دنیای اقتصاد: دو شرکت خودروساز کشور در راستای تاکیدات رضا رحمانی، وزیر صمت مبنیبر رسیدگی به شکایات مشتریانی که هنوز خودروی ثبتنامی خود را تحویل نگرفتهاند، نشستهایی را با نمایندگان این مشتریان برگزار کردهاند. در این زمینه ایرانخودرو اعلام کرد در نشستی که بهمنظور رسیدگی به گلهمندی مشتریان برگزار خواهد شد، مشکلات مشتریان شناسایی، بررسی و در جهت رفع آن اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.
این شرکت همچنین خبر از برگزاری نشست مدیران با مشتریان از سال ۹ صبح ششم بهمن ماه تا ساعت ۱۷ داده است. محل برگزاری این نشست نیز به نشانی کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص تهران – کرج (شهید لشگری) جنب بیمه و بانک پارسیان، درب ۴ ایرانخودرو است. در همین زمینه شرکت سایپا نیز به نقل از میرجواد سلیمانی مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که تغییراتی در بخش فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا ایجاد شده که محوریت آن، تمرکز بر مطالبات بحق مشتریان این گروه بوده است. سلیمانی با اشاره به تاکید و پیگیریهای وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکل خریداران محصولات سایپا اظهار کرد: رسیدگی به مطالبات مشتریانی که به گروه خودروسازی سایپا اطمینان کرده و در طرحهای فروش محصولات این گروه مشارکت کردهاند، در اولویت برنامههای این گروه قرار گرفته و در همین راستا یک ستاد عملیاتی ویژه برای پیگیری آن تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه نشستهای مشترک این ستاد ویژه با نمایندگان خریداران خودروهای معوق سایپا آغاز شده، افزود: برنامههای کوتاهمدت و عملیاتی برای رفع مشکل هموطنانی که در طرحهای فروش محصولات سایپا شرکت کرده و تحویل خودروهای آنها به تعویق افتاده، تدوین و اجرا خواهد شد. وی افزود: طی چند روز اخیر نماینده ویژه مدیرعامل در فروش و خدمات پس از فروش جلسات جداگانهای با نمایندگان خریداران خودروهای چانگان، سیتروئن، آریو، رنو و برلیانس برگزار کرده که به نتایج خوبی منجر شده و هفته آتی پیگیری میشود.
- چطور از خودروسازان شکایت کنیم؟
براساس اصلاحیهی آییننامهی اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو که چندی پیش ابلاغ و اجرایی شد، مشتریان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو میتوانند به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها مراجعه کنند.
شکایت مصرفکنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.
در این قانون آمده است، اگر خریدار از نتیجهی رسیدگی در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، میتواند به هیئت حل اختلاف خودرویی که دبیرخانهی آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و دوباره شکایت کند.
هیئت حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف ۲۰ روز از تاریخ ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.
- استانداردهای ۸۵ گانه متوقف نمیشود
ایرنا: رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد، قرار نیست استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی بهدلیل چالشهایی از جمله تحریمها به تعویق بیفتد. نیره پیروزبخت افزود: سازمان استاندارد براساس روشهای بازرسی خود در حال ارزیابی اولیه خودروهای تولید داخل است. وی ادامه داد: بررسی خودروها برای آزمون رعایت استانداردهای ۸۵ گانه ادامه دارد و در حال حاضر قرار نیست بهدلیل شرایط خاص تحریم با تاخیر مواجه شود.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: بازرسی استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی مطابق برنامه از پیش اعلام شده سازمان ملی استاندارد، از اول دیماه سالجاری آغاز شده و با اجرای این طرح خودروسازان موظفند یا خودروهای غیراستاندارد و بیکیفیت خود را با این استانداردها منطبق کرده یا آنها را از خط تولید خارج کنند.
Genius
۷ بهمن ۱۳۹۷اونی که واقعا مصرف کننده است و یه ماشین خریده برای اینکه بذازه زیرپاش ایشالا به حقش برسه اما اون نالوطی ای که رفته ماشین نوشته با قیمت پایین از کارخونه بگیره بیاره بیرون دولا پهنا آب کنه امیدوارم جوری نقره داغ بشه که دیگه تا زنده است فکر دلالی و سوداگری به سرش نزنه!
