ایسنا – یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از لغو تحریم صنعت خودرو و بهبود شرایط بینالمللی شرکتهایی چون کیا، پژو سیتروئن و بهویژه رنو نخستین خودروسازانی خواهند بود که به ایران بازمیگردند.
شهرام آزادی، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در این رابطه اظهار کرد: در همکاریهای اقتصادی محاسبه سود و زیان حرف اول را میزند بنابراین اگر عامل خارجی چون فشارهای سیاسی برخی کشورها نباشد، شرکتهایی چون کیا، پژو سیتروئن و بهویژه رنو برای بازگشت به ایران پیشقدم خواهند شد.
وی با بیان اینکه حجم صادرات قطعات پژو به ایران به قدری بالا بود که این شرکت تمایل دارد مجددا به این بازار بازگردد، خاطرنشان کرد: بنابراین پژو جزو اولین شرکتهایی است که به ایران باز خواهد گشت.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: رنو نیز در ایران منافع زیادی داشته و در سالهای اخیر سرمایهگذاریهای کلانی در کشور انجام داده است که مسکوت ماندن آنها به ضرر این شرکت خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه آخرین محصول تولیدی شرکت کیاموتورز در ایران خودرو ریو بود، تصریح کرد: قرار بود پس از آن خودروی سراتو جایگزین زانتیا شود که به دلیل تحریمها این پروژه نیز مسکوت مانده است بنابراین اولین همکاری مشترک کیا موتورز با شرکتهای ایرانی احتمالا راهاندازی پروژه تولید سراتو خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: بنابراین پیشبینی میشود در صورت لغو تحریم صنعت خودرو و همچنین روان سازی جریان نقل و انتقال ارز به داخل کشور بازگشت خودروسازان جهانی به ایران آغاز شود.
وی تصریح کرد: نکته مهم در این زمینه اعتمادسازی مجدد برای همکاریهای مشترک است که البته با توجه به منافع دو طرف این امر ظرف چند ماه آینده محقق شده و همکاریها از سر گرفته خواهد شد.
آرش
۴ مهر ۱۳۹۲آخه خداییش سراتو هم ماشینه که بخوایم برا اومدنش سر و دست بشکنیم تازه اونم با قیمت خدا تومنی
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲از زانتیا که بهتره…
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲ایران چرا فکر میکنه باید خودش خودرو بسازه…خیلی از کشور ها هستن صنعت خودرو ندارن…این دلیل بر بد بودن نیست…
بهتر به جای افتابه لگن تولید کردن. راه برای وررود تمامی برندها با نمایندگی وا کنه…
از چینی گرفته تا امریکایی…
اون وقته که هرکی با توجه به پول سلیقه خودش ماشین میخره…
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲slr جان اگه گمرک برداشته بشه و به طور مثال bmw با قیمت 100 میلیون به 40 میلیون برسه یارو حاظره از نون شبش بزنه تا اون رو بخره . این یعنی صنعت خودرو سازی ایران فلج میشه . این ها خیلی زرنگ تر از این حرف ها هستند چون به طور مثال اگه نمایندگی شورولت تاسیس بشه مجبورند پلاک بدهند و وقتی به طور انبوه وارد بشه مجبور می شوند گمرک رو عادلانه تر کنند و این یعنی نابودی صنعت فعلی داخلی!!!!!!
slr722
۴ مهر ۱۳۹۲یک کلام ختم کلام…
هیچ کدوممون جوونی نکردیم… فقط به خاطر اینکه تو یه کشور به دنیا اومدیم…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲تازه من تو اول راه جوانیم . متاسف ام که باید تو این کشور ادامه بدم چون روز به روز داره گند تر می شه . متاسف ام برای خودم و همسالانم و حتی شماها که باید تو این کشور ادامه بدهیم .
تهرانی
۹ آذر ۱۳۹۲پس اون جوان هایی که جنگ کردن……اون که بد تر از ما بودن……….
ان وقت ما جونی نکردیم…………..قلبم گرفت……بابا یکم وطن دوست باشید……..
