . . .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
اینجوری نگو .
این کارو همه ی خودروساز های بزرگ میکنند .
هیچ خودروسازی از بزرگتر شدن و سود بیشتر بدش نمیاد .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲بعدش کافر جان ، همچین میگی مورچه خوار که انگار جنرال موتورز
بیکار نشسته .
جنرال موتورز هم دنبال خر مرده است .
البته این را هم جدیدا شنیدم که فولکس میخواد برندهای جگوار و
لندروور را هم بخرد .
البته نمیدونم چقدر این خبر موثقه . خداکنه که موثق باشه و
شایعه نباشه .
آرش
۴ اسفند ۱۳۹۲کارخانه های خارج از آلمان شرکت بنز ، امیدواریم ایران نیز در آینده به این لیست افزوده شود:
*********************************************
– مجارستان new A and B class, CLA
– فرانسه مدل های Smart
– آمریکا در آلاباما و توسکالوسا ML, R, GL-class
– چین :
C-Class 1.8/2.5/3.0L
E-Class 1.8/3.0L
E400L Hybrid (3.5L) GLK 300 3.0L
Sprinter 2.1L
Viano 2.5/3.5L
Vito 2.2/2.5L
– برزیل CLC-class
– آفرقای جنوبی C-class
-اتریش G-class
*********************************************
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
ارش تو خیلی باحالی .
اسم تورو باید بگذارند ارش امار .
امارات خیلی عالیه .
زیگما
۴ اسفند ۱۳۹۲فکر کردم میگی امارات متحده عربی :D
“امارات خیلی عالیه .”
آرش
۴ اسفند ۱۳۹۲اینا همه حرفن،بازی با کلماته، برای اینکه ایران خودرو و سایپا رو نجات بدن،اصلا باور نکنید،من که تا یکی رو با چشمای خودم توی خیابونای ایران نبینم البته با قیمت مناسب، نه نجومی، باور نمیکنم. تنها راه برای رسیدن به یه خودروی خوب و ایده آل تحریم فرغون سازای داخلیه تا انشاا.. ورشکسته بشن. دوستان حق گرفتنیه یه جو همت و غیرت میخواد، من یه فرغون داشتم ولی فرختمش و دیگه هم نمیخرم اگه صد سال هم طول بکشه نمیخرم تا بتونم یه ماشین خوب برای خودم و خانوادم تهیه کنم. بنظر من هر کی تو این شرایط پول میده پای این ارابه هاب مرگ وطنی و چینی تا اونها سرپا بمونن و به ظلم علیه مردم ادامه بدن خائنه . همین وبس.
مهدی
۴ اسفند ۱۳۹۲دورود
آرش باهات موافقم
حرف حق رو زدی
سپاسگذارم
مهدی
فرزند کوروش
اشكان
۴ اسفند ۱۳۹۲کاملا موافقم حرف حق را زدید
فرامرز
۴ اسفند ۱۳۹۲فکر این که مرسدس ای کلاس رو با قیمت مثلاْ ۱۰۰ میلیون تولید کنن احمقانس چون
۱. آلمانی ها نمیذارن با قطعات بنجل تولید کنیم پس مجبوریم مونتاژ کنیم
۲. چه ماشینی بوده که وقتی مونتاژ شده قیمتش بیش از ۲۰ درصد کم شده و کیفیتش تغییر نکرده. نمونش مگان که از همه جاش زدن و جنس سپرها و داشبوردش در حد پراید شده و قیمتش ثابت مونده.
حتی در صورت تولید و مونتاژ خودروهای درجه ۲ اروپا (خودروهای ۱۰-۱۵ هزار دلاری) بیش از ۹۰ درصد مردم قدرت خرید رو ندارن. همین الآن ۸۰ درصد مردم حتی تندر هم نمیتونن بخرن. اونایی هم که دارن بیشتر از قبل که ارزون بوده داشتن مثلاْ بابای من ۱۵ میلیون داشت که میخواست پراید رو عوض کنه نکرد الآن نه میخواد ۴۰۵ بخره نه میتونه تندر بخره!
آرش
۴ اسفند ۱۳۹۲اگه ایرانی ایرانیه ، مرسدس بنز رو هم به مزبله تبدیل میکنه
میگین نه ، اینم مثال دیگه ای که ایرانی ها سر اسکانیای سوئدی که سرسلسله هر چی ایمنی و سلامت تو دنیا هست ، آوردند.
شرکت عقاب افشان آسیا بجای اینکه بره حلورده بسازه، رفته اسکانیا تولید کرده که روی هر چی هوگوی چینیه سفید کرده اونم با استاندارد و نمایندگی اسکانیای مادرمرده!
______________________________________________
“مردودی اسکانیا در 19 تست استاندارد: سازمان استاندارد کشور در بررسیهای انجام داده 19 استاندارد الزامی خودروها را در اتوبوس اسکانیا تایید نکرده و این خودرو تنها با گرفتن 32 مورد از استانداردهای خودرو تردد می کند و مرگ می آفریند.”
رامتین
۴ اسفند ۱۳۹۲واقعا اگه سری E بنز (که در رده سری 3 یا 5 بی ام و هست) وارد بازار بشه و در واقع هزینه گمرکی بهش نخوره واقعا عالی میشه. چراکه در اونصورت مرسدس E200 که الان بیش از 300 تومن قیمت داره شاید 30% کاهش قیمت داشته باشه که عالیه.