مزدا
۷ بهمن ۱۳۹۷ولی انصافا اینای که پیش خرید کردن بدجور ضرر کردن!!
طرف میگه ۴۰ میلیون دادم موقع ثبت نام الان ۲۰میلیون دگه میخوان در حالی که همون موقع ثبت نام با ۴۴ میلیون همون ماشین رو صفر از بازار میتونستم بخرم.
به نظرم باز گرون خواهد شد !!:
۱-قراره بنزین گرون بشه
۲-وضع ایران با اروپا اشفته شده که اگه ایران از برجام خارج بشه یه شوک به بازار ارز وارد میشه
۳-وقتی رییس جمهور مملکت میگه ما تو برجام هیچ کاره بودیم برجام کارخدا بود??(اگه برجام موفق بود همین ادم میگفت برجام کار ما بود .خلاصه مملکت رو دروغ و تهمت میچرخه)
amin
۷ بهمن ۱۳۹۷قیمت اصلاح شده C3 قراره امروز اعلام بشه
NAVID۰۰۹۸
۷ بهمن ۱۳۹۷خبرهای جدید این روزهای خودرویی و اونهایی که مصاحبه میکنند با خبرنگاران تصویری و نوشتاری ، بیشتر نشون میده اینها دلال هستند تا مصرف کننده واقعی .
طرف میگه آقا من دوتا رنو نوشتیم ، اما میخوان پراید و تیبا بهمون بدن …..
هیچوقت نمیتونی ثابت کنی طرف دلالِ ، اما اینها بیشتر دلال هستند که با جوسازیشون باعث شدند مشتریهای واقعی هم بسوزند و بروند زیر سئوال .
هیچگاه از ضرر کسی خوشحال نمیشم به جزء همین زالوهای کثیف دلال ، که ایشالاه دَهَنِشون سرویس بشه و به حقشون نرسن تا دیگه فکر دلالی به سرشون نزنه .
(( سکه ، دلار ، ماشین ، خونه )) .با دلالی در این چهار گزینه ، زندگی میلیونها جوان ایرانی را نابود کردند ، که در جوانی پیر شدن .
پول زیادی داخلش هست ، اما بَرِکَت نداره و من به چشم دیدم که بیشتر دلالهای خودرویی آخروعاقبت خوبی ندارند و به خاک سیاه میوفتن و زندگیشون از هم میپاشه . دو موردش را خودم از نزدیک دیدم که میگم .
emad1990
۸ بهمن ۱۳۹۷اتفاقا نوید من دو مورد سراغ دارم (تو کار ماشین نیستن)که هر روز داره گردنشون کلفت تر میشه
مال حروم خیلی به ادم میسازه.لامصب گوشت میشه میچسبه به اونجایی که باید بچسبه
محمدامین مقدم
۷ بهمن ۱۳۹۷{در همین زمینه شرکت سایپا نیز به نقل از میرجواد سلیمانی مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که تغییراتی در بخش فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا ایجاد شده که محوریت آن، تمرکز بر مطالبات بحق مشتریان این گروه بوده است. }
با وجود شرایطی که برای خودروسازان در نظر گرفته ام ، مشتریان از این تغییرات نفعی
نمی برند یا اگر کمی خوش بینانه نگاه کنم نفع ناچیزی حاصل مشتریان خواهد شد.
.
{رسیدگی به مطالبات مشتریانی که به گروه خودروسازی سایپا اطمینان کرده و در طرحهای فروش محصولات این گروه مشارکت کردهاند، در اولویت برنامههای این گروه قرار گرفته و در همین راستا یک ستاد عملیاتی ویژه برای پیگیری آن تشکیل شده است. }
نمیدانم … شاید گرگی در لباس گوسفند
.
{ نشستهای مشترک این ستاد ویژه با نمایندگان خریداران خودروهای معوق سایپا آغاز شده}
بله … شیرینی هایی که در جیب آن ها تقسیم شده شاید باعث شده تا نشستی مشترک برگزار بکنند .
از هر لحاظ خودروسازی کشور ایران نا امید کننده می باشد .
sjs
۸ بهمن ۱۳۹۷یه جا خفت میشی فرغون ساز که خیلی دیره…زمانی که مردم داری باید داشتی، نداشتی.
زمین گرده دلال نامحترم