محمد
۵ مهر ۱۳۹۲اکثر کشور هاى پر جمعیت حداقل براى خودشون ماشین تولید مى کنن .ایران که هم مواد خام اولیه به کشور هاى دیگه صادر مى کنه هم نیروى کار داره هم مو قعیت مناسب براى صادرات به بقیه کشور ها داره بهتر بود اگه خودشم نمى تونه تولید کنه بهتره از برند هاى دیگه براى تولید تو خاک ایران استفاده کنه
حمادی
۶ مهر ۱۳۹۲slr 722 عزیز خدا رو شکر کن مسلمونی فقط بخاطر ماشین به کشورت اینجوری میگی.تحریمو که ورداشتن خدارا شکر
aventador twin turbo
۴ مهر ۱۳۹۲اگر اون ها هم بیایند چه سودی به حال ما داره !!!!تا وقتی که عوارض گمرک به حالت عادی یعنی 10 درصد برسه هیچ سودی به حال ما نداره!!!!!!
km
۴ مهر ۱۳۹۲همچین بدم نیست. حداقل با همکاری با شرکتهای دیگه وضع از اینی که هست که بدتر نمیشه
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۴ مهر ۱۳۹۲درود.
ایران کشوری با پتانسیل بالاست.تو تمام زمینه ها نخبه داره.
ما چندین جوان طراح.نخبه و …. در طراحیه ماشین داریم.به جای این که بین فضارو حاضر کنند که طراحانی که در شرکت بی ام و و رنو و خیلی جاهای دیگه کار میکنند بیان برای مملکتشون کار کنند بدتر زمینه را فقط برای سود خودشون و فک و فامیلاشون اماده میکنند.
این مسئول های بی عقل فقط پارتی بازی میکنند.یکی که کار بلد است رو سر کار نمیارند.
((( طاعت ان نیست که بر خاک نهی پیشانی . اخلاص پیش ار که طاعت به پیشانی نیست )))
بنیامین
۵ مهر ۱۳۹۲آقا آرش عزیز.
من تو آبادان زندگی میکنم و شهر ما دارای منطقه آزاد هست و اینکه خود من یه سراتو داشتم. باور کنید ماشین فوق العاده ای هستش. من باش کل ایران رو گشتم و به کوچکترین مشکلی هم بر نخوردم و بدونین که اگه قراره تو ایران تولید بشه من جز اولین نفراتی هستم که این ماشین رو میگیرم.
علی دادا
۱۵ فروردین ۱۳۹۳اشتباه می کنی دیگه اگر تو ایران تولید بشه گند زده میشه به موجودیتش!
کامیاب
۵ مهر ۱۳۹۲آقا من موندم ماکه اینقد دم از بومی سازی انرژی هسته ای می زنیم و هرروز قاهر 313می زنیم و می گیم دنیا از تکنولوژی ما در تعجب مونده واقعا نمی تونیم یه خودروی لایق مردم بزنیم؟آخه چرا؟الان یکی تو تلوزیون ایرانو میبینه میگه اینا چرا سوارد فورد فستیوا میشن؟چرا 405سال 1988؟آقا زیمباوه سرعت دانلود 4مگ میده ما تو خرید مودم 56kbموندیم.هر چی سردنیا اومد از سه چیز بود
یهود:خیانت:تعصب
هایل کامیاب
aventador twin turbo
۵ مهر ۱۳۹۲الان شرکت پرواز سیستم تا 8mg سرعت می ده . ولی آیا پولش رو داری که بگیری ؟؟؟؟؟
سارا
۶ مهر ۱۳۹۲جون مادرتون نزارید پژو برگرده …
HASSANBMW
۴ مهر ۱۳۹۲ماشینای رنو خیلی تو ایران میتونن جا بازکنن!!
ماشینای راحتی هستند!
AMIR55
۴ مهر ۱۳۹۲مسئولین محترم اینقدر روشون زیاده که دوباره به بهانه ازاد شدن از تحریم قیمت هارو بالا میبرن.