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
هزینه گمرکی تعریفش تو ایران چیه؟
من که نفهمیدم
uussaa
۴ اسفند ۱۳۹۲چرا ماشینای با کیفیت امریکایی نمیارن ؟
زیگما
۴ اسفند ۱۳۹۲چون هرگونه ارتباط کمپانی های امریکایی با ایران غیر قانونی است.
Saied
۴ اسفند ۱۳۹۲دوستان همچین میگن ای کاش بیاد که إز دست ماشین های چینی راحت بشیم انگار قرار أین ماشین ها هم قیمت بشه! علانم اگه پولشو داشتی میتونستی سوارش بشی!
میلاد
۴ اسفند ۱۳۹۲و مطابق معمول سر ما آمریکایی باز ها بی کلاه می مونه و نادیده گرفته می شیم.
باشه آقا نوبت تازاندن ما نیز می رسد. :D
پژمان
۴ اسفند ۱۳۹۲اول باید ماشینای فرسوده و غیراستاندارد رو بطور کل از رده خارج کنن و اسقاط کنن بعد به فکر واردات خودرو باشن اینطوری مشکل ترافیک هم حل میشه
کافر مقدس
۴ اسفند ۱۳۹۲اتفاقا میلاد جان مصداق بارزی بهتر از مورجه خوار در دسترس نیست . .
اینکه بخشی از سهام یه عده کمپانی رو که کلی اصالت دارن رو بخری بد بری همه جا جـــــــــار بزنی زیرمجموعه فولکس واگن ـه !
طرف اومده میگه مینی کوپر برای bmw ست! و زیر مجموع بی ام وست ! هنو فرق سهام خریدن و زیر مجموع شدن و از بالاسری تغذیه شدن رو نمییدونن خعلی ها!
زیر مجموع های آمریکایی و ژاپنی قضیه ضون فرق میکنه اونا همه از شرکت مادرخودشون تغذیه میشن . ولی این کار فولگس واگن رو جالب نمیدونم . . . در آینده دیگه اصالتی بره این شرکت هایی که بخشی از سهامش رو خریده نمیمونه . . . .
زیگما
۴ اسفند ۱۳۹۲کافر جان 100% باهات موافقم.
احسانe
۴ اسفند ۱۳۹۲بشنو و باور نکن …
Alpha
۴ اسفند ۱۳۹۲به نظر من هم خیلی عالی میشه فقط به فکر جاده ها هم باشند ! ماشین خوب به جاده ی خوب نیاز داره
km
۴ اسفند ۱۳۹۲اگه اینطوری بشه که واقعا دیگه بهتر از این نمیشه و میتونه صنعت خودروسازی حال و هوای چند سال قبل رو به خودش بگیره. باور کنید اگه محصولات با کیفیت اشکودا وارد ایران شن دیگه اسم ماشین های کره ای از ذهن مردم پاک میشه
masoud
۴ اسفند ۱۳۹۲خدا کنه یه ماشین بیارت زیر پنجاه میلیون باشه به خدا با ایت قیمتا نمیشه ماشین گرفت
mory
۴ اسفند ۱۳۹۲یه کم فکر کنید تو رویا نیاشید
Yashar
۴ اسفند ۱۳۹۲بنظر من حتی اگه بنز و بی ام و هم بیاد تو ایران تولید بکنه بازم فرقی به حال قشر متوسط به پایین نمیکنه خودرو سازهای معروف اروپایی که محصولات ارزان قیمت تولید میکنند مثل همین رنو با دوتا محصول ارزان قیمتش( لوگان و مگان ) همین حالاشم خیلی خارج از دسترس شده !
باید خودروسازای کره ای و ژاپنی با محصولات زیر 15 هزار دلاریشون بیان تا هم فضا رقابتی تر شه و هم شاید بعد از چند سال جون کندن ملت بتونن مثلا یه کیا ریو جدید بخرن باهاش حال کنن
یاشار
۴ اسفند ۱۳۹۲قابل توجه آقا میلاد
(ببخشید که مربوط به پیج دیگه ای هست)
لنز کانن و نیکن هم ساخت خودشونه و فقط برا موبایل واسه کارل زایسه.
در ضمن ماشین های آلمانی و ژاپنی عالی هستن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
داداش من برا سونی رو گفتم .
یه پسل باهوش
۴ اسفند ۱۳۹۲خوبه اینا اگه بیاین ایران و تولید شن
صنعت قطعه سازی چین با یه پیشرفت عظیم رو به رو میشه
جای قطعات پژو قطعات بنز رو صادر می کنه
feri
۴ اسفند ۱۳۹۲بنزم از دست رفت
ali
۴ اسفند ۱۳۹۲یعنی ارزوی ما براورده میشه؟! خدایی ماشین المانی و ژاپنی تو ایران تولید یا حداقل مونتاژ بشه هم ما راضی هستیم ولی با قیمت خوب! مخصوصا فولکس واگن حالا با هر زیر مجموعه اش! و تویوتا و نیسان … ایها میتونن بازار خودروی مارو زیرو رو کنن
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
نه
شاید نوه هات براورده شدنه ارزوتو ببینن