yashar
۴ مهر ۱۳۹۲ای بابا هر دم از این باغ بری میرسد. بهترین راه واسه خوب زندگی کردن و ماشین خوب سوار شدن اینه که ول کنی بری ی کشور دیگه زندگی کنی.مگه ادم چقد زنده میمونه که وایسه ببینه نفر بعدی یا بعدش چه کار میکنه
محسن.د
۴ مهر ۱۳۹۲راست میگیslrجان،من نمیدونم ایران چه اصراری داره که حتما خودرو تولید کنه! بابا این همه کشور خوب و پیشرفته که خودرو تولید نکردن مگه مردن؟؟!! اصلا مگه کلا چندتا کشور تو جهان هستن که به صورت جدی و انبوه خودروسازی دارن؟ آلمان،ژاپن،امریکا،کره و اخیرا هم چین (خودروسازی فرانسه که روبه نابودیه وایتالیا وانگلیس هم که بیشتر محصولاتشون خودروهای خاص ومحدوده)
احمد.ف
۴ مهر ۱۳۹۲همه حرف ها سر چند «اگر» بزرگ است. اگر تحریم لغو شود! واستا تا بشه! اگر دلار ثابت شود! وایسا تا بشه! اگر آن کمپانی ها دلشان بخواهد! اگر خودروسازان ببخشید لگن سازان داخلی حاضر به همکاری شوند! یاد اون قصه ای افتادم که یارو یک خمره روغن داشت داشت برنامه ریزی می کرد بره دختر پادشاهو بگیره آخر سر یک لگد زد خمره شکست و همه اگر هایش ریخت روی زمین.
حسن
۵ مهر ۱۳۹۲تیپ 5 مدل 83 تو بازار 16 17 تومنه. آخه من دردمو به کی بگم؟ فکر کنید ماشین 10 سال پیش !!!
فرامرز
۵ مهر ۱۳۹۲با 16-17 میلیون به جای تیپ 5 ده ساله بی ام و سری 3 یا حتی سری 5 ده ساله میشه تو آلمان خرید!!!
احسان(احسان سابق)
۵ مهر ۱۳۹۲مشکل صنعت خودرو ی ایران بیشتر داخلی هست تا خارجی
سام*
۵ مهر ۱۳۹۲پژو سیتروئن که خودروساز جهانی نیست.کیا هم زیر مجموعه هیوندایی هست و البته به نوعی خودرو ساز جهانی.البته بزرگترین کمپانی های جهانی اگر وارد بازار ایران بشن خیلی خوبه مثل تویوتا و فولکس و جنرال موتور و گروه رنو نیسان.
WWW.APARAT.COM/SPORTAGEMAN
۵ مهر ۱۳۹۲آقای سام وقتی اطلاعات نداری حرف نزن با چرندیات داری ارزش کیا رو می یاری پایین کیا،هیوندای تو خودرو ساز جدا هستند که در بعضی روابط مشترک کار میکند مانند بعضی تجهیزات و طراح که پیتر شرایر باشه و هیچ وقت کیا زیر مجموعه هیوندای نبوده و نیست و تولید سراتو در ایران مسخره ترین کار ممکنه چونکه ارزش کیا رو می یاره پایین مثل آوانته و ورنا
مهیار
۵ مهر ۱۳۹۲آقا درسته کیا شرکت خوبیه ولی شما طوری صحبت میکنید که انگار بهترین خودروساز دنیاست هیوندای آوانته و ورنا به خاطر قدیمی شدنشون دیگه رو بورس نیستن وگرنه اگه ماشینی تو همین ایران با کیفیت بالا تولید بشه خیلی هم برای اقتصاد ایران خوبه (البته اگه با کیفیت بالا تولید بشه که نمیشه)
WWW.APARAT.COM/SPORTAGEMAN
۵ مهر ۱۳۹۲آقای سام شما وقتی اطلاعات نداری حرفی نزن که برخی شرکتا ارزشونو و طرفدارانشو از دست بده کیا،هیوندای دو خودرو ساز کاملا جدا هستند که بخاطر اینکه در یک کشور هستند در بعضی قطعات ،تجهیزات و موتور بعضی خودرو های هم رده ارتباط دارند که اونم بخاطر وجود پیتر شرایر هستش ،کیا کلی فروش تو آمریکا داره.آیا هیوندای اینطور هست؟نیست.نیست و باید بگم ایران با تولید سراتو فقط ارزش اون خودرو رو پایین می یاره مانند آوانته و ورنا
بهزاد
۵ مهر ۱۳۹۲جهت اطلاع عارضم که کمپانی کیا بعد از بحران 1997 و98 آسیا توسط هیوندای از فورد خریداری شد(51 درصد سهام) و تا سال 2011 میلادی جزو زیر مجموعه ی هیوندای به حساب میومد و اینک تنها 32 درصد سهام متعلق به هیوندای هست و تقریبا تصمیم گیری و فعالیت کیا در حال حاضر به دست خودشه و در بخش فروش و بازاریابی مستقل عمل میکنه.
فعلا اکثر پلت فرم ها و قطعات داخلی به غیر از ظاهر بیرونی و درونی به صورت مشترک استفاده میشه و هر دو شرکت در هر کلاس خودرویی یک نمونه مشترک با هم دارن مثل اپتیما و سوناتا و کادنزا و آزرا و…
فقط امیدوارم به جایی برسیم که شرکتهای خارجی برای رسیدن به بازار ایران کلی التماس کنن و گروههای مذاکره بفرستن و خودشون مستقیما سرمایه گذاری کنند و ما هم بتونیم از شرایط بازارشون برای تولیدات خودمون جایی پیدا کنیم نه اینکه دست تولید گر ایرانی باعث بشه ارزش سراتو و ورنا بیاد پایین!!!!!!!!!!!!
سام*
۵ مهر ۱۳۹۲پسر خوب برو تو سایت ویکی پدیا سمت راست صفحه زیر ارم کیا تمام مشخصات کمپانی رو نوشته.جلوی (owner یا مالک) ببین چی نوشته.نوشته مالک اصلی این شرکت هیوندای موتورز با 33.99 سهام هست.حالا بگذریم من بشخصه هیچ علاقه ای به هیوندایی هم ندارم فقط جهت اطلاع گفتم.از طرف دیگه اگه قرار باشه شما خودرو ساز جهانی رو تعریف کنی اولین ملاک میزان فروش در جهان هست.میزان تولید کیا به تنهایی به قدری کمه که جزو 20 شرکت برتر نیست.اینم لینکش برای مشاهده http://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Motors
فردید
۵ مهر ۱۳۹۲جمع بندی دوستان: زندگی یعنی آه و افسوس…
امین
۵ مهر ۱۳۹۲مگه تا الان سراتو از کجا تهیه میشد؟
خب معلومه، از نمایندگی های کیا!
حالا اینا میخوان مایشنی که یه نمایندگی داره میده دست مردم رو تولید کنن!!!!!!!!
مطمئن باشید اگه با BMW هم همکاری کنن و بخوان سری 5 تو ایران مونتاژ کنن،،،،،،، با دزدی ها و خراب کاریاشون چیز خوبی تحویل مردم نمیدن
مگه همین 206 ها ( قبل از تحریم پژو ) کم مشکل داشتن ؟؟؟؟ مشکلاتی که تو ایران و تو کار مونتاژ برای ماشین بوجود اومده بود
دلم خونه از دستشون ………. بالاخره ماه همیشه پشت ابر نمی مونه.
amir.t.
۵ مهر ۱۳۹۲دوستان چه تحریم باشه چه نباشه برا مثال پرایدی که الان 15 میلیونه دیگه هیچوقت نمیشه همون 7 میلیون.قیمت ها میان پایین حدود 2 یا 3 میلیون ولی اینکه بشه مثل سابق نه … .و در مورد ماشین های وارداتی=برا مثال اگه ی bmw که الان قیمتش 100 میلیونه نهایتش بیاد 80 میلیون.شرکت های ماشین سازی ایران اگه شده از جون خودشون میزنن ولی نمیزارن ماشیناشون به قیمت های سابق برگرده.اینا هزاران بار جلسه گذاشتن و گفتن قیمت فلان ماشین دیگه همینه و تغییر نمیکنه و نمیزارن قیمت ماشین های وارداتی اونقدر بیاد پایین که با قیمت ماشین هاشون یکی بشه.چیزی که تو زادگاه ما رفت بالا دیگه پایین نمیاد و این ثابت شده برا مثال=بنزیننننننننننن.ولی من از خدامه که پراید بشه 1 میلیون…
altima3600
۶ مهر ۱۳۹۲سری که درد نمیکنه با دستمال نمبندن دوستان شما از محصولات فرغون سازی و سایبان خوشتون نمیاد بدلیل کفییت آشغالشون به تمامی دوستان و آشنایاتون بگید نخرید از ماست که بر ماست ما بها دادیم و حالا ما می خوایم انقلاب جدیدی در بازار خودرو سازی ایجاد کنیم میخوایم درشو گل بگیریم تا از دستشون راحت بشیم
وسلام ختم کلام
بهرنگ
۵ مهر ۱۳۹۲مونتاژکردن از تولید به اصطلاح محصولات ملی خیلی بهتره من با این مسئله موافقم.حداقل ادعاهای افراد پرمدعا را تخمل نمی کنیم!
عرفان
۵ مهر ۱۳۹۲erfan-s
پدال جان یه بار بزار هر چی میخوایم بگیم و نظرمونو پاک نکن.
اون موشکای فجر و قاهر و ازین جور چیزا هیچ کدوم 100%بومی نیستن،اصلا از کجا معلوم ماکت نباشن؟؟؟
به نظر من همشون ماکتن،وقتی با بالا رفتن دلار ، لبنیات و مواد غذایی و….. هم بالا میره یعنی یه جای کار ایراد داره و مواد اولیش رو از خارج میارن.در این صورت چجوری میتونن زیر دریایی بسازن وقتی یه لوله ی فاضلاب رو خودشون نمیتونن تولید کنن و موادشو از خارج میارن.
ما به خاطر زیاده خواهی مدیران داریم حسرت میکشیمو شکنجه میشیم.طراحی
بدنه ی بی ام و سری 6 رو یه ایرانی انجام میده ،این نشون میده ما ایرانیا خیلی برتر از آلمان و کشور های ابر قدرت جهان هستیم و خواهیم شد اگه به جوون ها میدون بدن و مدیران دل بسوزونن.
این مملکت دیگه درست نمیشه بیخود اعصابتون رو داغون نکنید.
erfan-s
sorena330
۵ مهر ۱۳۹۲erfan-s عالی بود…
امید
۵ مهر ۱۳۹۲چه فایده داره که خودرو سازای جهان برگردند ولی قیمتا پایین نیاد؟؟؟؟؟
تا چندوقت پیش توو کشورای اروپایی شورش مردمی شده بود بخاطر اینکه دولت به نفع سرمایه داران کار میکرد و مردم درخواست ضد سرمایه داری میکردند
و خبر گذاری های ایران میگفتند دولت های کشورای اروپایی برای سرمایه دارن کار میکنند….
بعد به خودشان هم میبالیدن که توو کشور ما همچین چیزی وجود ندارد و همه باهم برابرند و کشور ما ضد سرمایه داری هست
ولی الان مشخص شد که همش حرف بوده و دارن به نفع سرمایه داران که تعدادشون شاید به 1میلیون نفر در کل ایران باشد عمل میکنند-در مقابل 75 میلیون مردم عادی ظلم میکنن
چون سرمایه دار طی چند ماه اخیر کلی سود کرده و کلی سرمایه گذاری کرده وحاضر نیست از سود خودش دست بکشه و مردمو تا استخون بچاپن- و بخاطر همینم هست با وجود پایین امدن طلا و ارز… رییس کل بانک مرکزی میگوید که: اگر قیمت دلار بیش از این پایین بیاد به ضرر ایران است- ولی به سود مردم ایران است که قیمتا پایین بیاد و مردم راحت بتوانند خرید کنن و به ضرر سرمایه داران که تعداد زیادی هم ندارند است-پس یعنی کشور ما : کشور ضد سرمایه داری نیست . هیچ کشوری هم نمیتواند بدون سرمایه دار رونق پیدا کند ولی بهای دولت ایران به سرمایه داران بیش از اندازه است و باید جلوگیری شود و قیمتها حداقل به قیمتهای قبلی که بازهم زیاد است برگردد.
تمام
عرفان
۵ مهر ۱۳۹۲erfan-s
امید دااش حرفت درسته. دلار اومده بود رو 2800 بعد که رئیس بانک مرکزی گفت اگه بیاد پایین به ضرر مردمه دلار رفت رو 3000/3100 تومن.
این یارو نباید این حرفو میزد ،خیلی به ضرر مردم تموم شد،الان مردم منتظرن تا قیمتا حسابی بیاد پایین و دلار به 2000 تومن برسه تا 2 باره مردم شروع به کار کردن و خرید ملک و ماشین کنن و چرخه ی اقتصاد و دوباره راه بندازن.
این رئیس بانک مرکزی خودش چندین تا ماشین خریده بوده ترسیده قیمتا بیاد پایین و خودش ضرر کنه،همشون تو این گرونی ها سود بسیار کلانی در حد 10 میلیارد یا بیشتر بردن.
الان اقتصاد کشور خوابیده و ممکنه کلا مملکت فلج بشه اگه تا 1یا2 ماه آینده قیمت دلار بشدت کاهش پیدا نکنه.
البته اینم باید گفت که اگه دلار 1 شبه بیاد رو 2000 تومن خیلی ها بشدت ضرر میکنن و سرمایه دارها ممکنه زمین بخورن.
مسئولین هدفشون اینه که دلار رو کم کم بیارن پایین در طول 6/7 ماه یا حتی 1 سال آینده تا سرمایه داران زمین نخورند.
erfan-s
فرشاد
۶ مهر ۱۳۹۲داداش شما آخر سواد اقتصادی هستی.دلار الان اگر سقوط داشته باشه و دولت نتونه دلاراش رو با قیمت بالاتر به ریال تبدیل کنه تا خرج مملکت رو دربیاره کل اقتصاد ایران ورشکست میشه.افزایش ارزش ریال باید سیر منطقی که ناشی از رشد اقتصادی هست رو داشته باشه تا آسیبی نزنه وگرنه این کاهش قیمت دلار که کاملا بی پشتوانه هست و فقط روی یک خوش بینی داره صورت میگیره به شدت مرگ آوره.
دلار با خوش بینی میشه 2800 و یهو بعد از 2 ماه ممکنه اوباما و روحانی با هم کنار نیان و اون موقع باید ببینی که موج ناشی از بد بینی خیلی قوی تر از خوش بینیه و دلار دیگه پرواز خواهد کرد.
رضا
۵ مهر ۱۳۹۲باید ایران خودرو و سایپا تعطیل شن، بعد ماشینای اروپایی با لایسنس خودشونو تو ایران تولید کنیم، تا بلکه ایران یه پیشرفتی کنه، در غیر این صورت، با وجود دو خودروساز داخلی، هیچ موقع پیشرفت نمیکنیم!
محمدرضا
۵ مهر ۱۳۹۲من داییم از اینا داره انصافا عالیه ،
ولی اگه ایران تولیدش کنه :|…… میشه عین پراید:|
آرش
۶ مهر ۱۳۹۲آخی این ماشینم به سرنوشت پراید و پژو دچار شد و به تاریخ پیوست حتما تا سال 1450 هر روز بی کیفیت تر از روز قبل تولید می شه . جواد شد رفت
altima3600
۶ مهر ۱۳۹۲هر روز بدتر از دیروز
دینگ دینگ
ویران خودرو وسایبان
جلال
۶ مهر ۱۳۹۲سلام
چرا خبری از تویوتا نیست؟
یعنی باز هم باید به جای ابر خودرو سازان ژاپنی کره ایها در کشور جولان بدن؟
حمادی
۶ مهر ۱۳۹۲خدارا شکر انشاالله بشه میشه ولی پنج سال اینده خواهیم دید نه چند ماه دیگه!
sunmartin
۶ مهر ۱۳۹۲اون شخصی که کامنت اول رو گذاشته و جواب کامنت هم دیده با رای های منفی دوستان عزیز باید توجه کنه که برند کیا موتورز خیلی در دنیا طرفدار داره چون گارانتی 15 ساله و طراحی بسیار زیبایی داره طوریکه اکثر مجلات خودرویی چون :car , موتور ترند و … به اون اشاره کردند اگه یکبار سوار سراتو میشدی این حرف رو نمیزدی میدونم خودروهای بسیل=ار با کیفیت تری نسبت به کیا وجود دارند اما باید با توجه به قیمت و امکاناتی نظیر شیفتر دنده که در دوسوی رول خودرو قرار داره و ایربگ ها چابکی خودرو و از همه مهمتر ظاهر ، طراحی و قیمت اون، پس نباید برندی مثل BMW رو با قیمت سرسام آور با کیا مقایسه کرد قیمت جهانی این خودرو چیزی حدود 14 هزار دلار و مدل فول اون 15600 دلار هست شما همه چیز رو با هم مقایسه کنید و بعد نظر بدید
قولیدون
۷ مهر ۱۳۹۲یه زمانی ایران ماشین امریکایی میزد حالا چی؟
Yashar
۱۱ مهر ۱۳۹۲آخه الان دوستامون عوض شدن!
mohsen
۱۰ مهر ۱۳۹۲باید یه جایگزین واسه پراید پیدا کنید ازهر ۱۰۰تاماشین ۹۰تاش پرایده
محمود
۱۵ مهر ۱۳۹۲ایران شده اتحاد جماهیر شوروی سابق تو خیابانها نگاه کنید پراید پزو سمند ال 90 حال ادم بهم می خوره از این تکرار هی هم یه زره مدل چراغ عوض مکنند اسمشم می زارند elx llxو هزار کوفت دیگه تا وقتی ما فیا قدرت در این صنعت حاکم همینه